Ανάρτηση του Kostas Katsimigas
ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΣΟΥ ΦΕΡΝΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΛΙΟΧΑΡΤΟ….
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Στα πάνω από 30 χρόνια που συμμετέχω στο δημόσιο βίο έχω δει πολλά δημόσια έγγραφα που ήταν προχειρογραμμένα παλιόχαρτα.
Αυτό το τελευταίο όμως που φέρει και την υπογραφή δύο πρωτοκλασάτων υπουργών με ξεπέρασε. Χρονιάρες μέρες και οι υπουργοί Οικονομικών (Σταικούρας) και Μεταφορών Υποδομών (Καραμανλής), εξέδωσαν μια περισπούδαστη απόφαση με την οποία Διαχωρίζουν την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Με απλά λόγια το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Η απόφαση υπογράφτηκε στις 8-12-2021 και έλαβε ΑΔΑ:ΨΔΚΡ465ΧΘΞ-ΩΥΚ.
Ο διαχωρισμός γίνεται σε τέσσερις κατηγορίες:
- Η πρώτη αφορά το ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ,
- η δεύτερη ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ,
- η τρίτη το ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ και
- η τέταρτη ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ.
Σε κάθε κατηγορία υπάρχει διαχωρισμός ανά περιοχή.
Διαβάζουμε λοιπόν ανά περίπτωση αυτά που μας αφορούν. Και μας αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο ανατολικά της Θεσσαλονίκης.
Έχουμε λοιπόν και λέμε:
Στο ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ αναφέρεται η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, άσχετα αν δεν κυκλοφορούν τρένα και δεν υπάρχει ούτε προσωπικό στους σταθμούς που είχαν απομείνει.
Στο ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Εδώ βέβαια να μου επιτραπεί να πω στους συντάκτες του εγγράφου και αγνοούντες γεωγραφία υπαλλήλους του Υπουργείου Υποδομών, αλλά και στους κ.κ Υπουργούς, ότι η «παραλλαγή Πολυκάστρου –Ειδομένης» ως ευρισκόμενη στο Νομό Κιλκίς ανήκει στην Κεντρική Μακεδονία και όχι στη Δυτική. Μικρό το πρόβλημα.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι αναγράφεται και η κατασκευή του τμήματος Ροδοδάφνη – Πάτρα. Το έργο αυτό μόλις δημοπρατήθηκε και ο προϋπολογισμός του είναι 477 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και το μήκος 11 χιλ., δηλαδή κόστος 43,5 εκ. ανά χιλιόμετρο. Κρατείστε στη μνήμη σας το νούμερο.
Για το έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες προϋπολογισμού 1,68 δις και μήκους 205 χιλ, δηλαδή κόστους 8,19 εκ. ανά χιλιόμετρο που ανακοινώθηκε ταυτόχρονα με το έργο της Πάτρας, άσχετα αν δεν ξεκίνησαν ούτε οι μελέτες, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΓΡΑΦΗ.
Και πάμε παρακάτω στην τρίτη κατηγορία ΕΝΕΡΓΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ που έχει γούστο.
Εδώ λοιπόν βλέπουμε ότι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουμε:
- Τμήματα χαράξεων μεταξύ Λαχανόκηπων-Μουριών,
- Νέα Ζίχνη-Αμφίπολη Λιμένας,
- Σ.Σ. Σερρών-ΒΙΠΕ Σερρών Σ.Σ. και
- Ποταμού-ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης.
Εδώ λοιπόν έχουμε: Στο 1 δυο σημεία που απέχουν μεταξύ τους 4-5 χιλ. μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, δηλαδή στην Κεντρική Μακεδονία, στο 2 είναι ένα μικρό τμήμα γραμμής μήκους 7 χιλ. που ανήκει στη γραμμή Θεσσαλονίκης –Αλεξανδρούπολης, στο 3 είναι μια παλιά γραμμή που έγινε λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε και τελικά ξηλώθηκαν και οι σιδηροτροχιές το 1970 και στο 4 είναι το τμήμα μιας γραμμής μεταξύ του μη υφιστάμενου σήμερα σταθμού του Ποταμού και της πόλης των Φερών.
Η τελευταία γραμμή καταργήθηκε και ξηλώθηκαν οι ράγες τουλάχιστον πριν από 100 χρόνια. ( Τι σκ@τ@ διακοπή προσωρινής λειτουργίας είναι αυτή;;;;).
Στην τέταρτη κατηγορία ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ δεν υπάρχει καμία αναφορά στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Επομένως όλα καλά, όλα ανθηρά. Την κοινή Υπουργική απόφαση μπορείτε να την βρείτε στο διαδίκτυο και να τρίβετε τα μάτια σας…
Υ.Γ. Η ανάρτηση μου αφιερώνεται σε όλους του πολίτες της ΑΜΘ και των Σερρών αλλά ιδιαίτερα στους φιλοκυβερνητικούς αξιωματούχους τις Δράμας μήπως και καταλάβουν επιτέλους τι συμβαίνει σε βάρος όλων μας!!!!