Connect with us

Πολιτιστικά

Ο Θρακικός Καλόγερος ή «Καλογεροδευτέρα» στο Καλαμπάκι

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα μοναδικό δρώμενο από το Κρυόνερο της επαρχίας Βιζύης της Ανατολικής Θράκης έφεραν με την εγκατάσταση τους οι πρόσφυγες στο Καλαμπάκι Δράμας τον Οκτώβριο του 1922. Από τότε και χωρίς διακοπή στο πέρασμα των χρόνων πραγματοποιείται χωρίς να έχει αλλοιωθεί ο κεντρικός πυρήνας τέλεσής του. Η «Καλογεροδευτέρα» ή «Καλόγερος» (καλός γέρος) ή «καλογέρ’κα» γίνονται την Τυρινή Δευτέρα στο Καλαμπάκι με ευθύνη του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου.

Ιστορικό και περιγραφή του δρώμενου

Οι τελετές της Τυρινής Δευτέρας, στα χωριά του Μικρού Αίμου (Στράντζα, περιοχή Βιζύης στην Ανατολική Θράκη) διαθέτουν μία μοναδική πληρότητα δράματος, δηλαδή τελετή με καθορισμένο και αυστηρό τυπικό. Στις τελετές αυτές αποτυπώνεται η πανάρχαιη καταγωγή τους που συνδέεται με τη διονυσιακή λατρεία και παραπέμπει ημερολογιακά στα «Ανθεστήρια».

Το δρώμενο του «Καλόγερου» ή «Καλόγεροι» ή «»Καλογέρ’κα», ως ευετηρικό έθιμο της Θράκης για την καλοχρονιά και την γονιμότητα, συναντάται με ανεπτυγμένη δραματική παράσταση στα χωριά γύρω από τη Βιζύη παρότι με διαφορετικά ονόματα και τελετές το συναντάμε και σε άλλα μέρη της Θράκης. Αποτελεί δε μια σπάνια μεταφορά αυτούσιου του εθίμου από τους πρόσφυγες από το Κρυόνερο, που τελείται αδιάλειπτα έως σήμερα στο Καλαμπάκι Δράμας. Η πρώτη εκτενής περιγραφή του έγινε από τον Γ. Βιζυηνό το 1888 με τίτλο «Οι Καλόγεροι και η λατρεία του Διονύσου εν Θράκη».

Η σύνθεση του θιάσου δεν είναι τυχαία και η εξέλιξη του μύθου διαθέτει προκαθορισμένη και αυστηρή αλληλουχία από επεισόδιο σε επεισόδιο.

Το πρωί της Τυρινής Δευτέρας συγκεντρώνονται δέκα έως είκοσι παλικάρια, που πρέπει να είναι ανύπαντρα, και διαλέγουν μεταξύ τους έναν ο οποίος θα είναι «καλόγερος». Στη συνέχεια τον ντύνουν με δέρματα ζώων (προβιές) και στη μέση του περνούν κουδούνια προβάτων. Το πρόσωπό του το βάφει με στάχτη και στο κεφάλι φοράει μια κουκούλα από δέρμα ζώου.

Στα χέρια του κρατά δύο ξύλα, τα ντοκμάκια. Οι συνοδοί του είναι ντυμένοι με ποτούρια και έχουν επίσης βαμμένα με στάχτη τα πρόσωπά τους. Στην παρέα υπάρχει πάντα και κάποιος μεταμφιεσμένος σε τσιγγάνα(κατσιβέλα), που ενίοτε συνοδεύεται από τον γύφτο(κατσίβελο).

Μόλις ο θίασος συγκροτηθεί ξεκινά ο αγερμός.

Περιφέρονται στα σπίτια του χωριού με τη συνοδεία μιας γκάιντας δημιουργώντας πολύ θόρυβο. Ο καλόγερος με τα ντοκμάκια χτυπά τα κάρα στις αυλές των χωριανών, λέγοντας πως έχουν χαλάσει και για την επιδιόρθωσή τους απαιτεί να πληρωθεί ο ίδιος και η παρέα του. Πολλές φορές κάποιοι από τη συνοδεία κρατούν αλυσίδες στα χέρια και δένουν από το λαιμό τον οικοδεσπότη ζητώντας να εξοφληθεί το «μπετέλι»(χρέος). Οι νοικοκυραίοι τους δίνουν συνήθως χρήματα και αυγά. Παράλληλα, κερνούν τον καλόγερο και τη συντροφιά του διάφορους μεζέδες με τσίπουρο ή κρασί.

Στην εξέλιξη της κύριας φάσης του δρώμενου, οπότε και γίνεται η συμβολική άροση και η σπορά της γης, είναι καταφανής ο χαρακτήρας της ιερότητας της πράξης για τους μετέχοντες, καθώς η σπορά και η άροση αποτελούν βασικές εργασίες βιοπορισμού για την κοινότητα.

Λίγο πριν τη δύση του ήλιου ο θίασος καταλήγει στην πλατεία, όπου συγκεντρώνονται όλοι οι κάτοικοι. Συνολικά γίνονται τρεις περιφορές (κύκλοι), ενώ η γκάιντα συνοδεύει το δρώμενο σε όλη τη διάρκεια της τέλεσής του. Η συντροφιά του καλόγερου παλιότερα επέλεγε τον καλύτερο νοικοκύρη του χωριού και τον έχριζε βασιλιά– σήμερα βέβαια, ο «βασιλιάς» και ο «καλόγερος» προσφέρονται εθελοντικά για να αναλάβουν το ρόλο τους.

Ταυτόχρονα, καταφθάνει ένα ξύλινο άροτρο, στο οποίο οι μεταμφιεσμένοι παίρνουν τη θέση των βοδιών, και ο βασιλιάς κρατώντας το αλέτρι κι ένα ξύλινο κοντάρι τους κεντρίζει για να «οργώσουν» τη γη. Κάποια στιγμή οι μεταμφιεσμένοι που έχουν τη θέση των βοδιών πέφτουν κάτω προσποιούμενοι ανημποριά.

Η επαφή με τη μάνα γη αποτελεί μέρος του δρώμενου, ώστε να τους δοθεί η δύναμη και η χάρη της. «Ματιαγμένα …», φωνάζουν οι υπόλοιποι κι ο βασιλιάς πρέπει να ξεματιάσει τα «ζώα» του λέγοντας τα σωστά λόγια για να μπορέσει να συνεχιστεί η διαδικασία. Μετά το εικονικό όργωμα, στη δεύτερη περιφορά, ο βασιλιάς παίρνει έναν τενεκέ με σιτάρι και καλαμπόκι που έχει αναμειχθεί με στάχτη και σπέρνει το υποτιθέμενο οργωμένο χωράφι σκορπώντας τον σπόρο με το χέρι. Τα παλιότερα χρόνια όσοι το παρακολουθούσαν είχαν τα χέρια τους λερωμένα με τις μουτζούρες της σόμπας και λερώνονταν μεταξύ τους.

Κατά τη διάρκεια της σποράς ο βασιλιάς φωνάζει διάφορες τιμές για τα βασικά αγροτικά προϊόντα, οι οποίες είναι σκανδαλωδώς υψηλές, επιζητώντας με τον τρόπο αυτό να έχουν καλή σοδειά αλλά και καλές τιμές πώλησης των κόπων τους: «Φέτος το στάρ’ 5 φράγκα, φέτος το κριθάρ’ 4 φράγκα, φέτος το καλαμπόκ’ 3 φράγκα! Και τελείωνε: φέτος τζάμπα το μ’νί»!

Η τελευταία «ευχή» συνδέεται άμεσα με την ανάγκη που υπήρχε τον παλιό καιρό, όταν οι άνθρωποι ήταν ολότελα εξαρτημένοι από τη γεωργία, για την συνεχή ανανέωση και ύπαρξη πολλών εργατικών χεριών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της δύσκολης δουλειάς στον κάμπο. Πέρα λοιπόν από τη γονιμότητα της γης απαραίτητη ήταν και η γονιμότητα των συζύγων, ευχή που δεν έχασε την επικαιρότητά της στο πέρασμα των χρόνων.

Στο Κρυόνερο αμέσως μετά τη σπορά ο βασιλιάς με τη συνοδεία των «καλογέρων» όδευε προς το ποτάμι, όπου οι ακόλουθοι έριχναν τον εκλεγμένο βασιλιά στο νερό σε ένα συμβολικό βάπτισμα. Η κατάδυσή του(θάνατος) και η ανάδυσή του (ανάσταση) στη συνέχεια σχετίζεται, εκτός από τον συμβολισμό του θανάτου και της αναγέννησης, με την εξαγνιστική ιδιότητα του νερού. Με τον τρόπο αυτό η επιστροφή στη ζωή έχει και την έννοια της κάθαρσης και του εξαγνισμού.

Στο Καλαμπάκι το έθιμο τελειώνει με το κατάβρεγμα του βασιλιά από τους παρευρισκομένους κατοίκους, σε μια συμβολική κίνηση που ολοκληρώνει το τελετουργικό. Η «αλλαγή» αφορά την ενσωμάτωση του εθίμου στον νέο τόπο ζωής που έχει διαφορετική γεωμορφολογία από την πατρίδα τους το Κρυόνερο, το οποίο διασχίζει ένα ποτάμι χωρίζοντάς το στη μέση. Το δρώμενο τελειώνει με πειράγματα, κέφι και χορό από τους μεταμφιεσμένους και συνεχίζεται ως αργά με όλους τους κατοίκους στον τόπο που εκτυλίχτηκε το σκηνικό.

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι με τον ίδιο τρόπο όπως γίνεται εκατό χρόνια τώρα. Ο θίασος του «Καλόγερου» θα ξεκινήσει από το πρωί την επίσκεψη στο χωριό. Το συμβολικό όργωμα της πλατείας θα γίνει στις 4.30 το απόγευμα στην κεντρική πλατεία.

Θα ακολουθήσει παρέλαση μικρών καρναβαλιστών.

Για το Δ.Σ του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου

 

Η Πρόεδρος                                                                                                                     Η Γραμματέας

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου                                                                                              Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

Πολιτιστικά

Πρόσκληση συμμετοχής με προϊόντα προς πώληση ή ψυχαγωγικά παιχνίδια στην Ονειρούπολη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να συμμετάσχουν με προϊόντα προς πώληση ή με ψυχαγωγικά παιχνίδια στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά της Ονειρούπολης

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης «ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ 2024-2025» θα λειτουργήσει Χριστουγεννιάτικη Αγορά για τις ανάγκες της οποίας πρόκειται να χορηγηθούν εγκρίσεις συμμετοχής στους συμμετέχοντες που πληρούν τις προϋποθέσεις. Με σχετικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου,  καθορίστηκαν τα επιτρεπόμενα είδη πώλησης καθώς και ο αριθμός των αδειών συμμετοχής και το τέλος ανά κατηγορία είδους.

Επίσης, καθορίστηκαν τα επιτρεπόμενα ψυχαγωγικά παιχνίδια που μπορούν να τοποθετηθούν και να λειτουργήσουν σε αυτήν. Σημειώνεται δε, ότι η παραχώρηση χώρου και η αντίστοιχη άδεια λειτουργίας όπως και οι εγκρίσεις συμμετοχής, εκδίδονται μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και ισχύουν για συγκεκριμένο χώρο, θέση και διάστημα.

Η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση ΚΑΙ  τα δικαιολογητικά κατατίθενται στο πρωτόκολλο του Δήμου Δράμας, σε κλειστό φάκελο από Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024 έως και Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν ν’ απευθύνονται κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στο Δήμο Δράμας στο Αυτοτελές Τμήμα Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης στο τηλέφωνο: 2521350686 – 687 – 689, για την προμήθεια του εντύπου της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΑΓΟΡΑ ONEIΡΟΥΠΟΛΗ 2024-2025

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔ ΕΝΔΙΑΦ ΟΙΚ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ – ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ 24-25

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Πρόσκληση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρόσκληση προς συλλόγους, ομάδες, φορείς για αίτηση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης.

Η μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη γιορτή της χώρας, η Ονειρούπολη της Δράμας, προετοιμάζεται να ανοίξει και φέτος τις πύλες της! Για να προγραμματιστούν σωστά όλες οι εκδηλώσεις και να συνταχθεί ένα πλήρες πρόγραμμα, παρακαλούνται όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν με οποιαδήποτε δράση να δηλώσουν έγκαιρα τη συμμετοχή τους μέσω της συγκεκριμένης φόρμας.

Κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε να εμπλουτίσει τη μεγάλη μας γιορτή είναι ευπρόσδεκτη. Βάλτε τη φαντασία σας, το μεράκι σας και την αγάπη σας σε ό,τι κάνετε και ελάτε να το παρουσιάσετε ή να συνεργαστείτε με άλλους! Ελάτε να γίνουμε όλοι κοινωνοί του πνεύματος των Χριστουγέννων και να ζήσουμε τα πιο όμορφα Χριστούγεννα στην Ονειρούπολη της Δράμας!

Οι ενδιαφερόμενοι σύλλογοι, πολιτιστικοί, αθλητικοί, μορφωτικοί, γονέων και κηδεμόνων μαθητών όλων των βαθμίδων, επαγγελματικοί, άλλοι φορείς, ομάδες αλλά και μεμονωμένα άτομα που θέλουν να παρουσιάσουν κάποια δράση  και να τη μοιραστούν με τους επισκέπτες της Ονειρούπολης, θα πρέπει να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη φόρμα συμμετοχής και να την αποστείλουν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση oneiroupoli@dimosdramas.gr μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2024.

Για λεπτομέρειες, επικοινωνείτε τηλεφωνικά με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Χρήστο Μαυρίδη στο τηλ.6973693949.

Αίτηση Συμμετοχής στην «Ονειρούπολη» Δράμας

Ονειρούπολη 2024 – 2025

Όνομα Συλλόγου/Φορέα ………………………………………………….

Όνομα Εκπροσώπου ………………………………………………………

Τηλ. Εκπροσώπου …………………………………………………………

Email Συλλόγου ……………………………………………………………

Email Εκπροσώπου ……………………………………….………………

Πρόταση Συμμετοχής ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………..

Επιθυμητή Ημ/νια Συμμετοχής ……………………………………………

Εκτιμώμενη Χρονική Διάρκεια Συμμετοχής ………………………………

Απαραίτητος Εξοπλισμός …………………………………………………

Δράμα,  …/…/2024

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Σκέψεις για το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης. Άρθρο, της ηθοποιού Μελίνας Μποτέλλη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η γενιά μου, των 60+, έχει ευτυχώς πολλές  πολύ καλές και πολλούς πολύ καλούς ηθοποιούς. Οι λόγοι, που η γενιά μας έχει υψηλού επιπέδου εκπροσώπους, είναι:

1. Η ύπαρξη τότε πολύ λίγων αυστηρών δραματικών σχολών τριετούς φοίτησης, όπως η Δραματική του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού, του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, του Πέλου Κατσέλη, του Γιώργου Θεοδοσιάδη κ.α., στις οποίες δίδαξαν ηθοποιοί θεμέλια του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης, του ”Ελεύθερου” Θεάτρου.

2. Η ύπαρξη  ”Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος”, που δεν επέτρεπε το ”ότι δηλώσεις είσαι”. Έπρεπε οπωσδήποτε να έχεις τελειώσει μια από αυτές τις σχολές, που επέβλεπε το ΥΠ.ΠΟ.

3. Το γεγονός πως στην επαγγελματική μας ζωή συνεργαστήκαμε με πολύ μεγάλους σκηνοθέτες-δασκάλους, σε έργα ιδιαίτερα σημαντικά και δοκιμαστήκαμε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου.

4. Παίξαμε δίπλα σε πρωταγωνιστές, πολύ μεγάλους ηθοποιούς προηγούμενων γενεών. Έτσι με τη διδασκαλία των σπουδαίων σκηνοθετών και την έμμεση διδασκαλία των μεγάλων ηθοποιών διαρκώς μαθαίναμε θέατρο. Καλό θέατρο.

5. Γίναμε γνωστοί στο θεατρόφιλο κοινό της χώρας μέσα από το υψηλής ποιότητας θέατρο. Η τηλεόραση ήρθε αργότερα, διότι προηγήθηκε η δοκιμασία και επιτυχία στο θέατρο.

6. Όταν πηγαίναμε να δούμε θέατρο, οι παραστάσεις ήταν καλές έως πολύ καλές, έως παραστάσεις ‘’σταθμοί’’ του ελληνικού θεάτρου. Αυτό μας έκανε να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι ηθοποιοί.

7. Γίναμε ηθοποιοί, διότι αγαπούσαμε το καλό θέατρο. Όχι για να γίνουμε διάσημοι ή αναγνωρίσιμοι. Γίναμε γνωστοί, διότι κοινό και κριτική και χώρος συναδέλφων μας ξεχώρισε ως καλούς ηθοποιούς.

Τώρα δυστυχώς σε όλα αυτά, που περιγράφω, επικρατεί το ακριβώς αντίθετο. Λυπάμαι βαθύτατα τα ταλαντούχα νέα παιδιά , που πιθανόν θα χαθούν μέσα στο πλήθος της μετριότητας.

Αυτοί είναι οι λόγοι , μαζί με το ότι ζήσαμε τους ‘’μύθους’’ όλων των Τεχνών της Ελλάδας, όπως τον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη, τον Τσαρούχη, τη Μελίνα, το Ρίτσο, τον Κατράκη, τον Κακογιάννη, τον Αγγελόπουλο και δεκάδες άλλους πραγματικά ΜΕΓΑΛΟΥΣ. Τους προλάβαμε ζωντανούς και ενεργούς. Δόξα τω Θεώ.

Μελίνα Μποτέλλη

ηθοποιός

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Hellenic Train: Διακόπτονται τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Μια Βραδιά Γεμάτη Γεύσεις, Μουσική και Διασκέδαση στο Οινοποιείο Château Nico Lazaridi

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Η αυθαιρεσία και η κατάχρηση εξουσίας δεν έχουν θέση στο Δήμο Δράμας

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Ελευθερία Αρβανιτάκη & Ελεωνόρα Ζουγανέλη «Ξανά Μαζί»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ο Δήμος Δράμας προχωρά στην κοπή δέντρων στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας για λόγους δημόσιας ασφάλειας.

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

«Ικέτιδες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Καλμπάρη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Παραίτηση 12 γιατρών του Νοσοκομείου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Γιορτή Κάστανου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 12:00 στην Μικρόπολη

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Πανδραμινό Θρακιώτικο Αντάμωμα το Σάββατο 31 Αυγούστου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Μεταφορά της Λαϊκής Αγοράς της Δράμας στην Οδό Χελμού από την Πέμπτη 29 Αυγούστου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Οι κάρτες διαρκείας την Δόξας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Πρωτοβουλία Δραμινών Πολιτών – Συλλογή υπογραφών για το Νοσοκομείο Δράμας

Χρηστικά3 μήνες πριν

Διαγνωστική ή επεμβατική υστεροσκόπηση; Η διαφορά στη διαδικασία και το κόστος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Επισφαλής η λειτουργία της Παθολογικής Κλινικής στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Επερώτηση για την άμεση παρέμβαση και χρηματοδότηση έργων του ΤΟΕΒ Κουδουνίων και Νοτίου Δράμας

Χρηστικά1 εβδομάδα πριν

Γιατί να επιλέξεις το Live casino για τη διασκέδασή σου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Τοιχοθεραπεία: “Δε φοβήθηκα, γιατί εκπαιδεύτηκα!”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Παραίτηση 12 γιατρών του Νοσοκομείου Δράμας

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Πρόσκληση συμμετοχής με προϊόντα προς πώληση ή ψυχαγωγικά παιχνίδια στην Ονειρούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ξανθόπουλος: Επίκαιρη Ερώτηση για την άμεση ενίσχυση του νοσοκομείου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Με ήττα το ντεμπούτο της ΔΟΞΑ 2016 F.C. στο πρωτάθλημα της Α Εθνικής

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Νέοι πόροι και τεχνολογίες αιχμής αξιοποιούνται για το Φυσικό Αέριο στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Διακοπή νερού την Κυριακή 06-10 από τις 09:00 έως τις 16:00

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Αήττητη στη σεζόν η Bianco Monte Δράμα με 4 νίκες και μια ισοπαλία

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Βιωματικό σεμινάριο προσωπικής ανάπτυξης για ενήλικες

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Σπουδαία μεταγραφή για τον ΚΑΟΔ ο σέντερ ύψους 2,09 Μίλαν Μάρκοβιτς

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών