ΕΛΛΑΔΑ
Ψαλίδι στα ΕΠΑ.Λ.
Δημοσιεύθηκε
12 μήνες πρινστις
Από
Admin
Μετά από την πολύμηνη κύηση της πολυδιαφημιζόμενης μεταρρύθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δημοσιοποίησε το «Σχέδιο Νόμου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το πρώτο μέρος της ‘τριλογίας’ διότι ακολουθεί και νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης και για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Στα πλαίσια της «Πολιτικής Διαχείρισης και Επικοινωνίας» του Υπουργείου Παιδείας, μετά από μια εισαγωγή γεμάτη ευγενείς προθέσεις και υψηλούς στόχους, περιμένουμε πλέον τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Δεν ξεχνάμε ότι η κατάργηση των πιο παραγωγικών Τομέων και Ειδικοτήτων της Τ.Ε.Ε., εντάχθηκαν «…στο πλαίσιο της εξυγίανσης του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας και με σκοπό την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, καθώς και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση, σύμπτωμα στρεβλώσεων του παρελθόντος…».(απόσπασμα από την Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου “Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις“, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄, ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – Άρθρο 82 Κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις (σύνδεσμος)).
Οι διαθεσιμότητες και οι καταργήσεις των ειδικοτήτων, έγιναν «…στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης και εξορθολογισμού του δημοσίου τομέα… προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο επιδιωκόμενος σκοπός του και να καταστεί η λειτουργία του περισσότερο εύρυθμη και αποτελεσματική…» (απόσπασμα όπως παραπάνω (σύνδεσμος)).
Η υφήλιος ‘φλέγεται’, η Κοινωνία μας αποσυντίθεται, τα Σχολεία μας διαλύονται, οι Μαθητές μας αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών προβλήματα λόγω του εγκλεισμού, οι γονείς βιώνουν το φάσμα της ανεργίας και της φτώχειας, οι εκπαιδευτικοί της Τ.Ε.Ε. καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν ευσυνείδητα στις νέες απαιτήσεις του λειτουργήματός τους, βαλλόμενοι από παντού και η στοχοποίηση της Τ.Ε.Ε. επαναλαμβάνεται δυστυχώς και με τη νέα κυβέρνηση της Ν.Δ.. Ως αντικείμενο στόχευσης έχει τοποθετηθεί καθαρά πλέον η Τ.Ε.Ε., η οποία με το πρόσφατο σχέδιο νόμου, βάλλεται ανηλεώς.
Το σχέδιο νόμου είναι μακράν των προσδοκιών των Λειτουργών της Τ.Ε.Ε., που καταλαβαίνουν πλέον καθαρά ότι ο χώρος εργασίας τους, διαλύεται οριστικά και δια παντός, με κύριο στόχο των κυβερνώντων τη συρρίκνωση της Δημόσιας Δωρεάν Τ.Ε.Ε. προς όφελος της Κατάρτισης, στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της μαθητείας των άλλων υπουργείων.
Πολλά άρθρα του σχεδίου νόμου για την “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”, μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους. Αυξάνεται ο εξεταστικός φόρτος, θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, ακόμα και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, προετοιμάζει την τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής και οι πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες και πολλά ακόμα.
Ειδικά όμως το ‘Άρθρο 51: Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.‘ και το ‘Άρθρο 52: Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.‘, είναι ευθεία βολή στην καρδία της Τ.Ε.Ε. Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές μας και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η αρχή της ισότητας.
Η συστηματική και σε βάθος χρόνου απαξίωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τη Ν.Δ., με το ‘ άρθρο 51’ του σχεδίου οδεύει προς πλήρη διάλυση.
Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου και στα άρθρα 51 & 52 γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης. Αυτό θα έχει καταστροφικές παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το παιδί της, τελειώνοντας το Γενικό Λύκειο δεν καταφέρνει να συνεχίσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα χωρίς να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης.
Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά θέλουν να πάρουν μία ειδικότητα παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για να πάρεις το πτυχίο (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α..
Αν τελικά αυτά τα δύο άρθρα ψηφισθούν και εφαρμοσθούν, με μια πρώτη εκτίμηση, τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας θα έχουν μια μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις πολλών Εργαστηριακών Κέντρων. Όλοι γνωρίζουμε, ειδικά η Υπουργός, ότι αν τελικά περάσουν τα συγκεκριμένα άρθρα, θα βάλουν την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ στην ήδη ταλαίπωρη ΤΕΕ.
Στη περίπτωση που οι εμπνευστές της διάταξης απαντήσουν ότι μπορούν οι μαθητές να πάνε στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., η ανταπάντηση είναι ότι τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για την εγγραφή των μαθητών απαιτούν ειδικές προϋποθέσεις (που αυτό από μόνο του αποκλείει όλους τους άνω των 17 που φοιτούν σήμερα σε Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.), είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα, ειδικά στην επαρχία και πλείστες μικρές πόλεις δεν διαθέτουν. Επιπρόσθετα στα εσπερινά συχνά δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες.
Επιπλέον με τα προαναφερόμενα άρθρα φαίνεται πως αφαιρείται σε πολίτες, το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο Δημόσιο πρωινό σχολείο και η λογική να “σπρώχνουμε” τα παιδιά της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στα νυχτερινά σχολεία, μας παραπέμπει στην αναχρονιστική λογική της δεκαετίας του ΄60.
Όσον αφορά την αναγκαιότητα των παραπάνω άρθρων, στην δηλαδή στον σκοπό του καθορισμού μέγιστου ορίου ηλικίας τα 17 έτη για την εγγραφή σε Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, είναι:
- «η αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών.»
Το επιχείρημα δεν αντέχει σε ιδιαίτερη κριτική γιατί ενδοσχολική βία και μάλιστα με σοβαρά περιστατικά έχουν καταγραφεί σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια, όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει πολλά τέτοιου είδους περιστατικά. Αλλά ακόμα και ως υπόθεση εργασίας αν δεχτούμε ότι υπάρχει ενδοσχολική βία στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. η μοναδική και μάλιστα αποτελεσματική «επιστημονική» λύση που προτείνει το Ι.Ε.Π. είναι η μη εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών; Για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων δεν υπάρχει διάταξη που να αναφέρεται στο μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κανείς, για ποιο λόγο να υπάρχουν άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και γιατί αυτοί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ρατσιστικά και άνισα, καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.
- «η σταδιακή αποσυμφόρηση (???), από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης (???) εκπαιδευτικού και μαθητή.»
Η κοινωνία μας και η εκπαιδευτική κοινότητα ποτέ δεν ζήτησε τη σταδιακή αποσυμφόρηση, από τη σκοπιά του μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν υπάρχει θέμα συνωστισμού σε ελάχιστα Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., υπάρχουν τρόποι να λυθεί, με την κατασκευή νέων κτιρίων, με την μετατροπή ΓΕ.Λ. σε ΕΠΑ.Λ. αλλά και με την χωροταξική κατανομή μαθητών Γυμνασίων σε συγκεκριμένα ΕΠΑ.Λ. υποδοχής, όπως συμβαίνει στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια.
Επειδή ο ελληνικός λαός και ιδιαίτερα η εκπαιδευτική κοινότητα δεν ξεχνά παρόμοιους ατυχείς χειρισμούς τέως υπουργού του κυβερνώντος κόμματος, αυτοί που συμβούλεψαν για το «συνωστισμό» και τον συγχρωτισμό στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. ενώ γνωρίζουν ότι πολύ μεγαλύτερος συνωστισμός υπάρχει σε άλλους τύπους σχολείων, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι συνυπάρχουν στο μυαλό τους, άλλες σκοπιμότητες, όπως είναι η ενίσχυση της μη τυπικής εκπαίδευσης. Η ενίσχυση δομών κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ., Ι.Ι.Ε.Κ.,Κ.Ε.Κ., κολέγια κ.α.), η “προίκα” -πριμοδότηση των υπό δημιουργία νέων Σχολών άλλων Υπουργείων, με την ταυτόχρονη συρρίκνωση της Δημόσιας Τυπικής Τεχνικής και Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δήθεν για να «απαλλάξουν» το Δημόσιο από οικονομικά βάρη, θα έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα να εκτεθεί εκ νέου το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η Διοίκησή του, σε όλη την ελληνική κοινωνία. Επιπλέον ο εξορθολογισμός της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή δεν θα προκύψει από την μη εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών (αυτό είναι στη σφαίρα της δημιουργικής λογιστικής) αλλά από τη μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα και ειδικότητας.
Η μόνη πρόταση μας είναι η απόσυρση του σχεδίου νόμου και η επανακατάθεσή του με το τέλος της καραντίνας μαζί με το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αφού προηγηθεί διεξοδική συζήτηση με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό που προέχει σήμερα είναι η ενίσχυση των μαθητών και των εκπαιδευτικών με τεχνικό εξοπλισμό και δεξιότητες Τ.Π.Ε., η ψυχολογική τους υποστήριξη και ο σεβασμός στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αυτές τις μέρες εργάζονται σε αχαρτογράφητα νερά αλλά ακατάπαυστα, ξεπερνώντας τον εαυτό τους, για να στηρίξουν τους μαθητές τους.
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
ΕΛΛΑΔΑ
Ανασχηματισμός : Όλα τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης
Δημοσιεύθηκε
4 μήνες πρινστις
4 Ιαν 2021Από
Admin
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.
Στόχος είναι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η μεταρρυθμιστική ταυτότητα του νέου υπουργικού συμβουλίου, με τον πρωθυπουργό να θέλει να προχωρήσει στην ενίσχυση και την «ανανέωση» του κυβερνητικού σχήματος.
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου το χαρτοφυλάκιο του Τάκη Θεοδωρικάκου καταλήγει στα χέρια του Μάκη Βορίδη με αναπληρωτή τον Στέλιο Πέτσα, ενώ αλλαγές σημειώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, με τους Άγγελο Συρίγο και Ζέτα Μακρή να αναλαμβάνουν θέσεις υφυπουργών.
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Εργασίας στη θέση του Γιάννη Βρούτση, ενώ ο Σπήλιος Λιβανός αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί αύριο.
Οι ανακοινώσεις του νέου κυβερνητικού εκπροσώπου
Η νέα σύνθεση
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΑΣΗΣ
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΗΡΑΣ
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΗΛΙΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
17. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
18. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
19. – ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΡΑΝΤΙΛΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι, ποιοι θα παίξουν κεντρικό ρόλο, που στοχεύει πλέον ο Μητσοτάκης
Ανασχηματισμό ισορροπιών ή χωρίς καμιά διάθεση να προκληθούν αναταράξεις εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενας ανασχηματισμός που σίγουρα δεν γράφει ιστορία, δεν αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό και δεν ανατρέπει ισορροπίες, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό είναι επί της ουσίας το συμπέρασμα που βγαίνει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Ταραντίλης.
Ενας ανασχηματισμός που για ορισμένους έχει εκλογικό χρώμα, για άλλους είναι μια ευκαιρία για επανεκκίνηση και για τρίτους ότι «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν».
Αλλά σε κάθε περίπτωση ένας ανασχηματισμός ο οποίος, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, κρίνεται από την πολιτική που ασκεί κι όχι από τα πρόσωπα. Και η πολιτική της διαχείρισης των κρίσεων σε συνδυασμό με τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος, είναι η βασική κατεύθυνση που δίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτό που βγαίνει κατά κύριο λόγο είναι ότι τον πλέον σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι κ. Βορίδης και Χατζηδάκης οι οποίοι φεύγουν από τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αντίστοιχα, και αναλαμβάνουν τα Εσωτερικών κι Εργασίας.
Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτό που ήθελε να δώσει ο πρωθυπουργός με τις λίγες αλλαγές (κι όχι σαρωτικές που έλεγαν κάποιοι) είναι ότι εν μέσω διαχείρισης πολλαπλών κρίσεων δεν μπορείς να ανατρέπεις τα πάντα.
Γι’ αυτό και κρατήθηκε ο βασικός κορμός της κυβέρνησης, δηλαδή υπουργοί σε κρίσιμα υπουργεία όπως το Εξωτερικών, το Υγείας, το Παιδείας.
Επίσης, ο πρωθυπουργός δεν θα ήθελε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει ένα κυβερνητικό σχήμα που θεωρείται, με βάση τις δημοσκοπήσεις πετυχημένο και απολαμβάνει υψηλά ποσοστά αποδοχής.
«Όταν συγκριτικά με την πρώτη κυβέρνηση, τότε που εξελέγη η ΝΔ, τα ποσοστά αποδοχής είναι καλύτερα, γιατί να αλλάξουμε τον βασικό κορμό;», αναρωτιούνται κυβερνητικές πηγές.
Στο ερώτημα γιατί για άλλη μια φορά δεν επελέγη μικρό κι ευέλικτο σχήμα, αλλά ένα μεγάλο κι ενδεχομένως «βαρύ» υπουργικό συμβούλιο, από την κυβέρνηση απαντούν ότι έχει να διαχειριστεί πολλαπλές κρίσεις. Κρίσιμα χαρτοφυλάκια δεν μπορεί να τα έχει όλα μαζί ένας υπουργός, απαιτείται καταμερισμός της δουλειάς που πρέπει να γίνει.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σηματοδοτεί και την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» μαζί με τα της διαχείρισης της κρίσης και το μεταρρυθμιστικό έργο που πρέπει να γίνει.
Στα ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι στο υπουργικό συμβούλιο υπάρχουν τρεις γυναίκες περισσότερες, οι κ. Βούλτεψη, Μακρή και Συρεγγέλα ενώ κάθε υπουργείο έχει και υφυπουργείο.
Αναβαθμισμένος είναι ο ρόλος του κ. Πέτσα, ο οποίος ως αναπληρωτής στο Εσωτερικών, μαζί με τον Μ. Βορίδη, θα τρέξουν μια σειρά από σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Αναβαθμισμένος και ο κ. Β. Κοντοζαμάνης που γίνεται αναπληρωτής από υφυπουργός αλλά και η κ. Συρεγγέλα και ο Ν. Γιατρομανωλάκης που από γενικοί γραμματείς γίνονται υφυπουργοί.
Για την μη απομάκρυνση Θεοχάρη από το Τουρισμού (όλοι πόνταραν στο σενάριο αυτό) οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ικανοποίηση σχετικά με τη δουλειά που έχει κάνει ο υπουργός ως προς την προετοιμασία που έχει γίνει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Τέλος, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, στο παράλληλο (πέραν της υγειονομικής κρίσης) σχέδιο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση είναι:
Το Δημογραφικό και η ενίσχυση της οικογένειας, γι’ αυτό πάει εκεί η Μαρία Συρεγγέλα.
Στον τουρισμό και στο κομμάτι της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου πάει ο Σοφία Ζαχαράκη.
Στην υλοποίηση του κτηματολογίου το οποίο περνά στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και θα το αναλάβει ο Γιώργος Στύλιος.
Αλλά και στο ΕΣΥ και το ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσής του που το αναλαμβάνει ο αναβαθμισμένος Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Στο πολιτικό σκέλος, οι ίδιες πηγές επιμένουν πως ο σημερινός ανασχηματισμός αποτυπώνει κατ’ ουσίαν τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης, οι οποίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της συγκυρίας. Βασική επιλογή η προώθηση μεταρρυθμίσεων, που οδηγούν σε ανάπτυξη, με το εν λόγω διακύβευμα να βρίσκει έκφραση στην πρόσθετη ενίσχυση του τομέα υγείας και παράλληλα την διεύρυνση του κοινωνικού κράτους με το κύριο βάρος να δίδεται στην προστασία της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που πλαισιώνεται και από την τόνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Το στίγμα
Πέραν των σεναρίων περί «εκλογικού ανασχηματισμού», πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού.
1. Το πρώτο είναι ότι κράτησε τις ισορροπίες και στο κόμμα και στην κυβέρνηση. Μια αλλαγή υπουργών σε πολύ «βαριά» υπουργεία ενδεχομένως να προκαλούσε αναταράξεις. Πώς π.χ. να αλλάξεις τον υπουργό Εξωτερικών, όταν η κρίση με την Τουρκία είναι διαρκής; Πώς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Υγείας εν μέσω της πανδημίας κι όταν καμιά χώρα δεν έχει αντικαταστήσει τον υπουργό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Ακόμη κι αν ο πρωθυπουργός ήθελε να αλλάξει τον Ν. Δένδια ή τον Β. Κικίλια, δεν θα ήταν σωστό να το κάνει τώρα που ο «τραχανάς είναι απλωμένος» και τα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια «καίνε».
2. Ο Κ. Μητσοτάκης έδειξε ότι δεν υποκύπτει σε πιέσεις της αντιπολίτευσης, είτε έξω είτε μέσα στη ΝΔ. Και γιατί να το κάνει άλλωστε όταν οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αποδοχή του κυβερνητικού έργου; Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε κατά καιρούς την αποπομπή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ή του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα (για τον οποίο είχε καταθέσει πρόταση μομφής). Ή ακόμη και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ή του Βασίλη Κικίλια ή του Χ. Θεοχάρη. Πέραν της ικανοποίησης για τη δουλειά που έχουν κάνει οι εν λόγω υπουργοί, μια απομάκρυνσή τους θα ήταν αποδοχή των θέσεων της αντιπολίτευσης και σήμα ότι υποκύπτει στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά για αλλαγές. Στο κομμάτι της ασφάλειας θεωρείται πετυχημένο το έργο του κ. Χρυσοχοϊδη που κάνει μάλιστα θετική εντύπωση στον πυρήνα των ψηφοφόρων της ΝΔ.
3. Γίνεται πολύς λόγος στο ότι μπαίνουν κάποια στελέχη από τον «γαλάζιο» πυρήνα, και δεν συνεχίζεται η διεύρυνση προς το κέντρο. Όμως, ουσιαστικά κανείς από τον κεντρώο χώρο δεν αποχωρεί από την κυβέρνηση ενώ αξιοποιούνται και βουλευτές οι οποίοι μπορούν να σηματοδοτήσουν το νέο ξεκίνημα. Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. στο οργανωτικό κομμάτι, διαπιστώνεται μία παραγωγική κινητικότητα, καθώς κεντρικοί Υπουργοί μετακινούνται σε άλλα χαρτοφυλάκια για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους, ενώ Γενικοί Γραμματείς και Υφυπουργοί αναβαθμίζονται. Επιπροσθέτως, εισέρχονται στο κυβερνητικό σχήμα δραστήριοι βουλευτές, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσα από κρίσιμους κοινοβουλευτικούς και θεσμικούς ρόλους, ενώ ταυτόχρονα η Νέα Δημοκρατία ενισχύεται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με στελέχη πρώτης γραμμής.
4. Επί της ουσίας διατηρείται μια ισορροπία εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών και δεν αποκλείονται τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Για παράδειγμα, αξιοποιούνται στελέχη όπως ο κ. Γιατρομανωλάκης που προήλθε από το Ποτάμι, αλλά και βουλευτές που ήταν και στην κυβέρνηση Σαμαρά, όπως η Σ. Βούλτεψη, ο κ. Στύλιος, ο κ. Σκρέκας και βεβαίως οι πρωτοκλασάτοι όπως ο Μ. Βορίδης, Κ. Χαζηδάκης, Α. Γεωργιάδης.
5. Από τα στελέχη που αποχωρούν θα έλεγε κανείς ότι αίσθηση κάνουν οι απομακρύνσεις του Γ. Βρούτση, ο οποίος λέγεται ότι δεν είχε καλή «χημεία» με τους συνταξιούχους, και του Τ. Θεοδωρικάκου ο οποίος είναι επί χρόνια στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού. Στις αποχωρήσεις που κάνουν αίσθηση, αυτή του Γ. Κουμουτσάκου και του κ. Καράογλου από το Μακεδονίας Θράκης.
6. Νέα πρόσωπα, άφθαρτα και με όρεξη για δουλειά αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναδείξει η κυβέρνηση το έργο της. Ο Χρ. Ταραντίλης, η κ. Συρεγγέλα, ο Ν. Γιατρομανωλάκης, ο Γ. Στύλιος, ο Αγγ. Συρίγος είναι πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν μαζί με τους πιο έμπειρους, όπως Σοφία Βούλτεψη, Ζ. Μακρή κ.λπ.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ισορροπιών, πολιτικών και ουσιαστικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, από την Υγεία, μέχρι τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό, αλλά και την Οικονομία η οποία θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Εκεί όπου δεν έγιναν αλλαγές φαίνεται και η διάθεση του πρωθυπουργού να δώσει βάρος είτε πάει σε εκλογές το φθινόπωρο του 2021 είτε όχι.
ΕΛΛΑΔΑ
Κ. Φαρσαλινός : Ανεξήγητη πολεμική στάση Επιστημόνων για τα Μονοκλωνικά αντισώματα
Δημοσιεύθηκε
4 μήνες πρινστις
13 Δεκ 2020Από
Admin
Ο ιατρός-ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, μιλώντας σήμερα στον 98.4 , διατύπωσε ευθέως την αιχμή, ότι από την στιγμή που επιστημονικά δεν μπορεί να σταθεί καμία διαφωνία, θα πρέπει να εξηγηθεί πειστικά για ποιο λόγο κάποιοι, και επιστήμονες, αντιδρούν λυσσαλέα σε οποιαδήποτε συζήτηση για την έλευση φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων.
Είναι παράδοξο, είπε, ότι ενώ τα εμβόλια και τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και που το ένα δεν αποκλείει ούτε εμποδίζει την έλευση του άλλου, στην Ελλάδα και την Ε.Ε. σχεδόν εξοβελίζεται κάθε συζήτηση σε αυτή τη φάση για τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Χαρακτήρισε παράδοξη και παράλογη την κριτική ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν λάβει άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης διότι ακριβώς την ίδια άδεια θα λάβουν και τα εμβόλια, και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Τόνισε μάλιστα ότι πολύ πιο αποδεκτό να χορηγείται άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης σε φάρμακα που αφορούν ασθενείς με σκοπό τη θεραπεία, παρά σε εμβόλια που αφορούν τεράστιο αριθμό υγιών ανθρώπων με σκοπό την πρόληψη.
Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε τόσο το δρόμο των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων. Αλλά το σήμερα και το επείγον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, διότι μπορούμε να τα αποκτήσουμε άμεσα και αφορούν ασθενείς που νοσούν σήμερα. Αντίθετα, ο σχεδιασμός για τα εμβόλια αφορά το μέλλον, και θα απαιτηθούν μήνες μέχρι να έχουμε επαρκείς ποσότητες εμβολίων για όλο τον πληθυσμό.
Τόνισε πως όσοι κριτικάρουν και με επιμονή ζητούν να σταματήσει η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα, δεν παρουσιάζουν ούτε ένα επιχείρημα γιατί σε αυτή τη φάση είναι πιο επείγουσα η συζήτηση για τα εμβόλια και όχι η συζήτηση για τη χορήγηση φαρμάκου.
Ειδικά μάλιστα όταν τα εμβόλια δεν είναι καν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, και θα χρειαστούν μήνες μέχρι να εμβολιαστεί ο γενικός πληθυσμός, ενώ τα μονοκλωνικά αντισώματα ήδη υπάρχουν για όσους νοσούν ήπια ή μέτρια, και βοηθούν να μην εξελίξουν βαριά νόσο που θα οδηγήσει σε νοσηλεία σε νοσοκομείο και ΜΕΘ.
Μία τέτοια συζήτηση είπε κ. Φαρσαλινός είναι δυσεξήγητη, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ηθική απρέπεια έναντι όσων νοσούν ακόμη και με ήπια συμπτώματα, σαν να μην ενδιαφερόμαστε θεραπευτικά για αυτούς και να ασχολούμαστε μόνο με την υπόθεση των εμβολίων που δεν αφορά καθόλου τους σημερινούς ασθενείς.
Στις ΗΠΑ αντίθετα, είπε, ο FDA πρώτα έδωσε επείγουσες άδειες χρήσης έκτακτης ανάγκης για τα φάρμακα μονοκλωνικών αντισωμάτων και τώρα θα πράξει το ίδιο και για τα εμβόλια. Στην Ελλάδα όμως, ακόμη και η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα επιχειρείται επίμονα να σταματήσει, και δεν υπάρχει ούτε επιστημονικός λόγος ούτε κάποια άλλη πειστική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό.
Το κεντρικό μήνυμα του κ. Φαρσαλινού ήταν να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τάχιστα τόσο η υπόθεση των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων, αναλογιζόμενοι ότι τα μόνα διαθέσιμα για άμεση χρήση σκευάσματα αυτή τη στιγμή είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!
ΕΛΛΑΔΑ
Δαπάνες υγείας: Τα 4.829 δις του 2020, το 2021 μειώνονται σε 4.257 δις στον Προϋπολογισμό
Δημοσιεύθηκε
5 μήνες πρινστις
1 Δεκ 2020Από
Admin
Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021
Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ (-572 εκ. ευρώ)
Γράφει ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, έμμισθος δικηγόρος ΝΥ ΟΑΕΔ, ioanniskymionis@yahoo.gr
Α. Κατά την παγίως προβλεπόμενη στο Σύνταγμα 1975/2019 σύνθετη συνταγματική ενέργεια και πρακτική ο κος Υπουργός Οικονομικών προ ολίγων ημερών κατέθεσε στην Βουλή το Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021 [Σχέδιο] συνοδεύοντάς το, όπως πάντα, τόσο από την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2021 (Αθήνα, Νοέμβριος 2020) [Έκθεση], όσο και από ένα πολύ χρηστικό τόμο … 398 σελίδων, που περιλαμβάνουν την απλή καταγραφή των σε ισχύ μόλις … 898 (!) διατάξεων με φοροαπαλλαγές (ο κατάλογος είναι ενημερωμένος έως 30.09.2020 – άρα υπάρχει περίπτωση έκτοτε να εμφιλοχώρησαν και άλλες διατάξεις (!) κόστους για το Κράτος από την απώλεια εσόδων σε ευρώ … 9,592 δις Ευρώ (!).
Ο κος Υπουργός σε ειδική σύντομη τελετή παρέδωσε κατ’ έθιμον το αντίγραφό του εις χείρας του κου Προέδρου του Σώματος. Η κατάθεση και η ψήφιση του Σχεδίου Προϋπολογισμού ως ουσιαστικού Νόμου θεωρείται από τις απαρχές ήδη του κοινοβουλευτικού συστήματος στην Χώρα μας (1844) ως κορυφαία στιγμή και ως πράγματι ψήφος εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Στις συνθήκες πανδημίας και κορωνοϊού, που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην λάβει χώρα η εν λόγω διαδικασία ψήφισης με τα ίδια χαρακτηριστικά ακόμα και ως πολιτικό μήνυμα αισιοδοξίας και αδιάλειπτης συνέχειας του Κράτους και της Κοινωνίας. Στο σημείο αυτό ο υπογράφων θα πρέπει να σάς εξομολογηθεί ταπεινώς ότι τού αρέσουν τα …νούμερα! Και όταν δεν αναφέρεται ευθέως σε περιπτώσεις ταγών και celebrities, βρίσκει πολύ ευχάριστο και δημιουργικό πάρεργο την ανάγνωση και μελέτη Στατιστικών, Μελετών, Προϋπολογισμών, Εκθέσεων, Δεικτών κτλ.
Ας δούμε λοιπόν μετά την μελέτη λόγω ζοφερής επικαιρότητας μερικές από τις προβλέψεις του Σχεδίου ειδικώς για τον χώρο της Δημόσιας Υγείας – προεξαγγελτικά, αλλά και εν είδει συμπεράσματος, ας αναφερθεί ότι για μερικούς ο χρόνος δεν προχωρεί, αλλά … μακαρίως οπισθοδρομεί από το «κορονιασμένο» 2020 στο «ανέμελο» (λέμε τώρα…) 2019!…
Β. Από την απλή μελέτη των στοιχείων (πχ Κεφάλαιο 4.6. Έκθεσης Δαπάνες κατά Υπουργείο) και των Πινάκων στην Έκθεση (πχ Πίνακας 3.14 – σελ. 91-92 Έκθεσης) και από την σύγκριση των χρηματικών ποσών, που καταβλήθηκαν πράγματι για την Υγεία το 2020 [Μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό], και αυτών, που για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται για το δυσοίωνο 2021 [Εκτιμήσεις], προκύπτουν παράδοξες διαπιστώσεις. Ας δούμε μερικές από αυτές:
(1) Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 (προϋπολογισθέντα στην αντίστοιχη συνταγματική διαδικασία τον Νοέμβριο 2019, όταν δεν υπήρχε καν ως … «μπαμπούλας» σε παιδικό παραμύθι ο κορωνοϊός!) τον Νοέμβριο 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ, δηλαδή 572 εκ. ευρώ λιγότερα για μία χρονιά με βέβαιη την επέλαση του τρίτου και σκληρότερου κύματος του κορωνοϊού, ενώ από αυτά οι παρεμβάσεις για τον Covid-19 το 2020 ήταν 523 εκ. ευρώ και το 2021 μόλις …131 εκ. ευρώ!
(2) Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) (σελ. 96 Έκθεσης) το μεν 2020 η πρόβλεψη για τον χώρο της Υγείας-Πρόνοιας ήταν 70 εκ. ευρώ, ενώ το 2021 κατέρχεται στα 60 εκ. ευρώ, δηλαδή 10 εκ. ευρώ λιγότερα. Όμως από το ΠΔΕ έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση ότι θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των Νοσοκομείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας – αλήθεια πώς;
(3) Στο Σχέδιο προβλέπεται η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ με 263 εκ. ευρώ για δράσεις Covid-19, που όμως ρητώς εξηγείται ότι συνέβη «(…) λόγω των μειωμένων εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την περίοδο της πανδημίας (…)». Ωστόσο στην ίδια Έκθεση για το 2021 – και ενώ αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται εκ παραλλήλου στην Βουλή προς ψήφιση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας περί μείωσης κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών και ενόσω η περίφημη «Έκθεση Πισσαρίδη» προτρέπει συστηματικώς σε μείωση της φορολόγησης της εργασίας και ως φορολόγηση θεωρεί και το ύψος των εισφορών – προβλέπεται αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 219 εκ. ευρώ και αύξηση των ασφαλιστικών εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών κατά 36 εκ. ευρώ, δηλαδή και πάλι το προσδοκώμενο ποσό υπολείπεται: απλή πρόσθεση απαιτείται…
(4) Κατά το Σχέδιο οι Μεταβιβάσεις προς ΕΟΠΥΥ μειώνονται κατά 308 εκ. ευρώ [Πίνακας 3.25 – σελ. 124 Έκθεσης], κατά 130 εκ. ευρώ για την φαρμακευτική δαπάνη και κατά 96 εκ. ευρώ για τις «Λοιπές παροχές ασθενείας», σύνολο δε 534 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Στην ίδια Έκθεση βέβαια (σελ. 122) αναφέρεται ότι «(…) για το 2021 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκ. ευρώ (…)»! Όμως την ίδια στιγμή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μειώνεται κατά 97 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ για τα Νοσοκομεία η δαπάνη αυξάνεται διά Μεταβιβάσεων μόλις κατά 74 εκ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και … 2 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ!
Γ. Φίλοι συναναγνώστες της Εφημερίδας, κάτι δεν πάει καλά: είτε εγώ ξέχασα όση γραφή και ανάγνωση και πρακτική αριθμητική είχα με δυσκολία διδαχθεί παιδιόθεν και δεν αναγινώσκω ορθώς τους αριθμούς, είτε κάποιοι, για να μάς «δουλέψουν», ούτως ειπείν, χρησιμοποιούν τους αριθμούς, επειδή είναι νούμερα.
Πηγή: xronos.gr
Αναζήτηση στο GoDrama
Αναζήτηση στην Google

3.358 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας 13/04/2021

Δωρεάν εργατικές κατοικίες σε ευπαθείς οικογένειες μέσω ΟΑΕΔ

Επαναλειτουργία κλινικής COVID-19 στο ΓΝ Δράμας

Υποχρεωτικό self-test και δήλωση αποτελέσματος για δημοσίους υπαλλήλους

Αυξημένα κρούσματα κορωνοϊού στη δομή μεταναστών και προσφύγων Δράμας

13 Απρ: 18 κρούσματα σήμερα στη Δράμα, 157 τις πρώτες 13 ημέρες του Απρίλη

6 Απρ: Ξε.. φεύγουμε! 29 κρούσματα στη Δράμα, 4.309 στην Ελλάδα

Κεραμέως : Δεν ανοίγουν πριν από το Πάσχα γυμνάσια και δημοτικά

Το Νευροκόπι δεν μοριοδοτείται ως Παραμεθόρια Περιοχή

Σκότωσαν τον Δραμινό δημοσιογράφο Γιώργο Καραϊβάζ

Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας: Η πρωτομαγιά είναι απεργία

Δόξα Δράμας-ΟΦ Ιεράπετρας 2-1

CALL OF ENTRY: ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΑΣ!

Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα στις 03:00, πάμε μια ώρα μπροστά

31 Μαρ: 11 κρούσματα στη Δράμα, 3.616 στην Ελλάδα, 55.935 τεστ ημέρας

20 Απρ: 18 κρούσματα στη Δράμα, 3.789 στην Ελλάδα με 78.428 τεστ ημέρας

Συντονισμός της 24ωρης απεργίας της Εργατικής Πρωτομαγιάς

ΠΟΛΗ + ΖΩΗ: Επιμένουμε! Νομιμότητα, διαφάνεια και ηθική παντού

19 Απρ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1.607 στην Ελλάδα με 20.848 τεστ ημέρας

Υποχρεωτικό self-test και δήλωση αποτελέσματος για δημοσίους υπαλλήλους

Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας: Η πρωτομαγιά είναι απεργία

Λαρισαία μήνυσε καθηγητές για “βασανισμό” και “εσχάτη προδοσία”…

18 Απρ: 11 κρούσματα στη Δράμα, 1.829 στην Ελλάδα, 25.169 τεστ ημέρας

Iσόπαλοι Καραϊσκάκης Άρτας και Δόξα Δράμας (1-1)

Μεγάλη νίκη των Δραμινών επί της ισχυρής Πυλαίας με 30-22

Ομάδα τύπου Project: Μλεκάνης & Χαρακίδης είναι Επικίνδυνοι για τη Δράμα

17 Απρ: 12 κρούσματα στη Δράμα, 2.411 στην Ελλάδα, 64.181 τεστ ημέρας

16 Απρ: 11 κρούσματα στη Δράμα, 3.067 στην Ελλάδα, 65.209 τεστ ημέρας

Επαναλειτουργία κλινικής COVID-19 στο ΓΝ Δράμας

Διευκρινίσεις του Π.Φ.Σ. για την προμήθεια self test από τους πολίτες
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
Φορέματα
top 30 ημερών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν
3.358 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας 13/04/2021
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν
Δωρεάν εργατικές κατοικίες σε ευπαθείς οικογένειες μέσω ΟΑΕΔ
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν
Επαναλειτουργία κλινικής COVID-19 στο ΓΝ Δράμας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν
Υποχρεωτικό self-test και δήλωση αποτελέσματος για δημοσίους υπαλλήλους
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Αυξημένα κρούσματα κορωνοϊού στη δομή μεταναστών και προσφύγων Δράμας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν
13 Απρ: 18 κρούσματα σήμερα στη Δράμα, 157 τις πρώτες 13 ημέρες του Απρίλη
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
6 Απρ: Ξε.. φεύγουμε! 29 κρούσματα στη Δράμα, 4.309 στην Ελλάδα
- Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν
Κεραμέως : Δεν ανοίγουν πριν από το Πάσχα γυμνάσια και δημοτικά