Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Για τη “σιδηρoδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό τη Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Αρθρο του Θεόφιλου Ξανθόπουλου, βουλευτή Δράμας και τομεάρχη Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την “σιδηροδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό της Δράμας

ΩΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Τον δημόσιο διάλογο της περιοχής μας απασχολεί η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Αφορμή αποτέλεσε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από πλευράς Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία απόφαση αναζωπύρωσε την συζήτηση. Αυτό όμως που τροφοδότησε επί πλέον τον διάλογο είναι η επιστολή του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κ. Μπλούχου, ο οποίος υπερασπιζόμενος την Κυβερνητική Επιλογή και την Απόφαση της Περιφέρειας αρκείται σε απλές διαπιστώσεις και παραινέσεις ψυχολογικού περιεχομένου.

Με τη σειρά μου οφείλω να παρέμβω στον διάλογο αυτό και να καταθέσω την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για ένα μείζον θέμα, στο οποίο κρινόμαστε, και μάλιστα σκληρά, ΟΛΟΙ!

Είναι δεδομένο ότι η υφιστάμενη χάραξη και η σιδηροδρομική γραμμή δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι, φυσικά και η Πολιτεία. Ωστόσο, ο Ο.Σ.Ε. το μόνο πράγμα που εξήγγειλε μέχρι το 2016 ήταν ένας προαστιακός της Θεσσαλονίκης μέχρι την Αμφίπολη και δυνητικά μέχρι Καβάλα και μάλιστα διερχόμενος βόρεια των λιμνών. Αυτό γινόταν από τις αρχές του 21ου αιώνα συνήθως στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε., που ενδεχομένως να προέκυψε από κάποιες μελέτες σκοπιμότητας, ήταν η κατασκευή μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα κατέληγε στους Κήπους του Έβρου με προοπτική στη συνέχεια να συνδεθεί με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που βρισκόταν ήδη στην Ραιδεστό, νέο και ηλεκτροκίνητο δίκτυο και να καταλήξει στην Κων/πολη. Για τον σκοπό αυτό είχαν ανατεθεί ακόμη από τα τέλη του 20ου αιώνα μελέτες στην Περιφέρεια της Ηπείρου, οι οποίες βρίσκονται ημιτελείς και αναξιοποίητες στα αρχεία του Ο.Σ.Ε..

Η πρώτη φορά που ανατέθηκε και πληρώθηκε αργότερα μελέτη χάραξης νέας γραμμής ανατολικά της Θεσ/νίκης ήταν το 2016. Η μελέτη προέκρινε την προτεινόμενη χάραξη. Και επ’ αυτής ουδεμία διαβούλευση έγινε παρά μόνον γνωμοδοτήσεις κι αυτές μόλις τους τελευταίους μήνες. Πάνω από 20 φορείς, κυρίως υπηρεσίες, εξέφρασαν άποψη επί των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης και έχουν ήδη γνωμοδοτήσει αρνητικά μερικές εξ αυτών, όπως η υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που απέρριψε την χάραξη, η οποία διέρχεται από 19 αρχαιολογικούς χώρους και 4 περιοχές NATURA χωρίς όμως οι αποφάσεις των φορέων αυτών να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα.

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε κατάργηση σιδηροδρομικών σταθμών μετατρέποντάς τους σε ταβέρνες ή αφήνοντάς τους να πυρποληθούν και να καταρρεύσουν (βλέπετε Παρανέστι και Πλατανιά), η νέα χάραξη προβλέπει 8 νέους σταθμούς και δύο στάσεις σε μήκος 155 χιλιομέτρων ανατολικά της Θεσ/νίκης. Επομένως, μια στάση ανά 15 χιλιόμετρα. Τίποτε πιο ξεκάθαρο από έναν ήδη εξαγγελθέντα προαστιακό Θεσσαλονίκης Και φυσικά κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει προαστιακός της Θεσσαλονίκης για να αξιοποιηθεί και το θαλάσσιο τουριστικό μέτωπο της συμπρωτεύουσας, αλλά όχι σε βάρος της τοπικής και εθνικής οικονομίας με την αποκοπή των Νομών Σερρών και Δράμας από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναφέρεται ο κος Μπλούχος στην ανάγκη να συνδεθούν μεταξύ τους τα λιμάνια Θεσ/νίκης – Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Ποιος και πότε το αμφισβήτησε; Αναφέρθηκε επίσης στο ανάγλυφο και στο υψηλό κόστος που θα είχε μια άλλη διαδρομή που θα περιλάμβανε την Δράμα και τις Σέρρες, η οποία δεν θα είχε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη ταχυτήτων 200 χιλ./ώρα και επίσης θα είχε μεγάλο κόστος με κατασκευές γεφυρών και σηράγγων.

Επί όλων των παραπάνω επιχειρημάτων αξίζει να πούμε τα εξής:

Εδώ και μήνες έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόταση για άλλη χάραξη ενός νέου και σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα διέρχεται από όλες τις πόλεις της Βορειοανατολικής Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξ/πολη). Η πρόταση της αυτοδιοικητικής παράταξης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια με επικεφαλής τον Κ. Κατσιμίγα. Η πρόταση αυτή παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση το περασμένο καλοκαίρι στο θεατράκι της Αγ. Βαρβάρας και αντιμετωπίσθηκε πολύ θετικά από πλήθος θεσμικών και μη, οι οποίοι και την παρακολούθησαν.

Η εναλλακτική πρόταση αυτή διαφέρει από την πρόταση του Ο.Σ.Ε., μόνο για το κομμάτι από την Θεσ/νικη (σταθμός Νέας Φιλαδέλφειας) μέχρι τον Αμυγδαλεώνα.

Η λοιπή διαδρομή είναι ίδια. Επομένως και με τις δύο προτάσεις εξυπηρετούνται όλα τα λιμάνια. Η διαδρομή από Σέρρες και Δράμα έχει το ίδιο μήκος από την προτεινόμενη από τον Ο.Σ.Ε. μέσω Αμφίπολης και με κάποιες παραλλαγές μπορεί να είναι και κατά τι μικρότερη. Η διαδρομή από Σέρρες, Δράμα, διέρχεται από πολύ καλύτερο γεωλογικό περιβάλλον.

Το ασβεστολιθικό με κρυσταλλοσχιστώδη πετρώματα βουνό του Βερτίσκου είναι πιο ασφαλές για όδευση ή και διατήρηση από το ανάγλυφο της περιοχής της Ασπροβάλτας, όπου όλοι θυμόμαστε τις κατολισθήσεις και τις καθυστερήσεις στην παράδοση της οδικής Εγνατίας ανάμεσα στην Ρεντίνα και την Αμφίπολη. Με την διέλευση από Σέρρες και Δράμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χώρος από την παλαιά γραμμή (μεταξύ Σερρών και Δράμας) όχι η ίδια η γραμμή, προκειμένου να υπάρξουν λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη αφαίρεση γεωργικής γης.

Με μια προσεκτική ανάλυση του ανάγλυφου διαπιστώνεται ότι η γεωμετρία της γραμμής θα μπορούσε να είναι και καλύτερη από ότι η προτεινόμενη νότια των λιμνών, όπου η όδευση θα πρέπει να αποφύγει αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές NATURA, αλλά και δεδομένα σημεία κατολισθήσεων. Επίσης η όδευση στην Πιέρια κοιλάδα πρέπει να γίνει σε επίχωμα προκειμένου να γίνουν ανισόπεδες διασταυρώσεις και ιρλανδικές διαβάσεις για την διέλευση οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων αλλά και της πανίδας. Αυτό σημαίνει την δημιουργία τεράστιων δανειοθαλάμων και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στην αξιοποίηση της γραμμής για τουριστικούς λόγους δεν αντέχει σε λογική κριτική, μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις θυμίζει. Δυστυχώς δεν βρισκόμαστε στην Ελβετία. Η μόνη αξιοποιήσιμη γραμμή για τουριστικούς λόγους είναι η γραμμή μεταξύ Παρανεστίου και Τοξοτών, αλλά ας κρίνει ο καθένας μας κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει την οικονομία της περιοχής.

Η υφιστάμενη γραμμή του 1890 είναι απαξιωμένη για τρεις απλούς λόγους: α) κάνει μια μεγάλη διαδρομή από Δοϊράνη εφαπτόμενη στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία, β) η γεωμετρία της δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων όσο και αν βελτιωθεί το τροχαίο υλικό και γ) δεν μπορεί να περιφραχθεί, διότι θα διακόψει την κυκλοφορία της πανίδας ενώ έχει συνεχείς ισόπεδες διασταυρώσεις. Κάθε επιχείρημα για αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής είναι έωλο. Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς περίφραξη και ανισόπεδες διασταυρώσεις, δεν υπάρχει.

Η δυναμική που θα δημιουργηθεί εάν βρεθούν έξι πόλεις σε έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα συμπεριλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της Α.Μ.Θ. είναι ασύλληπτα μεγάλη, τόσο που η προοπτική της τρομάζει το πανίσχυρο οικονομικό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Οι πόλεις αυτές, οι οποίες θα απέχουν λίγα λεπτά η μία από την άλλη, θα δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό και αυτόνομο οικονομικό πόλο, που μπορεί να αξιοποιήσει το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα της Βορειανατολικής Ελλάδας, αυτό της διασυνοριακότητας, ενώ όλες οι συνδεόμενες πόλεις θα αποτελούν την ενδοχώρα κάθε πόλης ξεχωριστά.

Τα περί καθέτων σιδηροδρομικών αξόνων από Αμυγδαλεώνα ή Αμφίπολη προς Δράμα, δυστυχώς δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Πρώτον, γιατί εμείς οι Δραμινοί έχουμε κακιά εμπειρία από τους οδικούς κάθετους άξονες που είναι υπό μελέτη ή υπό δημοπράτηση, εδώ και 30 χρόνια. Δεύτερον, διότι οι γνωρίζοντες τα εσώψυχα του Ο.Σ.Ε. θα έχουν υπόψη τους, ότι των κάθετων αξόνων της Δράμας, προηγούνται:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής Ρίου – Πατρών, που θα πλησιάσει σε κόστος το μισό δις ευρώ.
  • Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων στην Πελοπόννησο.
  • Ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
  • Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής Θεσ/νίκη – Φλώρινα και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βόρεια Μακεδονία.
  • Η ολοκλήρωση των έργων στα τμήματα Θεσ/νίκη – Ευζώνων και Θεσ/νίκη – Προμαχώνα, προκειμένου να αρχίσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι και Σόφια.

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ρητά ότι η υφιστάμενη μελέτη χάραξης Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας δεν οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ανατεθούν, εκπονηθούν ,εγκριθούν και πληρωθούν οι ακολουθήσουν μελέτες:

  • Τοπογραφικής αποτύπωσης
  • Απαλλοτριώσεις
  • Γεωλογικές και γεωτεχνικές
  • Υδραυλικές
  • Γεφυρών
  • Σηράγγων
  • Αρχιτεκτονικές (σταθμών)
  • Στατικές
  • Αυτοματισμών διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές
  • Περιβαλλοντικές
  • Φύτευσης.

Η μελέτη χάραξης δεν αποτελεί ούτε το 3% των απαιτούμενων μελετών που θα οδηγήσουν σε δημοπράτηση έργου. Το κόστος των μελετών θα πλησιάσει τα 200 εκατομμύρια και δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως δεν είναι αργά να ανατραπεί ο ακρωτηριασμός του 41% του Ανατολικού Βορειοελλαδικού χώρου (Εμβαδόν Α.Μ.Θ. + Σέρρες = 18.136 τετρ. χιλιόμετρα – Εμβαδόν Σερρών + Δράμας = 7.436 τετρ. χιλιόμετρα), αλλά και του 35% του πληθυσμού του ίδιου χώρου. (Πληθυσμός ΑΜΘ+ Σέρρες= 784.000 κάτοικοι – πληθυσμός Σερρών + Δράμας 275.000 κάτοικοι)

Η ανωτέρω προσέγγιση είναι τεκμηριωμένη και τεχνοκρατικά και δεν είναι αποτέλεσμα τοπικιστικών ή ιδιοτελών αντιλήψεων. Τώρα είναι η ώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΜΙΝΩΝ. Να αναδείξουμε την ρεαλιστική πρόταση της αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έτσι ώστε και η Χώρα αλλά και η Περιφέρεια να ωφεληθούν.

Ναι, λοιπόν κε συνάδελφε, να βγει η Δράμα από την εσωστρέφεια της, αλλά σ αυτό πρέπει να βοηθήσουν πρωτίστως και οι αιρετοί εκπρόσωποί της. Αυτοί που έλαβαν λαϊκή εντολή να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των πολιτών αλλά και της ίδιας της Χώρας. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη να υπερασπίσετε την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την πρότασή σας να «σηκώσουμε λευκή σημαία» ως Δραμινή Κοινωνία για κάτι που κάποιοι αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς. Στο κάτω κάτω είναι και θέμα Δημοκρατίας.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΔΡΑΜΑΣ

Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Κ. Κατσιμίγα για την καθοριστική συμβολή του στην ολοκλήρωση του άρθρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Δ ΄Κύκλος Επιχειρηματικής Επιτάχυνσης της Δομής Στήριξης Επιχειρηματικότητας Lab40

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Δ’ ΚΥΚΛΟΣ: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ενδιαφερόμενων για τον Δ΄ Κύκλο Επιχειρηματικής Επιτάχυνσης της Δομής Στήριξης Επιχειρηματικότητας Lab40

Η Δομή Στήριξης Επιχειρηματικότητας Lab40 του Επιμελητηρίου Δράμας ενημερώνει ότι:

Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της δομής (www.lab40.gr) για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ενδιαφερόμενων στον Δ΄ Κύκλο του προγράμματος επιχειρηματικής επιτάχυνσης “Lab40 Accelerator”, της Περιφερειακής Δομής Στήριξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου της Δράμας και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και τις 9. Οκτωβρίου.

Αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα επιτάχυνσης Lab40 Accelerator μπορεί να υποβάλλει κάθε ενδιαφερόμενος, είτε είναι άνεργος, εργαζόμενος ή επιχειρηματίας και επιθυμεί να αναπτύξει μια επιχειρηματική ιδέα με τη στήριξη της Δομής.

Πιο ειδικά το πρόγραμμα επιτάχυνσης Lab40 Accelerator, απευθύνεται σε φιλόδοξα άτομα ή ομάδες που έχουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και θέλουν να αναπτύξουν ή να βελτιώσουν το επιχειρηματικό τους σκεπτικό, με στόχο ένα επιτυχημένο λανσάρισμα στην αγορά. Μέσα από μια απαιτητική διαδικασία οι μέντορες, εκπαιδευτές και σύμβουλοι της Lab.40 υποστηρίζουν τις ομάδες, μειώνοντας τόσο το χρόνο όσο και τις πιθανότητες λάθους σε αυτό το λανσάρισμα, προφυλάσσοντας τους από μια μελλοντική αποτυχία και διευκολύνοντας τους σε πιθανή εκθετική ανάπτυξη. Οι finalists διεκδικούν μεταξύ άλλων και δωρεάν 12μηνη φιλοξενία στη Περιφερειακή Δομή Στήριξης Επιχειρηματικότητας Lab40.

Στη δομή ενδεικτικά παρέχονται στους ωφελούμενους υπηρεσίες Mentoring και Συμβουλευτικής Καθοδήγησης, υπηρεσίες στέγασης και πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της (γραφεία, χώροι συνεδριάσεων, χώροι εκδηλώσεων κτλ.) και στον εξοπλισμό της (Internet, Laptops, Printers, 3DPrinter, Broadband Network κτλ.) καθώς και υπηρεσίες δικτύωσης με Business Angels (Επιχειρηματικούς Αγγέλους) και άλλες επιχειρήσεις και φορείς και πρόσβαση σε άλλες εκδηλώσεις εκπαίδευσης και δικτύωσης.

Η δομή έχει ως στόχο να συμβάλει ενεργά στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας, της εξωστρέφειας και της απασχόληση στην Περιφερειακή Ενότητα της Δράμας και να στηρίξει ολιστικά και ουσιαστικά τους ωφελούμενους μέσα από τις υπηρεσίες επιτάχυνσης και θερμοκοιτίασης που προσφέρει.

Το όραμά όλων όσων συμμετέχουν στο έργο, είναι η τόνωση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην περιοχή με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της περιοχής σε πρότυπο οικονομικής προόδου και την αναστροφή του braindrain σε braingain, μέσα από μια υγιή ενίσχυσή ανταγωνιστικών εγχειρημάτων.

Η Lab40 στεγάζεται σε έναν υπέροχο, φρέσκο και λειτουργικά μελετημένο χώρο κάλυψης 263 m2 ισόγειο και 40 m2 υπόγειο, πλήρως εξοπλισμένο με τεχνολογίες αιχμής, προκειμένου να υποστηρίξει τις ανάγκες των ωφελούμενων.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Δράμας, μέσω της Πράξης «Δημιουργία Δομών Στήριξης Επιχειρηματικότητας ΕΚΤ», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία Θράκη 2014-2020».

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.Lab40.gr ή στείλτε μας email στο info@lab40.gr ή απευθυνθείτε στο +30 25210 22750 (εσωτ. 1).

Στέφανος Γεωργιάδης

Πρόεδρος Επιμελητηρίου Δράμας

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Κάποιος που υπήρξε Project, έστω και για λίγο, παραδίδει την έδρα του…

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Για την ανεξαρτητοποίηση του Γιώργου Μουχτάρη από το Project

Με αφορμή την δημοσιοποίηση, μέσω επιστολής στην Γραμματεία του Δημοτικού Συμβουλίου, της ανεξαρτητοποίησης του, έως σήμερα, δημοτικού συμβούλου της παράταξής μας, Γιώργου Μουχτάρη, η επίσημη θέση του Project είναι η παρακάτω:

«Η παράταξή μας έχει ως βασικές αρχές την αυτοδιάθεση, την ανεξαρτησία και την δυνατότητα των συμβούλων και μελών του Project να έχουν προσωπική άποψη και να την εκφράζουν εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου, ακόμη και αν έρχεται σε αντίθεση με την επίσημη θέση της παράταξης, που έχει αποφασισθεί στα αρμόδια όργανα.

Το έχουμε αποδείξει αυτό δεκάδες φορές. Ως εκ τούτου, η ανεξαρτητοποίηση ενός δημοτικού συμβούλου δεν έχει καμία ουσιαστική αξία, γιατί, ούτως ή άλλως, η ανεξαρτησία του καθενός μας είναι δεδομένη. Προφανώς, η ανάγκη κάποιου να ανεξαρτητοποιηθεί εντός δημοτικού συμβουλίου από την παράταξή μας συνδέεται με τις μελλοντικές του αποφάσεις να συνδεθεί με άλλη δημοτική παράταξη κι όχι με προσωπικούς λόγους.

Το Project απέχει πολύ από τις συνηθισμένες δημοτικές παρατάξεις, κυρίως επειδή δεν πρόκειται για προσωποκεντρική παράταξη. Έχει αποδειχθεί και αυτό από το 2014 ως σήμερα. Με δεδομένο αυτό, αλλά και ακόμη μια, αδιαπραγμάτευτη, αξία της παράταξής μας, αυτήν της εντιμότητας, θεωρούμε ότι η έντιμη στάση ενός δημοτικού συμβούλου που θέλει να αποχωρήσει από το Project είναι να παραδώσει την έδρα του στην παράταξη και να αντικατασταθεί, όπως ορίζει ο νόμος.

Όλα τα παραπάνω, θα έπρεπε να τα γνωρίζει και να τα αποδέχεται κάποιος που υπήρξε Project, έστω και για κάποιο χρονικό διάστημα.»

 

facebook:                    www.facebook.com/project.drama2020

youtube:                      Project για τη Δράμα

e-mail:                         project.drama2020@gmail.com

 

Ομάδα τύπου Project για τη Δράμα

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Η απονομή των ετήσιων βραβείων της ΚΥΚΛΩΨ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η μεγάλη αυλή του εντυπωσιακού αρχοντικού Αναστασιάδη ή αλλιώς «Μαρμάρινο Σπίτι» άνοιξε και φέτος για να φιλοξενήσει τη μοναδική γιορτή της Δράμας για την απονομή των ετήσιων βραβείων ΚΥΚΛΩΨ 2022.

Το μοναδικής αρχιτεκτονικής ομορφιάς κτίσμα του 19ου αιώνα που δεσπόζει σε μια από τις ομορφότερες γωνιές της ακριτικής πόλης, στο πάρκο των νερών της Αγίας Βαρβάρας, ακτινοβολούσε απ΄ άκρη σ’ άκρη στη φετινή απονομή των βραβείων που συνέπεσε με την ολοκλήρωση όλων των απαιτητικών και χρονοβόρων εργασιών συντήρησης και εκ βάθρων αποκατάστασης, που προσέδωσαν στο αρχοντικό την αρχική του αίγλη μετά από μια μακρά περίοδο εγκατάλειψης και φθοράς από το χρόνο.

Έτσι, πλέον, το αρχοντικό είναι καθόλα έτοιμο να φιλοξενήσει τη μεγάλη συλλογή φωτογραφικών μηχανών του δραστήριου ευπατρίδη επιχειρηματία και ιδρυτή της ΚΥΚΛΩΨ ‘Αρη Θεοδωρίδη αλλά και πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων και δράσεων στους ιδιαίτερα καλοφροντισμένους χώρους του.

Ο κ. Θεοδωρίδης μετά την ανακίνηση της ιστορικής οικείας του Παύλου Μελά στην Κηφισιά ολοκλήρωσε στην αγαπημένη του πόλη, τη Δράμα, ένα ακόμα σημαντικό έργο που θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό πολιτιστικής ανάπτυξης για ολόκληρη την ανατολική Μακεδονία.

Ο πάντα δημοφιλής συγγραφέας Γιάννης Ξανθούλης που για μια ακόμη χρονιά ήταν ο παρουσιαστής της βραδιάς, κατάφερε από πρώτη στιγμή να κερδίσει το κοινό με την αμεσότητα και τη γλαφυρότητα του λόγου του, το λεπτό χιούμορ του, τα καυστικά του σχόλια, αλλά κυρίως κάνοντάς τους όλους κοινωνούς των προσωπικών του αναμνήσεων και εμπειριών από τη ζωή του στην ελληνική περιφέρεια.

Ο κ. Ξανθούλης αναφέρθηκε στο «κτιριακό θαύμα» του «Μαρμάρινου Σπιτιού» υπογραμμίζοντας ότι τόσο το ίδιο το αρχοντικό Αναστασιάδη όσο και η καπνοθήκη που γειτνιάζει δίπλα του αποτελούν ένα αρχιτεκτονικό θησαυρό που αναδεικνύουν την ιστορική και αισθητική αξία του.

Η απονομή των φωτογραφικών βραβείων

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την απονομή των βραβείων του 5ου διαγωνισμού φωτογραφίας που είχε προκηρύξει η ΚΥΚΛΩΨ για το 2022 με θέμα «Η Δράμα που χάνεται» και στον οποίο συμμετείχαν συνολικά τριάντα δυο άτομα κυρίως από την πόλη της Δράμας, τα έργα των οποίων προβλήθηκαν μετά την απονομή των βραβείων. Στόχος τους διαγωνισμού ήταν να αποτυπωθούν φωτογραφικά γωνιές της πόλης και της ευρύτερης περιοχής που πλέον τείνουν να χαθούν μέσα στη φθορά και τη λήθη του χρόνου.

Το 1ο βραβείο φωτογραφίας έλαβε ο κ. Νίκος Καραμπετάκης, το 2ο βραβείο η κ. Σοφία Μποντρουά – Μαυρίδου και 3ο βραβείο ο κ. Γιώργος Κασαπίδης.

Το θέμα του 6ου φωτογραφικού διαγωνισμού της ΑΜΚΕ ΚΥΚΛΩΨ, θα είναι «Φως και Σκιά» και πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή στον φωτογραφικό διαγωνισμό, καθώς τα προηγούμενα χρόνια η θεματολογία του ήταν …Δραμοκεντρική και πλέον όπως τονίστηκε, η αστική μη κερδροσκοπική εταιρεία (ΑΜΚΕ) ΚΥΚΛΩΨ βάζει ψηλά τον πήχη, με συμμετοχές στο διαγωνισμό φωτογράφων από όλη την Ελλάδα.

Στη διάρκεια της ίδια βραδιάς έγινε και η απονομή των δυο βραβείων του Δραμινού αγρότη – κτηνοτρόφου και του Δραμινού επιστήμονα, που απονέμονται κατ΄ έτος σε πολίτες που κατάγονται από τη Δράμα ή ζουν και εργάζονται στην περιοχή της και οι οποίοι διακρίθηκαν για τη μη κερδοσκοπική και κοινωφελή δράση που υπηρετούν και αναπτύσσουν.

Ο Δραμινός αγρότης της χρονιάς

Το βραβείο του αγρότη – κτηνοτρόφου για το 2022 έλαβε ο κ. Μανώλης Μήλιος, βιοκαλλιεργητής και φροντιστής γης, για την εφαρμογή και μετάδοση νέων γεωργικών μεθόδων στην αγροτική παραγωγή και την αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών αλλά και την προσπάθεια του να ρίξει το κόστος των βιολογικών προϊόντων κάνοντας τα προσιτά στον καταναλωτή.

Ο κ. Μήλιος στην ομιλία του υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «είμαστε μια ομάδα. Τριάντα χρόνια είναι αυτός ο αγώνας. Οπότε κάποια στιγμή η βράβευση είναι και χαρά, αλλά και το συναίσθημα ότι έχουμε κάνει κάτι, το οποίο έχουν αναγνωρίσει και οι καταναλωτές». Σχετικά με τους μικροοργανισμούς, την καινοτόμο μέθοδο καλλιέργειας που εφαρμόζεται στο Κτήμα Μήλιου, επεσήμανε: «είναι αυτοί που με έχουν φέρει εμένα προσωπικά να μπορώ να καλλιεργώ χωρίς να σκέφτομαι το κόστος παραγωγής και χωρίς να σκέφτομαι τις αρρώστιες που μπορούν να προκαλέσουν μέσα στο κτήμα και μέσα στην καλλιέργειά μου».

Ο Δραμινός επιστήμονας της χρονιάς

Το βραβείο του Δραμινού επιστήμονα για το 2022 έλαβε ο κ. Μιχάλης Δογραματζίδης, φυσικός, καθηγητής στο γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις «Νικηφόρου», και πρόεδρος του συλλόγου ερασιτεχνικής αστρονομίας Δράμας «Ο Πήγασος».

Ο κ. Δογραματζίδης έχοντας μια μεγάλη αγάπη για τα παιδιά και μια αστείρευτη δράση και έμπνευση, δημιούργησε στην αυλή του σχολείου, στο Νικηφόρο Δράμας, ένα πάρκο ηλιακών ρολογιών, ένα υπαίθριο εργαστήριο φυσικής και το πρώτο σχολικό αστρονομικό παραμήτριο. Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κάποιος: Πόσα σχολεία στην Ελλάδα διαθέτουν σήμερα αστρονομικό παρατηρητήριο; Πόσα σχολεία στην Ελλάδα διαθέτουν πάρκο ηλιακών ρολογιών; Πόσα σχολεία στην πατρίδα μας διαθέτουν υπαίθριο εργαστήριο φυσικής; Σε πόσα σχολεία στην Ελλάδα γίνονται ηλιακές παρατηρήσεις και νυχτερινές αστροπαρατηρήσεις; Σε πόσα δημόσια σχολεία στην πατρίδα μας διοργανώνονται εκδηλώσεις αστρονομίας με ομιλητές από έγκριτους πανεπιστημιακούς καθηγητές;

Για όλες αυτές τις δράσεις και το διαχρονικό του όραμα ο κ. Μιχάλης Δογραματζίδης κέρδισε επάξια το βραβείο του Δραμινού επιστήμονα για το έτος 2022.

Στην ομιλία του αναφέρθηκε στα μελλοντικά σχέδια για το σχολείο σημειώνοντας ότι «πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε, να επεκτείνουμε την επιστημονική έρευνα που έχουμε ξεκινήσει και σε άλλους τομείς, να μετατρέψουμε όλη την αυλή του σχολείου μας σε θεματικό πάρκο αφιερωμένο στη φυσική και την αστρονομία. Να δημιουργήσουμε στον ίδιο χώρο ένα σύγχρονο, ψηφιακό πλανητάριο που θα μπορούν να επισκέπτονται οι μαθητές των σχολείων που έρχονται στο υπαίθριο εργαστήριο, στο πάρκο ηλιακών ρολογιών και στο αστρονομικό παρατηρητήριο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ | Β. Λωλίδη

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Στη Δράμα η ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ αφίσα με το κοινωνικό μήνυμα «ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙ»

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

Έναρξη εγγραφών στο Δημόσιο Ι.Ε.Κ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Πρόσληψη 7 ατόμων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δραμινή ισχυρίστηκε ψευδώς ότι της έκλεψαν χρήματα και διάφορα χρυσαφικά

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή στους Φιλίππους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Εργαστήριο υδροπονικής καλλιέργειας κάνναβης είχε εγκαταστήσει στο σπίτι του στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

2521 521745: Δωρεάν κλήση για ραντεβού από 01/09 στο Νοσοκομείου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Η απονομή των ετήσιων βραβείων της ΚΥΚΛΩΨ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Αριστειδης Μωυσιαδης: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ…

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Επιστολή παραίτησης Γαλόπουλου από Αντιδήμαρχος Κ. Νευροκοπίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Στη Δράμα η έκθεση «ΣΗΚΩ ΨΥΧΗ ΜΟΥ»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ3 εβδομάδες πριν

Η ιστορία και η εξέλιξη των καζίνο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Συνελήφθη στη Δράμα για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Παρουσίαση παράταξης “ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ για τη Δράμα”

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Δ ΄Κύκλος Επιχειρηματικής Επιτάχυνσης της Δομής Στήριξης Επιχειρηματικότητας Lab40

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Κάποιος που υπήρξε Project, έστω και για λίγο, παραδίδει την έδρα του…

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Απούσα η Περιφέρεια ΑΜ-Θ από τη δημιουργία Γραφείων Αντιμετώπισης Ενδοοικογενειακής Βίας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Η απονομή των ετήσιων βραβείων της ΚΥΚΛΩΨ

Εκπαιδευτικά6 ημέρες πριν

Αιτήσεις συμμετοχής στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας 2022-2023

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή στους Φιλίππους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Παρουσίαση παράταξης “ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ για τη Δράμα”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Δράμα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας: Ευχαριστήριο προς τον πρόεδρο της ΑΕ Αμπελοκήπων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Πρόσληψη 7 ατόμων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Στη Δράμα η έκθεση «ΣΗΚΩ ΨΥΧΗ ΜΟΥ»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Συνελήφθη στη Δράμα για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

2022 Παγκόσμιο Κύπελλο: Τα καλύτερα στοιχήματα, κορυφαία αουτσάιντερ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Αριστειδης Μωυσιαδης: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ…

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών