ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Δράσεις του Βουλευτή Θεόφιλου Ξανθόπουλου

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανεφάρμοστο θα μείνει το ν/σ για τις διαδηλώσεις-Πλήττει κοινωνικά δικαιώματα και ελευθερίες, επιδιώκοντας ανάσχεση της λαϊκής οργής-Το ΚΙΝΑΛ ταυτίζεται με την κυβέρνηση Μητσοτάκη

«Το νομοσχέδιο που εισηγείστε ως κυβέρνηση για τις διαδηλώσεις, γνωρίζετε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Και δεν θα εφαρμοστεί. Εχει όμως έναν συμβολισμό. Διαμορφώνει συνειδήσεις, Είναι άσκηση βιοπολιτικής. Αλλοτριώνετε κοινωνικά δικαιώματα, παραμερίζετε κοινωνικές ελευθερίες. Φροντίζετε για την ανάσχεση της επερχόμενης λαϊκής οργής αλλά με λάθος τρόπο. Γιατί οι πολίτες δεν θα μείνουν άπραγοι στην επιχειρούμενη αντιδημοκρατική εκτροπή».

Αυτά τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Δράμας. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του επίμαχου κυβερνητικού νομοσχεδίου.

Όπως σημείωσε μεταξύ άλλων στην κριτική που άσκησε:

  • Πρόκειται για αυτούσια μετάφραση από την καθαρεύουσα του ΝΔ 794/71 της χούντας για τις διαδηλώσεις «Τόση ένδεια έχει η κυβέρνηση των αρίστων που αρκείται σε μετάφραση νόμου της δικτατορίας;», αναρωτήθηκε
  • Η κυβέρνηση απέρριψε την ένσταση αντισυνταγματικότητας αλλά στη συνέχεια ενσωμάτωσε τμήμα των παρατηρήσεων-ενστάσεων της επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής.
  • Η Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων ων Δικηγορικών Συλλόγων το χαρακτήρισε αντισυνταγματικό.
  • Για την υλοποίηση ενός δημόσιου, ατομικού και κοινωνικού δικαιώματος του πολίτη, όπως το δικαίωμα του «συνέρχεσθαι», τίθεται ως προϋπόθεση την άδεια της αστυνομίας. «Αυτή η αντίληψη όμως πλήττει τον πυρήνα του δικαιώματος», παρατήρησε ο βουλευτής.
  • Οσον αφορά την παρουσία εισαγγελέα, απάντησαν οι ίδιοι οι εισαγγελείς  ότι είναι μη νόμιμη η παρουσία τους εκεί, διότι τους αναθέτετε διοικητικές ευθύνες κάτι που δεν συνάδει με τον θεσμικό τους ρόλο.
  • Θεσμοθετείτε επίσης την αντικειμενική ευθύνη για τους διοργανωτές της συγκέντρωσης. «Καταλαβαίνετε τι προβλήματα δημιουργείτε. Μπορεί το λαϊκό κίνημα να έχει τέτοιους εκπροσώπους; Φοβάμαι ότι θα δημιουργήσετε ανάλογους «αυτοφωράκηδες». Αυτά είναι πράγματα που δεν ευσταθούν νομικά, κοινωνικά και πολιτικά», σημείωσε.

“Δεν μπορείτε  να αποφασίζετε για τα πάντα κατά το δοκούν, εν ονόματι της πλειοψηφίας”, υπογράμμισε ο κ. Ξανθόπουλος και θύμισε ότι το ίδιο έκανε η κυβερνητική πλειοψηφία και στην Επιτροπή για τον Δ. Παπαγγελόπουλο αλλά όποτε ζητήθηκε η γνώμη της δικαιοσύνης, υπέστη οδυνηρές πολιτικές και νομικές ήττες. «Το ιδιο θα συμβεί και τώρα», συμπλήρωσε.

Τέλος, ο κ. Ξανθόπουλος άσκησε έντονη κριτική τη στάση του ΚΙΝΑΛ που σε ένα κρίσιμο νομοσχέδιο συμπορεύεται με την κυβέρνηση τη ΝΔ και της ακραίες συντηρητικές επιλογές της. Είπε χαρακτηριστικά:

«Εκφράζω την οδύνη και την πίκρα μου για τη στάση του ΚΙΝΑΛ. Με τους ανθρώπους του ΚΙΝΑΛ περπατήσαμε κοινούς δρόμους, διεκδικήσαμε κοινά αιτήματα, μοιραστήκαμε κοινές αξίες και ελπίδες. Σήμερα το ΚΙΝΑΛ διέβη τον Ρουβίκωνα. Ταυτίζεται με την συντηρητική κυβέρνηση και για αυτό θα λογοδοτήσει τόσο στον ελληνικό λαό όσο και στου ανθρώπους που το ακολούθησαν».

Δείτε εδώ την ομιλία στη Βουλή

 

Ερώτηση των βουλευτών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ για την απουσία δρομολογίων τρένων στην περιοχή

Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεόφιλος Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε με τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης(ΠΑΜΘ), ερώτηση σχετικά με την απουσία δρομολογίων τρένων στην περιοχή. «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφήνει ολόκληρη την ΠΑΜΘ χωρίς τρένα δίνοντας την εντύπωση της οικονομικής και κοινωνικής αποσύνθεσης της περιοχής μας, αλλά και μιας ξεχασμένης από το κράτος περιοχής», τονίζεται στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Εβρου του ΣΥΡΙΖΑ Αναστασίας Γκαρά.

«Τον Σεπτέμβρη του 2019, τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», αναδεικνύοντας, ήδη από τότε, την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την Δράμα και ανατολικότερα έως την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και κατ’ επέκταση τα σύνορα της χώρας, και, παράλληλα, απαιτώντας να βρεθεί λύση ώστε να μην εγκαταλειφθεί ολόκληρη η ΠΑΜΘ χωρίς τρένα», επισημαίνουν οι βουλευτές.

«Στην παραπάνω ερώτηση», προσθέτουν «λάβαμε απάντηση 3,5 μήνες μετά, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, στην οποία σημειωνόταν πως τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με λεωφορεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και, μάλιστα, πως όλο αυτό βαίνει προς όφελος των επιβατών, οι οποίοι με αυτό το «νέο μέσο» φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους».

«Ωστόσο, και ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την απόφαση αναστολής των δρομολογίων, η ταλαιπωρία κατοίκων και επιβατών στην ΠΑΜΘ συνεχίζεται. Ολόκληρη Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα», τονίζουν οι βουλευτές στην ερώτησή τους.

«Πόσο μάλλον στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της «μετά την καραντίνα» περιόδου, όπου ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας βάλλονται σκληρά, λόγω και της αναλγησίας της Κυβέρνησης, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως το τρένο μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στην ΑΜ-Θ, να τονώσει τον εσωτερικό τουρισμό, να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για ολόκληρη την περιοχή», υπογραμμίζεται την ερώτηση.

Οι βουλευτές επισημαίνουν επίσης ότι ο Έβρος ιδιαίτερα αντιμετωπίζει ένα επιπλέον πρόβλημα εξαιτίας των χρόνων στους οποίους πραγματοποιούνται τα λιγοστά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο και αντίστροφα ενώ τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι απελπιστική διότι δεν προβλέπεται κανένα δρομολόγιο από και προς τον βόρειο Έβρο.

«Η αστοχία στο χρόνο που διεξάγονται τα δρομολόγια, αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, οδηγεί στην απόρριψη του τρένου ως μεταφορικού μέσου, με αποτέλεσμα, φοβούμαστε, σύντομα το δρομολόγιο να κινδυνεύει να «κοπεί» και λόγω έλλειψης επιβατικού κοινού, αλλά και διότι, φτάνοντας κανείς από τον βόρειο Έβρο στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τρένο για να τον μεταφέρει στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα», σημειώνουν οι βουλευτές.

Κατόπιν τούτων ερωτάται μεταξύ άλλων ο αρμόδιος υπουργός, με ποιες ενέργειες προτίθεται να επαναφέρει την κανονικότητα των δρομολογίων στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας-Θράκης ώστε να στηριχθεί η κοινωνία και η οικονομία της Θράκης μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Απουσία δρομολογίων των τρένων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (ΠΑΜΘ)»

Τον Σεπτέμβρη του 2019, τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», αναδεικνύοντας, ήδη από τότε, την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την Δράμα και ανατολικότερα έως την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και κατ’ επέκταση τα σύνορα της χώρας, και, παράλληλα, απαιτώντας να βρεθεί λύση ώστε να μην εγκαταλειφθεί ολόκληρη η ΠΑΜΘ χωρίς τρένα.

Στην παραπάνω ερώτηση λάβαμε απάντηση 3,5 μήνες μετά, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, στην οποία σημειωνόταν πως τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με λεωφορεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και, μάλιστα, πως όλο αυτό βαίνει προς όφελος των επιβατών, οι οποίοι με αυτό το «νέο μέσο» φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους.

Ωστόσο, και ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την απόφαση αναστολής των δρομολογίων, η ταλαιπωρία κατοίκων και επιβατών στην ΠΑΜΘ συνεχίζεται. Ολόκληρη Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Πόσο μάλλον στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της «μετά την καραντίνα» περιόδου, όπου ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας βάλλονται σκληρά, λόγω και της αναλγησίας της Κυβέρνησης, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως το τρένο μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στην ΑΜ-Θ, να τονώσει τον εσωτερικό τουρισμό, να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για ολόκληρη την περιοχή.

Ο Έβρος ιδιαίτερα αντιμετωπίζει ένα επιπλέον πρόβλημα εξαιτίας των χρόνων στους οποίους πραγματοποιούνται τα λιγοστά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο και αντίστροφα. Αναλυτικότερα, το πρώτο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη ξεκινά στις 08.40, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει κανέναν εργαζόμενο που θέλει να μετακινηθεί προς τον βόρειο Έβρο, αφού οι υπηρεσίες ξεκινούν τη λειτουργία τους πολύ νωρίτερα.

Αντίστοιχα, ξεκινώντας κάποιος από το Ορμένιο προς την Αλεξανδρούπολη, το πρώτο δρομολόγιο που βρίσκει είναι στις 11.45. Κατά συνέπεια, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 το μεσημέρι.

Οποιοσδήποτε, λοιπόν, κάτοικος του βορείου Έβρου θέλει να επισκεφτεί κάποια υπηρεσία στην πρωτεύουσα του νομού ή το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη όταν όλες οι υπηρεσίες έχουν ήδη ή κοντεύουν να κλείσουν.

Επιπλέον, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χρόνος για εξυπηρέτηση αφού το τελευταίο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο φεύγει στις 15.15. Άρα, όποιος φτάσει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 έχει στη διάθεσή του μόλις μία ώρα και ένα τέταρτο πριν φύγει το τελευταίο τρένο για την επιστροφή στον βόρειο Έβρο.

Τα δε Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι απελπιστική διότι δεν προβλέπεται κανένα δρομολόγιο από και προς τον βόρειο Έβρο

Η αστοχία στο χρόνο που διεξάγονται τα δρομολόγια, αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, οδηγεί στην απόρριψη του τρένου ως μεταφορικού μέσου, με αποτέλεσμα, φοβούμαστε, σύντομα το δρομολόγιο να κινδυνεύει να «κοπεί» και λόγω έλλειψης επιβατικού κοινού, αλλά και διότι, φτάνοντας κανείς από τον βόρειο Έβρο στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τρένο για να τον μεταφέρει στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφήνει ολόκληρη την ΠΑΜΘ χωρίς τρένα δίνοντας την εντύπωση της οικονομικής και κοινωνικής αποσύνθεσης της περιοχής μας, αλλά και μιας ξεχασμένης από το κράτος περιοχής

Επειδή το φετινό καλοκαίρι είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά η ανάγκη στήριξης του τουρισμού και της οικονομίας γενικότερα, λόγω των περιορισμών που επέβαλλαν τα αναγκαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας,

Επειδή για τους κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα εδώ και περίπου έναν χρόνο,

Επειδή για τους κατοίκους του Έβρου συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού οι ώρες των δρομολογίων του τρένου καθιστούν πρακτικά την σιδηροδρομική σύνδεση μη λειτουργική,

Επειδή η εικόνα ενός εκτός λειτουργίας ή μη λειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί εικόνα παρακμής για την ευαίσθητη περιοχή μας, ενώ η απρόσκοπτη μετακίνηση επισκεπτών και πολιτών ενισχύει, μεταξύ άλλων, και την τοπική οικονομία,

Επειδή θεωρούμε την ύπαρξη σιδηροδρομικού δικτύου και σιδηροδρομικών συνδέσεων σε όλη την επικράτεια ως αυτονόητο γεγονός για μία σύγχρονη, ευνομούμενη πολιτεία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα όλων των δρομολόγιων  των τρένων από και προς την Αν. Μακεδονία – Θράκη;

2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να στηριχθεί η κοινωνία και η οικονομία της Θράκης μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα;

3)  Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα στις μετακινήσεις για τους πολίτες της περιοχής αλλά και για τους επισκέπτες της;

4) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται να προβεί ώστε να αναπροσαρμοστούν τα δρομολόγια  των τρένων από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο και το αντίστροφο;

 Οι ερωτώντες Βουλευτές

  • Γκαρά Αναστασία
  • Ελευθεριάδου Τάνια
  • Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  • Ξανθόπουλος Θεόφιλος
  • Χαρίτου Δημήτρης

Ερώτηση 50 βουλευτών με αίτημα την κατάθεση τιμολογίων και υποβληθεισών δηλώσεων ΦΠΑ όλων των ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα από την διαφημιστική δαπάνη για την πανδημία

Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος και άλλοι 49 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνυπέγραψαν ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών με την οποία ζητούν αιτούνται την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων  “ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ”

Οπως αναφέρεται στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, τα παραπάνω έγγραφα, ζητούνται, μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό  κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης.

Οι βουλευτές υπενθυμίζουν ότι προηγήθηκαν δεκάδες δημοσιεύματα που υπαινίσσονται αλλοίωσή της λίστας σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επισημαίνουν ότι επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, είναι αναγκαία η παροχή των πληροφοριών που ζητούν προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση και η ΑΚΕ:

 ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: “Αίτηση κατάθεσης εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων  “ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ”

Μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό  κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για τα διαφημιστικά προγράμματα ‘ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ” και κατόπιν δεκάδων δημοσιευμάτων που υπαινίσσονται αλλοίωσή της σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,

Ερωτάται  ο κ. Υπουργός:

Τα ποσά που περιλαμβάνονται στην δημοσιευθείσα λίστα αντιστοιχούν στις αρχικές εντολές δημοσίευσης που απέστειλε ο ιδιώτης μεσάζων;

Επειδή δε τα ποσά αυτά που τιμολογήθηκαν προς είσπραξη δημοσίου χρήματος δεν καλύπτονται από οποιοδήποτε φορολογικό απόρρητο

Ζητούμε την κατάθεση των εκδοθέντων τιμολογίων και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου – Απριλίου – Μάιου και Ιουνίου του 2020 του συνόλου των εν λόγω Μέσων Ενημέρωσης που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω λίστα, προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διαφοροποίηση αρχικώς τιμολογηθέντων και τελικώς εισπραχθέντων ποσών.

top 30 ημερών

Copyright © 2001 - 2021 | GoGrama.Gr - Η Πύλη μας

Exit mobile version