ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Χρηστάκης: Ο “Έλληνας Τζόνι Χαλιντέι” που τραγούδησε τον “ύμνο του εργένη”
Δημοσιεύθηκε
3 έτη πρινστις
Από
Admin
Το ξεχασμένο αηδόνι του λαϊκού τραγουδιού, ο Χρηστάκης, άφησε στις 1 Ιουνίου το 1981 την τελευταία του πνοή, σε νοσοκομείο του ΙΚΑ (υπήρχαν τέτοια ακόμα τότε) , στη Θεσσαλονίκη.
Το κανονικό όνομα του Χρηστάκη, ήταν Χρήστος Σύρπος. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1924 και μεσουράνησε στο ελληνικό πεντάγραμμο, στα χρόνια της Χούντας, με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο, Χρηστάκης. Μεγάλωσε στη Δράμα, όπου έβγαζε τα προς το ζην ως υδραυλικός. Η φωνή του όμως είχε “μέταλλο”.
Κάποτε τον άκουσε ο γνωστός ρεμπέτης, Κώστας Καπλάνης και αυτός ήταν που τον προέτρεψε να ασχοληθεί με το τραγούδι. Το έκανε, “έμπλεξε” με το τραγούδι, αλλά με μεγάλη επιτυχία και έφτασε να κάνει και δικές του συνθέσεις. Έγινε διάσημος για τα τραγούδια του “Τα μπαγλαμαδάκια”, “Θα ζήσω ελεύθερο πουλί”, “Έμαθα πως είσαι μάγκας”, “Είναι το κρύο τσουχτερό”.
Όταν ανέβηκε μόνος στο πάλκο, άρχισε η ανοδική πορεία. Η “σκηνική” του παρουσία ήταν μοναδική, σχεδόν απίστευτη. Δεν τραγουδούσε απλώς. Αεικίνητος και σκερτσόζος στο πάλκο έφερε κάτι που ώς τότε ήταν σχεδόν άγνωστο στο λαϊκό τραγούδι. Ως τότε οι τραγουδιστές είτε όρθιοι είτε καθιστοί, είχαν μια ήρεμη και μάλλον σοβαρή σκηνική παρουσία. Ο Χρηστάκης “έντυνε” την κοφτή του ερμηνεία με αντίστοιχες κοφτές κινήσεις, που ανέδυαν ένα “πάθος” στα τραγούδια του, ακόμα και όταν τραγουδούσε με σινιέ κοστούμι, γραβάτα και μαντηλάκι στο σακάκι.
Ξεκίνησε την τραγουδιστική του καριέρα το 1950. Στην αρχή τραγουδούσε ως δεύτερη φωνή και έπαιζε κιθάρα και μπαγλαμαδάκι, δίπλα σε μεγάλα ονόματα του λαϊκού τραγουδιού (Πόλυ Πάνου, Γιώτα Λύδια κ.ά.). ‘Ηταν “μάστορας” στις διφωνίες, σε μια εποχή που τα σεγόντα και τα τέρτσα ήταν ζητούμενο. Στην αρχή κατάφερε να σταθεί στο πάλκο και στη δισκογραφία, σαν δευτεραγωνιστής, δίπλα σε μεγάλα ονόματα της εποχής, τον Γιάννη Παπαϊωάννου, την Πόλυ Πάνου, την Γιώτα Λύδια, την Καίτη Γκρέυ, τον Πάνο Γαβαλά και όχι μόνο
Ο Χρηστάκης έκανε πλάκες, ήταν αλέγκρος χαρακτήρας και γρήγορα έγινε αγαπητός στον κύκλο του, αλλά και στο κοινό. Οι μετοχές του εκτοξεύτηκαν όταν παντρεύτηκε την αδελφή του Γιώργου Μητσάκη, ο οποίος εκείνη την εποχή μεσουρανούσε. Χώρισε σχετικά γρήγορα. Στη ζωή του απέκτησε δύο παιδιά. Ήταν μποέμ τύπος, ανοιχτόκαρδος και ανοιχτοχέρης.
Η δεκαετία του 60, γεμάτη πολιτικά προβλήματα που μάστιζαν τον τόπο ήταν μια ιδιαίτερη εποχή. Τα μέσα επικοινωνίας (στα οποία οι πολιτικοί επιστήμονες εντάσσουν σήμερα και το τραγούδι) ήταν ελάχιστα. Οι εφημερίδες, τα ραδιόφωνα, λίγα τηλέφωνα και ακόμα λιγότερες τηλεοράσεις. Φυσικά υπήρχε ο ελληνικός κινηματογράφος. Οι Έλληνες είχαν ανάγκη τη διασκέδαση και ο Χρηστάκης την προσέφερε. Στο ελληνικό τραγούδι άρχισαν οι ανακατατάξεις και ο Χρηστάκης βγήκε μπροστά και καθιερώθηκε με τη σκηνική του παρουσία, ως διασκεδαστής.
Ο Χρηστάκης , με τη «νευρική», «κοφτή» ερμηνεία του έκανε μεγάλο «σκηνικό» στα κέντρα δημιουργώντας ένα πρωτόγνωρο σόου διανθισμένο από υπερβολές και σπασίματα πιάτων. Λίγα χρόνια πριν από το σπάσιμο απαγορευόταν. Οι μάγκες ήταν σοβαροί και απέφευγαν τους σαματάδες. Ο Χρηστάκης έκανε τον σαματά διασκέδαση. Εκείνη την εποχή τον ονόμασαν «Ο Έλλην Τζόνι Χαλιντέι». Αλλά πίσω από τον σαματά, υπήρχαν τραγούδια με στίχους που είχαν ουσία και έστελναν μηνύματα, όπως ο στίχος “Θα ζήσω ελεύθερο πουλί”. Εν μέσω σκληρής χούντας, το μήνυμα ήταν διπλό. Η ζωή του εργένη είχε αυτό που ζητούσαν οι Έλληνες: Ελευθερία. Το τραγούδι έγινε Ύμνος.
Ο Χρηστάκης ευτύχησε να ερμηνεύσει και τραγούδια με εκτόπισμα, τα οποία τον εδραίωσαν στις προτιμήσεις του κόσμου, φυσικά με τη βοήθεια των πιάτων. Αλλά είπε και τραγούδια όπως το υπέροχο «Να χαρείς τα μάτια σου καλέ» των Στέλιου Ζαφειρίου και Γαβαλά, και φυσικά την διάσημη «Κανάρα» (Θα ζήσω ελεύθερο πουλί) του Ζακ Ιακωβίδη και του Μιχάλη Γαβριηλίδη. Η κοφτή του ερμηνεία σε παλιότερα τραγούδια, όπως το «Έμαθα πως είσαι μάγκας», «Η γάτα» και άλλα τον απογείωσε.
Μια τέτοια πορεία δε μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από το ελληνικό σινεμά, που τότε επίσης ήταν στις δόξες του. Ο ελληνικός κινηματογράφος και το μουσικό θέατρο τον έστεψαν, έστω και για ένα μόνο διάστημα, «βασιλιά της νύχτας».
Το 1976 συμμετείχε στο δίσκο του Άκη Πάνου «Μάθημα Πρώτον» στη Sonor και δύο χρόνια αργότερα τραγούδησε στη General Τάκη Σούκα και Χρήστο Νικολόπουλο. Οι εποχές όμως άλλαζαν, όπως άλλαζε και η Ελλάδα μετά την Μεταπολίτευση.
Tο άστρο του είχε αρχίσει να ξεθωριάζει και η υγεία του να κλονίζεται. Αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα ο ανοιχτοχέρης που όπως λέγεται είχε βοηθήσει πολύ κόσμο. O Χρηστάκης τελικά έφυγε άδοξα χτυπημένος από ακόμη ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
-
Αποτελέσματα εκλογών ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Δράμας
-
Επαφές του Γιώργου Παπαδόπουλου και υποψηφίων της Επανεκκίνησης
-
“Μαζί για την Αλλαγή” Παρουσίαση υποψηφίων στη Δράμα
-
“Project για τη Δράμα”: Πόσες ψήφους αξίζει ένα εμβόλιο;
-
Ενίσχυση της αυτοεικόνας και προσωπική ενδυνάμωση
-
2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Δράμας
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
13 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
11 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
Στη Δράμα ο Ειδικός Γραμματέας για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών, Νίκος Χρυσάκης
Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων
Σημαντική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στον Δήμο Δράμας, στο πλαίσιο της περιοδείας του Ειδικού Γραμματέα για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών, Νίκου Χρυσάκη, με στόχο την επιτόπια αξιολόγηση του έργου που επιτελείται στους δήμους της χώρας για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Δράμας, παρουσία του Δημάρχου, Γιώργου Παπαδόπουλου και του Αντιδημάρχου αρμόδιου για θέματα αδέσποτων ζώων, Κώστα Αμοιρίδη. Συμμετείχαν επίσης στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας της ΠΕ Δράμας, υπηρεσιακοί παράγοντες και, βέβαια, εκπρόσωποι των τοπικών φιλοζωικών σωματείων.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τόσο ο κ. Χρυσάκης, όσο και οι συνεργάτες του, εξήραν το έργο που υλοποιείται από τον Δήμο Δράμας στον τομέα της προστασίας και διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, κάνοντας λόγο για ένα φωτεινό παράδειγμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως αναφέρθηκε, ο Δήμος Δράμας συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων δήμων της χώρας, με συνέπεια, συνεργασία και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του Ν. 4830/2021.
Ο Ειδικός Γραμματέας στάθηκε ιδιαίτερα στην άρτια συνεργασία που έχει επιτευχθεί ανάμεσα στον Δήμο, τις αρμόδιες υπηρεσίες και τα φιλοζωικά σωματεία, υπογραμμίζοντας πως τέτοιες συνέργειες αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχία. Δεν παρέλειψε να δώσει τα εύσημα σε όλους τους εμπλεκόμενους για την πρόοδο που έχει σημειωθεί και ενθάρρυνε τον Δήμαρχο να υποβάλει άμεσα αίτημα χρηματοδότησης για την κατασκευή του δημοτικού καταφυγίου, καθώς η σχετική μελέτη έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Η επίσκεψη του κ. Χρυσάκη εντάσσεται στο πλαίσιο του συνολικού ελέγχου που διενεργεί η Ειδική Γραμματεία, με σκοπό την αξιολόγηση της εφαρμογής της νομοθεσίας και την ενίσχυση των προσπαθειών για την προστασία των ζώων συντροφιάς.
Ο Δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος ευχαρίστησε τον Ειδικό Γραμματέα για την επίσκεψη και την εποικοδομητική συνεργασία, τονίζοντας πως ο Δήμος Δράμας συνεχίζει με αφοσίωση το έργο του, έχοντας ως προτεραιότητα τον σεβασμό προς τα ζώα και τη βελτίωση της καθημερινότητας όλων των πολιτών – ανθρώπων και τετράποδων.
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
8 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
- Τα άρθρα 129-131 του ν. 4926 (ΦΕΚ Α΄82/20-04-2022) «Μέτρα αποτροπής κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς σε περιοχές NATURΑ, δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση»
- Την παρ. δ, άρθρο 25 του ν. 998/1979 (Α΄289) «Περί προστασίας των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της χώρας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Το άρθρο 52 του ν.2696/1999 (Α΄52) «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
- Το Π.Δ 575/1980 (Α΄157) «Περί κηρύξεως ιδιαιτέρως ευαίσθητων εις πυρκαγιάς περιοχών δασών και δασικών εκτάσεων ως επικινδύνων».
- Το ΦΕΚ Β 486 / 24-01-2024 αναφορικά με την “Μεταβίβαση άσκησης αρμοδιοτήτων στους Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης”
- Το 1309/28-04-2023 έγγραφό της Γ.Γ.Π.Π. «5η ‘Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “IΟΛΑΟΣ 2”,στα πλαίσια του Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη “Ξενοκράτης”» (ΑΔΑ: ΡΣΛΘ46ΝΠΙΘ-ΝΛ5).
- Το με αριθμό πρωτοκόλλου 2902/27.04.2022 (ΑΔΑ:ΨΝΛΔ46ΝΠΙΘ-Μ57) έγγραφο αναφορικά με «Έργα και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών –Προπαρασκευαστικές δράσεις εμπλεκομένων φορέων»
- Το με αριθμό πρωτοκόλλου 127659/1193 15-04-2025 έγγραφο μας.
- Την με αριθμό πρωτοκόλλου 150616/22-04-2025 εισήγηση της Δ/νση Δασών Δράμας.
Αναζήτηση στην Google
Αναζήτηση στο GoDrama



Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Τουρνουά Beach Volley DRAMA OPEN 20-22 Ιουνίου

Παρουσίαση των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Δράμας, στο Βελιγράδι

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στη Χαλκιδική

Πανδραμινό Συλλαλητήριο Πέμπτη 12/6 στις 20:00 στην Κεντρική Πλατεία

Δράσεις του Δήμου Δράμας για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Ο Δήμος Δράμας παραχώρησε ένα λεωφορείο στη Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας

Δωρεά ενός αθλητικού-πολιτιστικού κέντρου από τον Δραμινό ευεργέτη κ. Θεοδωρίδη

Ένωση Ξενοδόχων Δράμας: Η συνάντηση για την Ονειρούπολη ήταν άτυπη
