ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !
Δημοσιεύθηκε
5 μήνες πρινστις
Από
GoDrama
Όταν στο ίδιο πρόσωπο ή στο ίδιο κυβερνητικό σώμα βρίσκονται ενωμένες η νομοθετική και εκτελεστική εξουσία δεν υπάρχει ελευθερία.
Μοντεσκιέ
Στο Άρθρο 26 του Συντάγματος της Ελλάδας προβλέπεται η διάκριση των εξουσιών:
- H νομοθετική εξουσία (Βουλή) έχει την αρμοδιότητα ψήφισης των νόμων του Κράτους.
- H εκτελεστική εξουσία (Κυβέρνηση) έχει την ευθύνη να ασκεί τη διακυβέρνηση του κράτους και να εκτελεί τους νόμους.
- H δικαστική εξουσία έχει την ευθύνη να ερμηνεύει τους νόμους και να θέτει όρια στην αυθαίρετη άσκηση της εκτελεστικής λειτουργίας.
Ισχύει όμως στην πραγματικότητα η διάκριση των εξουσιών στη χώρα μας;
Η ηγεσία της δικαστικής εξουσίας διορίζεται από την εκτελεστική εξουσία (Κυβέρνηση), η οποία παραβλέπει, τις περισσότερες φορές σκοπίμως, επετηρίδες ή και προσόντα των δικαστών.
Στην εκτελεστική εξουσία (Κυβέρνηση) συμμετέχει μεγάλο ποσοστό των μελών της νομοθετικής εξουσίας (Βουλευτές που διορίζονται Υπουργοί ή Υφυπουργοί διατηρώντας τις δύο ιδιότητες εξουσίας: τη νομοθετική και ταυτόχρονα την εκτελεστική). Συνήθως, πλέον του 50% των βουλευτών της κυβερνώσας παράταξης διορίζονται ως Υπουργοί ή Υφυπουργοί κατά τη διάρκεια μιας τετραετίας. Οι περισσότεροι μάλιστα έχουν ελάχιστες γνώσεις ή και πλήρη άγνοια των αρμοδιοτήτων του υπουργείου που αναλαμβάνουν. Ως αντίδωρο, οι βουλευτές / υπουργοί ψηφίζουν στη Βουλή νόμους για τους οποίους διατηρούν επιφυλάξεις ή δεν τους έχουν διαβάσει καν.
Επί της ουσίας λοιπόν δεν υφίσταται διάκριση των εξουσιών στην Ελλάδα.
Επηρεάζει το γεγονός αυτό την ορθολογική λειτουργία του κράτους και την ποιότητα της δημοκρατίας; Αναμφισβήτητα ναι.
Ας προβληματιστούμε λοιπόν και ας αναρωτηθούμε αν η λειτουργία του κράτους και η ποιότητα της δημοκρατίας στη χώρα μας θα είναι σε καλύτερη ή χειρότερη κατάσταση από τη σημερινή σε περίπτωση που:
- H νομοθετική εξουσία ασκείται από τη Βουλή με βουλευτές που θα έχουν την αρμοδιότητα νομοθετικού έργου χωρίς τη δυνατότητα υπουργοποίησής τους (χωρίς δηλαδή συμμετοχή στην εκτελεστική εξουσία) ή ελάχιστοι εξ αυτών να αναλαμβάνουν μόνο υπουργεία συντονιστικού κυρίως χαρακτήρα (Αντιπρόεδρος κυβέρνησης, υπουργός επικρατείας κλπ).
- H εκτελεστική εξουσία ασκείται από Κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή βουλευτών ή με τη συμμετοχή ελάχιστου αριθμού σε υπουργεία συντονιστικού κυρίως χαρακτήρα. Αυτόματα θα οδηγηθούμε εκ των πραγμάτων σε δραστική μείωση του αριθμού των υπουργείων, στα οποία θα τοποθετούνται υπουργοί με γνώση των αντικειμένων και όχι με κριτήρια εσωκομματικών ή γεωγραφικών ισορροπιών.
- Η ηγεσία της δικαστικής εξουσίας δεν θα διορίζεται από την εκτελεστική εξουσία (Κυβέρνηση). Ας βρεθεί από τους ειδήμονες ένας κατά το δυνατόν αξιοκρατικός και αδιάβλητος τρόπος.
Στην παρούσα συγκυρία, τίθεται ως παλλαϊκό αίτημα η ριζική μεταρρύθμιση της λειτουργίας του μεταπολιτευτικού πολιτικού συστήματος. Η ανάληψη πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ζητούμενο πρώτης προτεραιότητας, το οποίο θέτει η ίδια η κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει, ενόψει και της μελλοντικής τροποποίησης του Συντάγματος, να τεθούν σε δημόσιο διάλογο, μεταξύ των άλλων, τα θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά και ο τρόπος εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και οι αρμοδιότητές του.
Είναι προφανές ότι τα παραπάνω δεν αποτελούν τα μοναδικά θέματα που πρέπει να απασχολήσουν τον δημόσιο διάλογο. Αποτελούν όμως, κατά την άποψή μου, τους πυλώνες στους οποίους θα στηριχθούν όλες οι υπόλοιπες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις της λειτουργίας του κράτους. Μεταρρυθμίσεις και όχι ρυθμίσεις ή απορρυθμίσεις στον τομέα της οικονομίας, της αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων και πόρων, ουσιαστικές και ριζικές μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων καθώς και στο εθνικό Σύστημα Υγείας κλπ είναι σημαντικές και θα πρέπει να προωθηθούν.
Η χώρα ωστόσο χρειάζεται ένα ισχυρό μεταρρυθμιστικό σοκ που θα κατοχυρώνει τη διάκριση των εξουσιών, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που τίθενται σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο περιβάλλον.
Μάκης Μουρατίδης
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
13 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
11 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
Στη Δράμα ο Ειδικός Γραμματέας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών, Νίκος Χρυσάκης
Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων
Σημαντική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στον Δήμο Δράμας, στο πλαίσιο της περιοδείας του Ειδικού Γραμματέα για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών, Νίκου Χρυσάκη, με στόχο την επιτόπια αξιολόγηση του έργου που επιτελείται στους δήμους της χώρας για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Δράμας, παρουσία του Δημάρχου, Γιώργου Παπαδόπουλου και του Αντιδημάρχου αρμόδιου για θέματα αδέσποτων ζώων, Κώστα Αμοιρίδη. Συμμετείχαν επίσης στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας της ΠΕ Δράμας, υπηρεσιακοί παράγοντες και, βέβαια, εκπρόσωποι των τοπικών φιλοζωικών σωματείων.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τόσο ο κ. Χρυσάκης, όσο και οι συνεργάτες του, εξήραν το έργο που υλοποιείται από τον Δήμο Δράμας στον τομέα της προστασίας και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, κάνοντας λόγο για ένα φωτεινό παράδειγμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως αναφέρθηκε, ο Δήμος Δράμας συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων δήμων της χώρας, με συνέπεια, συνεργασία και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του Ν. 4830/2021.
Ο Ειδικός Γραμματέας στάθηκε ιδιαίτερα στην άρτια συνεργασία που έχει επιτευχθεί ανάμεσα στον Δήμο, τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα φιλοζωικά σωματεία, υπογραμμίζοντας πως τέτοιες συνέργειες αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχία. Δεν παρέλειψε να δώσει τα εύσημα σε όλους τους εμπλεκόμενους για την πρόοδο που έχει σημειωθεί και ενθάρρυνε τον Δήμαρχο να υποβάλει άμεσα αίτημα χρηματοδότησης για την κατασκευή του δημοτικού καταφυγίου, καθώς η σχετική μελέτη έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Η επίσκεψη του κ. Χρυσάκη εντάσσεται στο πλαίσιο του συνολικού ελέγχου που διενεργεί η Ειδική Γραμματεία, με σκοπό την αξιολόγηση της εφαρμογής της νομοθεσίας και την ενίσχυση των προσπαθειών για την προστασία των ζώων συντροφιάς.
Ο Δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος ευχαρίστησε τον Ειδικό Γραμματέα για την επίσκεψη και την εποικοδομητική συνεργασία, τονίζοντας πως ο Δήμος Δράμας συνεχίζει με αφοσίωση το έργο του, έχοντας ως προτεραιότητα τον σεβασμό προς τα ζώα και τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των πολιτών – ανθρώπων και τετράποδων.
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
8 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
- Τα άρθρα 129-131 του ν. 4926 (ΦΕΚ Α΄82/20-04-2022) «Μέτρα αποτροπής κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς σε περιοχές NATURΑ, δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση»
- Την παρ. δ, άρθρο 25 του ν. 998/1979 (Α΄289) «Περί προστασίας των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της χώρας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Το άρθρο 52 του ν.2696/1999 (Α΄52) «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Το Π.Δ 575/1980 (Α΄157) «Περί κηρύξεως ιδιαιτέρως ευαίσθητων εις πυρκαγιάς περιοχών δασών και δασικών εκτάσεων ως επικινδύνων».
- Το ΦΕΚ Β 486 / 24-01-2024 αναφορικά με την “Μεταβίβαση άσκησης αρμοδιοτήτων στους Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”
- Το 1309/28-04-2023 έγγραφό της Γ.Γ.Π.Π. «5η ‘Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “IΟΛΑΟΣ 2”,στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “Ξενοκράτης”» (ΑΔΑ: ΡΣΛΘ46ΝΠΙΘ-ΝΛ5).
- Το με αριθμό πρωτοκόλλου 2902/27.04.2022 (ΑΔΑ:ΨΝΛΔ46ΝΠΙΘ-Μ57) έγγραφο αναφορικά με «Έργα και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών –Προπαρασκευαστικές δράσεις εμπλεκομένων φορέων»
- Το με αριθμό πρωτοκόλλου 127659/1193 15-04-2025 έγγραφο μας.
- Την με αριθμό πρωτοκόλλου 150616/22-04-2025 εισήγηση της Δ/νση Δασών Δράμας.
Αναζήτηση στην Google
Αναζήτηση στο GoDrama



Πανδραμινό Συλλαλητήριο Πέμπτη 12/6 στις 20:00 στην Κεντρική Πλατεία

Δωρεά ενός αθλητικού-πολιτιστικού κέντρου από τον Δραμινό ευεργέτη κ. Θεοδωρίδη

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στη Χαλκιδική

Τουρνουά Beach Volley DRAMA OPEN 20-22 Ιουνίου

Ο Δήμος Δράμας παραχώρησε ένα λεωφορείο στη Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας

Δράσεις του Δήμου Δράμας για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Παρουσίαση των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Δράμας, στο Βελιγράδι

Εγγραφές στο Πρόγραμμα Αθλητισμός & Παιχνίδι 2025 του Δήμου Δράμας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

Τι (δεν) έκανε η Περιφέρεια ΑΜΘ όταν η Γάζα πνιγόταν στο αίμα και την πείνα

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Ένωση Ξενοδόχων Δράμας: Η συνάντηση για την Ονειρούπολη ήταν άτυπη

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Τουρνουά Beach Volley DRAMA OPEN 20-22 Ιουνίου

Παρουσίαση των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Δράμας, στο Βελιγράδι

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στη Χαλκιδική

Πανδραμινό Συλλαλητήριο Πέμπτη 12/6 στις 20:00 στην Κεντρική Πλατεία

Δράσεις του Δήμου Δράμας για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Ο Δήμος Δράμας παραχώρησε ένα λεωφορείο στη Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας

Δωρεά ενός αθλητικού-πολιτιστικού κέντρου από τον Δραμινό ευεργέτη κ. Θεοδωρίδη

Ένωση Ξενοδόχων Δράμας: Η συνάντηση για την Ονειρούπολη ήταν άτυπη
