Connect with us

Πολιτιστικά

Η απαγορευμένη ταινία «Παύλος Μελάς» επιστρέφει 40 χρόνια μετά

Δημοσιεύθηκε

στις

Η  προβολή της ταινίας για τον ήρωα του μακεδονικού Αγώνα Παύλο Μελά θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 11:00 π.μ, στον κινηματογράφο «Αχίλλειον» της Πτολεμαΐδας, παρουσία του πρωταγωνιστή και προέδρου της «Ευνομίας» Λάκη Κομνηνού. Θα προλογίσουν ο συγγραφέας Απόστολος Παπαδημητρίου και η νομικός Αριάδνη Νούκα. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Πηγή: protothema.gr

Η ιστορική ταινία «Παύλος Μελάς» του Φίλιππου Φυλακτού, με πρωταγωνιστή τον Λάκη Κομνημό και την επική μουσική του Γιάννη Σπανού, «επιστρέφει» εκ νέου στις κινηματογραφικές αίθουσες, στο σύνολό της και επεξεργασμένη ψηφιακά, σε μια εποχή που τα «μηνύματά» της παραμένουν επίκαιρα, λόγω … Πρεσπών.

Αν και για την εποχή της χαρακτηρίστηκε υπερπαραγωγή «κόβοντας» στην Α’ προβολή της 433.000 εισιτήρια μόνο σε Αθήνα και Πειραιά, μετά τη πτώση της δικτατορίας κατέληξε στη … λήθη. Τα χρόνια που ακολούθησαν, δεν προβλήθηκε σε καμία κινηματογραφική αίθουσα ή ελληνικό τηλεοπτικό κανάλι, αλλά ακόμη και για «ιδιωτικές» προβολές την εποχή της βιντεοκασέτας, αφαιρέθηκαν κομμάτια της, προφανώς γιατί ενοχλούσαν, με «πετσοκομμένο» το τελικό αποτέλεσμα.

Δεν είναι τυχαίο πως η ταινία, χαρακτηρίστηκε «απαγορευμένη», με εμφανή την προσπάθεια απαξίωσης της αλλά και σύνδεσής της με το στρατιωτικό καθεστώς.

Δείτε το σχετικό τρέιλερ:

 

Παύλος Μελάς

Η ζωή και ο θάνατος ενός ήρωα

Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί χαρακτήρισαν τον «Παύλο Μελά» ως την πλουσιότερη και αυθεντικότερη υπερπαραγωγή που έχει γίνει στον ελληνικό κινηματογράφο. Η ταινία πραγματεύεται την ζωή του Παύλου Μελά, του ήρωα που αγωνίστηκε και τελικά έχασε τη ζωή του για να ελευθερώσει την Μακεδονία στις αρχές του 20ου αιώνα, φέρνοντας το κοινό σε άμεση επαφή με τα ιστορικά εθνικά γεγονότα που έλαβαν με πρόσωπα επώνυμα και ανώνυμα που αγωνίστηκαν για να μη χαθεί η Μακεδονία.

Στο καστ, εκτός του Λάκη Κομνηνού στον πρωταγωνιστικό ρόλο, συμμετέχει πλήθος γνωστών ηθοποιών όπως η Καίτη Παπανίκα, ο Γιάννης Αργύρης, η Λιλύ Παπαγιάννη, ο Παντελής Ζερβός, ο Γιώργος Τζώρτζης, η Μπεάτα Ασημακοπούλου, ο Λευτέρης Βουρνάς, ο Νίκος Βασταρδής, ο Νάσος Κεδράκας, ο Δημήτρης Καλλιβωκάς, ο Φαίδων Γεωργίτσης, ο Γιάννης Μαλούχος, ο Ανδρέας Φιλιππίδης.

Η επική μουσική, που αρμόζει απόλυτα στο ύφος της ταινίας, ανήκει στον Γιάννη Σπανό με πολλούς να θεωρούν πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα έργα του δημιουργού στη μεγάλη οθόνη. Το μοναδικό τραγούδι της ταινίας, το «Μοιρολόι» που συνέθεσε ο Γιάννης Σπανός σε ποίηση Κωστή Παλαμά, ερμηνεύει η Δήμητρα Γαλάνη.

Όπως λέει ο κ. Κομνηνός, ο ρόλος του Παύλου Μελά τον σημάδεψε και τον συνοδεύει έως σήμερα. «Με τον ρόλο αυτό, είχα τη τύχη να εισπράξω το μεγαλείο της Μακεδονίας. Δεν πήγα απλώς να παίξω, αλλά να μάθω για την Μακεδονία και την ιστορία της. Έκατσα διάβασα και μελέτησα πολύ. Με σαγήνευσε ο τόπος αυτός, άσχετα εάν δεν κατάγομαι από εκεί. Πλάθοντας το ρόλο, έψαχνα και τον ζούσα κυριολεκτικά. Με σημάδευσε» λέει, καταλήγοντας «Αυτή η ταινία πέτυχε όλους τους στόχους της. Και μπορέσαμε και γνωρίσαμε την Μακεδονία και παίξαμε σε ένα εθνικό μεγαλείο και είχε μεγαλειώδη επιτυχία, σπάζοντας τα ρεκόρ στην προβολή της».
sv1
sv4

Τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στα ίδια σημεία που διαδραματίστηκαν τα ιστορικά γεγονότα, σε Αθήνα και Μακεδονία, ενώ συμμετείχαν δεκάδες κομπάρσοι σε μια εποχή που τα ψηφιακά εφέ ήταν ανύπαρκτα. Ακόμη και τα άμφια του Μητροπολίτη Γερμανού Καραβαγγέλη στην ταινία, ήταν τα αυθεντικά.

Αρχικά ο δημιουργός Φίλιππος Φυλακτός, φέρεται να πρότεινε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Νικο Κούρκουλο, ο οποίος αρνήθηκε. Στη συνέχεια χτύπησε την πόρτα του Λάκη Κομνηνού, που όπως λέει ο ίδιος, τον «σημάδεψε» ο ρόλος του Παύλου Μελά. «Ήταν αποφασισμένος ο Φυλακτός. Δεν μου άφηνε περιθώρια να σκεφτώ ή να αρνηθώ. Εξάλλου δεν μπορούσα να αρνηθώ μ’ ένα τέτοιο σενάριο που όλοι οι ηθοποιοί θα ήθελαν να πιάσουν στα χέρια τους και να πάρουν μέρος. Θα ήμουν εντελώς ανόητος να αρνηθώ ή να το προσπεράσω. Έδωσα πέντε χρόνια από τη ζωή μου για την ταινία αυτή. Είχα βαρεθεί να διαμαρτύρομαι στον Φυλακτό. Την πρώτη φορά που πήγαμε στην Καστοριά για γυρίσματα, κάναμε 18 ώρες. Αλλά άξιζε» λέει ο δημοφιλής ηθοποιός.

Τα γυρίσματα ξεκίνησαν το 1969 και ολοκληρώθηκαν το 1973, λόγω κυρίως οικονομικών προβλημάτων. Το γεγονός πως η ταινία καθυστέρησε πέντε χρόνια να βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες, αποτελεί απάντηση στους ισχυρισμούς εκείνους που θέλουν να τη συνδέσουν με τη δικτατορία προκειμένου να την απαξιώσουν.

«Ο πατέρας μου όταν ξεκίνησε το γύρισμα είχε κάποια χρήματα , αλλά στην πορεία ο προϋπολογισμός βγήκε εκτός, με αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις και προβλήματα, που οδήγησαν τελικά να ολοκληρωθεί και να προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1973» λέει από την πλευρά του ο γιός του δημιουργού, Νίκος Φυλακτός, επισημαίνοντας πως ο πατέρας του υπήρξε τελειομανής, δίνοντας απόλυτη προσοχή στην λεπτομέρεια και στην απόδοση των ιστορικών γεγονότων, όπως συνέβησαν και όπου αυτά συνέβησαν. «Θεωρούσε την ταινία «παιδί» του, αφήνοντας ένα υλικό παρακαταθήκη στην ιστορία και στις επόμενές γενιές» λέει ο κ.Φυλακτός.

sv2

«Κόπηκε» λόγω … παρεμβάσεων

Ο «Παύλος Μελάς» δεν προβλήθηκε μετά το 1974 σε καμία κινηματογραφική αίθουσα και σε κανένα ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό. Πριν φύγει από τη ζωή το 2007, ο Φυλακτός υποστήριξε σε συνεργάτες του, πως μετά τη μεταπολίτευση υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις λόγω της ενόχλησης της … βουλγαρικής πρεσβείας στην Αθήνα, από τις άγριες σκηνές της ταινίας, αφού ο Παύλος Μελάς και οι άλλοι Μακεδονομάχοι τους Βούλγαρους κομιτατζήδες είχαν απέναντί τους. Η προβολή της ταινίας «απαγορεύτηκε» άτυπα, αφού δεν άρμοζε στο «φλερτ» Καραμανλή – Ζίβκοφ, εκείνης της εποχής.

«Όλοι οι μαθητές την περίοδο 1973 – 1974 είχαν παρακολουθήσει την ταινία, μαθαίνοντας έτσι την ιστορία. Οι μαθητές που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια, δεν την παρακολούθησαν σε κανένα κινηματογράφο και σε κανένα σχολείο, γιατί προφανώς είχαν πρόβλημα οι ηγεσίες, με το να μάθουν τα παιδιά την ιστορία της Μακεδονίας. Μας έχουν φτάσει σήμερα, να ντρεπόμαστε για τους ήρωές μας και τον Παύλο Μελά» επισημαίνει ο κ.Κομνηνός.

Ακόμη και ως βιντεοκασέτα, η ταινία ξανά μονταρίστηκε προκειμένου να αφαιρεθούν κομμάτια της, που θεωρούνταν «ενοχλητικά». «Σε κάποιους ενοχλούσε η ιστορία, οπότε κάποια αποσπάσματα του Παύλου Μελά» κόπηκαν και προβλήθηκαν μόνο αυτά που ήθελαν να προβάλλουν. Έτσι φτάσαμε να έχουμε ως πέντε «εκδόσεις» της ταινίας» λέει ο κ. Φυλακτός.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στις αρχές του 2019 ο δημοσιογράφος και ερευνητής κ.Γιώργος Λεκάκης, απευθύνθηκε μ’ επιστολή στην ΕΡΤ, προκειμένου να ενημερωθεί πόσες φορές προβλήθηκε ο «Παύλος Μελάς» του Φίλιππου Φυλακτού στη δημόσια τηλεόραση την τελευταία δεκαετία. Απάντηση έως σήμερα, δεν έλαβε.
Για την ιστορία την περίοδο 1973 -1974, κατά την Α’ Προβολή, μόνο σε Αθήνα, Πειραιά και Προάστια ο «Παύλος Μελάς» έσπασε ρεκόρ σε εισιτήρια, σε μια εποχή που η τηλεόραση παραμέριζε τον κινηματογράφο, αγγίζοντας τις 433.000. Στη δεύτερη και Τρίτη θέση, οι ταινίες «Ο Τσαρλατάνος» (175.000) και «Διδάκτωρ καλεί θανάση» (148.000) με πρωταγωνιστή τον Θανάση Βέγγο και παραγωγή της Φίνος Φιλμ.

Προβολή ταινίας «Παύλος Μελάς» στην Πτολεμαΐδα

Με πρωτοβουλία του Ινστιτούτου «Ευνομία», πρόεδρος του οποίου είναι ο κ.Κομνηνός και της ομάδας «Πτολεμαίοι Μακεδόνες» της Πτολεμαΐδας, ο «Παύλος Μελάς» θα προβληθεί και πάλι μετά από 46 χρόνια στην Πτολεμαΐδα.
Η ταινία θα προβληθεί στο σύνολό της, αγγίζει τις δύο ώρες, όπως κατά την πρεμιέρα της, επεξεργασμένη ψηφιακά από τα Εργαστήριά της STEFILM – SKLAVIS με το τελικό αποτέλεσμα να εντυπωσιάζει. «Ο πατέρας μου απεβίωσε το 2007 και παρά το γεγονός ότι γνώριζα για το υλικό που υπήρχε στην κατοχή της οικογένειάς μου ‘κρυμμένο’, δεν υπήρχαν τα μέσα ψηφιοποίησης που υπάρχουν στις μέρες μας. Το υλικό αποτελείται από μία μπομπίνα με την ταινία στην αρχική της μορφή και στο σύνολό της. Λίγο ταλαιπωρημένη, αλλά όχι «πετσοκομμένη» όπως την ξέραμε. Το Ινστιτούτο Οικονομικής – Κοινωνικής Δικαιοσύνης και Eλληνισμού «Ευνομία», ήρθε σε επαφή μαζί μου, έπειτα από άκαρπες προσπάθειες να βρει την ταινία οπουδήποτε αλλού. Έγινε η επεξεργασία της ψηφιακά και το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει» αναφέρει ο γιος του δημιουργού, συμπληρώνοντας πως προβολές του «Παύλου Μελά» θα πραγματοποιηθούν και σε άλλες πόλεις της χώρας, το επόμενο διάστημα.

«Ευνομία»

Το Ινστιτούτο Οικονομικής – Κοινωνικής Δικαιοσύνης και Eλληνισμού «Ευνομία» ιδρύθηκε πρόσφατα με σκοπό την καταγραφή μείζονος σημασίας ζητημάτων της οικονομίας, της δικαιοσύνης, της κοινωνίας, της προστασίας των εθνικών θεμάτων και του πολιτισμού. Στα ιδρυτικά της μέλη είναι ο ηθοποιός Λάκης Κομνηνός, η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα και ο επικοινωνιολόγος Ηλίας Μιχαλάς. «H παγκοσμιοποίηση, προκειμένου να επικρατήσει, στόχευσε στην αλλοίωση και εν τέλει στην εξαφάνιση των ιστορικών και παραδοσιακών χαρακτηριστικών, κυρίως, λαών που έχουν και σπουδαία ιστορία και γερές παραδόσεις. Κι ένας από αυτούς είμαστε εμείς οι Έλληνες. Είναι, συνεπώς, μεγάλη η ευθύνη μας αλλά και πρόκληση για τη γενιά μας, αλλά και τις νεότερες γενιές, να αντισταθούμε σε αυτήν την «εισβολή», να προασπίσουμε και να διασώσουμε την ταυτότητα μας, μακριά από εθνικιστικές κορώνες, αλλά και εθνομηδενιστικά σχέδια. Κι αυτήν την ισορροπία επιδιώκει να πετύχει η «Ευνομία» μελετώντας και προάγοντας, αρχές, αξίες, και διεκδικώντας τα δικαιώματα τα οποία κανείς δεν μπορεί να μας αφαιρέσει» τονίζει ο κ.Κομνηνός, για την αναγκαιότητα ίδρυσης του νέου φορέα.

Κυριακή 13/10/2019 11:00 π.μ
Πτολεμαΐδα – Κινηματογράφος «Αχίλλειον»
Είσοδος Ελεύθερη.

sv10
sv11
sv12
sv13
sv14
sv15
sv5
sv6
sv7
sv8
sv9
sv16
sv17
sv18
sv19
sv20
sv21
sv22
sv23
sv24

Διαβάστε όλο το άρθρο
Advertisement

Πολιτιστικά

Ξεκινά το LAB (5-7/2). Παρακολουθήστε το μέσω Live Streaming

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021 ξεκινά το LAB (5-7/2) του Φεστιβάλ Δράμας. Παρακολουθήστε το μέσω Live Streaming

Με συμμετοχή ρεκόρ ξεκινά σήμερα Παρασκευή το πρώτο LAB του φεστιβάλ Δράμας, το νέο, ετήσιο, εκπαιδευτικό πρόγραμμα του DISFF με επικεφαλής την Βαρβάρα Δούκα.

Η συμμετοχή μέσω zoom θα πραγματοποιηθεί με αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Ωστόσο, όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το παρακολουθήσουν σε livestreaming στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, στο παρακάτω διεύθυνση:
https://www.dramafilmfestival.gr/lab-program/

Εδώ, θα βρείτε πληροφορίες για το Pitching Lab
https://www.dramafilmfestival.gr/festival/pitching-lab/

Εδώ, πληροφορίες για το Cinematherapy
https://www.dramafilmfestival.gr/schedule/cinema-therapy/

Κι εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ταινίες για το πρόγραμμα της Κυριακής
https://www.dramafilmfestival.gr/lab-movies/

Θυμίζουμε πως το πρώτο τριήμερο LAB του 2021,πραγματοποιείται με την υποστήριξη του γραφείου ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ MEDIA και θα διεξαχθεί στις 5-7 Φεβρουαρίου. Συμμετέχουν οι Βαρβάρα Δούκα, Τζωρτζίνα Κακουδάκη , Ντενίς Νικολάκου , Στάθης Παρασκευόπουλος και Θέλγια Πετράκη, ενώ σε συζήτηση που συντονίζει ο Ηλίας Δημητρίου, παίρνουν μέρος οι σκηνοθέτες Ρηνιώ Δραγασάκη , Γιώργος Ζώης,Τζώρτζης Γρηγοράκης , Γιώργος Μπουγιούκος, Χάρης Βαφειάδης και Γιάννης Μπουγιούκας.

Ο ετήσιος προγραμματισμός του Lab περιλαμβάνει μία σειρά από workshops, προβολές, masterclasses και διαδραστικά εργαστήρια με παιδιά (Κid’s LAB).

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Ο Γιώργος Ζώης Head Programmer του διεθνούς διαγωνιστικού προγράμματος

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

O σκηνοθέτης Γιώργος Ζώης αναλαμβάνει επικεφαλής προγράμματος του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Πολυβραβευμένος δημιουργός, με μια ευδιάκριτη και ανανεωτική κινηματογραφική ματιά ως καλλιτέχνης που έχει αναγνωριστεί στα μεγαλύτερα διεθνή φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο), ο Γιώργος Ζώης, αν και έχει πλέον στο ενεργητικό του μια μεγάλου μήκους ταινία (Interruption) και ήδη προετοιμάζει την επόμενη, δεν δίστασε να επιστρέψει στην μικρού μήκους φόρμα, όπως έγινε με την ταινία του Τhird Kind, η οποία έκανε την πρεμιέρα της στις Κάννες και το Touch me, μια ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση.

Με τη νέα του ιδιότητα, αυτή του head programmer, επιστρέφει στο Φεστιβάλ Δράμας, όπου το 2010 με το Casus Belli απέσπασε την κορυφαία διάκριση του θεσμού, τον Χρυσό Διόνυσο –σηματοδοτώντας την έναρξη μιας σπουδαίας πορείας.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που έρχεται ο Γιώργος Ζώης στην ομάδα μας», σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας Γιάννης Σακαρίδης. «Η εξωστρέφεια μας συνεχίζεται και ενισχύεται σημαντικά. Σήμερα, το Φεστιβάλ της Δράμας όχι μόνο είναι ανοιχτό σε όλους, αλλά νιώθει την ανάγκη να απευθυνθεί και να επικοινωνήσει με όλους. Χωρίς γεωγραφικούς, φυλετικούς, και ηλικιακούς περιορισμούς. Χωρίς διακρίσεις. Το σινεμά φτιάχνεται από όλους, μιλάει για όλους, κρίνεται από όλους και απευθύνεται σε όλους. Οι ταινίες είναι μια ακόμα δικαιολογία για να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον και να έρθουμε λίγο πιο κοντά».

Ο Γιώργος Ζώης είναι σκηνοθέτης και παραγωγός.

  • Το έργο του έχει επιλεγεί στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου (Κάννες, Βενετία, Βερολίνο, Λοκάρνο, Ρότερνταμ, Telluride, Palm Springs, Clermont Ferrand) και έχει αναγνωριστεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις παγκοσμίως.
  • Στην Ελλάδα έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας για το Casus Belli από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και επτά βραβεία στο Φεστιβάλ Δράμας –ανάμεσά τους αυτά της καλύτερης ταινίας/σκηνοθεσίας/σεναρίου.
  • Η πρώτη του μεγάλου μήκους Interruption έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2015 και κέρδισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. ‘
  • Έχει κερδίσει υποψηφιότητα καλύτερης σκηνοθεσίας από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία κινηματογράφου για την ταινία του Τίτλοι Τέλους ενώ έχει διατελέσει μέλος της επίσημης κριτικής επιτροπής “Λιοντάρι του μέλλοντος” στο 74ο Διεθνές Φεστιβάλ της Βενετίας.
  • Η τελευταία του ταινία Third Kind έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών το 2018 και τώρα βρίσκεται στην προετοιμασία της επόμενης μεγάλου μήκους του ταινία με τίτλo Arcadia.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Εργαστήρι φωνής με έναυσμα τα χορικά των Βακχών του Ευριπίδη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διαδικτυακό σεμινάριο φωνητικής 12 ωρών με την ηθοποιό και δασκάλα αγωγής λόγου Ρηνιώ Κυριαζή

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου έως Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021, 17.00-20.00

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της δραστηριότητας, διοργανώνει διαδικτυακό σεμινάριο φωνητικής, διάρκειας 12 ωρών, με θέμα «Εργαστήρι φωνής με έναυσμα τα χορικά των Βακχών του Ευριπίδη», με εισηγήτρια την ηθοποιό και δασκάλα αγωγής λόγου Ρηνιώ Κυριαζή.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς επαγγελματίες και ερασιτέχνες, μουσικούς και εκπαιδευτικούς και κινείται γύρω από τα εξής:

Η φωνή ως λειτουργία. Περιγραφή και ανάλυση του τρόπου παραγωγής του ήχου και της λειτουργίας της φωνής. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε την οργανική λειτουργία ώστε να συνειδητοποιήσουμε πώς αυτή εμποδίζεται. Να κατανοήσουμε πώς οι περιττές εντάσεις διαστρεβλώνουν την δυνητικά τέλεια φυσική λειτουργία του σώματος και να προσπαθήσουμε να την αποκαταστήσουμε.

Η υγεία της φωνής. Απαραίτητη είναι η φροντίδα της υγείας της φωνής. Αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων που δημιουργούνται με χρόνια κακή χρήση του εργαλείου της φωνής. Σειρά ασκήσεων που ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να επαναλάβει μετά το πέρας του σεμιναρίου, μόνος του συστηματικά.

Το νόημα πέρα απ’ το αυτονόητο. Εμβάθυνση στο νόημα που αποκαλύπτει ο λόγος. Ως όχημα για την βαθύτερη κατανόηση εμφανίζεται η ξεχωριστή μουσικότητα κάθε συγγραφέα.

Ενασχόληση με τα χορικά των Βακχών του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά.  

Περιγραφή μεθοδολογίας

Η Ρηνιώ Κυριαζή συνδυάζει τρεις διαφορετικές μεθόδους φωνής με διαφορετικές αφετηρίες αλλά κοινούς στόχους που αλληλοσυμπληρώνονται δημιουργικά μέσα από την εξέλιξή τους. Οι βασικοί άξονες των ασκήσεων επικεντρώνονται στην αναπνοή της μουσικής και του λόγου. Η αναπνοή είναι σκέψη και η σκέψη αναπνοή. Το διάφραγμα πρέπει να γυμνάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να παραμένει ευέλικτο για να μπορεί να ανταποκρίνεται στην απειροελάχιστη κίνηση της σκέψης.

Η μέθοδος της Μίρκας Γεμεντζάκη αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως το τελειότερο μουσικό όργανο που για να ηχήσει με τον μοναδικό τρόπο που υποβάλλει το σχήμα του κάθε ανθρώπου θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τις περιττές εντάσεις που του επιβάλλουμε. Θα πρέπει λοιπόν να αποκατασταθεί πρώτα απ’ όλα η φυσική λειτουργία της αναπνοής. Μόνο έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε τον ήχο που θα το δονεί και που συνεχώς θα μας εκπλήσσει με τις εντάσεις, το εύρος και τα χρώματα του.

Η μέθοδος της Kristin Linklater με άξονα επίσης την απελευθέρωση της φυσικής φωνής επικεντρώνεται στην εμβάθυνση του νοήματος των λέξεων.

Η μέθοδος του Roy Hart μέσα από αρχικά πολύ ελεύθερους φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς ανοίγει ακόμα περισσότερο το πεδίο της φαντασίας και της έκπληξης -προσφέρει τα κλειδιά για να ξεκινήσει ένα ταξίδι ανακάλυψης. Όπως το σύμπαν η φωνή είναι ανεξερεύνητη και πάντα μαγευτική.

Βιογραφικό Ρηνιώ Κυριαζή

Είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Έχει σπουδάσει συστηματικά τη μέθοδο φωνής της Μίρκας Γεμεντζάκη, τη μέθοδο freeing the natural voice της Kristin Linklater και τη μέθοδο του Roy Hart με τον Jonathan Hart.

Έχει διδάξει το μάθημα της Αγωγής του Λόγου στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης του Ωδείου Αθηνών, «Αρχή» της Νέλλης Καρρά και Γ. Θεοδοσιάδη. Δίδαξε στο Λύκειο Επιδαύρου 2017 σεμινάριο με τίτλο «Η φωνή του θρήνου» και στο Θερινό Μαντείο 2018 και 2019 στη Δωδώνη «Τόπος των Ήχων».

Έχει πραγματοποιήσει τη φωνητική διδασκαλία στην παράσταση «Πέρσες» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Dimiter Gotscheff, στις «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκην. Έκτορα Λυγίζου, στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκην. Δημήτρη Ξανθόπουλου και στον «Διγενή Ακρίτη, στα όρια» σε σκην. Σοφίας Καραγιάννη όπου δημιούργησε και τα ηχητικά-μουσικά τοπία, και σε πολλές παραστάσεις στο Απλό θέατρο του Αντώνη Αντύπα και στο θέατρο του Νέου Κόσμου. Έχει σκηνοθετήσει την παράσταση «Βάκχες. Το σώμα δίχως σώμα» -βασισμένη στις Βάκχες του Ευριπίδη- για το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Φεστιβάλ Φιλίππων 2020, «Τα μάγια της πεταλούδας» του Φ.Γ.Λόρκα για το Δη.Πε.Θε. Ιωαννίνων και την παράσταση «Μεταξύ Φαλήρου και Κορυδαλλού» για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Συμμετείχε στο Onassis youth festival 2018 με το 4ο Λύκειο Πετρούπολης και την παράσταση, «Προμηθέα, μέρα ή νύχτα;».

Το θεατρικό της έργο «Η Μεγάλη Άρκτος» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «το Ροδακιό».

Έχει μεταφράσει από τα γαλλικά για το Φεστιβάλ Αθηνών το έργο της Alexandra Badea, «Ακραιόφιλο».

Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Dimiter Gotshceff, Λευτέρη Βογιατζή, Άννα Κοκκίνου, Γιάννη Χουβαρδά, Θοδωρή Γκόνη, Νίκο Φλέσσα, Βίκτορα Αρδίττη, Elisabeth Marie, Άσπα Τομπούλη, Σοφία Καραγιάννη, Chiara Quidi, Αύρα Σιδηροπούλου, Νίκο Καμόντο, Δημήτρη Μπίτο, Νίκο Χατζηπαπά, Άννα Συνοδινού και Διονύση Σαββόπουλο.

Έχει παρουσιάσει την παράσταση «Φεύγουσα κόρη» σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη, βασισμένη στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Μια ψυχή» και στη μελέτη, έρευνα και καταγραφή που έχει πραγματοποιήσει πάνω σε παραμύθια, νανουρίσματα και μοιρολόγια της Ηπείρου.

Για την παράσταση αυτή ήταν υποψήφια για το βραβείο Μελίνας Μερκούρη 2007.

Στον κινηματογράφο έχει παίξει στην ταινία του Τώνη Λυκουρέση «Σκλάβοι στα δεσμά τους», «Common birds» διασκευή των Ορνίθων του Αριστοφάνη των Sylvia Maghoni- Gream Thomson, στον «Ανεμιστήρα» του Δημήτρη Μπίτου και στο «Μαξιλάρι» του Κωνσταντίνου Κακογιάννη καθώς και σε μικρού μήκους του Ευθύμη Kosemund Σανίδη και Δημήτρη Νάκου.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί μέσω της εφαρμογής zoom.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας (μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 20 άτομα)

Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

Advertisement
Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Ο Γιώργος Ζώης Head Programmer του διεθνούς διαγωνιστικού προγράμματος

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Δόξα Δράμας – Διαγόρας Ρόδου 0-2

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

«Πόλη + Ζωή»: Καρκινοβατεί το έργο της Βιοκλιματικής Αναβάθμισης της 19ης Μαΐου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Ο Αδάμ Παπαδόπουλος συνεχίσει στην Δράμα για ενάμιση ακόμη χρόνο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

31 Ιαν: Χωρίς κρούσμα και σήμερα στη Δράμα, 484 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Η συμφωνία των πολιτικών Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

2 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1261 στην Ελλάδα, τα 652 στην Αττική, 22 νεκροί

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

29 Ιαν: 3 κρούσματα στη Δράμα, 941 στην Ελλάδα, 22 νεκροί

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

30 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 795 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-02-2021 έως 28-02-2021

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

3 Φεβ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 1.151 στην Ελλάδα, τα 612 στην Αττική

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ραντεβού για εμβολιασμό πολιτών από 60 έως 64 ετών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο

Εκπαιδευτικά2 ημέρες πριν

Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

26 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1.790 στην Ελλάδα, 50.334 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Ανακαινίστηκε και λειτουργεί ξανά η βιβλιοθήκη της Αδριανής.

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν

Κολιτσιδάκης: «Ζεσταίνει το πράγμα στη Δόξα»

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν

Την Κυριακή στο Κραχτίδης στις 12:00 με την Κέρκυρα ο ΔΡΑΜΑ 1986

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Ένωση Αξιωματικών ΑΜΘ: Εθιμοτυπική συνάντηση με τον κ. Ξανθόπουλο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

25 Φεβ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 1.784 στην Ελλάδα, 50.247 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

24 Φεβ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 1.913 στην Ελλάδα, 55.543 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

23 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, αλλά 2.147 στην Ελλάδα, 55.543 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Κάθετος Άξονας Δράμας – Αμφίπολης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Εικόνα διάλυσης στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Δυστυχώς, τα θαλασσοδάνεια τελικά καλείται να πληρώσει ο Ελληνικός Λαό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

38.912.268 ευρώ σε 4.258 δικαιούχους Επιστρεπτέας Προκαταβολής στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

22 Φεβ: 2η ημέρα χωρίς κρούσμα η Δράμα, 880 στην Ελλάδα, 15.610 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Eθιμοτυπική συνάντηση με τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών

error: Content is protected !!