Connect with us

Πολιτιστικά

Ο Θρακικός Καλόγερος ή «Καλογεροδευτέρα» στο Καλαμπάκι

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα μοναδικό δρώμενο από το Κρυόνερο της επαρχίας Βιζύης της Ανατολικής Θράκης έφεραν με την εγκατάσταση τους οι πρόσφυγες στο Καλαμπάκι Δράμας τον Οκτώβριο του 1922. Από τότε και χωρίς διακοπή στο πέρασμα των χρόνων πραγματοποιείται χωρίς να έχει αλλοιωθεί ο κεντρικός πυρήνας τέλεσής του. Η «Καλογεροδευτέρα» ή «Καλόγερος» (καλός γέρος) ή «καλογέρ’κα» γίνονται την Τυρινή Δευτέρα στο Καλαμπάκι με ευθύνη του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου.

Ιστορικό και περιγραφή του δρώμενου

Οι τελετές της Τυρινής Δευτέρας, στα χωριά του Μικρού Αίμου (Στράντζα, περιοχή Βιζύης στην Ανατολική Θράκη) διαθέτουν μία μοναδική πληρότητα δράματος, δηλαδή τελετή με καθορισμένο και αυστηρό τυπικό. Στις τελετές αυτές αποτυπώνεται η πανάρχαιη καταγωγή τους που συνδέεται με τη διονυσιακή λατρεία και παραπέμπει ημερολογιακά στα «Ανθεστήρια».

Το δρώμενο του «Καλόγερου» ή «Καλόγεροι» ή «»Καλογέρ’κα», ως ευετηρικό έθιμο της Θράκης για την καλοχρονιά και την γονιμότητα, συναντάται με ανεπτυγμένη δραματική παράσταση στα χωριά γύρω από τη Βιζύη παρότι με διαφορετικά ονόματα και τελετές το συναντάμε και σε άλλα μέρη της Θράκης. Αποτελεί δε μια σπάνια μεταφορά αυτούσιου του εθίμου από τους πρόσφυγες από το Κρυόνερο, που τελείται αδιάλειπτα έως σήμερα στο Καλαμπάκι Δράμας. Η πρώτη εκτενής περιγραφή του έγινε από τον Γ. Βιζυηνό το 1888 με τίτλο «Οι Καλόγεροι και η λατρεία του Διονύσου εν Θράκη».

Η σύνθεση του θιάσου δεν είναι τυχαία και η εξέλιξη του μύθου διαθέτει προκαθορισμένη και αυστηρή αλληλουχία από επεισόδιο σε επεισόδιο.

Το πρωί της Τυρινής Δευτέρας συγκεντρώνονται δέκα έως είκοσι παλικάρια, που πρέπει να είναι ανύπαντρα, και διαλέγουν μεταξύ τους έναν ο οποίος θα είναι «καλόγερος». Στη συνέχεια τον ντύνουν με δέρματα ζώων (προβιές) και στη μέση του περνούν κουδούνια προβάτων. Το πρόσωπό του το βάφει με στάχτη και στο κεφάλι φοράει μια κουκούλα από δέρμα ζώου.

Στα χέρια του κρατά δύο ξύλα, τα ντοκμάκια. Οι συνοδοί του είναι ντυμένοι με ποτούρια και έχουν επίσης βαμμένα με στάχτη τα πρόσωπά τους. Στην παρέα υπάρχει πάντα και κάποιος μεταμφιεσμένος σε τσιγγάνα(κατσιβέλα), που ενίοτε συνοδεύεται από τον γύφτο(κατσίβελο).

Μόλις ο θίασος συγκροτηθεί ξεκινά ο αγερμός.

Περιφέρονται στα σπίτια του χωριού με τη συνοδεία μιας γκάιντας δημιουργώντας πολύ θόρυβο. Ο καλόγερος με τα ντοκμάκια χτυπά τα κάρα στις αυλές των χωριανών, λέγοντας πως έχουν χαλάσει και για την επιδιόρθωσή τους απαιτεί να πληρωθεί ο ίδιος και η παρέα του. Πολλές φορές κάποιοι από τη συνοδεία κρατούν αλυσίδες στα χέρια και δένουν από το λαιμό τον οικοδεσπότη ζητώντας να εξοφληθεί το «μπετέλι»(χρέος). Οι νοικοκυραίοι τους δίνουν συνήθως χρήματα και αυγά. Παράλληλα, κερνούν τον καλόγερο και τη συντροφιά του διάφορους μεζέδες με τσίπουρο ή κρασί.

Στην εξέλιξη της κύριας φάσης του δρώμενου, οπότε και γίνεται η συμβολική άροση και η σπορά της γης, είναι καταφανής ο χαρακτήρας της ιερότητας της πράξης για τους μετέχοντες, καθώς η σπορά και η άροση αποτελούν βασικές εργασίες βιοπορισμού για την κοινότητα.

Λίγο πριν τη δύση του ήλιου ο θίασος καταλήγει στην πλατεία, όπου συγκεντρώνονται όλοι οι κάτοικοι. Συνολικά γίνονται τρεις περιφορές (κύκλοι), ενώ η γκάιντα συνοδεύει το δρώμενο σε όλη τη διάρκεια της τέλεσής του. Η συντροφιά του καλόγερου παλιότερα επέλεγε τον καλύτερο νοικοκύρη του χωριού και τον έχριζε βασιλιά– σήμερα βέβαια, ο «βασιλιάς» και ο «καλόγερος» προσφέρονται εθελοντικά για να αναλάβουν το ρόλο τους.

Ταυτόχρονα, καταφθάνει ένα ξύλινο άροτρο, στο οποίο οι μεταμφιεσμένοι παίρνουν τη θέση των βοδιών, και ο βασιλιάς κρατώντας το αλέτρι κι ένα ξύλινο κοντάρι τους κεντρίζει για να «οργώσουν» τη γη. Κάποια στιγμή οι μεταμφιεσμένοι που έχουν τη θέση των βοδιών πέφτουν κάτω προσποιούμενοι ανημποριά.

Η επαφή με τη μάνα γη αποτελεί μέρος του δρώμενου, ώστε να τους δοθεί η δύναμη και η χάρη της. «Ματιαγμένα …», φωνάζουν οι υπόλοιποι κι ο βασιλιάς πρέπει να ξεματιάσει τα «ζώα» του λέγοντας τα σωστά λόγια για να μπορέσει να συνεχιστεί η διαδικασία. Μετά το εικονικό όργωμα, στη δεύτερη περιφορά, ο βασιλιάς παίρνει έναν τενεκέ με σιτάρι και καλαμπόκι που έχει αναμειχθεί με στάχτη και σπέρνει το υποτιθέμενο οργωμένο χωράφι σκορπώντας τον σπόρο με το χέρι. Τα παλιότερα χρόνια όσοι το παρακολουθούσαν είχαν τα χέρια τους λερωμένα με τις μουτζούρες της σόμπας και λερώνονταν μεταξύ τους.

Κατά τη διάρκεια της σποράς ο βασιλιάς φωνάζει διάφορες τιμές για τα βασικά αγροτικά προϊόντα, οι οποίες είναι σκανδαλωδώς υψηλές, επιζητώντας με τον τρόπο αυτό να έχουν καλή σοδειά αλλά και καλές τιμές πώλησης των κόπων τους: «Φέτος το στάρ’ 5 φράγκα, φέτος το κριθάρ’ 4 φράγκα, φέτος το καλαμπόκ’ 3 φράγκα! Και τελείωνε: φέτος τζάμπα το μ’νί»!

Η τελευταία «ευχή» συνδέεται άμεσα με την ανάγκη που υπήρχε τον παλιό καιρό, όταν οι άνθρωποι ήταν ολότελα εξαρτημένοι από τη γεωργία, για την συνεχή ανανέωση και ύπαρξη πολλών εργατικών χεριών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της δύσκολης δουλειάς στον κάμπο. Πέρα λοιπόν από τη γονιμότητα της γης απαραίτητη ήταν και η γονιμότητα των συζύγων, ευχή που δεν έχασε την επικαιρότητά της στο πέρασμα των χρόνων.

Στο Κρυόνερο αμέσως μετά τη σπορά ο βασιλιάς με τη συνοδεία των «καλογέρων» όδευε προς το ποτάμι, όπου οι ακόλουθοι έριχναν τον εκλεγμένο βασιλιά στο νερό σε ένα συμβολικό βάπτισμα. Η κατάδυσή του(θάνατος) και η ανάδυσή του (ανάσταση) στη συνέχεια σχετίζεται, εκτός από τον συμβολισμό του θανάτου και της αναγέννησης, με την εξαγνιστική ιδιότητα του νερού. Με τον τρόπο αυτό η επιστροφή στη ζωή έχει και την έννοια της κάθαρσης και του εξαγνισμού.

Στο Καλαμπάκι το έθιμο τελειώνει με το κατάβρεγμα του βασιλιά από τους παρευρισκομένους κατοίκους, σε μια συμβολική κίνηση που ολοκληρώνει το τελετουργικό. Η «αλλαγή» αφορά την ενσωμάτωση του εθίμου στον νέο τόπο ζωής που έχει διαφορετική γεωμορφολογία από την πατρίδα τους το Κρυόνερο, το οποίο διασχίζει ένα ποτάμι χωρίζοντάς το στη μέση. Το δρώμενο τελειώνει με πειράγματα, κέφι και χορό από τους μεταμφιεσμένους και συνεχίζεται ως αργά με όλους τους κατοίκους στον τόπο που εκτυλίχτηκε το σκηνικό.

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι με τον ίδιο τρόπο όπως γίνεται εκατό χρόνια τώρα. Ο θίασος του «Καλόγερου» θα ξεκινήσει από το πρωί την επίσκεψη στο χωριό. Το συμβολικό όργωμα της πλατείας θα γίνει στις 4.30 το απόγευμα στην κεντρική πλατεία.

Θα ακολουθήσει παρέλαση μικρών καρναβαλιστών.

Για το Δ.Σ του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου

 

Η Πρόεδρος                                                                                                                     Η Γραμματέας

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου                                                                                              Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

Πολιτιστικά

Η Μελίνα Μποτέλλη για τον ΠΟΝΤΟ και την ΑΡΜΕΝΙΑ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διοργάνωση: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ & ΤΗΝ ΑΡΜΕΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ ΑΡΜΕΝΙΩΝ & ΠΟΝΤΙΩΝ
Ωδή στα χώματα του Πόντου και της Αρμενίας.
Μια εξαιρετική παράσταση – συναυλία ιστορικής μνήμης, με πρωταγωνιστές τον λόγο, τους ήχους της μουσικής, τις φωνές των τραγουδιστών και τα βήματα των χορευτών, μας αφηγείται την αλήθεια για τη ματωμένα γη του Πόντου και της Αρμενίας.
Η ηθοποιός Μελίνα Μποτέλλη ακουμπά με τη φωνή της στην Άγια Γη και φέρνει συνομιλίες αιώνων, απομεινάρια όρκων, παλιούς λησμονημένους, πόνους άθαφτους και είναι σα να μιλά με το νεκρό τους σώμα.
Οι ερμηνευτές Haig Yazdjian, Σοφία Παπάζογλου, Μπάμπης Ιορδανίδης και Δέσποινα Φιλίππου (πλαισιωμένοι από μια πλειάδα καταξιωμένων μουσικών) μας ταξιδεύουν με τα τραγούδια τους στην αλησμόνητη γωνιά της Ανατολής, εκεί που η κάθε πέτρα ήταν ζυμωμένη με την καρδιά των ανθρώπων.
Διακόσιοι χορευτές χορεύουν με τα βήματά τους τον Πόντο, σ’ ένα αντάμωμα συντρόφων.
Αποκορύφωμα, ο Χορός των Μαχαιριών και ο Χορός Σέρα. Το φέγγος και η σκοτεινιά εναλλάσσονται στα πρόσωπά τους. Πυρακτώνεται ο νους και βογκά ο τόπος και τρέμει απ’ την παλικαριά και την αποκοτιά τους.
Είκοσι νταούλια δίνουν επί σκηνής το ηχητικό παράγγελμα και με τον ρυθμό τους, η καρδιά μας χτυπά ατενίζοντας την Ανατολή.
Το δεκαπενταμελές μουσικό σύνολο παιδιών με λύρες και κρουστά, με μουσικές και χρώματα μνήμης, μας δίνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για την τελική δικαίωση και την αποκατάσταση της αλήθειας.
Συντελεστές παράτασης:
  • Σκηνοθεσία – Επιμέλεια κειμένων Χριστίνα Σαχινίδου–Τσαρτσίδου
  • Βοηθός σκηνοθέτη Σοφία Στυλίδου
  • Γενική συντονίστρια προγράμματος Βιβή Κουρτίδου
  • Συντονιστής παράστασης (Back Stage) Κώστας Σαμουρκασίδης
  • Συντονιστής ροής μουσικού προγράμματος & επιμέλεια ορχήστρας Βασίλης Κασούρας
  • Υπεύθυνοι χορευτικών τμημάτων Παύλος Καρυπίδης, Γιώργος Μιχαηλίδης, Κωνσταντίνος Κετικίδης, Γιάννης Φουλίδης
  • Γενική υποστήριξη (Back Stage) Ηλίας Μυλόπουλος, Δώρα Δημητρούση, Ειρήνη Μόσχου.

 

Καλλιτέχνες:

  • Αφήγηση Μελίνα Μποτέλλη

Τραγουδούν:

  • Haig Yazdjian
  • Σοφία Παπάζογλου
  • Μπάμπης Ιορδανίδης
  • Δέσποινα Φιλίππου
  • Αρσένης Ορφανίδης

 

  • Haig Yazdjian ούτι
  • Γιώργος Κοντογιάννης λύρα
  • Τάσος Πούλιος κανονάκι
  • Θάνος Χατζηαναγνώστου τύμπανα
  • Γιάννης Παπαδόπουλος πλήκτρα
  • Vahan Galstyan αρμένικα πνευστά
  • Δημήτρης Ορφανίδης ποντιακή λύρα
  • Βασίλης Κασούρας λαούτο
  • Γιώργος Ψωμιάδης νταούλι
  • Γιώργος Μωυσιάδης ποντιακή λύρα
  • Κώστας Φουλίδης ποντιακή λύρα – τραγούδι
  • Κώστας Ζώης και 20 κρουστοί επί σκηνής από τη σχολή εκμάθησης νταουλιού
Μουσικό Σύνολο της Στέγης Ποντίων Αμυνταίου

Ελένη Σίσιου ποντιακή λύρα & υπεύθυνη της ορχήστρας

Ποντιακές λύρες:
  • Κώστας Σαρηγιαννίδης
  • Δήμητρα Μαλεζίδου
    Γιάννης Δεμερτζίδης
  • Γιάννης Ευσταθιάδης
  • Χρήστος Ηλιάκης
  • Νίκος Παυλίδης
  • Νένα Λαζαρίδου
  • Βασίλης Τσιμπασίδης
  • Θοδωρής Μουρουζίδης
  • Γιώργος Σουμελίδης

Νταούλι & Μπεντίρ:

  • Νίκος Γιώβης
  • Μιχάλης Μπίτας
  • Ερμιόνη Κρητικού
  • Άλκης Ευγενειάδης

Συμμετέχουν 200 χορευτές από τους συλλόγους:

  • Καλλιτεχνική Στέγη Ποντίων Β. Ελλάδος
  • Αδελφότης Κρωμναίων Καλαμαριάς
  • Πολιτιστικός Σύλλογος Γερακαρούς «Τα Γεράκια»
  • Χοροδιδάσκαλος Γιώργος Μιχαηλίδης
  • Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος «Αναγέννηση» Αγίου Νεκταρίου Δενδροποτάμου
  • Ποντιακός Σύλλογος «Παναγία Σουμελά» Ασπροβάλτας
  • Σύλλογος Ποντίων «Ξενιτέας» Σταυρού Θεσσαλονίκης
  • Χοροδιδάσκαλος Κωνσταντίνος Κετικίδης
  • Σύλλογος Ποντίων Έδεσσας «Ο Άγιος Θεόδωρος Γαβράς»
  • Χοροδιδάσκαλος Ηρακλής Σουμελίδης
  • Πολιτιστικός & Λαογραφικός Σύλλογος Ποντίων Επταμύλων Σερρών «Οι Ακρίτες»
  • Χοροδιδάσκαλος Κωνσταντίνος Λαμπριανίδης
  • Ένωση Ποντίων Λαγκαδά & Περιχώρων
  • Χοροδιδάσκαλος Χαράλαμπος Καφανταρίδης
  • Ποντιακός Σύλλογος Κολχικού «Άγιος Ευγένιος Τραπεζούντας»
  • Χοροδιδάσκαλος Ιωάννης Φουλίδης
  • Αρμενικό παραδοσιακό χορευτικό συγκρότημα ΜΑΣΙΣ του Αρμενικού Πολιτιστικού Συλλόγου “ΧΑΜΑΣΚΑΪΝ”
  • Χοροδιδάσκαλος Ραφαέλ ΒαρνταζαριάνΘεατρικός διάλογος από τους μικρούς
    Αλέξανδρο Αποστολούδη & Ζαχαρούλα ΜολοχίδουΤεχνική υποστήριξη:
  • Υπεύθυνος φωτισμών Τρύφων Κεχαγιάς
  • Υπεύθυνος ήχου Παναγιώτης Δόβας

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

25€, 15€, 10€ (μειωμένο)
Σάββατο 11 Μαΐου 2024

20:30 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρεμιέρα: Σάββατο 11 Μαΐου 2024 – Ώρα έναρξης: 20:00

Παραστάσεις: Κυρ. 12/5 Δευτ.13/5 Κυρ.19/5 Δευτ. 20/5 Τετ. 22/5 Δευτ. 27/5

Όταν ο εφιάλτης μιας οικογένειας, σου ανοίγει την πόρτα και μένεις σιωπηλός, τότε μπορείς να θεωρείσαι συμμέτοχος. «Πέντε Σιωπές» το βραβευμένο θεατρικό έργο της Σίλα Στίβενσον.

Ένας «πατέρας» νεκρός, δολοφόνοι οι δύο κόρες και η γυναίκα του. Τέσσερις σιωπές… και μία Πέμπτη αυτή της κοινωνίας…η δική σου. Ένα τολμηρό σκληρό θέμα που παραμένει ανατριχιαστικά επίκαιρο: για την ενδοοικογενειακή βία, την κακοποίηση και την κοινωνική απάθεια.  Άνθρωποι που μπορεί να κρύβονται πίσω από την διπλανή πόρτα. Σκληρό αλλά όσο τίποτα αληθινό!!!

Η παράσταση στοχεύει στην ανάδειξη ενός θέματος που απασχολεί όλους μας. Τι είναι αυτό που μας κάνει να επιβάλουμε στον εαυτό μας τη σιωπή, την ακύρωση της υπόστασή μας; Είναι ο φόβος που μας ωθεί στη σιωπή ή ότι δεν έχουμε μάθει να μιλάμε για να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας; Μας αρκεί το πρόβλημα να τροφοδοτεί την καθημερινότητά μας ή έχουμε ανάγκη να κάνουμε ένα βήμα προς τη λύση του; Σε μια κοινωνία που έχει συνηθίσει να κάνει μερίδιο το πρόβλημα του άλλου αυτό το έργο έρχεται να μας πει κάτι απλό: κοίτα τον άνθρωπο στα μάτια και μίλα του.

Οι «Πέντε Σιωπές» δεν είναι απλά ένα έργο που μας μιλάει για την κακοποίηση, την ενδοοικογενειακή βία και για τον νόμο της σιωπής που καλύπτει τα πάντα, μας μιλάει κυρίως για την αμηχανία που νιώθουμε  απέναντι στην ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν είναι μια εξομολόγηση των ενδόμυχων συναισθημάτων και στιγμών. Είναι μια δυνατή κραυγή μέσα από πέντε σιωπές.

Εισχωρεί στον συναισθηματικό κόσμο των θεατών και σκαλίζει κατά βάθος συμπεριφορές, τοποθετήσεις και αντιδράσεις απέναντι σε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, ψυχικής, σωματικής, σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών και γυναικών που μπορεί να έπεσαν κάποια στιγμή στην αντίληψή τους ή ακόμα και σε προσωπικά βιώματα στα όρια της κακοποίησης.

…Και  μια τελευταία υπενθύμιση να μιλάς είναι η μεγαλύτερη δύναμη της δικής μας σιωπής

Η θεατρική παράσταση «Πέντε Σιωπές» αφιερώνεται σε όλες τις γυναίκες και παιδιά που έχουν υποστεί ή συνεχίζουν να υπόκεινται οποιαδήποτε μορφή βίας.

Έλενη Μωυσιάδου Δημοσιογράφος, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία – Μετάφραση – Διασκευή: Ελένη Μωυσιάδου

Βίντεο – Μοντάζ – Φωτογραφίες: Ελένη Μωυσιάδου – Κωνσταντίνος Αντώνογλου.

Διανομή:

  • Ελένη Μωυσιάδου
  • Μαρία Αλτιντζή
  • Αλεξάνδρα Φιλιππίδου
  • Θοδωρής Νικολαϊδης
  • Νίκος Τουρλιανίδης
  • Μαρία Καλαϊτζίδου

Ομάδα: Θεατροστάσιο

Πρεμιέρα: Σάββατο 11 Μαΐου2024

Παραστάσεις: Κυρ. 12/5 Δευτ.13/5 Κυρ.19/5 Δευτ. 20/5 Τετ. 22/5 Δευτ. 27/5

Ώρα έναρξης: 20:00

Αμφιθέατρο Διοικητηρίου (2ος όροφος)

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

ΒΥΖΑΝΤΙΝΉ ΜΕΓΑΛΟΠΡΈΠΕΙΑ με Ιερά κείμενα και ύμνους

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Μια ξεχωριστή βραδιά με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, έζησαν χθες  οι θεατές στο πνευματικό κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας.

Ο Βυζαντινός χορός υπό την άριστη διεύθυνση του Χοραρχη και καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής του Δημοτικού ωδείου Δράμας κ. Ευαγγελου Τσαρούχα, το γυναικείο φωνητικό σύνολο υπό τη διεύθυνση του καθηγητή του ωδείου μας κ. Μαρίνου Μαντζανα και η ορχήστρα παραδοσιακής μουσικής των καθηγητών του ωδείου έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στην απόδοση των ύμνων της Μ. Εβδομάδας.

Η ηθοποιός κ. Μελινα Μποτέλλη ως αφηγήτρια των ιερών κειμένων έδωσε μια ξεχωριστή μεγαλοπρέπεια στην εκδήλωση.

Μια εκδήλωση που μίλησε στις καρδιές όλων .

Στο τέλος ο Εκπρόσωπος του Σεβασμιωτάτου μας κκ. Δωροθεου , αρχιμανδρίτης π. Διονυσιος εκφράστηκε θερμά για όλους τους συμμετέχοντες και προέτρεψε το κοινό να ζήσουν στις εκκλησίες τις άγιες αυτές ημέρες.

Ο εκπρόσωπος του Δημάρχου κ. Παπαδοπουλου Γιώργου, κ. Παρασκευαιδης αντιπρόεδρος του πολιτιστικού οργανισμού του Δήμου συνεχάρη τους συμμετέχοντες για την άψογη παρουσίαση.

Το κοινό με βουρκωμένα μάτια εξέφραζε τη βαθειά  του συγκίνηση σε όλους τους καλλιτέχνες.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κώστας Αποστολίδης (1948 – 2024): Το Made in Greece επιχειρηματικό όνειρο ενός σπάνιου ανθρώπου

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Βραβείο στην Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» του 1ου ΕΠΑΛ Δοξάτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

«Μπαμ» της BIANCO MONTE Δράμα κόντρα στην ΑΕΚ 29-26

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Βρέθηκε σορός ηλικιωμένου σε χωράφι στην Καλή Βρύση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Προσκυνηματική εκδρομή στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ τον Μάιο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Κρίνουμε απαράδεκτο το καθεστώς δυνητικής αργίας Γενικής Ιατρού

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Ολοταχώς για το τοπικό η ΔΟΞΑ

Χρηστικά2 μήνες πριν

Μέθοδοι απεντόμωσης : Πως οι δήμοι μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση παθογόνων παραγόντων που προσβάλουν σπίτι και επιχειρήσεις

Χρηστικά3 μήνες πριν

Πότε η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ισχύει για οδήγηση μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ.

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Παρουσίαση βιβλίου “Η Φλό στον δρόμο”, από την συγγραφέα Έλενα Αρτζανίδου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ18 ώρες πριν

Κέντρο Ερμηνείας Οίνου και Αποσταγμάτων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Η Ελένη Βιτάλη στις 11 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Δράμας

Πολιτιστικά1 ημέρα πριν

Η Μελίνα Μποτέλλη για τον ΠΟΝΤΟ και την ΑΡΜΕΝΙΑ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Δράμα: Συνελήφθη ιδιοκτήτρια καταστήματος με 4.100 δυναμιτάκια

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Απολογισμός των πρώτων 100 ημερών της θητείας του Δημάρχου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Ισοπαλία εκτός ο ΠΑΟΠ Ν. Αμισού για τα μπαράζ ανόδου στη Γ Εθνική

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

1ο Τουρνουά Μπάσκετ “ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΓΚΛΑΒΟΠΟΥΛΟΥ”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Πρόσκληση σε ομάδα διακοπής καπνίσματος

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της First Lego League στη Δράμα

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Μεγάλη διάκριση για την ομάδα του Δραμινού καθηγητή Ραφαήλ Τζίμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ρομποτικης

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

ΒΥΖΑΝΤΙΝΉ ΜΕΓΑΛΟΠΡΈΠΕΙΑ με Ιερά κείμενα και ύμνους

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Στο τοπικό πρωτάθλημα μετά από 106 χρόνια – Μαύρη σελίδα για τη Δόξα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Οίνου «Βασικές αρχές οινογνωσίας»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Διάκριση σε βάρος των πολιτών της Δράμας από Κυβέρνηση και κτηματολόγιο

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών