Η Δράμα, οι οδικοί άξονες, τα “έπεα πτερόεντα”,(λόγια του αέρα) και άλλες ιστορίες.
Την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018, ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, ανακοινώνει τα εξής:
«Η ωρίμανση του έργου Δράμα – Αμφίπολη, θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου και η έναρξη της υλοποίησής του, θα γίνει εντός του 2019».
Είχε προηγηθεί ημερίδα που διοργάνωσαν φορείς της Δράμας ,στις4 Μαρτίου 2018, στην οποία, ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» κ. Αντωνούδης, ανέφερε ότι εντός του 2018 πρόκειται να ολοκληρωθούν οι μελέτες για τον συγκεκριμένο άξονα, καθώς και η συνάντηση των παραπάνω φορέων στη Θεσσαλονίκη με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών , στην οποία ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε τα όσα ο κ. Αντωνούδης είχε δηλώσει και δεσμευθεί στη Δράμα, περί ολοκλήρωσης των μελετών για το ανωτέρω έργο, έως το τέλος του 2018, κατόπιν σχετικής χρηματοδότησης από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ εξέφρασε , ο κ. υπουργός, την πεποίθηση ότι η τμηματική δημοπράτηση του έργου θα ξεκινήσει εντός του 2019.
Όλα τα παραπάνω έχουν πλέον αποδειχθεί λόγια του αέρα, καθόσον παρήλθε το 2018, οι μελέτες δεν ολοκληρώθηκαν και φυσικά δεν υπάρχει καμία ωρίμανση του έργου.
Σήμερα αυτό που ισχύει είναι ,ότι το υπουργείο αναζητά ακόμα φόρμουλα απευθείας ανάθεσης των υπολειπομένων μελετών, καθώς και τα χρήματα που απαιτούνται για να ολοκληρωθούν αυτές. Θα ακολουθήσει ένα διάστημα αρκετών μηνών, για την εκτέλεση των παραπάνω μελετών καθώς και της μελέτης βιωσιμότητας του έργου , ενώ το μεγάλο ερωτηματικό είναι η εξεύρεση των πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ ,που προϋπολογίζονται για την κατασκευή του έργου, χρήματα τα οποία, όπως ανέφεραν οι ειδικοί, στις διάφορες συσκέψεις, δεν υπάρχουν και θα αναζητηθούν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλες τράπεζες.
Εδώ ταιριάζει το “ζήσε Μάη να φας τριφύλλι” , χωρίς να γνωρίζει κανείς σε ποιου έτους Μάη αναφερόμαστε.
Παραβρέθηκα στην ημερίδα της Δράμας και μειδίασα στο άκουσμα της αναφοράς για ολοκλήρωση των μελετών εντός του 2018..Δεν χρειάζεται να είσαι Πολιτικός Μηχανικός, μελετητής και επιβλέπων Δημοσίων έργων, όπως για 35 χρόνια ο γράφων , για να αντιλαμβάνεσαι ότι το χρονοδιάγραμμα στο οποίο κάποιοι δεσμεύθηκαν ήταν ανεφάρμοστο. Απλή γνώση της ελληνικής πραγματικότητας είναι αρκετή..Και όμως στην προκειμένη περίπτωση κάποιοι εκτέθηκαν οι ίδιοι και εξέθεσαν και τον Πρωθυπουργό.. Ύστερα με την σειρά του εκτέθηκε και ο κ .Τσίπρας..
Στα τέσσερα, (4) , χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τους Συριζανέλ και στα 4,5 χρόνια διοίκησης της Περιφέρειας από την παράταξη του κ. Μέτιου, δεν έγινε κανένα βήμα για την σύνδεσης της Δράμας και τους οδικούς άξονες. Ούτε στην κατεύθυνση της Θεσσαλονίκης, όπου δεν δόθηκε κανένα ευρώ για την ολοκλήρωση των μελετών, ούτε προς την κατεύθυνση της Καβάλας , όπου οι χρηματοδοτούμενες από την δικιά μας αρχή μελέτες, (με 5.000.000,00 ευρώ). σκάλωσαν στις ανηφόρες του Άι Σίλα.. . Και όχι μόνο αυτό.. Στην Δράμα δεν έγινε στο στο παραπάνω διάστημα κανένα ,άξιο λόγου,έργο οδοποιίας . Απλά , και για σύγκριση , αντιπαραβάλω τα οδικά έργα δεκάδων εκατομμυρίων ,(που σε διάστημα 3,5 μόνο ετών), η υπό την δική μου διοίκηση, Αντιπεριφέρεια Δράμας, κατασκεύασε, αναφέροντας ενδεικτικά, την ολοκλήρωση της Παράκαμψης της Δράμας, την Παράκαμψη Νευροκοπίου, τον δρόμο Σκαλωτή-Δασικό Χωριό, την σύνδεση Δοξάτου -Αδριανής, την ασφαλτόστρωση του δρόμου Οχυρού-Νευροκοπίου-”τελωνείου “Εξοχής και άλλα πολλά μικρότερα.
Γιάννης Ξανθόπουλος
π. Αντιπεριφερειάρχης Δράμας
υπ. Βουλευτής ΚΙΝ.ΑΛ Δράμας