Connect with us

Εκπαιδευτικά

Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο

Δημοσιεύθηκε

στις

Από πού και ως πού και με ποιο δικαίωμα απειλείτε τους εκπαιδευτικούς που νόμιμα έχουν δικαίωμα και παιδαγωγικά ύψιστη υποχρέωση να μη μετατραπούν σε on – line χωροφύλακες των μαθητών τους;

Επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου

Κύριε υφυπουργέ
Τις τελευταίες μέρες με δηλώσεις σας από κανάλι σε κανάλι ζητάτε από τους γονείς «να καταγγείλουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται να κάνουν μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία» επαναλαμβάνοντας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα».

Σας δηλώνω επώνυμα ότι είμαι ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που με περηφάνια αρνούμαστε να κάνουμε μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία.

Δε χρειάζεται να αναφέρω γενικότερα τις βλαπτικότατες παρενέργειες της τηλεκπαίδευσης που δεν είναι εκπαίδευση, γιατί:

  • αναιρεί ευθέως το συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές,
  • εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και χιλιάδες μαθητές είναι αποκλεισμένοι,
  • αποτελεί μέσο ψυχοσυναισθηματικού βιασμού,
  • δεν παρέχει καμιά προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Άλλωστε η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα μαζί με την αντι-εκπαιδευτική πολιτική σας όξυνε το φαινόμενο της απομόρφωσης προκαλώντας ταυτόχρονα σοβαρές συνέπειες στην ψυχική υγεία των μαθητών μας.

Κύριε υφυπουργέ
Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα περιμέναμε να παραδίδετε μαθήματα σεβασμού και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και ελευθεριών των εκπαιδευτικών και γενικότερα των πολιτών.

Αντίθετα με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και δηλώσεις σας παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού επιχειρώντας να τρομοκρατήσετε τους εκπαιδευτικούς και να τροφοδοτήσετε τον «κοινωνικό αυτοματισμό» στρέφοντας τους γονείς εναντίον των εκπαιδευτικών και ακόμα χειρότερα τους εκπαιδευτικούς ενάντια στους μαθητές τους.

Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα έπρεπε να είχατε κατανοήσει πόσο επικίνδυνο είναι να φέρνετε σε αντιπαλότητα και να δηλητηριάζετε τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών. Γιατί αυτό κάνετε, όταν ζητάτε από τους εκπαιδευτικούς να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε μαθητές που έχουν αποφασίσει να μην κάνουν μάθημα, αλλά κατάληψη με συγκεκριμένα αιτήματα.

Από πού και ως πού και με ποιο δικαίωμα απειλείτε τους εκπαιδευτικούς που νόμιμα έχουν δικαίωμα και παιδαγωγικά ύψιστη υποχρέωση να μη μετατραπούν σε on – line χωροφύλακες των μαθητών τους;

Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που εμείς οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε τον προκλητικό αυταρχισμό του υπουργείου που μας έχει σύρει ακόμα και στα διακστήρια, θα ήταν αντιφατικό και υποκριτικό να συμβάλουμε στην καταστολή των μαθητικών αγώνων, παρά τις ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις.

Οι μαθητές έχουν επιλέξει τους δικούς τους τρόπους αντίδρασης και αντίστασης στην εγκληματική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας για την οποία σχεδόν καθημερινά θρηνούμε την απώλεια εκατό συνανθρώπων μας και έχει αφήσει τα σχολεία χωρίς στοιχειώδη μέτρα προστασίας.

Οι μαθητές εναντιώνονται στη αντι – εκπαιδευτική πολιτική σας που με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής οδηγεί ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας στη βίαιη έξωση από το Λύκειο και τους απαγορεύει την είσοδο στην τριτοβάθμια εκαπίδευση.

Ξεχάσατε κιόλας, κύριε υφυπουργέ, ότι περίπου 20.000 υποψήφιοι φέτος έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τη εφαρμογή της ΕΒΕ (συνολικά περίπου 40.000) για να γεμίσουν οι δεξαμενές πελατών των κολλεγίων που τα πτυχία τους τα εξισώσατε με τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων;

Ύστερα από όλα αυτά δεν είναι υποκριτική η δήλωσή σας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα»;

  • Ή χρειάζεται για να φανεί πιο έντονα πόσο υποκριτική είναι η δήλωσή σας να θυμίσουμε τα τόσα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα και μετά τα μέσα Γενάρη, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα;
  • Ή χρειάζεται να σας θυμίσουμε ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί διακινδυνεύουν καθημερινά τη σωματική τους ακεραιότητα, ακόμα και τη ζωή τους κάνοντας μάθημα σε υπό κατάρρευση κτήρια; Σχεδόν καθημερινό είναι το φαινόμενο – περίπου σαν καιρικό- να καταρρέουν στέγαστρα, οροφές, σοβάδες κλπ.

Υποτιμάτε τους εκπαιδευτικούς θεωρώντας ότι πρέπει να υποτάσσονται σαν άβουλοι και μοιραίοι δημόσιοι υπάλληλοι σε άνωθεν αυθαίρετα κελεύσματα και εντολές που παραβιάζουν ακόμα και τη νομιμότητά σας!

Γιατί κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση.

Γιατί συλλογικά και δημοκρατικά οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα έχουν αποφασίσει να απέχουν από την τηλεκπαίδευση.

Εξακολουθούν να είναι σε απόλυτη ισχύ τρεις αποφάσεις της ΟΛΜΕ για ΑΠΟΧΗ:

α) από την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης,

β) από την τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας, με δικά μας μέσα,

γ) από κάθε είδους live streaming.

Αν σας διαφεύγει, η Ομοσπονδία μας υπογραμμίζει ότι σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:

«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Όσο εσείς, κύριε υφυπουργέ, κύριε καθηγητά, θα παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού, τόσο εμείς ως παιδαγωγοί θα επιμένουμε ότι είναι μονόδρομος και καθήκον η αντίσταση στις διαταγές του ΥΠΑΙΘ για τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία.

Πολύ περισσότερο θα κατανοούμε ότι η αντίσταση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης δεν αποτελεί στείρα άρνηση, αλλά συνδέεται άρρηκτα με το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για «ανοιχτά και ασφαλή σχολεία» με συγκεκριμένα αιτήματα και προϋποθέσεις που συνάδει με τα δικαιώματα των μαθητών στη μόρφωση και την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν δημόσιου σχολείου, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Με ειλικρίνεια
Γιώργος Κ. Καββαδίας*

* O Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος της Σ.Ε. του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου.

Εκπαιδευτικά

Τριήμερες Περιπέτειες Πολιτισμού για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ο Δήμος Δράμας και το Τμήμα Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Πολιτισμού σας προσκαλούν σε ένα συναρπαστικό τριήμερο γεμάτο δραστηριότητες και περιπέτειες για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Ελάτε να περάσουμε αξέχαστες στιγμές στα Γρασίδια της Αγίας Βαρβάρας, από τις 15 έως τις 17 Ιουνίου, καθημερινά από τις 10:00 έως τις 15:00.

Δραστηριότητες:

  • Βόλτα με λέμβο στην Αγία Βαρβάρα
  • Παρουσίαση πειραμάτων
  • Παιχνίδια Survivor
  • Παιχνίδια με 3D επιτραπέζια
  • Παιχνίδια με νερό
  • Ζωγραφική

Μην ξεχάσετε να φέρετε μαζί σας τα σνακ σας για να κάνουμε picnic και να απολαύσουμε μια μέρα γεμάτη γέλια και διασκέδαση!

Σας περιμένουμε με χαρά!

Διαβάστε όλο το άρθρο

Εκπαιδευτικά

Πάρτι για τη λήξη της σχολικής χρονιάς

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ο Δήμος Δράμας και το Τμήμα Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Πολιτισμού διοργανώνουν ένα μεγάλο πάρτι για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Στο πάρτι είναι προσκεκλημένοι όλοι οι μαθητές για να γιορτάσουν και να διασκεδάσουν με Summer Beats από DJ, στο χώρο της Ανάπλασης στην οδό Χελμού, το Σάββατο 15 Ιουνίου στις 20:30.

Σας περιμένουμε όλους για μια βραδιά γεμάτη μουσική, χορό και καλοκαιρινή διάθεση!

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Εκπαιδευτικά

Το 2ο Βραβείο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο σε Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

“Σα στράτας του ξεριζωμού…»:

Το 2ο Βραβείο στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας από τον «8ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Ελληνισμό της Ανατολής 2023-24»…

Η γενοκτονία των Ποντίων και ο ξεριζωμός, στη συνέχεια, από τις πατρογονικές εστίες τους των Ελλήνων της Μικράς Ασίας, είναι δύο από τις μελανότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας. Δύο μεγάλες καταστροφές που πλήγωσαν βαθύτατα το έθνος μας και τον πολιτισμό μας και τις οποίες δεν πρέπει, ποτέ και με κανέναν τρόπο, να τις λησμονήσουμε. Αντιθέτως, πρέπει να ανανεώνουμε τακτικά τη μνήμη μας και να αφυπνίζουμε τη συνείδησή μας.

Ο 8ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός  «Ελληνισμός της Ανατολής: Πόντος, Μικρασία, Θράκη» που διοργάνωσε κι ετούτη τη σχολική χρονιά

  • η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών,
  • το Υπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) και
  • το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

με την υποστήριξη

  • της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του Α.Π.Θ. και
  • του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών,

ήταν για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας μία αδυσώπητη πρόκληση στην τριπλή κατεύθυνση της υπηρέτησης της μεγάλης αναγκαιότητας της διατήρησης της ιστορικής μνήμης μας, της τέλεσης ενός μνημοσύνου για τους χιλιάδες νεκρούς που είχε ο λαός μας στον ξεριζωμό του 1922 αλλά και ως ένα προσκλητήριο επαγρύπνησης σε μια δύσκολη, και σήμερα, εποχή που οι γενοκτονίες ψυχών και συνειδήσεων δεν έχουν εξαλειφθεί.

Στη βάση της τριπλής αυτής στόχευσης εργάστηκαν πυρετωδώς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας ερμηνεύοντας και χορεύοντας, τελικά, ένα μοναδικό τραγούδι με το οποίο συμμετείχαν στον εν λόγω διαγωνισμό: «Σα στράτας του ξεριζωμού».

  • Τους στίχους και τα κείμενα έγραψε ο κ. Σπύρος Αμάραντος,
  • η λύρα τραγούδησε στα χέρια του κ. Αριστοτέλη Αρχιτεκτονίδη,
  • το νταούλι χτύπησε ρυθμικά ο κ. Λάζαρος Φωτιάδης,
  • τη μουσική εκπαίδευση των παιδιών υλοποίησε η μουσικός του σχολείου κ. Αποστολία Γοργολίτσα,
  • την ηχητική και εικονοληπτική τεχνική επεξεργασία έφερε σε πέρας ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου κ. Αλέξανδρος Παρουσίνας,
  • τη χοροδιδασκαλία υλοποίησε η δασκάλα ποντιακών χορών κ. Σαλώμη Μιχαηλίδου,
  • τις φορεσιές δάνεισε ο Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος Μαυροβάτου «Το Καρς» και
  • τη συνολική ευθύνη της οργάνωσης και της ολοκλήρωσης της προσπάθειας την είχε ο δάσκαλος της τάξης κ. Βασίλης Κατεμλιάδης.

Αμέριστη ήταν σε όλες τις στιγμές εξέλιξης του εγχειρήματος η κάθε είδους και με κάθε τρόπο υποστήριξη που παρείχαν οι γονείς των παιδιών.

Μέσα από τον ευγενή συναγωνισμό με τα δεκάδες σχολεία και τους/τις εκατοντάδες μαθητές/τριες που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη κατηγορία του διαγωνισμού, το τραγούδι «Σα στράτας του ξεριζωμού» συγκίνησε την κριτική επιτροπή και προκάλεσε, τελικώς, την αναγνώριση, εκ μέρους της, της ιδιαίτερης αισθητικής αξίας του, της νοηματοδότησής του και, ασφαλώς, της κοπιώδους προσπάθειας που κατέβαλαν πρωτίστως τα παιδιά για να το ερμηνεύσουν και να το «κοινωνήσουν» προς την ελληνική κοινωνία και προς κάθε πρόσωπο αυτής που πονά και ματώνει στην ψυχή του για τις χαμένες πατρίδες του ελληνισμού της Μικρασίας και προσπαθεί να τις κρατήσει αλώβητες και ζωντανές…

«Στους δρόμους του ξεριζωμού πέθανε το μικρό μου αγγελούδι και το χώμα σκέπασε της ψυχής μου το αγγελούδι…»

«Ο πόνος είναι πολύ βαρύς και κάθε μέρα κλαίω, στης μοίρας μας το χτύπημα, μοιρολογίες λέω…»

«Τραγούδησε αητέ μου και σταυραϊτέ μου, του Πόντου ένα τραγούδι, για τον Άδη που πήγανε άδικα της πατρίδας μου ψυχές…»     

Ας είναι και το τραγούδι αυτό της Δ2 τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας μία επιπλέον συμβολή στον αγώνα να κρατήσουμε μέσα μας ζωντανή την ηρωική μήτρα που μας γέννησε καθώς και μια κατάθεση τιμής και μνήμης για τους αδικοχαμένους νεκρούς του ξεριζωμού του ελληνισμού της Μικρασίας…

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Πολιτιστικά1 μήνα πριν

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός στη Δράμα την Τετάρτη 3 Ιουλίου στις 21:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Η Ελένη Βιτάλη στις 11 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Σε περίοπτη θέση στο Δημαρχείο Δράμας και στην καρδιά μας η “Άννα Κορακάκη”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Ανακοίνωση του Γυμναστικού Συλλόγου ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη “έδιωξε” τις αντιπολιτεύσεις του Δήμου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Η Αναστασία Τόλιου υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Δόξας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Φωτιά στο Πανόραμα Δράμας – Επιχειρούν και εναέρια μέσα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Η Καλίσσα Αποστολίδου επικεφαλής της Raycap

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Απολογισμός των πρώτων 100 ημερών της θητείας του Δημάρχου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Άντρη Παράσχου: Η δραμινή επιλογή στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Κέντρο Ερμηνείας Οίνου και Αποσταγμάτων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Φωτιά σε δασική έκταση στην περιοχή Σίτνα στη Δράμα – Επιχειρούν και τρία ελικόπτερα

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Η Δραμινή καλλιτέχνης Σάσα Παπαλάμπρου παρουσιάζει τη νέα της δουλειά “Σασπένς”

Εκπαιδευτικά2 μήνες πριν

Εγγραφή στην Επαγγελματική Σχολή Δράμας της ΔΥΠΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 ημέρα πριν

Ο ΠΑΟΠ Νέας Αμισού στη Γ’ Εθνική κατηγορία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Διανομή διατακτικών σε ευάλωτες οικογένειες

Πολιτιστικά1 ημέρα πριν

Ο «Κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου στο Αρχαίο θέατρο Φιλίππων

Χρηστικά1 ημέρα πριν

Ώρα για παραλία!

Χρηστικά1 ημέρα πριν

Ονειρεμένα παπούτσια σε… αμέτρητες προτάσεις!

Χρηστικά2 ημέρες πριν

Βρείτε τα πάντα για την παραλία!

Χρηστικά2 ημέρες πριν

Για γατίσια και σκυλίσια γεύματα… πλήρους νοστιμιάς!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Να ελεγχθούν όσοι ευθύνονται για τα λάθη και τις επιχειρησιακές αστοχίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ για τη φωτιά στο Φαλακρό

Πολιτιστικά4 ημέρες πριν

«Ικέτιδες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Καλμπάρη

ΚΟΣΜΟΣ5 ημέρες πριν

Οι δημοκρατικοί καταστρέφουν τη Δημοκρατία κυνηγώντας την εξουσία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Kαταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια με τη φωτιά στο Φαλακρό

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Δόξα Δράμας: Σύννεφα και ”σκιές” πάνω από το ακίνητο του ΓΣ!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού συναντήθηκε με την Υφυπουργό Τουρισμού

Χρηστικά1 εβδομάδα πριν

Αποκλειστικά για γυναίκες με άποψη!

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών