Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την αναστολή των δρομολογίων όλων των τρένων από τη Δράμα προς τη Θράκη
Ο βουλευτής Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος μαζί με άλλους συναδέλφου του, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την πόλη της Δράμας και ανατολικότερα, μέχρι την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και τα σύνορα της χώρας, που ανακοίνωσε ξαφνικά στα τέλη Ιουλίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εξέλιξη αυτή, μεσούσης της τουριστικής περιόδου, έχει ως αποτέλεσμα ολόκληρη η Θράκη αλλά και τμήμα του νομού Δράμας, να μείνουν δίχως σιδηροδρομική επικοινωνία.
Η χρησιμοποίηση λεωφορείων από την εταιρεία για την μετακίνηση από και προς την Δράμα, επιδείνωσε την ταλαιπωρία των επιβατών.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύθηκε ότι από τα τέλη Σεπτέμβρη θα αποκατασταθούν τα «κομμένα» δρομολόγια και μετά τις έντονες αντιδράσεις και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, υποσχέθηκε να επανεξετάσει την απόφασή της, όμως μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στη στάση της εταιρείας. Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Αν. Μακεδονίας και της Θράκης, συνεχίζεται.
Και όλα αυτά γίνονται σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη και ακριτική περιοχή, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν την σημασία της σιδηροδρομικής επικοινωνίας στον Εβρο και την περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης, γενικότερα.
Πρέπει επίσης να υπενθυμίσουμε και τον πρωτόγνωρο, πολυήμερο αποκλεισμό του νησιού της Σαμοθράκης τον Αύγουστο, που οδήγησε σ΄έναν πρωτοφανή διασυρμό συνολικά της περιοχής της Θράκης.
Στο γενικό αυτό πλαίσιο, ερωτάται ο κ. Υπουργός, σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί ώστε να αποκατασταθεί η κανονικότητα των σιδηροδρομικών δρομολογίων στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης και να μην υπάρξουν άλλες παρόμοιες προβληματικές αποφάσεις στο μέλλον που θα στερούν από τους κατοίκους της ως άνω περιοχής την σιδηροδρομική επικοινωνία.
Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:
ΘΕΜΑ: «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα».
Όπως είναι γνωστό στα τέλη του Ιουλίου του τρέχοντος έτους (2019), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανακοίνωσε ξαφνικά την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την πόλη της Δράμας και ανατολικότερα, μέχρι την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και εν τέλει τα σύνορα της χώρας, αφήνοντας κατά αυτόν τον τρόπο ολόκληρο το γεωγραφικό διαμέρισμα της Θράκης και τμήμα του Νομού Δράμας δίχως τρένα.
Το κοινό που ήθελε να μετακινηθεί από και προς την Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη, ενημερώθηκε ότι θα μπορούσε να μετεπιβιβαστεί σε λεωφορεία αντί των τρένων από την πόλη της Δράμας και μετά. Αυτό το γεγονός όμως στην πράξη γιγάντωσε την ταλαιπωρία και την επιβάρυνση όσων επιβατών επιχείρησαν να μετακινηθούν επί παραδείγματι από την πόλη της Ορεστιάδας μέχρι την Θεσσαλονίκη ή και το αντίστροφο. Ενδεικτικά αναφέρουμε μαρτυρίες κατοίκων του Έβρου που περιγράφουν σκηνές απίστευτης ταλαιπωρίας με πολύωρες καθυστερήσεις. Σκηνές που δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν και δεν συνάδουν με την λειτουργία ενός σύγχρονου κράτους.
Για την αναστολή των δρομολογίων των αμαξοστοιχιών σε όλη τη Θράκη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. επικαλέστηκε την «έλευση της θερινής περιόδου» και τη «μειωμένη επιβατική κίνηση», επιχειρηματολογία που και από μόνη της αρκεί για να βληθεί ακόμη παραπάνω η φερεγγυότητα του τρένου ως μέσου και να ενισχυθεί η περαιτέρω απαξίωσή του.
Η εταιρεία, αφού ανακοίνωσε αρχικά πως «κάποια στιγμή» στα τέλη του Σεπτέμβρη τα δρομολόγια και τα τρένα πρόκειται να επανέλθουν, για να «χρυσώσει το χάπι», μετά και από τις επιστολές διαμαρτυρίας Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από την περιοχή, δεσμεύτηκε ότι θα επανεξετάσει την αρχική της απόφαση.
Μέχρι και αυτή την στιγμή όμως οι πολίτες στην Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη δεν βλέπουν καμία αλλαγή στάσης από την διοίκηση της εταιρείας. Αντιθέτως τα δρομολόγια και τα τρένα στην περιοχή συνεχίζουν να είναι «κομμένα».
Παραμένει απορίας άξιο και δημιουργεί επιπρόσθετα ερωτηματικά το πως και το γιατί από το σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας επιλέχθηκε ξαφνικά να ανασταλούν τα δρομολόγια των τρένων μόνο στη Θράκη. Είναι προφανές ότι κάποιοι δεν τυχαίνει να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες που έχει η ακριτική Ελλάδα, ο Έβρος, η Θράκη, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΑΜ-Θ). Ούτε φαίνεται πως κάποιοι είναι διατεθειμένοι να δείξουν τον απαραίτητο σεβασμό προς τους κατοίκους αυτών των ακριτικών περιοχών.
Πόσο μάλλον όταν αυτή η διακοπή των δρομολογίων επιλέχθηκε να γίνει «στην καρδιά» της τουριστικής περιόδου, τη στιγμή που χιλιάδες επισκέπτες βρίσκονται στην ΑΜ-Θ και επιζητούν να γνωρίσουν τους ανθρώπους και τις ομορφιές της. Πόσο μάλλον όταν οι πάντες γνωρίζουν – ή θα έπρεπε να γνωρίζουν – ότι σε νομούς όπως επί παραδείγματι ο Έβρος το τρένο παίζει σημαίνοντα ρόλο για την εύρυθμη κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου: μεγάλος αριθμός πολιτών (εργαζόμενοι, στρατιωτικοί, ασθενείς που θέλουν να επισκεφθούν τα νοσοκομειακά ιδρύματα κλπ) μετακινείται καθημερινά από το Βόρειο κομμάτι του Νομού προς το Νότιο Έβρο και αντίστροφα.
Παραμένει επιπλέον απορίας άξιο πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κ. Μητσοτάκης, οι τοπικοί Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος από την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, επέτρεψαν να υλοποιηθεί αυτή η απόφαση που αφήνει την περιοχή έκθετη και χωρίς τρένο για σημαντικό χρονικό διάστημα. Μία ενέργεια που στέλνει εντελώς λάθος μηνύματα για το τι ακριβώς συμβαίνει και ισχύει στην Περιφέρεια της χώρας μας.
Επειδή τα γεγονότα το φετινό καλοκαίρι με τον πρωτόγνωρο, πολυήμερο αποκλεισμό του νησιού της Σαμοθράκης είναι ακόμη νωπά και οδήγησαν σε έναν πρωτοφανή διασυρμό συνολικά της περιοχή της Θράκης,
Επειδή η απόφαση να μείνει σχεδόν το σύνολο της ΑΜ-Θ χωρίς τρένα για σημαντικό, μάλιστα, χρονικό διάστημα είναι και προβληματική αλλά και προσβλητική για τους κατοίκους της περιοχής,
Επειδή οι δύο παραπάνω δεδομένες συνθήκες, που συνέβησαν και συμβαίνουν με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης, στέλνουν ένα ολωσδιόλου λάθος μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις για αυτήν την ευαίσθητη περιοχή,
Επειδή κατά τη διάρκεια της θητείας της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είχε μπει «το νερό στο αυλάκι» για να υλοποιηθεί – σε συνεργασία και σύμπραξη με γείτονες χώρες – το μεγάλο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα έργο που αναβαθμίζει σημαντικά τις οικονομικές και αναπτυξιακές προοπτικές για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα για την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, ενώ, δυστυχώς, σήμερα πάλι συζητάμε και αιτούμαστε για τα αυτονόητα, να επανέλθει δηλαδή το τρένο της γραμμής στη Θράκη,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεστε ώστε να επανέλθει άμεσα η κανονικότητα στην περιοχή της Θράκης με την επαναφορά όλων των δρομολόγιων των τρένων από και προς την Θράκη και μέχρι το Ορμένιο, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος;
2) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεστε ώστε να μην ξαναδούμε να επαναλαμβάνονται τέτοιες προβληματικές αποφάσεις που αφήνουν την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης δίχως ένα τόσο απαραίτητο μεταφορικό μέσο όπως είναι το τρένο;
3) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεστε ώστε να συνεχίσει να υλοποιείται το μεγάλο αναπτυξιακό project της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα έργο εξαιρετικά κρίσιμο για την αναβάθμιση συνολικά των υποδομών και των μεταφορών σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
- Γκαρά Αναστασία
- Αβραμάκης Λευτέρης
- Αγαθοπούλου Ειρήνη
- Αλεξιάδης Τρύφων
- Αμανατίδης Ιωάννης
- Βαγενά Άννα
- Βαρδάκης Σωκράτης
- Βαρεμένος Γιώργος
- Βέττα Καλλιόπη
- Γιαννούλης Χρήστος
- Ελευθεριάδου Τάνια
- Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
- Ηγουμενίδης Νίκος
- Κασιμάτη Νίνα
- Καφαντάρη Χαρά
- Μάλαμα Κυριακή
- Μαμουλάκης Χαράλαμπος
- Μουζάλας Γιάννης
- Μωραΐτης Θάνος
- Νοτοπούλου Κατερίνα
- Ξανθόπουλος Θεόφιλος
- Πολάκης Παύλος
- Πούλου Γιώτα
- Σκουρλέτης Πάνος
- Σκουρολιάκος Πάνος
- Τζάκρη Θεοδώρα
- Τσίπρας Γιώργος
- Χαρίτου Τάκης
- Χατζηγιαννάκης Μίλτος
- Χρηστίδου Ραλλία