Connect with us

Ενυπόγραφα

Γιατί πρέπει να σε νοιάζει τι θα πει ο κόσμος

Δημοσιεύθηκε

στις

Γιατί πρέπει να σε νοιάζει τι θα πει ο κόσμος και πώς να καταφέρεις να σε συμπαθούν οι άλλοι

Ακούμε πολύ συχνά πως δεν πρέπει να νοιάζεσαι για τη γνώμη των άλλων.

«Μην κάνεις ό,τι σου λένε!» «Να είσαι ο εαυτός σου!»

Ακούγονται πολύ ωραία αυτά τα τσιτάτα. Πέρα από το ότι είναι επικίνδυνο να τα πιστέψουμε, ταυτόχρονα είναι και ψυχολογικά αδύνατον να τα εφαρμόσουμε.

Πώς, λοιπόν, πρέπει να φερόμαστε ώστε να αποκτήσουμε την πολυπόθητη αποδοχή των άλλων;

Γιατί είναι επικίνδυνο να είσαι ο εαυτός σου;

Όλοι μας είμαστε λίγο τρελοί. Λίγο επικίνδυνοι. Ανεξαιρέτως. Δεν υπάρχει φυσιολογικός άνθρωπος. Οι μόνοι άνθρωποι που μας φαίνονται φυσιολογικοί είναι αυτοί τους οποίους δεν γνωρίζουμε καλά. Μόλις τους γνωρίσουμε θα καταλάβουμε την τρέλα τους.

Όλοι έχουμε τουλάχιστον έναν τρόπο να κάνουμε το βίο των άλλων αβίωτο. Ο δικός μου τρόπος (ένας από τους πολλούς δηλαδή) είναι να αναλύω τα πάντα με λεπτομέρεια. Το έκανα ως μαθηματικός και τώρα που ασχολούμαι με την ψυχολογία το έχω τερματίσει… Τους τρελαίνω τους γύρω μου όταν αρχίζω την ανάλυση! Ή βαριούνται ή παραιτούνται από τη συζήτηση. Συνήθως το έχω υπ όψιν μου και προσπαθώ να το μετριάζω.

Συνεπώς το να είμαστε πάντα ο εαυτοί μας, είναι κάτι από το οποίο πρέπει να προστατέψουμε τους υπόλοιπους ανθρώπους.

Ειδικά αυτούς που αγαπάμε πολύ.

Ακριβώς επειδή τους αγαπάμε.

Γιατί πρέπει να σε νοιάζει η γνώμη των άλλων;

Υπάρχει ένας πολύ καλός εξελικτικός λόγος που μας ενδιαφέρει το τι θα πει ο κόσμος. Όταν ζούσαμε στις σπηλιές, πριν χιλιάδες χρόνια, οι πρόγονοί μας οι οποίοι κατάφερναν να έχουν την αποδοχή των άλλων μελών της ομάδας τους, παρέμεναν και στην ομάδα. Όσοι δεν τα κατάφερναν εξοστρακιζόντουσαν. Μετά, μόνοι τους είχαν πολύ χαμηλότερες πιθανότητες επιβίωσης στη φύση με τα θηρία.

Είμαστε γενετικά προγραμματισμένοι για να καταλαβαίνουμε τους άλλους ανθρώπους και για να ζητούμε την αποδοχή τους.

Δεν είναι πρόβλημα. Είναι προτέρημα.

Είμαστε κοινωνικά άτομα και το να γινόμαστε αρεστοί εξασφαλίζει την κοινωνική υποστήριξη. Ενδυναμώνει την ικανότητά μας να νοιαζόμαστε για τους άλλους και να διαμορφώνουμε σχέσεις.

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από ψυχοπάθεια έχουν διαφορετική συμπεριφορά στις δομές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ενσυναίσθηση (πχ. κατοπτρικοί νευρώνες) και αποτελούν τον ορισμό του ανθρώπου που δεν τον ενδιαφέρει τι θα πει ο κόσμος. Η ενσυναίθηση δεν τους βγαίνει φυσικά. Πρέπει να την εφαρμόσουν με λογικό και επεξεργασμένο τρόπο. Χρειάζεται να προσπαθήσουν πάρα πολύ τόσο οι ίδιοι όσο και οι γύρω τους για να καταφέρουν να συνυπάρξουν.

Δε θέλεις να μη σε ενδιαφέρει τι σκέφτονται οι άλλοι.

Αν όμως ακούς συνέχεια πως δεν πρέπει να σε ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων τότε θα νιώθεις μειονεκτικά όταν φυσιολογικά υιοθετείς συμπεριφορές που αποσκοπούν στο να γίνεις αποδεκτός. Θα νιώθεις λίγος. Ελαττωματικός.

Θα πεις:

«Πάλι δεν ήμουν ο εαυτός μου!»

«Πάλι καταπιέστηκα!»

Οπότε:

«Πόσο άχρηστος είμαι! Ποτέ δε θα τα καταφέρω…» είναι η φυσιολογική επόμενη σκέψη.

Μέτρον άριστον

Όπως έχω πει σε προηγούμενο άρθρο είσαι πάντα ο εαυτός σου. Το πρόβλημα στην ψυχολογία σου δημιουργείται σε σένα όταν νιώθεις ότι σε νοιάζει υπερβολικά το τι θα πει ο κόσμος.

Τι θα πει όμως «υπερβολικά»;

Κριτής του τι θα πει «υπερβολικά» είναι ο καθένας για τον εαυτό του.

Συνήθως ορίζουμε ως «υπερβολή» το να μας ενδιαφέρει τι θα πει ο άλλος περισσότερο από ό,τι μας νοιάζει αυτό που θέλουμε εμείς οι ίδιοι. Κι όμως, όπως σχολίασα πιο πάνω, αυτό είναι πολλές φορές απαραίτητο προκειμένου να δημιουργούμε και να συντηρούμε σχέσεις με τους συνανθρώπους μας. Είναι αδύνατον να συμφωνούμε πάντα με τους γύρω μας και ως εκ τούτου συχνά ένας από τους δυο θα χρειαστεί να συμβιβαστεί. Αλλιώς θα καταλήξουμε ο καθένας μόνος του.

Συνεπώς «υπερβολικά» σημαίνει ό,τι μοιάζει υπερβολικό στον καθένα.

Όχι το πόσο. Το πώς…

Ίσως το πρόβλημα τελικά να είναι κάπου αλλού. Ίσως το πρόβλημα να βρίσκεται στο πώς προσπαθούμε να γίνουμε αρεστοί. Όχι στο πόσο το προσπαθούμε.

Ο συνήθης τρόπος με τον οποίο προσπαθούμε να είμαστε αρεστοί είναι να συμφωνούμε με τους άλλους. Να είμαστε πειθήνιοι. Να είμαστε ευχάριστοι. Να δείχνουμε πως όλα είναι καλά με στη ζωή μας.

Η αλήθεια είναι πως με το να μη φέρνουμε αντιρρήσεις αυτό το οποίο καταφέρνουμε είναι να μη δυσαρεστούμε τους γύρω μας. Δεν τους προκαλούμε προβλήματα.

Ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο το καλύτερο που μπορούμε να πετύχουμε είναι να μας συμπαθήσουν. Δε θα καταφέρουμε ποτέ να μας αγαπήσουν. Θα είμαστε μια μη αρνητική παρουσία στη ζωή τους. Μια μη-ενοχλητική ίσως και συμπαθής παρουσία.

Αλλά τίποτα παραπάνω. Αόρατοι.

Μπορεί ακόμα να φτάσουμε στο σημείο να τους εκνευρίσουμε αν επιμένουμε πως είμαστε σούπερ και όλα πηγαίνουν καλά στη ζωή μας.

Αν θέλουμε να μας προσέξουν και να μας αγαπήσουν πραγματικά, τότε θα χρειαστεί να κάνουμε κάτι διαφορετικό.

Σύνδεση σημαίνει ταύτιση

Για να καταφέρουμε να συνδεθούμε συναισθηματικά έναν άνθρωπο πρέπει να νιώσουμε ότι έχουμε κάτι κοινό μαζί του. Να αισθανθούμε ότι μπορεί να μας καταλάβει. Πως κάπου ταυτιζόμαστε με εκείνον. Να μπορέσουμε να μπούμε στη θέση του και να πιστέψουμε ότι κι εκείνος μπορεί να μπει στη δική μας.

Δυστυχώς, με τους τρόπους που προσπαθούμε να γίνουμε αρεστοί συνήθως πετυχαίνουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Αν συμφωνούμε με ό,τι λένε οι άλλοι, τότε δεν προσφέρουμε τίποτα καινούριο σε μια συμβατική συζήτηση. Χανόμαστε στο πλήθος. Είμαστε άχρωμοι.

Αν δείχνουμε ότι όλα είναι καλά με μας και προσπαθούμε να είμαστε ευχάριστοι τότε οι άλλοι υποθέτουν ότι δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Πως όλα παν καλά με τη ζωή μας. Κατά συνέπεια μας νιώθουν πολύ ξένους.     Γιατί στη δική τους ζωή δεν ισχύει αυτό.

Η δική τους ζωή έχει προβλήματα και δυσκολίες. Όπως όλες οι ζωές.

Μια διαφορετική πρόταση

Αντιθέτως θα πρότεινα να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Ας συνδεθούμε με τους άλλους μιλώντας ψύχραιμα για τα προβλήματά μας. Ας αυτοσαρκαστούμε. Ας παραδεχτούμε τις αδυναμίες μας. Αν μιλήσουμε γι αυτό που μας δυσκολεύει με έναν τρόπο που δεν υποδηλώνει πανικό, τότε ενώ παραδεχόμαστε ότι είμαστε μια προσωπικότητα με προβλήματα, ταυτόχρονα δείχνουμε πώς κάπως προσπαθούμε να τα διαχειριστούμε.

Αυτομάτως θα γίνουμε πολύ ελκυστικοί στα μάτια των άλλων. Δείχνοντας την ανθρώπινη πλευρά μας αγγίζουμε και τη δική τους ανθρώπινη πλευρά. Οι άνθρωποι συνδεόμαστε μέσω των δυσκολιών μας πολύ περισσότερο από ό,τι μέσω των προτερημάτων μας.

Όλοι γνωρίζουμε πώς είναι το να έχεις προβλήματα. Το ζούμε καθημερινά. Επιπρόσθετα, είμαστε γενετικά προγραμματισμένοι να εστιάζουμε στα αρνητικά.

Κι όμως όλοι χρησιμοποιούμε την αντίθετη οδό για να γίνουμε αρεστοί. Προσπαθούμε να είμαστε ευχάριστοι και να εντυπωσιάσουμε.

Έτσι και εμείς νιώθουμε πως δεν είμαστε ο εαυτός μας και πιεζόμαστε, αλλά και οι άλλοι νιώθουν απομακρυσμένοι από εμάς, καθώς δεν νιώθουν γνώριμα όσα τους λέμε. Δεν ταυτίζονται άρα δε συνδέονται.

Είναι ο κλασικός ορισμός της lose – lose κατάστασης.

Αν όμως τολμήσουμε να μιλήσουμε ανοιχτά για όσα μας ταλαιπωρούν και για τις ιδιοτροπίες μας, τότε θα εκπλήξουμε και θα προκαλέσουμε αυτομάτως τη συμπάθεια των γύρω μας. Θα τους κάνουμε να νιώσουν πως δεν είναι οι μόνοι παράξενοι και ιδιότροποι άνθρωποι του πλανήτη. Όλοι είμαστε. Θα τους προσφέρουμε ανακούφιση. Θα δώσουμε φωνή και στους δικούς τους φόβους. Θα προσφέρουμε συμπαράσταση και στις δικές του ανησυχίες.

Ταυτόχρονα κι εμείς δε θα πιεστούμε. Δε θα νιώσουμε το βάρος και το άγχος του να παρουσιάσουμε μια ψεύτικη εικόνα για εμάς. Θα παραδεχτούμε την αλήθεια μας και δεν υπάρχει τίποτα πιο χαλαρωτικό και έντιμο από αυτό.

Είναι ο κλασικός ορισμός της win win  κατάστασης.

Στην πράξη

Στο χρονικό διάστημα που έγραφα το άρθρο αυτό πραγματοποίησα μια ομιλία στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης για το άγχος. Είχα ξανακάνει την ομιλία αυτή αλλά σε πολύ μικρότερο κοινό. Η ώρα περνούσε και ο κόσμος συνέχιζε να έρχεται. Αγχώθηκα που θα καθίσουν όλοι και πώς θα τακτοποιηθούν σε μια αίθουσα όπου είχαν τελειώσει οι καρέκλες! Έβγαλα μια selfie για να την ποστάρω στο Facebook και έκανα το παιχνίδι ότι κάνω μια ομιλία για το άγχος και είμαι λίγο αγχωμένος.

Μέσα σε λίγες ώρες το post αυτό είχε μεγάλη ανταπόκριση και πολλά σχόλια από κάτω φίλων που μου ευχόντουσαν καλή επιτυχία.

Αποτέλεσμα: Περισσότερα από 700 likes.

Εντυπωσιάστηκα!

Το προηγούμενο δημοφιλέστερο post μου ήταν όταν είχα ανεβάσει μια φωτογραφία του βιβλίου μου από βιβλιοπωλείο του αεροδρομίου. Εκεί παραδέχτηκα ότι είχα το ψώνιο να δω το βιβλίο μου σε κάθε αεροδρόμιο του κόσμου. Προέβαλα μια επιτυχία μου μέσα από ένα φίλτρο αυτο-έκθεσης.

Αποτέλεσμα: 520 likes.

Μερικούς μήνες αργότερα ανέβασα ένα post ανακοινώνοντας χωρίς ιδιαίτερο χρωματισμό τη χαρά μου για την 5η έκδοση του βιβλίου μου.

Αποτέλεσμα: 330 likes.

Τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα. Το post όπου μίλησα για το άγχος μου είχε τη μεγαλύτερη απήχηση στον κόσμο. Όλοι ξέρουμε πώς είναι το να αγχώνεσαι. Άγγιξε κάτι γνώριμο μέσα τους και θέλησαν να με στηρίξουν.

Το post που προέβαλα το ψώνιο μου ήταν επίσης πολύ δημοφιλές. Δεν είμαστε λίγοι όσοι έχουμε ένα ψώνιο μέσα μας για κάτι…

Όταν όμως μίλησα μόνο για τη χαρά και την επιτυχία μου τότε ο κόσμος ταυτίστηκε λιγότερο.

Συμπέρασμα

Ακούμε γύρω μας πως δεν πρέπει να δίνουμε σημασία στη γνώμη των άλλων. Να έχουμε σαν οδηγό μόνο τη δική μας. Δεν πρέπει να προσπαθήσουμε να μας συμπαθούν οι άλλοι. Σε όποιον αρέσουμε.

Είδαμε ότι υπάρχει σοβαρός εξελικτικός λόγος, ο οποίος εξηγεί το γιατί ψάχνουμε την αποδοχή από το περιβάλλον μας. Είναι απαραίτητο να το κάνουμε για να μπορέσουμε να ζούμε στα πλαίσια μιας κοινωνίας. Αρκεί να μην το νιώθουμε εμείς ως υπερβολικά πιεστικό.

Ίσως τελικά αυτό που μας προκαλεί τη δυσφορία να μην προκαλείται από το ότι επιχειρούμε να είμαστε αρεστοί αλλά από το πώς το επιχειρούμε.

Οι άνθρωποι αγαπούν και συνδέονται με ό,τι τους φαίνεται γνώριμο.

Προσπαθώντας να είμαστε ευχάριστοι και δείχνοντας ότι όλα παν καλά με εμάς ,το μόνο που πετυχαίνουμε είναι εμείς να πιεζόμαστε και στην καλύτερη περίπτωση να μένουμε αδιάφοροι στους άλλους και στη χειρότερη περίπτωση να γινόμαστε ενοχλητικοί.

Αντιθέτως, αν τολμήσουμε να προβάλουμε τις αδυναμίες και τις ιδιοτροπίες μας θα αγγίξουμε την ανθρώπινη πλευρά των συνανθρώπων μας και ταυτόχρονα πιθανώς να τους απελευθερώσουμε από τους δικούς τους φόβους. Όλοι κερδίζουν.

Δοκίμασε κάτι διαφορετικό φέτος.

Αν θέλεις να αρέσεις στους άλλους μην δείχνεις πόσο λαμπερός είσαι.

Μίλησε όμως για το πόσο προβληματικός και ιδιότροπος νιώθεις.

Θαύματα σε περιμένουν!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΛΑΜΟΥΡΗΣ  Ph.D.

Μαθηματικός – Συγγραφέας – Coach Θετικής Ψυχολογίας 

www.dimitrisflamouris.com

Διαβάστε όλο το άρθρο
Advertisement
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Το σχόλιο σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Ενυπόγραφα

Ο Εθνοϊερομάρτυς Μητροπολίτης Σμύρνης Άγιος Χρυσόστομος από Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Φωτογραφία άρθρου από irafina.gr

ΜΝΗΜΗ ΕΘΝΟΪΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ Αγίου Χρυσοστόμου Μητροπολίτου Σμύρνης του από Δράμας

Του κ. Κωνσταντίνου Β.Χιώλου 
Διδάκτορος Νομικής – Δικηγόρου
Προέδρου Εθνικής Ενώσεως Βορείων Ελλήνων

(οι φωτογραφίες επιλογές Yauna)

Από τον “Πρωινό Τύπο” Δράμας.     

Ο Εθνοϊερομάρτυς Μητροπολίτης Σμύρνης Άγιος Χρυσόστομος από Δράμας, εγεννήθη το έτος 1867 στην Τρίγλεια της Βιθυνίας.

Εσπούδασε στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης και το 1897 ανέλαβε το αξίωμα του Μεγάλου Πρωτοσυγγέλου των Πατριαρχείων.

Ο Εθνοϊερομάρτυς Χρυσόστομος
ως Πρωτοσύγκελος (1897-1902)

Από της θέσεώς του αυτής συνετέλεσε στη ματαίωση των σχεδίων του αρχηγού της Παλαιστινείου Πασλαβιστικής Εταιρείας Ποποσυστότσεφ, ο οποίος επεδίωκε την αλλοίωση του Ελληνικού χαρακτήρος του Αγίου Όρους και τον εκσλαβισμό των Πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων.

Ο Χρυσόστομος Καλαφάτης εξελέγη και χειροτονήθη Μητροπολίτης Δράμας τον Μάιο του έτους 1902 σε ηλικία 35 ετών.
Η άφιξή του και η ενθρόνισή του στη Δράμα έγινε στις 22 Ιουλίου 1905.

Την Ιερά Μητρόπολη της Δράμας διεποίμανε μέχρι το 1910, αναπτύξας μεγάλη και πολυσχιδή εκκλησιαστική και εθνική δράση.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της αρχιερατείας του στη Δράμα, από την οποία εξηναγκάσθη να απέλθη τον Αύγουστο του 1907 ύστερα από έντονα διαβήματα της Τουρκικής Κυβερνήσεως προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ότι ήταν ο οργανωτής και ο εμψυχωτής των Ελλήνων ανταρτών στην περιφέρειά του, ανέπτυξε μεγάλη εθνωφελή δράση. 

Το Εκκλησιαστικό και εθνικό έργο που επετέλεσε ο Αγιος Χρυσόστομος τόσο στη Δράμα, όσο και στη Σμύρνη, είναι σημαντικότατο και πολύπλευρο.

Και στις δυο αυτές Μητροπόλεις που διεποίμανε, ίδρυσε πολλά ευαγή Ιδρύματα, ενώ παραλλήλως ανέπτυξε και λίαν αξιόλογη συγγραφική δραστηριότητα, αναφερόμενη σε εθνικά και θεολογικά θέματα.

 Ο Αγιος Χρυσόστομος, περιοδεύων με μύριους κινδύνους στην Μητροπολιτική του Περιφέρεια της Δράμας, 
συγκρατούσε τους παραπλανηθέντας από την βουλγαρική προπαγάνδα, 
ενθουσίαζε τους ολιγοψύχους και 
κήρυττε από του Αμβωνος την προβολή ενόπλου αντιστάσεως κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων,
 των πρακτόρων τους 
και των εξωμοτών της περιοχής Δράμας, 
με την εξής στερεότυπη και λίαν χαρακτηριστική φράση: 
 
«Πωλησάτω τα ιμάτια αυτού και τα υπάρχοντα αυτού και αγορασάτω μάχαιραν».

Εξίσου σπουδαία, όμως, υπήρξε και η δράση του Αγίου Χρυσοστόμου ως ιεράρχου στη θεόσωστη Μητροπολιτική Περιφέρεια της Δράμας.

Επί των ημερών του Αγίου Χρυσοστόμου, εδόθη η μέγιστη δυνατή ώθηση στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των Ελληνικών Γραμμάτων στη Δράμα και την περιοχή της.

Εκτός από το τεραστίας σημασίας ποιμαντικό έργο του, το οποίο, παρά τις επικρατούσες τότε εγγενείς δυσχέρειες και ποικίλες αντιξοότητες και ατυχείς συγκυρίες, επιτελούσε λίαν επιτυχώς με πίστη και αφοσίωση,

  • έκτισε περικαλή ναό στη Δράμα και Μητροπολιτικό Μέγαρο και
  • ανήγειρε Εκπαιδευτήρια αρρένων και θηλέων,
  • Νοσοκομείο,
  • Γυμναστήριο,
  • Γηροκομείο,
  • Ορφανοτροφείο και πολλά άλλα ευαγή Ιδρύματα.

Εμερίμνησε, εξάλλου, για την ανέγερση κατοικιών για τους καπνεργάτες.

Επίσης, ανέπτυξε μεγάλη δράση και κατόρθωσε να αντιμετωπίσει με επιτυχία την προσπάθεια της Βουλγαρικής Εξαρχείας να προσηλυτίσει Ελληνορθοδόξους.

Χάρις στις δραστηριότητες και προ παντός τελεσφόρες προσπάθειές του, ματαιώθηκαν τα σχέδια των Βουλγάρων κομιτατζήδων, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων να παραμείνει πιστό στην Ορθοδοξία και στον Ελληνισμό. 

Επί των ημερών του Αγίου Χρυσοστόμου, εδόθη η μέγιστη δυνατή ώθηση στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των Ελληνικών Γραμμάτων στη Δράμα και την περιοχή της.
Εκτός από την πόλη της Δράμας, ο Αγιος Χρυσόστομος έστρεψε αμέριστο το ενδιαφέρον του και στην Τσατάλζα (Χωριστή), που ήταν το κέντρο και η ψυχή του Μακεδονικού Αγώνος.

Εκτός από τον καλλιμάρμαρο και περικαλή Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου με το μοναδικό ξυλόγλυπτο τέμπλο και τις θαυμάσιες τοιχογραφίες, με μέριμνά του ανηγέρθηκαν επιβλητικά Εκπαιδευτήρια και ιδρύθηκε Μουσικοδραματικός Σύλλογος, ο οποίος διέθετε Αναγνωστήριο και Φιλαρμονική, η οποία υπάρχει μέχρι και σήμερα.

Στο Δοξάτο, επίσης, εμερίμνησε για την ανέγερση Εκπαιδευτηρίων και Γυμναστηρίου, καθώς και για την επισκευή του εκεί Ιερού Ναού.

  • Στη Δράνοβα (Μοναστηράκι), 
  • στη Βησοτσάνη (Ξηροπόταμο), 
  • στο Μπουμπλίτσι (Πύργοι), 
  • στο Ροδολείβος, τη Βιτάστα, 
  • την Πρώτη,
  •  την Πλεύνα (Πετρούσα) 
  • και σε πολλά άλλα χωριά της δικαιοδοσίας του,
  •  ανήγειρε εκκλησίες, 
  • σχολεία και 
  • γυμναστήρια.

Στη γενέτειρά μου Αλιστράτη, στην οποία την 1η Ιανουαρίου 1825, επί Μητροπολίτου Νικοδήμου, είχε μεταφερθεί η έδρα της Μητροπόλεως από τη Δράμα και η οποία Αλιστράτη ήταν το δεύτερο πνευματικό κέντρο της Ανατολικής Μακεδονίας μετά τις Σέρρες και κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας είχε πρωτοστατήσει στην υποστήριξη των Ελληνικών Γραμμάτων και στην Ανάπτυξη πνευματικής κινήσεως σε όλη την περιφέρεια Δράμας και Ζιχνών, ο Αγιος Χρυσόστομος το 1904 ίδρυσε Οικοτροφείο για τα ορφανά τέκνα, των οποίων οι γονείς στύλοι της Ορθοδοξίας, είχαν δολοφονηθεί από το επάρατο Βουλγαρικό Κομιτάτο. 

Γενικά, η φυσιογνωμία του διακεκριμένου εκείνου Ιεράρχου και Εθνοϊερομάρτυρος, εδέσποσε σε όλη την περιφέρεια της Δράμας. Η παρουσία του ήταν εμφανής παντού και πάντοτε.

Υπό την φωτεινή του ηγεσία, οι Έλληνες της περιοχής αμύνθηκαν με σθένος κατά της βουλγαρικής επιβουλής και διατήρησαν αμείωτο το εκκλησιαστικό καθεστώς τους.

Ο Μητροπολίτης Αγιος Χρυσόστομος, στην εθνική του προσπάθεια για τη διάσωση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας στη Μακεδονία, είχε αμέριστη βοήθεια, εκτός των άλλων, και από τον αρχιδιάκονο της Μητροπόλεως Δράμας Θεμιστοκλή Χατζησταύρου (Χρυσόστομο).

Στενά,  επίσης συνεργάσθηκαν με τον Μητροπολίτη Άγιο Χρυσόστομο και σύμπασα η Δημογεροντία της Δράμας,
 η οποία αποτελείτο από τους Κωνσταντίνο Δαβέλλα,
Μερκούριο Κωνσταντινίδη, Βασίλειο Γρηγοριάδη,
Δημήτριο Κωνσταντίνου, Αθανάσιο Βαγιανά,
Δημήτριο Ανθόπουλο, Βλάχο Αναγνωστόπουλο,
Νικόλαο Χαριτάκη, Μιχαήλ Φέσσα και Αθανάσιο Παπαλούδη,

 καθώς, επίσης, και ο Αρμεν Κούπτσιος (Προκόπιος), 

ο οποίος κατήγετο από τον Βώλακα και η οικογένειά του ήταν σταθερώς προσηλωμένη, ψυχή τε και σώματι, στην Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό, με ενεργό και λίαν αξιόλογη εθνική δράση κατά των Βουλγάρων.

Ο Αρμεν Κούπτσιος, όταν ήταν 19 ετών, ηγήθηκε Ελληνικής ανταρτικής ομάδος, στην οποία ο Μητροπολίτης Δράμας Άγιος Χρυσόστομος, ανέθετε τις πλέον εμπιστευτικές και παράτολμες αποστολές κατά των Βουλγάρων, των πρακτόρων και συνεργατών τους, γενικά δε των εξωμοτών της περιφερείας.

Τον Μάρτιο του 1910, χηρευσάσηςτης Μητροπόlεως Σμύρνης, ο Αγιος Χρυσόστομος εκλέγεται παμψηφεί Μητροπολίτης Σμύρνης, όπου έφθασε τον Μάιο του ιδίου έτους, συνεχίσας το εκκλησιαστικό και εθνικό του έργο.
Εκ των πρώτων, μεριμνά για την ανέγερση Ναών και νέου Μητροπολιτικού Μεγάρου, για την αναδιορ γάνωση του Ελληνικού Νοσοκομείου της Σμύρνης, την ανοικοδόμηση της περίφημης Ευαγγελικής Σχολής και ιδρύει διάφορα ευαγή Ιδρύματα (Γηροκομείο, Ορφανοτροφείο, Βρεφοκομείο κ.α.), ενώ λαμβάνει ιδιαίτερη μέριμνα για την νεότητα και τον αθλητισμό.

Το Γήπεδο του Αθλητικού Συλλόγου «Πανιώνιος», είναι έργο του, όπως και τόσα άλλα έργα.

Εκ παραλλήλου, λαμβάνει ιδιαίτερη μέριμνα για την αναπτέρωση του εθνικού φρονήματος του λαού.

Όταν, το 1914 άρχισε η εξοντωτική δράση των Νεοτούρκων κατά του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας, εμερίμνησε για την περίθαλψη και ανακούφιση των διωκομένων και κατήγγειλε διεθνώς τις διαπραττόμενες από τους Τούρκους θηριωδίες.

Λόγω της πολυσχιδούς δράσεως, την οποία ανέπτυξε στη Σμύρνη ο Άγιος Χρυσόστομος, όταν εκηρύχθη ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος και συγκεκριμένως το Αύγουστο του 1914, οι Τούρκοι για τρίτη φορά τον απομάκρυναν από τον θρόνο του και τον υποχρέωσαν να μεταβή στην Κωνσταντινούπολη, όπου συνέγραψε δυο βιβλία στη γαλλική γλώσσα, στα οποία περιγράφει τις τουρκικές ωμότητες εις βάρος των Ελλήνων.

Μετά την συμμαχική νίκη και την ανακωχή του 1918, ο Αγιος Χρυσόστομος επανήλθε από την εξορία του στην Μητροπολιτική του έδρα της Σμύρνης, γενόμενος θριαμβευτικούς δεκτός από το ποίμνιόν του και την 2αν Μαΐου 1919, γονυπετής και κλαίων από συγκίνηση, ευλόγησε τις Ελληνικές Σημαίες και υπεδέχθη, επικεφαλής του λαού της Σμύρνης, τα αποβιβασθέντα, στην από απομνημονεύτων χρόνων, Ελληνικωτάτκη αυτή πόλη της Ιωνίας, Ελληνικά Στρατεύματα.

Με κατάλληλες ενέργειές του ο Αγιος Χρυσόστομος, επέτυχε την απομάκρυνση από την Σμύρνη του Διοικητού Νουρεντίν, ο οποίος ήταν ο υποκινητής και οργανωτής των σφαγών του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας.
Όταν, όμως, είδε να κάμπτεται η Ελληνική παράταξη, προέβη στην ίδρυση της Μικρασιατικής Άμυνας, προκειμένου να σώσει με αυτήν τον Ελληνισμό που διέτρεχε θανάσιμο κίνδυνο.

Εκ παραλλήλου έλαβε μέτρα περιθάλψεως των καταφυγόντων στη Σμύρνη από το εσωτερικό της χώρας προσφύγων.

Κατά την καταστροφή του Αυγούστου του 1922, αρνήθηκε κατηγορηματικά την πρόταση του Γενικού Προξένου των ΗΠΑ και του Αρχιεπισκόπου των Καθολικών της Σμύρνης να του εξασφαλίσουν την ασφαλή αναχώρησή του, εγκαταλείποντας την θέση του ως Μητροπολίτου Σμύρνης, όταν άρχισε η υποχώρηση του Ελληνικού Στρατού και η καταστροφική επίθεση των Τούρκων.

Ο Αγιος Χρυσόστομος αρνήθηκε τούτο ασυζητητί, δίδοντας την εξής Ελληνοπρεπή και υπερήφανη απάντηση:

«Ο καλός ποιμήν οφείλει να παραμείνη με το ποίμνιόν του».

Πράγματι, ο διακεκριμένος εκείνος Ιεράρχης και ακραιφνής Ελλην πατριώτης, μη θέλοντας να παραβή τον λόγον του Κυρίου:

«Ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων», παρέμεινε μέχρι τέλους πλησίον του δεινώς δοκιμαζομένου ποιμνίου του, αντιμετωπίσας με θάρρος και παρησσίαν τις βιαιοπραγίες και τις παντοειδείς φρικαλεότητες των Τούρκων εις βάρος του Ελληνικού πληθυσμού της Σμύρνης.

Ο Αγιος Χρυσόστομος, που ακολούθησε το παράδειγμα του προκατόχου του Μητροπολίτου Πολυκάρπου και προτίμησε αντί της σωτηρίας του, τον δρόμο του μαρτυρίου και τον φρικτό θάνατο, δεν ετερμάτισε απλώς μια αγωνιστική σταδιοδρομία κατά τρόπο λαμπρό, αλλ’ εφάνη άξιος της Εκκλησίας και του Εθνους των Ελλήνων.

Την 28η Αυγούστου 1922, ο Αγιος Χρυσόστομος συνεδημογέροντες, τον Τσουρκτσόγλου και τον Κιλιμάνογλου. Την επομένην πρωϊαν εκυκλοφόρησε η πληροφορία, ότι ο Μητροπολίτης και οι δυο δημογέροντες που τον συνόδευαν, εξετελέσθησαν.

Οι κατηγορίες, που αποδόθηκαν στον Αγιο Χρυσόστομο, αναφέρονταν στην πολιτεία του κατά την
διάρκεια της κατοχής της Σμύρνης από τους Έλληνας και στην συμμετοχή του στην Μικρασιατική Άμυνα, πράξεις που συνιστούσαν προδοσία έναντι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δεδομένου ότι ο Αγιος Χρυσόστομος, είχε την τουρκική υπηκοότητα.

Ας σημειωθεί ότι, τον θάνατόν του ο Αγιος Χρυσόστομος τον ανέμενε ήδη στη Δράμα.

Σε επιστολή του, που εγράφη το 1906 και ανεφέρετο στη δολοφονία του Μητροπολίτου Κορυτσάς Φωτίου, την 6ην Ιουλίου 1906, από Αλβανορουμανική συμμορία, παρατηρούσε, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
«Τις οίδε και ποιους άλλους αδελφούς και ίσως ίσως και τον γράφοντα, αναμένει η αυτή τύχη!».

Συνοψίζοντες τα όσα ανωτέρω αναφέρουμε, αγόμεθα στην αναμφισβήτητη διαπίστωση, ότι η προσφορά του Εθνοϊερομάρτυρος Μητροπολίτου Αγίου Χρυσοστόμου, υπήρξε πολύτιμη και για την οργάνωση και νικηφόρο έκβαση του Μακεδονικού Αγώνος.

Οθεν, τιμή και άγηρος δόξα ανήκει στον αγωνισθέντα υπέρ βωμών και εστιών αοίδιμον Μητροπολίτην Δράμας και έπειτα Σμύρνης Αγιον Χρυσόστομον, ο οποίος καίτοι εγνώριζε ότι το τίμημα της Ελευθερίας ήταν ακριβό, εν τούτοις δεν εφείσθη αγώνων και θυσιών, αλλά με τους αγώνες του και την εθελοθυσίαν του, ανάγκασετον προαιώνιο γείτονα εχθρό, να εγκαταλείψει την μάταια επιδίωξη της αναβιώσεως του θνησιγενούς εκτρώματος της Συνθήκης του Αγίου Στεφάνου της 19ης Φεβρουάριου του 1878.

Κατακλείω το παρόν άρθρο μου για τη μεγάλη εθνική και εκκλησιαστική δράση του Εθνοϊερομάρτυρος Μητροπολίτου Σμύρνης του από Δράμας Αγίου Χρυσοστόμου, με τις ακόλουθες ακροτελεύτιες φράσεις, ερρανισμένες από το εξαίρετο βιβλίο «Ιστορία της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας» του μακαριστού και πολυγραφώτατου Μητροπολίτου Δράμας Διονυσίου, το οποίο μας είχε προσφέρει τιμητικώς:

«Στη διάρκεια της θεοφιλούς και εθνικώς ωφελίμου ποιμαντορίας του στη Δράμα, ο Χρυσόστομος στήριξε τα δίκαια του χριστιανικού Ελληνισμού και με τη φλογερή και ογκώδη αλληλογραφία του, όχι μόνον με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και με ισχυρά πολιτικά και εκκλησιαστικά πρόσωπα της εποχής του (Προξένου και Πρεσβευτάς ξένων κρατών, τον Αρχιεπίσκοπο Κανταβρυγίας στο Λονδίνο κ.α.).

Με τον τρόπο αυτό ενημερώνει, με τρόπο εναργή, για τα συμβαίνοντα στη Δράμα και τη Μακεδονία γενικώτερα, ιδιαίτερα για τη βουλγαρική προπαγάνδα που οργίαζε, για τις σφαγές των αμάχων, για τον εξαναγκασμό πόλεων και χωριών να προσχωρήσουν στην Εξαρχία αποσκιρτώντας από τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία. 
Ο Χρυσόστομος, «ούτε πτοείται ούτε αποθαρρύνεται. Με το θείον πύρ του λόγου, κηρύσσει την συναδέλφωσιν, την αγάπην και την ομόνοιαν του ποιμνίου του και επαναφέρει εις τους κόλπους της Μητρός Εκκλησίας τα χωρία εκείνα που είχον αποσκιρτήσει, εμπρός εις την βίαν του βουλγαρικού κομιτάτου.
 Η αυτοπρόσωπος παρουσία του Χρυσοστόμου εμπνέει εμπιστοσύνη και χαλυβδώνει τους χαρακτήρας όλων. 
Ο σπόρος, τον οποίον έσπειρεν έπεσεν εις γην αγαθήν και εβλάστησεν».

Αν και δεν ευτύχησεν ο ίδιος να ζήσει, ως Μητροπολίτης Δράμας, την απελευθέρωση της Μακεδονίας και της Μητροπόλεώς του. που πραγματοποιήθηκε τρία χρόνια μετά την εκλογή του ως Μητροπολίτου Σμύρνης, η προσφορά και η συμβολή του σ’ αυτήν υπήρξε πολύτιμη και ομολογείται από όλους, όσοι ασχολήθηκαν με τα γεγονότα της ιστορικής αυτής περιόδου.

Γι’ αυτό και η μνήμη του Χρυσοστόμου είναι και θα παραμείνει αιώνια στη Δράμα και τη Μητρόπολή της.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Ενυπόγραφα

Εγώ δεν κινδυνεύω, είχε υποκείμενα νοσήματα. Εμένα δεν θα μου συμβεί…

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Του Αντωνίου Δαρζέντα, Παιδίατρου

Το δελτίο έχει κρούσματα και θανάτους. “Ακόμα δύο συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους σήμερα. Ένας 60χρονος και ένας 75χρονος που έπασχαν από υποκείμενα νοσήματα”

Με την έλευση της πανδημίας και μετά το αρχικό σοκ αβεβαιότητας και ξαφνιάσματος η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει.
Ο μηχανισμός της άρνησης που συχνά λειτουργεί μέσα μας για να μετριάσει το άγχος του θανάτου δεν μένει πια στην είδηση. Ούτε στους αριθμούς των νεκρών. Μένει στη λέξη “υποκείμενα”. Έτσι κάποιοι από εμάς αυτοεξαιρούνται από το θανατικό.

Λένε από μέσα τους ” Καλά ΟΚ. Είχε υποκείμενα νοσήματα “. Και ταυτόχρονα ο ψυχολογικός μηχανισμός άμυνας, μας σιγοψιθυρίζει ” Εντάξει δεν κινδυνεύω. Δεν θα μου συμβεί ποτέ ”
Τι σημαίνουν όμως αυτά τα υποκείμενα;. Πρόκειται για ανθρώπους χαμένους ούτως ή άλλως;. Όντως τελικά κινδυνεύουν λίγοι;

Την απάντηση έδωσε πρόσφατα σε μια τεράστια και λεπτομερή μελέτη ο καθηγητής Andrew Clark του London School of Hygiene & Tropical Medicine που αυτός και και η ομάδα του μελέτησαν σε 188 χώρες ποιοι συνάνθρωποί μας κινδυνεύουν περισσότερο από κορονοϊό. Μελέτησαν δηλαδή πόσοι από εμάς έχουν υποκείμενα νοσήματα και εξαιτίας αυτών βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.
Η δημοσίευση έγινε στο Ιατρικό περιοδικό Lancet Global Health.

Τα νοσήματα λοιπόν που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο από τον κορονοϊό είναι κυρίως ο σακχαρώδης διαβήτης, η χρόνια νεφρική νόσος, η παχυσαρκία, η υπέρταση, οι καρδιοπάθειες, η χρόνια αναπνευστική νόσος αλλά και άλλα λιγότερο συχνά.
Τα νοσήματα αυτά αυξάνουν την πιθανότητα να νοσηλευτεί καείς κατά 6 φορές και την πιθανότητα να πεθάνει κατά 12 φορές.

Η πιθανότητα λοιπόν να έχει κάποιος μία ή παραπάνω υποκείμενη νόσο είναι περίπου 10 % για την ηλικία των 25 ετών, 33 % για την ηλικία των 50 ετών και 66 % για την ηλικία των 70 ετών. Στον συνολικό πληθυσμό της γης 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν υποκείμενα νοσήματα που τους κάνει ευάλωτους στον κοροναϊό.

Το 22 % όλων των ανθρώπων της υφηλίου ανεξαρτήτως ηλικίας. Και αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στις γερασμένες χώρες όπως η Ελλάδα. Δηλαδή 1 στους 4 Έλληνες σχεδόν. Σχεδόν 2,5 εκατομμύρια.

Μην ξεχνάμε κάτι λοιπόν. Ο θρίαμβος της ιατρικής τα τελευταία χρόνια ακριβώς εκεί έγκειται. Έχει δώσει ποιοτικά και πολλά χρόνια στους ανθρώπους με ” υποκείμενα νοσήματα”
Ας κοιτάξουμε γύρω μας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι είναι σίγουρο πως αν δεν είμαστε εμείς, έχουμε οπωσδήποτε δίπλα μας έναν αγαπημένο μας άνθρωπο που κινδυνεύει.

Οι άνθρωποι με τα υποκείμενα νοσήματα δεν είναι άνθρωποι που κρατάμε με το ζόρι στη ζωή. Ούτε άνθρωποι που θα πέθαιναν το επόμενο έτος, όπως πολύ κυνικά ακούσαμε από κάποιους.

  • Είναι ο πενηντάρης ξάδερφος μας που έχει υπέρταση και δεν το ξέρει
  • Είναι το παιδί που μόλις τελείωσε τις χημειοθεραπείες για τη λευχαιμία του
  • Είναι ο θείος μας που έχει κοιλίτσα και ζάχαρο.
  • Είναι η μητέρα μας που πάει στο φαρμακοποιό της γειτονιάς της και του λέει “πάρε μου λίγο την πίεση γιε μου γιατί νιώθω μια κομμάρα “

Αυτά είναι τα υποκείμενα. 1 στους 4 γύρω μας.
Κι εάν όχι εμείς αυτή τη στιγμή, ίσως εμείς σε δέκα χρόνια.
Και εάν όχι εμείς, σίγουρα κάποιος μέσα στην οικογένεια μας.
Ένας στους τέσσερις έχει “υποκείμενα”.
Ας μην συμπεριφερόμαστε και οι υπόλοιποι τρεις στους τέσσερις ως “υποκείμενα”.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Ενυπόγραφα

Aν σε κυριεύει η ανησυχία και δε σε πιάνει ο ύπνος το βράδυ…

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

6 πράγματα να κάνεις και 4 να μην κάνεις αν σε κυριεύει η ανησυχία και δε σε πιάνει ο ύπνος το βράδυ

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΛΑΜΟΥΡΗΣ on 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2020

Σου έχει τύχει να είσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι και να μη σταματάς να σκέφτεσαι κάτι που σε απασχολεί. Να μη σε παίρνει ο ύπνος αλλά να μην μπορείς να σταματήσεις κιόλας;

Ή μπορεί να ξυπνάς στη μέση της νύχτας και να συμβαίνει το ίδιο και μετά από λίγο αρχίζεις και ανησυχείς όχι για το πρόβλημα το ίδιο, αλλά για το γεγονός ότι δε σε παίρνει ο ύπνος. Οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις δίνουν τη θέση τους στο άγχος.

«Πότε θα κοιμηθώ;»

«Έχω να πάω στη δουλειά αύριο. Πώς θα σηκωθώ; Πρέπει να κοιμηθώ ΤΩΡΑ!»

Και έτσι μπαίνεις σε ένα φαύλο κύκλο, όπου όσο περνάει η ώρα αγχώνεσαι όλο και παραπάνω και αυτό το άγχος δε σε αφήνει να κοιμηθείς, οπότε αγχώνεσαι ακόμα παραπάνω, κοκ.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις αυτές τις σκέψεις που σου στερούν τον ύπνο;

Πριν το πως το γιατί

Πριν όμως αναλύσω το πώς μπορείς να το καταφέρεις είναι σημαντικό να κατανοήσεις το γιατί πρέπει να το κάνεις.

Η κακή ποιότητα ύπνου έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην πνευματική μας υγεία. Πχ πέρα από το ότι μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει και σε διαβήτη, σε μικρότερη διάρκεια ζωής και γενικώς είναι κάτι το οποίο είναι επιτακτικό να φροντίσουμε καθώς επηρεάζει πολλές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Τώρα αν αυτό σε άγχωσε ακόμα παραπάνω, το καταλαβαίνω. Όμως υπάρχει λύση.

Τι να μην κάνεις

Το να αναπαραγάγεις σκέψεις είναι μια μορφή γνωστικής εγρήγορσης. Το μυαλό σου τρέχει και δεν μπορείς να το σταματήσεις. Πρώτα είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι να μην κάνεις σε αυτές τις περιπτώσεις.
Καλό θα είναι να αποφεύγεις τα παρακάτω τέσσερα πράγματα:

  1. Μην ανοίξεις το κινητό σου

Μη χρησιμοποιείς το κινητό σου για να σερφάρεις ή να διαβάσεις νέα. Το φως από την οθόνη του σε κρατάει ξύπνιο. Μειώνει την μελατονίνη, την ορμόνη που σε κάνει να νυστάζεις. Τα κινητά φτιάχτηκαν για να μας κρατάνε κολλημένους στην οθόνη. Όχι για να μας κοιμίζουν. Άφησε το σε άλλο δωμάτιο πριν ξαπλώσεις.

  1. Μη βλέπεις τηλεόραση

(για τους ίδιους λόγους).

  1. Μην εργάζεσαι

Και πάλι δραστηριοποιείται ο εγκέφαλος και είσαι σε εγρήγορση.

  1. Μην προσπαθείς να καταπνίξεις τις ανησυχίες σου

Μην προσπαθείς να καταπνίξεις τις ανησυχίες σου πριν πας για ύπνο. Έρευνες έχουν δείξει ότι το να προσπαθούμε να καταπνίγουμε τις σκέψεις μας έχει το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα της αυξημένης γνωστικής δραστηριότητας (Harvey & Greenall, 2003).

Τι να κάνεις

Αν οι σκέψεις αρχίσουν και σε κυριεύουν το βράδυ, τότε δοκίμασε μια από τις ακόλουθες τεχνικές.

  1. Πάρε απόφαση ότι μπορεί να μη κοιμηθείς γρήγορα.

Δεν πειράζει. Ανησυχείς πολύ μέσα στη νύχτα, αλλά ξεχνάς, λόγω του άγχους, ότι μάλλον σου έχει ξανασυμβεί και κάπως τα κατάφερες την επόμενη μέρα. Αποδέξου την κατάσταση αντί να την παλεύεις. Αυτό περιέργως θα σε ηρεμήσει πολύ πιο γρήγορα, αφού θα διώξεις το άγχος ότι ΠΡΕΠΕΙ να κοιμηθείς.

  1. Διάβασε ένα χαλαρωτικό βιβλίο

Θα αποσπάσεις έτσι την προσοχή του εγκεφάλου σου. Θα χρειαστεί να συγκεντρωθείς και αυτό θα σε κουράσει.

  1. Κάνε διαλογισμό

Άφησε το δωμάτιο και πήγαινε κάπου ήσυχα για να κάνεις διαλογισμό. Ο διαλογισμός είναι μια πολύ απλή εστίαση στην αναπνοή (ή όπου αλλού) που έχει σαν στόχο να κουράσει το μυαλό. Το μυαλό κουράζεται (κι εσύ κοιμάσαι) όταν προσπαθεί να εστιάσει κάπου. Όχι όταν το αφήνεις ελεύθερο να τρέχει όπου θέλει. Παραθέτω έναν απλό και σύντομο δικό μου διαλογισμό παρακάτω. Όταν κάνεις διαλογισμό χρειάζεται να ακολουθείς τις οδηγίες του, όμως. Αν μόνο τον ακούς δε γίνεται δουλειά.

  1. Κούρασε το μυαλό σου

Μια άλλη ιδέα είναι καθώς ξαπλώνεις να πάρεις ένα δρόμο (πχ από το σπίτι στη δουλειά, ή όποια άλλη διαδρομή θέλεις) και να τον περπατήσεις (ή να τον οδηγήσεις) με το μυαλό σου ανακαλώντας όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς. Όταν φεύγει η προσοχή σου, απλά την επαναφέρεις στο σημείο που ήσουν. Ή μπορεί να παίξεις μια ταινία ή σειρά στο μυαλό σου, καρέ-καρέ. Ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να σκεφτείς που αναγκάζεις το μυαλό σου να παραμένει εστιασμένο.

  1. Κάνε μια άσκηση σάρωσης σώματος

Άρχισε να εστιάζεις την προσοχή σου σε ένα σημείο του σώματός σου τη φορά. Πχ αρχίζεις και εστιάζεις στην πρώτη αναπνοή στα δάχτυλα του αριστερού ποδιού, μετά στην επόμενη στην αριστερή σου γάμπα, αριστερό γόνατο, κοκ. Μέχρι το κεφάλι. Αυτό κουράζει τον εγκέφαλό σου και θα κοιμηθείς ευκολότερα.

  1. Κάνε διατάσεις

Σήκω και κάνε λίγες ελαφρές διατάσεις προσέχοντας όσο μπορείς, την κάθε σου κίνηση καθώς τις κάνεις. Θυμήσου. Η συνειδητή εστίαση της προσοχής κουράζει το μυαλό.

Ό,τι και αν επιλέξεις να κάνεις να περιμένεις ότι το μυαλό σου θα τρέχει διαρκώς αριστερά δεξιά. Δεν πειράζει. Είναι φυσιολογικό. Κάθε φορά που αντιλαμβάνεσαι ότι ξέφυγε η σκέψη την επαναφέρεις με ευγένεια και αποφασιστικότητα. Μην μαλώνεις τον εαυτό σου.

Συμπέρασμα

Είναι βασανιστικό να μην μπορείς να κοιμηθείς το βράδυ. Να στριφογυρίζεις στο κρεβάτι και το μυαλό σου να τρέχει και να μην μπορείς να το σταματήσεις. Επιπλέον είναι επικίνδυνο για την υγεία σου.

Όπως διαρκώς γράφω στα άρθρα μου και στα βιβλία μουη αλλαγή χρειάζεται ανάληψη ευθύνης της κατάστασης και συνειδητή δράση από μέρους σου. Αλλιώς δε γίνεται.

Εστίασε την προσοχή σου με όποιον τρόπο εσύ θεωρείς ότι σε βολεύει καλύτερα και κούρασε το μυαλό σου. Ανέλαβε εσύ τα ηνία του.

Δε σου αξίζει να ταλαιπωρείσαι. Φρόντισε τον ύπνο σου και κάνε δώρο στον εαυτό σου την πολύτιμη ξεκούραση που τόσο έχει ανάγκη.

Όνειρα γλυκά!!

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

3.358 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας 13/04/2021

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δωρεάν εργατικές κατοικίες σε ευπαθείς οικογένειες μέσω ΟΑΕΔ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Αυξημένα κρούσματα κορωνοϊού στη δομή μεταναστών και προσφύγων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Ένωση Ξενοδόχων Δράμας λέει όχι στην τοποθέτηση ανεμογεννητριών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

13 Απρ: 18 κρούσματα σήμερα στη Δράμα, 157 τις πρώτες 13 ημέρες του Απρίλη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

6 Απρ: Ξε.. φεύγουμε! 29 κρούσματα στη Δράμα, 4.309 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

17 Μαρ: 11 κρούσματα στη Δράμα, 3.465 στην Ελλάδα, 63.654 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Το Νευροκόπι δεν μοριοδοτείται ως Παραμεθόρια Περιοχή

Εκπαιδευτικά7 ημέρες πριν

Κεραμέως : Δεν ανοίγουν πριν από το Πάσχα γυμνάσια και δημοτικά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Δωρεάν ατομικά rapid test: Μαζικά κατ’ οίκον τεστ για τον έλεγχο της πανδημίας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Δόξα Δράμας-ΟΦ Ιεράπετρας 2-1

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

18 Μαρ: 7 κρούσματα στη Δράμα, 3.073 στην Ελλάδα, 53.606 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Σκότωσαν τον Δραμινό δημοσιογράφο Γιώργο Καραϊβάζ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Αναβολή έναρξης εμβολιασμών στο Κέντρο Υγείας Νευροκοπίου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα στις 03:00, πάμε μια ώρα μπροστά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ16 ώρες πριν

14 Απρ: 16 κρούσματα στη Δράμα, 3.089 στην Ελλάδα, ρεκόρ με 809 διασωληνώσεις

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ22 ώρες πριν

Ομάδα τύπου Project: Όλη η αλήθεια για το Εθνικό Στάδιο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

13 Απρ: 18 κρούσματα σήμερα στη Δράμα, 157 τις πρώτες 13 ημέρες του Απρίλη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

3.358 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας 13/04/2021

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Κωνσταντίνος Μπλούχος: Πρώτη μέρα self-test

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Ε.Α.Α.Μ.Θ.: Συνάντηση με την Βουλευτή του ΚΙΝ.ΑΛ. κα. Χαρά Κεφαλίδου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Συνεχιζόμενος σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

12 Απρ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1.606 στην Ελλάδα, 20.672 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Δήλωση Θ. Ξανθόπουλου για την άγρια δολοφονία του Δραμινού Γ. Καραϊβάζ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Πολύτιμη νίκη στην Έδεσσα 28-34. Συνεχίζουν οι Δραμινοί στην δεύτερη θέση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

11 Απρ: 8 κρούσματα στη Δράμα, 1.718 στην Ελλάδα, 28.887 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

10 Απρ: 17 κρούσματα στη Δράμα, 2.801 στην Ελλάδα, 39.553 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Σκότωσαν τον Δραμινό δημοσιογράφο Γιώργο Καραϊβάζ

Πολιτιστικά6 ημέρες πριν

CALL OF ENTRY: ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΑΣ!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

9 Απρ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 2.747 στην Ελλάδα, 57.370 τεστ ημέρας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

Φορέματα

top 30 ημερών

error: Content is protected !!