Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός προσπαθούν να συγκαλύψουν το έγκλημα όλων των υπευθύνων υπουργών και του κρατικού μηχανισμού που οδήγησαν στο θάνατο 100 ψυχών στο Μάτι, τον περασμένο Ιούλιο.
Ο κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες του “κρύβονται” πίσω από ένα πόρισμα – «παραγγελιά» και νομίζουν ότι με 150 σελίδες μπορούν να αποτινάξουν από πάνω τους τις ευθύνες και τις τύψεις για τις τόσες οικογένειες που τις βύθισαν στο αίμα και στο πένθος.
Το πόρισμα της «ανεξάρτητης επιτροπής» που συστάθηκε με απόφαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, με επικεφαλής τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και διευθυντή του Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών, καθηγητή δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ (dr. Johann Georg Goldammer), περιορίζεται σε γενικόλογες διαπιστώσεις και απίστευτες αοριστολογίες χωρίς να καταλογίζει συγκεκριμένες ευθύνες σε κανένα πολιτικό πρόσωπο, σε κανένα στέλεχος του κρατικού μηχανισμού και σε καμία υπηρεσία του κράτους.
Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρονται στο αλαλούμ που επικρατεί στον κρατικό μηχανισμό, αλλά και στις μεγάλες ελλείψεις που παρατηρούνται στην πυροπροστασία. Μάλιστα, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν περισσότεροι από 45 συναρμόδιοι φορείς, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος κεντρικός συντονισμός. Παράλληλα μας λένε τι πρέπει να γίνει στο μέλλον. Ευχολόγια δηλαδή, την ώρα που το αίμα των νεκρών είναι ακόμα…ζεστό.
Όλη η ευαισθησία του κ. Τσίπρα αλλά και του προέδρου της Βουλής που παρέλαβε το πόρισμα περιορίζονται στις δημόσιες σχέσεις με έναν «καθηγητάκο» που ήρθε από το πουθενά για να μας πει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι για όλα έφταιγε το μεγάλο θερμικό φορτίο. Όπως έλεγε παλιά ο Βύρωνας Πολύδωρας για τον «στρατηγό άνεμο».
Είναι τουλάχιστον ύβρις για τον ελληνικό λαό και για όσους χάθηκαν τόσο άδικα και τόσο άδοξα λόγω ανικανότητας των στελεχών που απαρτίζουν τον κρατικό μηχανισμό και την πολιτική εξουσία.
Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα οι μισοί τουλάχιστον από τους εμπλεκόμενους θα είχαν προφυλακιστεί και θα είχαν καταδικαστεί με συνοπτικές διαδικασίες. Για το έγκλημα στο Μάτι πέρασαν μήνες για να υπάρξει μόνο μια παραίτηση, του Τόσκα.
Πολυσέλιδη έκθεση χωρίς απόδοση ευθυνών
Στη μακροσκελή έκθεση των 150 και πλέον σελίδων, η εξαμελής επιστημονική επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και διευθυντή του Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών, καθηγητή δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ (dr. Johann Georg Goldammer), αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση σε ό,τι αφορά την πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα,καταγράφει τα μελανά σημεία του διαχειριστικού μηχανισμού και καταθέτει ολοκληρωμένη πρόταση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φυσικού φαινομένου στο μέλλον.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι καταθέτετε τις προτάσεις και τις απόψεις σας για ένα θέμα όπως η Πολιτική Προστασία, που δεν είναι μόνο της Ελλάδας ή της Ευρώπης, αλλά και διεθνές και σχετίζεται παράλληλα με κρίσιμα θέματα που άπτονται των επικίνδυνων κλιματικών αλλαγών» τόνισε ο κ. Βούτσης παραλαμβάνοντας το πόρισμα από τον Γερμανό καθηγητή και προανήγγειλε ότι θα μελετηθεί από τους προέδρους και τα μέλη των αρμόδιων κοινοβουλευτικών Επιτροπών. Ακολούθως, τα μέλη της ανεξάρτητης επιτροπής θα προσκληθούν σε ακροάσεις με τη συμμετοχή και άλλων αρμόδιων φορέων, έτσι ώστε να προκύψει κοινή αντίληψη για τη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την Πολιτική Προστασία.
Από την πλευρά του, ο κ. Γκολντάμερ υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι στο πόρισμα περιλαμβάνονται οι προτάσεις της επιτροπής για τις επείγουσες δράσεις που πρέπει να αναλάβει η ελληνική πολιτεία,προκειμένου να ενισχύσει τον ευαίσθητο τομέα της Πολιτικής Προστασίας.
Αναποτελεσματική οργάνωση
Στη μακροσκελή έκθεση σημειώνεται ότι οι πυρκαγιές δασών και υπαίθρου αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του φυσικού, πολιτισμικού και περιαστικού-βιομηχανικού τοπίου στην Ελλάδα και ότι το πρόβλημα επιδεινώνεται λόγω των κοινωνικοοικονομικών (χρήσεων γης, δημογραφικών) και κλιματολογικών αλλαγών, της έλλειψης μη κατάλληλων θεσμικών μέτρων, του ανεπαρκούς και παλαιωμένου εξοπλισμού και της αναποτελεσματικής οργάνωσης, των ανθρώπινων δραστηριοτήτων,αλλά και του συνδυασμού των αλληλεπιδράσεων όλων των παραπάνω παραγόντων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι υπάρχει αύξηση του αριθμού των δασικών πυρκαγιών και των καμένων δασικών εκτάσεων στη χώρα από τη δεκαετία του ’80 και μετά, φθάνοντας μάλιστα τα 2.700.000 καμένα στρέμματα κατά τη δραματική χρονιά του 2007 -περίπου πενταπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων σαράντα ετών. Επίσης, από τα στατιστικά στοιχεία, που παρουσιάζονται στην έκθεση, προκύπτει ότι 75% των καμένων εκτάσεων είναι από πυρκαγιές που ξεπερνούν τα 10.000 στρέμματα και αντιστοιχούν σε 4% του συνόλου των πυρκαγιών, δείχνοντας ότι υπάρχει σαφώς ένα πρόβλημα μεγάλων δασικών πυρκαγιών.
Όσον αφορά τους λόγους για την επιδείνωση του προβλήματος, σημαντικό ρόλο παίζει η αύξηση της ποσότητας της καύσιμης ύλης, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου και της ελλιπούς διαχείρισης των δασών λόγω περιορισμού των διαθέσιμων κονδυλίων, αλλά και η άνευ σχεδιασμού, οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη πολλών περιοχών. Επιπλέον, παρατηρείται αύξηση του κινδύνου εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών στις παρυφές των αστικών περιοχών, των οικισμών της υπαίθρου, των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και των τουριστικών περιοχών. Τα περιστατικά της τελευταίας δεκαετίας και ιδιαιτέρως η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, καταδεικνύουν ότι η ανθρώπινη ασφάλεια και υγεία, ιδιωτικά και δημόσια αγαθά, καθώς και κρίσιμες υποδομές, βρίσκονται υπό την απειλή τέτοιων καταστροφικών πυρκαγιών.
Έλλειψη ενιαίου σχεδιασμού
Όπως τονίζεται στο πόρισμα, οι αδυναμίες στο κομμάτι της αποτελεσματικής πρόληψης, μπορούν να αποδοθούν, μεταξύ άλλων, «στην έλλειψη ενιαίου και κοινού σχεδιασμού αντιπυρικής προστασίας, στην απουσία εγκεκριμένων και τεκμηριωμένων τοπικών αντιπυρικών σχεδίων, στη δυσκολία να υιοθετηθεί η χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και επιστημονικών μεθόδων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, στην άναρχη και απρογραμμάτιστη δόμηση δασικών εκτάσεων και τη δημιουργία ζωνών μείξης δασών οικισμών γύρω από μεγάλα αστικά και τουριστικά κέντρα. Επίσης, στην περιστασιακή ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών και την αναποτελεσματική οργάνωση του εθελοντισμού, αλλά και στη μεγάλη δυσαρμονία των κονδυλίων που διατίθενται για την πρόληψη σε σχέση με τα πολλαπλάσια κονδύλια που δαπανώνται για την καταστολή των πυρκαγιών».
Για το θέμα της καταστολής, το πόρισμα της επιτροπής επισημαίνει ότι «τα αυξανόμενα κονδύλια της τελευταίας εικοσαετίας δεν οδήγησαν σε αντίστοιχη αύξηση στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του μηχανισμού», ενώ «τα επί μέρους προβλήματα αφορούν τόσο τις δυνάμεις και τα μέσα (επίγεια, εναέρια), όσο και τον τρόπο συνεργασίας των φορέων μεταξύ τους».
Γενικότερα, η πεποίθηση που σχηματίσθηκε από τη μελέτη της νομοθεσίας, τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες και οι εμπλεκόμενοι φορείς, αλλά και από τις δια ζώσης επαφές με εκπροσώπους των φορέων αυτών, είναι ότι θεσμικό πλαίσιο και η εφαρμογή στην πράξη της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα, αποτελούν τους κύριους λόγους για αναποτελεσματική διακυβέρνηση σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Νομικά κενά
Η επιτροπή στιγματίζει την πληθώρα των φορέων που εμπλέκονται στο έργο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:«Είναι ενδεικτικό ότι στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν 45 συναρμόδιοι φορείς που πρέπει να συντονιστούν σε ένα κοινό πλαίσιο. Ο συντονισμός της πρόληψης θα έπρεπε να ασκείται σύμφωνα με το Ν.2612/1998 από τη Δασική Υπηρεσία, κάτι το οποίο λόγω νομικού κενού (μη ενεργοποίηση του άρθρου 100 του Ν.4249/2014) δεν γίνεται. Για την καταστολή των πυρκαγιών πρέπει να συνεργαστούν 17 φορείς, που ανήκουν σε 6 υπουργεία, προκειμένου να ασκήσουν 11 διαφορετικές αρμοδιότητες».
Οι προτάσεις της επιτροπής
Η επιτροπή προτείνει την αντιμετώπιση των πυρκαγιών από την πολιτεία «ενιαία, μέσα από ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλαίσιο διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου, και όχι με μεμονωμένες και ασύνδετες υπηρεσίες και δράσεις πρόληψης ή καταστολής. Ο συνολικός και ενιαίος σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά την πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών, καθώς και την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων σε μία λυσιτελή διαδικασία με σκοπό την ενίσχυση της ανθεκτικότητας όλων των παραγόντων που πρέπει να προστατευτούν (κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον). Είναι ανάγκη να αξιοποιούνται οι νομοθετικές προβλέψεις, με την ενσωμάτωσή τους στον επιχειρησιακό σχεδιασμό στο πλαίσιο ενός ενιαίου εθνικού σχεδίου προστασίας και ασφάλειας από τις πυρκαγιές δασών και υπαίθρου. Η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω ζητημάτων θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ενός επιστημονικού, συμβουλευτικού και συντονιστικού οργανισμού για τη συστηματική οργάνωση της διαχείρισης των Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου (ΟΔΙΠΥ) σε εθνικό επίπεδο. Ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να λειτουργεί επιτελικά και συνεργατικά με τους άλλους αρμόδιους φορείς έχοντας ρόλο συμβουλευτικό, συντονιστικό και επιτελικό σε θέματα διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα και την αποστολή να σχεδιάζει, να παρακολουθεί και να δίνει ρυθμό στο επιχειρησιακό έργο της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου».
Οι επιστήμονες της έκθεσης καθιστούν σαφές ότι «χωρίς έναν τέτοιο μηχανισμό δεν θα είναι δυνατό να επιτευχθεί, ούτε η συνεχής και ουσιαστική προσπάθεια για την πρόληψη, ούτε το απαραίτητο κλίμα και πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς».
Όπως τονίζεται στο πόρισμα, η λειτουργία του ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να διέπεται από διεπιστημονικότητα και καινοτομία, ολιστική, ολοκληρωμένη προσέγγιση, συνοχή, συνεκτικότητα και συντονισμό, καθώς η εφαρμογή των δράσεων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Πυρκαγιών θα πρέπει να συντονίζεται συστηματικά και αποτελεσματικά.
Ειδικότερα, ο ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να εργαστεί ώστε να διασφαλιστούν, μεταξύ άλλων:
Δημιουργία του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης πυρκαγιών δασών και υπαίθρου που θα περιλάβει τον ενιαίο και κοινό σχεδιασμό μέτρων και δράσεων διαχείρισης των πυρκαγιών σε όλα τα επίπεδα διοίκησης με τη συμμετοχή και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων.
Αναθεώρηση της διάρκειας και της έναρξης-λήξης αντιπυρικής περιόδου σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά δεδομένα και τις προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή.
Δημιουργία ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου εθνικού συστήματος εκτίμησης κινδύνου δασικών πυρκαγιών.
Εξισορρόπηση της σχέσης και εξορθολογισμός των δαπανών μεταξύ πρόληψης και καταστολής των δασικών πυρκαγιών.
Αξιοποίηση της χρήσης όλων των πόρων βάσει κεντρικού σχεδιασμού και με έμφαση στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του συστήματος της δασοπυρόσβεσης.
Διενέργεια κοινών ετήσιων και περιοδικών ασκήσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για εξοικείωση των συμμετεχόντων όσον αφορά ρόλους και διαδικασίες (ειδικότερα με τους κανόνες εμπλοκής), για εκπαιδευτικούς σκοπούς (στο πλαίσιο πιστοποιημένης εκπαίδευσης) και για αξιολόγηση της ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.
Σε συνεργασία με την ΓΓΠΠ (ΕΥΔΕΑ), ανάπτυξη ενοποιημένου και κοινού συστήματος διοίκησης περιστατικών καταστολής των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου (NIMS/ICS) βασισμένο στις αρχές της επιχειρησιακής συνεργασίας, τη διάθεση και την αξιοποίηση των πόρων και των δυνατοτήτων (υπηρεσιών) όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ανάπτυξη κεντρικού συστήματος αναφοράς ημερήσιας ετοιμότητας (αντιπυρική περίοδος) των εμπλεκόμενων φορέων σε θέματα αντιπυρικής προστασίας και συστήματος καταγραφής και χαρτογράφησης χρηματοδοτούμενων έργων πρόληψης (π.χ. ΟΤΑ).
Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού με σκοπό την καλλιέργεια της αντίληψης ασφάλειας (από τις πυρκαγιές) και την ενίσχυση της εθελοντικής συμμετοχής των πολιτών στον κύκλο διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου.
Για την επιτροπή, σημαντικό στοιχείο του νέου συστήματος θα πρέπει να είναι και η ουσιαστική αναδιοργάνωση της δασικής υπηρεσίας η οποία θα πρέπει να υποστηριχθεί κατάλληλα σε μέσα και πόρους. «Χωρίς διαχείριση του αγρο-δασικού χώρου το πρόβλημα των πυρκαγιών νομοτελειακά θα αυξάνει ξεπερνώντας τις όποιες μονόπλευρες πολιτικές ενίσχυσης του μηχανισμού καταστολής»σημειώνει.
Σε ό,τι αφορά το Πυροσβεστικό Σώμα, «που θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του όσον αφορά τη δασοπυρόσβεση, αποτελώντας ως προς το μέγεθος των δυνάμεών του, τον κεντρικό πυλώνα του μηχανισμού της καταστολής στη χώρα», στο πόρισμα καταγράφονται σειρά πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του.
Επιπλέον, ζητείται:
Τάχιστη ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης και θεσμοθέτησης των δασικών χαρτών και του δασολογίου και ανάκληση των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στους ψηφισμένους νόμους (Ν.4280/2014 και Ν.4315/2014), οι οποίοι αυξάνουν την ένταση και τον αριθμό των χρήσεων που επιτρέπονται στα ελληνικά δάση.
Άμεση επίλυση των χρόνιων προβλημάτων και τροποποίηση της δασικής νομοθεσίας όσον αφορά την αλλαγή χρήσης γης των εκτάσεων που χαρακτηρίσθηκαν ως ΑΔ (δασωθέντες αγροί) στο κτηματολόγιο, ώστε να μειωθεί η συνέχεια και το φορτίο της καύσιμης ύλης.
Τροποποίηση της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαδικασία αδειοδότησης για παρεμβάσεις στη φυσική βλάστηση εντός ιδιοκτησιών (γηπέδων, οικοπέδων κ.λπ.). Συμβολή των ΟΤΑ στη δημιουργία μιας κεντρικής και ενιαίας βάσης δεδομένων Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) Πολιτικής Προστασίας με τα μέσα, εργαλεία και προσωπικό όλων των εμπλεκόμενων φορέων που διατίθενται για επιχειρησιακή χρήση στη διαχείριση των πυρκαγιών.
Σημεία συνέντευξης της Έφης Αχτσιόγλου, βουλεύτριας Δυτικού Τομέα Αθηνών της Νέας Αριστεράς, στο Αction 24 και την εκπομπή ACTION ΤΩΡΑ
“Γινόμαστε όλοι μάρτυρες μιας διαρκούς και εξελισσόμενης διαλυτικής κρίσης”, σχολίασε η Έφη Αχτσιόγλου για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, “εμείς είχαμε κάνει την πολιτική εκτίμηση πως αυτό θα συμβεί, γι’ αυτό αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε. Όταν εκτιμάς μια τέτοια εξέλιξη είναι προτιμότερο να αποχωρείς και να κάνεις αυτό για το οποίο εξαρχής ασχολήθηκες με την πολιτική. Στην πολιτική δεν εμπλέκεσαι για να αναπαράγεις την ιδιοτέλειά σου αλλά για να υπηρετήσεις κάποιους κοινωνικούς σκοπούς.
Εμείς είμαστε εδώ για τους εργαζόμενους, για τους πολίτες που δεν τα βγάζουν πέρα με την ακρίβεια, με την κατάσταση που επικρατεί στην υγεία κ.ο.κ. Το ζητούμενο είναι λοιπόν να μιλάς γι’ αυτούς και όχι για τον εαυτό σου ή για να αναπαράγεις συνεχώς συγκρούσεις εντός ενός κόμματος.
Η πολιτική μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ έχει επισυμβεί από τη στιγμή που ανέλαβε η νέα ηγεσία και ξεκίνησε να εκφράζει θέσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την αριστερά και τον προοδευτικό χώρο σε μια σειρά από ζητήματα όπως την εργασία, την οικονομία, την εξωτερική πολιτική. Είναι όμως μετάλλαξη και επί του ιδίου του κομματικού φαινομένου, καθώς πρόκειται για ένα κόμμα που αναπαράγει το lifestyle του αρχηγού του, αλλά και διαρκή fake news με ευθύνη της σημερινής ηγεσίας του – εκκινώντας πέρυσι το καλοκαίρι από εμένα.
Ένα κόμμα που αυτή τη στιγμή το μόνο με το οποίο τροφοδοτεί την επικαιρότητα είναι οι ανθρωποφαγικές συγκρούσεις μεταξύ των στελεχών του. Τα όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ είναι η αντικειμενική συνέπεια της μετάλλαξης του χώρου με τη νέα ηγεσία”.
Σε σχέση με το κλείσιμο του καθημερινού φύλλου της Αυγής υπογράμμισε πως «πρόκειται για μια ιστορική εφημερίδα με εργαζόμενους που έχουν αφιερώσει κομμάτια της ζωής τους γι’ αυτή. Υπήρχαν οικονομικές δυσκολίες, αλλά υπήρχε και η δυνατότητα να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας και να στηριχτούν τα εργασιακά δικαιώματα. Ο νυν πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έπαιξε με αυτό το θέμα”.
“Απευθύνουμε ένα κάλεσμα στις δυνάμεις που είναι εγκλωβισμένες στον ΣΥΡΙΖΑ. Εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας και της παιδείας, υγιείς συνδικαλιστικές δυνάμεις είναι εγκλωβισμένες σε ένα κόμμα το οποίο δεν παράγει πλέον πολιτική και είναι κρίμα να παραμένουν εκεί μόνο για τον σχολιασμό της ίντριγκας μεταξύ των στελεχών”, επεσήμανε η κ. Αχτσιόγλου και συνέχισε με το θέμα των συνεργασιών.
“Είμαστε πάντα ανοιχτοί στον πολιτικό διάλογο και στις συνεργασίες με όσους ασπάζονται το δικό μας πλαίσιο πολιτικών αρχών, με όσους μπορούμε να συμφωνήσουμε στρατηγικά και δεν έχουν προβεί σε χυδαιότητες εναντίον μας και σε επιθέσεις περί υπονομευτών. Κάποια στιγμή βέβαια και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αναλογιστούν -τώρα που καταλαβαίνουν το χάσμα που τους χωρίζει από την ηγεσία- μήπως στο παρελθόν έπραξαν λάθος όταν στήριξαν ενεργά τον κ. Κασσελάκη ή όταν με τη στάση τους ανέχτηκαν τις επιδιώξεις του.
Διότι σήμερα ξαναγράφεται αναδρομικά η ιστορία της Αριστεράς και αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα.”
Αναφορικά με τον κ. Τσίπρα, υπογράμμισε πως “η σχέση μας ήταν μια σχέση στενής συνεργασίας και βαθιάς εμπιστοσύνης. Σε σχέση με τη στάση του τον τελευταίο χρόνο που με ρωτάτε θα έλεγα ότι είτε με τη σιωπή του, είτε με την ανοχή του πέρυσι το καλοκαίρι συνέβαλε στις επιδιώξεις του σημερινού Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα ο ίδιος ο κ. Τσίπρας έχει βρεθεί στο στόχαστρο των επιθέσεων της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, άρα συμβαίνουν στον ίδιο όσα είχαν συμβεί σε εμένα ήδη από το περασμένο καλοκαίρι”.
Τόνισε όμως πως “οι πολίτες μας επισημαίνουν καθημερινά ότι έχουν ανάγκη από μια σοβαρή αριστερή αντιπολίτευση. Για την ακρίβεια, για τις αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων, για την κατάσταση στα σχολεία, για τις αλλαγές στο επίδομα ανεργίας. Είναι πολλά τα θέματα και σκληρή η επίθεση που κάνει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη σε βασικά δικαιώματα και ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Γι’ αυτό είμαστε εδώ”.
Η κ. Αχτσιόγλου επισήμανε ότι
“δεν θεωρώ ότι ο Κ. Μητσοτάκης συνιστά ένα τέτοιο πολιτικό μέγεθος που δεν μπορεί κανείς να αναμετρηθεί μαζί του. Το πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι το ρευστοποιημένο πολιτικό τοπίο στην αριστερά αλλά και το χώρο της σοσιαλδημοκρατίας και ταυτόχρονα η τρομακτική ανάγκη να βρεθούν εκείνες οι προγραμματικές ιδεολογικές και στρατηγικές συγκλίσεις που θα δώσουν προοπτική στην κόσμο”,
τονίζοντας πως
“εμείς στη Νέα Αριστερά επιδιώκουμε να μας ενισχύσει ο κόσμος και να μπορέσει να συνδεθεί πολιτικά μαζί μας, επικεντρωνόμαστε στα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, όχι στις ιδιοτέλειές μας. Είναι πιο σημαντικό από τα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ να συζητάμε τι θα γίνουν οι πολίτες στη Λάρισα, στο Βόλο, μετά τις εξελισσόμενες καταστροφές και τις συνέπειές τους. Η ΝΔ σχεδιάζει αλλαγές στο επίδομα ανεργίας, οι άνεργοι θα χάσουν τα στοιχειώδη. Θα βρεθούν σε μια συνθήκη όπου δεν θα μπορούν να επιβιώσουν. Αυτά είναι τα θέματα στα οποία εμείς επιμένουμε και όχι στις ίντριγκες”.
Τέλος, σχετικά με τις δηλώσεις του πατέρα του 19χρονου που σκοτώθηκε σε λούνα παρκ στη Χαλκιδική τόνισε πως “ολόκληρη η κοινωνία είναι στο πλάι του. Το ζητούμενο όμως είναι πώς δεν θα φτάνουν τα πράγματα σε αυτό το σημείο. Δεν είναι η πρώτη φορά όπου δεν πληρούνται στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας και τελικά η προστασία της ανθρώπινης ζωής, το υπέρτατο αγαθό για το οποίο θα έπρεπε όλες οι αρχές να λειτουργούν, παίζεται στα ζάρια με έναν ασύλληπτο τρόπο. Ελπίζω η Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της, το θέμα όμως είναι γιατί δεν υπάρχουν οι αυτονόητες δικλείδες προστασίας της ανθρώπινης ζωής”.
Ο σεισμός έγινε επίσης αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και την Καβάλα.
Νέος σεισμός σημειώθηκε σήμερα στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Όρους στη Χαλιδική. Οι σεισμικές δονήσεις στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Όρους στη Χαλκιδική έχουν ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα σήμερα, Δευτέρα 12/8, μετά τις 4.00 το απόγευμα καταγράφηκαν δύο σεισμικές δονήσεις, όπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
Η πρώτη ήταν 4,1 και σημειώθηκε στις 4.26μμ, με επίκεντρο 11 χιλιόμετρα δυτικά-βορειοδυτικά των Καρυών. Το εστιακό βάθος ήταν 14,1 χιλιόμετρα.
Η δεύτερη ήταν 4,2 και σημειώθηκε στις 4.39μμ, με επίκεντρο 11 χιλιόμετρα ανατολικά της Ουρανόπολης και εστιακό βάθος 15 χιλιόμετρα χιλιόμετρα.
Οι δονήσεις έχουν γίνει αισθητές σε κατοίκους και επισκέπτες της περιοχή
ΕΣΥ: Αντί προσλήψεων, ο Γεωργιάδης πουλά κοινωνικό αυτοματισμό
ΜέΡΑ25 | Γραφείο Τύπου
Όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 15 ετών, μέσω πράξεων και παραλείψεων, απαξιώνουν συνειδητά το Εθνικό Σύστημα Υγείας, μετατρέποντας το δικαίωμα στην υγεία, σε εμπόρευμα – προνόμιο για τους πλούσιους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Μητρώου Ανθρώπινου Δυναμικού του Ελληνικού Δημοσίου, το πλήθος των μόνιμων υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας, η πλειονότητα των οποίων αποτελείται από υγειονομικούς, έχει μειωθεί κατά 25,03% μέσα σε 11 χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2012 το υπουργείο Υγείας είχε 94.164 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 έχει 70.582, δηλαδή 23.582 λιγότερες μόνιμες θέσεις εργασίας. Μόνο το 2023, οι συνταξιοδοτήσεις υγειονομικών ανήλθαν σε 3.381, ενώ προσλήφθηκαν μόλις 1.063 εργαζόμενοι.
Ταυτόχρονα, οι μισοί και παραπάνω απόφοιτοι των ιατρικών μας σχολών, ξενιτεύονται με το που παίρνουν πτυχίο. Ο λόγος; Οι πενιχρές απολαβές. Στη Ρουμανία ο μέσος μισθός ενός γιατρού είναι 2,5 φορές πάνω, στη Μάλτα τρεις και στη Γερμανία τέσσερις φορές πάνω από ότι στην Ελλάδα.
Μέσα σε αυτό το καθεστώς διάλυσης του ΕΣΥ προς όφελος των ιδιωτών της CVC, ο αδιευκρίνιστος υπουργός υγείας Γεωργιάδης, στήνει, με τη βοήθεια των ΜΜΕ, ένα αισχρό κυνήγι μαγισσών, έναν αισχρό κοινωνικό αυτοματισμό κατά των ιδιωτών γιατρών. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, αυτός ο απίθανος υπηρέτης των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων, ρίχνει την ευθύνη για την κατάσταση στα νοσοκομεία στους ιδιώτες γιατρούς! Ενώ δηλαδή συνειδητά αυτός και η κυβέρνησή του υπονομεύουν το ΕΣΥ, δεν προσλαμβάνουν, εξαντλούν το προσωπικό με εξουθενωτικά ωράρια, απαξιώνουν την υλικοτεχνική υποδομή του ΕΣΥ, σε συνεργασία με τα ΜΜΕ των αφεντικών τους, βρήκαν αποδιοπομπαίο τράγο να ρίξουν το ανάθεμα!
Εμείς λέμε το αυτονόητο: το ΕΣΥ χρειάζεται άμεσα χιλιάδες προσλήψεις μόνιμου υγειονομικού προσωπικού με αξιοπρεπείς απολαβές και βιώσιμο ωράριο. Σα να τους ακούμε, είτε το αργυρώνητο πολιτικό προσωπικό, είτε οι διάφοροι Πορτοσάλτηδες θα βγούν να φωνάξουν: Δεν υπάρχει λεφτόδεντρο! Κι όμως, για να δοθούν δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων στους ολιγαρχες της ενέργειας, στους εθνικούς εργολάβους και φυσικά σε νατοϊκούς εξοπλισμούς, υπάρχει και παραυπάρχει το λεφτόδεντρο. Μόνο για το Εθνικό Σύστημα Υγείας δεν υπάρχει, μόνο για ό,τι είναι υπέρ των πολλών δεν υπάρχει.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειPrivacy policy