Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πρόσφυγας ή μετανάστης; Άρθρο του Γιώργου Τσακίρη

Published

on

Σε πρόσφατη δημοσίευσή μου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έθεσα τον εξής προβληματισμό. «Με ποιον θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο μπορεί να ισχύει η σύγκριση μεταξύ των προσφύγων, προγόνων αρκετών από εμάς που, έχοντας την Ελλάδα ως χώρα προορισμού, έφτασαν τελικά εδώ για να γλυτώσουν τις ζωές τους από τις ορδές του Κεμάλ ή των υποχρεωτικά ανταλλάξιμων του ΄23, με τους πρόσφυγες που, εγκαταλείποντας εμπόλεμες ή όχι χώρες, φτάνουν -αισίως- στην Τουρκία, η οποία σαφώς και θεωρείται ασφαλής χώρα, με μία εύρωστη οικονομία, αλλά… δεν παραμένουν εκεί και συνεχίζουν να μετακινούνται προς άλλους προορισμούς;»

Σημειώνω πως σχετικά πρόσφατα (Αύγουστος 2019), με αφορμή περίπτωση Σύρου πρόσφυγα που συνελήφθη στη Γερμανία, δικαστήριο στο Μόναχο με απόφασή, του δεν επιτρέπει την επαναπροώθησή του στην Ελλάδα, υπό τον φόβο ότι θα επιστρέψει στην Τουρκία. Το δικαστήριο στην απόφασή του, θεωρεί πως η Τουρκία δεν αποτελεί ασφαλή χώρα για τους πρόσφυγες, λόγω του ότι δεν εφαρμόζει επαρκώς τη συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες (θα δούμε γιατί παρακάτω), κάτι που ουσιαστικά «βάζει φωτιά» στη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας του 2016.

Παράλληλα, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί πως σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε η αντιπροσωπεία του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, με τον τίτλο «Πρόσφυγας ή Μετανάστης, η επιλογή των λέξεων έχει σημασία», ενώ τις 9 από τις 10 ερωταπαντήσεις που θέτει, φροντίζει να τις τεκμηριώσει και νομικά, καταλήγει στο 10ο ερώτημα το οποίο είναι «Τι γίνεται με τους πρόσφυγες που εγκαταλείπουν τη μία χώρα υποδοχής και εισέρχονται σε άλλη; Στην περίπτωση που συνεχίζουν το ταξίδι τους από την πρώτη χώρα όπου διέμεναν δεν περιγράφονται καλύτερα ως «μετανάστες;» για να απαντήσει με το εντελώς αυθαίρετο (κατά τη γνώμη μου) νομικό συμπέρασμα πως «Ένας πρόσφυγας δεν παύει να είναι πρόσφυγας ή δεν γίνεται «μετανάστης» απλώς και μόνο επειδή αφήνει μία χώρα υποδοχής για να ταξιδεύσει σε άλλη…  Το άτομο που πληροί τα κριτήρια για το καθεστώς του πρόσφυγα παραμένει πρόσφυγας, ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη διαδρομή και τα διάφορα στάδια του ταξιδιού αναζήτησης προστασίας ή ευκαιριών για να ξαναχτίσει τη ζωή του/της». Μία τέτοια απάντηση όμως, εκτός του ότι δε στηρίζεται σε κανένα απολύτως νομικό έρεισμα, εάν υιοθετηθεί ως έχει, τότε, με βάση και τον ορισμό που δίνει η Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες (δικαιολογημένου φόβου διώξεως λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως ή πολιτικών πεποιθήσεων (και) ευρίσκεται εκτός της χώρας της οποίας έχει την υπηκοότητα …. κλπ), θα πρέπει (πχ) να προκαλέσει αυτόματα την κατάργηση του όρου «μετανάστης», καθώς οι πάντες που απλά μεταναστεύουν για οποιοδήποτε λόγο, θα μπορούν να επικαλεστούν πως φοβούνται την δίωξή τους στη χώρα καταγωγής τους, λόγω (πχ) της κοινωνικής τους τάξης ή των πολιτικών τους πεποιθήσεων, και να ζητήσουν… άσυλο σε οποιαδήποτε χώρα της αρεσκείας τους!

Το παράδειγμα-επιχείρημα που έφερε διαδικτυακός φίλος στη συζήτηση που αναπτύχθηκε «κάτω» από την αρχική δημοσίευση στο κοινωνικό δίκτυο, πως ένα μέρος του προσφυγικού ελληνισμού του 1922, είχε καταφύγει στη Συρία, αν και αρκετά καλό, «πάσχει» κατά τη γνώμη μου σε ένα -κυρίως- σημείο. Προσέχοντας (θέλω να πιστεύω) καλά το πώς διατυπώνω τις σκέψεις μου, γράφω στο αρχικό δημοσίευμα «με ποιο θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο…». Πού λοιπόν εντοπίζω το λάθος του επιχειρήματος. Αφού σημειώσω πως (όπως αναφέρει και ο Β. Αγτζίδης σε άρθρο του), στα εδάφη αυτά «είχαν καταλήξει διάφορα κύματα Ελλήνων και Αρμενίων που είχαν υποστεί τις εθνικές εκκαθαρίσεις από τους νεότουρκους την περίοδο 1914-1918. Αλλά και στη συνέχεια, κατά την κεμαλική εποχή (1919-1923)», θα πρέπει να πούμε πως οι εκτοπισμένοι και διωκόμενοι από τις εστίες τους Έλληνες, ουσιαστικά αλλά και τυπικά, δεν έφτασαν ποτέ στη Συρία, απλά διότι… το 1922 δεν υπήρχε Συρία. Τα εδάφη στα οποία προσωρινά (οι περισσότεροι) ή μόνιμα εγκαταστάθηκαν, ήταν μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, τα οποία (κατ’ αρχήν) με τη μυστική Συμφωνία Σάϊκς-Πικό το 1916, είχαν περάσει, άλλα υπό βρετανικό και άλλα υπό γαλλικό έλεγχο, και μετά τη Συνθήκη των Σεβρών το 1920, πέρασαν υπό την γαλλική εντολή, «λειτουργώντας» ουσιαστικά ως… προτεκτοράτα. Μόνο μετά το 1946 η Συρία απέκτησε την ανεξαρτησία της. Οι Έλληνες πρόσφυγες λοιπόν, μετακινήθηκαν μέσα στα όρια της, διαμελισμένης μετά τον Α΄ΠΠ, Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας -τυπικά- τα «αδιόρατα σύνορα» μιας Συνθήκης (Σεβρών), για να βρεθούν σε ένα… γαλλικό προτεκτοράτο, το οποίο μάλιστα κάθε άλλο παρά μπορούσε να χαρακτηρισθεί (ακόμη και τότε) ως «ασφαλής χώρα». Ο ίδιος δε ο Β. Αγτζίδης σημειώνει στο άρθρο του πως «στην περιοχή κατοικούσε και μια μεγάλη ελληνορθόδοξη κοινότητα αραβόφωνων, απογόνων των Βυζαντινών». Σαφώς και όσοι βρέθηκαν εκεί, χρωστούν ευγνωμοσύνη για την ελεημοσύνη των ντόπιων κατοίκων και του Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως τους αναγνωρίσθηκαν οποιαδήποτε δικαιώματα, όπως αυτά -ορθά και δίκαια- τα γνωρίζουμε και τα εννοούμε σήμερα.

Κατά συνέπεια, οι Έλληνες πρόσφυγες του ’22 και των προηγουμένων ετών, είτε μετακινήθηκαν εξ΄ αρχής σε άλλο ανεξάρτητο κράτος (Ελλάδα), το οποίο είχε κάθε θεσμική και νομική δυνατότητα να τους προσφέρει υπηρεσίες ασύλου, όπως τουλάχιστον αυτές εννοούνταν και περιγράφονταν τότε από την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες της Κοινωνίας των Εθνών, η οποία -σημειωτέων- δημιουργήθηκε μόλις ένα χρόνο πριν (1921) και κυρίως για να επιβλέψει την επιστροφή στις εστίες τους των προσφύγων του Α΄ΠΠ, είτε μετακινήθηκαν εντός των ορίων της -τότε- Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας τυπικά τα σύνορα ενός -μη ασφαλούς- προτεκτοράτου υπό την γαλλική εντολή, ευρισκόμενοι μάλιστα μεταξύ και μιας ελληνορθόδοξης κοινότητας αραβόφωνων, εάν αυτό παίζει κάποιο ρόλο.

Και αυτό, με φέρνει στο δεύτερο αντεπιχείρημά μου. Όπως σωστά αναφέρει ο διαδικτυακός μου φίλος, τα γεγονότα αυτά «έλαβαν χώρα» στις αρχές της δεκαετίας του ΄20 (και λίγο πριν). Όπως είναι γνωστό, μόλις το 1951 υπογράφηκε η Σύμβαση της Γενεύης για τα δικαιώματα των προσφύγων, η οποία και αναθεωρήθηκε-διευρύνθηκε με το Πρωτόκολλο του 1967 (Ν. Υόρκη). Τόσο στη Σύμβαση, όσο και στο Πρωτόκολλο, η Τουρκία φρόντισε να συμπεριλάβει την διευκρίνιση πως ως «πρόσφυγα», η ίδια εννοεί εκείνον που «επηρεάστηκε» από «τα γεγονότα που συνέβησαν στην Ευρώπη πριν την 1η Ιανουαρίου του 1951». Κατά συνέπεια, μέχρι και σήμερα, όσοι βρίσκονται στο έδαφος της Τουρκίας, για την ίδια -νομικά- δεν αποτελούν πρόσφυγες. Τουλάχιστον τέτοιους στους οποίους να μπορούν να αναγνωριστούν τα δικαιώματα που προβλέπει η Σύμβαση της Γενεύης και η αναθεώρησής της. Ως μέλος όμως του ΟΗΕ και έχοντας υπογράψει την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, υποχρεούται να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια προς όσους βρίσκονται στο έδαφός της.

Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε θεσμικά ή/και νομικά ορθή σύγκριση περί των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών, μπορεί να γίνει μόνο μετά την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (1948) και κυρίως μόνο μετά τη Σύμβαση της Γενεύης (1951) και της αναθεώρησής της (1967).

 

Καταλήγοντας, γνώμη μου είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση μεταξύ των Ελλήνων προσφύγων του ’22 (και προγενέστερα) που κατέφυγαν στα εδάφη της σημερινής Συρίας (και αλλού), με όσους σήμερα φθάνουν στη χώρα μας, προερχόμενοι από άλλες ασφαλείς χώρες της περιοχής.

Αν αυτό μπορεί να γίνει για συναισθηματικούς λόγους, είναι μια άλλη συζήτηση που αφορά την υποχρέωσή μας, την υποχρέωση κάθε δημοκρατικού πολίτη, για ανθρωπιστικούς λόγους, να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια αξιοπρεπούς διαβίωσης, σε κάθε άνθρωπο (ειδικά δε στα ανήλικα παιδιά) που, χωρίς δόλο, φτάνει «στην πόρτα του». Και μέχρι εκεί.

Όσον αφορά την πολιτική όμως, πολύ δε περισσότερο τη διεθνή, είμαι υποχρεωμένος να τονίσω πως δεν ασκείται, ούτε μπορεί ποτέ να ασκηθεί, με συναισθηματικούς όρους.

Τσακίρης Α. Γιώργος

Continue Reading
Comments

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Στα βήματα του Εθνοϊερομάρτυρος Αγίου Χρυσοστόμου

Published

on

By

Προσκυνηματική εκδρομή ενορίας Αγίου Χρυσοστόμου Δράμας στην γη της Ιωνίας.

Θρησκευτική ανάταση, ιερά συγκίνηση, εθνική αυτογνωσία είναι μερικά μόνο από τα ανεκτίμητα δώρα που γευθήκαμε στην διάρκεια της πενθήμερης προσκυνηματικής εκδρομής της ενορίας του Αγίου Χρυσοστόμου Δράμας στην γη της Ιωνίας, στα βήματα του Εθνοϊερομάρτυρος του Γένους μας και Εθναποστόλου Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης του από Δράμας.

Από εκεί όπου για πρώτη φορά αντίκρισε το φως της επίγειας μαρτυρικής βιοτής του  ο Άγιος Χρυσόστομος, το 1867, στην Τρίγλια της Βιθυνίας με τις πέντε εκκλησίες και το Σχολείο που έχτισε, εκκίνησε το ευλαβικό προσκύνημά μας στην ηρωική και σεπτή μορφή του.

Μουδανιά, Προύσα οι επόμενοι σταθμοί με οδηγό μας την ιστορική εθνική μνήμη που εξυψώνει αλλά και ταυτόχρονα ματώνει, που φρονηματίζει αλλά και αναπτερώνει. Συνοδοιπόρος μας σε αυτήν την ιερή διαδρομή ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Προύσης κ. Ιωακείμ, χαρισματικός και ευγενέστατος, ο οποίος ιδίοις αναλώμασιν υποδέχθηκε και δεξιώθηκε τον όμιλο των προσκυνητών, καθηλώνοντας τους πάντες με το εύχαρι και ευπροσήγορον της κατά Θεόν αγαπώσης καρδίας του.

Ακολούθησε η αγαπημένη και αλησμόνητη Σμύρνη, η αρχόντισσα και το διαμάντι της Ιωνίας μα και ο τόπος του φρικτού μαρτυρίου του Αγίου Χρυσοστόμου, η οποία και απετέλεσε το επίκεντρο του προσκυνήματός μας. Εδώ που έλαμψε ο Ελληνισμός από αρχαιοτάτων χρόνων αλλά και που γράφτηκε μία από τις τραγικότερες σελίδες της υπερτρισχιλιετούς ιστορίας του, με το αίμα των ηρώων και των μαρτύρων να ποτίζει κάθε σημείο της πόλης και κάθε γωνιά της ψυχής μας.

Η σκέψη όλων με το πληγωμένο φτερούγισμά της ακουμπά τις ημέρες της μεγάλης συμφοράς και της ανείπωτης τραγωδίας του Μικρασιατικού Ελληνισμού για να σταθεί ευλαβικά γονατιστή μπροστά στην ανυπέρβλητη θυσία του μεγάλου Ιεράρχη Αγίου Χρυσοστόμου, που ως «καλός ποιμήν» έθεσε «την ψυχήν αυτού υπερ των προβάτων» μη φεισθείς ούτε λεπτό της ζωής και της προταθείσας διάσωσής του, άξιος συνεχιστής της μακράς σειράς των ιερομαρτύρων της Πίστεως και του Γένους μας.

Εκ των ων ουκ άνευ το προσκύνημα στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Παναγίας, ο οποίος παραχωρήθηκε από τον προσφάτως κοιμηθέντα πάπα Φραγκίσκο Α΄ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την κάλυψη των λατρευτικών αναγκών των Ορθοδόξων της Σμύρνης, καθώς και στον Ιερό Ναό της ισαποστόλου Αγίας Φωτεινής της Σαμαρείτιδος, ο οποίος επίσης παραχωρήθηκε από το Ολλανδικό Προξενείο στο Ελληνικό για χρήση από τους Ορθοδόξους.

Οδηγός και πλοηγός μας στην ιστορία και στο παρόν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σμύρνης κ. Βαρθολομαίος που υποδέχθηκε τους προσκυνητές στο τέλος του Εσπερινού και τους δεξιώθηκε στον αύλειο χώρο του Ιερού Καθεδρικού Ναού της Παναγίας με τον αρχιμ. Ευγένιο και τους συνεργάτες τους.

Στην βασιλίδα των πόλεων, την Κωνσταντίνου Πόλιν, την ιερά καθέδρα του Πάνσεπτου Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, ολοκληρώθηκε το προσκύνημά μας, στην Παναγία Βλαχέρνα, στην Ιερά Μονή Βαλουκλή και στην πληγωμένη αλλά αγέρωχη Αγιά Σοφιά, ζωντανό και εύλαλο κήρυκα «του μεγαλείου του ένδοξού μας βυζαντινισμού».

Αυτονόητη η παρουσία μας στον Πατριαρχικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι και ζώσα η ελπίδα ότι σε επόμενη, πρώτα ο Θεός, επίσκεψή μας θα έχουμε την ξεχωριστή ευλογία να καταφιλήσουμε την σεπτήν δεξιάν της προσκυνητής ημίν Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου κκ. Βαρθολομαίου, ο οποίος εκείνο το διάστημα απουσίαζε στην Ίμβρο.

11-16 Μαΐου 2025: 5 ημέρες μεστές πλουσίων πνευματικών εμπειριών, έμφορτες θρησκευτικής ιερότητος και ζώσας εθνικής μνήμης σε τόπους παλλάδια του πολυφίλητου Γένους μας και της φιλτάτης Ορθοδοξίας.

Αρχιμ. Γεράσιμος Βλατίτσης

Δείτε το άλμπουμ φωτογραφιών

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ – Σάββατο 24/5 στις 12μ.μ

Published

on

By

Όλοι και Όλες την Σάββατο 24/5 στις 12μ.μ στην Κεντρική Πλατεία.

Να σταματήσει τώρα η σφαγή του Παλαιστινιακού Λαού

Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ

Καταγγέλλουμε το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ που έπειτα από 588 ημέρες σφοδρών και πολύνεκρων βομβαρδισμών και πολεμικών επιχειρήσεων και αφού έχει σφαγιάσει πάνω από 61.000 νεκρούς και 119.000 τραυματίες, στην συντριπτική πλειοψηφία άμαχο πληθυσμό, κλιμακώνει την επίθεση στην Λωρίδα της Γάζας με νέα επιχείρηση με το όνομα «Άρμα του Γεδεών». Με ξεδιάντροπο τρόπο και αποθρασυμμένοι από τους συμμάχους τους, την ΕΕ και τις ΗΠΑ, ισραηλινοί αξιωματούχοι, κάνουν λόγο ξεκάθαρα για κατοχή του συνόλου της περιοχής. Μάλιστα με την άρνηση να επιτρέψουν οποιαδήποτε ανθρωπιστική βοήθεια, προκαλούν λιμό και προσπαθούν να διώξουν  τους παλαιστίνιους από τα σπίτια τους.Ο ΟΗΕ προειδοποιεί πως στην Γάζα τις επόμενες 48 ώρες κινδυνεύουν με θάνατο 14.000 μωρά, λόγω υποσιτισμού και έλλειψης φαρμάκων!

Εδώ και καιρό έχουν πέσει οι μάσκες για την ελληνική κυβέρνηση και όλα τα κόμματα που έκαναν λόγο για δικαίωμα στην αυτοάμυνα του Ισραήλ. Η σωστή πλευρά της ιστορίας είναι εδώ, στον αγώνα για το δικαίωμα όλων των λαών να ζουν ειρηνικά στον τόπο τους και όχι με τα σφαγεία για τα συμφέροντα των εκμεταλλευτών όλου του κόσμου.

Καλούμε τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους και γενικότερα το λαό της Δράμας που γνωρίζουν τι πάει να πει γενοκτονία να  εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον παλαιστινιακό λαό.

 

Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ

Να σταματήσει τώρα η απαράδεκτη επιχείρηση που στόχο έχει την κατοχή της Λωρίδας της Γάζας

Αναγνώριση του Παλαιστινιακού κράτος στα σύνορα του 1967 με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ

 

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Εκδήλωση του ΚΚΕ για τα 80 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών

Published

on

By

Πραγματοποιήθηκε με πλήθος κόσμου, το Σάββατο 17 Μάη στον χώρο του Δημαρχείου Δράμας, η προγραμματισμένη εκδήλωση της Τ.Ε. Δράμας του ΚΚΕ και του Παραρτήματος Δράμας της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης & Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (Π.Ε.Α.Ε.Α.- Δ.Σ.Ε.),η οποία ήταν αφιερωμένη στα 80 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Παραρτήματος Δράμας της ΠΕΑΕΑ – ΔΣΕ, Παύλος Ιμσηρίδης, που μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη διεκδίκηση των γερμανικών επανορθώσεων για τα εγκλήματα κατά του ελληνικού λαού.

Η Μαρία Μάλλη, γραμματέας της ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ, στην ομιλία της με θέμα ” Η Αντιφασιστική Νίκη των Λαών και η συμβολή του Ε.Λ.Α.Σ.. Το Κ.Κ.Ε. στην πρώτη γραμμή του αγώνα” στάθηκε  στη συμβολή της ΕΣΣΔ και του Κόκκινου Στρατού καθώς και του εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος, του αντάρτικου αγώνα, κατά των καταχτητών, που αναπτύχθηκε με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές στα υπό κατοχή κράτη.

Ανέδειξε  την προσπάθεια που γίνεται , με κατεύθυνση της ΕΕ να σβήσει η μνήμη αυτού του μεγαλειώδους αγώνα, μετονομάζοντας την 9η Μάη σε “Ημέρα της Ευρώπης” αλλά και πώς επιχειρείται η παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας. Αναφέρθηκαν πολύτιμα συμπεράσματα για τις σημερινές συνθήκες, του οξυμένου ανταγωνισμού μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών και τη στάση των λαών για να βγουν στο προσκήνιο κατακτώντας  τη δική τους  εξουσία, την εργατική εξουσία, που μπορεί να διασφαλίσει την πραγματική ειρήνη.

Με αφορμή τα  80 χρόνια από τον θάνατο του Άρη Βελουχιώτη, ως ένα μικρό αφιέρωμα στον πρωτοκαπετάνιο του Ε.Λ.Α.Σ., παρουσιάστηκε από τον Νικόλαο Θ. Γεωργιάδη η έρευνα – μελέτη του για την περίοδο του Θανάση Κλάρα στη Δράμα – στο βουνό Άρης Βελουχιώτης-, στα χρόνια πριν το ξέσπασμα του Β΄ΠΠ.

Στην ομιλία του με θέμα: “Θανάσης Κλάρας στη Δράμα, Άρης Βελουχιώτης στο βουνό”, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στοιχεία και μαρτυρίες από τα χρόνια, που μέσα από την επαφή του Θανάση Κλάρα με τους ακτήμονες και πάμφτωχους ανθρώπους “στα μικρά Μπούκια”, Παρανέστι σήμερα, ταυτίστηκε μαζί τους, ένιωσε τον πόνο τους, διέκρινε το άδικο.

Η  ιδιαίτερη αναφορά στη σχέση του Βελουχιώτη με την περιοχή της Δράμας και κάποια πρώτα στοιχεία για τον  Λεωνίδα Τσιμπλίδη, από το Περιθώρι, έναν από τους μαυροσκούφηδες του Άρη, προκάλεσαν και κράτησαν το ενδιαφέρον των παραβρισκόμενων.

Η εκδήλωση έκλεισε με επιλεγμένα αντάρτικα και ρεμπέτικα τραγούδια από φίλους μουσικούς.

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

Εκπαιδευτικά3 μήνες ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Από τη Δράμα στα ΟΣΚΑΡ

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Η ΑΛΗΘΕΙΑ του Florian Zeller, από το Θεατροστάσιο στη Δράμα

Πολιτιστικά3 μήνες ago

“Μικρές Ταινίες, Μεγάλα Όνειρα”

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Cinematherapy με τη συμμετοχή 1900 μαθητών των Σχολείων της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Ετήσιος Χορός Εμπορικού Συλλόγου Δράμας – FLASHBACK PARTY

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

Το 5ο Δημ. Σχολείο Δράμας στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα ago

Ημερίδα για τις δυνατότητες εισαγωγής και σταδιοδρομίας στον Στρατό Ξηράς

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Στα βήματα του Εθνοϊερομάρτυρος Αγίου Χρυσοστόμου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ – Σάββατο 24/5 στις 12μ.μ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Εκδήλωση του ΚΚΕ για τα 80 χρόνια από την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Το Global Stone Congress 2025 στη Δράμα από 16 έως 20 Ιουνίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Στήριξη για άτομα με άνοια και τις οικογένειές τους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Δωρεά της Raycap: Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας το στρατόπεδο Ανδρικάκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Ο Χρ. Μαμσάκος παραιτείται από Δημοτικός Σύμβουλος και Επικεφαλής της Παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα»

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Η ΑΛΗΘΕΙΑ του Florian Zeller, από το Θεατροστάσιο στη Δράμα

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

Το 5ο Δημ. Σχολείο Δράμας στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών