ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜέΡΑ25 καταψήφισαν την απόφαση Κεραμέως να δοθεί Voucher 200 ευρώ σε 160.000 εκπαιδευτικούς, ενώ Ελληνική Λύση και ΚΚΕ ψήφισαν «Παρών».
Σήμερα, Τετάρτη 2/2, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, παρουσίασε τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία 160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, μόνιμοι και αναπληρωτές, δικαιούνται voucher 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.
Τα voucher θα δοθούν στους εκπαιδευτικούς χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια.
Δικαιούχοι:
- 160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής το σχολικό έτος 2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές).
- Στους δικαιούχους του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» εντάσσονται και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Ιουλίου-Αυγούστου 2021.
Αποκλείονται τα στελέχη εκπαίδευσης
Δικαιούχοι του voucher των 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού , είναι οι 160.000 εκπαιδευτικοί με την προϋπόθεση ότι ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής το σχολικό έτος 2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές).
Τα στελέχη εκπαίδευση αποκλείονται από αυτή την παροχή, εκτός και αν παράλληλα ασκούν και διδακτικό έργο.
Τη διευκρίνιση αυτή κάνει το esos μετά από σχετική ερώτηση την οποία έθεσε στο υπουργείο Παιδείας.
Αποκλείονται οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί
Η χορήγηση από το υπουργείο Παιδείας voucher των 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού , αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, μόνιμους και αναπληρωτές.
Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι είναι αποσπασμένοι σε υπηρεσίες, Βουλευτές, υπουργούς κλπ αποκλείονται από αυτή την παροχή.
Αποκλείονται οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί από το Voucher 200 ευρώ
Η χορήγηση από το υπουργείο Παιδείας voucher των 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού , αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι διδάσκουν σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, μόνιμους και αναπληρωτές.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αποκλείονται από αυτή την παροχή.
Ζευγάρι εκπαιδευτικών θα μπορεί να διαθέσει τα 400 ευρώ για αγορά μιας συσκευής
Ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών δεν υποχρεούται να διαθέσει τα δύο κουπόνια των 200 ευρώ που δικαιούνται, για την αγορά δύο συσκευών tablet, laptop ή desktop.
Θα μπορούν να διαθέσουν το σύνολο του ποσού των 400 ευρώ, και τα δύο κουπόνια δηλαδή, για την αγορά μιας συσκευής.
Αυτό σύμφωνα με πληροφορίες του esos θα προβλέπεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.
Τι είδους εξοπλισμό θα μπορούν να προμηθευτούν οι εκπαιδευτικοί με το voucher; Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αποκτήσουν tablet, laptop ή desktop από τον προμηθευτή της επιλογής τους.
Πώς θα αποκτήσουν και θα χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί το voucher; Οι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται στην πλατφόρμα του προγράμματος με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet και θα συμπληρώνουν τα στοιχεία που απαιτούνται για την αυτόματη ταυτοποίησή τους με ψηφιακά μέσα. Κατόπιν, θα λαμβάνουν την επιταγή που δικαιούνται στο κινητό τους τηλέφωνο, και θα μπορούν άμεσα να την χρησιμοποιήσουν, επιδεικνύοντας το barcode που θα τους έχει αποσταλεί, σε κατάστημα της επιλογής τους.
Εκπαιδευτικοί που έχουν τηλέφωνα προηγούμενης τεχνολογίας
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι απαραίτητο να έχουν “έξυπνες” τηλεφωνικές συσκευές για να λάβουν το Voucher των 200 ευρώ για την αγορά τεχνικού εξοπλισμού.
Αυτό διευκρινίσει το esos, ύστερα από σχετικό ερώτημα προς το υπουργείο Παιδείας.
Συγκεκριμένα το υπουργείο Παιδείας σε ερώτηση του esos διευκρίνισε: “Το barcode είναι ένας αριθμός που θα εμφανίζεται και μέσα στην πλατφόρμα μόλις εκδοθεί το voucher, δεν είναι απαραίτητο να τους έρχεται σε smartphone. Αυτό γίνεται προς διευκόλυνση”.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα; Μετά την ψήφιση της διάταξης που έχει κατατεθεί στη Βουλή, θα ακολουθήσουν οι απαιτούμενες διαδικασίες θεσμικού χαρακτήρα, καθώς και η θέση σε λειτουργία της πλατφόρμας.
Γιατί επεκτείνουμε το voucher και στους εκπαιδευτικούς;
Στο ερώτημα αυτό το υπουργείο Παιδείας απαντά:
Α. Επειδή η εξασφάλιση πρόσβασης κάθε εκπαιδευτικού στον δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό είναι ένα επιπλέον βήμα που θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, τον οποίο προωθούμε συστηματικά από το 2019, με ένα ολοκληρωμένο πλέγμα επενδύσεων. Με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι εκπαιδευτικοί πλέον θα έχουν περαιτέρω δυνατότητα να χρησιμοποιούν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, να αξιοποιούν και να συνδημιουργούν επιπλέον ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό συμβατό με τα νέα προγράμματα σπουδών, καθώς και να επικοινωνούν με μαθητές και γονείς μέσω νέων και ανανεωμένων ψηφιακών υπηρεσιών. Η πρόσβαση σε ατομικό τεχνολογικό εξοπλισμό θα διευκολύνει το κομβικής σημασίας έργο των εκπαιδευτικών και θα ενισχύσει το θετικό αποτέλεσμα αυτών των μεγάλων επενδύσεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Β. Επειδή αναζητούμε συνεχώς νέους τρόπους υποστήριξης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην επιτυχή αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην εκπαίδευση και αποτελούν το κλειδί για την εφαρμογή κάθε μεγάλης μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση.
Οι εξηγήσεις του ΚΙΝΑΛ: Γιατί καταψήφισε την τροπολογία με το voucher
Σε ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλε το ΚΙΝΑΛ, εξηγεί γιατί καταψήφισε την εν λόγω τροπολογία της Υπουργού Παιδείας.
Σύμφωνα με τη Χ. Τρικούπη η στάση της υπαγορεύτηκε από την «τακτική της εισαγωγής τροπολογιών-νομοσχεδίων με πολλά επιμέρους άρθρα» με την οποία εγκαλεί την κυβέρνηση ότι «παγιδεύει την αντιπολίτευση που δεν μπορεί να ψηφίσει ξεχωριστά κάθε άρθρο!».
Ως προς τα voucher των 200 ευρώ το ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι αν και «πολύ μικρό και πολύ καθυστερημένο μετά από τόσους μήνες τηλεκπαίδευσης (…) έχει ορθή στόχευση».
Ζητά δε να αυξηθεί και να συνοδεύεται κι από γενναία ενίσχυση των υποδομών του ψηφιακού σχολείου (υποδομές, Wi-Fi κλπ).
Οπως εξηγεί το ΚΙΝΑΛ καταψήφισε την τροπολογία λόγω του άρθρου 3 με το οποίο η Υπουργός διατηρεί το Διπλό Μηχανογραφικό για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο κάνοντας λόγο για «βαθιά αντιεκπαιδευτική, έως και αντισυνταγματική ρύθμιση, που δημιουργεί σοβαρά εκπαιδευτικά, κοινωνικά και ηθικά προβλήματα. Εισάγει την πρακτική της λοταρίας στην εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί μπορεί να εισαχθεί σε ένα τμήμα ένας μαθητής με χαμηλότερη βαθμολογία από έναν άλλον που θα έχει υψηλότερη!».
Με πληροφορίες από esos.gr και iefimerida.gr