Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Πέθανε ο Κώστας Βουτσάς

Δημοσιεύθηκε

στις

Πηγή: news24726 Φεβρουαρίου 2020

Με τον παιχνιδιάρικo χαρακτήρα του, την ανάλαφρη διάθεσή του, το πληθωρικό και μπριόζικο παίξιμό του, οι ερμηνείες του Κώστα Βουτσά αποτελούσαν εγγύηση γέλιου και αγαπήθηκαν όσο λίγες από το ελληνικό κοινό

Νωρίς το πρωί της Τετάρτης, έφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος ηθοποιός Κώτσας Βουτσάς σε ηλικία 88 χρονών. Η είδηση του θανάτου του καταξιωμένου και δημοφιλή κωμικού ηθοποιού που άφησε ανεξίτηλο στίγμα στον χρυσό ελληνικό κινηματογράφο και το θέατρο, με την καλλιτεχνική του διαδρομή να ξεπερνά τα 70 χρόνια, σκορπά θλίψη και συγκίνηση σε όλη τη χώρα.

Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε προβλήματα με την υγεία του και νοσηλευόταν στο Αττικό Νοσοκομείο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του νοσοκομείου, ο Κώστας Βουτσάς στις 7 Φεβρουαρίου παρουσίασε συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού και επιβάρυνσης της καρδιακής και της αναπνευστικής του λειτουργίας και μεταφέρθηκε στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Σύμφωνα με πληροφορίες άφησε την τελευταία του πνοή στις 02.24 τα ξημερώματα.

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  NDP

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα πέθανε και η πρώτη του σύζυγος, η γνωστή ηθοποιός, τραγουδίστρια και χορεύτρια Έρικα Μπρόγιερ.

Γοητευτικός, πληθωρικός, στόφα μεγάλου ηθοποιού, ο Κώστας Βουτσάς διέγραψε τεράστια, επιτυχημένη καριέρα 70 ετών. Ήταν από τους σταρ που σημάδεψαν τον ελληνικό κινηματογράφο.

Με τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του, την ανάλαφρη διάθεσή του, το πληθωρικό και μπριόζικο παίξιμό του, ο Κώστας Βουτσάς δημιούργησε ένα ιδιαίτερο τύπο κωμικού ηθοποιού, που αποτελεί εγγύηση γέλιου και αγαπήθηκε από το ελληνικό κοινό. Θεωρείται ως ένα από τα σύμβολα της χρυσής εποχής του εμπορικού κινηματογράφου, αλλά ανέδειξε το υποκριτικό του ταλέντο και σε πιο απαιτητικούς ρόλους στον κινηματογράφο και το θέατρο.

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  NDP

Σπουδαίος κωμικός, άφησε ανεξίτηλο στίγμα στο ρόλο του αγαθού Κωνσταντινουπολίτη με «Το Ανθρωπάκι» (1969) ενώ το αυθόρμητο επιφώνημα του «Φσστ μποινγκ», στο μιούζικαλ «Κάτι να καίει» (1964), έγραψε ιστορία στον εγχώριο κινηματογράφο.

Τα πρώτα χρόνια – Το επώνυμο της οικογένειάς του

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  NDP

Ο Κώστας Βουτσάς (Σαββόπουλος ήταν το οικογενειακό του όνομα) γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1931 στην Αθήνα, σε προσφυγική οικογένεια με καταγωγή από τους Επιβάτες της Ανατολικής Θράκης, που σήμερα ανήκουν στο έδαφος της Τουρκίας.Μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, όπου εγκαταστάθηκε η οικογένεια του. Ο πατέρας του εργάστηκε ως εργάτης οδοποιΐας κι ο μικρός Κώστας επινόησε διάφορες δουλειές του ποδαριού για επιβίωση. Στα χρόνια της Κατοχής μοίραζε προκηρύξεις στους κινηματογράφους μαζί με άλλα «Αετόπουλα» της ΕΠΟΝ.

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  NDP

Από μικρός είχε το “μικρόβιο” του ηθοποιού και μεγαλώνοντας γράφτηκε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Στην Θεσσαλονίκη έκανε και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις με τοπικούς και στην συνέχεια με περιοδεύοντες θιάσους. Στον κινηματογράφο ντεμπουτάρισε το 1953 στην κωμωδία του Γιώργου Λαζαρίδη «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται».

Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση

Οριστικά εγκαταστάθηκε στην Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ’ 50, ύστερα από πρόταση της γνωστής πρωταγωνίστριας της εποχής Καλής Καλό για να εμφανιστεί μαζί της στο θέατρο «Περοκέ». Εκεί τον είδε ο Αλέκος Σακελλάριος και του έδωσε έναν μικρό ρόλο στην ταινία του « Η κυρά μας η μαμμή» (1958), που αποτέλεσε το διαβατήριο για την ένταξή του στην Φίνος Φιλμ.

Το 1961, είναι η χρονιά της καταξίωσης για τον Κώστα Βουτσά. Εμφανίστηκε σε δύο ταινίες της Φίνος Φιλμ, «Η Αλίκη στο Ναυτικό» του Αλέκου Σακελλάριου και «Ο Σκληρός Άνδρας», του Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος του εμπιστεύτηκε ένα κωμικό ρόλο στην κατά τ’ άλλα επόμενη δραματική ταινία του «Ο Κατήφορος», που άρχισε να προβάλλεται στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Η ταινία όχι μόνο έσπασε ταμεία, αλλά απογείωσε τις καριέρες των πρωταγωνιστών της Ζωής Λάσκαρη, Νίκου Κούρκουλου και φυσικά του Κώστα Βουτσά, ενώ καθιέρωσε τον Γιάννη Δαλιανίδη ως ένα από τους εμπορικότερους σκηνοθέτες του ελληνικού κινηματογράφου.

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  EUROKINISSI

Τα επόμενα χρόνια πρωταγωνίστησε σε αξέχαστες κωμωδίες, πραγματοποιώντας σπουδαίες ερμηνείες. Οι ατάκες του άφησαν εποχή («Έχω και κότερο πάμε μια βόλτα;», «Κααατίνα σαλααμάκι») και οι καρπαζιές του στον Αλέκο Τζανετάκο και τον Σωτήρη Τζεβελέκο δημιούργησαν σχολή. Κάποιοι από τους ρόλους του, που μένουν αξέχαστοι είναι ο μικροαστός στο «Ανθρωπάκι», ο νιόπαντρος στη «Νύχτα Γάμου», ο τεμπέλης γιος στη «Χαρτοπαίχτρα», ο λαϊκός ποδοσφαιριστής στο «Μια Κυρία στα Μπουζούκια», ο μικροαπατεώνας στον «Γόη», ο γιαλαντζί Άραβας στο «Ξυπόλητος Πρίγκηψ» και ο Ράμογλου με το κότερο, στο «Κορίτσια για Φίλημα». Στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη, άφησε τη σφραγίδα του σε δύο τραγούδια, το «Φσσστ, μπόινγκ!» («Κάτι να καίει») και το «Αψού, γείτσες!» ( «Κορίτσια για φίλημα»).

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  EUROKINISSI

Θέατρο, τηλεόραση και βιντεοταινίες

Την δεκαετία του ’80 έπαιξε σε βιντεοταινίες, αλλά πέρασε και στην αντίπερα όχθη του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, όπως και ο Θανάσης Βέγγος, ερμηνεύοντας πιο απαιτητικούς ρόλους σε ταινίες του σκηνοθέτη Βασίλη Βαφέα. Ξεχωρίζει ο ρόλος του μικροαστού λογιστή στην κοινωνική ταινία του Βαφέα «Ο Έρωτας του Οδυσσέα», για την οποίον τιμήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1984. Η ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο «Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 1985 και ένα χρόνο αργότερα μεταδόθηκε ως μίνι σειρά από την ΕΡΤ.

Στην τηλεόραση πρωτοεμφανίστηκε το 1973 με την σειρά του Κώστα Πρετεντέρη «Ονειροπαρμένος» (ΕΡΤ), που ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες εκείνων των χρόνων.Συνέχισε με δημοφιλείς σειρές, όπως «Το Ημερολόγιο ενός Θυρωρού» (ΥΕΝΕΔ, 1979), και «Ο Ανδροκλής και τα Λιοντάρια του» (ΕΡΤ, 1985).

Κώστας Βουτσάς
Κώστας Βουτσάς  THOMAS DASKALAKIS NDP PHOTO AGENCY THOMASDASK@YAHOO.COM

Παράλληλα, ξεδίπλωσε το κωμικό του ταλέντο σε όλα τα είδη του θεάτρου – πρόζα, επιθεώρηση, μιούζικαλ. Ενδεικτικά, έπαιξε σε κωμωδίες του Νίκου Τσιφόρου («Αγάπη μου Παλιόγρια», που γυρίστηκε και επιτυχημένη ταινία με τον ίδιο και την Ξένια Καλογεροπούλου, «Οι Απάνω και οι Κάτω»), του Κώστα Πρετεντέρη (« Ο νονός μου ο διάβολος», «Ο καπετάν Κώστας στο Πόρτο-Λιμπερτά») του Ασημάκη Γιαλαμά (Μπαμπά, ποιός είναι ο μπαμπάς μου;»), αλλά σε έργα των Μολιέρου «Ο Αρχοντοχωριάτης» και Ντάριο Φο («Όποιος κλέβει ένα πόδι κερδίζει στην αγάπη»). Ο Κώστας Βουτσάς έπαιξε, επίσης, σε κωμωδίες του Αριστοφάνη («Θεσμοφοριάζουσες», «Σφήκες», «Όρνιθες») με μεγάλη επιτυχία και με κοσμοσυρροή στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Λάτρης του ωραίου φύλου ο Κώστας Βουτσάς έχει νυμφευτεί τέσσερις φορές. Ο πρώτος του γάμος ήταν με την ηθοποιό και χορεύτρια Έρρικα Μπρόγιερ, με την οποία απέκτησε μια κόρη, την Σάντρα. Ακολούθησε ένας δεύτερος γάμος με την επιχειρηματία Θεανώ Παπασπύρου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, την Θεοδώρα και την Νικολέτα, ένας τρίτος με την ηθοποιό Εύη Καραγιάννη και τέλος ο τέταρτος με την κατά 39 χρόνια μικρότερή του ηθοποιό Αλίκη Κατσαβού με την οποία έχει αποκτήσει ένα γιο, τον Φοίβο. Θετός γιος του είναι ο ηθοποιός Άνθιμος Ανανιάδης, γιος της Εύης Καραγιάννη από προηγούμενο γάμο της.

ΕΛΛΑΔΑ

Πολιτική Ασυμμετρία

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

«Γιατί πάντα το μέτρο νικά,

φτάνει μόνο  τ΄ όνομά του να πεις

κι αν το κάμεις κυβερνήτη στα έργα σου,

τότε ωφέλειες θα βρεις μοναχά.

Πράξεις πάνω απ΄ το μέτρο

ποτέ στους ανθρώπους δε φέρνουν καλό,

πιο τρανές συμφορές σ΄ ένα σπίτι σωρεύουν,

αν θυμός θεϊκός το χτυπήσει»

(«Μήδεια», στιχ. 125-130).

Η έννοια του «Μέτρου» στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία ήταν κυρίαρχη και διαπότιζε κάθε πτυχή της ατομικής ζωής αλλά και της κοινωνικής συμπεριφοράς των πολιτών. Οι μαθηματικές αναλογίες, οι αρχιτεκτονικοί σχεδιασμοί, τα έργα τέχνης ακόμη και πολεοδομικές επιλογές εμπεριείχαν τους βασικούς κανόνες του μέτρου.

Συναφής και παράγωγη ταυτόχρονα με την έννοια του μέτρου είναι και η έννοια της «Συμμετρίας» που υποδηλώνει ή και παραπέμπει άμεσα σε μία κατάσταση όπου κυριαρχεί η ισορροπία, η αντιστοιχία και ίσως η ισοτιμία μεταξύ δύο ή περισσοτέρων στοιχείων υλικών ή πνευματικών.

Στην αντίπερα όχθη η «Ασυμμετρία» φανερώνει μία κατάσταση από την οποία απουσιάζει η ισορροπία, η ισοτιμία και ο αρμονικός ισοσκελισμός μεταξύ δύο ή περισσοτέρων στοιχείων (υλικών, πνευματικών). Η «ασυμμετρία» νοηματικά εμπεριέχει και το στοιχείο της αναντιστοιχίας και της δυσαναλογίας.

Η «ασυμμετρία» ως φαινόμενο απαντάται και στη φύση και τότε μιλάμε για την «Εντροπία» που δηλώνει το «βαθμό αταξίας» σε ένα φυσικό σύστημα. Βέβαια η φύση λειτουργεί σύμφωνα με τους κοσμικούς νόμους της Συμμετρίας χωρίς ωστόσο να αποκλείει παντελώς και έναν ελάχιστο βαθμό Ασυμμετρίας.

Μπορεί ο μικρός βαθμός «Ασυμμετρίας» να μην δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία του σύμπαντος, αλλά δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε ως πολιτικό σύστημα όταν η ασυμμετρία λαμβάνει πολιτικά χαρακτηριστικά και τείνει να λαμβάνεται ως “πολιτική κανονικότητα” της Δημοκρατίας μας.

Ο όρος της «Πολιτικής Ασυμμετρίας» δεσπόζει τα τελευταία χρόνια στην πολιτική ζωή του τόπου μας και ιδιαίτερα μετά τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του 2023 και τις ΕυρωΕκλογές του 2024.

Η «Πολιτική Ασυμμετρία» ανιχνεύεται σε διάφορα επίπεδα και περιγράφει την “δυσαναλογία μεταξύ των κοινωνικών απαιτήσεων και των επεξεργασμένων / αποδεκτών πολιτικών λύσεων που προσφέρονται διαχρονικά”

Με άλλα λόγια παρατηρείται το φαινόμενο των “μειωμένων προσδοκιών” από μέρους του κοινωνικού σώματος στο βαθμό που το πολιτικό σύστημα και η πολιτική διακυβέρνηση δεν ανταποκρίνονται στην επιθυμία των πολιτών για δομικές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Σε αυτό ακριβώς το σημείο, δηλαδή, ανάμεσα στις απαιτήσεις του κοινωνικού σώματος και στην αδυναμία ή απροθυμία του πολιτικού συστήματος να ανταποκριθεί θετικά σε αυτές (απαιτήσεις) εμφανίζεται και επωάζεται η «Πολιτική Ασυμμετρία».

Επί το λαϊκότερον η «Πολιτική Ασυμμετρία» πηγάζει από τη μεγάλη δυσαναλογία ισχύος (εκλογικής…) μεταξύ του κυβερνώντος κόμματος (ΝΔ) και των δύο άλλων κύριων πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ). Κι αυτό επιβεβαιώνεται και μαθηματικά αφού το άθροισμα της δύναμης των δύο κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ +ΠΑΣΟΚ) ισούται ή υπολείπεται της εκλογικής δύναμης του κυβερνώντος κόμματος (ΝΔ).

Πάνω σε αυτό το επίπεδο της Πολιτικής Ασυμμετρίας “ανθοφορεί” και η απογοήτευση των πολιτών στο βαθμό που την αδυναμία, την απροθυμία ή και την ανικανότητα της κυβέρνησης αδυνατεί να την αντισταθμίσει η αντιπολίτευση (μείζων και ελάσσων). Πολλοί, δε, μιλούν για την εικόνα της αντιπολίτευσης που δεν εμπνέει και δεν πείθει και δείχνει να είναι το «μαύρο κουτί» της δημοκρατίας μας και του πολιτικού μας συστήματος γενικότερα.

Η αδυναμία αυτή της αντιπολίτευσης να ελέγχει αποτελεσματικά την κυβέρνηση και να διατυπώνει με πειστικό τρόπο εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης συνιστά το μείζον πρόβλημα της δημοκρατίας μας. Κι αυτό γιατί η δημοκρατία και το πολιτικό μας σύστημα χρειάζεται και τα θεσμικά αντίβαρα απέναντι στην εξουσία της κυβέρνησης και στην κακή ή και αλαζονική άσκηση αυτής.

Η σημερινή, δηλαδή, αντιπολίτευση (μείζων και ελάσσων) δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται σωστά και πειστικά στο ρόλο του “θεσμικού αντίβαρου”. Κυρίαρχη είναι η εικόνα-πεποίθηση του εκλογικού σώματος πως οι σημερινοί παίκτες – πρωταγωνιστές – αρχηγοί της αντιπολίτευσης αδυνατούν να μεταβάλουν-ανατρέψουν τους κομματικούς συσχετισμούς με αποτέλεσμα να παγιώνεται η απόλυτη πολιτική δεσποτεία του κυβερνητικού κόμματος.

Αυτή, όμως, η «Πoλιτική Ασυμμετρία» συνιστά ένα επικίνδυνο ή και καταστροφικό πλήγμα στο “μαλακό υπογάστριο” της Δημοκρατίας αλλά και στο πολιτικό μας σύστημα. Κι αυτό γιατί η χαμένη πολιτική ισορροπία αυξάνει τα φαινόμενα αλαζονείας της κυβέρνησης αφού εκλείπει ο φόβος και η απειλή εναλλαγής της εξουσίας που συνήθως λειτουργούν αποτρεπτικά σε φαινόμενα αυταρχισμού και κατάχρησης της εξουσίας.

Να, λοιπόν, που φθάσαμε να αναπολούμε το παλιό δικομματικό σύστημα με όλα τα αρνητικά του που κάποτε το αναθεματίζαμε ως το τρωκτικό της δημοκρατίας μας. Η δημοκρατία για να λειτουργεί υγιώς χρειάζεται και τα σχετικά θεσμικά αντίβαρα (με κυρίαρχο αυτό της αντιπολίτευσης και όχι μόνον…), τα γνωστά και ως checks and balances.

Τα εκλογικά αποτελέσματα των διπλών εκλογών του 2023 και των φετινών Ευρω-Εκλογών συνειρμικά μας παραπέμπουν στο μακρινό 1977, όπου η ΝΔ με ποσοστό 41,8% απείχε πολύ από το ΠΑΣΟΚ του 25,4% και της ΕΔΗΚ του 12%. Ωστόσο υπάρχει μία δομική και πολιτική διαφορά στον δικομματισμό και στην πολιτική ασυμμετρία του 1977. Τότε το ΠΑΣΟΚ με ορμή και πάθος απορροφώντας τις δυνάμεις της ΕΔΗΚ φάνταζε ως η επόμενη κυβέρνηση με το σαγηνευτικό σύνθημα «Αλλαγή».

Μία άλλη παράμετρος της σημερινής πολιτικής ασυμμετρίας είναι και το μοναδικό γεγονός στα εκλογικά και πολιτικά χρονικά το κυβερνών κόμμα να αυξάνει τη δύναμή (εκλογές 2023) του με παράλληλη μείωση των ποσοστών της αξιωματικής αντιπολίτευσης ή την φθορά του στις ΕυρωΕκλογές του 2024 να μην μπορεί η αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) να την κεφαλαιοποιήσει (μείωση ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ, μικρή και ακίνδυνη για τη ΝΔ άνοδο του ΠΑΣΟΚ)

Τα εκλογικά αποτελέσματα των ΕυρωΕκλογών επιβεβαίωσαν και επικύρωσαν την Πολιτική Ασυμμετρία που χαρακτηρίζει το πολιτικό μας σύστημα από τις διπλές εκλογές του 2023. Φαίνεται πως το κομματικό μας σύστημα και η Δημοκρατία μας έχασαν τα ζύγια τους και μας κληροδοτούν μία εκκρεμότητα για τον εναπομείναντα πολιτικό χρόνο μέχρι τις επόμενες εκλογές (2027;).

Στην προοπτική μιας τρίτης κυβερνητικής θητείας της ΝΔ πολλοί είναι αυτοί που προτρέπουν την αντιπολίτευση (μείζων και ελλάσων) να αλλάξει συμπεριφορά και τακτική και να δράσει με λειτουργικό και προγραμματικό τρόπο. Μία αντιπολίτευση, δηλαδή, που θα κρίνει αυστηρά, θα ελέγχει αποτελεσματικά την κυβέρνηση, θα αντιπροτείνει τη δική της εναλλακτική κυβερνητική πρόταση, αλλά και θα συναινεί εποικοδομητικά όπου πρέπει.

Διαφορετικά, όπως φαίνεται και από τα πρόσφατα εκλογικά αποτελέσματα, θα ζήσουμε ως πολιτικό σύστημα μία βίαιη μετατόπιση των τεκτονικών πλακών της πολιτικής και της δημοκρατίας που θα συντηρεί όχι μόνον τις πολιτικές παθογένειες της «Πολιτικής Ασυμμετρίας» αλλά ενδεχομένως θα ευνοήσει και κάποιους πολιτικούς θύλακες της «αντισυστημικότητας».

Η άνοδος των ποσοστών της ακροδεξιάς τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα (με τις δικές της ιδιαιτερότητες: πατριωτική, θρησκευτιική…) αυξάνει τον κίνδυνο γιγάντωσης της αντισυστημικότητας με όποια χαρακτηριστικά κι αν αυτή λαμβάνει. Ενδιαφέρον στοιχείο των εκλογικών αποτελεσμάτων των ΕυρωΕκλογών είναι και υποχώρηση των ποσοστών της αριστεράς παρόλη την σταθερότητα του ΚΚΕ.
Επειδή, λοιπόν, η Φύση και η Πολιτική απεχθάνονται το κενό και επειδή η «Συμμετρία» συνιστά το δομικό στοιχείο της Δημοκρατίας είναι ανάγκη να ξαναβρούμε ως κοινωνία και πολιτικό σύστημα τα παλιά και άκρως αποτελεσματικά «Θεσμικά αντίβαρα». Κι αυτό γιατί το μέτρο των αρχαίων Αθηναίων, ο Οστρακισμός, που λειτουργούσε αποτρεπτικά στην αλαζονική ή τυραννική συμπεριφορά κάποιου, δεν συνάδει με την σύγχρονη αντίληψη περί δημοκρατίας.

Διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος, και ας μην φανεί αυτό ως κινδυνολογία, η «πολιτική ασυμμετρία» να πυροδοτήσει κι άλλες ασυμμετρίες στην κοινωνική μας συμπεριφορά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία και την ηθική του πολιτισμού μας.
Το «Ασύμμετρον» συνιστά την χέουσα πληγή της Δημοκρατίας μας…

*ΠΗΓΗ: Blog “ΙΔΕΟπολις”

του Ηλία Γιαννακόπουλου, Φιλόλογου

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Η κανονικότητα: Χρέος 405 δισεκ, 780.000 εταιρίες και 2 εκατ. νοικοκυριά εκτός δανεισμού

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

  • Με 405 δισεκ. χρέος,
  • NPEs που συνεχίζουν να απασχολούν την κοινωνία πάνω από 50 δισεκ.
  • υποχρεώσεις σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία 148 δισεκ. ευρώ…

Η νέα κανονικότητα είναι τόσο τοξική και αδύναμη που απλά δεν είναι κανονικότητα.

Η νέα τοξική κανονικότητα σε αριθμούς – Χρέος σε ιστορικά υψηλά 405 δισ – 780.000 εταιρίες εκτός δανεισμού, στάσιμα δάνεια

Είναι προφανές ότι με 405 δισεκ. χρέος, NPEs που συνεχίζουν να απασχολούν την κοινωνία πάνω από 50 δισεκ. υποχρεώσεις σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία 148 δισεκ. ευρώ… η νέα κανονικότητα είναι τόσο τοξική και αδύναμη που απλά δεν είναι κανονικότητα
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ζούμε μια νέα κανονικότητα, ότι ναι μεν υπάρχουν παθογένειες αλλά η κανονικότητα έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό…
Ποια είναι η νέα κανονικότητα το 2024 στην Ελλάδα;
Τα στοιχεία που παραθέτουμε δεν είναι ενθαρρυντικά και η νέα κανονικότητα είναι μια σαθρή νέα πραγματικότητα…Η νέα ελληνική κανονικότητα


Ελληνικό χρέος 405 δισεκ. ευρώΈχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο γεγονός ότι υπάρχει εμφανέστατη αδυναμία να μειωθεί το ελληνικό δημόσιο χρέος σε απόλυτους αριθμούς.
Έφθασε στο ιστορικό υψηλό των 406 δισεκ. και υποχώρησε στα 405 δισεκ.
Προφανώς και συμπεριλαμβάνουμε τον ενδοκυβερνητικό δανεισμό με τα repos αφού έχουν φθάσει στα 52 δισεκ. ευρώ.
Η Ελλάδα συνεχίζει να διαθέτει την χειρότερη σχέση χρέους προς ΑΕΠ σε όλη την ευρωζώνη.

Ελληνικό χρηματιστήριο στις 1.500 μονάδες

Η νέα κανονικότητα επέτρεψε την κερδοσκοπία και έδωσε λαβή σε ορισμένους – ειδικά ξένους – να αγοράσουν φθηνά την Ελλάδα.
Το ελληνικό χρηματιστήριο αποδεικνύει ότι η Ελλάδα είναι κερδοσκοπίσημη όχι στρατηγικά επενδύσιμη… παραμένουμε μια αγορά της κερδοσκοπίας.
Το ελληνικό χρηματιστήριο από τις 900 μονάδες στις 1.500 μονάδες έδωσε μεγάλα κέρδη αλλά τα απόλαυσαν ελάχιστοι. Στην Ελλάδα όχι πάνω από 60.000 σε σύνολο 10.000.000…

Θα θυμίσουμε ότι ιδιωτικοποιήθηκαν οι ελληνικές τράπεζες με ζημιά για το ελληνικό δημόσιο 42 δισεκ. ευρώ… πουλήθηκαν οι ελληνικές τράπεζες με γνώμονα να κερδίσουν οι ξένοι επενδυτές όχι να μετριάσει την ζημιά το ελληνικό δημόσιο.

780.000 εταιρίες σε σύνολο 840.000 εταιριών δεν είναι επιλέξιμες για δανεισμό

Όταν 2.000.000 έλληνες δεν μπορούν να δανειστούν γιατί είναι στον Τειρεσία και όταν 780.000 εταιρίες σε σύνολο 840.000 εταιριών δεν είναι επιλέξιμες για δανεισμό… αυτό δεν μπορεί να λέγεται κανονικότητα αλλά παραπληγικό σαλιγκάρι.

Οι καταθέσεις 190 δισ και των ιδιωτών 144 δισ – Η παραοικονομία 44 δισεκ.

Όταν ήρθε η ΝΔ στην εξουσία το 2019 παρέλαβε καταθέσεις ιδιωτών περίπου 139 με 140 δισεκ. και μέσα σε 5 χρόνια αυξήθηκαν στα 190 δισεκ. αύξηση 50 δισεκ. ευρώ.

Αυτή είναι μεν σημαντική αύξηση αλλά σημαντικό μέρος της θα πρέπει να αποδοθεί στην παραοικονομία που υπολογίζεται σε 44 δισεκ. Δηλαδή έχουμε μια οικονομία που αντέχει λόγω της παραοικονομίας…

Στάσιμα τραπεζικά δάνεια

Η απόδειξη ότι η οικονομία δεν είναι επενδύσιμη είναι η συμπεριφορά των δανείων.
Επενδύσιμη οικονομία σημαίνει ότι όλες οι δυνάμεις της χώρας από τις επιχειρήσεις έως τα νοικοκυριά μπορούν να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη. Δυστυχώς όμως ένας δείκτης έρχεται να κλονίσει το αφήγημα.
Τα δάνεια των τραπεζών εδώ και 3 χρόνια είναι στάσιμα στα 117 δισεκ. ευρώ.
Οι τράπεζες λένε δεν υπάρχει ζήτηση για δάνεια, αυτή είναι η μισή αλήθεια η άλλη μισή είναι ότι 2.000.000 νοικοκυριά είναι στον Τειρεσία και 780.000 εταιρίες δεν είναι επιλέξιμες για δανεισμό.Πόσο κανονική είναι η κανονικότητα ή καλύτερα πόσο αντικανονική είναι η νέα κανονικότητα της Ελλάδος;

Είναι προφανές ότι με 405 δισεκ. χρέος, NPEs που συνεχίζουν να απασχολούν την κοινωνία πάνω από 50 δισεκ. υποχρεώσεις σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία 148 δισεκ. ευρώ… η νέα κανονικότητα είναι τόσο τοξική και αδύναμη που απλά δεν είναι κανονικότητα.

www.bankingnews.gr

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Έπαρση και Εμπαιγμός …

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Η Ελένη Βιτάλη στις 11 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Ανακοίνωση του Γυμναστικού Συλλόγου ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της First Lego League στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Οίνου «Βασικές αρχές οινογνωσίας»

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Στο τοπικό πρωτάθλημα μετά από 106 χρόνια – Μαύρη σελίδα για τη Δόξα

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Μαρία Κιόρτεβε: “Ηχηρή Σιωπή” το Σάββατο 06 Απριλίου 2024 στις 19:00

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Αντάμωμα σχολείων και Πολιτισμών στις 19 Απριλίου 2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Απολογισμός των πρώτων 100 ημερών της θητείας του Δημάρχου Δράμας

Εκπαιδευτικά3 μήνες πριν

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

Χρηστικά3 μήνες πριν

Cavalieri Assyrtiko ’23 Η νέα εσοδεία της οινοποιίας NICO LAZARIDI!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Η Καλίσσα Αποστολίδου επικεφαλής της Raycap

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Κ.Α.Ο.Δ.- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ: Το Σάββατο στις 17:00 ΑΠΚ Κραχτίδη η πρεμιέρα των Play Out

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

Άντρη Παράσχου: Η δραμινή επιλογή στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 ημέρες πριν

Κοινωνικός Αθλητισμός Ι.Ν. Αγίου Χρυσοστόμου Δράμας 2024

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες πριν

Πολιτική Ασυμμετρία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η πολιτικοποίηση ενός λαού

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Τριήμερες Περιπέτειες Πολιτισμού για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ανοιχτό το ισόγειο του Δημαρχείου για τους δημότες τις ημέρες του καύσωνα

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Πάρτι για τη λήξη της σχολικής χρονιάς

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Ο Τριαντάφυλλος Μαχαιρίδης στο Metropolis 95,5 FM για τον Κωνσταντέλια

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

Το 2ο Βραβείο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο σε Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Καπνίσματος

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Κύριε Τοψίδη, οι Περιφερειάρχες δεν κάνουν εξωτερική πολιτική

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

Αποτελέσματα εκλογών Ε.Λ.Μ.Ε. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Καθαρισμός οικοπέδων από τους ιδιοκτήτες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ομάδες περιφρούρησης στα περιαστικά δασύλλια της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Δράμα: Σύλληψη για καλλιέργεια και διακίνηση ναρκωτικών

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών