Connect with us

Πολιτιστικά

«Ζιλ και η Νύχτα»του Hugo Claus

Δημοσιεύθηκε

στις

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών

 Η «Καλλιτεχνική Εταιρεία Labillusions» και η Helix Theatre σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, παρουσιάζουν τη Δευτέρα 18 και την Τρίτη 19 Μαρτίου στις 21:00 στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου το έργο του Hugo Claus «Ζιλ και η Νύχτα» σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Νίκου Χατζηπαπά.

Το έργο που απέσπασε το χειροκρότημα κοινού και κριτικών και χαρακτηρίστηκε ως «απόλυτος υποκριτικός άθλος», έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο παραστάσεών του στην Αθήνα, ξεκινά το ταξίδι του στην περιφέρεια με πρώτο σταθμό την Καβάλα.

Ο Ζιλ ντε Ραι, Στρατάρχης της Γαλλίας, συμπολεμιστής της Ιωάννας της Λωραίνης, το 1440 απολογείται στο δικαστήριο της Ιεράς Εξέτασης για τα εγκλήματά του. Το δικαστήριο αποφασίζει τη θανατική του καταδίκη με απαγχονισμό και πυρά. Κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία, σοδομισμό και μαύρη μαγεία. Το φαινόμενο «Ζιλ ντε Ραι», απασχολεί μέχρι και σήμερα τους μελετητές. Πώς ένας άνθρωπος θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα της Λωραίνης, ένθερμος πατριώτης που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας κι έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο άκρο; Τα πρακτικά της δίκης του Ζιλ ντε Ραι έχουν σωθεί στο ακέραιο τους, όπως επίσης και τα πρακτικά της πολιτικής του δίκης.

Αθώος ή ένοχος; Η παράσταση «Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Νίκου Χατζηπαπά δεν έχει ως στόχο να κρίνει, να ενοχοποιήσει ή να απενοχοποιήσει τον Ζιλ ντε Ραι, αλλά να φωτίσει τις άγνωστες πτυχές της απολογίας ενός εκ των δέκα μεγαλύτερων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών. Όπως αναφέρει και ο Joris – Karl Huysmans στο μυθιστόρημά του με τίτλο «Là bas», ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ μπροστά στον Ζιλ ήταν ένας άτολμος αστός κι ένας ασήμαντος εκτελεστής. Ο Ζιλ ντε Ραι ονειρεύτηκε ένα ταξίδι δίχως τέλος που θα τον έσωζε. Αρκέστηκε όμως στην πρόθεση. Ακόμα και κατά τις τελευταίες ελεύθερες μέρες του συνέχιζε να αποκεφαλίζει παιδιά.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στο έργο «Ζιλ και η Νύχτα» συνυπάρχουν δύο πλαίσια, ένα πραγματικό και ένα φανταστικό. Το πραγματικό πλαίσιο προσδιορίζεται από την απολογία του Ζιλ ντε Ραι στην Ιερά Εξέταση το 1440. Ολόκληρο αυτό το πλαίσιο, όπου είναι και το κυρίαρχο, καλύπτοντας το 90% του έργου, βασίζεται στα πρακτικά του θρησκευτικού δικαστηρίου τα οποία διασώζονται ακέραια, έχουν εκδοθεί και μεταφερθεί από τα λατινικά στα Γαλλικά από τον Pierre Klossowski. Εκεί είναι συγκεντρωμένα μαζί με τις καταθέσεις των μαρτύρων, ένα αναλυτικό χρονολόγιο, μία μεγάλη εισαγωγή και σημειώσεις του Georges Bataille σε έναν τόμο που κυκλοφόρησε το 1965 με τη δική του εκδοτική επιμέλεια. Και σε ένα φανταστικό πλαίσιο που αναφέρεται στις σκέψεις και σ’ έναν εσωτερικό διάλογο του Ζιλ Ντε Ραι με την Ιωάννα της Λωραίνης και τον δαίμονα Μπαρόν που στην πραγματικότητα είναι ένας τραγικός μονόλογος που πηγάζει από τα πιο μύχια και σκοτεινά τοπία της ύπαρξης του. Ο Ζιλ ντε Ραι έγκλειστος σε ένα κόσμο που βρίσκεται στο μεταίχμιο της αγιότητας και του πιο σκοτεινού και ειδεχθούς εγκλήματος, με μόνη διέξοδο τον πιο ταπεινωτικό και φρικτό θάνατο της κρεμάλας και της πυράς. Η ειλικρινής μεταμέλεια του Ζιλ ντε Ραι τον απαλλάσσει από τον αφορισμό που τον έτρεμε, αλλά τον οδηγεί στη θεαματική και λυτρωτική διαφυγή με θάνατο στην πυρά και την αγχόνη. Τα αποτρόπαια, εκλεπτυσμένα και ειδεχθή εγκλήματα του Ζιλ ντε Ραι τον κατατάσσουν σ’ ένα εκ των πλέον σκοτεινών και αποτρόπαιων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών.

Το έργο «Ζιλ και η νύχτα» έχει πολλαπλό ενδιαφέρον. Δικαστικό, θρησκευτικό, κυρίως ψυχογραφικό. Όλοι οι μελετητές του φαινομένου Ζιλ ντε Ραι αναρωτιούνται πως ένας άνθρωπος σαν τον Ζιλ Ντε Ραι, από αυτό που ήταν, θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα, ένθερμος πατριώτης, που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας και έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο απώτατο άκρο. Η ψυχογραφική ή και ψυχιατρική παράμετρος είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου που μεταφράζονται και ως θεατρικό και ερμηνευτικό ενδιαφέρον. Το έργο «Ζιλ και η Νύχτα» είναι σύγχρονο και το θέμα του διαχρονικό: η αιώνια πάλη του καλού και του κακού των δημιουργικών και καταστροφικών δυνάμεων της ανθρώπινης νόησης. Πρόκειται για ένα πολύ σκληρό και ακραία τολμηρό έργο, στοιχείο που χαρακτηρίζει εξάλλου το συνολικό έργο του Ούγκο Κλάους, που δεν στερείται ωστόσο το χιούμορ, τις απροσδόκητες διακυμάνσεις και ακραίες μεταπτώσεις. Η πολιτική, κοινωνική πλευρά του έργου θα ήταν σοβαρή παράλειψη να αγνοηθεί, μια πλευρά που βρίσκεται στον πυρήνα του έργου. Ο ολοκληρωτισμός, η βία, ο πόλεμος και η θυσία της πιο αγνής και παιδικής αθώας ύπαρξης, στον βωμό του χρήματος αποτελούν δομικό συστατικό στοιχείο του έργου. Ελπίζω πως αυτό που ο θεατής θα πάρει μαζί του φεύγοντας από την παράσταση είναι η λυτρωτική αγαλλίαση που μας προσφέρει το αυθεντικό έργο τέχνης. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη

Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νίκος Χατζηπαπάς

Συμμετοχή: Πάνος Λαμπρίδης

Γλυπτό, Βίντεο: Κωστής Παπαδόπουλος

Μουσική Επιμέλεια: Ελίζα Χατζηπαπά

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νέλη Αλκάδη

Φωτογραφήσεις: Γιώργος Καζαντζόπουλος, Κλεοπάτρα Σάρλη

Εκτέλεση Κοστουμιών: Λίτσα Κυρίτση

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Παραγωγή: Helix Theatre – Labillusions

Links παράστασης:

Η σελίδα της παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/zilkaiinychta/

Helix Theatre: https://www.facebook.com/helixtheater/

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:

«…Η σκηνοθεσία του Χατζηπαπά συλλαμβάνει την πολυπρισματικότητα του έργου και το αναδεικνύει σε όλα τα επίπεδα, το ψυχαναλυτικό το υπαρξιακό και, πάνω από όλα το πολιτικό που δεσπόζει. Ο Χατζηπαπάς ως ηθοποιός είναι έξοχος, δίνει τραγικά το ρόλο από τα μύχια, φωτίζοντάς τον ως την απεγνωσμένη κραυγή του ανθρώπου, πιασμένου στην παγίδα που έστησε ο ίδιος για να πιάσει με τη λογική του το άλογο, με τη σκέψη του το άσκεπτο, με τη νόηση το αδιανόητο…»

Λέανδρος Πολενάκης, κριτικός θεάτρου

«Μία ερμηνεία για βραβείο (κι όχι μόνον ελληνικό): Νίκος Χατζηπαπάς στο ρόλο του Ζιλ ντε Ραι»… Ο απόλυτος υποκριτικός άθλος. Μία ερμηνεία για διεθνή βραβεία. Πιστεύω ότι αν παίξει σε αλλόγλωσσο κοινό θα γίνει απόλυτα κατανοητός!!!..»

Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής θεατρολόγος

 «…Ο Νίκος Χατζηπαπάς μας επιτρέπει με ένα δίωρο ρεσιτάλ ερμηνείας μία πολυεπίπεδη ανάγνωση του ήρωα: βλέπουμε την αμφιταλάντευση ενός ήρωα των πεδίων των μαχών ανάμεσα στην αλαζονία, την αυτοταπείνωση και την αυτοκαταστροφή, τα πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα στο ασφυκτικό περιβάλλον της παντοδύναμης Ιεράς Εξέτασης, τις ενοχές που σαν χιονοστιβάδα οδηγούν τον Ζιλ ντε Ραι στην ομολογία εγκλημάτων που ίσως και να μην διέπραξε…» 

Πρακτορείο, Χρίστος Καλουντζόγλου

 «…Ο ηθοποιός επιχειρεί έναν υποκριτικό άθλο. Ένα απίστευτο εγχείρημα που αφήνει το θεατή ανήμπορο να αντιδράσει. Σε συνεπαίρνει απόλυτα. Ο Νίκος Χατζηπαπάς δεν υποκρίνεται, μετουσιώνεται σε Ζιλ ντε Ρε και δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που σπάνια έχουμε τη χαρά να βιώσουμε. Πρόκειται για μια θεατρική εμπειρία που όσοι τη βίωσαν δε θα την ξεχάσουν εύκολα…»

Νατάσα Κωνσταντινίδη  TEXNES-PLUS

 «…έχει όμως έναν Νίκο Χατζηπαπά πάνω στη σκηνή, σε ρόλο σκηνοθέτη και ηθοποιού ρωμαλέο, δραματικό, γεμάτο σεβασμό για την τέχνη του και για τον τραγικό ήρωα, το προσωπείο του οποίου φορά.  Δικαίως εισέπραξε το θερμό χειροκρότημα του κοινού…»

Tetragono.gr Μάνος Δασκαλογιάννης

«Από τις πιο συγκλονιστικές θεατρικές παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει. Έξτρα μπόνους ότι αναφέρεται σε αληθινή ιστορία»

κριτική κοινού – athinorama.gr

 «…Εντυπωσιακή ερμηνεία (μάθημα υποκριτικής) σε ένα υπέροχο κείμενο που απολαύσαμε μέχρι την τελευταία λέξη..»

κριτική κοινού – athinorama.gr

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Πολιτιστικά

«Τραντέλληνες», το μουσικό αναλόγιο του Δραμινού Λογοτέχνη Γιάννη Χαριτάντη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων «Ακρίτες Νέας Κρώμνης» και ο Δήμος Δράμας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την επέτειο των 100 χρόνων μνήμης από την Μικρασιατική Καταστροφή, παρουσιάζει την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 19.30 στο Αμφιθέατρο του Δημοτικού Ωδείου Δράμας,  το μουσικό αναλόγιο «Τραντέλληνες», του Δραμινού Λογοτέχνη και ομότιμου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Γιάννη Χαριτάντη, με μουσική «επένδυση» από τον Μανώλη Παργεντάκη.

Έχουν περάσει εκατό χρόνια από τον ξεριζωμό του χριστιανικού πληθυσμού από τον Πόντο και τη Μικρά Ασία. Εξορία ονόμασαν οι ξένοι αναλυτές της εποχής, εκείνον τον τραγικό διωγμό από τις πατρογονικές ρίζες. Εκατό χρόνια από το 1922 και όμως η φωτιά εκείνη, ακόμα καίει.

Λίγοι γνωρίζουν σήμερα τις βαθιές ρίζες του ελληνισμού στις περιοχές αυτές και το χειρότερο, τα παιδιά μας δεν διδάσκονται σχεδόν τίποτα στα σχολεία. Ένας τεράστιος πολιτισμός κοντεύει να μπει στη λήθη. Σε όλους εκείνους τους κατατρεγμένους, δώσανε την ταμπέλα του πρόσφυγα και αγνοήθηκε το πόσο  Έλληνες υπήρξαν για αιώνες, μέσα σε πολύ δύσκολους καιρούς και τόπους.

Με μια ιστορική διαδρομή, που ξεκινάει από την μυθική εποχή του Φρίξου και της Έλλης και κατόπιν του Ιάσωνα, του αποικισμού και των ελληνιστικών χρόνων, των Αλεξανδρινών χρόνων και τα τρακόσια χρόνια της Ποντικής Αυτοκρατορίας, ο ελληνικός πολιτισμός και η γλώσσα δημιούργησαν μια νέα λαμπρή εποχή.

Ύστερα το Βυζάντιο όπου ακόμα και οι Ρωμαίοι υποτάχθηκαν στο ελληνικό πνεύμα, μέχρι την Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας στην καρδιά του Πόντου. Η Ιστορία έχει να περιγράψει ηρωικούς αγώνες και ήρωες-ακρίτες που καταγράφηκαν ως Τραντέλληνες, που πάει να πει τριάντα φορές Έλληνες.

Ένας κύκλος τριών χιλιάδων χρόνων ιστορίας  και να… πάλι μπροστά μας οι Έλληνες, που ποτέ δεν ξέχασαν την καταγωγή τους. Όταν περνούν τα χρόνια, η Ιστορία γίνεται μύθος γιατί ξέρει τον τρόπο να μην ξεχαστεί ποτέ.

Αυτόν τον μύθο θέλει να ζωντανέψει ο Γιάννης Χαριτάντης με το λυρικό-επικό έργο του «Τραντέλληνες», σε μια προσπάθεια να αφήσει ένα σύντομο, περιεκτικό και ανεξίτηλο ιστορικό αποτύπωμα.

Την εποχή από την οποία ξεκινά την αφήγησή του ο ποιητής, δεν έχουμε μουσικές καταγραφές κι έτσι δεν γνωρίζουμε τη μουσική που έπαιζαν οι  Αρχαίοι πρόγονοί μας. Υπάρχουν όμως πολλές γραπτές  πηγές, αλλά και εικονογραφικές μαρτυρίες, για τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούσαν.

Ο Μανώλης Παργεντάκης «επένδυσε» μουσικά τον ποιητικό λόγο, έχοντας ως γνώμονα τα αρχαία μουσικά όργανα της εποχής εκείνης, όπως η πανδουρίδα, το επιγώνιο, η φόρμιγγα, η αρχαία ελληνική κιθάρα και η βάρβιτος και συνέθεσε μελωδίες οι οποίες θα εκτελεστούν με αντίγραφα αρχαίων μουσικών οργάνων, δικής του κατασκευής, για να  μεταφέρει στους θεατές, το μουσικό ηχόχρωμα της εποχής, όπως εικάζεται ότι θα μπορούσε να ήταν.

Εμπνεύστηκε τις συνθέσεις του, από την κατάθεση ψυχής που χαρακτηρίζει όλο το έργο του Γιάννη Χαριτάντη, οι δε μελωδικές του γραμμές επιδιώκουν  να αποτυπώσουν εικόνες και συναισθήματα και να μεταφέρουν «νοερά» τους θεατές στο κλίμα της κάθε ενότητας. Οι μελωδίες του Μανώλη Παργεντάκη, στόχο έχουν να αναδείξουν τον λόγο και να ανυψώσουν το νόημα των στίχων του λυρικού-επικού έργου «Τραντέλληνες», ακολουθώντας το «νήμα» που «ξετυλίγει» ο ποιητής ανά τους αιώνες, ξεκινώντας από την αρχαιότητα, με τα αντίστοιχα μουσικά όργανα, περνώντας στο Βυζάντιο με την ποντιακή λύρα και φθάνοντας ως τις μέρες μας.

Οι συντελεστές της παράστασης είναι οι:

  • Γιάννης Χαριτάντης: Κείμενο, Ανάγνωση
  • Σπαθάρη Φωτεινή: Ανάγνωση του λυρικού-επικού έργου «Τραντέλληνες»
  • Μανώλης Παργεντάκης: Σύνθεση & Ενορχήστρωση μελωδιών, διδασκαλία μουσικού συνόλου.
    • Στην παράσταση θα παίξει: βάρβιτο, επιγώνιο, φόρμιγγα, λαούτο & έγχορδο με συμπαθητικές χορδές
  • Νίκος Αφεντούλης: ποντιακή λύρα, τραγούδι
  • Βασιλική Δομουτζόγλου: πνευστά
  • Ελένη Ορφανίδου: αρχαία ελληνική κιθάρα, πολίτικο λαούτο
  • Στέισυ Χίντρι: αρχαία ελληνική κιθάρα, κρουστά
  • Δέσποινα Νικολαΐδου: πανδουρίδα
  • Αγγελική Παπαδοπούλου: πανδουρίδα
  • Χριστίνα Νικολαΐδου: τύμπανο μίας κρουόμενης μεμβράνης
  • Χριστόδουλος Θεοφιλίδης: ταμπουρά

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Διαγωνισμός από το Photometria In Motion

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Open Call για το Photometria in Motion 2023

(Animation – Video Art – Short Films – Documentary)

Το Photometria International Photography Festival επιστρέφει για 15η χρονιά, θέτοντας ως εναρκτήριο πομπό, για 6η συνεχή χρονιά, τον διαγωνισμό κινούμενης εικόνας, Photometria in Motion. Με σκοπό την ανάδειξη νέων τρόπων αξιοποίησης της εικόνας, σας προσκαλεί να καταθέσετε το έργο σας στις κατηγορίες: Animation, Video Art, Ταινίες Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ!

Οδηγίες

Η υποβολή των έργων θα διαρκέσει από 01/08/2022 έως και τις 30/09/2022. Οι περίοδοι υποβολής έργων χωρίζονται ως εξής:

  • 01/08 – 20/8: δωρεάν συμμετοχή
  • 21/08 – 10/9: 10 €
  • 11/09 – 30/09: 25 €

Από τους συμμετέχοντες ζητείται η ηλεκτρονική κατάθεση έργου/ων, ελεύθερης θεματογραφίας, στα οποία θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα κατεβάσματος, με μέγιστη διάρκεια τα είκοσι λεπτά (20′), καθώς και ένα σύντομο περιγραφικό κείμενο του έργου. Εάν η επίσημη γλώσσα ομιλίας δεν είναι η ελληνική, τότε θα πρέπει επίσης να κατατεθεί το απαραίτητο υλικό ελληνικών ή αγγλικών υποτίτλων.

Για να συμμετέχετε ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:  https://www.photobookstore.gr

ή συνδεθείτε και καταθέστε το έργο σας μέσω της πλατφόρμας FilmFreeway: https://filmfreeway.com/Photometria-in-Motion

Κριτική Επιτροπή

Η επιλογή των έργων θα γίνει από τους Παναγιώτη Παπουτσή και Δανάη  Αγναντή, βασιζόμενοι στη συνάφεια της περιγραφής της ιδέας με την εκτέλεσή της. Τα επιλεγμένα έργα θα παρουσιαστούν, στα πλαίσια της επερχόμενης διοργάνωσης, σε μέρη και ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν.

Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν την 15η Απριλίου 2023 στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ (www.photometria.gr ), στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι δημιουργοί των επιλεγμένων έργων θα ενημερωθούν και μέσω email.

Τα έργα που θα επιλεγούν θα παρουσιαστούν το 2023, στο πρόγραμμα των προβολών.

Όροι & Προϋποθέσεις

  1. Τα έργα θα πρέπει να είναι προϊόν του συμμετέχοντα.
  2. Υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής με παραπάνω από ένα έργα ανά καλλιτέχνη, όμως μπορεί να επιλεγεί μόνο ένα προς προβολή (σε περίπτωση επιλογής)
  3. Σε περίπτωση που τα έργα απεικονίζουν άτομα εν αγνοία τους ή χωρίς την έγκρισή τους, καθώς και για το γενικότερο οπτικοακουστικό υλικό που χρησιμοποιείται, η ευθύνη έγκειται αποκλειστικά στον δημιουργό στον οποίο ανήκει το έργο και όχι στο Photometria International Photography Festival.
  4. Το Photometria International Photography Festival έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τα επιλεγμένα έργα σε μελλοντικές προωθητικές ενέργειες του φεστιβάλ.
  5. Τα επιλεγμένα έργα θα κρατηθούν στο αρχείο της διοργάνωσης, η οποία διατηρεί το δικαίωμα διαχείρισής τους και μελλοντικής, πιθανής επανέκθεσής τους, με αναφορά πάντα, στον δημιουργό του κάθε έργου.
  6. Τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε έργου ανήκουν στο δημιουργό τους.

Η υποβολή της φόρμας συμμετοχής στον διαγωνισμό Photometria in Motion, που διοργανώνεται στα πλαίσια του 14ου Photometria International Photography Festival, σημαίνει αυτομάτως την αποδοχή των όρων και προϋποθέσεων που έχουν τεθεί παραπάνω.

Για περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση του Photometria Festival, βρείτε μας στο https://www.photometria.gr/

ή/και μέσω των social media:

Facebook: https://www.facebook.com/photometria.photofestival

Twitter: https://twitter.com/photometria

Instagram: https://www.instagram.com/photometria_festival/

YouTube: https://www.youtube.com/user/photometriafestival

Vimeo: https://vimeo.com/user11632845

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Το πρόγραμμα του 45ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 11 Σεπτεμβρίου

30 ταινίες μικρού μήκους απαρτίζουν το εθνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα του 45ου Διεθνούς Φεστιβάλ ΤαινιώνΜικρού Μήκους Δράμας, που φέτος διεξάγεται από τις 5-11 Σεπτεμβρίου. Σχεδόν οι μισές (15) φέρουν την υπογραφή γυναικών δημιουργών. Σημειώθηκε μάλιστα νέο ρεκόρ συμμετοχών, καθώς υποβλήθηκαν συνολικά 285 ταινίες. Το φετινό εθνικό πρόγραμμα ποικίλει τόσο σε θεματική (LGBT, πανδημία, απώλεια, παραβατικότητα, κτλ.) όσο και σε αισθητικές τάσεις.

Στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Ιουλίου, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης, και ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Δεμερτζής, ανακοίνωσαν επίσης το εθνικό σπουδαστικό πρόγραμμα, το πρόγραμμα Short and Green και τι θα δούμε στο πλαίσιο του Cinematherapy.

χ
45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης επισήμανε: «Το Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF) για 45 χρόνια προβάλει τις πρώτες ταινίες ανερχόμενων σκηνοθετών, από τη Φρίντα Λιάππα το 1980, το Γιάννη Οικονομίδη το 1992, τον Γιώργο Λάνθιμο το 1995, μέχρι το Βασίλη Κεκάτο το 2015. Η ομάδα του φεστιβάλ, μετά από δεκάδες χιλιάδες ώρες παρακολούθησης ταινιών, με μεγάλο ενθουσιασμό θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με μικρά αριστουργήματα και φρέσκες ανακαλύψεις από όλο τον κόσμο και την Ελλάδα. Οι ταινίες κοινωνικού ρεαλισμού που επιλέξαμε συγκινούν και εκπλήσσουν με τις αφηγηματικές ανατροπές και τους πολυδιάστατους χαρακτήρες τους, ενώ δεν λείπουν και ταινίες με στοιχεία σουρεαλισμού, ταινίες με στυλιζαρισμένη φόρμα, αλλά και ταινίες που αντλούν νοηματοδότηση από συμβολισμούς και αισθητικούς πειραματισμούς».

O Υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Nικόλας Γιατρομανωλάκης ενημέρωσε πως υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΟΑ, του Δήμου Δράμας και της ΕΤΑΔ με στόχο την ανάδειξη του Στρατοπέδου Ανδρικάκη στη Δράμα σε ένα διεθνές οπτικοακουστικό κέντρο που θα περιλαμβάνει νέες εγκαταστάσεις για το Φεστιβάλ, για το Τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών που σχεδιάζεται, αλλά και για ανερχόμενες επιχειρήσεις του οπτικοακουστικού χώρου. Συμπλήρωσε επίσης ότι στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν ενταχθεί δύο έργα: ο εκσυγχρονισμός του Δημοτικού Ωδείου και του Κινηματογράφου «Ολύμπια» στη Δράμα.

Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Γιώργος Δεμερτζής υπογράμμισε πως ένα όνειρο και αγώνας χρόνων γίνεται επιτέλους πραγματικότητα: «Το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε Προπτυχιακό Τμήμα Κινηματογραφικών Σπουδών από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ενώ σε συνεργασία με τον Δήμο Δράμας και το Φεστιβάλ τα εργαστήρια θα υλοποιούνται στη πόλη μας. Παράλληλα, το Φεστιβάλ Δράμας θα αναπτύξει προγράμματα και δράσεις συνέργειας με τη Σχολή μεγιστοποιώντας το όφελος των εν δυνάμει νέων κινηματογραφιστών».

Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 45ου DISFF

Παρουσιάζοντας την φετινή ταυτότητα του Φεστιβάλ Δράμας ο Δημήτρης Παπάζογλου (DpS Athens), Designer και DISFF Brand Director ανέφερε:

«Σε συνέχεια της επιτυχημένης περσινής χρονιάς, που αφορούσε το rebranding της διοργάνωσης, σήμερα έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάζουμε την ταυτότητα του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Το φετινό έργο αποτελεί τη δυναμική συνέχεια της οπτικής ταυτότητας και της ιδέας που αυτή πρεσβεύει και που χαρακτήρισε με επιτυχία την επιτυχή εργασία για το rebranding του Οργανισμού.

Η φετινή ταυτότητα αποτελεί το επόμενο βήμα της γόνιμης συνεργασίας που αναπτύχθηκε από το 2021, μέσα από την ανάθεση της διεύθυνσης του σχεδιασμού της ταυτότητας του Οργανισμού, μετρώντας ήδη σημαντικές επιτυχίες μεταξύ των οποίων και η βράβευση του συγκεκριμένου έργου, με το Χρυσό Βραβείο Γραφιστικής για το 2022, στα Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού και Οπτικής Επικοινωνίας».

χ
Πόστερ του 45ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμαςχ

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ – 2022 DISFF45

  • «Γιάμα», Ανδρέας Βακαλιός
  • «ENOMENA», Φαίδρα Βόκαλη
  • «Παπαρούνες και Πάπιες», Χριστίνα – Καλλιρρόη Γαρμπή
  • «Αναμνήσεις μιας εφηβικής καταιγίδας», Σοφία Γεωργοβασίλη
  • «Toxic Magnus», Νάσος Γκατζούλης
  • «Pendulus», Δημήτρης Γκότσης
  • «Χυμός πορτοκάλι», Δημήτρης Ζάχος
  • «Kάκτος», Δημήτρης Ζούρας
Εύη Καλογηροπούλου
Στον Θρόνο του ΞέρξηΕύη Καλογηροπούλου
  • «Στο Θρόνο του Ξέρξη», Εύη Καλογηροπούλου
  • «Σήμερα Ήθελα», Βασιλίνα Κατερίνη, Σελήνη Παπαγεωργίου
  • «Τσίχλα- τσιγάρο», Αντζελίκα Κατσά
  • «KIDDO», Μιχάλης Κίµωνας
  • «Καναρίνι», Χρυσούλα Κοροβέση, Μάριος Γαμπιεράκης
  • «The Last Journey», Στηβ Κρικρής
  • «Η Κούρσα», Γιώργος Λεοντακιανάκος
  • «Nothing Holier Than A Dolphin», Ισαβέλλα Μαργάρα
  • «Δάφνη», Τώνια Μισιαλή
  • «Όχι αύριο», Αμέρισσα Μπάστα
  • «11.20 π.μ.», Δημήτρης Νάκος
Μάκης Παπαδημητρίου
ΛίλαΜάκης Παπαδημητρίου
  • «Λίλα», Μάκης Παπαδημητρίου
  • «FAULT», Kατερίνα Παπαναστασάτου
  • «Homo Perfectus», Άλκη Πολίτη
  • «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο», Στέλιος Πολυχρονάκης
  • «Τελευταία Πνοή», Χάρης Ραφτογιάννης
  • «Το πέταγμα του πιγκουίνου», Στέλλα Σερέφογλου
  • «tokakis ή What’s My Name», Θάνος Τοκάκης
  • «Under the Lake», Θανάσης Τρουμπούκης
  • «Μάγμα», Λία Τσάλτα
  • «Χλώριο», Θάνος Ψυχογυιός
  • «5p.m. Seaside», Valentin Stejskal

Στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 30 ταινίες, σκηνοθετημένες από 17 άνδρες και 15 γυναίκες. Συμμετέχουν δεκάδες δημοφιλείς ηθοποιοί -ενδεικτικά αναφέρουμε τους:

  • Γιάννη Στάνκογλου,
  • Μάκη Παπαδημητρίου,
  • Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου,
  • Χάρη Φραγκούλη,
  • Νικολάκη Ζεγκίνογλου,
  • Μαρία Καλλιμάνη,
  • Κίµωνα Κουρή,
  • Δημήτρη Λάλο,
  • Δημήτρη Καταλειφό,
  • Ρένη Πιττακή
  • Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη.

Εμφανίζονται ακόμα

  • ο τραγουδιστής Γιώργος Μαζωνάκης,
  • η Άντζελα Μπρούσκου
  • ο Γιώργος – Ίκαρος Μπαμπασάκης.
www.vladimirospoliakov.gr www.pegasusart.gr
AirHostesswww.vladimirospoliakov.gr www.pegasusart.gr

Εκτός συναγωνισμού θα προβληθεί η νέα ταινία του Θανάση Νοεφώτιστου «Airhostess-737», η οποία θα παρουσιαστεί σε πανελλαδική πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Δράμας, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λοκάρνο. Η υπόθεση εξελίσσεται σε ένα Boeing-737 που πραγματοποιεί την πτήση Αθήνα – Καβάλα. Η κεντρική ηρωίδα (Λένα Παπαληγούρα), είναι μια αεροσυνοδός στα πρόθυρα νευρικής κρίσης.

Εκτός συναγωνισμού, σε ειδική προβολή, θα προβληθεί επίσης η ταινία “Shooting”, τρίτη μικρού μήκους ταινία του συγγραφέα, σεναριογράφου και καθηγητή σεναρίου (ΕΑΠ) Νίκου Παναγιωτόπουλου. Στο «Shooting», πρωταγωνιστεί ο Συμεών Τσακίρης. To γύρισμα ενός διαφημιστικού πηγαίνει κατά διαόλου. Μπορεί ο θάνατος ενός ανθρώπου να σώσει την παρτίδα;

ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ – 2022 DISFF45

  • «Αστόρια», Γαβριήλ Αθανασίου
  • «ΤΡΙΧΕΣ», Ιωάννα Διγενάκη
  • «Love you more than Peanut Butter», Αριάδνη Αγγελική Θυφρονίτου Λήτου
  • «Ποδήλατο», Στάθης Καλούδης
  • «Σταυροδρόμι», Τζον Κονίνι
  • «Σαν Βασιλιάς», Ευαγγελία Κουμαντσιώτη
Ευαγγελία Κουμαντσιώτη
Σαν βασιλιάςΕυαγγελία Κουμαντσιώτη
  • «Drama during the Pandemic», Γιώργος Κωνσταντίνου
  • «Μία ευχή πέρα από τον θάνατο», Άννα-Μαρία Λεβέντη
  • «Το Συμβόλαιο», Στέλιος Λέρης
  • «Φωτοευαισθησία», Μελίνα Λουκανίδου
  • «Τσουλάκια», Δέσποινα Μαυρίδου
  • «Νύχτες Αυγούστου», Άλκηστη Μιχαλοπούλου
  • «REVOLLUSION», Χρήστος Μπόσμος
  • «Η Αρχή», Γιώργος Νικολόπουλος
  • «Looking for Joy», Άννα Οικονόμου
  • «Ό,τι απομένει», Σεμέλη Σαφού
  • «Salted Lake», Αλέξανδρος Σολτς
  • «Ο Καμβάς», Κώστας Σπανουδάκης
  • «DO NOTHING», Μαρία Φουράκη
  • «Σάμμερ», Στέλιος Χριστοφόρου

Στο Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 20 ταινίες, σκηνοθετημένες από 10 άνδρες και 10 γυναίκες. Head programmer του σπουδαστικού προγράμματος είναι ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης (σεναριογράφος, καθηγητής σεναρίου, Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).

ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ SHORT AND GREEN– 2022 DISFF45

  • “Gardens Petrified”, Turkey, Ali Cabbar
  • “Aralkum”, Uzbekistan, Daniel Asadi Faezi, Mila Zhluktenko
  • “In Vain”, Greece, Anastasia Melia Eleftheriou
  • “Autosaurus Rex”, Switzerland, Marcel Barelli
  • “Sirens”, Germany, Ilaria Di Carlo
  • “Under the Lake”, Greece, Thanasis Trouboukis
  • “Toxic Neighbour”, Canada, Colin Scheyen
  • “Magma”, Austria, Manuel Wetscher
  • “Turbulent waters”, Finland, Elena Näsänen
  • “Summer of Bees”, Finland, Ida-Maria Olva
  • “Myosotis”, Switzerland, Michael Schwendinger
  • “Berry Pickers”, Sweden, Agnes Skonare Karlsson

Στη δεύτερη του χρονιά φέτος, το διαγωνιστικό πρόγραμμα Short and Green περιλαμβάνει 12 ταινίες από όλα τα κινηματογραφικά είδη:

  • 7 ταινίες μυθοπλασίας,
  • 4 ταινίες ντοκιμαντέρ και
  • 1 ταινία animation,

εκπροσωπούν γεωγραφικά 10 χώρες και καταπιάνονται με την κλιματική αλλαγή, την καταστροφική παρέμβαση της ανθρώπινης δραστηριότητας στο φυσικό περιβάλλον, εστιάζοντας ή και προκαλώντας την αντίληψή μας για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση.

Δύο ταινίες είναι ελλήνων δημιουργών: «In Vain», της Αναστασίας Μελίας Ελευθερίου και «Under the Lake» του Θανάση Τρουμπούκη. Το Short and Green συνοδεύεται από δύο περιβαλλοντικές δράσεις, η μία για τους μικρούς επισκέπτες του Φεστιβάλ, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική ΜΚΟ Οργάνωση Γη. Το πρόγραμμα επιμελείται ο Βασίλης Τερζόπουλος.

CINEMATHERAPY

To πρόγραμμα Cinematherapy, με εμπνεύστρια τη Ντενίς Νικολάκου, συνεχίζεται, ενδυναμωμένο, στο 45ο DISFF με Πάβελ Παβλικόφσκι, «Άγριες μέλισσες» και μια ενδιαφέρουσα ταινία για παιδιά:

*Την Τρίτη 6/09 (20:00) στον αύλειο χώρο του Μουσείου Φωτογραφίας της Δράμας (ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΚΥΚΛΩΨ) θα προβληθεί η ταινία «Η εχθρόπιτα» (2019) του Ντέρεκ Μάνσον. Μια ταινία του αφηγείται την δημιουργία μια φιλίας δύο αγοριών ανάποδα: από το μίσος στην συμπάθεια και ύστερα σε πολύ μια δυνατή φιλία. Θα ακολουθήσει συζήτηση με ερωτήσεις κατανόησης και αποσυμβολισμός του περιεχομένου της ταινίας με την συμμετοχή των παιδιών, από την υπεύθυνη του προγράμματος Ντενίς Νικολάκου.

* Την Παρασκευή 9/09 στον  θερινό κινηματογράφο «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»,  και για πρώτη φορά στο φετινό πρόγραμμα, θα πραγματοποιηθεί μια απόπειρα ανάλυσης της τηλεοπτικής σειράς «φαινόμενο» «Άγριες Μέλισσες»  (2019-2022). Μια αποκαθήλωση της «άγιας» ελληνικής οικογένειας με ένα καταγγελτικό μήνυμα κατά των στερεοτύπων.   Θα ακολουθήσει Q&A με τον σκηνοθέτη Λευτέρη Χαρίτο και ηθοποιούς της σειράς.

* Το Σάββατο 10/09  θα πραγματοποιηθεί αφιέρωμα στον Πάβελ Παβλικόφσκι. Το πρόγραμμα Cinematherapy είναι πλέον ταυτόσημο με το όνομα Pawel Pawlikowski καθώς ήταν ο ίδιος ο οσκαρικός σκηνοθέτης που εγκαινίασε το πρόγραμμα με την ταινία του Cold War (2018)στη 43η διοργάνωση του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας το 2020.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προβληθούν αποσπάσματα από το πλούσιο έργο του (που περιλαμβάνει και την σημαντική περίοδο των ντοκιμαντέρ του στο BBC) και θα ακολουθήσει συζήτηση και  Q&A παρουσία του σκηνοθέτη και του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Σακαρίδη. Στον συντονισμό της συζήτησης και στην ψυχολογική αποκρυπτογράφηση του έργου του, η Ντενίς Νικολάκου.

ANIMATION / ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COVID -19

Οι animation ταινίες που δημιουργήθηκαν με χρηματοδότηση από το ΥΠΠΟΑ στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Covid -19 μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ξεκινούν τη διαδρομή τους για τη γνωριμία με το ελληνικό κοινό από το αφιέρωμα που ετοιμάζουν το Φεστιβάλ Δράμας σε συνεργασία με το ΕΚΚ.

Αντιπροσωπευτικές ταινίες του προγράμματος αυτού, που  συνέβαλε ώστε να αρχίσουν να γίνονται ορατοί οι Έλληνες δημιουργοί animation σε μία ευρύτερη κλίμακα, θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο των εκδηλώσεων στη Δράμα.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Πρόσληψη 7 ατόμων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στο Δήμο Δράμας

ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες πριν

Υποχρεωτικός εφοδιασμός αλυσίδων, αντιολισθητικών μέσων ή χιονολάστιχα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή στους Φιλίππους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Δραμινή ισχυρίστηκε ψευδώς ότι της έκλεψαν χρήματα και διάφορα χρυσαφικά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η απονομή των ετήσιων βραβείων της ΚΥΚΛΩΨ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Λαϊκός Αγώνας Δρόμου VIA EGNATIA Αμφίπολη – Δράμα – Φίλιπποι 2022

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Παρουσίαση παράταξης “ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ για τη Δράμα”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Στο καθεστώς «Απάτητα Βουνά» το Φαλακρό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Αριστειδης Μωυσιαδης: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ…

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Δράμα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Στη Δράμα η έκθεση «ΣΗΚΩ ΨΥΧΗ ΜΟΥ»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Επιστολή παραίτησης Γαλόπουλου από Αντιδήμαρχος Κ. Νευροκοπίου

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ4 εβδομάδες πριν

Η ιστορία και η εξέλιξη των καζίνο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Συνελήφθη στη Δράμα για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ώρες πριν

Ο Πέτρος Τσολιάς υποψήφιος με την Πατριωτική Ένωση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ώρες πριν

Προκήρυξη κάθετου Άξονα Δράμα – Αμφίπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ9 ώρες πριν

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στις 19:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ12 ώρες πριν

ΠΟΛΗ + ΖΩΗ: Έναρξη προεκλογικής περιόδου από την Χωριστή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Λαϊκός Αγώνας Δρόμου VIA EGNATIA Αμφίπολη – Δράμα – Φίλιπποι 2022

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Στις 7 Οκτωβρίου η εκλογή Μητροπολίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Φρίκη στην Καβάλα: «Παγίδα θανάτου» σε γυναίκα και μωρό από τον δολοφόνο

Πολιτιστικά4 ημέρες πριν

«Τραντέλληνες», το μουσικό αναλόγιο του Δραμινού Λογοτέχνη Γιάννη Χαριτάντη

ΕΛΛΑΔΑ5 ημέρες πριν

Υποχρεωτικός εφοδιασμός αλυσίδων, αντιολισθητικών μέσων ή χιονολάστιχα

Εκπαιδευτικά6 ημέρες πριν

Έναρξη εγγραφών Γ’ φάσης στο Δ.Ι.Ε.Κ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Κεντρική επετειακή εκδήλωση για τα 81 χρόνια από την Βουλγαρική Θηριωδία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Μήνυμα Αντιπεριφερειάρχη για τη σφαγή της Δράμας της 29ης Σεπτεμβρίου 1941

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Στο καθεστώς «Απάτητα Βουνά» το Φαλακρό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Project για τη Δράμα: Θετική Ψυχολογία και Ποιότητα Ζωής στους Νέους

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών