Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πρόσφυγας ή μετανάστης; Άρθρο του Γιώργου Τσακίρη

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε πρόσφατη δημοσίευσή μου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, έθεσα τον εξής προβληματισμό. «Με ποιον θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο μπορεί να ισχύει η σύγκριση μεταξύ των προσφύγων, προγόνων αρκετών από εμάς που, έχοντας την Ελλάδα ως χώρα προορισμού, έφτασαν τελικά εδώ για να γλυτώσουν τις ζωές τους από τις ορδές του Κεμάλ ή των υποχρεωτικά ανταλλάξιμων του ΄23, με τους πρόσφυγες που, εγκαταλείποντας εμπόλεμες ή όχι χώρες, φτάνουν -αισίως- στην Τουρκία, η οποία σαφώς και θεωρείται ασφαλής χώρα, με μία εύρωστη οικονομία, αλλά… δεν παραμένουν εκεί και συνεχίζουν να μετακινούνται προς άλλους προορισμούς;»

Σημειώνω πως σχετικά πρόσφατα (Αύγουστος 2019), με αφορμή περίπτωση Σύρου πρόσφυγα που συνελήφθη στη Γερμανία, δικαστήριο στο Μόναχο με απόφασή, του δεν επιτρέπει την επαναπροώθησή του στην Ελλάδα, υπό τον φόβο ότι θα επιστρέψει στην Τουρκία. Το δικαστήριο στην απόφασή του, θεωρεί πως η Τουρκία δεν αποτελεί ασφαλή χώρα για τους πρόσφυγες, λόγω του ότι δεν εφαρμόζει επαρκώς τη συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες (θα δούμε γιατί παρακάτω), κάτι που ουσιαστικά «βάζει φωτιά» στη συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας του 2016.

Παράλληλα, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί πως σε φυλλάδιο που κυκλοφόρησε η αντιπροσωπεία του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, με τον τίτλο «Πρόσφυγας ή Μετανάστης, η επιλογή των λέξεων έχει σημασία», ενώ τις 9 από τις 10 ερωταπαντήσεις που θέτει, φροντίζει να τις τεκμηριώσει και νομικά, καταλήγει στο 10ο ερώτημα το οποίο είναι «Τι γίνεται με τους πρόσφυγες που εγκαταλείπουν τη μία χώρα υποδοχής και εισέρχονται σε άλλη; Στην περίπτωση που συνεχίζουν το ταξίδι τους από την πρώτη χώρα όπου διέμεναν δεν περιγράφονται καλύτερα ως «μετανάστες;» για να απαντήσει με το εντελώς αυθαίρετο (κατά τη γνώμη μου) νομικό συμπέρασμα πως «Ένας πρόσφυγας δεν παύει να είναι πρόσφυγας ή δεν γίνεται «μετανάστης» απλώς και μόνο επειδή αφήνει μία χώρα υποδοχής για να ταξιδεύσει σε άλλη…  Το άτομο που πληροί τα κριτήρια για το καθεστώς του πρόσφυγα παραμένει πρόσφυγας, ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη διαδρομή και τα διάφορα στάδια του ταξιδιού αναζήτησης προστασίας ή ευκαιριών για να ξαναχτίσει τη ζωή του/της». Μία τέτοια απάντηση όμως, εκτός του ότι δε στηρίζεται σε κανένα απολύτως νομικό έρεισμα, εάν υιοθετηθεί ως έχει, τότε, με βάση και τον ορισμό που δίνει η Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες (δικαιολογημένου φόβου διώξεως λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως ή πολιτικών πεποιθήσεων (και) ευρίσκεται εκτός της χώρας της οποίας έχει την υπηκοότητα …. κλπ), θα πρέπει (πχ) να προκαλέσει αυτόματα την κατάργηση του όρου «μετανάστης», καθώς οι πάντες που απλά μεταναστεύουν για οποιοδήποτε λόγο, θα μπορούν να επικαλεστούν πως φοβούνται την δίωξή τους στη χώρα καταγωγής τους, λόγω (πχ) της κοινωνικής τους τάξης ή των πολιτικών τους πεποιθήσεων, και να ζητήσουν… άσυλο σε οποιαδήποτε χώρα της αρεσκείας τους!

Το παράδειγμα-επιχείρημα που έφερε διαδικτυακός φίλος στη συζήτηση που αναπτύχθηκε «κάτω» από την αρχική δημοσίευση στο κοινωνικό δίκτυο, πως ένα μέρος του προσφυγικού ελληνισμού του 1922, είχε καταφύγει στη Συρία, αν και αρκετά καλό, «πάσχει» κατά τη γνώμη μου σε ένα -κυρίως- σημείο. Προσέχοντας (θέλω να πιστεύω) καλά το πώς διατυπώνω τις σκέψεις μου, γράφω στο αρχικό δημοσίευμα «με ποιο θεσμικά ή νομικά ορθό τρόπο…». Πού λοιπόν εντοπίζω το λάθος του επιχειρήματος. Αφού σημειώσω πως (όπως αναφέρει και ο Β. Αγτζίδης σε άρθρο του), στα εδάφη αυτά «είχαν καταλήξει διάφορα κύματα Ελλήνων και Αρμενίων που είχαν υποστεί τις εθνικές εκκαθαρίσεις από τους νεότουρκους την περίοδο 1914-1918. Αλλά και στη συνέχεια, κατά την κεμαλική εποχή (1919-1923)», θα πρέπει να πούμε πως οι εκτοπισμένοι και διωκόμενοι από τις εστίες τους Έλληνες, ουσιαστικά αλλά και τυπικά, δεν έφτασαν ποτέ στη Συρία, απλά διότι… το 1922 δεν υπήρχε Συρία. Τα εδάφη στα οποία προσωρινά (οι περισσότεροι) ή μόνιμα εγκαταστάθηκαν, ήταν μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, τα οποία (κατ’ αρχήν) με τη μυστική Συμφωνία Σάϊκς-Πικό το 1916, είχαν περάσει, άλλα υπό βρετανικό και άλλα υπό γαλλικό έλεγχο, και μετά τη Συνθήκη των Σεβρών το 1920, πέρασαν υπό την γαλλική εντολή, «λειτουργώντας» ουσιαστικά ως… προτεκτοράτα. Μόνο μετά το 1946 η Συρία απέκτησε την ανεξαρτησία της. Οι Έλληνες πρόσφυγες λοιπόν, μετακινήθηκαν μέσα στα όρια της, διαμελισμένης μετά τον Α΄ΠΠ, Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας -τυπικά- τα «αδιόρατα σύνορα» μιας Συνθήκης (Σεβρών), για να βρεθούν σε ένα… γαλλικό προτεκτοράτο, το οποίο μάλιστα κάθε άλλο παρά μπορούσε να χαρακτηρισθεί (ακόμη και τότε) ως «ασφαλής χώρα». Ο ίδιος δε ο Β. Αγτζίδης σημειώνει στο άρθρο του πως «στην περιοχή κατοικούσε και μια μεγάλη ελληνορθόδοξη κοινότητα αραβόφωνων, απογόνων των Βυζαντινών». Σαφώς και όσοι βρέθηκαν εκεί, χρωστούν ευγνωμοσύνη για την ελεημοσύνη των ντόπιων κατοίκων και του Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως τους αναγνωρίσθηκαν οποιαδήποτε δικαιώματα, όπως αυτά -ορθά και δίκαια- τα γνωρίζουμε και τα εννοούμε σήμερα.

Κατά συνέπεια, οι Έλληνες πρόσφυγες του ’22 και των προηγουμένων ετών, είτε μετακινήθηκαν εξ΄ αρχής σε άλλο ανεξάρτητο κράτος (Ελλάδα), το οποίο είχε κάθε θεσμική και νομική δυνατότητα να τους προσφέρει υπηρεσίες ασύλου, όπως τουλάχιστον αυτές εννοούνταν και περιγράφονταν τότε από την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες της Κοινωνίας των Εθνών, η οποία -σημειωτέων- δημιουργήθηκε μόλις ένα χρόνο πριν (1921) και κυρίως για να επιβλέψει την επιστροφή στις εστίες τους των προσφύγων του Α΄ΠΠ, είτε μετακινήθηκαν εντός των ορίων της -τότε- Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, περνώντας τυπικά τα σύνορα ενός -μη ασφαλούς- προτεκτοράτου υπό την γαλλική εντολή, ευρισκόμενοι μάλιστα μεταξύ και μιας ελληνορθόδοξης κοινότητας αραβόφωνων, εάν αυτό παίζει κάποιο ρόλο.

Και αυτό, με φέρνει στο δεύτερο αντεπιχείρημά μου. Όπως σωστά αναφέρει ο διαδικτυακός μου φίλος, τα γεγονότα αυτά «έλαβαν χώρα» στις αρχές της δεκαετίας του ΄20 (και λίγο πριν). Όπως είναι γνωστό, μόλις το 1951 υπογράφηκε η Σύμβαση της Γενεύης για τα δικαιώματα των προσφύγων, η οποία και αναθεωρήθηκε-διευρύνθηκε με το Πρωτόκολλο του 1967 (Ν. Υόρκη). Τόσο στη Σύμβαση, όσο και στο Πρωτόκολλο, η Τουρκία φρόντισε να συμπεριλάβει την διευκρίνιση πως ως «πρόσφυγα», η ίδια εννοεί εκείνον που «επηρεάστηκε» από «τα γεγονότα που συνέβησαν στην Ευρώπη πριν την 1η Ιανουαρίου του 1951». Κατά συνέπεια, μέχρι και σήμερα, όσοι βρίσκονται στο έδαφος της Τουρκίας, για την ίδια -νομικά- δεν αποτελούν πρόσφυγες. Τουλάχιστον τέτοιους στους οποίους να μπορούν να αναγνωριστούν τα δικαιώματα που προβλέπει η Σύμβαση της Γενεύης και η αναθεώρησής της. Ως μέλος όμως του ΟΗΕ και έχοντας υπογράψει την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, υποχρεούται να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια προς όσους βρίσκονται στο έδαφός της.

Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε θεσμικά ή/και νομικά ορθή σύγκριση περί των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών, μπορεί να γίνει μόνο μετά την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (1948) και κυρίως μόνο μετά τη Σύμβαση της Γενεύης (1951) και της αναθεώρησής της (1967).

 

Καταλήγοντας, γνώμη μου είναι πως δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση μεταξύ των Ελλήνων προσφύγων του ’22 (και προγενέστερα) που κατέφυγαν στα εδάφη της σημερινής Συρίας (και αλλού), με όσους σήμερα φθάνουν στη χώρα μας, προερχόμενοι από άλλες ασφαλείς χώρες της περιοχής.

Αν αυτό μπορεί να γίνει για συναισθηματικούς λόγους, είναι μια άλλη συζήτηση που αφορά την υποχρέωσή μας, την υποχρέωση κάθε δημοκρατικού πολίτη, για ανθρωπιστικούς λόγους, να προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια αξιοπρεπούς διαβίωσης, σε κάθε άνθρωπο (ειδικά δε στα ανήλικα παιδιά) που, χωρίς δόλο, φτάνει «στην πόρτα του». Και μέχρι εκεί.

Όσον αφορά την πολιτική όμως, πολύ δε περισσότερο τη διεθνή, είμαι υποχρεωμένος να τονίσω πως δεν ασκείται, ούτε μπορεί ποτέ να ασκηθεί, με συναισθηματικούς όρους.

Τσακίρης Α. Γιώργος

Διαβάστε όλο το άρθρο
Σχόλια

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πρόσκληση σε ομάδα διακοπής καπνίσματος

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής  Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Δράμας «ΔΡΑΣΗ» σχεδιάζει την δημιουργία ομάδας (ομάδων) διακοπής του καπνίσματος.

Στόχος των ομάδων  αυτών είναι  η κινητοποίηση των μελών της  και η αξιοποίηση της ομαδικής διαδικασίας για την διακοπή του καπνίσματος.

Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η ψυχοεκπαίδευση των συμμετεχόντων μέσω της βιωματικής μάθησης, η δημιουργία ενός κλίματος ασφαλείας και εχεμύθειας, μέσα στο οποίο τα μέλη της ομάδας θα μπορούν να μοιραστούν τις προσωπικές εμπειρίες τους, τους φόβους και τις δυσκολίες τους, να πάρουν και να δώσουν στήριξη στην ομάδα.

Επίσης θα δοθεί η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν τα αποθέματα τους και να συνδεθούν με τις αξίες και τις ικανότητες τους.

Ο αριθμός των συναντήσεων αυτών θα έχει βιωματικό χαρακτήρα και θα είναι έξι εβδομαδιαίες συναντήσεις. Η συνολική διάρκεια κάθε συνάντησης θα είναι 90΄ λεπτά. Ο αριθμός των ατόμων που θα συμμετέχουν σε κάθε ομάδα θα είναι μέγιστος 12 άτομα.  Οι συναντήσεις θα γίνονται στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης «ΔΡΑΣΗ»  ( Θεμιστοκλέους 2, 1ος όροφος) .

Οι  ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε αυτές τις ομάδες  μπορούν να επικοινωνήσουν στο τηλέφωνο του Κέντρου: 2521030053, από τις 22-04-2024 έως και 30-04-2024  ή μπορούν να στείλουν email στην ηλεκτρονική διεύθυνση: drasidrama@gmail.com.

Οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τετάρτη ξεκινώντας από 15/05, 22/05, 29/05, 05/06, 12/06 και τελειώνουν στις 19-06-2024, και ώρες 11:00 12:30 πμ.

Υπεύθυνος των συναντήσεων αυτών είναι ο Βλάχος Κων/νος, Ψυχολόγος.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Οίνου «Βασικές αρχές οινογνωσίας»

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η ένωση «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» με στόχο την κατάρτιση των εργαζομένων στο χώρο της εστίασης και του εμπορίου οίνου στη Δράμα, καθώς και την ανάδειξη του επώνυμου Ελληνικού κρασιού, διοργανώνει με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Δράμας, διήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα «Βασικές αρχές οινογνωσίας».

Η πρόσκληση απευθύνεται κυρίως σε ιδιοκτήτες και εργαζόμενους σε επιχειρήσεις όπως εστιατόρια, wine bars, ξενοδοχεία, κάβες, super markets, delicatessen και διακίνηση ποτών, αλλά και σε καταναλωτές που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις οινικές τους γνώσεις, καλύπτοντας πλήρως τις βασικές αρχές οινογνωσίας.

Το σεμινάριο διαρκεί 14 εκπαιδευτικές ώρες και θα πραγματοποιηθεί στη ΔΡΑΜΑ, σε δύο (2) ημέρες σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

  • Τρίτη 14/05/24 – 10:00 – 17:00 Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη (Αδριανή)
  • Τετάρτη 15/05/24 – 10:00 – 17:00           Κτήμα Τέχνη Οίνου (Μικροχώρι)

Στη διάρκεια του εκπαιδευτικού αυτού διημέρου, τις βασικές αρχές οινογνωσίας θα πλαισιώσουν ξεναγήσεις στα οινοποιεία που θα φιλοξενήσουν το σεμινάριο, και  οινογευσίες, παρουσία των οινοποιών-μελών της ένωσης «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» στη Δράμα:   Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη, Κτήμα Παυλίδη, Κτήμα Τέχνη Οίνου, Nico Lazaridi και Oenops.

Πληροφορίες:

  1. Εισηγήτρια του σεμιναρίου είναι η κα Μαρία Δήμου, οινοχόος, καθηγήτρια στη σχολή Le Monde και υπεύθυνη marketing στο Κατώγι Αβέρωφ.
  2. Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο είναι 100€ και περιλαμβάνει το εγχειρίδιο οίνου με την ύλη του σεμιναρίου καθώς και τη βεβαίωση παρακολούθησης.
  3. Το Επιμελητήριο Δράμας καλύπτει πλήρως 25 θέσεις εργαζομένων σε επιχειρήσεις εστίασης που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην περιοχή (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
  4. Η εγγραφή πραγματοποιείται με τη συμπλήρωση των στοιχείων σας στην παρακάτω Google Form και θα λάβετε άμεσα email επιβεβαίωσης της συμμετοχής σας, καθώς και ενημέρωση για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Google Form
  5. Η μετάβαση στους χώρους του σεμιναρίου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με μέριμνα των συμμετεχόντων.

Πρόγραμμα Σεμιναρίου

Τρίτη 14/05/24 – ΚΤΗΜΑ ΚΩΣΤΑ ΛΑΖΑΡΙΔΗ

Αμπέλι & Οινοποίηση

09:45                      Προσέλευση

10:00 – 11:30          Ιστορική προσέγγιση του οίνου

Βασικά Στοιχεία Αμπελουργίας

Εισαγωγή στην οινοποίηση

11:30 – 12:00          Διάλειμμα-Καφές

12:00– 13:30           Παραγωγική διαδικασία κρασιών

Τύποι και κατηγορίες κρασιών

Οργανοληπτικός Έλεγχος/Γευσιγνωσία Κρασιών

(Θεωρητική Προσέγγιση)

13:30 – 14:00          Διάλειμμα (ελαφρύ γεύμα)

14:00 – 17:00         Ξενάγηση στο οινοποιείο και παρουσίαση της οινοποιητικής διαδικασίας

Γευσιγνωσία οίνων Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη

Οριζόντια γευσιγνωσία οίνων «Ασύρτικο & Sauvignon Blanc», το   χαρακτηριστικό «χαρμάνι/blend» της Δράμας από τα οινοποιεία:   Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη, Κτήμα Παυλίδη, Κτήμα Τέχνη Οίνου, Nico Lazaridi και Oenops

Τετάρτη,  15/05/24, ΚΤΗΜΑ ΤΕΧΝΗ ΟΙΝΟΥ

Κρασί & Γαστρονομία

09:45                      Προσέλευση

10:00 – 11:30          Το κρασί στην εστίαση

Το σέρβις του κρασιού

11:30 – 12:00          Διάλειμμα-Καφές

12:00 – 12:45          Το σέρβις του κρασιού

Μύθοι και αλήθειες

12:45 – 13:45         «Κρασί και Φαγητό» – Θεωρητική και Βιωματική προσέγγιση της συνδυαστικής φαγητού-κρασιού

13:45 – 14:15          Διάλειμμα (ελαφρύ γεύμα)

14.15 – 15:30         Ξενάγηση στο οινοποιείο και παρουσίαση της οινοποιητικής διαδικασίας

15.30 – 17:00         Γευσιγνωσία οίνων από τα οινοποιεία της Δράμας:   Κτήμα Παυλίδη, Κτήμα Τέχνη Οίνου, Nico Lazaridi και Oenops

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Διάκριση σε βάρος των πολιτών της Δράμας από Κυβέρνηση και κτηματολόγιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Θ. Ξανθόπουλος: Κυβέρνηση και κτηματολόγιο επιβεβαιώνουν την διακριτική μεταχείριση σε βάρος των πολιτών της Δράμας-Αρνούνται παράταση της καταληκτικής προθεσμίας υποβολής δηλώσεων

Το Κτηματολογιο ΑΕ, με έγγραφη απάντησή του στην Αναφορά που κατέθεσε ο βουλευτής Δράμας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος, επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας για διακριτική μεταχείριση των πολιτών της Δράμας αλλά και της Ξάνθης, στους οποίους αρνηθηκε να δώσει δίμηνη παράταση της καταληκτικής προθεσμίας υποβολής εκπρόθεσμων δηλώσεων και αιτήσεων διόρθωσης, έως τις 30 Απριλίου 2024, την οποία είχε ζητήσει ο Δικηγορικός Σύλλογος. Και αυτό, όταν το Κτηματολόγιο, με άλλη απόφασή του, είχε εγκρίνει και σωστά, σχετική παράταση της καταληκτικής προθεσμίας για την Π.Ε Ροδόπης, έως τις 13-5-2024!

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Δράμας είχε χαρακτηρίσει πρόκληση την στάση του Κτηματολογίου και είχε ζητήσει να υπάρξουν πρωτοβουλίες ώστε να μην καταπατηθούν “τα συνταγματικά κατοχυρωμένα συμφέροντα των δραμινών πολιτών, οι οποίοι για μια ακόμη φορά αντιμετωπίζονται ως πολίτες Β κατηγορίας”.

Ωστοσο, το Κτηματολογιο, απαντώντας στην Αναφορά του κ. Ξανθόπουλου, επιμένει και δικαιολογεί την στάση “δύο μέτρων και δυο σταθμών”, που ακολουθεί, επικαλούμενο ως επιχείρημα ότι η σύμβαση για την Δράμα και την Ξάνθη(ΚΤ5-01), είναι διαφορετική από την σύμβαση για την Ροδόπη(ΚΤ5-02) και ότι δεν τίθεται θέμα διακριτικης μεταχείρισης, διότι οι συμβάσεις διέπονται από διαφορετικά χρονοδιαγράμματα!

Στην ίδια απάντηση του Κτηματολογίου, αποκαλύπτεται όμως ότι η σύμβαση για την Δράμα και την Ξανθη, ξεκίνησε στις 14-1-2019, ένα μήνα αργότερα από την σύμβαση για την Ροδόπη που τέθηκε σε εφαρμογή στις 10-12-2028! Και παρόλα αυτά, για την περιοχή της Ροδόπης, δόθηκε επιπλέον παράταση της καταληκτικής προθεσμίας, έως τις 13 Μαίου 2024 και ορθώς. Παράταση που το Κτηματολόγιο αρνήθηκε για τους κατοίκους τόσο της Δράμας όσο και της Ξάνθης, για τους οποίους η προθεσμία έληξε στις 28 Φεβρουαρίου 2024. Οπως επισημαίνει μάλιστα, “η ανωτέρω ημερομηνία αφορά μόνο στην υποβολή των αρχικών εκπρόθεσμων δηλώσεων και στην υποβολή αιτήσεων διόρθωσης πρόδηλου σφάλματος. Οι δηλώσεις νέων δικαιωμάτων και η κατάθεση συμπληρωματικών στοιχείων συνεχίζει να επιτρέπεται μέχρι και την περαίωση της κτηματογράφησης.”.

Θεωρούμε απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη την συμπεριφορά της κυβέρνησης και του  Κτηματολογίου απέναντι στους πολίτες της Δράμας και της Ξάνθης και ζητούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίζει συνθήκες ισονομίας για όλους τους πολίτες της ακριτικής μας περιφέρειας

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Νίκη Ευκαρπίας – Δόξα Δράμας 1-1: Προμελετημένο έγκλημα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κώστας Αποστολίδης (1948 – 2024): Το Made in Greece επιχειρηματικό όνειρο ενός σπάνιου ανθρώπου

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 μήνα πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Βραβείο στην Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» του 1ου ΕΠΑΛ Δοξάτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

16η αγωνιστική της Α’ ΕΠΣΔ 2023-2024

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

«Μπαμ» της BIANCO MONTE Δράμα κόντρα στην ΑΕΚ 29-26

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Βρέθηκε σορός ηλικιωμένου σε χωράφι στην Καλή Βρύση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κρίνουμε απαράδεκτο το καθεστώς δυνητικής αργίας Γενικής Ιατρού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Προσκυνηματική εκδρομή στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ τον Μάιο

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Ολοταχώς για το τοπικό η ΔΟΞΑ

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Παρουσίαση βιβλίου “Η Φλό στον δρόμο”, από την συγγραφέα Έλενα Αρτζανίδου

Χρηστικά2 μήνες πριν

Πότε η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ισχύει για οδήγηση μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Πρόσκληση σε ομάδα διακοπής καπνίσματος

Εκπαιδευτικά3 ημέρες πριν

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της First Lego League στη Δράμα

Εκπαιδευτικά3 ημέρες πριν

Μεγάλη διάκριση για την ομάδα του Δραμινού καθηγητή Ραφαήλ Τζίμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ρομποτικης

Πολιτιστικά3 ημέρες πριν

ΒΥΖΑΝΤΙΝΉ ΜΕΓΑΛΟΠΡΈΠΕΙΑ με Ιερά κείμενα και ύμνους

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Στο τοπικό πρωτάθλημα μετά από 106 χρόνια – Μαύρη σελίδα για τη Δόξα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Οίνου «Βασικές αρχές οινογνωσίας»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Διάκριση σε βάρος των πολιτών της Δράμας από Κυβέρνηση και κτηματολόγιο

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Παίζοντας με καρδιά και μυαλό κέρδισε την παραμονή στην National league 1

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ημέρες πριν

Κ.Α.Ο.Δ. – Μακεδονικος: Ο τελικός για μια θέση στην National League 1

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Αντάμωμα σχολείων και Πολιτισμών στις 19 Απριλίου 2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε την υγεία ως εμπόρευμα και τον ασθενή ως πελάτη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Την Τετάρτη 17 Απρίλη κάνουμε το βήμα ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για μας και τα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι δίκαιος, γιατί έχει τον νου του στα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

5ο Δημ. Σχολείο Δράμας: Η θρεπτική αξία του Σαρακοστιανού τραπεζιού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Πίνακας διημερεύσεων διανυκτερεύσεων 16-30 Απριλίου 2024

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών