Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Δράσεις του Βουλευτή Θεόφιλου Ξανθόπουλου

Published

on

Ανεφάρμοστο θα μείνει το ν/σ για τις διαδηλώσεις-Πλήττει κοινωνικά δικαιώματα και ελευθερίες, επιδιώκοντας ανάσχεση της λαϊκής οργής-Το ΚΙΝΑΛ ταυτίζεται με την κυβέρνηση Μητσοτάκη

«Το νομοσχέδιο που εισηγείστε ως κυβέρνηση για τις διαδηλώσεις, γνωρίζετε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Και δεν θα εφαρμοστεί. Εχει όμως έναν συμβολισμό. Διαμορφώνει συνειδήσεις, Είναι άσκηση βιοπολιτικής. Αλλοτριώνετε κοινωνικά δικαιώματα, παραμερίζετε κοινωνικές ελευθερίες. Φροντίζετε για την ανάσχεση της επερχόμενης λαϊκής οργής αλλά με λάθος τρόπο. Γιατί οι πολίτες δεν θα μείνουν άπραγοι στην επιχειρούμενη αντιδημοκρατική εκτροπή».

Αυτά τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Δράμας. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του επίμαχου κυβερνητικού νομοσχεδίου.

Όπως σημείωσε μεταξύ άλλων στην κριτική που άσκησε:

  • Πρόκειται για αυτούσια μετάφραση από την καθαρεύουσα του ΝΔ 794/71 της χούντας για τις διαδηλώσεις «Τόση ένδεια έχει η κυβέρνηση των αρίστων που αρκείται σε μετάφραση νόμου της δικτατορίας;», αναρωτήθηκε
  • Η κυβέρνηση απέρριψε την ένσταση αντισυνταγματικότητας αλλά στη συνέχεια ενσωμάτωσε τμήμα των παρατηρήσεων-ενστάσεων της επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής.
  • Η Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων ων Δικηγορικών Συλλόγων το χαρακτήρισε αντισυνταγματικό.
  • Για την υλοποίηση ενός δημόσιου, ατομικού και κοινωνικού δικαιώματος του πολίτη, όπως το δικαίωμα του «συνέρχεσθαι», τίθεται ως προϋπόθεση την άδεια της αστυνομίας. «Αυτή η αντίληψη όμως πλήττει τον πυρήνα του δικαιώματος», παρατήρησε ο βουλευτής.
  • Οσον αφορά την παρουσία εισαγγελέα, απάντησαν οι ίδιοι οι εισαγγελείς  ότι είναι μη νόμιμη η παρουσία τους εκεί, διότι τους αναθέτετε διοικητικές ευθύνες κάτι που δεν συνάδει με τον θεσμικό τους ρόλο.
  • Θεσμοθετείτε επίσης την αντικειμενική ευθύνη για τους διοργανωτές της συγκέντρωσης. «Καταλαβαίνετε τι προβλήματα δημιουργείτε. Μπορεί το λαϊκό κίνημα να έχει τέτοιους εκπροσώπους; Φοβάμαι ότι θα δημιουργήσετε ανάλογους «αυτοφωράκηδες». Αυτά είναι πράγματα που δεν ευσταθούν νομικά, κοινωνικά και πολιτικά», σημείωσε.

“Δεν μπορείτε  να αποφασίζετε για τα πάντα κατά το δοκούν, εν ονόματι της πλειοψηφίας”, υπογράμμισε ο κ. Ξανθόπουλος και θύμισε ότι το ίδιο έκανε η κυβερνητική πλειοψηφία και στην Επιτροπή για τον Δ. Παπαγγελόπουλο αλλά όποτε ζητήθηκε η γνώμη της δικαιοσύνης, υπέστη οδυνηρές πολιτικές και νομικές ήττες. «Το ιδιο θα συμβεί και τώρα», συμπλήρωσε.

Τέλος, ο κ. Ξανθόπουλος άσκησε έντονη κριτική τη στάση του ΚΙΝΑΛ που σε ένα κρίσιμο νομοσχέδιο συμπορεύεται με την κυβέρνηση τη ΝΔ και της ακραίες συντηρητικές επιλογές της. Είπε χαρακτηριστικά:

«Εκφράζω την οδύνη και την πίκρα μου για τη στάση του ΚΙΝΑΛ. Με τους ανθρώπους του ΚΙΝΑΛ περπατήσαμε κοινούς δρόμους, διεκδικήσαμε κοινά αιτήματα, μοιραστήκαμε κοινές αξίες και ελπίδες. Σήμερα το ΚΙΝΑΛ διέβη τον Ρουβίκωνα. Ταυτίζεται με την συντηρητική κυβέρνηση και για αυτό θα λογοδοτήσει τόσο στον ελληνικό λαό όσο και στου ανθρώπους που το ακολούθησαν».

Δείτε εδώ την ομιλία στη Βουλή

 

Ερώτηση των βουλευτών Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης του ΣΥΡΙΖΑ για την απουσία δρομολογίων τρένων στην περιοχή

Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεόφιλος Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε με τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης(ΠΑΜΘ), ερώτηση σχετικά με την απουσία δρομολογίων τρένων στην περιοχή. «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφήνει ολόκληρη την ΠΑΜΘ χωρίς τρένα δίνοντας την εντύπωση της οικονομικής και κοινωνικής αποσύνθεσης της περιοχής μας, αλλά και μιας ξεχασμένης από το κράτος περιοχής», τονίζεται στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Εβρου του ΣΥΡΙΖΑ Αναστασίας Γκαρά.

«Τον Σεπτέμβρη του 2019, τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», αναδεικνύοντας, ήδη από τότε, την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την Δράμα και ανατολικότερα έως την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και κατ’ επέκταση τα σύνορα της χώρας, και, παράλληλα, απαιτώντας να βρεθεί λύση ώστε να μην εγκαταλειφθεί ολόκληρη η ΠΑΜΘ χωρίς τρένα», επισημαίνουν οι βουλευτές.

«Στην παραπάνω ερώτηση», προσθέτουν «λάβαμε απάντηση 3,5 μήνες μετά, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, στην οποία σημειωνόταν πως τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με λεωφορεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και, μάλιστα, πως όλο αυτό βαίνει προς όφελος των επιβατών, οι οποίοι με αυτό το «νέο μέσο» φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους».

«Ωστόσο, και ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την απόφαση αναστολής των δρομολογίων, η ταλαιπωρία κατοίκων και επιβατών στην ΠΑΜΘ συνεχίζεται. Ολόκληρη Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα», τονίζουν οι βουλευτές στην ερώτησή τους.

«Πόσο μάλλον στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της «μετά την καραντίνα» περιόδου, όπου ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας βάλλονται σκληρά, λόγω και της αναλγησίας της Κυβέρνησης, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως το τρένο μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στην ΑΜ-Θ, να τονώσει τον εσωτερικό τουρισμό, να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για ολόκληρη την περιοχή», υπογραμμίζεται την ερώτηση.

Οι βουλευτές επισημαίνουν επίσης ότι ο Έβρος ιδιαίτερα αντιμετωπίζει ένα επιπλέον πρόβλημα εξαιτίας των χρόνων στους οποίους πραγματοποιούνται τα λιγοστά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο και αντίστροφα ενώ τα Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι απελπιστική διότι δεν προβλέπεται κανένα δρομολόγιο από και προς τον βόρειο Έβρο.

«Η αστοχία στο χρόνο που διεξάγονται τα δρομολόγια, αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, οδηγεί στην απόρριψη του τρένου ως μεταφορικού μέσου, με αποτέλεσμα, φοβούμαστε, σύντομα το δρομολόγιο να κινδυνεύει να «κοπεί» και λόγω έλλειψης επιβατικού κοινού, αλλά και διότι, φτάνοντας κανείς από τον βόρειο Έβρο στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τρένο για να τον μεταφέρει στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα», σημειώνουν οι βουλευτές.

Κατόπιν τούτων ερωτάται μεταξύ άλλων ο αρμόδιος υπουργός, με ποιες ενέργειες προτίθεται να επαναφέρει την κανονικότητα των δρομολογίων στην περιοχή της Αν. Μακεδονίας-Θράκης ώστε να στηριχθεί η κοινωνία και η οικονομία της Θράκης μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Απουσία δρομολογίων των τρένων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (ΠΑΜΘ)»

Τον Σεπτέμβρη του 2019, τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», αναδεικνύοντας, ήδη από τότε, την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την Δράμα και ανατολικότερα έως την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και κατ’ επέκταση τα σύνορα της χώρας, και, παράλληλα, απαιτώντας να βρεθεί λύση ώστε να μην εγκαταλειφθεί ολόκληρη η ΠΑΜΘ χωρίς τρένα.

Στην παραπάνω ερώτηση λάβαμε απάντηση 3,5 μήνες μετά, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, στην οποία σημειωνόταν πως τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με λεωφορεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και, μάλιστα, πως όλο αυτό βαίνει προς όφελος των επιβατών, οι οποίοι με αυτό το «νέο μέσο» φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους.

Ωστόσο, και ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την απόφαση αναστολής των δρομολογίων, η ταλαιπωρία κατοίκων και επιβατών στην ΠΑΜΘ συνεχίζεται. Ολόκληρη Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Πόσο μάλλον στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της «μετά την καραντίνα» περιόδου, όπου ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας βάλλονται σκληρά, λόγω και της αναλγησίας της Κυβέρνησης, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως το τρένο μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στην ΑΜ-Θ, να τονώσει τον εσωτερικό τουρισμό, να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για ολόκληρη την περιοχή.

Ο Έβρος ιδιαίτερα αντιμετωπίζει ένα επιπλέον πρόβλημα εξαιτίας των χρόνων στους οποίους πραγματοποιούνται τα λιγοστά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο και αντίστροφα. Αναλυτικότερα, το πρώτο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη ξεκινά στις 08.40, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει κανέναν εργαζόμενο που θέλει να μετακινηθεί προς τον βόρειο Έβρο, αφού οι υπηρεσίες ξεκινούν τη λειτουργία τους πολύ νωρίτερα.

Αντίστοιχα, ξεκινώντας κάποιος από το Ορμένιο προς την Αλεξανδρούπολη, το πρώτο δρομολόγιο που βρίσκει είναι στις 11.45. Κατά συνέπεια, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 το μεσημέρι.

Οποιοσδήποτε, λοιπόν, κάτοικος του βορείου Έβρου θέλει να επισκεφτεί κάποια υπηρεσία στην πρωτεύουσα του νομού ή το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη όταν όλες οι υπηρεσίες έχουν ήδη ή κοντεύουν να κλείσουν.

Επιπλέον, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χρόνος για εξυπηρέτηση αφού το τελευταίο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο φεύγει στις 15.15. Άρα, όποιος φτάσει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 έχει στη διάθεσή του μόλις μία ώρα και ένα τέταρτο πριν φύγει το τελευταίο τρένο για την επιστροφή στον βόρειο Έβρο.

Τα δε Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι απελπιστική διότι δεν προβλέπεται κανένα δρομολόγιο από και προς τον βόρειο Έβρο

Η αστοχία στο χρόνο που διεξάγονται τα δρομολόγια, αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, οδηγεί στην απόρριψη του τρένου ως μεταφορικού μέσου, με αποτέλεσμα, φοβούμαστε, σύντομα το δρομολόγιο να κινδυνεύει να «κοπεί» και λόγω έλλειψης επιβατικού κοινού, αλλά και διότι, φτάνοντας κανείς από τον βόρειο Έβρο στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τρένο για να τον μεταφέρει στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφήνει ολόκληρη την ΠΑΜΘ χωρίς τρένα δίνοντας την εντύπωση της οικονομικής και κοινωνικής αποσύνθεσης της περιοχής μας, αλλά και μιας ξεχασμένης από το κράτος περιοχής

Επειδή το φετινό καλοκαίρι είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά η ανάγκη στήριξης του τουρισμού και της οικονομίας γενικότερα, λόγω των περιορισμών που επέβαλλαν τα αναγκαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας,

Επειδή για τους κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα εδώ και περίπου έναν χρόνο,

Επειδή για τους κατοίκους του Έβρου συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού οι ώρες των δρομολογίων του τρένου καθιστούν πρακτικά την σιδηροδρομική σύνδεση μη λειτουργική,

Επειδή η εικόνα ενός εκτός λειτουργίας ή μη λειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί εικόνα παρακμής για την ευαίσθητη περιοχή μας, ενώ η απρόσκοπτη μετακίνηση επισκεπτών και πολιτών ενισχύει, μεταξύ άλλων, και την τοπική οικονομία,

Επειδή θεωρούμε την ύπαρξη σιδηροδρομικού δικτύου και σιδηροδρομικών συνδέσεων σε όλη την επικράτεια ως αυτονόητο γεγονός για μία σύγχρονη, ευνομούμενη πολιτεία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα όλων των δρομολόγιων  των τρένων από και προς την Αν. Μακεδονία – Θράκη;

2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να στηριχθεί η κοινωνία και η οικονομία της Θράκης μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα;

3)  Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα στις μετακινήσεις για τους πολίτες της περιοχής αλλά και για τους επισκέπτες της;

4) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται να προβεί ώστε να αναπροσαρμοστούν τα δρομολόγια  των τρένων από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο και το αντίστροφο;

 Οι ερωτώντες Βουλευτές

  • Γκαρά Αναστασία
  • Ελευθεριάδου Τάνια
  • Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  • Ξανθόπουλος Θεόφιλος
  • Χαρίτου Δημήτρης

Ερώτηση 50 βουλευτών με αίτημα την κατάθεση τιμολογίων και υποβληθεισών δηλώσεων ΦΠΑ όλων των ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα από την διαφημιστική δαπάνη για την πανδημία

Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος και άλλοι 49 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνυπέγραψαν ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών με την οποία ζητούν αιτούνται την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων  “ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ”

Οπως αναφέρεται στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, τα παραπάνω έγγραφα, ζητούνται, μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό  κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης.

Οι βουλευτές υπενθυμίζουν ότι προηγήθηκαν δεκάδες δημοσιεύματα που υπαινίσσονται αλλοίωσή της λίστας σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επισημαίνουν ότι επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, είναι αναγκαία η παροχή των πληροφοριών που ζητούν προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση και η ΑΚΕ:

 ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: “Αίτηση κατάθεσης εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων  “ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ”

Μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό  κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για τα διαφημιστικά προγράμματα ‘ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ” και “ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ” και κατόπιν δεκάδων δημοσιευμάτων που υπαινίσσονται αλλοίωσή της σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,

Ερωτάται  ο κ. Υπουργός:

Τα ποσά που περιλαμβάνονται στην δημοσιευθείσα λίστα αντιστοιχούν στις αρχικές εντολές δημοσίευσης που απέστειλε ο ιδιώτης μεσάζων;

Επειδή δε τα ποσά αυτά που τιμολογήθηκαν προς είσπραξη δημοσίου χρήματος δεν καλύπτονται από οποιοδήποτε φορολογικό απόρρητο

Ζητούμε την κατάθεση των εκδοθέντων τιμολογίων και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου – Απριλίου – Μάιου και Ιουνίου του 2020 του συνόλου των εν λόγω Μέσων Ενημέρωσης που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω λίστα, προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διαφοροποίηση αρχικώς τιμολογηθέντων και τελικώς εισπραχθέντων ποσών.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Published

on

By

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ν.Δράμας και το Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ διοργανώνουν εκδήλωση νομικής πληροφόρησης για εργαζομένους και ανέργους, με θέμα: «Σύγχρονα ζητήματα Εργασιακών Σχέσεων- Χρόνος Εργασίας- Εργάνη  και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, από Νομικό του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, σχετικά με τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν συντελεστεί στο εργατικό δίκαιο, με έμφαση στα ζητήματα:

  • Ψηφιακή κάρτα- Εργάνη- Τρόπος εφαρμογής
  • Τριετίες
  • Συμβάσεις κατά παραγγελία
  • Καταγγελία σύμβασης εργασίας
  • Χρόνος εργασίας
  • Απασχόληση κατά την 6η ημέρα της εβδομάδας

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Απριλίου στις 18:00 -20:00 στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, Ηπείρου 2.

  • Πληροφορίες και εκδήλωση ενδιαφέροντος στα τηλέφωνα: Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ν. Δράμας: 2521032546 ΙΝΕ ΓΣΕΕ: 2541084385

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

Published

on

By

Επιβολή Ειδικού Τέλους για τη λειτουργία των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

Να δοθεί τέλος στο παράδοξο σημερινό καθεστώς

Του Μάκη Μουρατίδη

Η ΔΕΗ δεν είναι αυτό που αναφέρει το ακρωνύμιο. Δηλαδή, Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού. Η ΔΕΗ πλέον από το 2021, είτε συμφωνούμε με την επιλογή, είτε όχι, είναι μια ιδιωτική εταιρία, της οποίας το 66% του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει σε ιδιώτες.

Η ιδιωτική αυτή επιχείρηση δραστηριοποιείται όπως είναι φυσικό στον τομέα της ενέργειας, ωστόσο αναλαμβάνει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες και σε άλλους τομείς με στόχο την κερδοφορία και τη διανομή κερδών στους μετόχους. Πρόσφατα μάλιστα εξαγόρασε την επιχείρηση Κωτσόβολος και εμπορεύεται ψυγεία, τηλεοράσεις και μίξερ.

Είναι ανεπίτρεπτο η ιδιωτική αυτή επιχείρηση και επομένως οι ιδιώτες μέτοχοί της να απολαμβάνουν ειδικά προνόμια. Η ΔΕΗ θα πρέπει να λειτουργεί τηρώντας απαρέγκλιτα όλες τις υποχρεώσεις της, ιδίως αυτές που απορρέουν από τους όρους περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων της και επιπλέον θα πρέπει να της επιβληθούν όροι υγιούς ανταγωνισμού έναντι των υπόλοιπων ομοειδών ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Η κρατική κατά το παρελθόν ΔΕΗ, αξιοποιώντας τους υδάτινους πόρους σε συνδυασμό με το κατάλληλο φυσικό ανάγλυφο της περιοχής, έχει κατασκευάσει και λειτουργεί στον ποταμό Νέστο τα μεγάλα Υδροηλεκτρικά Έργα (ΥΗΕ) του Θησαυρού και της Πλατανόβρυσης, ενώ εκκρεμεί αδικαιολόγητα επί 25ετία η κατασκευή του αναρρυθμιστικού ΥΗΕ Τεμένους τρίτου στη σειρά έργου του Συγκροτήματος Νέστου. Το σύνολο των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου χωροθετούνται εντός του θεσμοθετημένου Εθνικού Πάρκου Οροσειράς Ροδόπης.

Σύμφωνα με το Άρθρο 27 του Ν. 3734/2009 (ΦΕΚ 8/28.01.2009 τεύχος Α΄) σε μικρό ιδιωτικό υδροηλεκτρικό έργο (ΑΠΕ) που λειτουργεί π.χ. στην περιοχή Σιδηρονέρου του Ν. Δράμας επιβάλλεται ειδικό τέλος υπέρ του τέως Φορέα Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης με έδρα το Παρανέστι. Το τέλος αυτό αντιστοιχεί σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί της, προ Φ.Π.Α., τιμής πώλησης από τον παραγωγό της ηλεκτρικής ενέργειας στον Διαχειριστή του Συστήματος ή του Δικτύου.

Αντίθετα, στα μεγάλα Υδροηλεκτρικά Έργα επί του ποταμού Νέστου της ιδιωτικής πλέον ΔΕΗ, τα οποία αναμφισβήτητα επιφέρουν σημαντικότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον μιας προστατευόμενης περιοχής από τα αντίστοιχα μικρά, δεν επιβάλλεται κανένα ειδικό τέλος επειδή θεωρείται (σωστά ή λανθασμένα) ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν τα αφορά.

Επισημαίνεται ότι το ισχύον σήμερα προαναφερθέν ειδικό τέλος δεν αποδίδεται στους ΟΤΑ, παρά μόνο στους κατά τόπους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, οι οποίοι έχουν ήδη καταργηθεί και ενσωματωθεί στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) με έδρα την Αθήνα.

Υπενθυμίζεται ότι ο Φορέας Διαχείρισης Οροσειράς Ροδόπης έχει καταργηθεί και ενσωματωθεί στη Μονάδα Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Νέστου – Βιστωνίδας και Ροδόπης του ΟΦΥΠΕΚΑ με έδρα το Πόρτο Λάγος και Παράρτημα στο Παρανέστι.

Ως εκ τούτου, η είσπραξη από τον ΟΦΥΠΕΚΑ ακόμη και του υφιστάμενου σήμερα ειδικού τέλους από τα μικρά υδροηλεκτρικά και η κεντρική διαχείριση των αντίστοιχων ποσών χωρίς ασφαλιστικές δικλείδες, πιθανότατα και σύμφωνα με την υπάρχουσα εμπειρία θα οδηγήσει σε απώλεια των ελάχιστων πόρων που σήμερα επενδύονται τοπικά.

Πρόταση

Προτείνεται η τροποποίηση της ισχύουσας διάταξης νόμου με πρόβλεψη επιβολής ειδικού τέλους σε κάθε παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας από Υδροηλεκτρικό Σταθμό εντός προστατευόμενων περιοχών, ανεξαρτήτως ισχύος, και η απόδοσή του για υλοποίηση αναπτυξιακών δράσεων και προγραμμάτων στους οικείους Δήμους (κατά ποσοστό 80%) και στον ΟΦΥΠΕΚΑ (κατά ποσοστό 20%)   για λογαριασμό της αντίστοιχης Μονάδας Διαχείρισης της Προστατευόμενης Περιοχής (ΜΔΠΠ).

Η επιβολή ειδικού περιβαλλοντικού τέλους στη Δ.Ε.Η. για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από μεγάλα υδροηλεκτρικά εντός προστατευόμενης περιοχής, κατ’ αναλογία με το επιβαλλόμενο σήμερα τέλος μόνο σε άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις, θα διασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε ομοειδείς επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος.

Επιπλέον, θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων ανάπτυξης και προώθησης της απασχόλησης σε συγκεκριμένες ελάχιστες σε αριθμό προστατευόμενες περιοχές της χώρας (Οροσειρές Ροδόπης, Πίνδου) χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, με σημαντικούς πόρους από την επιβολή ειδικού τέλους στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας από μεγάλους Υδροηλεκτρικούς Σταθμούς.

Επί της ουσίας δηλαδή, θα επιβληθεί με νόμο  στη ΔΕΗ, όπως επιβλήθηκε στους μικρούς παραγωγούς ΑΠΕ, να αποδώσει αντισταθμιστικούς πόρους σε προστατευόμενες περιοχές, που επηρεάζονται περιβαλλοντικά, για την καθαρή ενέργεια που παράγεται έναντι της κατανάλωσης ακριβών καυσίμων, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία.

Ειδικότερα, η επιβολή ειδικού περιβαλλοντικού τέλους στη Δ.Ε.Η. για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τους ΥΗΣ Θησαυρού και Πλατανόβρυσης και μελλοντικά του Τεμένους θα διασφαλίσει τη βιωσιμότητα του Παραρτήματος της Μονάδας Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Νέστου – Βιστωνίδας και Ροδόπης του ΟΦΥΠΕΚΑ με έδρα το Παρανέστι και την υλοποίηση του προγράμματος δράσης του φορέα (επενδύσεις, δράσεις προστασίας και ανάδειξης της προστατευόμενης περιοχής, θέσεις απασχόλησης κλπ) χωρίς καμία συνδρομή του κρατικού προϋπολογισμού.

Θα ενισχύσει επίσης με σημαντικούς πόρους τους τρεις Δήμους της περιοχής (Παρανεστίου, Δράμας και Κ. Νευροκοπίου)  για τη χρηματοδότηση και υλοποίηση ειδικών προγραμμάτων ανάπτυξης της ορεινής προστατευόμενης περιοχής του Ν. Δράμας (βασικές υποδομές, δράσεις για την ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων, δράσεις για την προστασία και ανάδειξη περιβάλλοντος κλπ).

Η παραπάνω πρόταση σε μορφή συγκεκριμένης διάταξης νόμου έχει κατατεθεί επανειλημμένα από τον υπογράφοντα κατά τη δημόσια διαβούλευση στο opengov σχετικών νομοσχεδίων από το 2009 μέχρι σήμερα, με τελευταία παρέμβαση σε κατατεθέν νομοσχέδιο το έτος 2022 (ΝΣ: Εκσυγχρονισμός της Αδειοδοτικής Διαδικασίας Ανανεώσιμων Πηγών ενέργειας κλπ). Επίσης έχει δημοσιευτεί στα τοπικά ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ της Δράμας. Χωρίς βέβαια ανταπόκριση από τους αρμοδίους. Αναδημοσιεύεται επικαιροποιημένη για τελευταία φορά.

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

Published

on

By

Η αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας από την 1η Απριλίου 2025 δημιουργεί ένα πρόσθετο οικονομικό βάρος στους επισκέπτες των ξενοδοχείων και οδηγεί τις ξενοδοχειακές μονάδες σε ρόλο εισπράκτορα του κράτους. Πρόκειται για ένα μέτρο που δεν έχει καμία σχέση με τον ξενοδόχο, αλλά επιβάλλεται απευθείας στους ταξιδιώτες, αυξάνοντας το συνολικό κόστος της διαμονής τους.

Συγκεκριμένα, το τέλος αυτό, το οποίο αρχικά εισήχθη ως “φόρος διαμονής” και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε “τέλος ανθεκτικότητας”, κυμαινόταν από 0,5 έως 4 ευρώ, ενώ κατά την περίοδο από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου εκτοξεύεται έως και τα 15 ευρώ ανά διανυκτέρευση σε πεντάστερα ξενοδοχεία. Αυτή η αύξηση δημιουργεί εύλογη δυσαρέσκεια στους επισκέπτες, οι οποίοι συχνά ζητούν από τους ξενοδόχους να μειώσουν την τιμή του δωματίου, χωρίς να γνωρίζουν ότι το τέλος αυτό επιβάλλεται αποκλειστικά από το κράτος.

Ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Δράμα, όπου η τουριστική κίνηση βασίζεται κυρίως σε Έλληνες επισκέπτες και η πληρότητα είναι χαμηλή, το πρόσθετο κόστος αυτό μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά. Είναι παράλογο να επιβάλλεται το ίδιο τέλος σε περιοχές με υψηλή τουριστική ζήτηση και σε περιοχές με περιορισμένες διανυκτερεύσεις. Για παράδειγμα, στη Δράμα, το σύνολο των εσόδων από το τέλος ανθεκτικότητας δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ, ενώ μια μείωση μόλις 2% στις διανυκτερεύσεις θα επιφέρει ισόποση οικονομική ζημιά.

Ζητούμε να παραμείνει το χαμηλό τέλος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου για τη Δράμα και για περιοχές με πληρότητα κάτω του 30%. Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να στηριχθεί με μέτρα που τον ενισχύουν, όχι με πρόσθετα βάρη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητά του. Το κράτος πρέπει να επανεξετάσει το μέτρο αυτό και να λάβει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ξενοδοχείων και η προσιτή φιλοξενία για τους επισκέπτες.

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Πέτρος Τσολιάς –  Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Αποθεώθηκε και καταχειροκροτήθηκε η Μελίνα Μποτέλλη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παράταση ρύθμισης οφειλών προς το Δήμος Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Η Kourtidis Group αναγνωρίζεται ως “Great Place to Work” στην Ελλάδα

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Τρίτος κύκλος του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Μαζική Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στη Δράμα για την Επέτειο της Τραγωδίας στα Τέμπη

Εκπαιδευτικά1 μήνα ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο της Θάσου

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας: Αρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Ξεκίνησε η συμμετοχή ταινιών για το Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Υποστήριξη και εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα Μνήμης και Άνοια

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Προετοιμασία του Σχεδίου Ανάπτυξης της Π.Ε. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Παίξε & Κέρδισε Δώρα – “Κυκλική Οικονομία”

Πολιτιστικά2 ημέρες ago

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες ago

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Εκπαιδευτικά2 ημέρες ago

Το 5ο Δημ. Σχολείο Δράμας στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες ago

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

Πολιτιστικά1 μήνα ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Εκπαιδευτικά1 μήνα ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Ετήσιος Χορός Εμπορικού Συλλόγου Δράμας – FLASHBACK PARTY

Πολιτιστικά1 μήνα ago

“Μικρές Ταινίες, Μεγάλα Όνειρα”

Πολιτιστικά1 μήνα ago

Από τη Δράμα στα ΟΣΚΑΡ

Πολιτιστικά1 μήνα ago

Cinematherapy με τη συμμετοχή 1900 μαθητών των Σχολείων της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Μαζική Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στη Δράμα για την Επέτειο της Τραγωδίας στα Τέμπη

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών