Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΠΑΣΟΚ – Κιν. Αλλαγής: Απουσία Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα

Published

on

ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα

ΘΕΜΑ: «Ακριβή χρονοδιαγράμματα για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση έργων αναβάθμισης, βελτίωσης και υποστήριξης των Σιδηροδρομικών Δικτύων της χώρας-Απουσία Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα».

Κύριε Υπουργέ,

Ανατολική Μακεδονία & Θράκη

Στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη η κεντρική γραμμή «Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολη» δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Οι αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη καταλήγουν στη Δράμα, δεδομένου ότι το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα η ΠΑΜΘρ, να είναι εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και η χώρα να μην έχει βόρεια και ανατολική εμπορευματική έξοδο.

Ταυτόχρονα, έχει ανακοινωθεί, πως υπάρχει σχεδιασμός για την δημιουργία νέων γραμμών στην ΠΑΜΘρ, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, και από Καβάλα προς Τοξότες, συνδέοντας την πόλη και το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο, μέσω του δικτύου υπερεθνικής σημασίας Sea2Sea που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Sea2Sea (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξ/πολη – Μπουργκάς – Βάρνας – Ρούσε).

ΣΔΙΤ συντήρησης Βόρειου Άξονα

Για τη συντήρηση του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας εξαγγέλθηκε πρώτη φορά το 2022 αντίστοιχο έργο με τη διαδικασία Σύμπραξη Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), το οποίο αφορά το δίκτυο «Φλώρινα – Πλατύ» και «Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη», με αντικείμενο την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του αντίστοιχου σιδηροδρομικού άξονα. To έργο δεν προχώρησε μέχρι σήμερα και όσον αφορά στην χρηματοδότηση του έχουν εξασφαλιστεί πόροι από το ταμείο ανάκαμψης, όμως σύμφωνα με δημοσιεύματα σχετικά με την αναθεώρηση του «Ελλάδα 2.0» και την αφαίρεση του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού ΣΔΙΤ, δημιουργούν ερωτηματικά για τη δυνατότητα υλοποίησής του.

Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Στις 28.02.2023, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε σε βαρύ πένθος τη χώρα μας, η κυβέρνηση προέβη στη διακοπή των επιβατικών δρομολογίων στην κεντρική γραμμή «Αθήνα – Θεσσαλονίκη». Η επανεκκίνηση των δρομολογίων έγινε τον Απρίλιο του 2023, σε περιορισμένο αρχικά αριθμό, αλλά σε μόνιμη βάση με χαμηλότερες ταχύτητες συγκριτικά με αυτές προ του τραγικού δυστυχήματος.

Στις 09.09.2023 λόγω των καταστροφικών πλημμυρικών φαινομένων στη Θεσσαλία (κακοκαιρία Daniel) εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο είχαν ως αποτέλεσμα την εκ νέου διακοπή των δρομολογίων.

Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αλλά και ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής, δήλωσε ότι από τον Δεκέμβριο θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία του κεντρικού άξονα «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» σε μία από τις δύο γραμμές που διαθέτει ο άξονας (γραμμή καθόδου) για διέλευση με μικρές ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα εκτελούνται εργασίες οριστικής αποκατάστασης στην δεύτερη γραμμή ανόδου. Μάλιστα σημείωσε, πως όταν ολοκληρωθεί η οριστική αποκατάσταση της δεύτερης γραμμής, θα ξεκινήσουν οι εργασίες οριστικής αποκατάστασης για την πρώτη γραμμή.

Η συνολική επαναφορά της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην κανονική λειτουργική κατάσταση, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 2 έτη, χωρίς να διευκρινίζεται κάτω από ποιες συνθήκες και κανονισμούς ασφάλειας θα λειτουργεί η επιβατική αμαξοστοιχία στο διάστημα αυτό.

Κύριε Υπουργέ, εδώ και πολλά χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο βορείου Ελλάδος βρίσκεται σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης.

Δυτική Μακεδονία

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και πιο συγκεκριμένα στον άξονα «Θεσσαλονίκη – Φλώρινα» δεν πραγματοποιούνται επιβατικά δρομολόγια προς  Έδεσσα και Φλώρινα.

Παράπλευρες συνέπειες – Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης (Σ.Σ.Θ.)

Στο εσωτερικό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης (Σ.Σ.Θ.) (Μοναστηρίου 28) εδρεύουν επιχειρήσεις με δεκάδες εργαζόμενους. Η δραματική μείωση της επιβατικής κίνησης τις οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό με αποτέλεσμα την επισφάλεια των θέσεων εργασίας και την εμπορική «ερήμωση» του ΣΣΘ. Η απουσία χρονοδιαγράμματος επανεκκίνησης των δρομολογίων (αριθμός δρομολογίων κλπ) προκαλεί έντονη ανησυχία σε εργαζόμενους και επιχειρηματίες, οι οποίοι παρά τις διαρκείς και συντονισμένες τους ενέργειες προς την κυβέρνηση, διαπιστώνουν πλήρη αδράνεια στη λήψη μέτρων που να διασφαλίζουν την υγιή πορεία των επιχειρήσεών τους.

Κατόπιν των ανωτέρω :

Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

  1. Αφού η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον 2 έτη.
    • Ποιο είναι το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα της σταδιακής λειτουργίας της εμπορικής και επιβατικής κυκλοφορίας μέχρι και την οριστική αποκατάσταση σε επίπεδα προ του δυστυχήματος των Τεμπών;
    • Δεδομένου ότι κινδυνεύει με «ερημοποίηση» ο Σ.Σ.Θ., τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για την στήριξη των πληττόμενων επιχειρήσεων και των εργαζόμενων σε αυτές;
  1. Σχετικά με το έργο συντήρησης του δικτύου του βόρειου άξονα.
    • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο; Αληθεύουν ή όχι δημοσιεύματα που θέλουν να έχει απενταχθεί η χρηματοδότηση του από το «Ελλάδα 2.0»;
    • Στην περίπτωση αυτή, υπάρχει νέο χρηματοδοτικό μοντέλο;
    • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Φλώρινα»;
    • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη» και ποιοι είναι οι λόγοι της υπέρμετρης καθυστέρησης για την προκήρυξη της συγκεκριμένης δράσης;
  1. Δεδομένου ότι η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα και προϋπόθεση για τη λειτουργία του, ποια είναι τα επιπλέον μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

  • Ανδρουλάκης Νικόλαος
  •  Πάνας Απόστολος

Continue Reading

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Ψήφισμα  του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Ν. Δράμας

Published

on

By

Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Πολιτισμού να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους του Αρχαιολογικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης με τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.

Με αφορμή την προγραμματισμένη για το απόγευμα της Πέμπτης 13 Ιουνίου 2024 επίσκεψη Νατοϊκών στο Μουσείο, κατόπιν αιτήματος της ΧΙΙ Μεραρχίας Πεζικού, εργαζόμενοι στο Μουσείο δημοσιοποίησαν ανακοίνωση στην οποία εξέφραζαν τη γνώμη τους για το γεγονός.

Ανέφεραν πως πρόκειται για άλλη μια προσπάθεια να εξωραϊστεί η εικόνα του ΝΑΤΟ και από πολεμοκάπηλος οργανισμός να εμφανιστεί σαν ένας οργανισμός ειρήνης και πολιτισμού, την ώρα που η χώρα μας και ειδικά η Αλεξανδρούπολη, εμπλέκεται πιο βαθιά στον πόλεμο στην Ουκρανία, την ώρα που το ΝΑΤΟ στηρίζει τη δολοφονία χιλιάδων παιδιών στην Παλαιστίνη.

Επίσης, στην ανακοίνωση γινόταν αναφορά στα προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία του Μουσείου (καθυστερήσεις πληρωμών, έλλειψη προσωπικού κλπ.) που δυσκολεύουν τη λειτουργία του, ενώ στηλίτευσαν το κόστος επίσκεψης στο Μουσείο συνολικά για όλους και όλες αλλά και ειδικά για τα στελέχη του ελληνικού στρατού και τις οικογένειες τους που ζουν στην περιοχή.

Τελικά, η ΧΙΙ Μεραρχία ακύρωσε για δικούς της λόγους την επίσκεψη. Ωστόσο, το ΥΠΠΟ διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) για την ανακοίνωση των εργαζομένων, σε μια καταφανέστατη προσπάθεια να εκφοβίσει τους εργαζόμενους για να μην υπάρχει καμία αντίθετη φωνή στις επιλογές της ηγεσίας του ΥΠΠΟ, της κυβέρνησης και ενάντια στο ΝΑΤΟ. Στόχος είναι να πληγεί η ελευθερία της έκφρασης, να ποινικοποιηθεί η κριτική στις επιλογές της κυβέρνησης.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης και απαιτούμε εδώ και τώρα να ανακληθεί η ΕΔΕ.

Continue Reading

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Λήγει η συμφωνία με την Βουλγαρία για τα νερά του ποταμού Άρδα

Published

on

By

Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία: Επερώτηση προς την Περιφερειακή Αρχή με θέμα «Λήγει η συμφωνία με την Βουλγαρία για τα νερά του ποταμού Άρδα».

Κύριε Περιφερειάρχη,
όπως γνωρίζεται η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για τα νερά του ποταμού Άρδα, που υπογράφηκε το 1964, ρυθμίζει την διοχέτευση υδάτινων όγκων από τα βουλγαρικά φράγματα προς την ελληνική πλευρά. Η συμφωνία αυτή, λήγει στις 9 Ιουλίου 2024, φέρνοντας στο προσκήνιο ερωτήματα για το μέλλον της άρδευσης στην περιοχή του Βορείου Έβρου.

Σημαντικά Στοιχεία:

  • Ιστορικό: Η συμφωνία του 1964 υπογράφηκε ως μέρος της αποζημίωσης για τις πολεμικές καταστροφές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
  • Υδάτινες Ποσότητες: Η Βουλγαρία διαχέει ετησίως 186 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού, αρδεύοντας περίπου 220.000 στρέμματα στην περιοχή του Έβρου.
  • Οφέλη: Η συμφωνία τροφοδοτεί άμεσα και έμμεσα την άρδευση, ενισχύει τον υδροφόρο ορίζοντα και συμβάλλει στην ύδρευση της περιοχής.
  • Λήξη και Διαπραγματεύσεις: Η επικείμενη λήξη της συμφωνίας πυροδοτεί ανησυχίες στους αγρότες και τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι ζητούν την άμεση ανανέωση της.

Επιδράσεις:

  • Αγροτική Οικονομία: Η αβεβαιότητα για το μέλλον της άρδευσης απειλεί την αγροτική παραγωγή και τις θέσεις εργασίας στην περιοχή.
  • Περιβάλλον: Η μείωση της ροής του νερού μπορεί να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, όπως η ερημοποίηση και η υποβάθμιση των υγροτόπων.
  • Τοπικές Κοινωνίες: Η ανασφάλεια για την υδροδότηση δημιουργεί κλίμα ανησυχίας και φέρνει στο προσκήνιο κοινωνικές και οικονομικές ανησυχίες.

Κύριε Περιφερειάρχη όπως γνωρίζετε «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» αλλά δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ότι δεν το καταφέραμε.

Ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή

1) Αν και πως  έχει παρέμβει για την επίτευξη μίας νέας, αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας και αν αυτό αποτελεί προτεραιότητα της, ώστε να  διασφαλισθεί  η υδάτινη ασφάλεια και η βιώσιμη ανάπτυξη στην περιοχή.

2) Ποιες κινήσεις και πιέσεις θα ασκήσει προς την κυβέρνηση  από δω και πέρα βάσει και των αρμοδιοτήτων της που είναι η διαχείριση στα  τοπικά θέματα αγροτικής ανάπτυξης, όπως η υλοποίηση έργων υποδομής, η προώθηση της αγροτικής παραγωγής και η στήριξη της αγροτικής επιχειρηματικότητας.

3) Έχετε ενημέρωση για τις  διεργασίες για νέα τη συμφωνία, με αρμοδίους φορείς τα Υπουργεία Εξωτερικών, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης από την ελληνική πλευρά?

Για την
«Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία»

Ηλιόπουλος Στέργιος

Continue Reading

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Η Νατάσα Θεοδωρίδου την Τρίτη 23 Ιουλίου 2024 στην Καβάλα

Published

on

By

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ «ΑΝΘΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ»

Μαζί της η Αναστασία

 Ένα μαγικό καλοκαίρι σχεδιάζει φέτος η Νατάσα Θεοδωρίδου.

Ένα καλοκαίρι γεμάτο μουσική, τραγούδια, έρωτα και συγκίνηση, όπως μόνο εκείνη ξέρει.
Η κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια έχοντας στις αποσκευές της, τις αμέτρητες επιτυχίες της αλλά και τον καινούργιο της δίσκο “H Ερωτική Νατάσα 2”, θα ταξιδέψει στην Ελλάδα για να ζήσουμε όλοι μαζί, νύχτες μαγικές.

Μαζί με τη Νατάσα Θεοδωρίδου, η Αναστασία μια από τις δημοφιλέστερες τραγουδίστριες της νέας γενιάς που αποτελεί το viral φαινόμενο της ελληνικής δισκογραφίας και έχει καταφέρει να κερδίσει την αγάπη του κόσμου με τις επιτυχίες της.

Ένα μαγικό καλοκαίρι έρχεται και όπως λέει και η Νατάσα «Πάμε ρε παιδιά»…

Η Νατάσα Θεοδωρίδου στη φετινή της καλοκαιρινή περιοδεία παρέχει δωρεάν είσοδο σε άτομα με αναπηρία (ΑΜΕΑ – κατόχους κάρτας αναπηρίας).

Ώρα έναρξης : 21.30

Προπώλησηmore.com και στα καταστήματα ΝOVA και PUBLIC

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Μια Βραδιά Γεμάτη Γεύσεις, Μουσική και Διασκέδαση στο Οινοποιείο Château Nico Lazaridi

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παραίτηση 12 γιατρών του Νοσοκομείου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες ago

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Η αυθαιρεσία και η κατάχρηση εξουσίας δεν έχουν θέση στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Επίσκεψη Στέφανου Κασσελάκη στη Δράμα

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Ελευθερία Αρβανιτάκη & Ελεωνόρα Ζουγανέλη «Ξανά Μαζί»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στη Χαλκιδική, αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη και σε Αττική

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Γιορτή Κάστανου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 12:00 στην Μικρόπολη

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Πανδραμινό Θρακιώτικο Αντάμωμα το Σάββατο 31 Αυγούστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Έκθεση φωτογραφίας για το προβιομηχανικό και βιομηχανικό παρελθόν της ΑΜΘ

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

DRAMATEC – Το 1ο Φεστιβάλ Ρομποτικής στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Μήνυμα του Δημάρχου Δράμας για την 28η Οκτωβρίου

Εκπαιδευτικά3 μήνες ago

Εγγραφή αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., Τ.Ε.Ε. Β’ κύκλου και Τ.Ε.Λ. σε Γ΄ εξάμηνο της Σ.Α.Ε.Κ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Κική Παπαζώτου: Δημιουργία ΔΕΥΑ στο Δήμο Δοξάτου για την τακτοποίηση ημετέρων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Κάθετα αντίθετος ο δήμαρχος Δράμας στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Πολιτιστικά1 εβδομάδα ago

Η εκπροσώπηση και η ορατότητα των γυναικών στις τέχνες και τον πολιτισμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Εκλογές στον Σύνδεσμο των Εν Αθήναις Δραμινών “Η Αγία Βαρβάρα”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Ο Δήμαρχος Δράμας στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Ρύθμιση οφειλών προς το Δήμο Δράμας

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

δε saltarismed!

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Η Πανηπειρωτική Ένωση για το Πολυφωνικό τραγούδι τής Ηπείρου  

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Ποντιακή βραδιά από τον Σύλλογο Ποντίων Ακρίτες Νέας Κρώμνης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι προετοιμασίες της Ονειρούπολης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Έναρξη λειτουργίας γραφείου φορέα τουριστικής ανάπτυξης Νομού Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Ηθική Μόδα – Κυκλική Οικονομία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Δράση εμβολιασμού παιδιών σε κοινότητα Ρομά του Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ. Σ. του Επιμελητηρίου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Αποτελέσματα εκλογής Συνέδρων ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στη Χαλκιδική, αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη και σε Αττική

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών