Σχετικά με τις Βάσεις των ΑΕΙ 2021
Τα αποτελέσματα εισαγωγής στα ΑΕΙ φέτος για την πόλη μας και για την χώρα ολόκληρη δεν αποτελούν κάποια δυσάρεστη έκπληξη παρόλο που εμφανίζονται ορισμένοι οι οποίοι προσπαθούν να φτιάξουν μια αρνητική ατμόσφαιρα, αποδίδοντας ευθύνη στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία πρόσφατα θέσπισε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Με την Ε.Β.Ε. αναβαθμίζεται το κύρος των σπουδών των πανεπιστημίων μας (διότι θα φοιτούν φοιτητές που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για την επιτυχή φοίτηση και ολοκλήρωση των σπουδών και δεν θα εισάγονται σε μια σχολή την οποία θα αφήσουν στη μέση). Σημειώνεται ότι το 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτά ποτέ (ΙΟΒΕ 2017), ενώ υπάρχουν τμήματα από όπου αποφοιτά ένα ελάχιστο ποσοστό ετησίως, κάτω του 10% του αριθμού των πρωτοετών κάθε χρονιάς.
Συχνά αναρωτιόμασταν τα προηγούμενα χρόνια, πώς μπορεί να αναβαθμίζεται η ακαδημαϊκή κοινότητα και η τριτοβάθμια εκπαίδευση εν γένει, χωρίς αποφοίτους, ή με λιμνάζοντες φοιτητές, ή χωρίς προσανατολισμό σταδιοδρομίας για τους αποφοίτους κάποιων σχολών, σε σχέση με την αγορά εργασίας. Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από προοπτική ζωής. Οι σπουδές δίνουν σίγουρα μια τέτοια προοπτική, με την προϋπόθεση ότι ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας μας, στις ανάγκες των ίδιων των παιδιών και ασφαλώς εφόσον είναι δυνατές και απαιτητικές σπουδές.
Με αυτό το μέτρο και με αυτό το εργαλείο τα δυο Δραμινά ΑΕΙ θα υποδεχθούν για φέτος περίπου 90 πρωτοετείς..
Μας ικανοποιούν ως Δραμινούς οι αριθμοί αυτοί;
Αναφέρθηκαν κάποιοι σε μηδενικούς πρωτοετείς αρχικά και κατόπιν σε ένα συγκρίσιμο αριθμό πλέον των 400 πρωτοετών προηγούμενων ετών.
Η απάντηση που θα δοθεί στο ερώτημα της ικανοποίησης της δραμινής κοινωνίας, θα είναι ανάπηρη και ελλιπής, αν δεν περιλαμβάνει τον ετήσιο αριθμό αποφοίτων. Διότι χωρίς τον αναμενόμενο κατ’ έτος αριθμό αποφοίτων, τεκμαίρεται ότι δεν έχουμε και τους ανάλογους ενεργούς φοιτητές.
Αυτό που προσμένει μια ολόκληρη πόλη και μια ολόκληρη Πολιτεία από τα δικά της τμήματα πανεπιστημίων, δεν πρέπει να είναι εικονικό. Τουναντίον, πρέπει να είναι εντελώς ρεαλιστικό και αυθεντικό.
Αν εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο στα αποτελέσματα ομοειδών σχολών θα διαπιστώσουμε ότι γενικά όλες οι σχολές Δασολογίας τα τελευταία έτη έχουν γενικότερη πτώση, η οποία ξεκάθαρα φανερώνει απροθυμία των υποψηφίων για τη συγκεκριμένη επιστημονική κατεύθυνση σπουδών.
Εντούτοις, είναι πολύ ουσιαστικό και σημαντικό να στηρίξουμε τα δυο Δραμινά ΑΕΙ με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να έχουν ενεργούς φοιτητές που να αποφοιτούν σε εύλογο χρόνο (ν+2 έτη) όντες χρήσιμοι, λειτουργικοί εργασιακά πολίτες και όχι άνεργοι με πτυχίο.
- Να στηρίξουμε τούτα τα ΑΕΙ ώστε να είναι πλήρως στελεχωμένα και με ικανοποιητική επιστημονική στοχοθεσία.
- Να στηρίξουμε αποφασιστικά τα Δραμινά ΑΕΙ σε μια αποτελεσματική μεταμόρφωση ώστε να αποτελούν ζωντανές ακαδημαϊκές κοινότητες δυναμικών ανθρώπων οι οποίοι αντί να λιμνάζουν, να αποφοιτούν έχοντας λαμπρές προοπτικές σταδιοδρομίας.
Ο κυβερνητικός βουλευτής είναι πάντα ανοικτός σε μια τέτοια ρεαλιστική λειτουργική επανεκκίνηση και ουσιαστική ενδυνάμωση των ιδρυμάτων μας.
Η αγάπη στη νεολαία και η αγάπη στη γνώση είναι αληθινές όταν διαβάζουμε την πραγματικότητα που αποτυπώνουν οι αριθμοί. Όποιος καταθέτει πυροτεχνήματα, ότι δήθεν 40.000 νέοι δεν σπουδάζουν εξαιτίας της Ε.Β.Ε. ενώ στην πραγματικότητα 14.000 πάνω κάτω είναι οι λιγότεροι εισακτέοι σε σχέση με πέρυσι, όποιος επίσης μηδενίζει την προοπτική των Δραμινών ΑΕΙ, δεν προσφέρει μήτε στη νεολαία, μήτε στην Παιδεία, μήτε στον τόπο. Και συνάμα, τα φθηνά χαϊδολογήματα και η άκρατη παιδοκολακεία είναι ανήθικος λαϊκισμός.
Με πόνο, αγάπη και έγνοια για τα παιδιά μας και την πόλη μας, χωρίς καμμία διάθεση κομματικής αντιπαλότητας.
Γραφείο Βουλευτή Ν. Δράμας
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Κωνσταντίνου Δ. Μπλούχου