Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Δώδεκα πανεπιστημιακοί «ισοπεδώνουν» τον Τσίπρα

Δημοσιεύθηκε

στις

«Η Συμφωνία των Πρεσπών “ακρωτηριάζει” την Ελλάδα» – Η επιστολή που αφυπνίζει τους Έλληνες

Απειλητικές για την Ελλάδα είναι οι εξελίξεις που πηγάζουν από την επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών που παραδίδει μακεδονική εθνότητα, ιστορία και γλώσσα στο κρατίδιο της πΓΔΜ.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα συμφωνιών που δίνουν δικαιώματα αμφισβήτησης της ελληνικότητας των εδαφών μας και της ιστορίας μας και πυροδοτούν μια σειρά από εξελίξεις που θα ενδέχεται να αλλάξουν ριζικά τη δομή της περιοχής.

Πάντως, οι Έλληνες αντιστέκονται. Το θετικό στην όλη ιστορία είναι πως υπάρχουν πανεπιστημιακοί που ακόμα δίνουν τα φώτα τους και με επιστολή τους, ισοπεδώνουν τον Α. Τσιπρα!

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Ανοικτή επιστολή με την οποία αναλύουν τα γκρίζα σημεία της συμφωνίας για το «Μακεδονικό», στέλνουν 12 καθηγητές Πανεπιστημίου. Στην επιστολή οι πανεπιστημιακοί αναφέρονται στο όνομα «Βόρεια Μακεδονία», στα λάθη της ελληνικής διπλωματίας και στις αντιφάσεις της εξωτερικής πολιτικής.

Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

Η δημόσια συζήτηση για την αποδοχή και την αναγκαιότητα της συμφωνίας των Πρεσπών μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ περιλαμβάνει τρεις βασικές ανακρίβειες, οι οποίες πρέπει να αποκατασταθούν.
Το αδιέξοδο της διπλωματίας δεν οφειλόταν στην έλλειψη τόλμης ή ευφυΐας. Για 25 χρόνια το βάρος των διαπραγματεύσεων έπεσε στην εξεύρεση μιας μικτής ονομασίας, η οποία θα χαρακτήριζε και τη νέα χώρα και το έθνος που την κατοικεί και τη γλώσσα που ομιλείται, βάσει της αντίληψης ότι οι λαοί δίνουν την ονομασία τους στις χώρες και τις γλώσσες και όχι το αντίστροφο.

Αυτή ήταν η κόκκινη γραμμή τής ελληνικής διπλωματίας και από πουθενά δεν προκύπτει ότι υπήρξε ποτέ διαφορετική προσέγγιση. Δεν μπορούσε να την παραβλέψει καμιά κυβέρνηση, διότι, ασχέτως των επιστημονικών προσεγγίσεων, η ιστορία αποτελεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού έθνους και θέμα εξαιρετικά μεγάλης ευαισθησίας στον ελληνικό Βορρά, στην ελληνική Μακεδονία.

Η πραγματικότητα αυτή δεν ανατρέπεται ούτε αναθεωρείται με συνοπτικές διαδικασίες. Η Αθήνα δεν μπορούσε να αναγνωρίσει ένα μακεδονικό έθνος δίπλα στον δικό της μακεδονικό πληθυσμό, ασχέτως της ονομασίας του γειτονικού κράτους, για την οποία πάντοτε υπήρχαν προτάσεις και συζητήσιμες λύσεις.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΙΜΟΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ

Η συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί έναν έντιμο συμβιβασμό. Στην προσπάθειά να προφυλαχθεί –και όχι να καταπολεμηθεί, όπως μερικοί πιστεύουν–, το εθνικό αφήγημα και των δύο κρατών, εντέλει υπονομεύθηκε ανεπανόρθωτα το προβεβλημένο αντίδωρο των Σκοπίων στην Αθήνα, δηλαδή η μικτή ονομασία erga omnes. Εφόσον, κατά το περίφημο 7ο άρθρο, με τον όρο «Μακεδονία» νοείται και η επικράτεια της ΠΓΔΜ, η διεθνής ονομασία «Βόρεια Μακεδονία» θα συνυπάρχει χωρίς αντιρρήσεις με τη σκέτη «Μακεδονία», την οποία ουδόλως θα επισκιάσει.

Εξάλλου, η ελληνική παραδοχή πως με το επίθετο «μακεδονικός –ή –ό» μπορούν να προσδιορίζονται «η γλώσσα, ο πληθυσμός και τα χαρακτηριστικά του, με τη δική τους ιστορία, πολιτισμό και κληρονομιά», συνιστά –για όσους πολιτικούς και εμπειρογνώμονες δεν το έχουν καταλάβει ακόμη– άμεση αναγνώριση από την Αθήνα μιας εθνότητας, που ονομάζεται «μακεδονική». 

Σε έναν κόσμο, όπου η άγνοια ιστορίας και γεωγραφίας είναι ο κανόνας, η ονομασία υπηκοότητας και εθνότητας συνάμα ως «μακεδονικών», δίνει στους γείτονες, εμμέσως πλην σαφώς, ασχέτως των όρων της συμφωνίας περί αρχαιότητας, απεριόριστη πρόσβαση στη μακεδονική κληρονομιά συνολικά και μάλιστα με την υπογραφή μας.

ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗ

Η συμφωνία των Πρεσπών δεν αποτελεί ουσιαστική συμβολή στην προσέγγιση των δύο γειτονικών λαών. Δεν επιλύει τη διαφωνία. Προσπαθώντας να δώσει ίσο βάρος σε δύο απολύτως αντιφατικές ιστορικές εκδοχές, παραβιάζει την κοινή λογική, αφού αναγνωρίζει ότι αμφότερες είναι κατ’ όνομα «μακεδονικές».

Η συνωνυμία αυτή δεν αποτελεί επωφελή λύση, γι’ αυτό και την αντιμαχόμασταν ανέκαθεν. Εύκολα εκλαμβάνεται ως διάσπαση μιας και μοναδικής μακεδονικής ιστορικής ενότητας, ενώ ο εθνικός προσδιορισμός των «Βορείων» αναπόφευκτα υπερισχύει του τοπικού των «Νοτίων». Αφελής ήταν η αντίληψη των εμπνευστών της ότι οι δύο «αλήθειες» θα μπορούσαν να περιοριστούν και να ισχύουν μόνον μέσα στις αντίστοιχες επικράτειες.

Όπως προκύπτει από τις συνεχείς δηλώσεις των πολιτικών της ΠΓΔΜ, τα πρόσωπα αυτοπροσδιορίζονται εντός και εκτός της χώρας όπου διαμένουν με τον τρόπο που επιθυμούν. Επιπλέον, η ιστορία δείχνει ότι οι δύο εκδοχές δεν μπορούν να στεγανοποιηθούν μεταξύ τους. 

Η ελληνική εκδοχή της αρχαίας μακεδονικής ιστορίας αφορά και γεωγραφικό τμήμα της ΠΓΔΜ, ενώ, από την άλλη, οι λεγόμενοι «Αιγαιάτες» πολιτικοί πρόσφυγες και οι απόγονοί τους δεν πρόκειται να αποκηρύξουν τη δική τους ιστορική εκδοχή για τις «χαμένες πατρίδες» τους, όπως προκύπτει από τη διατύπωση του άρθρου 36 στο αναθεωρημένο Σύνταγμα της ΠΓΔΜ. Κοντολογίς η συζήτηση περί ιστορίας και ταυτοτήτων εντός του πλαισίου της συμφωνίας είναι ατελέσφορη και ασύμφορη.

ΣΦΕΤΕΡΙΣΜΟΣ

Όλα αυτά, ασχέτως των συναισθημάτων που προκαλούν, δεν είναι οι κύριοι λόγοι που είμαστε αντίθετοι στη συμφωνία των Πρεσπών. Είμαστε αντίθετοι όχι γιατί η υπογραφή του υπουργού των Εξωτερικών αδυνατεί να αποτρέψει με πειστικό τρόπο τον σφετερισμό ευαίσθητων ιστορικών δεδομένων, αλλά γιατί επιτρέπει ρητά αυτόν τον σφετερισμόˑ όχι γιατί αδυνατεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, αλλά γιατί καταφεύγει σε λογικούς ακροβατισμούς, ώστε να μας πείσει πως το πέτυχε. Είμαστε αντίθετοι όχι γιατί η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύθηκε, αλλά γιατί αδυνατεί να κατανοήσει ποια πράγματα είναι αδιαπραγμάτευτα.

Αδυνατεί να κατανοήσει την ευαισθησία των πολιτών της για την ιστορική τους κληρονομιά, μιαν ευαισθησία που νοηματοδοτείται σε πολλές συνταγματικές διατάξεις και έρχεται ως συνέπεια δύο αιώνων δημόσιας εκπαίδευσης.

Είμαστε αντίθετοι, τέλος, λόγω της ασυνέπειας σε μια εθνική γραμμή, η οποία προσδιόρισε την εσωτερική πολιτική και τη διεθνή θέση τής χώρας για 25 χρόνια με τεράστιο κόστος, σε μια γραμμή η οποία συστράτευσε σχεδόν το σύνολο της κοινής γνώμης.

Κι αν το πρόβλημα είχε «κακοφορμίσει», όπως έγραψε πρόσφατα ο τ. υπουργός των Εξωτερικών, ποιος αποφάσισε ότι ο «ακρωτηριασμός» ήταν η δέουσα λύση για την Ελλάδα; Το κράτος μας αντιφάσκει με τον εαυτό του, χωρίς να προτείνει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, ενώ η κυβέρνηση έχει εναποθέσει τη δυναμική της συμφωνίας στις μελλοντικές επιλογές των Σκοπίων.

Πηγή: pentapostagma.gr

ΕΛΛΑΔΑ

Έπαρση και Εμπαιγμός …

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Κατά του γάμου των ομοφύλων η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Του Επαμεινώνδα Μανδρώνη

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της έκτακτης Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος με μοναδικό θέμα συζήτησης περί του νέου νομοσχεδίου που θα καταθέσει η Κυβέρνηση προς ψήφιση, το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών.

Εισηγητής στην Ιεραρχία ήταν ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, ο οποίος ομίλησε διεξοδικά επί του θέματος. Τον λόγο έλαβαν και άλλοι Μητροπολίτες καταθέτοντας τις απόψεις τους.

Το επίσημο ανακοινωθέν, συνέταξε τριμελής επιτροπή, η οποία αποτελείται από τους Σεβ. Μητροπολίτες Ναυπάκτου, Θεσσαλιώτιδος και Μαρωνείας.

Το ανακοινωθέν αναφέρει την πάγια θέση της Εκκλησίας επί του θέματος, την ανάγνωση και ενημέρωση εγκυκλίου την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024, την έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων και διεξαγωγή δράσεων ενημέρωσης του ποιμνίου από τους επιχώριους Μητροπολίτες, αλλά και επιστολές Μητροπολιτών προς τους Βουλευτές.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΓΙΑ «ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ» – «ΟΜΟΦΥΛΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ»

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

  1. Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… καὶ ἐποίησεν ὁ Θες τν νθρωπον, κατ᾿ εκόνα Θεοῦ ἐποίησεν ατόν, ρσεν καὶ θλυ ποίησεν ατούς. καὶ ελόγησεν ατος ὁ Θεός, λέγων· αξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ὁ ἀγαπν τν αυτοῦ γυνακα αυτν γαπ… τό μυστήριον τοτο μέγα στίν, γὼ δὲ λέγω ες Χριστν καὶ ες τν κκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

  1. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.
  2. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».
  3. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».
  4. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.
  5. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.

Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

  1. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;
  2. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.
  3. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

Εκ της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος

 

Η εισήγηση του Μητροπολίτη Μεσογαίας στην Ιεραρχία για το γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΓΑΜΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΑΤΟΜΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΥΛΟΥ

Θέλω πολύ να Σᾶς ευχαριστήσω, Μακαριώτατε, για την τιμή και την ἐμπιστοσύνη να παρουσιάσω ἐνώπιον τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν ἀδελφῶν, που συγκροτοῦν το ἱερό σῶμα τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μάλιστα μέσα στην ἰδιαιτέρως φορτισμένη ἀτμόσφαιρα τῶν ἡμερῶν, κάποιες σκέψεις γύρω ἀπό το πολυσυζητημένο θέμα τῆς  προαγγελθείσης ψήφισης τοῦ νόμου, που για πρώτη φορά θεσπίζει γάμο μεταξύ ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου στη χώρα μας.

Να ἔχω την εὐχή Σας.

ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Ὁμιλία στήν Ἔκτακτη Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, 23 Ἰανουαρίου 2024

Πηγή: arxon.gr

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Για ποιους επαγγελματίες και μικρομεσαίους θα ισχύσει η τεκμαρτή φορολόγηση

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Του Προκόπη Χατζηνικολάου | capital.gr

Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις, οι μονοπρόσωπες εταιρείες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν για τα εισοδήματα του 2023 με τεκμαρτό τρόπο. Σε καφενεία και συνεργεία αυτοκινήτων, ηλεκτρολόγους, δικηγόρους μέχρι και μονοπρόσωπες Ι.Κ.Ε., Α.Ε. και ΕΠΕ θα εφαρμοσθεί ο τεκμαρτός τρόπος υπολογισμού τους εισοδήματος.

Ωστόσο, είναι εξαιρετικά πιθανό να διευρυνθούν οι εξαιρέσεις με στόχο να εφαρμοσθεί το νέο σύστημα όσο το δυνατόν δικαιότερα με στόχο να έρθει στην επιφάνεια φορολογητέα ύλη που σήμερα κάποιοι την υφαρπάζουν στο ακέραιο.

Στις εξαιρέσεις που ισχύουν σήμερα για μπλοκάκια, αγρότες αναπήρους, νέους επαγγελματίες και περιοχές με μικρό πληθυσμό θα προστεθούν πιθανόν και άλλες. Για παράδειγμα, εξετάζεται στις περιπτώσεις οικογενειών όπου εις εκ των δύο συζύγων έχει για παράδειγμα φορολογητέο εισόδημα 40.000 ευρώ και ο έτερος 5.000 ευρώ να συναθροίζονται. Στην ανωτέρω περίπτωση δηλαδή θα λογίζεται ότι έχει καλυφθεί το τεκμήριο.  Όλα αυτά θα αποφασισθούν μετά από διαβουλεύσεις με φορείς, αλλά και νομικούς, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι δεν παραβιάζεται το σύνταγμα.

Πάντως, το τεκμαρτό δεν φαίνεται να είναι τόσο μαχητό καθώς θα ισχύει μόνο για στις περιπτώσεις που κάποιος νοσηλεύεται, είναι άνεργος, σπουδάζει, ή είναι φυλακισμένος. Δηλαδή, δεν θα μπορεί κάποιος να πάει στην εφορία και να δώσει τα έσοδα και έξοδα του. Θα μπορούσε να ζητήσει να ελεγχθεί και να εφαρμοσθούν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση η σύνταξη των διατάξεων είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία και όπως όλα δείχνουν θα δοθεί προς δημόσια διαβούλευση σε περίπου 10 ημέρες. Το σχέδιο νόμου Θα κατατεθεί προς ψήφιση στις αρχές Δεκεμβρίου και εάν δεν αλλάξει κάτι θα ισχύσει για τα εισοδήματα του 2023.

Ακόμα όμως και οι αλλαγές σε σχέση με όσα ανακοινώθηκαν θα έχουν στόχο την άρση των στρεβλώσεων. Η κατεύθυνση θα είναι ίδια. Δηλαδή να έρθουν στην επιφάνεια εισοδήματα που σήμερα δεν δηλώνονται.

Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αλλά και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα οποία δείχνουν ότι:

-Στην Ελλάδα ο μέσος μισθωτός πληρώνει μεγαλύτερο φόρο ετησίως στο κράτος από το 85% των ελευθέρων επαγγελματιών που δηλώνουν εισοδήματα αμιγώς από το ελεύθερο επάγγελμα.

– Στη χώρα μας, η συνεισφορά των ελευθέρων επαγγελματιών στην Ελλάδα στον προϋπολογισμό είναι μόλις 2,1% των εσόδων, ενώ στην ΕΕ και την ευρωζώνη υπερδιπλάσια και φτάνει στο 5,2% των εσόδων.

– Από τους 750.000 ελεύθερους επαγγελματίες, οι περίπου 500.000 έχουν εισοδήματα μόνο από την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος (ενώ οι 250.000 έχουν εισοδήματα και από μισθούς ή συντάξεις).

Το 54% των αμιγώς ελεύθερων επαγγελματιών χωρίς άλλα εισοδήματα, δηλώνουν μηδενικά εισοδήματα.

– Το 85% αυτών δηλώνει ετήσιο εισόδημα κάτω από τις 10 χιλιάδες ευρώ και ο μέσος φόρος εισοδήματος που εισπράττει το κράτος από αυτούς (425.000 επαγγελματίες) είναι μόλις 217 ευρώ ετησίως (ή 867 ευρώ μαζί με το τέλος επιτηδεύματος).

-Το μέσο φορολογητέο εισόδημα για 3,5 εκατομμύρια μισθωτούς είναι 12.300 ευρώ ετησίως και ο μέσος φόρος που καλούνται να καταβάλλουν είναι 1.160 ευρώ.  Αντίστοιχα και οι συνταξιούχοι πληρώνουν κατά μέσο όρο 847 ευρώ φόρο εισοδήματος.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Νίκη Ευκαρπίας – Δόξα Δράμας 1-1: Προμελετημένο έγκλημα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

H Δράμα προικίζεται το 2024 με ένα νέο μουσείο φωτογραφικών μηχανών

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Πρόγραμμα για όλα τα Δρώμενα του Δωδεκαημέρου 2024 στην Π.Ε. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Για τον Σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Κωνσταντίνος Δ. Μπλούχος: «Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Κώστας Αποστολίδης (1948 – 2024): Το Made in Greece επιχειρηματικό όνειρο ενός σπάνιου ανθρώπου

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Λουτρά Ελευθερών: Εγκατάλειψη και παρακμή σε μια άλλοτε κραταιά και όμορφη λουτρόπολη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Αρχαία Διονυσιακά Δρώμενα αναβιώνουν σε πολλά χωριά της ΠΕ Δράμας

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Η Μελίνα Μποτέλλη παρουσιάζει στη Δράμα τα «Δυο γυμνά άσπρα χέρια»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ο δρόμος για Αμφίπολη έχει… πολύ δρόμο μπροστά του

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Μπαμπούγερα Καλή Βρύσης στις 6, 7 και 8 Ιανουαρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Αλλαγή διανυκτέρευσης φαρμακείου σήμερα Παρασκευή 29/12/2023

Χρηστικά2 ημέρες πριν

Cavalieri Assyrtiko ’23 Η νέα εσοδεία της οινοποιίας NICO LAZARIDI!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ήταν ένας απελευθερωτικός αγώνας. Δεν ήταν αγώνας συμφερόντων. Δεν ήταν αγώνας για την ύλη.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

1ο Βραβείο πήρε η σχολική εφημερίδα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας σε διεθνή διαγωνισμό

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα Δασοπονίας και Νερού

Πολιτιστικά1 εβδομάδα πριν

Ευχαριστίες από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Δραμινών και φίλων Θεσσαλονίκης ΥΔΡΑΜΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΕΥΑΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Επίσκεψη Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας στο Δήμαρχο Δράμας

Εκλογές 20191 εβδομάδα πριν

Διακόσμηση μπαλκονιού – Επιλέξτε το κατάλληλο στυλ σε φώτα Led

Χρηστικά1 εβδομάδα πριν

Πεζοπορία στη φύση: Οι απαραίτητες αγορές που πρέπει να κάνεις!

Χρηστικά1 εβδομάδα πριν

Πόσο ακόμα Formula 1: Drive to Survive αντέχουμε;

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ημερίδα ΔΕΥΑΔ για την παγκόσμια ημέρα νερού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ο Πέτρος Τσολιάς υποψήφιος στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

Εκλογές 20192 εβδομάδες πριν

Εξοικονομώ Επιχειρώ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Κλιμάκιο ΓΣΕΕ στο Δήμο Δράμας εν όψει της Γενικής Απεργίας στις 17 Απριλίου

Χρηστικά2 εβδομάδες πριν

Μέθοδοι απεντόμωσης : Πως οι δήμοι μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση παθογόνων παραγόντων που προσβάλουν σπίτι και επιχειρήσεις

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών