Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Για τη “σιδηρoδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό τη Δράμας

Published

on

Αρθρο του Θεόφιλου Ξανθόπουλου, βουλευτή Δράμας και τομεάρχη Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την “σιδηροδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό της Δράμας

ΩΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Τον δημόσιο διάλογο της περιοχής μας απασχολεί η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Αφορμή αποτέλεσε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από πλευράς Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία απόφαση αναζωπύρωσε την συζήτηση. Αυτό όμως που τροφοδότησε επί πλέον τον διάλογο είναι η επιστολή του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κ. Μπλούχου, ο οποίος υπερασπιζόμενος την Κυβερνητική Επιλογή και την Απόφαση της Περιφέρειας αρκείται σε απλές διαπιστώσεις και παραινέσεις ψυχολογικού περιεχομένου.

Με τη σειρά μου οφείλω να παρέμβω στον διάλογο αυτό και να καταθέσω την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για ένα μείζον θέμα, στο οποίο κρινόμαστε, και μάλιστα σκληρά, ΟΛΟΙ!

Είναι δεδομένο ότι η υφιστάμενη χάραξη και η σιδηροδρομική γραμμή δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι, φυσικά και η Πολιτεία. Ωστόσο, ο Ο.Σ.Ε. το μόνο πράγμα που εξήγγειλε μέχρι το 2016 ήταν ένας προαστιακός της Θεσσαλονίκης μέχρι την Αμφίπολη και δυνητικά μέχρι Καβάλα και μάλιστα διερχόμενος βόρεια των λιμνών. Αυτό γινόταν από τις αρχές του 21ου αιώνα συνήθως στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε., που ενδεχομένως να προέκυψε από κάποιες μελέτες σκοπιμότητας, ήταν η κατασκευή μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα κατέληγε στους Κήπους του Έβρου με προοπτική στη συνέχεια να συνδεθεί με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που βρισκόταν ήδη στην Ραιδεστό, νέο και ηλεκτροκίνητο δίκτυο και να καταλήξει στην Κων/πολη. Για τον σκοπό αυτό είχαν ανατεθεί ακόμη από τα τέλη του 20ου αιώνα μελέτες στην Περιφέρεια της Ηπείρου, οι οποίες βρίσκονται ημιτελείς και αναξιοποίητες στα αρχεία του Ο.Σ.Ε..

Η πρώτη φορά που ανατέθηκε και πληρώθηκε αργότερα μελέτη χάραξης νέας γραμμής ανατολικά της Θεσ/νίκης ήταν το 2016. Η μελέτη προέκρινε την προτεινόμενη χάραξη. Και επ’ αυτής ουδεμία διαβούλευση έγινε παρά μόνον γνωμοδοτήσεις κι αυτές μόλις τους τελευταίους μήνες. Πάνω από 20 φορείς, κυρίως υπηρεσίες, εξέφρασαν άποψη επί των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης και έχουν ήδη γνωμοδοτήσει αρνητικά μερικές εξ αυτών, όπως η υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που απέρριψε την χάραξη, η οποία διέρχεται από 19 αρχαιολογικούς χώρους και 4 περιοχές NATURA χωρίς όμως οι αποφάσεις των φορέων αυτών να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα.

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε κατάργηση σιδηροδρομικών σταθμών μετατρέποντάς τους σε ταβέρνες ή αφήνοντάς τους να πυρποληθούν και να καταρρεύσουν (βλέπετε Παρανέστι και Πλατανιά), η νέα χάραξη προβλέπει 8 νέους σταθμούς και δύο στάσεις σε μήκος 155 χιλιομέτρων ανατολικά της Θεσ/νίκης. Επομένως, μια στάση ανά 15 χιλιόμετρα. Τίποτε πιο ξεκάθαρο από έναν ήδη εξαγγελθέντα προαστιακό Θεσσαλονίκης Και φυσικά κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει προαστιακός της Θεσσαλονίκης για να αξιοποιηθεί και το θαλάσσιο τουριστικό μέτωπο της συμπρωτεύουσας, αλλά όχι σε βάρος της τοπικής και εθνικής οικονομίας με την αποκοπή των Νομών Σερρών και Δράμας από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναφέρεται ο κος Μπλούχος στην ανάγκη να συνδεθούν μεταξύ τους τα λιμάνια Θεσ/νίκης – Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Ποιος και πότε το αμφισβήτησε; Αναφέρθηκε επίσης στο ανάγλυφο και στο υψηλό κόστος που θα είχε μια άλλη διαδρομή που θα περιλάμβανε την Δράμα και τις Σέρρες, η οποία δεν θα είχε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη ταχυτήτων 200 χιλ./ώρα και επίσης θα είχε μεγάλο κόστος με κατασκευές γεφυρών και σηράγγων.

Επί όλων των παραπάνω επιχειρημάτων αξίζει να πούμε τα εξής:

Εδώ και μήνες έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόταση για άλλη χάραξη ενός νέου και σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα διέρχεται από όλες τις πόλεις της Βορειοανατολικής Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξ/πολη). Η πρόταση της αυτοδιοικητικής παράταξης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια με επικεφαλής τον Κ. Κατσιμίγα. Η πρόταση αυτή παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση το περασμένο καλοκαίρι στο θεατράκι της Αγ. Βαρβάρας και αντιμετωπίσθηκε πολύ θετικά από πλήθος θεσμικών και μη, οι οποίοι και την παρακολούθησαν.

Η εναλλακτική πρόταση αυτή διαφέρει από την πρόταση του Ο.Σ.Ε., μόνο για το κομμάτι από την Θεσ/νικη (σταθμός Νέας Φιλαδέλφειας) μέχρι τον Αμυγδαλεώνα.

Η λοιπή διαδρομή είναι ίδια. Επομένως και με τις δύο προτάσεις εξυπηρετούνται όλα τα λιμάνια. Η διαδρομή από Σέρρες και Δράμα έχει το ίδιο μήκος από την προτεινόμενη από τον Ο.Σ.Ε. μέσω Αμφίπολης και με κάποιες παραλλαγές μπορεί να είναι και κατά τι μικρότερη. Η διαδρομή από Σέρρες, Δράμα, διέρχεται από πολύ καλύτερο γεωλογικό περιβάλλον.

Το ασβεστολιθικό με κρυσταλλοσχιστώδη πετρώματα βουνό του Βερτίσκου είναι πιο ασφαλές για όδευση ή και διατήρηση από το ανάγλυφο της περιοχής της Ασπροβάλτας, όπου όλοι θυμόμαστε τις κατολισθήσεις και τις καθυστερήσεις στην παράδοση της οδικής Εγνατίας ανάμεσα στην Ρεντίνα και την Αμφίπολη. Με την διέλευση από Σέρρες και Δράμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χώρος από την παλαιά γραμμή (μεταξύ Σερρών και Δράμας) όχι η ίδια η γραμμή, προκειμένου να υπάρξουν λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη αφαίρεση γεωργικής γης.

Με μια προσεκτική ανάλυση του ανάγλυφου διαπιστώνεται ότι η γεωμετρία της γραμμής θα μπορούσε να είναι και καλύτερη από ότι η προτεινόμενη νότια των λιμνών, όπου η όδευση θα πρέπει να αποφύγει αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές NATURA, αλλά και δεδομένα σημεία κατολισθήσεων. Επίσης η όδευση στην Πιέρια κοιλάδα πρέπει να γίνει σε επίχωμα προκειμένου να γίνουν ανισόπεδες διασταυρώσεις και ιρλανδικές διαβάσεις για την διέλευση οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων αλλά και της πανίδας. Αυτό σημαίνει την δημιουργία τεράστιων δανειοθαλάμων και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στην αξιοποίηση της γραμμής για τουριστικούς λόγους δεν αντέχει σε λογική κριτική, μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις θυμίζει. Δυστυχώς δεν βρισκόμαστε στην Ελβετία. Η μόνη αξιοποιήσιμη γραμμή για τουριστικούς λόγους είναι η γραμμή μεταξύ Παρανεστίου και Τοξοτών, αλλά ας κρίνει ο καθένας μας κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει την οικονομία της περιοχής.

Η υφιστάμενη γραμμή του 1890 είναι απαξιωμένη για τρεις απλούς λόγους: α) κάνει μια μεγάλη διαδρομή από Δοϊράνη εφαπτόμενη στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία, β) η γεωμετρία της δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων όσο και αν βελτιωθεί το τροχαίο υλικό και γ) δεν μπορεί να περιφραχθεί, διότι θα διακόψει την κυκλοφορία της πανίδας ενώ έχει συνεχείς ισόπεδες διασταυρώσεις. Κάθε επιχείρημα για αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής είναι έωλο. Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς περίφραξη και ανισόπεδες διασταυρώσεις, δεν υπάρχει.

Η δυναμική που θα δημιουργηθεί εάν βρεθούν έξι πόλεις σε έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα συμπεριλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της Α.Μ.Θ. είναι ασύλληπτα μεγάλη, τόσο που η προοπτική της τρομάζει το πανίσχυρο οικονομικό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Οι πόλεις αυτές, οι οποίες θα απέχουν λίγα λεπτά η μία από την άλλη, θα δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό και αυτόνομο οικονομικό πόλο, που μπορεί να αξιοποιήσει το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα της Βορειανατολικής Ελλάδας, αυτό της διασυνοριακότητας, ενώ όλες οι συνδεόμενες πόλεις θα αποτελούν την ενδοχώρα κάθε πόλης ξεχωριστά.

Τα περί καθέτων σιδηροδρομικών αξόνων από Αμυγδαλεώνα ή Αμφίπολη προς Δράμα, δυστυχώς δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Πρώτον, γιατί εμείς οι Δραμινοί έχουμε κακιά εμπειρία από τους οδικούς κάθετους άξονες που είναι υπό μελέτη ή υπό δημοπράτηση, εδώ και 30 χρόνια. Δεύτερον, διότι οι γνωρίζοντες τα εσώψυχα του Ο.Σ.Ε. θα έχουν υπόψη τους, ότι των κάθετων αξόνων της Δράμας, προηγούνται:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής Ρίου – Πατρών, που θα πλησιάσει σε κόστος το μισό δις ευρώ.
  • Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων στην Πελοπόννησο.
  • Ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
  • Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής Θεσ/νίκη – Φλώρινα και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βόρεια Μακεδονία.
  • Η ολοκλήρωση των έργων στα τμήματα Θεσ/νίκη – Ευζώνων και Θεσ/νίκη – Προμαχώνα, προκειμένου να αρχίσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι και Σόφια.

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ρητά ότι η υφιστάμενη μελέτη χάραξης Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας δεν οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ανατεθούν, εκπονηθούν ,εγκριθούν και πληρωθούν οι ακολουθήσουν μελέτες:

  • Τοπογραφικής αποτύπωσης
  • Απαλλοτριώσεις
  • Γεωλογικές και γεωτεχνικές
  • Υδραυλικές
  • Γεφυρών
  • Σηράγγων
  • Αρχιτεκτονικές (σταθμών)
  • Στατικές
  • Αυτοματισμών διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές
  • Περιβαλλοντικές
  • Φύτευσης.

Η μελέτη χάραξης δεν αποτελεί ούτε το 3% των απαιτούμενων μελετών που θα οδηγήσουν σε δημοπράτηση έργου. Το κόστος των μελετών θα πλησιάσει τα 200 εκατομμύρια και δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως δεν είναι αργά να ανατραπεί ο ακρωτηριασμός του 41% του Ανατολικού Βορειοελλαδικού χώρου (Εμβαδόν Α.Μ.Θ. + Σέρρες = 18.136 τετρ. χιλιόμετρα – Εμβαδόν Σερρών + Δράμας = 7.436 τετρ. χιλιόμετρα), αλλά και του 35% του πληθυσμού του ίδιου χώρου. (Πληθυσμός ΑΜΘ+ Σέρρες= 784.000 κάτοικοι – πληθυσμός Σερρών + Δράμας 275.000 κάτοικοι)

Η ανωτέρω προσέγγιση είναι τεκμηριωμένη και τεχνοκρατικά και δεν είναι αποτέλεσμα τοπικιστικών ή ιδιοτελών αντιλήψεων. Τώρα είναι η ώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΜΙΝΩΝ. Να αναδείξουμε την ρεαλιστική πρόταση της αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έτσι ώστε και η Χώρα αλλά και η Περιφέρεια να ωφεληθούν.

Ναι, λοιπόν κε συνάδελφε, να βγει η Δράμα από την εσωστρέφεια της, αλλά σ αυτό πρέπει να βοηθήσουν πρωτίστως και οι αιρετοί εκπρόσωποί της. Αυτοί που έλαβαν λαϊκή εντολή να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των πολιτών αλλά και της ίδιας της Χώρας. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη να υπερασπίσετε την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την πρότασή σας να «σηκώσουμε λευκή σημαία» ως Δραμινή Κοινωνία για κάτι που κάποιοι αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς. Στο κάτω κάτω είναι και θέμα Δημοκρατίας.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΔΡΑΜΑΣ

Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Κ. Κατσιμίγα για την καθοριστική συμβολή του στην ολοκλήρωση του άρθρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πέτρος Τσολιάς –  Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

Published

on

By

Στην πόλη της Δράμας βρέθηκε ο αρχηγός του κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ», Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Μακεδονία, το απόγευμα της Δευτέρας (13/01/25).

Ο κ. Εμφιετζόγλου παρευρέθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του στο καφέ «Ρετρό» της πόλης.

«Με μεγάλη χαρά βρίσκομαι και πάλι στη Δράμα, ανάμεσα σε φίλους σε πατριώτες .Θα κόψουμε συμβολικά την πίτα μας, με την έννοια να έχουμε μία καλή χρονιά. Να βοηθήσουμε πατρίδα,  να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να μείνουν στην Ελλάδα. Να βοηθήσουμε την Δράμα η οποία είναι από τους νομούς τους πλέον παραμελημένους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κ. Εμφιετζόγλου ανακοίνωσε ότι ο Δραμινός Πέτρος Τσολιάς αναλαμβάνει τη θέση του Γενικού Διευθυντή του κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ» και τη θέση συμβούλου του Προέδρου.

«Ορίζω από σήμερα σαν γενικό διευθυντή του κόμματος «Πατριώτες» τον Πέτρο Τσολιά ο οποίος θα αναλάβει και τα θέματα της περιοχής και θα είναι δίπλα μου, σύμβουλός μου. Καλώ να τον στηρίξετε στον αγώνα του. Όλοι μαζί δυνατοί , με ένα σκοπό, για την πατρίδα μας.», δήλωσε ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Κατά την κοπή της πίτας δύο τυχεροί της χρονιάς κέρδισαν το φλουρί της πίτας και έλαβαν από τον Πρόεδρο κ. Εμφιετζόγλου το ποσό των 200 ευρώ.

Ο κ. Τσολιάς μετά το τέλος της εκδήλωσης δήλωσε τα ακόλουθα:

«Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για μένα που καλούμαι από τον αξιότιμο Πρόεδρο κ. Πρόδομο Εμφιετζόγλου, να αναλάβω την θέση του Γενικού Διευθυντή του κόμματος “ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ”.  Το ήθος, η δύναμη και η αγάπη του κ. Εμφιετζόγλου για την πατρίδα και τους συμπολίτες μας αποτελεί πυρήνα έμπνευσης και κινητήριος δύναμη για το έργο ευθύνης που έχω μπροστά μου. Στους «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ» δεν υπάρχουν προσωπικοί στόχοι, παρά ένα κοινό όραμα: Μία Ελλάδα δυνατή. Μία Ελλάδα που θα αγωνιστεί για να διασφαλίσει το μέλλον των παιδιών της».

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Εξ αποστάσεως διαχειριζόμενων έξυπνων απινιδωτών Δήμου Δράμας

Published

on

By

Παρουσίαση εκκίνησης του πιλοτικού προγράμματος εξ αποστάσεως διαχειριζόμενων έξυπνων απινιδωτών Δήμου Δράμας

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση εκκίνησης του πιλοτικού προγράμματος εξ αποστάσεως διαχειριζόμενων έξυπνων απινιδωτών. Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα που επιτρέπει τον έλεγχο της λειτουργίας αρχικά 10 απινιδωτών και της θέσης τους, με στόχο την αποτελεσματικότερη διάσωση σε περίπτωση ανάγκης. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται για πρώτη φορά πανελλαδικά, καθιστώντας τη Δράμα πρωτοπόρο στο θέμα αυτό.

Στην παρουσίαση συμμετείχε η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Σοφία Τσακιρίδου, τη RAYCAP εκπροσώπησε ο Θάνος Γιαννόπουλος, τη ΔΕΔΚΑ ο καρδιολόγος Αχιλλέας Παπαδόπουλος, ενώ την παρουσίαση έκανε εκπρόσωπος της PRAGMA.

Η εξ αποστάσεως διαχείριση έξυπνων απινιδωτών έχει στόχο την αύξηση της διαθεσιμότητας και προσβασιμότητας απινιδωτών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, διασφάλιση της σωστής συντήρησης και λειτουργίας των συσκευών.

Στο πρόγραμμα εμπλεκόμενοι φορείς είναι η Εταιρεία RAYCAP, για  Παροχή απινιδωτών και τεχνολογικής υποστήριξης, η ΔΕΔΚΑ η οποία συμβάλλει στην καρδιολογική τεχνογνωσία, η PRAGMA η οποία ανέπτυξε την  ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης. Ο Δήμος Δράμας έχει το  συντονισμό και διαχείριση του προγράμματος, με Υπεύθυνο Έργου τον  Χρήστο Οικονομίδη.

Η Πλατφόρμα Διαχείρισης παρέχει τις εξής δυνατότητες: Λειτουργίες παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο, αναφορές κατάστασης συσκευών και διαχείριση συντήρησης, ενημερώσεις για τη θέση και τη χρήση κάθε απινιδωτή.

Οι προοπτικές και τα οφέλη από τη λειτουργία του προγράμματος είναι η άμεση παροχή πρώτων βοηθειών σε κρίσιμες στιγμές, η ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών, η δημιουργία πρότυπου μοντέλου για άλλους δήμους. Ενώ στη συνέχεια δίνεται δυνατότητα για συνεχή αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του πιλοτικού προγράμματος, διεύρυνση του δικτύου απινιδωτών, καθώς και εκπαίδευση πολιτών και επαγγελματιών υγείας.

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα για τον οδικό άξονα Δράμα – Καβάλα

Published

on

By

«Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία»

Επερώτηση με Θέμα: Καθυστερήσεις και χρηματοδότηση του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα…

Κύριε Περιφερειάρχη,

Με βάση τις πρόσφατες δηλώσεις σας στον Τύπο, αναφορικά με το ζήτημα της χρηματοδότησης και της προόδου των εργασιών του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα που οφείλετε να απαντήσετε.

Συγκεκριμένα, επισημάνατε ότι για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ., έχουν ήδη διατεθεί συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προστέθηκαν 10 εκατομμύρια λόγω πληθωριστικών αυξήσεων.

Παράλληλα, δηλώσατε ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση 50-70 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο Πρωθυπουργός, κ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, διαβεβαίωσε ότι το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025, παρουσιάζοντας μια διαφορετική εικόνα για την πορεία των εργασιών.
Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα όπως «ο Πρωθυπουργός τον Σεπτέμβριο του 2019, από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη θα δημοπρατηθεί εντός 18 μηνών» ή  «Μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο στο μεγάλο έργο σύνδεσης της Δράμας με την Αμφίπολη, που αποτελεί κεντρική μας προεκλογική δέσμευση και θα υλοποιηθεί από αυτήν την κυβέρνηση και θα είναι έτοιμο πριν το τέλος της επόμενης τετραετίας.»

Ως “Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία” θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι ένα τόσο κρίσιμο έργο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη παραμένει σε στασιμότητα και ζητούμε συγκεκριμένες απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  1. Ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες και σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες σήμερα;
  2. Ποια είναι η πρόοδος των απαλλοτριώσεων για το τμήμα Κρηνίδες – Σταυρός και ποιοι λόγοι έχουν προκαλέσει τις καθυστερήσεις;
  3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την εξασφάλιση χρηματοδότησης των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα Δράμα – Καβάλα; Υπάρχουν συζητήσεις με την κυβέρνηση για ένταξη του έργου σε εθνικά ή ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα;
  4. Ποια είναι η δέσμευση της Περιφέρειας για τη συνολική ολοκλήρωση του έργου και πώς σκοπεύετε να εξασφαλίσετε την έγκαιρη ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας;
  5. Ποια είναι η στρατηγική σας για την ολοκλήρωση των υπόλοιπων κάθετων αξόνων, όπως ο άξονας Δράμα – Σέρρες, οι οποίοι είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής;

Το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα αποτελεί κομβικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Περιφέρεια. Η τοπική κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του. Καλούμε την Περιφερειακή Διοίκηση να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης και την επιτάχυνση της υλοποίησης του έργου.

Για την
«Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία»
Ηλιόπουλος Στέργιος
Λυμπεράκης Δημήτρης

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Επίσκεψη Στέφανου Κασσελάκη στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στη Χαλκιδική, αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη και σε Αττική

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Μήνυμα του Δημάρχου Δράμας για την 28η Οκτωβρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ εκλογών ΔΡΑΜΑΣ για Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ:

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Νεκρός 25χρονος σε τροχαίο στο δρόμο Σέρρες-Δράμα

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Η εκπροσώπηση και η ορατότητα των γυναικών στις τέχνες και τον πολιτισμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι προετοιμασίες της Ονειρούπολης

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Η Πανηπειρωτική Ένωση για το Πολυφωνικό τραγούδι τής Ηπείρου  

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Βανδαλισμοί στο Δημοτικό Κήπο της Δράμας- Μήνυση του Δήμου κατά Αγνώστων

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Μανούσο άκουσε με..

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Δράση εμβολιασμού παιδιών σε κοινότητα Ρομά του Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Αποτελέσματα εκλογής Συνέδρων ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ο Δήμαρχος Δράμας στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Κάθετα αντίθετος ο δήμαρχος Δράμας στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Εκλογές 20191 μήνα ago

Γιάννης Σακαρίδης: Με διώχνουν. Φεστιβάλ Δράμας: Θα κάνουμε διαγωνισμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ16 ώρες ago

Πέτρος Τσολιάς –  Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

Πολιτιστικά16 ώρες ago

Ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ16 ώρες ago

Εξ αποστάσεως διαχειριζόμενων έξυπνων απινιδωτών Δήμου Δράμας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ16 ώρες ago

Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο της Θάσου

Πολιτιστικά16 ώρες ago

Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας: Αρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα για τον οδικό άξονα Δράμα – Καβάλα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα ago

Ρύθμιση οφειλών προς το Δήμος Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Διακοπή νερού σήμερα Δευτέρα 30/12 ,από τις 23:00 έως τις 06:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Σύμβουλοι στο Δήμο Δράμας για το 2025

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Ημερολόγιο 2025 με θέμα τους Αράπηδες Μοναστηρακίου

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Η Μελίνα Μποτέλη για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Δράμας

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Η αθέατη πλευρά του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Ευχές του Δημάρχου Δράμας για τις ημέρες των εορτών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Γκράφιτι στο τοιχίο του Πάρκου της Αγίας Βαρβάρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Αλλαγή στην ημέρα διεξαγωγής της Λαϊκής Αγοράς εν όψει των γιορτών

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών