Για την εξόφληση οφειλών του κράτους προς τις επιχειρήσεις με συμψηφισμό απαιτήσεων του Δημοσίου, την εξομοίωση των περιοχών της Αν. Μακεδονίας Θράκης και το «χερσαίο μεταφορικό ισοδύναμο».
Με αφορμή την πρόσφατη τροπολογία σχετικά με την ρύθμιση των υποχρεώσεων της πολιτείας προς τις παραμεθόριες επιχειρήσεις λόγω της μη καταβολής της ενίσχυσης του μισθολογικού κόστους επί σειρά ετών, ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών η οποία ρυθμίζει το ζήτημα της εξόφλησης οφειλών της πολιτείας προς τις βιομηχανικές, βιοτεχνικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στις παραμεθόριες περιοχές, λόγω μη καταβολής της επιδότησης του μισθολογικού κόστους κατά 12% ή 4%, αναλόγως την περιοχή, αποτελεί κατ΄αρχάς θετική εξέλιξη καθώς ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματικών επιμελητηρίων της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.
Οφείλουμε όμως εδώ να επισημάνουμε τα εξής:
-Η επιστροφή των οφειλών που αθροιστικά ανέρχονται σε 240 εκ. ευρώ, αφορά μόνο την περίοδο 2010-2015.
-Ο τρόπος επιστροφής που επιλέγεται είναι ο συμψηφισμός με τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων αυτών προς την Εφορία, τα ασφαλιστικά Ταμεία και γενικά όλες υφιστάμενες και μελλοντικές απαιτήσεις του Δημοσίου έναντι των παραπάνω επιχειρήσεων. Όμως με το τρόπο αυτό αποκλείονται επιχειρήσεις που δεν έχουν τέτοιες οφειλές ενώ την ίδια στιγμή, ο στόχος της ενίσχυσης της ρευστότητας τους αποδεικνύεται αναιμικός.
-Επιπλέον, δεν διευκρινίζεται τι γίνεται στην περίπτωση, που η επιχείρηση, οφείλει λιγότερα από τα επιστρεφόμενα. Θα της επιστραφεί η επιπλέον διαφορά;
– Για ορισμένες από τις περιοχές, όπως η Δράμα, η ουσιαστική ενίσχυση των επιχειρήσεων είναι πολύ μικρότερη, καθώς η επιδότηση του μισθολογικού κόστους το παραπάνω διάστημα, ανέρχεται στο 4% και όχι στο 12% όπως στις περιοχές της Θράκης.
Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση της ΝΔ αφήνει την περιοχή μας εκτός της ενίσχυσης του 12% που ισχύει για την υπόλοιπη περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τη στιγμή που οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις της Δράμας που εξακολουθούν να λειτουργούν, έχουν υποστεί κι αυτές βαρύτατα πλήγματα από την κρίση αλλά και τις συνέπειες της πανδημίας.
Επίσης, η Κυβέρνηση αρνείται να υλοποιήσει από καθαρή ιδεοληψία το άρθρο 41 του Νόμου 4608/2019 που αναφέρεται στη στήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές, σε περιοχές με χαμηλό ΑΕΠ και υψηλή ανεργία και ο οποίο θα προσφέρει πρόσθετη ανακούφιση στις επιχειρήσεις της περιοχής.
Θεωρούμε λοιπόν δίκαιο και σωστό, να εξομοιωθούν όλες οι περιοχές της περιφέρειας ΑΜ-Θ ως προς το ποσοστό της ενίσχυσης του μισθολογικού κόστους των παραπάνω επιχειρήσεων στο 12%, ώστε να αυξηθούν έτσι αντίστοιχα και τα ποσά που τυχόν θα συμψηφισθούν με τις οφειλές τους.
Τέλος, καθώς η κυβέρνηση αδυνατεί να αντιληφθεί την αναπτυξιακή διαδικασία με μια ολιστική προσέγγιση, στην οποία θα λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι επιβαρύνσεις των διαφόρων περιοχών της χώρας, θέτουμε σε συζήτηση την πρότασή για θέσπιση χερσαίου μεταφορικού ισοδύναμου, κατ΄ αντιστοιχία με το θαλάσσιο, ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που προκαλούν στην δίκαιη οικονομική ανάπτυξη, η απομακρυσμένη τοποθεσία και η δύσκολη προσέγγιση των παραμεθόριων περιοχών της χώρας, εν μέσω μάλιστα των διαρκώς επιδεινούμενων οικονομικών μεγεθών.
Ερώτηση 37 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τα προβλήματα στο σύστημα συμπλήρωσης υποχρεωτικής ηλεκτρονικής φόρμας από τους εισερχόμενους επισκέπτες στη χώρα
Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε ερώτηση προς τον Υπουργό Τουρισμού σχετικά με τις δυσλειτουργίας και τα προβλήματα στο σύστημα συμπλήρωσης υποχρεωτικής ηλεκτρονικής φόρμας από τους εισερχόμενους επισκέπτες στη χώρα μας.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη, το μέτρο της υποχρεωτικής συμπλήρωσης φόρμας από όλους τους εισερχόμενους επισκέπτες στην Ελλάδα από την 1 Ιουλίου 2020, ημερομηνία επίσημης εκκίνησης της τουριστικής σεζόν της χώρας μας, αν και εύλογο, επιβλήθηκε με ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας εκ μέρους της τουριστικής αγοράς, με αποτέλεσμα να εκδηλωθούν έντονες αντιδράσεις τόσο στο εσωτερικό, όσο και, κυρίως, στο εξωτερικό.
«Οι παλινωδίες της κυβέρνησης στο ζήτημα της ηλεκτρονικής φόρμας οδήγησαν αρχικά σε κύμα ακυρώσεων και αρνητικών δημοσιευμάτων σε μέσα ενημέρωσης σε χώρες της δυτικής Ευρώπης. Τα δημοσιεύματα σε διεθνή έντυπα εστίαζαν στην πρωτοφανή έλλειψη ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού να ανταπεξέλθει στις υγειονομικές προκλήσεις της φετινής τουριστικής σεζόν και στην απουσία μέριμνας ώστε η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα να είναι προσβάσιμη στο σύνολο των υποψήφιων επισκεπτών. Οι παραπάνω ανησυχίες εντάθηκαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες καθώς παρατηρήθηκαν εκατοντάδες περιπτώσεις δυσλειτουργίας της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας», σημειώνουν οι βουλευτές.
«Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα της Κρήτης ένα ποσοστό πάνω από 70% των εισερχόμενων επισκεπτών φεύγει από το αεροδρόμιο Ηρακλείου χωρίς κανένα έλεγχο. Ταυτόχρονα υπάρχουν αμφιβολίες κατά πόσο τα εντοπισμένα κρούσματα συμμορφώνονται στους θεσμοθετημένους κανόνες. Η εικόνα αυτή δυσλειτουργίας του συστήματος ελέγχων εντοπίζεται μόλις 1 εβδομάδα πριν από την απελευθέρωση των πτήσεων από και προς την Μ. Βρετανία, χώρα που, όπως είναι γνωστό, η διασπορά του ιού Covid-19 στον γενικό πληθυσμό ήταν από τις υψηλότερες στον κόσμο», επισημαίνεται στη ερώτηση.
Τέλος, μέχρι και σήμερα, κανένα πρόστιμο μη-συμπλήρωσης της υποχρεωτικής φόρμας, που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα travel.gov των εισερχομένων επισκεπτών, δεν έχει επιβληθεί, γεγονός που ενισχύει τις αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα και την έγκαιρη ενεργοποίηση του μέτρου, τονίζουν οι βουλευτές υπογραμμίζοντας ότι η προστασία της δημοσίας υγείας είναι αδιαπραγμάτευτη και προσθέτοντας ότι βέλτιστη διαχείριση του τουριστικού προϊόντος και της εμπορικής ταυτότητας της χώρας στο εξωτερικό απαιτεί σήμερα ιδιαίτερη μέριμνα από την πολιτεία.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο υπουργός Τουρισμού, πως θα εξασφαλίσει η κυβέρνηση την επιτυχή λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για όλους τους τουρίστες καθώς και τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, αφού, σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι επισκέπτες της χώρας μας που υποβάλλονται σε τεστ δεν εφαρμόζουν το μέτρο του αυτοπεριορισμού.
Θ. Ξανθόπουλος: Χωρίς έγγραφα οι απευθείας αναθέσεις 739.388 ευρώ στις φυλακές από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη-Τρίτοι και όχι η ανάδοχος εταιρεία έκαναν τις απεντομώσεις-μυοκτονίες!
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ομολογεί ότι οι απευθείας αναθέσεις στις οποίες προχώρησε την περίοδο της πανδημίας, συνολικού ύψους τουλάχιστον 739.388 ευρώ, έγιναν στο μιλητό, δηλαδή προφορικά, χωρίς καμία ανταλλαγή εγγράφων και προσφορών μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου και των συγκεκριμένων εταιρειών που επιλέχθηκαν!
Αυτή η άνευ προηγουμένου παραδοχή που καταστρατηγεί κάθε διάταξη περί διαφάνειας των δημοσίων συμβάσεων, περιλαμβάνεται σε έγγραφη απάντηση του υπουργείου προς τον βουλευτή Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλο Ξανθόπουλο.
Από την ίδια απάντηση, φαίνεται επίσης ότι τις απεντομώσεις-μυοκτονίες στις φυλακές, δεν πραγματοποίησε η ανάδοχος εταιρεία που επιλέχθηκε καθώς δεν διέθετε την σχετική επιστημονική πιστοποίηση, αλλά τρίτοι, επιστήμονες και εταιρείες, που ήταν πιστοποιημένοι στο οικείο μητρώο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων!
Στην σχετική Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, ο βουλευτής Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ζητούσε μεταξύ άλλων, να κατατεθούν όλες οι σχετικές προσκλήσεις προς τις εταιρείες για κατάθεση προσφορών σχετικά με την ανάθεση των απολυμάνσεων και απεντομώσεων καθώς και για την προμήθεια υγειονομικού υλικού στις φυλακές, συνολικού ύψους 739.388 ευρώ.
Στην απάντηση του ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λ. Οικονόμου, επικαλείται την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που επέβαλε ως κανόνα τις απευθείας αναθέσεις, την πανδημία και τις πιεστικές προθεσμίες, προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Χαρακτηριστικά αναφέρει:
«..Λόγω των εκτάκτων συνθηκών που υπαγόρευσαν την έκδοση της από 14-03-2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Φ.Ε.Κ. Α’ – 64) -όπως κυρώθηκε με το άρθρο τρίτο του ν. 4682/2020 (Φ.Ε.Κ. Α’ 76)- και των
πιεστικών προθεσμιών για την έγκαιρη εφαρμογή στα Καταστήματα Κράτησης της χώρας των προληπτικών μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19, προηγήθηκε έρευνα αγοράς δίχως να αποσταλούν σχετικές προσκλήσεις, ενώ, ως προς το τρίτο ερώτημα, και για τους ίδιους ακριβώς λόγους, επισημαίνεται ότι δεν υφίστατο υποχρέωση συγκρότησης συλλογικού οργάνου για την αξιολόγηση προσφορών».
Αλλά και στην περίπτωση της ανάθεσης του έργου της απεντόμωσης-μυοκτονίας των φυλακών στην εταιρεία ΙΚΕ της κ. Αικ. Μιχαηλίδου, δεν κατατέθηκε επίσης κανένα έγγραφο που να βεβαιώνει την πιστοποίηση της επιλεγείσας εταιρείας στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Η εν λόγω εταιρεία με δραστηριότητα την διοργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων, ανέλαβε το έργο, εν μέσω πανδημίας, προσθέτοντας κυριολεκτικά λίγες μέρες πριν την απευθείας ανάθεση, την αντικείμενο των απολυμάνσεων και απεντομώσεων στο καταστατικό της. Με άλλα λόγια, δεν είχε καμία προηγούμενη εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Και όπως προκύπτει από τα έγγραφα, χρησιμοποίησε για την εκτέλεση του έργου, επιστημονικούς υπεύθυνους, άλλων, πιστοποιημένων εταιρειών!
Σύμφωνα μάλιστα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Inside Story, οι μυοκτονίες-απεντομώσεις φέρονται να έγιναν με ανάθεση από την ανάδοχο εταιρεία της κ. Μιχαηλίδου, σε 8 άλλες εταιρείες ή ατομικές επιχειρήσεις απεντομώσεων, αν και αυτό απαγορευόταν από την σύμβαση που είχε υπογράψει με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Επίσης, από το δημοσίευμα, ερωτήματα εγείρονται και όσον αφορά το κόστος των απεντομώσεων-μυοκτονιών, που φέρεται να είναι πολύ μεγαλύτερο από το κόστος προηγούμενων αναθέσεων με το ίδιο αντικείμενο σε πολλές ελληνικές φυλακές. Ως προς το ζήτημα αυτό, σημειώνουμε ότι δεν κατατέθηκαν οι εντολές πληρωμής του υπουργείου με τα ποσά που καταβλήθηκαν ανά φυλακή.
Η όλη αυτή στάση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στο συγκεκριμένο θέμα, αποδεικνύει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, ότι στις εν λόγω απευθείας αναθέσεις, με πρόσχημα την πανδημία, παραβιάστηκαν ωμά και οι στοιχειώδεις κανόνες διαφάνειας που απαιτεί η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, σχετικά με τη χρηστή διαχείριση δημοσίου χρήματος. Και αυτό όχι μόνο δεν μπορεί να είναι ανεκτό αλλά πρέπει να ελεγχθεί από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές.
Ερωτήματα για ενδεχόμενες ποινικές εμπλοκές βουλευτών ΝΔ-μελών της Προανακριτικής Επιτροπής
Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεόφιλος Ξανθόπουλος συνυπέγραψε με άλλους 20 συναδέλφους του, ερώτηση της βουλευτού Θεσσαλονίκης Θεοδώρας Αυγέρη, σχετικά με δημοσιεύματα σε ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ, που φέρουν βουλευτές της ΝΔ οι οποίοι μετέχουν και στη σύνθεση της Προανακριτικής Επιτροπής της Βουλής, να έχουν ιδιαίτερα σοβαρές εμπλοκές και ποινικές εκκρεμότητες με τη Δικαιοσύνη.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, το πιο πρόσφατο δημοσίευμα, αυτό του διαδικτυακού ιστοτόπου tvxs.gr με τίτλο «Οι “εισαγγελείς” της Προανακριτικής εξυπηρετούν μαστροπούς και συντάσσουν πλαστές διαθήκες;» (https://m.tvxs.gr/mo/i/320936/f/news/ellada/oi-eisaggeleis-tis-proanakritikis-me-tis-sobares-anoixtes-ypotheseis.html), εγείρει σοβαρά ερωτήματα όχι μόνο για την συμμετοχή των εν λόγω βουλευτών στην Προανακριτική Επιτροπή, αλλά και για την ίδια την κοινοβουλευτική τους ιδιότητα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα:
- Βουλευτής της Ν.Δ. – μέλος της Προανακριτικής Επιτροπής φέρεται να διώκεται για πλαστογραφία διαθήκης και απάτη, ενώ η δίωξη σε βάρος του εκκρεμούσε πριν θέσει υποψηφιότητα στις εθνικές εκλογές του της 7ης Ιουλίου 2019.
- Βουλευτής της ΝΔ – μέλος της Προανακριτικής Επιτροπής φέρεται να εμπλέκεται στο κύκλωμα προώθησης ανηλίκων στην πορνεία, που σύμφωνα και με τα όσα ντοκουμέντα ήρθαν στο φως από τις καταγραφές της ΕΥΠ πρόκειται για κύκλωμα trafficking, εκβιασμών, χρηματισμού δικαστών και εμπλοκής υψηλόβαθμων αξιωματούχων.
- Βουλευτής της ΝΔ – μέλος της Προανακριτικής Επιτροπής φέρεται να συνδέεται με τη NOVARTIS HELLAS και να έχει κομβικό ρόλο στον επηρεασμό της κοινής γνώμης και τη διαμόρφωση θετικής εικόνας της εταιρίας.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνουν ότι είναι εύλογο οι παραπάνω υπόνοιες να γεννούν ερωτήματα και δυσπιστία για την αμεροληψία και την αντικειμενικότητα των εν λόγω βουλευτών-μελών της Προανακριτικής Επιτροπής.
Και επειδή, όπως σημειώνουν η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ που όρισε τα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής όφειλε να γνωρίζει τις κάθε είδους αναμίξεις και εμπλοκές των προσώπων αυτών με την Ποινική Δικαιοσύνη, ώστε να διαφυλαχθεί ο θεσμικός-κοινοβουλευτικός ρόλος της λειτουργίας της Προανακριτικής σύμφωνα με το Σύνταγμα, ερωτούν τον υπουργό Δικαιοσύνης αν αληθεύουν τα ανωτέρω δημοσιεύματα και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, αν γνωρίζει σε ποιο δικαστικό στάδιο βρίσκονται οι παραπάνω αναφερθείσες υποθέσεις.