Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ψαλίδι στα ΕΠΑ.Λ.

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετά από την πολύμηνη κύηση της πολυδιαφημιζόμενης μεταρρύθμισης της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων δημοσιοποίησε το «Σχέδιο Νόμου για την Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το πρώτο μέρος της ‘τριλογίας’ διότι ακολουθεί και νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης και για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Στα πλαίσια της «Πολιτικής Διαχείρισης και Επικοινωνίας» του Υπουργείου Παιδείας, μετά από μια εισαγωγή γεμάτη ευγενείς προθέσεις και υψηλούς στόχους, περιμένουμε πλέον τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Δεν ξεχνάμε ότι η κατάργηση των πιο παραγωγικών Τομέων και Ειδικοτήτων της Τ.Ε.Ε., εντάχθηκαν «…στο πλαίσιο της εξυγίανσης του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας και με σκοπό την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και την εναρμόνισή της με τους στόχους της εθνικής οικονομίας, καθώς και τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και τη μείωση του πληθωρισμού των ειδικοτήτων στην εκπαίδευση, σύμπτωμα στρεβλώσεων του παρελθόντος…».(απόσπασμα από την Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου “Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις“,  ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄,  ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – Άρθρο 82 Κατάργηση ειδικοτήτων κατά κλάδο και κατηγορία του προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις (σύνδεσμος)).

Οι διαθεσιμότητες και οι καταργήσεις των ειδικοτήτων, έγιναν «…στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης και εξορθολογισμού του δημοσίου τομέα… προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο επιδιωκόμενος σκοπός του και να καταστεί η λειτουργία του περισσότερο εύρυθμη και αποτελεσματική…» (απόσπασμα όπως παραπάνω (σύνδεσμος)).

Η υφήλιος ‘φλέγεται’, η Κοινωνία μας αποσυντίθεται, τα Σχολεία μας διαλύονται, οι Μαθητές μας αντιμετωπίζουν διαφόρων ειδών προβλήματα λόγω του εγκλεισμού, οι γονείς βιώνουν το φάσμα της ανεργίας και της φτώχειας, οι εκπαιδευτικοί της Τ.Ε.Ε. καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν ευσυνείδητα στις νέες απαιτήσεις του λειτουργήματός τους, βαλλόμενοι από παντού και η στοχοποίηση της Τ.Ε.Ε. επαναλαμβάνεται  δυστυχώς και με τη νέα κυβέρνηση της Ν.Δ.. Ως αντικείμενο στόχευσης έχει τοποθετηθεί καθαρά πλέον η Τ.Ε.Ε., η οποία με το πρόσφατο σχέδιο νόμου, βάλλεται ανηλεώς.

Advertisement

Το σχέδιο νόμου είναι μακράν των προσδοκιών των Λειτουργών της Τ.Ε.Ε., που καταλαβαίνουν πλέον καθαρά ότι ο χώρος εργασίας τους, διαλύεται οριστικά και δια παντός, με κύριο στόχο των κυβερνώντων τη συρρίκνωση της Δημόσιας Δωρεάν Τ.Ε.Ε. προς όφελος της Κατάρτισης, στα χέρια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της μαθητείας των άλλων υπουργείων.

Πολλά άρθρα του σχεδίου νόμου για την “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”, μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους. Αυξάνεται ο  εξεταστικός φόρτος, θεσμοθετείται η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, ακόμα και με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, προετοιμάζει την τιμωρητική ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής και οι πολυήμερες αποβολές για τους μαθητές και μαθήτριες και πολλά ακόμα.

Ειδικά όμως το ‘Άρθρο 51: Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.‘ και το ‘Άρθρο 52: Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.‘, είναι ευθεία βολή στην καρδία της Τ.Ε.Ε. Παγιώνει τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους μαθητές μας  και αποτελεί ρατσιστική και άνιση αντιμετώπιση χωρίς να τηρείται η  αρχή της ισότητας.

Η συστηματική και σε βάθος χρόνου απαξίωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τη Ν.Δ., με το ‘ άρθρο 51’ του σχεδίου οδεύει προς πλήρη διάλυση.

Στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου και στα άρθρα 51 & 52 γίνεται αναφορά στο ηλικιακό όριο εγγραφής των μαθητών μόνον για τα ΕΠΑ.Λ. και όχι για όλη την λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης. Αυτό θα έχει καταστροφικές παρενέργειες στο οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. Παρότι η ελληνική κοινωνία βάζει σε δεύτερη μοίρα την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, συχνά στρέφεται σε αυτήν όταν το παιδί της, τελειώνοντας το Γενικό  Λύκειο δεν καταφέρνει να συνεχίσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η κινητικότητα μεταξύ των δύο τύπων Λυκείου, δίνει την δυνατότητα στους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου να εγγραφούν στα ΕΠΑ.Λ., στην ειδικότητα που πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει επαγγελματικά και στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και να αποκτήσουν πτυχίο που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα άμεσα χωρίς να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης.

Advertisement

Με τον ηλικιακό περιορισμό που μπαίνει από το νομοσχέδιο, όσα παιδιά  θέλουν να  πάρουν μία ειδικότητα παρακολουθώντας πρωινά μαθήματα θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. (αφού τα δημόσια Ι.Ε.Κ. λειτουργούν και αυτά απόγευμα), σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επιπλέον τα Ι.Ε.Κ. (δημόσια και ιδιωτικά) ανήκουν στην μη τυπική εκπαίδευση και για να πάρεις το πτυχίο (πιστοποίηση) απαιτούνται εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ με όλα τα προβλήματα που αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή δεν υπάρχουν σταθερές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, στο παρελθόν υπήρξαν χρονιές που οι εξετάσεις δεν έγιναν καθόλου ενώ  κάποιες φορές δεν περιελάμβαναν όλες τις ειδικότητες κ.α..

Αν τελικά αυτά τα δύο άρθρα ψηφισθούν και εφαρμοσθούν, με μια πρώτη εκτίμηση, τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. σε βάθος τριετίας θα έχουν μια μείωση μαθητικού δυναμικού περίπου 30%, με ότι αυτό συνεπάγεται   σε θέσεις εργασίας και όχι μόνο. Επίσης θα επιφέρουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κλείσιμο πολλών μικρών περιφερειακών ΕΠΑ.Λ. καθώς και καταργήσεις πολλών Εργαστηριακών Κέντρων. Όλοι γνωρίζουμε, ειδικά η Υπουργός, ότι αν τελικά περάσουν τα συγκεκριμένα άρθρα, θα βάλουν την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ στην ήδη ταλαίπωρη ΤΕΕ.

Στη περίπτωση που οι εμπνευστές της διάταξης  απαντήσουν ότι μπορούν οι μαθητές να πάνε στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., η ανταπάντηση είναι ότι τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για την εγγραφή των μαθητών απαιτούν ειδικές προϋποθέσεις (που αυτό από μόνο του αποκλείει όλους τους άνω των 17 που φοιτούν σήμερα σε Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.), είναι αριθμητικά πολύ λίγα στη χώρα, ειδικά στην επαρχία και πλείστες μικρές πόλεις δεν διαθέτουν. Επιπρόσθετα στα εσπερινά συχνά δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες.

Επιπλέον με τα προαναφερόμενα άρθρα φαίνεται πως αφαιρείται σε πολίτες,  το συνταγματικό δικαίωμα για την επιλογή σχολείου και ειδικότητας φοίτησης τους στο Δημόσιο πρωινό σχολείο και η λογική να “σπρώχνουμε” τα παιδιά της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στα νυχτερινά σχολεία, μας παραπέμπει στην αναχρονιστική λογική της  δεκαετίας του ΄60.

Όσον αφορά την αναγκαιότητα των παραπάνω άρθρων, στην δηλαδή στον σκοπό του καθορισμού  μέγιστου ορίου ηλικίας τα 17 έτη για την εγγραφή σε Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ.,  που αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, είναι:

Advertisement
  • «η αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών

Το επιχείρημα δεν αντέχει σε ιδιαίτερη κριτική γιατί ενδοσχολική βία και μάλιστα με σοβαρά περιστατικά  έχουν καταγραφεί  σε   Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και σε Γενικά Λύκεια,  όπου οι μαθητές έχουν κατά κανόνα την ίδια ηλικία. Αντίθετα στα ΕΠΑ.Λ. έχει παρατηρηθεί και έχει καταγραφεί και σε έρευνες ότι η παρουσία μεγαλύτερης  ηλικίας μαθητών έχει αποσοβήσει  πολλά τέτοιου είδους περιστατικά. Αλλά ακόμα και ως υπόθεση εργασίας αν δεχτούμε ότι υπάρχει ενδοσχολική βία στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ.  η μοναδική και μάλιστα αποτελεσματική «επιστημονική» λύση που προτείνει το Ι.Ε.Π. είναι η μη εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών; Για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων δεν υπάρχει διάταξη που να αναφέρεται στο μέγιστο όριο ηλικίας. Αναρωτιέται κανείς, για ποιο λόγο να υπάρχουν  άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. και γιατί αυτοί οι μαθητές να αντιμετωπίζονται ρατσιστικά και άνισα,  καθώς δεν τηρείται η αρχή της ισότητας, που επιβάλει την ίση μεταχείριση όμοιων περιπτώσεων και αφαιρείται το συνταγματικό δικαίωμα της απρόσκοπτης φοίτησης των πολιτών σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης.

  • «η σταδιακή αποσυμφόρηση (???), από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης (???) εκπαιδευτικού και μαθητή

Η κοινωνία μας και η εκπαιδευτική κοινότητα ποτέ δεν  ζήτησε τη σταδιακή αποσυμφόρηση, από τη σκοπιά του μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν υπάρχει θέμα συνωστισμού σε ελάχιστα  Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ., υπάρχουν τρόποι να λυθεί, με την κατασκευή νέων κτιρίων, με την μετατροπή ΓΕ.Λ. σε ΕΠΑ.Λ. αλλά και με την χωροταξική κατανομή μαθητών Γυμνασίων σε συγκεκριμένα ΕΠΑ.Λ. υποδοχής,  όπως συμβαίνει στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια.

Επειδή ο ελληνικός λαός και ιδιαίτερα η εκπαιδευτική κοινότητα δεν ξεχνά παρόμοιους ατυχείς χειρισμούς τέως υπουργού του κυβερνώντος κόμματος,  αυτοί που  συμβούλεψαν  για το  «συνωστισμό»  και τον συγχρωτισμό στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. ενώ γνωρίζουν  ότι πολύ  μεγαλύτερος συνωστισμός υπάρχει σε άλλους τύπους σχολείων, μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι συνυπάρχουν στο μυαλό τους, άλλες σκοπιμότητες,  όπως  είναι η  ενίσχυση της μη τυπικής εκπαίδευσης. Η ενίσχυση δομών κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ., Ι.Ι.Ε.Κ.,Κ.Ε.Κ., κολέγια κ.α.), η “προίκα” -πριμοδότηση των υπό δημιουργία νέων Σχολών άλλων Υπουργείων, με την ταυτόχρονη συρρίκνωση  της Δημόσιας Τυπικής Τεχνικής και Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δήθεν για να «απαλλάξουν»   το Δημόσιο από οικονομικά βάρη, θα έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα  να εκτεθεί εκ νέου το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η Διοίκησή του, σε όλη την ελληνική κοινωνία. Επιπλέον ο εξορθολογισμός της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή δεν θα προκύψει από την μη εγγραφή μαθητών άνω των 17  ετών (αυτό είναι στη σφαίρα της δημιουργικής λογιστικής) αλλά από τη μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα και ειδικότητας.

Η μόνη πρόταση μας είναι η απόσυρση του σχεδίου νόμου και η επανακατάθεσή του με το τέλος της καραντίνας μαζί με το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, αφού προηγηθεί διεξοδική συζήτηση με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό που προέχει σήμερα είναι η ενίσχυση των μαθητών και των εκπαιδευτικών  με τεχνικό εξοπλισμό και δεξιότητες Τ.Π.Ε., η ψυχολογική τους υποστήριξη και ο σεβασμός στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αυτές τις μέρες εργάζονται σε αχαρτογράφητα νερά αλλά ακατάπαυστα, ξεπερνώντας τον εαυτό τους, για να στηρίξουν τους μαθητές τους.

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Advertisement

ΕΛΛΑΔΑ

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αναλάβει τις ευθύνες της – Γνώριζε το πρόβλημα στα τρένα αλλά δεν έκανε τίποτα

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Θ. Ξανθόπουλος; Η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αναλάβει τις ευθύνες της-Γνώριζε το πρόβλημα στα τρένα αλλά δεν έκανε τίποτα-Ανατριχιαστικές με πιθανή ποινική διάσταση οι δηλώσεις Γεωργιάδη

«Είναι αδιανόητο γεγονός το ότι χάθηκαν άνθρωποι στη κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας με αυτό τον τραγικό τρόπο. Απαιτείται σεβασμός στα θύματα και στην αλήθεια. Τίποτα δεν πρέπει να συγκαλυφθεί», τόνισε ο Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-Π, βουλευτής Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στην εκπομπή Restart του Attica tv.

«Η κυβέρνηση προσπαθεί να διαχύσει την ευθύνη σε όλους, γενικώς και αορίστως. Εδώ υπάρχει ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Δύο τρένα κινούνται επί 12 λεπτά αντίθετα στην ίδια γραμμή και κανείς δεν το αντιλήφθηκε. Είχαν προηγηθεί εξώδικες οχλήσεις στον ΟΣΕ. Ο επικεφαλής για το έργο ασφάλειας παραιτήθηκε. Οφείλει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να αναλάβει τις ευθύνες σας. Έχουμε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα για το οποίο δεν έκανε τίποτα», συμπλήρωσε.

Ο κ. Ξανθόπουλος είπε ακόμη ότι το θέμα δεν εξαντλείται με την παραίτηση του κ. Καραμανλή και  υπογράμμισε ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από εκείνον δεν μπορεί να απορροφήσει την πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης. «Υπάρχουν πολλά ακόμη ζητήματα που ώθησαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Γατί δεν προχώρησαν οι συμβάσεις, γιατί  δεν έμειναν οι δύο σταθμάρχες στους μεγάλους σταθμούς», υπογράμμισε ενώ αναφερόμενος στις δηλώσεις του κ. Γεωργιάδη τις αποκάλεσε ανατριχιαστικές με πιθανή ποινική διάσταση.

Advertisement

Απαντώντας σε ερώτηση για το τι έκανε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Ξανθόπουλος, υπενθύμισε ότι  ολοκληρώθηκε η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που δεν υπήρχε και ότι ξεκόλλησε το έργο της σύμβασης για την  τηλεδιοίκηση που είχαν κολλήσει. «Αυτή η σύμβαση δεν υλοποιήθηκε ποτέ και η ευθύνη ανήκει στη ΝΔ. Βάλαμε δύο σταθμάρχες στους μεγάλους σταθμούς.

Και προσπαθήσαμε να κρατήσουμε όρθιο ον ΟΣΕ από πλευράς προσωπικού. Σηκώσαμε τις αμαρτίες, τις ανεπάρκειες δεκαετιών. Όταν όμως δημιουργείται εικόνα απαξίωσης του ΟΣΕ, υπάρχει παραίτηση και σήψη. Αν δεν υπάρξει αναγκαία χρηματοδότηση και ενίσχυση του προσωπικού του Οργανισμού θα παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα», σημείωσε.

Τέλος ο κ. Ξανθόπουλος, επανέλαβε ότι ο πρωθυπουργός με την απαράδεκτη επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου πάγου, του κάνει υποδείξεις στο έργο του ως μη όφειλε.​

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗΣ
Κ.Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

Advertisement
Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Οδύνη και σοκ για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Θ. Ξανθόπουλος στον Aθήνα 9,84: Οδύνη και σοκ για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών-Η σκέψη μας στους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες-Στοιχειώδες η ύπαρξη συστήματος προειδοποίησης

«Οδύνη και σοκ για όλους μας. Η σκέψη μας είναι στους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματισμένους καθώς και σε όλους που επιχειρούν στο τόπο του δυστυχήματος. Είναι τραγική στιγμή για όλη τη χώρα και μας θέτει προ των ευθυνών μας ως κοινωνία και ως πολιτικό σύστημα για να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους και τα μέσα υλοποίησης τους», είπε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στον Αθήνα 9,84 για την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών,

«Πρέπει να δούμε τι μπορούσε να γίνει και δεν έγινε, Σήμερα που μπορούμε παρακολουθούμε με GPS σχεδόν τα πάντα πως είναι δυνατόν να μην υπάρχουν παρόμοια μέσα στο τρένο; Είναι στοιχειώδες να υπάρχει σύστημα προειδοποίησης στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες», συμπλήρωσε.

Χαρακτήρισε μάλιστα οδυνηρή ιστορία  την υπόθεση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και επισημαίνοντας ότι «στη Δράμα έχουμε πολύ σοβαρό θέμα με την χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας η οποία παρακάμπτει τι Σέρρες και τη Δράμα θέτοντας εν αμφιβόλω την βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Πράγμα αδιανόητο», όπως είπε.

Advertisement

Απαντώντας τέλος σε ερωτήσεις για το θέμα με τον Π. Πoλάκη, σημείωσε ότι διευθετήθηκε με μια ζυγισμένη και ισορροπημένη απόφαση των αρμοδίων θεσμικών οργάνων του κόμματος, και κάλεσε την κυβέρνηση να κοιτάξει τι δικές της «πομπές» με τα 9 δις ευρώ απευθείας αναθέσεις, τα φαινόμενα Πάτση, Χεiμάρρα, Νικολάου για την οποία κινείται η διαδικασία ποινική διερεύνησης. ​

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Συγκρούστηκαν τρένα έξω από τη Λάρισα! Εγκλωβισμένους και τραυματίες!

Με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη κηρύσσεται τριήμερο πένθος

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

 1 Μαρτίου 2023, 06:01:13 / Τελευταία Ενημέρωση: 10:31 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη κηρύσσεται τριήμερο πένθος για τα θύματα της σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, ενώ ο πρωθυπουργός μεταβαίνει στη Λάρισα.

Συγκεκριμένα, με απόφαση του Πρωθυπουργού κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών από την 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

 

Advertisement

Τραγωδία με 36 νεκρούς και 66 τραυματίες από τη σύγκρουση τρένων κοντά στα Τέμπη

Σε 36 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί εξαιτίας της σύγκρουσης επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική, αργά το βράδυ της Τρίτης στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Παράλληλα 66 άτομα νοσηλεύονται σε νοσοκομεία, εκ των οποίων οι 60 σε απλές κλίνες και οι υπόλοιποι 6 σε ΜΕΘ.

Όπως τόνισε ο κ. Βαθρακογιάννης η επιχείρηση έρευνας για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων ατόμων, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών παραμένει σε εξέλιξη.

Όλες οι ενέργειες των πυροσβεστών που επιχειρούν στο σημείο επικεντρώνονται στα 3 πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας υπογράμμισε ο κ. εκπρόσωπος του ΠΣ προσθέτοντας ότι τα γερανοφόρα οχήματα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πρόσβαση και πλήρη έλεγχο στο εσωτερικό των βαγονιών.

Παράλληλα σημείωσε ότι στο σημείο του δυστυχήματος επιχειρούν 150 πυροσβέστες, συμπεριλαμβανομένων στελεχών της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, με 17 οχήματα και 4 γερανοφόρα, ενώ το ΕΚΑΒ συνεχίζει να συνδράμει με 30 ασθενοφόρα.

Advertisement

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου, τόνισε ότι για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα έχουν διατεθεί αστυνομικοί υπηρεσιών της Διεύθυνσης αστυνομίας Λάρισας ενώ έχει μεταβεί κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών Αθήνας και Θεσσαλονίκης για να συνδράμει τις τοπικές αστυνομικές Αρχές.

Η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης των θυμάτων, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας συνεχίζεται παρουσία αξιωματικών και ειδικών ψυχολόγων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Υπενθυμίζονται οι τηλεφωνικοί αριθμοί 2410683175 και 76 της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας στους οποίους μπορούν να καλούν οι οικείοι και οι συγγενείς των επιβατών προκειμένου να πάρουν πληροφορίες για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν με ασφάλεια στη Θεσσαλονίκη καθώς και για όσους έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία.

01 Μαρτίου 00:48

Εκτροχιασμός τρένου έλαβε χώρα αργά το βράδυ της Τρίτης έξω από τη Λάρισα, κοντά στον Ευαγγελισμό.

Advertisement

Συναγερμός έχει σημάνει στις Αρχές.

Η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα και αναχώρησε στις 19:22 εκτροχιάστηκε έξω από τη σήραγγα των Τεμπών στο ύψος του χωριού Ευαγγελισμός.

Ο εκτροχιασμός σημειώθηκε λίγο μετά τις 23:00, όταν εμπορική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με επιβατική και σύμφωνα με το onlarissa.gr, στο σημείο εκδηλώθηκε φωτιά.

Αναφορές για πολλούς τραυματίες

Αυτόπτες μάρτυρες κάνουν λόγο για εγκλωβισμένους και τραυματίες επιβάτες.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, έχουν εκτροχιαστεί τρία βαγόνια.

Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις της Αστυνομίας αλλά και της Πυροσβεστικής, αλλά και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ προκειμένου να συνδράμουν στον απεγκλωβισμό των επιβατών και να παραλάβουν τους τραυματίες.

Advertisement

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΠΟΙΟΣ/Α ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟΣ/Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΡΑΜΑΣ ;

This poll has ended (since 1 month).

Επιλέξτε ποιον/ποια θεωρείτε εσείς καταλληλότερο/η Δήμαρχο Δράμας ;

(Τα ονόματα με αλφαβητική σειρά)

Κιόρτεβε Παρθένα
46.25% 1,653/3574
Μαμσάκος Χριστόδουλος
5.96% 213/3574
Παπαδόπουλος Γεώργιος
42.59% 1,522/3574
Χαρακίδης Κυριάκος
5.20% 186/3574

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

5 παραιτήσεις γιατρών, σε 45 ημέρες, από την αρχή του έτους στο ΓΝ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Δραμινός χειριστής έχασε τη ζωή του πέφτοντας με το τάμπερ από ύψος 150 μ.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Καλό παράδεισο στην Μαρία μας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Παρουσιάστηκαν οι υποψήφιοι βουλευτές του ΚΚΕ της ΠΕ Δράμας

Βουλευτικές 20234 εβδομάδες πριν

Οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ στη Δράμα

Δημοτικές 20234 εβδομάδες πριν

“Επανεκκίνηση για τη Δράμα” Επίσκεψη στην Αστυνομική Διεύθυνση και Πυροσβεστική Υπηρεσία Δράμας

Δημοτικές 20234 εβδομάδες πριν

Το στυλό, το ημερολόγιο και τα ιδιαίτερα μαθήματα… στο Δημοτικό Συμβούλιο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Το Νοσοκομείο Δράμας οδεύει με μαθηματική ακρίβεια στη μετατροπή του σε Κέντρο Υγείας

Εκλογές 20234 εβδομάδες πριν

Κ. Χαρακίδης: Στην δεύτερη Κυριακή, θα στηρίξουμε όποιον είναι απέναντι στη δημοτική αρχή

Βουλευτικές 20234 εβδομάδες πριν

Το ΠΑΣΟΚ επέστρεψε, όσα εμπόδια και αν βάλουν δεξιά και ΣΥΡΙΖΑ θα αποτύχουν παταγωδώς

Βουλευτικές 20234 εβδομάδες πριν

Παρουσίαση ψηφοδελτίου του ΚΚΕ της ΠΕ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

“Με την πλάτη στον τοίχο” ο… Ευκλείδης Τσακαλώτος στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας: Εθελοντική αιμοδοσία για τους τραυματίες των Τεμπών

Δημοτικές 20231 εβδομάδα πριν

Ενώνουμε τη Δράμα: Η Αναστασία Χασαπάκη υποψήφια στην Κοινότητα Δράμας

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Ο Θρακικός Καλόγερος ή «Καλογεροδευτέρα» στο Καλαμπάκι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ώρες πριν

Θ. Ξανθόπουλος: Οι δήθεν «ποινές – χάδι» είναι στη φαντασία του κ. Τσιάρα

Εκπαιδευτικά5 ημέρες πριν

Ανέγερση νέου διδακτηρίου, Γυμνασίου – Λυκείου, Καλαμπακίου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

ΚΑΟΔ- Α.Ο  ΓΑΛΑΤΙΣΤΑΣ  78-56: Μια ανάσα από την επίτευξη του στόχου της πρωτιάς

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Κήρυξη 24ωρης απεργίας στο Δημόσιο την Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2023

Δημοτικές 20231 εβδομάδα πριν

Ενώνουμε τη Δράμα: Η Αναστασία Χασαπάκη υποψήφια στην Κοινότητα Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Έμφαση στην «άλλη Ελλάδα» στη μεγαλύτερη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITB

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Έκθεση τροφίμων και ποτών της Περιφέρειας ΑΜΘ στο σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Αλλαγή στις διημερεύσεις φαρμακείων τις Κυριακές 12 και 19 Μαρτίου

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Μικροί Κύριοι – Μικρές Κυρίες “Η δύναμη της φιλίας”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Κ.Α.Ο.Δ. – Α.Ο. Γαλάτιστας: Την Κυριακή στις 17:00 στο  Δ. Κραχτίδης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Δραμινός χειριστής έχασε τη ζωή του πέφτοντας με το τάμπερ από ύψος 150 μ.

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αναλάβει τις ευθύνες της – Γνώριζε το πρόβλημα στα τρένα αλλά δεν έκανε τίποτα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Έκθεση Τροφίμων και Ποτών της ΑΜ-Θ στο Μετρό του Συντάγματος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Στάση εργασίας του Φαρμακευτικού Συλλόγου Δράμας στην απεργία της Τετάρτης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Καλό παράδεισο στην Μαρία μας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών