Connect with us

Εκλογές 2019

Πώς θα εκλεγείτε Δημοτικός Σύμβουλος – 100% επιτυχία

Δημοσιεύθηκε

στις

Θέλετε να έχετε εγγυημένη επιτυχία στις δημοτικές εκλογές; Ένας αναλυτικός οδηγός για να εκλεγείτε Δημοτικός Σύμβουλος και να κατατροπώσετε τον ανταγωνισμό.

του Νικόλα Γεωργιακώδη στο in2life.gr

Το να κατέβει κανείς για Δημοτικός Σύμβουλος δεν είναι εύκολη δουλειά. Όσοι έχουν ασχοληθεί με την συγκεκριμένη θέση γνωρίζουν από πρώτο χέρι (και ψηφοδέλτιο) ότι η μάχη είναι σκληρή και στο τέλος επικρατεί πάντα αυτός που έκανε τις μεγαλύτερες θυσίες.

Όμως, όπως και σε άλλους τομείς της ζωής μας, το σωστό mentoring είναι αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά και εμείς εδώ στο In2life βλέποντας τις λανθασμένες τακτικές που ακολούθησαν όλη αυτήν την περίοδο οι υποψήφιοι, αποφασίσαμε να βοηθήσουμε, έτσι ώστε να κατεβείτε με αξιώσεις στις επόμενες εκλογές.

Συγκεντρώνοντας γνώση δεκαετιών επί του θέματος και στοιχεία από διάφορες έρευνες, μαζέψαμε μερικές απλές συμβουλές, έτσι ώστε η προεκλογική σας καμπάνια να στεφθεί με απόλυτη επιτυχία.

Προεκλογική φωτό 



Το άλφα και το ωμέγα για την εκλογή σας, η φωτογραφία προφίλ θα πρέπει να ακολουθεί ορισμένους βασικούς κανόνες. Η χρήση Photoshop είναι απαραίτητη για να φύγουν τυχόν ψεγάδια από το πρόσωπο (ρυτίδες, ελιές, πανάδες κτλ.), ενώ βάσει ερευνών η καλύτερη πόζα για την προεκλογική φωτό είναι ελαφρώς πλάγια τοποθέτηση και κοίταγμα προς την κάμερα είτε με λάγνο, όλο υποσχέσεις βλέμμα («να δεις τι θα σου κάνω μάνα μ’») είτε με αθώο τύπου «Παναγίτσα» («εγώ το καλό σας θέλω μωρέ μωρέ»).

Οτιδήποτε και αν επιλέξετε, σκεφτείτε ότι ένας είναι ο στόχος, ο μέσος δημότης να ψαρώσει με το βλέμμα σας και να σας ψηφίσει χωρίς ενδοιασμούς.

[alert variation=”alert-info”]Tip: Έρευνες έχουν δείξει ότι οι δεξιοί ψηφοφόροι ψηφίζουν πιο εύκολα τους Δημοτικούς Συμβούλους με προσεγμένο look (γραβάτα, ροζ πουκαμισάκι, ζελέ για να στρώσει το μαλλί, περιποιημένη ή καθόλου τριχοφυΐα στο πρόσωπο για τους άνδρες και γόβα, ταγιέρ, φουλ μακιγιάζ και αισθησιακό κραγιόν για τις γυναίκες), ενώ οι αριστεροί ψηφοφόροι εκείνους που προσφέρουν το κάτι εναλλακτικό (τζίβες, μούσια, κοντομάνικη μπλούζα με συγκρότημα, κόκκινες ανταύγειες, έντονες βλεφαρίδες). [/alert]



Μοίρασμα flyers
Καταλυτικής σημασίας για την εκλογή σας είναι τόσο η ποσότητα των flyers που είστε διατεθειμένοι να μοιράσετε, όσο και ο τρόπος με τον οποίον θα το κάνετε. Μη ξεχνάτε επίσης, ότι όσα περισσότερα flyers διαθέσετε τόσες περισσότερες επιλογές δίνετε στους υποψήφιους ψηφοφόρους σας για να σας θυμούνται. Ένα καλής ποιότητας flyer μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί ως:

* Σουβέρ, για να υπενθυμίζει ότι «πίνε εσύ, εγώ θα πολεμήσω για σένα στον Δήμο»
* Τζιβάνα, για τον ίδιο λόγο με το σουβέρ.
* Σουπλά, «θα φας καλά, ενώ εγώ πολεμώ για σένα στον Δήμο»
* Καθαριστικό τζαμιών, «το αυτοκίνητό σου θα λάμπει, το ίδιο και ο Δήμος μας»
* Απορροφητικό νερού από διαρροή πάσης φύσεως, «τα έκανες π****να με το καζανάκι; Μη φοβάσαι θα μειώσουμε μαζί τους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ». Μην ξεχνάτε, σε αυτήν την περίπτωση έχει ιδιαίτερη σημασία το υλικό. Όσο πιο απορροφητικό, τόσο το καλύτερο για την εκλογή σας.
* Χαρτί σημειώσεων – καλλιτεχνιών- οριγκάμι, γιατί σε κάθε σπίτι πάντα κάποια στιγμή τελειώνουν τα χαρτά του σημειωματάριου για τα ψώνια, τις παιδικές ζωγραφιές, τις μουτζούρες όταν μιλάμε στο τηλέφωνο κ.ο.κ.

Πέρα από τις χρήσεις των flyers, έχει ιδιαίτερη σημασία και ο τρόπος με τον οποίο θα τα διανείμετε. Η πρακτική του «αφήνω ένα πάκο flyers στην αυλή σας/στο γραμματοκιβώτιό σας/ έξω από την πόρτα» θυμίζει delivery και θα απογοητεύσει τους υποψήφιους ψηφοφόρους οι οποίοι θα ψάχνουν μάταια την προσφορά για κοντοσούβλι+coca cola +πατάτες με 5€ στο διαφημιστικό. Το ίδιο passé είναι και η επιλογή «μπροστινός ή οπίσθιος υαλοκαθαριστήρας», οι ψηφοφόροι θα περιμένουν να δουν πληροφορίες για μέντιουμ/χειρομαντεία ή πώς να σκοτώσουν τα χρυσαφικά τους ή πώς να βρουν δουλειά με βασικό μισθό 1000€ καθαρά από το σπίτι. Δοκιμάστε εναλλακτικούς και έξυπνους τρόπους όπως π.χ.

* Στο στόμα του σκύλου, για να σας ψηφίσουν «δαγκωτό».
* Στο χερούλι της πόρτας του αυτοκινήτου, «λαβή για ψήφο».
* Στο τραπεζάκι δίπλα από την είσοδο του σπιτιού (απαιτεί διάρρηξη, αλλά αξίζει την προσπάθεια και θα εκτιμηθεί δεόντως)
* Στην εξώπορτα, απαιτεί ειδική ψαρόκολλα, εγγυημένη επιτυχία και συμβολισμός «μην μου ρίξεις πόρτα, ρίξε μου την ψήφο σου».
* Κάτω από την πόρτα, με την μπροστινή όψη να θυμίζει 500ευρω, «λεφτά θα υπάρξουν».
* Στο φανάρι, με δώρο πλύσιμο μπροστινού και πίσω τζαμιού, «με εμάς, καθαρίσατε».

Συγκεντρώσεις στα προεκλογικά περίπτερα

Must η διοργάνωσή τους, ιδιαίτερα για τους πιο διστακτικούς ψηφοφόρους σας οι οποίοι θέλουν αυτό το «κάτι παραπάνω» από εσάς για να πάρουν την τελική απόφαση, αλλά και για τους απλούς περαστικούς. Μόνο προσοχή, μην τσιγκουνευτείτε στο budget. Αν στα flyers πιθανώς να μπορείτε να κάνετε εκπτώσεις, εδώ δεν σας παίρνει.

Επικοινωνήστε με μεγάλη εταιρεία catering η οποία θα αναλάβει να γεμίσει τα στομάχια των υποψήφιων ψηφοφόρων και αποφύγετε φθηνές λύσεις τύπου σαντουϊτσάκια και καφές. Εδώ θα χρειαστεί κάτι πιο πλουσιοπάροχο όπως sushi, συνοδεία cocktails από βραβευμένους bartenders. Καλή ιδέα είναι και τα σουβλάκια, αν απευθύνεστε στα κατώτερα στρώματα, τα οποία μπορείτε την στιγμή της προεκλογικής συγκέντρωσης να τα στείλετε με ντελιβεράδες στην γύρω περιοχή.

[alert variation=”alert-info”]Tip: Πείτε στον ψήστη να τα «ντύσει» με τα flyers της καμπάνιας σας. Έξτρα μπόνους στην προτίμηση των ψηφοφόρων.[/alert]

Επίσης, μην αμελήσετε να δώσετε την δέουσα προσοχή στους καφέδες. Αποφύγετε φραπεδιές και ελληνικό, εκτός και αν απευθύνεστε πάλι στα λαϊκά στρώματα, και προτιμήστε espresso ποικιλίας Arabica – από τις καλύτερες που υπάρχουν.

Social Media

Απαραίτητη μία sponsored καμπάνια όσο «τρέχει» η προεκλογική σας εκστρατεία, έτσι ώστε οι υποψήφιοι ψηφοφόροι σας να ξυπνούν και να κοιμούνται με το πρόσωπό σας αποτυπωμένο στο news feed τους. Όσες περισσότερες φορές εμφανιστεί εκεί, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η επιτυχία σας στο τελικό αποτέλεσμα. Προσοχή και πάλι προσοχή στις πληροφορίες που θα αναγράψετε στο profile σας. Απαραίτητη η προσθήκη «Χ.Ο.» στο πεδίο «θρήσκευμα» για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απήχηση, όπως επίσης και το «για τους Έλληνες» στο πεδίο «εργάστηκε» (παίζουν βέβαια, και πιο πιασάρικα σλόγκαν, όπως αυτό παρακάτω στην φωτογραφία του Θοδωρή Ζαγοράκη).

Τέλος, μην αμελήσετε να αναγράψετε όσες γλώσσες γνωρίζετε και όσες δεν έχετε ποτέ μιλήσει αλλά πάντα σας άρεσαν στο πεδίο «γλώσσες», όπως επίσης και την εκπαίδευσή σας στο σχετικό πεδίο αναφέροντας, κατά προτίμηση, κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο όπως το Πάντειο, το Καποδιστριακό ή την ΑΣΟΕΕ. Τέλος, φροντίστε κάπου, κάπως στο προφίλ σας να υπάρχει και ο χαρακτηρισμός «ανεξάρτητος», ακόμα και αν εξακολουθείτε να μένετε με την μητέρα σας.

Οι θέσεις σας
Δεν έχουν και τόση σημασία, αρκεί να ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές.

Καλή σας επιτυχία! 

Αν είσαι υποψήφιος και διάβασες μέχρι εδώ τα παρακάτω είναι συμβουλές από τον κ. Βασίλη Παππά, Επιχειρηματικό Σύμβουλο, MBA in Marketing

Πολιτικό Μάρκετινγκ: Οδηγίες προς Υποψηφίους για τον δρόμο προς την Βουλή

Ο ρόλος του μάρκετινγκ σε μια επιχείρηση είναι να κάνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης γνωστά στο καταναλωτικό κοινό, προσπαθώντας συγχρόνως να τους πείσει ότι το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία είναι το καλλίτερο της αγοράς. Σκοπός είναι να τους πείσει ότι είναι αυτό το προϊόν που πραγματικά τους ταιριάζει και θα τους ωφελήσει περισσότερο από κάθε άλλο!

Το μάρκετινγκ στην πολιτική δεν διαφέρει πολύ από το παραπάνω. Είναι κάτι σχετικά καινούριο, τουλάχιστον στην Χώρα μας. Οι “αρχές” του, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια πολιτική εκστρατεία ενός κόμματος ή ενός πολιτικού προσώπου. Το προϊόν είναι ο ίδιος ο πολιτικός, με τις θέσεις του και το πρόγραμμα που δηλώνει ότι θα εφαρμόσει. Αυτό εξάλλου προσπαθεί να “πουλήσει”. Το όφελος γι’ αυτόν δεν είναι τα χρήματα όπως σε μια πώληση ενός προϊόντος, αλλά η ψήφος που θα κερδίσει!

Αυτό που θα κάνουμε παρακάτω, είναι να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές του μάρκετινγκ που εφαρμόζονται από τις επιχειρήσεις, και να τις προσαρμόσουμε σε μια πολιτική καμπάνια. Εδώ πρέπει να διευκρινίσω ότι το μάρκετινγκ δεν “δημιουργεί” τις θέσεις και τις απόψεις του κάθε υποψηφίου. Αυτό είναι δική του δουλειά! Το μάρκετινγκ τον βοηθάει να βελτιώσει την εικόνα του, να μεταδώσει και να επικοινωνήσει καλλίτερα τις θέσεις αυτές! Αν κάποιος πολιτικός δεν έχει θέσεις και άποψη, τότε το μάρκετινγκ δεν μπορεί να κάνει “μαγικά”! Τα βασικά σημεία μιας καλής πολιτικής καμπάνιας μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι τα παρακάτω:

ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ: Ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να ξεκινήσει με την διαμόρφωση του κεντρικού του μηνύματος. Μια καμπάνια δεν θα είναι επιτυχημένη εάν δεν υπάρχει ένα ξεκάθαρο μήνυμα που αντιπροσωπεύει τον πολιτικό. Δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από 4 με 5 γραμμές. Συνήθως απαντάει στις εξής ερωτήσεις από τον κόσμο: Γιατί εσένα και όχι κάποιον άλλο; Τι θα προσφέρεις περισσότερο; Τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό από τους άλλους; Ουσιαστικά το “κεντρικό μήνυμα” δίνει τον λόγο για τον οποίο ο κόσμος πρέπει να ψηφίσει κάποιον! Και αυτός ο λόγος θα πρέπει να είναι πολύ καλός! Και αν όχι καλλίτερος, τότε σίγουρα διαφορετικός των υπολοίπων. Μην μπερδεύετε όμως το μήνυμα με το σλόγκαν. Το σλόγκαν είναι κάτι διαφορετικό. Είναι κάτι πιο απλό και γρήγορο, που ο κόσμος το θυμάται εύκολα. Το “μήνυμα” είσαστε εσείς!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: Απαραίτητο βήμα για την αύξηση της αναγνωρισημότητας και την επικοινωνία των θέσεων και απόψεων του υποψηφίου, είναι η χρήση της διαφήμισης. Εάν ο κόσμος δεν γνωρίζει τις θέσεις και απόψεις σας, γιατί να σας ψηφίσει; Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαφημιστεί κάποιος, και ουσιαστικά να επικοινωνήσει την εικόνα του και τις απόψεις του στο κοινό από όπου θα ζητήσει την ψήφο του. Οι σημαντικότεροι τρόποι είναι παρακάτω.

  • ΚΑΡΤΕΣ – ΦΥΛΛΑΔΙΑ: Είναι απαραίτητο ο υποψήφιος να έχει προσωπικές κάρτες, και ένα φυλλάδιο όπου θα περιγράφει τις βασικές του θέσεις, απόψεις και το πρόγραμμα του για την ανάπτυξη της περιοχής. Καλό είναι να υπάρχει και ένα σύντομο βιογραφικό. Μοιράστε το φυλλάδιο παντού και κυρίως σε περιοχές που σας ξέρουνε λιγότερο.
  • ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ – ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ: Πολύ σημαντικό είναι να βρίσκονται οι θέσεις και απόψεις σας, μπροστά στα μάτια κάθε υποψήφιου ψηφοφόρου σας, όσο πιο συχνά γίνεται. Έρευνες έχουνε δείξει ότι οι άνθρωποι δείχνουνε ενδιαφέρον σε μια διαφήμιση, αφού την δούνε πρώτα 7 φορές! Οι καταχωρήσεις σας στις εφημερίδες και τα περιοδικά, επειδή δεν μπορεί να είναι πολύ μεγάλες, είναι σημαντικό να περιέχουν “το κεντρικό σας μήνυμα”, που είδαμε παραπάνω. Είναι αυτό για το οποίο θα σας θυμάται τελικά ο κόσμος.
  • ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ – ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ: Επίσης ένα καλό “σποτάκι” στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση, θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις έντυπες καταχωρήσεις. Δώστε τους λόγους που θα πρέπει ο κόσμος να σας ψηφίσει. Επικεντρωθείτε στα 2 – 3 σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο της περιοχής σας, και δώστε τις προτάσεις σας. Η τηλεόραση ως μέσο επικοινωνίας έχει σίγουρα μεγαλύτερη δύναμη από το ραδιόφωνο, αλλά κοστίζει και πολύ περισσότερο.
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ: Δεν εννοώ την αφισοκόλληση και το γράψιμο με σπρέι σε τοίχους και δρόμους όπως γινότανε παλιά! Εδώ μιλάμε για διαφήμιση σε χώρους ειδικούς για διαφημιστικούς σκοπούς, όπως οι φωτεινές ταμπέλες, και ειδικά πλαίσια όπως αυτά στις στάσεις λεωφορείων και κατά μήκος των οδών. Το όφελος μιας διαφήμισης σε εξωτερικούς χώρους είναι ότι θα την δουν πολλοί άνθρωποι. Η φωτογραφία σας και μόνο, δεν αρκεί. Βέβαια υπενθυμίζει στον κόσμο την υποψηφιότητα σας, αλλά δεν αρκεί για να πάρετε την ψήφο κάποιου. Θα πρέπει να συνδυαστεί και πάλι με το κεντρικό σας μήνυμα ή τις 2 – 3 σημαντικές προτάσεις που έχετε να κάνετε για την περιοχή. Είπαμε, πρέπει να δίνετε κάποιον λόγο στον κόσμο για να σας προτιμήσει από τους υπόλοιπους.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ: Ένας καλός τρόπος παρουσίασης των απόψεων και θέσεων που έχει ο υποψήφιος, είναι μέσο συνεντεύξεων στα ΜΜΕ (ραδιόφωνα, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά, κλπ.). Το μέσο που θα δοθεί η συνέντευξη θα πρέπει να αξιολογηθεί από τον υποψήφιο, κατά πόσο έχει διείσδυση στο “εκλογικό κοινό” που τον ενδιαφέρει περισσότερο (για παράδειγμα, θα είχε ελάχιστη αποτελεσματικότητα μια συνέντευξη ενός υποψηφίου βουλευτή της ΝΔ, στο κανάλι 902 του ΚΚΕ!). Μέσα από μια συνέντευξη ο υποψήφιος έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει τις θέσεις και απόψεις του για την τοπική κοινωνία αλλά και μεγαλύτερα εθνικά ζητήματα. Θα πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος, γιατί πάντα υπάρχει ο κίνδυνος των “απρόσμενων” ερωτήσεων από τους δημοσιογράφους. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται την αναγνωρισημότητα αλλά και την δημοτικότητα σας.

ΑΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Επίσης ένας πολύ καλός τρόπος παρουσίασης μια θέσης ή άποψης, είναι η δημοσίευση άρθρων σας στις τοπικές εφημερίδες και περιοδικά. Ξανά θα πρέπει να προσέξετε η εφημερίδα ή το περιοδικό να απευθύνεται κατά βάση σε κοινό που να είναι πιθανοί ψηφοφόροι σας. Με τον τρόπο αυτό δίνετε το προσωπικό σας “στίγμα” και την προσωπική σας άποψη πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα. Ο κόσμος το εκτιμάει αυτό.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: Ο υποψήφιος μέσα από μια σειρά εκδηλώσεων μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αναγνωρισμότητα του, και κυρίως να παρουσιάσει μέσα από τις ομιλίες του και την προσωπική επαφή με τους παρευρισκόμενους, τις θέσεις και απόψεις του, έτσι όπως αυτός τις αισθάνεται. Οι εκδηλώσεις αυτές μπορεί να είναι συγκεντρώσεις, δεξιώσεις, συνεστιάσεις, και ομιλίες σε διάφορες περιοχές.

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ: Η χρησιμοποίηση του internet από τους πολιτικούς για να προβάλουν τις απόψεις και προτάσεις τους κερδίζει συνεχώς έδαφος, ενώ τελευταία παρατηρούμε αρκετούς υποψηφίους αλλά και έμπειρους πολιτικούς, να έχουν και το δικό τους blog. Οι υποψήφιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν ακόμα μια σειρά από “δικτυακά εργαλεία” όπως το youtube, forums, και άλλα social media. Το είδαμε εξάλλου και στις πρόσφατες εκλογές στην Γαλλία, όπου οι προεκλογικές καμπάνιες στηρίχτηκαν κατά πολύ στο videocasting και το youtube. Κάτι ανάλογο έκανε και ο ΣΚΑΙ με το youtube-van, αλλά και η ΝΕΤ μέσα από τη συνεργασία της με το sync.gr, όπου οι bloggers μπορούσαν να υποβάλουν ερωτήματα στους πολιτικούς. Ενδιαφέρον επίσης ήταν και το online debate στο in.gr με την Άννα Διαμαντοπούλου και τον Γιώργο Αλογοσκούφη.

Είναι αρκετά ακόμα αυτά που θα μπορούσε να κάνει κάποιος πολιτικός για την μεγαλύτερη επικοινωνία και προβολή του προς τους πιθανούς ψηφοφόρους του (καλοδεχούμενες οι προτάσεις σας). Γεγονός όμως είναι ότι οι παραδοσιακοί τρόποι προβολής όπως οι ομιλίες και ανοιχτές συγκεντρώσεις, χάνουν διαρκώς έδαφος. Ο κόσμος φαίνεται να συμμετέχει ολοένα και λιγότερο. Η εκτίμηση μου είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολύ περισσότερο οι πολιτικές καμπάνιες τόσο των κομμάτων όσο και των υποψηφίων, να γίνονται διαδικτυακά και μέσα από social media (forums, blogs, podcasts, social networks, wikis, communities, κλπ.). Αυτό θα είναι κάτι νέο στο χώρο της επικοινωνίας όπου το μάρκετινγκ και πάλι θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο
Σχόλια

Εκλογές 2019

Διακόσμηση μπαλκονιού – Επιλέξτε το κατάλληλο στυλ σε φώτα Led

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Εάν σκέφτεστε να αναβαθμίσετε την αισθητική του μπαλκονιού σας, τώρα ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτείτε σοβαρά. Με τη βοήθεια των φωτιστικών προφίλ αλουμινίου Led και των σποτ οροφής, μπορείτε να μετατρέψετε το μπαλκόνι σας σε μια υπαίθρια όαση, όπου μπορείτε να χαλαρώσετε, να διασκεδάσετε ή απλά να απολαύσετε τη θέα. Ακολουθούν μερικές μοντέρνες ιδέες για να εμπνευστείτε σχετικά με την αναμόρφωση του μπαλκονιού σας:

Άνετο υπαίθριο σαλόνι

Επεκτείνετε τον εσωτερικό χώρο σας στο εξωτερικό μετατρέποντας το μπαλκόνι σας σε ένα υπαίθριο σαλόνι. Κατασκευάστε έναν στιβαρό, ανθεκτικό στις καιρικές συνθήκες καναπέ ή ανάκλιντρο. Ρίξτε μερικά αδιάβροχα μαξιλάρια για να κάθεστε άνετα και έτσι να μπορείτε να έχετε το τέλειο μέρος για να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να απολαύσετε το ηλιοβασίλεμα. Φωτίστε τον χώρο σας τοποθετώντας στην οροφή σποτ Led για να εστιάσετε στα σημεία που θέλετε όπως το καθιστικό η τον χώρο του BBQ. Εναλλακτικά, μπορείτε να τοποθετήσετε χωνευτή λεντοταινία μέσα σε προφίλ αλουμινίου περιμετρικά του μπαλκονιού σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε μια ζεστή, φιλόξενη ατμόσφαιρα μειώνοντας τα φώτα το βράδυ ή ένα χαλαρό περιβάλλον για να απολαύσετε τον πρωινό σας καφέ. Επιπλέον, τα περισσότερα σποτ οροφής έχουν μηχανισμό και μπορούν να εστιάσουν σε συγκεκριμένα σημεία, όπως ένα τραπεζάκι του καφέ ή το καθιστικό, δημιουργώντας ένα μαγευτικό παιχνίδι φωτός και σκιάς.

Ο Παράδεισος του Κηπουρού

Για τους λάτρεις των φυτών, το μπαλκόνι είναι ένας ιδανικός χώρος για τη δημιουργία ενός μίνι κήπου. Μπορείτε να σχεδιάσετε μία κάθετη σχάρα ή μία πολυεπίπεδη βάση για φυτά όπου με την χρήση προφίλ αλουμινίου και λεντοταινίας θα φωτίσετε τα λουλούδια και τα φυτά σας δημιουργώντας μία διαφορετική αισθητική. Επιλέξτε προφίλ αλουμινίου γιατί είναι ανθεκτικά στην  σκουριά. Επίσης, τα καθιστούν ιδανικά για χρήση σε αυτό το υγρό περιβάλλον. Εναλλακτικά, μπορείτε να αναδείξετε την πρασινάδα του σπιτιού σας, τοποθετώντας Led σποτ περιμετρικά της οροφής για να εστιάσετε γύρω από τα φυτά σας. Με αυτό τον τρόπο τα φυτά σας θα φαίνονται πιο ζωηρά και το σχήμα τους μεγαλύτερο.

Τραπεζαρία στο υπαίθριο

Μεταμορφώστε το μπαλκόνι σας σε μια γοητευτική τραπεζαρία με μπαρ. Κατασκευάστε ένα ανθεκτικό και κομψό χώρο τραπεζαρίας και πάγκου. Για το φωτισμό, τοποθετήστε ρυθμιζόμενα σποτ οροφής που παρέχουν έντονο φως στην τραπεζαρία. Για πιο οικεία ατμόσφαιρα, προσθέστε έναν διακόπτη dimmer για να ρυθμίσετε το φως ανάλογα με την περίσταση.

Χαλαρωτική διάθεση

Μετατρέψτε το μπαλκόνι σας σε ένα χαλαρωτικό σπα. Κατασκευάστε μια ελαφριά και κομψή ξαπλώστρα για ηλιοθεραπεία ή για τις ήσυχες στιγμές διαλογισμού. Προσθέστε μικρά led σποτ οροφής, για να δημιουργήσετε μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα – στοχεύστε προς το δάπεδο για απαλό, έμμεσο φωτισμό ή χρησιμοποιήστε έγχρωμους λαμπτήρες για μια μοναδική εμπειρία.

Δημιουργικός χώρος εργασίας

Η απομακρυσμένη εργασία έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας. Πέρα από το εσωτερικό γραφείο του σπιτιού μπορείτε να σχεδιάσετε έναν εμπνευσμένο υπαίθριο χώρο εργασίας στο μπαλκόνι σας. Χρησιμοποιήστε υλικά όπως ξύλο και μέταλλο για να δημιουργήσετε ένα κομψό γραφείο με ράφια. Μπορείτε να το διακοσμήσετε περιμετρικά ή από κάτω με χωνευτό προφίλ αλουμινίου led. Επίσης μπορείτε να  χρησιμοποιήσετε σποτ οροφής για να φωτίσετε στα σημεία που θέλετε τον χώρο εργασίας σας, τοποθετώντας ρυθμιζόμενα φώτα που ταιριάζουν σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Η Τέχνη στον υπαίθριο χώρο

Εάν είστε λάτρης της τέχνης, μπορείτε να μετατρέψετε το μπαλκόνι σας σε μία μικρή γκαλερί. Κατασκευάστε ανθεκτικά ράφια εξωτερικού χώρου ή βάσεις για τα γλυπτά ή τα έργα τέχνης σας. Χρησιμοποιήστε σποτ οροφής για να δώσετε έμφαση στα έργα τέχνης σας, δημιουργώντας στον χώρο σας μία καλλιτεχνική ατμόσφαιρα.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Εκλογές 2019

Εξοικονομώ Επιχειρώ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Επιμελητήριο Δράμας ενημερώνει ότι δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με την Πρόσκληση της Δράσης για το πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Επιχειρώ» . Με την απόφαση ΥΠΕΝ/Δ ΕΠΕΑ/26201/171/2024 προκηρύσσεται το Πρόγραμμα με τίτλο «Εξοικονομώ-Επιχειρώ» με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας στον τριτογενή τομέα (εμπορίου και υπηρεσιών και του τομέα του τουρισμού), τη μείωση των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στην επιδείνωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και την επίτευξη καθαρότερου περιβάλλοντος.

Από τις  12 Μαρτίου 2024 ως τις 31 Μαρτίου 2024 , μπορούν να υποβάλλονται οι αιτήσεις ένταξης στο πρόγραμμα «Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα», προϋπολογισμού 176,75 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Για κάθε επενδυτικό σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης που υποβάλλεται και επιχορηγείται στο πλαίσιο του προγράμματος, εξοικονομώ επιχειρώ , ο ελάχιστος ενεργειακός στόχος καθορίζεται ως ακολούθως:

– εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας τουλάχιστον κατά 40%

– μείωση εκπεμπόμενων ρύπων (CO2) τουλάχιστον κατά 35%

– για το/α κτίριο/α ή την κτιριακή μονάδα που περιλαμβάνονται στο επενδυτικό σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης, θα πρέπει να επιτυγχάνεται από την υλοποίηση του σχεδίου αναβάθμιση της ενεργειακής του/ς κατηγορίας, βάσει ΠΕΑ τουλάχιστον κατά δύο (2) ενεργειακές τάξεις σε σχέση με την υπάρχουσα κατάταξη (ή υποχρεωτικά Β+ κλάση όταν πρόκειται για ριζική ανακαίνιση), εφόσον πρόκειται για αναβάθμιση κτιριακών υποδομών που εμπίπτουν στις διατάξεις του ν.4122/2013. Για τον υπολογισμό της ενεργειακής αναβάθμισης κατά δύο τουλάχιστον κατηγορίες δεν θα πρέπει να συνυπολογίζεται η συνεισφορά εφαρμογών ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. ή/και ΣΗΘΥΑ. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση επενδυτικών σχεδίων ενεργειακής αναβάθμισης που δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια απορρίπτονται από την διαδικασία αξιολόγησης.

Στο πλαίσιο της Δράσης «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΕΠΙΧΕΙΡΩ», επιλέξιμες είναι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια, σε επιλέξιμους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) από τους κλάδους του εμπορίου, των υπηρεσιών, της εστίασης, της παραγωγής αρτοσκευασμάτων και γλυκισμάτων, καθώς και του τουρισμού, διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ και είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής. Ειδικότερα, για τις επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού δικαίωμα συμμετοχής έχουν εκείνες, οι οποίες, σύμφωνα με το σήμα λειτουργίας ή την υποβληθείσα γνωστοποίηση έχουν δυναμικότητα που δεν ξεπερνά τις 200 κλίνες.

Το ποσοστό ενίσχυσης για το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών των επενδυτικών σχεδίων, φτάνει έως και 65%, αναλόγως του είδους της παρέμβασης  και του μεγέθους της επιχείρησης.

Αντιστοίχως, για τον επιχορηγούμενο προϋπολογισμό κάθε επενδυτικής πρότασης δυνητικού δικαιούχου ενίσχυσης ισχύουν τα εξής:

  • δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 500.000 ευρώ για τον κλάδο του τουρισμού.
  • δεν δύναται να υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ για τους λοιπούς κλάδους

Οι ωφελούμενες επιχειρήσεις θα λάβουν ενίσχυση, προκειμένου να υλοποιήσουν παρεμβάσεις:

  • ενεργειακής αναβάθμισης κτιριακού κελύφους, όπως θερμομόνωση, εγκατάσταση συστημάτων σκίασης,
  • ενεργειακής αναβάθμισης συστήματος φωτισμού, από νέας τεχνολογίας LED, εγκατάσταση αυτοματισμών μείωσης κατανάλωσης λόγω απουσίας/παρουσίας χρηστών,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα θέρμανσης χώρων, όπως αντικατάσταση λεβήτων από αντλίες θερμότητας,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ψύξης χώρων, όπως αντικατάσταση ψυκτών,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα αερισμού χώρων,
  • εξοικονόμησης ενέργειας σε συστήματα ζεστού νερού χρήσης,
  • εγκατάστασης συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, όπως ηλιοθερμικά συστήματα,
  • εγκατάστασης συστήματος αντιστάθμισης,
  • εγκατάστασης συστημάτων αυτοματισμού, ελέγχου και διαχείρισης σε τοπικό και σε κεντρικό επίπεδο,
  • αντικατάσταση ενεργοβόρου εξοπλισμού που αφορά στην παραγωγική διαδικασία των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. φούρνοι, ψυγεία)

Αιτήσεις με σκοπό τη χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος: «Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα» υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr/.

Στο πρόγραμμα εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).

Στο Επιμελητήριο Δράμας επίσης λειτουργεί την υπηρεσία HelpDesk για b2b πληροφόρηση – υποστήριξη των επιχειρήσεων μελών του στα πλαίσια της ανταποδοτικής υπηρεσίας:

  • Με αποστολή mail: ccidrama@dramanet.gr και θέμα «ενημέρωση προγραμμάτων»
  • Με συμπλήρωση φόρμας στο «e-ραντεβού»   στο www.dramanet.gr
  • Με τηλέφωνο στο 2521022750 εσωτ. 1

Διαβάστε όλο το άρθρο

Εκλογές 2019

Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της Γεωθερμίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η δαπάνη ενέργειας και χρημάτων που απαιτείται από τη λειτουργία ενός γεωθερμικού συστήματος κλιματισμού έναντι σε ένα συμβατικό σύστημα θέρμανσης με πετρέλαιο, και ψύξης με κλιματιστικά, ανέρχεται μειωμένη κατά 60% ετησίως. Αυτό συμβαίνει κυρίως διότι η θερμοκρασία του υπεδάφους είναι πολύ κοντινή στην επιθυμητή θερμοκρασία του εσωτερικού του κτιρίου. Έτσι, όταν χρησιμοποιείται γεωθερμία σε σπίτι, είναι ευκολότερο να θερμανθεί το κτίριο το χειμώνα και να ψυχθεί το καλοκαίρι.

Για να μπορέσει να επιτευχθεί η αναμενόμενη μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη λειτουργία του γεωθερμικού συστήματος κλιματισμού, θα πρέπει να δίνεται η δέουσα σημασία στις παραμέτρους οι οποίες επηρεάζουν την απόδοση του συστήματος. Οι παράμετροι αυτές αφορούν το σχεδιασμό και τη συνδεσμολογία του συστήματος.

Ένα γεωθερμικό σύστημα κλιματισμού ανοικτού κυκλώματος, εκμεταλλεύεται τη θερμοκρασία του υπογείου νερού μέσω υδρογεωτρήσεων. Συνήθως απαιτούνται δύο υδρογεωτρήσεις, εκ των οποίων η μία χρησιμοποιείται ως υδρογεώτρηση άντλησης του νερού, και η δεύτερη χρησιμοποιείται ως υδρογεώτρηση επανεισαγωγής του υπογείου νερού στον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα από όπου προήλθε, μετά την ενεργειακή του εκμετάλλευση. Ανάλογα με την ισχύ του συστήματος προκύπτει και η ζητούμενη παροχή του νερού.

Είναι απαραίτητο να έχουν μελετηθεί εξ’ αρχής στατιστικά στοιχεία της περιοχής σχετικά με τη διαθέσιμη παροχή υπογείου νερού στη θέση του έργου, ή να έχουν διερευνηθεί τυχόν κοντινές υδρογεωτρήσεις για να βεβαιωθεί το εκτιμώμενο ποσό αντλούμενου νερού. Κατόπιν, θα γίνει ο ακριβής σχεδιασμός του συστήματος.

Αν τελικά μετά την πραγματοποίηση της γεώτρησης προκύψει ότι η διαθέσιμη παροχή νερού είναι μικρότερη από την απαιτούμενη, τότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν πολλαπλές γεωθερμικές αντλίες θερμότητας συνδεδεμένες εν σειρά. Με τον τρόπο αυτό η συνολική απαιτούμενη παροχή μειώνεται.

Βέβαια στην περίπτωση αυτή αλλοιώνεται η θερμοκρασία εισόδου του νερού στις επιμέρους μονάδες και μειώνεται κατ’ άτι η απόδοση του συστήματος. Τη μείωση αυτήν όμως την αντισταθμίζει το γεγονός ότι το σύστημα πλέον θα λειτουργεί ως inverter λόγω των πολλαπλών συμπιεστών που θα διαθέτει, με αποτέλεσμα την απόλυτη προσαρμογή στην απαιτούμενη ισχύ κάθε στιγμή.

Ένας τρόπος να αυξηθεί η απόδοση του γεωθερμικού συστήματος ανοικτού κυκλώματος, είναι να χρησιμοποιηθεί σύστημα inverter στην υποβρύχια αντλία. Με τον τρόπο αυτό θα ρυθμίζεται επακριβώς η αντλούμενη παροχή σύμφωνα με τη ζήτηση και θα αποφεύγεται το υδραυλικό πλήγμα. Ακόμη, πρέπει να δοθεί προσοχή στη θέση που θα έχει η γεώτρηση εμπλουτισμού σε σχέση με τη γεώτρηση άντλησης. Η γεώτρηση εμπλουτισμού [επανεισαγωγής], θα πρέπει να τοποθετηθεί κατά το δυνατόν μακριά από τη γεώτρηση άντλησης, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα της υπερβολικής θερμικής αλληλεπίδρασης.

Ένας άλλος παράγοντας ο οποίος επηρεάζει την απόδοση του γεωθερμικού συστήματος κλιματισμού στα ανοικτά κυκλώματα, είναι το αν το σύστημα είναι άμεσου ή έμμεσου βρόχου. Ο παράγοντας αυτός καθορίζεται από την ποιότητα του αντλούμενου νερού.

Το σύστημα που χρησιμοποιεί απευθείας στην εγκατάσταση το αντλούμενο νερό είναι σύστημα άμεσου βρόχου, ενώ το σύστημα που χρησιμοποιεί ενδιάμεσο εξοπλισμό προστασίας του εξοπλισμού [εναλλάκτη θερμότητας ανοξείδωτο ή τιτανίου] είναι το σύστημα έμμεσου βρόχου.

Για παράδειγμα, σε παραθαλάσσιες περιοχές, το αντλούμενο νερό είναι συνήθως υφάλμυρο, οπότε δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας στην εγκατάσταση λόγω των διαβρώσεων που θα προκαλέσει η υφαλμυρότητα.

Έτσι λοιπόν κατά το σχεδιασμό του γεωθερμικού συστήματος ανοικτού κυκλώματος πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα που εμφανίζει ένα σύστημα άμεσου βρόχου και ένα σύστημα έμμεσου βρόχου. Είναι γεγονός ότι ένα σύστημα άμεσου βρόχου παρουσιάζει μικρότερο κόστος επένδυσης, αλλά μεγαλύτερο κόστος συντήρησης του εξοπλισμού.

Επιπλέον, συνήθως ένα τέτοιο σύστημα εμφανίζει μικρότερο χρόνο ζωής έναντι σε ένα σύστημα έμμεσου βρόχου. Αντιθέτως, το σύστημα έμμεσου βρόχου, εμφανίζει μεγαλύτερο κόστος επένδυσης, μικρότερο κόστος συντήρησης και μεγαλύτερο χρόνο ζωής.

Αναφορικά με την απόδοση των συστημάτων αυτών, είναι γεγονός ότι το έμμεσο σύστημα παρουσιάζει μικρότερες αποδόσεις από το άμεσο σύστημα, με σχεδόν ίδια ηλεκτρική κατανάλωση, διότι η θερμοκρασία του νερού ανακυκλοφορίας είναι αλλοιωμένη σε σχέση με τη θερμοκρασία νερού άντλησης. Ωστόσο όμως το έμμεσο σύστημα δίνει το πλεονέκτημα ρύθμισης της θερμοκρασίας ανακυκλοφορίας στο δεύτερο βρόχο, καθώς και του καλύτερου αυτοματισμού σχετικά με την τελική λειτουργία του συστήματος.

Ένας ακόμη τρόπος ελέγχου και βελτιστοποίησης της απόδοσης του ανοικτού γεωθερμικού συστήματος, είναι ο σωστός καθορισμός των θερμοκρασιών που απαιτούνται στην ανακυκλοφορία του νερού στο εσωτερικό του κτιρίου, για τη θέρμανση και την ψύξη του. Ο καθορισμός αυτός συνδέεται με τη θερμοκρασία του υπογείου νερού, και με τις επενεργοποιήσεις των γεωθερμικών αντλιών θερμότητας κατά τη λειτουργία του συστήματος.

Σε συνέχεια των παραπάνω, εξετάζοντας τη λειτουργία ενός γεωθερμικού συστήματος κλειστού κυκλώματος, θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στη διαστασιολόγηση του γεωσυλλέκτη, ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση του συστήματος. Το συνηθέστερο λάθος στο οποίο υποπέφτει  ένας μελετητής γεωθερμίας είναι ότι σχεδιάζει ένα σύστημα ψύξης στην Ελλάδα σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Λόγω του ότι οι Ευρωπαϊκές προδιαγραφές αναφέρονται σε συστήματα θέρμανσης, ένα σύστημα ψύξης δε λειτουργεί σωστά με αποτέλεσμα τις υψηλές καταναλώσεις ενέργειας επομένως και το υψηλό κόστος λειτουργίας. Το πρόβλημα αυτό διορθώνεται μελετώντας τις Αμερικάνικες προδιαγραφές οι οποίες αναφέρονται σε συστήματα ψύξης. Άρα λοιπόν πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή στην ακριβή διαστασιολόγηση του γεωσυλλέκτη.

Ένα κλειστό κύκλωμα κάθετου βρόχου έχει καλύτερη απόδοση όταν χρησιμοποιούνται υλικά πολύ υψηλής θερμικής αγωγιμότητας κατά την τσιμέντωση του. Το ποσοστό του μπεντονίτη κατά την τσιμέντωση των γεωτρήσεων πρέπει να είναι περίπου 20% κατ’ όγκο του νερού, ώστε να έχει την καλύτερη απόδοση η κάθε οπή. Εκτός αυτού, είναι γεγονός πως εάν στο μίγμα τσιμέντωσης προστεθεί άμμος (πυριτική ή τοιχοποιίας), τότε το παραγόμενο μίγμα δύναται να έχει ακόμα και διπλή θερμική αγωγιμότητα σε σχέση με το απλό μίγμα μπεντονίτη.

Όταν ένα κλειστό κύκλωμα οριζόντιου βρόχου αποτελείται από σωληνώσεις διαμορφωμένες σε σπειροειδή μορφή, τότε δίνεται το πλεονέκτημα μεγαλύτερης απόδοσης από μικρότερο διαθέσιμο χώρο. Ένα άλλο μυστικό που έχει προκύψει από μελέτες είναι ότι η εφαρμογή ενός κωνικού συστήματος είναι πολύ πιο αποδοτική ενεργειακά από ότι η εφαρμογή ενός κωνικού συστήματος, και αυτό διότι βελτιώνεται η θερμική διάχυση στον κατακόρυφο άξονα του κάθε κώνου.

Η μελέτη της μακροχρόνιας λειτουργίας των γεωθερμικών συστημάτων, οδηγεί σε χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία συνδυάζονται με βιβλιογραφικά στοιχεία, ώστε να προκύψουν περαιτέρω επεμβάσεις βελτιστοποίησης της απόδοσης τους και μέγιστης εξοικονόμησης ενέργειας κατά τη λειτουργία τους.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Νίκη Ευκαρπίας – Δόξα Δράμας 1-1: Προμελετημένο έγκλημα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κώστας Αποστολίδης (1948 – 2024): Το Made in Greece επιχειρηματικό όνειρο ενός σπάνιου ανθρώπου

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 μήνα πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Ο δρόμος για Αμφίπολη έχει… πολύ δρόμο μπροστά του

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Τη μεγαλύτερη ντροπή στα 106 χρόνια της ιστορίας μας φέτος δεν θα τη γλιτώσουμε

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Βραβείο στην Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» του 1ου ΕΠΑΛ Δοξάτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

16η αγωνιστική της Α’ ΕΠΣΔ 2023-2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Βρέθηκε σορός ηλικιωμένου σε χωράφι στην Καλή Βρύση

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

«Μπαμ» της BIANCO MONTE Δράμα κόντρα στην ΑΕΚ 29-26

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κρίνουμε απαράδεκτο το καθεστώς δυνητικής αργίας Γενικής Ιατρού

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Ολοταχώς για το τοπικό η ΔΟΞΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Προσκυνηματική εκδρομή στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ τον Μάιο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ20 ώρες πριν

Την Τετάρτη 17 Απρίλη κάνουμε το βήμα ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για μας και τα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά21 ώρες πριν

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι δίκαιος, γιατί έχει τον νου του στα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά21 ώρες πριν

5ο Δημ. Σχολείο Δράμας: Η θρεπτική αξία του Σαρακοστιανού τραπεζιού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ21 ώρες πριν

Πίνακας διημερεύσεων διανυκτερεύσεων 16-30 Απριλίου 2024

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Μαρία Κιόρτεβε: “Ηχηρή Σιωπή” το Σάββατο 06 Απριλίου 2024 στις 19:00

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Κ.Α.Ο.Δ.- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ: Το Σάββατο στις 17:00 ΑΠΚ Κραχτίδη η πρεμιέρα των Play Out

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Χρηστικά3 εβδομάδες πριν

Cavalieri Assyrtiko ’23 Η νέα εσοδεία της οινοποιίας NICO LAZARIDI!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ήταν ένας απελευθερωτικός αγώνας. Δεν ήταν αγώνας συμφερόντων. Δεν ήταν αγώνας για την ύλη.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

1ο Βραβείο πήρε η σχολική εφημερίδα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας σε διεθνή διαγωνισμό

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα Δασοπονίας και Νερού

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Ευχαριστίες από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Δραμινών και φίλων Θεσσαλονίκης ΥΔΡΑΜΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΕΥΑΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Επίσκεψη Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας στο Δήμαρχο Δράμας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών