ΕΛΛΑΔΑ
Εκτός ρυθμίσεων 9.000 μηχανικοί λόγω ΕΦΚΑ-π.ΤΣΜΕΔΕ
Δημοσιεύθηκε
2 έτη πρινστις
Από
Admin
Του Ανδρέα Σακελλίων.
Χάος επικρατεί στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ (το ταμείο των μηχανικών) αφού με την κρίση στην οικοδομή πάρα πολλοί μηχανικοί έκλεισαν τα βιβλία τους και αποσύρθηκαν από το επάγγελμα.
Πάρα πολλοί, 9000 συγκεκριμένα ζήτησαν διαγραφή και αποχαρακτηρισμό από το πρώην ταμείο τους τα τελευταία χρόνια αλλά μέχρι τώρα έχουν εξεταστεί μόνο 150 αιτήσεις με αποτέλεσμα οι πολίτες αυτοί και ασφαλισμένοι να μην είναι και δικαίωμα στο επίδομα ανεργίας-δηλαδή να εμφανίζονται στον ΟΑΕΔ σαν άνεργοι που είναι στην πραγματικότητα- να μην έχουν και να συνεχίσουν να επιβαρύνονται με εισφορές που αδυνατούν να πληρώσουν και το χρέος τους να διογκώνεται. Παράλληλα θα αδυνατούν όπως φαίνεται από την ανακοίνωση τους να ενταχθούν στο νόμο για τις πιθανές 120 δόσεις (αν και όταν αυτή ψηφιστεί)
Η πλήρης ανακοίνωση τους έχει ως εξής!
«Την Τρίτη 2/4/19, ομάδα συναδέλφων που συμμετέχουμε στην ΑΣΜ, συναντηθήκαμε στο τ. ΤΣΜΕΔΕ / ΕΦΚΑ, προκειμένου να απευθυνθούμε στον προϊστάμενο του Τμήματος Συντάξεων και Ασφάλισης, κ. Σπ.Κωνσταντάρα και να πληροφορηθούμε σχετικά με την πορεία εξέτασης των Αιτήσεων που έχουν συσσωρευτεί και συνεχίζουν να εκκρεμούν, παραμένοντας επί μακρόν κατατεθειμένες στο γραφείο του. Θέσαμε ερωτήσεις ως προς τις εξελίξεις που αφορούν ειδικότερα:
1. τις Αιτήσεις αναδρομικής διαγραφής από το τ. ΤΣΜΕΔΕ
2. τις Αιτήσεις διαγραφής και αποχαρακτηρισμού από την ιδιότητα του Αυταπασχολούμενου, των συναδέλφων που από 1/1/2017, έχουν κλείσει τα βιβλία τους στην εφορία – οι οποίοι σύμφωνα με το άρθρο 20 του Ν.4488/17 (που αποσυνδέει την ασφάλιση από την επαγγελματική ιδιότητα) δικαιούνται την παύση της χρέωσης τους με ασφαλιστικές εισφορές.
3. τις Αιτήσεις για χορήγηση βεβαιώσεων χρόνου ασφάλισης – που απαιτούνται για την παροχή του επιδόματος ανεργίας
4. τις Αιτήσεις για συνταξιοδότηση
Ενημερωθήκαμε από τον Κο Κωνσταντάρα, ότι η εξέταση των αιτήσεων είναι ενεργή και συνεχίζει να πραγματοποιείται με σταθερό, αν και εξαιρετικά αργό ρυθμό.
Κατά τα λεγόμενα του, οι καθυστερήσεις οφείλονται στην υποστελέχωση της υπηρεσίας, καθώς και στο δύσχρηστο και τρομερά περίπλοκο πληροφοριακό σύστημα του ΕΦΚΑ – που σημειωτέον, πολύ συχνά οι αρμόδιοι υπάλληλοι το βρίσκουν κλειστό. Επιπλέον, το εν λόγω σύστημα τροποποιείται συνεχώς, με αποτέλεσμα να απαιτούνται κάθε φορά καινούρια δεδομένα και διαφορετικές καταχωρήσεις, που δεν είναι εξ’ αρχής γνωστές στους υπαλλήλους.
Δεδομένης της δυσλειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος, απαιτούνται τουλάχιστον 25 λεπτά για την διεκπεραίωση κάθε μιας αίτησης, (στην περίπτωση βέβαια που αυτό είναι ενεργό).
Πληροφορηθήκαμε χαρακτηριστικά ότι, από τις περίπου 900 Αιτήσεις Αναδρομικής Διαγραφής που έχουν πλέον συσσωρευτεί στο τμήμα ασφάλισης, έχουν εξεταστεί μέχρι στιγμής, μόνον οι 150.
Από δε τις Αιτήσεις διαγραφής και αποχαρακτηρισμού λόγω κλειστών βιβλίων, οι οποίες (σύμφωνα με την τελευταία τους καταμέτρηση) έχουν πλέον υπερβεί τις 9000,έχει εξεταστεί ο ίδιος αριθμός αιτήσεων, δηλαδή μόλις οι 150.
Είναι φανερό ότι, εφόσον το ΤΣΜΕΔΕ συνεχίσει να λειτουργεί με αυτό το ρυθμό και με αυτά τα μέσα, θα χρειαστούν δεκαετίες για την ολοκλήρωση της εξέτασης των εν λόγω αιτήσεων – καθώς μάλιστα, στις ήδη υπάρχουσες, προστίθενται διαρκώς νεότερες – (Με ένα πρόχειρο υπολογισμό προκύπτει ότι, για την εξέταση 9000 αιτήσεων θα χρειαστούν 22,5 χρόνια…)
Στο αίτημα που υποβλήθηκε εγγράφως, από τον κ. Κωνσταντάρα, προς την Διοίκηση του ΕΦΚΑ, από τον Δεκέμβρη του ’17, με ζητούμενο την πρόσληψη έξη επιπλέον υπαλλήλων, η απάντηση που του δόθηκε ήταν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αύξησης του προσωπικού στο τμήμα του.
Από πλευράς των συναδέλφων εκφράστηκε η απορία: πως, υπό αυτές τις συνθήκες, θα μπορέσουν οι οφειλέτες με αιτήσεις αναδρομικής διαγραφής να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων – που σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργείου, πρόκειται να θεσμοθετηθεί άμεσα;
Κατά τον κ. Κωνσταντάρα, η ευθύνη γι αυτό το θέμα δεν βαραίνει την συγκεκριμένη υπηρεσία του τ. ΤΣΜΕΔΕ, της οποίας ο ίδιος προΐσταται. Το Τμήμα Συντάξεων και Ασφάλισης ‘έλαβε οδηγία για την εξέταση των συσσωρευμένων αιτήσεων Αναδρομικής διαγραφής, από τη διεύθυνση εισφορών του ΕΦΚΑ, μόλις τον Σεπτέμβρη του ‘18’…
Ως προς το θέμα των αιτήσεων διαγραφής λόγω κλειστών βιβλίων, μας πληροφόρησε ότι βάσει των όσων προβλέπονται ρητά από τον Ν. 4488/17, μόνο αν κάποιος επιθυμεί τη συνέχιση της ασφάλισης του, παρότι έχει κλείσει τα βιβλία του, οφείλει να υποβάλει αίτηση.
Ωστόσο, ο ΕΦΚΑ ζητάει ακριβώς το αντίθετο, υποχρεώνοντας τους συναδέλφους να κάνουν αιτήσεις διαγραφής – ενώ, σύμφωνα με την νομοθεσία, η διαγραφή τους θα όφειλε να γίνεται αυτόματα. Το αποτέλεσμα είναι η συσσώρευση ενός τεράστιου όγκου αιτήσεων προς διεκπεραίωση, στο συγκεκριμένο τμήμα. Μάλιστα κατά την εκτίμηση του κ. Κωνσταντάρα, ο αριθμός των αιτήσεων, ο οποίος καθημερινά αυξάνεται, θα πρέπει πλέον να έχει πλησιάσει τις 12000…
Ο ίδιος αιτήθηκε εγγράφως προς στον ΕΦΚΑ την άντληση δεδομένων από την ΑΑΔΕ, και την καταχώρηση τους στο πληροφοριακό σύστημα που διαχειρίζεται η υπηρεσία του, έτσι ώστε η διαδικασία διαγραφής των συναδέλφων με κλειστά βιβλία να αυτοματοποιηθεί. Η απάντηση που έλαβε από την διοίκηση του ΕΦΚΑ ήταν ότι αυτό είναι τεχνικά αδύνατο.
Τεχνικά αδύνατη συνεπώς, η εφαρμογή του νόμου, κατά τον ΕΦΚΑ…
Όσον αφορά τις Αιτήσεις για συνταξιοδότηση, η κατάσταση είναι εντελώς απογοητευτική, καθώς δεν ήταν μέχρι τώρα γνωστός ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων και κατά συνέπεια δεν είχαν καν εκδοθεί οι απαραίτητες εγκύκλιοι ούτε είχαν δοθεί οι οδηγίες που θα καθιστούσαν εφικτή την προώθηση τους. Η εγκύκλιος για τις συντάξεις εκδόθηκε πριν από περίπου ένα μήνα, οπότε και ξεκίνησε η εξέταση των αιτήσεων – η οποία, λόγω των προαναφερθέντων προβλημάτων, πραγματοποιείται επίσης με ρυθμούς χελώνας.
Ειδικότερα για το θέμα της διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης: παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα η έκδοση της κατάλληλης εγκυκλίου – καθώς η εγκύκλιος που εκδόθηκε στις 14/3/2019, είναι καθαρά θεωρητική και δεν περιλαμβάνει οδηγίες εφαρμογής. Έτσι, παραμένει άγνωστο, ποια έγγραφα θα πρέπει να υποβάλλει ο κύριος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης στους άλλους φορείς για την απονομή της σύνταξης.
Επιπλέον, δεν υφίσταται κοινή βάση δεδομένων μεταξύ των διαφορετικών υπηρεσιών των τέως Φ.Κ.Α, που απορροφήθηκαν από τον ΕΦΚΑ. Η μετατροπή του χρόνου παράλληλης ασφάλισης σε χρόνο εργασίας δυσχεραίνεται από το γεγονός ότι ο υπολογισμός αυτός δεν περιλαμβάνεται στο διαθέσιμο πληροφοριακό σύστημα (οπότε ο υπάλληλος καλείται να κάνει τον υπολογισμό ‘στο χέρι’, πράγμα που ενέχει κίνδυνο σφάλματος – μια ευθύνη που ο εκάστοτε υπογράφων δεν διατίθεται να αναλάβει)
Ως προς το ουσιαστικό ζήτημα της παροχής του επιδόματος ανεργίας: Με αφορμή την ερώτηση μας σχετικά με τις Αιτήσεις για χορήγηση βεβαιώσεων χρόνου ασφάλισης, ενημερωθήκαμε ότι η απαίτηση του ΟΑΕΔ για παροχή πληροφόρησης και ενοποίηση των βεβαιώσεων από τον τ. Φ.Κ.Α, συγκεντρωμένη σε ένα έγγραφο, δεν συνάδει με τον τρόπο λειτουργίας του τ. ΤΣΜΕΔΕ – που συγκροτείται από διαφορετικά τμήματα και κάθε τμήμα δίδει το δικό του χωριστό έγγραφο ανάλογα με την αρμοδιότητα του. Παράλληλα, ο ΟΑΕΔ με την εν λόγω απαίτηση του, έρχεται σε αντίθεση με τα αναφερόμενα στην σχετική Υπουργική Απόφαση – που σαφώς προβλέπει διαφορετικές βεβαιώσεις.
Η γενική έλλειψη συντονισμού θέτει εμπόδια στην προώθηση της παροχής βοηθήματος προς τους άνεργους συναδέλφους μηχανικούς που το δικαιούνται».
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
ΕΛΛΑΔΑ
Ανασχηματισμός : Όλα τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
4 Ιανουαρίου 2021Από
Admin
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.
Στόχος είναι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η μεταρρυθμιστική ταυτότητα του νέου υπουργικού συμβουλίου, με τον πρωθυπουργό να θέλει να προχωρήσει στην ενίσχυση και την «ανανέωση» του κυβερνητικού σχήματος.
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου το χαρτοφυλάκιο του Τάκη Θεοδωρικάκου καταλήγει στα χέρια του Μάκη Βορίδη με αναπληρωτή τον Στέλιο Πέτσα, ενώ αλλαγές σημειώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, με τους Άγγελο Συρίγο και Ζέτα Μακρή να αναλαμβάνουν θέσεις υφυπουργών.
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Εργασίας στη θέση του Γιάννη Βρούτση, ενώ ο Σπήλιος Λιβανός αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί αύριο.
Οι ανακοινώσεις του νέου κυβερνητικού εκπροσώπου
Η νέα σύνθεση
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΑΣΗΣ
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΗΡΑΣ
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΗΛΙΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
17. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
18. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
19. – ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΡΑΝΤΙΛΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι, ποιοι θα παίξουν κεντρικό ρόλο, που στοχεύει πλέον ο Μητσοτάκης
Ανασχηματισμό ισορροπιών ή χωρίς καμιά διάθεση να προκληθούν αναταράξεις εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενας ανασχηματισμός που σίγουρα δεν γράφει ιστορία, δεν αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό και δεν ανατρέπει ισορροπίες, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό είναι επί της ουσίας το συμπέρασμα που βγαίνει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Ταραντίλης.
Ενας ανασχηματισμός που για ορισμένους έχει εκλογικό χρώμα, για άλλους είναι μια ευκαιρία για επανεκκίνηση και για τρίτους ότι «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν».
Αλλά σε κάθε περίπτωση ένας ανασχηματισμός ο οποίος, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, κρίνεται από την πολιτική που ασκεί κι όχι από τα πρόσωπα. Και η πολιτική της διαχείρισης των κρίσεων σε συνδυασμό με τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος, είναι η βασική κατεύθυνση που δίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτό που βγαίνει κατά κύριο λόγο είναι ότι τον πλέον σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι κ. Βορίδης και Χατζηδάκης οι οποίοι φεύγουν από τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αντίστοιχα, και αναλαμβάνουν τα Εσωτερικών κι Εργασίας.
Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτό που ήθελε να δώσει ο πρωθυπουργός με τις λίγες αλλαγές (κι όχι σαρωτικές που έλεγαν κάποιοι) είναι ότι εν μέσω διαχείρισης πολλαπλών κρίσεων δεν μπορείς να ανατρέπεις τα πάντα.
Γι’ αυτό και κρατήθηκε ο βασικός κορμός της κυβέρνησης, δηλαδή υπουργοί σε κρίσιμα υπουργεία όπως το Εξωτερικών, το Υγείας, το Παιδείας.
Επίσης, ο πρωθυπουργός δεν θα ήθελε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει ένα κυβερνητικό σχήμα που θεωρείται, με βάση τις δημοσκοπήσεις πετυχημένο και απολαμβάνει υψηλά ποσοστά αποδοχής.
«Όταν συγκριτικά με την πρώτη κυβέρνηση, τότε που εξελέγη η ΝΔ, τα ποσοστά αποδοχής είναι καλύτερα, γιατί να αλλάξουμε τον βασικό κορμό;», αναρωτιούνται κυβερνητικές πηγές.
Στο ερώτημα γιατί για άλλη μια φορά δεν επελέγη μικρό κι ευέλικτο σχήμα, αλλά ένα μεγάλο κι ενδεχομένως «βαρύ» υπουργικό συμβούλιο, από την κυβέρνηση απαντούν ότι έχει να διαχειριστεί πολλαπλές κρίσεις. Κρίσιμα χαρτοφυλάκια δεν μπορεί να τα έχει όλα μαζί ένας υπουργός, απαιτείται καταμερισμός της δουλειάς που πρέπει να γίνει.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σηματοδοτεί και την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» μαζί με τα της διαχείρισης της κρίσης και το μεταρρυθμιστικό έργο που πρέπει να γίνει.
Στα ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι στο υπουργικό συμβούλιο υπάρχουν τρεις γυναίκες περισσότερες, οι κ. Βούλτεψη, Μακρή και Συρεγγέλα ενώ κάθε υπουργείο έχει και υφυπουργείο.
Αναβαθμισμένος είναι ο ρόλος του κ. Πέτσα, ο οποίος ως αναπληρωτής στο Εσωτερικών, μαζί με τον Μ. Βορίδη, θα τρέξουν μια σειρά από σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Αναβαθμισμένος και ο κ. Β. Κοντοζαμάνης που γίνεται αναπληρωτής από υφυπουργός αλλά και η κ. Συρεγγέλα και ο Ν. Γιατρομανωλάκης που από γενικοί γραμματείς γίνονται υφυπουργοί.
Για την μη απομάκρυνση Θεοχάρη από το Τουρισμού (όλοι πόνταραν στο σενάριο αυτό) οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ικανοποίηση σχετικά με τη δουλειά που έχει κάνει ο υπουργός ως προς την προετοιμασία που έχει γίνει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Τέλος, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, στο παράλληλο (πέραν της υγειονομικής κρίσης) σχέδιο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση είναι:
Το Δημογραφικό και η ενίσχυση της οικογένειας, γι’ αυτό πάει εκεί η Μαρία Συρεγγέλα.
Στον τουρισμό και στο κομμάτι της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου πάει ο Σοφία Ζαχαράκη.
Στην υλοποίηση του κτηματολογίου το οποίο περνά στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και θα το αναλάβει ο Γιώργος Στύλιος.
Αλλά και στο ΕΣΥ και το ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσής του που το αναλαμβάνει ο αναβαθμισμένος Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Στο πολιτικό σκέλος, οι ίδιες πηγές επιμένουν πως ο σημερινός ανασχηματισμός αποτυπώνει κατ’ ουσίαν τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης, οι οποίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της συγκυρίας. Βασική επιλογή η προώθηση μεταρρυθμίσεων, που οδηγούν σε ανάπτυξη, με το εν λόγω διακύβευμα να βρίσκει έκφραση στην πρόσθετη ενίσχυση του τομέα υγείας και παράλληλα την διεύρυνση του κοινωνικού κράτους με το κύριο βάρος να δίδεται στην προστασία της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που πλαισιώνεται και από την τόνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Το στίγμα
Πέραν των σεναρίων περί «εκλογικού ανασχηματισμού», πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού.
1. Το πρώτο είναι ότι κράτησε τις ισορροπίες και στο κόμμα και στην κυβέρνηση. Μια αλλαγή υπουργών σε πολύ «βαριά» υπουργεία ενδεχομένως να προκαλούσε αναταράξεις. Πώς π.χ. να αλλάξεις τον υπουργό Εξωτερικών, όταν η κρίση με την Τουρκία είναι διαρκής; Πώς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Υγείας εν μέσω της πανδημίας κι όταν καμιά χώρα δεν έχει αντικαταστήσει τον υπουργό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Ακόμη κι αν ο πρωθυπουργός ήθελε να αλλάξει τον Ν. Δένδια ή τον Β. Κικίλια, δεν θα ήταν σωστό να το κάνει τώρα που ο «τραχανάς είναι απλωμένος» και τα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια «καίνε».
2. Ο Κ. Μητσοτάκης έδειξε ότι δεν υποκύπτει σε πιέσεις της αντιπολίτευσης, είτε έξω είτε μέσα στη ΝΔ. Και γιατί να το κάνει άλλωστε όταν οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αποδοχή του κυβερνητικού έργου; Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε κατά καιρούς την αποπομπή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ή του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα (για τον οποίο είχε καταθέσει πρόταση μομφής). Ή ακόμη και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ή του Βασίλη Κικίλια ή του Χ. Θεοχάρη. Πέραν της ικανοποίησης για τη δουλειά που έχουν κάνει οι εν λόγω υπουργοί, μια απομάκρυνσή τους θα ήταν αποδοχή των θέσεων της αντιπολίτευσης και σήμα ότι υποκύπτει στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά για αλλαγές. Στο κομμάτι της ασφάλειας θεωρείται πετυχημένο το έργο του κ. Χρυσοχοϊδη που κάνει μάλιστα θετική εντύπωση στον πυρήνα των ψηφοφόρων της ΝΔ.
3. Γίνεται πολύς λόγος στο ότι μπαίνουν κάποια στελέχη από τον «γαλάζιο» πυρήνα, και δεν συνεχίζεται η διεύρυνση προς το κέντρο. Όμως, ουσιαστικά κανείς από τον κεντρώο χώρο δεν αποχωρεί από την κυβέρνηση ενώ αξιοποιούνται και βουλευτές οι οποίοι μπορούν να σηματοδοτήσουν το νέο ξεκίνημα. Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. στο οργανωτικό κομμάτι, διαπιστώνεται μία παραγωγική κινητικότητα, καθώς κεντρικοί Υπουργοί μετακινούνται σε άλλα χαρτοφυλάκια για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους, ενώ Γενικοί Γραμματείς και Υφυπουργοί αναβαθμίζονται. Επιπροσθέτως, εισέρχονται στο κυβερνητικό σχήμα δραστήριοι βουλευτές, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσα από κρίσιμους κοινοβουλευτικούς και θεσμικούς ρόλους, ενώ ταυτόχρονα η Νέα Δημοκρατία ενισχύεται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με στελέχη πρώτης γραμμής.
4. Επί της ουσίας διατηρείται μια ισορροπία εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών και δεν αποκλείονται τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Για παράδειγμα, αξιοποιούνται στελέχη όπως ο κ. Γιατρομανωλάκης που προήλθε από το Ποτάμι, αλλά και βουλευτές που ήταν και στην κυβέρνηση Σαμαρά, όπως η Σ. Βούλτεψη, ο κ. Στύλιος, ο κ. Σκρέκας και βεβαίως οι πρωτοκλασάτοι όπως ο Μ. Βορίδης, Κ. Χαζηδάκης, Α. Γεωργιάδης.
5. Από τα στελέχη που αποχωρούν θα έλεγε κανείς ότι αίσθηση κάνουν οι απομακρύνσεις του Γ. Βρούτση, ο οποίος λέγεται ότι δεν είχε καλή «χημεία» με τους συνταξιούχους, και του Τ. Θεοδωρικάκου ο οποίος είναι επί χρόνια στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού. Στις αποχωρήσεις που κάνουν αίσθηση, αυτή του Γ. Κουμουτσάκου και του κ. Καράογλου από το Μακεδονίας Θράκης.
6. Νέα πρόσωπα, άφθαρτα και με όρεξη για δουλειά αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναδείξει η κυβέρνηση το έργο της. Ο Χρ. Ταραντίλης, η κ. Συρεγγέλα, ο Ν. Γιατρομανωλάκης, ο Γ. Στύλιος, ο Αγγ. Συρίγος είναι πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν μαζί με τους πιο έμπειρους, όπως Σοφία Βούλτεψη, Ζ. Μακρή κ.λπ.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ισορροπιών, πολιτικών και ουσιαστικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, από την Υγεία, μέχρι τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό, αλλά και την Οικονομία η οποία θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Εκεί όπου δεν έγιναν αλλαγές φαίνεται και η διάθεση του πρωθυπουργού να δώσει βάρος είτε πάει σε εκλογές το φθινόπωρο του 2021 είτε όχι.
ΕΛΛΑΔΑ
Κ. Φαρσαλινός : Ανεξήγητη πολεμική στάση Επιστημόνων για τα Μονοκλωνικά αντισώματα
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
13 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Ο ιατρός-ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, μιλώντας σήμερα στον 98.4 , διατύπωσε ευθέως την αιχμή, ότι από την στιγμή που επιστημονικά δεν μπορεί να σταθεί καμία διαφωνία, θα πρέπει να εξηγηθεί πειστικά για ποιο λόγο κάποιοι, και επιστήμονες, αντιδρούν λυσσαλέα σε οποιαδήποτε συζήτηση για την έλευση φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων.
Είναι παράδοξο, είπε, ότι ενώ τα εμβόλια και τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και που το ένα δεν αποκλείει ούτε εμποδίζει την έλευση του άλλου, στην Ελλάδα και την Ε.Ε. σχεδόν εξοβελίζεται κάθε συζήτηση σε αυτή τη φάση για τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Χαρακτήρισε παράδοξη και παράλογη την κριτική ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν λάβει άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης διότι ακριβώς την ίδια άδεια θα λάβουν και τα εμβόλια, και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Τόνισε μάλιστα ότι πολύ πιο αποδεκτό να χορηγείται άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης σε φάρμακα που αφορούν ασθενείς με σκοπό τη θεραπεία, παρά σε εμβόλια που αφορούν τεράστιο αριθμό υγιών ανθρώπων με σκοπό την πρόληψη.
Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε τόσο το δρόμο των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων. Αλλά το σήμερα και το επείγον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, διότι μπορούμε να τα αποκτήσουμε άμεσα και αφορούν ασθενείς που νοσούν σήμερα. Αντίθετα, ο σχεδιασμός για τα εμβόλια αφορά το μέλλον, και θα απαιτηθούν μήνες μέχρι να έχουμε επαρκείς ποσότητες εμβολίων για όλο τον πληθυσμό.
Τόνισε πως όσοι κριτικάρουν και με επιμονή ζητούν να σταματήσει η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα, δεν παρουσιάζουν ούτε ένα επιχείρημα γιατί σε αυτή τη φάση είναι πιο επείγουσα η συζήτηση για τα εμβόλια και όχι η συζήτηση για τη χορήγηση φαρμάκου.
Ειδικά μάλιστα όταν τα εμβόλια δεν είναι καν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, και θα χρειαστούν μήνες μέχρι να εμβολιαστεί ο γενικός πληθυσμός, ενώ τα μονοκλωνικά αντισώματα ήδη υπάρχουν για όσους νοσούν ήπια ή μέτρια, και βοηθούν να μην εξελίξουν βαριά νόσο που θα οδηγήσει σε νοσηλεία σε νοσοκομείο και ΜΕΘ.
Μία τέτοια συζήτηση είπε κ. Φαρσαλινός είναι δυσεξήγητη, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ηθική απρέπεια έναντι όσων νοσούν ακόμη και με ήπια συμπτώματα, σαν να μην ενδιαφερόμαστε θεραπευτικά για αυτούς και να ασχολούμαστε μόνο με την υπόθεση των εμβολίων που δεν αφορά καθόλου τους σημερινούς ασθενείς.
Στις ΗΠΑ αντίθετα, είπε, ο FDA πρώτα έδωσε επείγουσες άδειες χρήσης έκτακτης ανάγκης για τα φάρμακα μονοκλωνικών αντισωμάτων και τώρα θα πράξει το ίδιο και για τα εμβόλια. Στην Ελλάδα όμως, ακόμη και η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα επιχειρείται επίμονα να σταματήσει, και δεν υπάρχει ούτε επιστημονικός λόγος ούτε κάποια άλλη πειστική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό.
Το κεντρικό μήνυμα του κ. Φαρσαλινού ήταν να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τάχιστα τόσο η υπόθεση των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων, αναλογιζόμενοι ότι τα μόνα διαθέσιμα για άμεση χρήση σκευάσματα αυτή τη στιγμή είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!
ΕΛΛΑΔΑ
Δαπάνες υγείας: Τα 4.829 δις του 2020, το 2021 μειώνονται σε 4.257 δις στον Προϋπολογισμό
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
1 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021
Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ (-572 εκ. ευρώ)
Γράφει ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, έμμισθος δικηγόρος ΝΥ ΟΑΕΔ, ioanniskymionis@yahoo.gr
Α. Κατά την παγίως προβλεπόμενη στο Σύνταγμα 1975/2019 σύνθετη συνταγματική ενέργεια και πρακτική ο κος Υπουργός Οικονομικών προ ολίγων ημερών κατέθεσε στην Βουλή το Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021 [Σχέδιο] συνοδεύοντάς το, όπως πάντα, τόσο από την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2021 (Αθήνα, Νοέμβριος 2020) [Έκθεση], όσο και από ένα πολύ χρηστικό τόμο … 398 σελίδων, που περιλαμβάνουν την απλή καταγραφή των σε ισχύ μόλις … 898 (!) διατάξεων με φοροαπαλλαγές (ο κατάλογος είναι ενημερωμένος έως 30.09.2020 – άρα υπάρχει περίπτωση έκτοτε να εμφιλοχώρησαν και άλλες διατάξεις (!) κόστους για το Κράτος από την απώλεια εσόδων σε ευρώ … 9,592 δις Ευρώ (!).
Ο κος Υπουργός σε ειδική σύντομη τελετή παρέδωσε κατ’ έθιμον το αντίγραφό του εις χείρας του κου Προέδρου του Σώματος. Η κατάθεση και η ψήφιση του Σχεδίου Προϋπολογισμού ως ουσιαστικού Νόμου θεωρείται από τις απαρχές ήδη του κοινοβουλευτικού συστήματος στην Χώρα μας (1844) ως κορυφαία στιγμή και ως πράγματι ψήφος εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Στις συνθήκες πανδημίας και κορωνοϊού, που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην λάβει χώρα η εν λόγω διαδικασία ψήφισης με τα ίδια χαρακτηριστικά ακόμα και ως πολιτικό μήνυμα αισιοδοξίας και αδιάλειπτης συνέχειας του Κράτους και της Κοινωνίας. Στο σημείο αυτό ο υπογράφων θα πρέπει να σάς εξομολογηθεί ταπεινώς ότι τού αρέσουν τα …νούμερα! Και όταν δεν αναφέρεται ευθέως σε περιπτώσεις ταγών και celebrities, βρίσκει πολύ ευχάριστο και δημιουργικό πάρεργο την ανάγνωση και μελέτη Στατιστικών, Μελετών, Προϋπολογισμών, Εκθέσεων, Δεικτών κτλ.
Ας δούμε λοιπόν μετά την μελέτη λόγω ζοφερής επικαιρότητας μερικές από τις προβλέψεις του Σχεδίου ειδικώς για τον χώρο της Δημόσιας Υγείας – προεξαγγελτικά, αλλά και εν είδει συμπεράσματος, ας αναφερθεί ότι για μερικούς ο χρόνος δεν προχωρεί, αλλά … μακαρίως οπισθοδρομεί από το «κορονιασμένο» 2020 στο «ανέμελο» (λέμε τώρα…) 2019!…
Β. Από την απλή μελέτη των στοιχείων (πχ Κεφάλαιο 4.6. Έκθεσης Δαπάνες κατά Υπουργείο) και των Πινάκων στην Έκθεση (πχ Πίνακας 3.14 – σελ. 91-92 Έκθεσης) και από την σύγκριση των χρηματικών ποσών, που καταβλήθηκαν πράγματι για την Υγεία το 2020 [Μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό], και αυτών, που για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται για το δυσοίωνο 2021 [Εκτιμήσεις], προκύπτουν παράδοξες διαπιστώσεις. Ας δούμε μερικές από αυτές:
(1) Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 (προϋπολογισθέντα στην αντίστοιχη συνταγματική διαδικασία τον Νοέμβριο 2019, όταν δεν υπήρχε καν ως … «μπαμπούλας» σε παιδικό παραμύθι ο κορωνοϊός!) τον Νοέμβριο 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ, δηλαδή 572 εκ. ευρώ λιγότερα για μία χρονιά με βέβαιη την επέλαση του τρίτου και σκληρότερου κύματος του κορωνοϊού, ενώ από αυτά οι παρεμβάσεις για τον Covid-19 το 2020 ήταν 523 εκ. ευρώ και το 2021 μόλις …131 εκ. ευρώ!
(2) Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) (σελ. 96 Έκθεσης) το μεν 2020 η πρόβλεψη για τον χώρο της Υγείας-Πρόνοιας ήταν 70 εκ. ευρώ, ενώ το 2021 κατέρχεται στα 60 εκ. ευρώ, δηλαδή 10 εκ. ευρώ λιγότερα. Όμως από το ΠΔΕ έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση ότι θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των Νοσοκομείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας – αλήθεια πώς;
(3) Στο Σχέδιο προβλέπεται η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ με 263 εκ. ευρώ για δράσεις Covid-19, που όμως ρητώς εξηγείται ότι συνέβη «(…) λόγω των μειωμένων εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την περίοδο της πανδημίας (…)». Ωστόσο στην ίδια Έκθεση για το 2021 – και ενώ αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται εκ παραλλήλου στην Βουλή προς ψήφιση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας περί μείωσης κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών και ενόσω η περίφημη «Έκθεση Πισσαρίδη» προτρέπει συστηματικώς σε μείωση της φορολόγησης της εργασίας και ως φορολόγηση θεωρεί και το ύψος των εισφορών – προβλέπεται αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 219 εκ. ευρώ και αύξηση των ασφαλιστικών εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών κατά 36 εκ. ευρώ, δηλαδή και πάλι το προσδοκώμενο ποσό υπολείπεται: απλή πρόσθεση απαιτείται…
(4) Κατά το Σχέδιο οι Μεταβιβάσεις προς ΕΟΠΥΥ μειώνονται κατά 308 εκ. ευρώ [Πίνακας 3.25 – σελ. 124 Έκθεσης], κατά 130 εκ. ευρώ για την φαρμακευτική δαπάνη και κατά 96 εκ. ευρώ για τις «Λοιπές παροχές ασθενείας», σύνολο δε 534 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Στην ίδια Έκθεση βέβαια (σελ. 122) αναφέρεται ότι «(…) για το 2021 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκ. ευρώ (…)»! Όμως την ίδια στιγμή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μειώνεται κατά 97 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ για τα Νοσοκομεία η δαπάνη αυξάνεται διά Μεταβιβάσεων μόλις κατά 74 εκ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και … 2 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ!
Γ. Φίλοι συναναγνώστες της Εφημερίδας, κάτι δεν πάει καλά: είτε εγώ ξέχασα όση γραφή και ανάγνωση και πρακτική αριθμητική είχα με δυσκολία διδαχθεί παιδιόθεν και δεν αναγινώσκω ορθώς τους αριθμούς, είτε κάποιοι, για να μάς «δουλέψουν», ούτως ειπείν, χρησιμοποιούν τους αριθμούς, επειδή είναι νούμερα.
Πηγή: xronos.gr
Αναζήτηση στην Google
Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη

19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας

Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος

13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας

Ραντεβού για εμβολιασμό πολιτών από 60 έως 64 ετών

Κλειστά τα Σχολεία την Δευτέρα 15-02-2021

Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

11 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1327 στην Ελλάδα, 50.879 τεστ ημέρας

Σωματείο Γ.Ν. Δράμας: Αναβολή της στάσης εργασίας για την Τρίτη 23/2/2021

Ο διεθνής έφηβος Αχιλλέας Τόσκας μέχρι το 2022 στους Δραμινούς

12 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1410 στην Ελλάδα, 47.662 τεστ ημέρας

18 Φεβ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 1400 στην Ελλάδα, 37.009 τεστ ημέρας

Θα περιληφθούν η Δράμα και Σέρρες στη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας;

05 Μαρ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 2.215 στην Ελλάδα, 56.061 τεστ ημέρας

Βρέχει … Συμβάσεις στο Δήμο Προσοτσάνης !!!

Σταθείτε όλοι δίπλα στο λαό, άρθρο του Τζίμα Μαργαρίτη

04 Μαρ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 2.219 στην Ελλάδα, 55.702 τεστ ημέρας

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

Κόκκινη περιοχή η Δράμα μέχρι τις 16 Μαρτίου 2021 στις 06:00 πμ

03 Μαρ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 2.702 στην Ελλάδα, 54.553 τεστ ημέρας

Σχεδιασμός της νέας οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Διοικητή ΠΥ Δράμας στον Δήμαρχο Δράμας

Ο Bianco Monte Δράμα 1986 κέρδισε 26-23 την Κέρκυρα

02 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 2.353 στην Ελλάδα, 61.255 τεστ ημέρας

01 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1.176 στην Ελλάδα, 17.936 τεστ ημέρας

Οι χειροκροτητές της εξουσία Του Τζίμα Μαργαρίτη, καθηγητή
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
top 30 ημερών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν
Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Ραντεβού για εμβολιασμό πολιτών από 60 έως 64 ετών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Κλειστά τα Σχολεία την Δευτέρα 15-02-2021