Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Καθυστέρηση παρεμβάσεων στον οδικό επαρχιακό άξονα Ορεστιάδας – Κυπρίνου

Δημοσιεύθηκε

στις

Θέμα: Για την καθυστέρηση των παρεμβάσεων που γίνονται στον οδικό  επαρχιακό άξονα Ορεστιάδας – Κυπρίνου

Η Λαϊκή Συσπείρωση θεωρεί απόλυτα δικαιολογημένη την αγανάκτηση των κατοίκων του Δήμου Ορεστιάδας και ιδιαίτερα των χωριών  που εξυπηρετούνται από τον οδικό  άξονα Ορεστιάδας – Κυπρίνου , γιατί  εδώ και  14 μήνες  ταλαιπωρούνται από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων ,  που γίνονται  με ευθύνη της Περιφέρειας στον παραπάνω δρόμο.

Ο δρόμος αυτός  έχει  καθημερινά μεγάλη κυκλοφορία,  τον χρησιμοποιούν  οι κάτοικοι  πολλών  χωριών,  οι αγρότες  για τις   εργασίες  τους,  οι εργαζόμενοι στο στρατό , οι εργαζόμενοι στο ΚΥΤ Φυλακίου, οι μαθητές  και διάφοροι «τολμηροί»  επισκέπτες του τύμβου Μικρής  Δοξιπάρας.  

Το έργο αυτό ξεκίνησε το Σεπτέμβρη του 2017   με στόχο να παραδοθεί 10/11/2018,  όλα όμως  δείχνουν  ότι  με τους ρυθμούς  που κατασκευάζεται,   το έργο θα καθυστερήσει , θα πάμε στις γνωστές παρατάσεις!!! ,  και η ταλαιπωρία  των κατοίκων της περιοχής μας θα συνεχιστεί ( αν και  έχει εκταμιευτεί το 50%   περίπου των χρημάτων).

Το εναλλακτικό  δρομολόγιο  που  προτείνεται  στους οδηγούς,  προσθέτει αρκετά χιλιόμετρα και τους επιβαρύνει οικονομικά,  αλλά  και  τους εκθέτει   σε κινδύνους,   ιδιαίτερα τους χειμωνιάτικους  μήνες,   με τις ομίχλες , τις βροχές , τα χιόνια και τους παγετούς. Να επισημάνουμε ακόμα ότι το τμήμα από τα Αμπελάκια μέχρι τη Λεπτή είναι σε πολύ κακή κατάσταση, άκρως επικίνδυνο  για τους οδηγούς και απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις,   πριν θρηνήσουμε θύματα.

Γενεσιουργός αιτία όλων αυτών των καταστάσεων, είναι η πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, της Ν.Δ και τώρα της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, πολιτική   ιδιωτικοποίησης του τομέα των κατασκευών. Οι ευθύνες τους μεγάλες  και για το νομικό πλαίσιο,  που διαμόρφωσαν  και αξιοποιούν οι κατασκευαστές για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους.

Σε τελική  όμως ανάλυση τα σπασμένα τα πληρώνει ο ελληνικός λαός με την εκτόξευση του κόστους  κατασκευής.

Η Λαϊκή Συσπείρωση  καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν τα δικά τους πολιτικά συμπεράσματα. Η ικανοποίηση των αναγκών τους προϋποθέτει  άλλη πολιτική με τη δημιουργία δημόσιου κατασκευαστικού  φορέα,  που θα σχεδιάζει, θα χρηματοδοτεί, και θα εκτελεί έργα με στόχο τις ανάγκες του λαού  και όχι το κέρδος.

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΠΑΜΘ καλεί  τον Περιφερειάρχη και την  παράταξή του   να αναλάβουν  τις ευθύνες τους .

Επερωτούνται ο κ. Περιφερειάρχης και ο κ. Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Έβρου τι άμεσα μέτρα θα πάρουν  ,  έτσι ώστε και οι εργασίες   του έργου να επισπευστούν ,   αλλά και  η διάβαση  των οδηγών από τον παρακαμπτήριο δρόμο να  είναι ασφαλής.                                                                           

 

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΤΡΕΛΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

[signoff predefined=”Google”][/signoff]

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας στην ΑΜΘ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Ιουλίου του 2020, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 41 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 48 το 2019). Ειδικότερα σημειώθηκαν :

  •  2 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (όπως επίσης το 2019)
  •  6 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (όπως επίσης το 2019)
  •  33 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 40 το 2019)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 53 παθόντες (έναντι 57 το 2019). Ειδικότερα καταγράφηκαν :

  •  2 νεκροί (όπως επίσης το 2019)
  •  7 βαριά τραυματίες (έναντι 6 το 2019)

  • 44 ελαφρά τραυματίες (έναντι 49 το 2019)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Η απόσπαση προσοχής οδηγού
  •  Η παραβίαση προτεραιότητας

  • Η παραβίαση σηματοδότη
  •  Η παραβίαση σημάνσεων
  •  Μη τήρηση απόστασης ασφάλειας
  •  Αντικανονικό προσπέρασμα

  • Η εσφαλμένη αποφευκτική ενέργεια

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Ιούλιο του 2020, βεβαιώθηκαν συνολικά 7.877 παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.470 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως :

  • 1.241 για υπερβολική ταχύτητα
  • 176 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 134 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 38 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 467 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 255 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 105 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 32 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • για φθαρμένα ελαστικά
  • 12 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • για παραβίαση προτεραιότητας

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  •  Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  •  Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  •  Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  •  Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  •  Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  •  Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  •  Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  •  Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  •  Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  •  Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  •  Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  •  Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  •  Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΕΣΠΕΑΜ/Θ: Συνάντηση με τον Δήμαρχο Καβάλας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης  Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Ε.Σ.ΠΕ.Α.Μ/Θ), παρουσία και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ) κ. Δημητρίου Ρώτα, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Καβάλας κ. Θεόδωρο Μουριάδη, στο πλαίσιο των επαφών της Ένωσης, με τους θεσμικούς παράγοντες της Περιφέρειας. Στην συνάντηση παραβρέθηκαν εκ μέρους της Ε.Σ.ΠΕ.Α.Μ/Θ, ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Νικόλαος Παναγιωτίδης και ο Γενικός Γραμματέας κ. Χρήστος Δελής.

Ο κ. Μουριάδης καλωσόρισε εγκάρδια τον Πρόεδρο της ΠΟΜΕΝΣ καθώς και τον Πρόεδρο και τα Μέλη του Δ.Σ. της ΕΣΠΕΑΜ/Θ  τονίζοντας τον σημαντικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, στην διατήρηση της Εθνικής μας κυριαρχίας  και ομοψυχίας και αναφέρθηκε στη συνεχή κοινωνική προσφορά τους, στον καιρό της ειρήνης,

Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ  και τα Μέλη της ΕΣΠΕΑΜ/Θ  ενημέρωσαν τον κ. Δήμαρχο για θέματα που απασχολούν τους Έλληνες στρατιωτικούς, διατυπώνοντας θέσεις και προτάσεις, ιδιαίτερα σε θέματα που άπτονται κοινού ενδιαφέροντος σχετικά με την ανάδειξη του έργου και της συμβολής των Ενόπλων Δυνάμεων στην τοπική κοινωνία.

Ζήτησαν από τον κ. Μουριάδη να στηρίξει  την πρόταση της ΕΣΠΕΑΜ/Θ, για την ανάδειξη των δυνατοτήτων και του ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η ευρύτερη περιοχή του Νομού Καβάλας  και ιδιαίτερα στην ανάγκη διατήρησης των αξιόμαχων Μονάδων του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας ,που δραστηριοποιούνται σήμερα στην περιοχή.

Επιπρόσθετα ο Πρόεδρος της ΕΣΠΕΑΜ/Θ Νίκος Παναγιωτίδης, εξέφρασε στο πρόσωπο του Δημάρχου τις θερμές τους  ευχαριστίες προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, κ. Κώστα Πεφάνη  και τον Πρόεδρο του Νομικού Προσώπου ”Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη” του Δήμου Καβάλας κ. Φιλήμων Ξουλόγη  για την πολύτιμη συνεισφορά τους στην προσπάθεια που καταβάλλεται από την Ένωση για  τη διάθεση υγειονομικού υλικού, στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Μονάδες της Περιφέρειας μας.

Ανταποκρινόμενοι άμεσα στο αίτημα της ΕΣΠΕΑΜ/Θ,  διέθεσαν συνολικά οχτακόσιες πενήντα (850) υφασμάτινες   μάσκες πολλαπλών χρήσεων, για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) για την προστασία από την πανδημία του COVID-19. Τόνισαν δε χαρακτηριστικά ότι μέρος του ανωτέρω υγειονομικού υλικού διατέθηκε συμβολικά στο Επιτηρητικό Φυλάκιο “1” στις Καστανιές του Έβρου, τιμώντας εκ μέρους του Δήμου Καβάλας,  τη δύναμη ψυχής που καταβάλλουν όλοι οι συνάδελφοι μας στα  ακριτικά σύνορα του Έβρου, όπου έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη αντιμετώπισης, της παράνομης εισβολής μεταναστών στη Χώρα μας.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης ο Δήμαρχος Καβάλας, αναφέρθηκε σε προσωπικές του εμπειρίες ως πρώην Αξιωματικός του Στρατού Ξηράς  και τόνισε πως θα παρακολουθεί με προσοχή τα θέματα που απασχολούν την αναδιοργάνωση Μονάδων του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας, στην περιοχή της Καβάλας  και τον βαθμό που αυτή μπορεί να επηρεάσει το στρατιωτικό προσωπικό που υπηρετεί στην περιοχή μας. Απέδωσε μάλιστα στα μέλη της Αντιπροσωπείας ως αναμνηστικό δώρο της επίσκεψης τους,  βιβλίο με την ιστορία της Πόλης της Καβάλας.

Επεσήμανε επίσης ότι το Γραφείο του, θα είναι πάντοτε ανοιχτό και ο ίδιος θα είναι διαθέσιμος για έναν γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Πρόεδρος της ΕΣΠΕΑΜ/Θ,  ευχαρίστησε τον  Δήμαρχο Καβάλας για  την ιδιαίτερη ευαισθησία την οποία έχει επιδείξει όλα  τα προηγούμενα χρόνια της ενασχόλησης του με τα κοινά, στους υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο

Πρόεδρος

Νικόλαος Παναγιωτίδης

Επισμηναγός (ΤΣΕ)

Ο

Γενικός Γραμματέας

Χρήστος Δελής

Υποσμηναγός  (ΥΑΔ)

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΕΝΟΣ ΑΟΡΑΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Τσακίρης Α. Γιώργος

Ήταν στα τέλη του 2019 όταν στα δελτία ειδήσεων της χώρας, ξεκίνησαν να γίνονται σποραδικές αναφορές για έναν νέο ιό ο οποίος έπληττε μία συγκεκριμένη περιοχή της Κίνας. Τόσο η μακρινή απόσταση που μας χωρίζει από την αχανή αυτή χώρα, όσο και τα ελάχιστα, για τα πληθυσμιακά της δεδομένα, κρούσματα στα οποία αναφέρονταν, μας έκαναν να αισθανόμαστε πως πρόκειται για κάτι το οποίο δεν μας αφορά.

Έπρεπε να έρθει ο Ιανουάριος του 2020, και συγκεκριμένα η 23η του μήνα, για να μάθουμε πως μία πόλη της Κίνας με το όνομα Γουχάν, με πληθυσμό κοντά στα 10εκ. κατοίκους, έχει τεθεί σε καραντίνα λόγω της ταχείας μετάδοσης ενός νέου κορωνοϊού και τα πολύ σοβαρά συμπτώματα αναπνευστικής ανεπάρκειας που αυτός προκαλεί. Την ίδια ημέρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) χαρακτήριζε ως «μέσου κινδύνου» τον ιό και αποφάσιζε τη στενή παρακολούθηση της πορείας του, αλλά και των μέτρων που έπαιρνε η Κινεζική κυβέρνηση, με σκοπό τον περιορισμό του.

Μία μόλις εβδομάδα αργότερα, ο ΠΟΥ αποφάσιζε ότι η επιδημία του νέου κορωνοϊού στην Κίνα συνιστά «έκτακτη ανάγκη δημόσιας υγείας διεθνούς ανησυχίας».

Ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ κ. Γκεμπρεγέσους, ανακοίνωνε την απόφαση όταν τα κρούσματα, και παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί, είχαν πλέον αρχίσει να καταγράφονται σε τουλάχιστον 18 χώρες.

Ακόμη και τότε όμως, ο ΠΟΥ εκτιμούσε ότι δεν υπήρχε λόγος να περιοριστούν τα ταξίδια και οι εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα.

Σε συνέντευξη τύπου στις 30 Ιανουαρίου, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού ανέφερε πως «Ο ΠΟΥ δεν συνιστά να περιοριστούν τα ταξίδια, οι εμπορικές συναλλαγές και η μετακίνηση (του πληθυσμού) και αντιτίθεται σε κάθε περιορισμό των ταξιδιών» ενώ αναφερόμενος στα μέτρα που λάμβανε η Κίνα, δήλωσε ότι «πιστεύει πως θα ανακόψουν την διάδοση του ιού».

Στις αρχές Φεβρουαρίου μάθαμε ότι έχουν επιβεβαιωθεί περίπου 29.000 κρούσματα, που σε ποσοστό 99% είχαν καταγραφεί στην Κίνα, ενώ μεμονωμένα κρούσματα είχαν διαπιστωθεί και σε ακόμη 26 χώρες, ιδιαίτερα σε γειτονικές της Κίνας περιοχές, λόγω του αυξημένου όγκου ταξιδιωτών.

Τις ίδιες ημέρες, ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, καθηγητής κ. Αθ. Δημόπουλος, σε συνέντευξή του δήλωνε πως «σε σύγκριση με τις άλλες δύο επιδημίες κορωνοϊών τα τελευταία 20 χρόνια (SARS και MERS), ο νέος κορωνοϊός φαίνεται ότι είναι περισσότερο μολυσματικός, καθώς έχει υπολογιστεί ότι κάθε ασθενής προσβάλλει κατά μέσο όρο 2,68 άτομα, αλλά λιγότερο θανατηφόρος».

Τις ίδιες -όμως- επίσης ημέρες, η κατάσταση στην Κίνα φαινόταν πως είχε «ξεφύγει».

Οι ελλείψεις σε προμήθειες βασικού ιατρικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των μασκών, των προστατευτικών στολών και των υψηλής ποιότητας απολυμαντικών στα νοσοκομεία της Γουχάν ήταν πλέον εμφανείς, με τις υποδομές υγείας της πόλης να λειτουργούν πια πέραν των ορίων τους και τις κλίνες των μονάδων εντατικής θεραπείας που προορίζονταν για ασθενείς από τον ιό, να έχουν ήδη υπερκαλυφθεί.

Μόλις στις 12 Μαρτίου ο ΠΟΥ αναβάθμισε σε «πανδημία» την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού, με το Ιράν και την Ιταλία να αποτελούν πλέον τις δύο χώρες στις οποίες εντοπιζόταν σημαντικός αριθμός κρουσμάτων.

Στην Ελλάδα, μετρούσαμε ήδη 89 επιβεβαιωμένα κρούσματα, που σχετίζονταν κατά βάση με ταξιδιώτες από την Ιταλία καθώς και με μια ομάδα προσκυνητών που είχαν ταξιδέψει στο Ισραήλ και την Αίγυπτο και τις επαφές τους.

Η Κίνα, εκείνες τις ημέρες, «μετρούσε» περισσότερα από 81.000 κρούσματα και τουλάχιστον 3.000 θανάτους. Μόλις 10 ημέρες αργότερα, ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαζόταν, με τον ιό να αποτελεί πλέον παγκόσμιο υγειονομικό φαινόμενο.

Στα τέλη πλέον Μαρτίου, με τις περισσότερες χώρες του κόσμου να έχουν ανακοινώσει μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών τους, αλλά και το κλείσιμο δημόσιων δομών και εμπορικών καταστημάτων, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ αναφέρει πως «Με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας. Από μόνα τους αυτά τα μέτρα δεν θα εξαλείψουν τις πανδημίες».

Είχε πλέον αρχίσει να γίνεται εμφανές το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα των επιπτώσεων στις οικονομίες των χωρών που είχαν λάβει περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού.

Ακριβώς τότε, ξεκινούν να εμφανίζονται και οι περισσότερες αντιδράσεις αλλά και τα διάφορα υποθετικά σενάρια, με αντικείμενο το πού αποσκοπούσαν -στο σύνολό τους- όλες οι πολιτικές αποφάσεις που είχαν παρθεί με αφορμή την πανδημία του Covid-19, όπως είχε ονομαστεί ο νέος κορωνοϊός.

Ως ένας από εκείνους που από την πρώτη στιγμή πειθάρχησε στα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, ταυτόχρονα όμως δεν έπαψε να ανησυχεί για «την επόμενη ημέρα» των μέτρων που άκουγε να ανακοινώνονται, ένιωθα την ανάγκη να βρω ακόμη πιο πειστικές απαντήσεις από αυτές που δημόσια προβάλλονταν (και προβάλλονται).

Το «γιατί» που έμμεσα ή άμεσα άκουγα από όλο και περισσότερους που δεν έμεναν ικανοποιημένοι από τις πληροφορίες που έπαιρναν, έπρεπε να απαντηθεί.

Όπως λοιπόν έχει ήδη αναφερθεί πιο πάνω, η εμπειρία που είχε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας από τις δύο προηγούμενες (και πιο γνωστές) περιπτώσεις κορωνοϊών, του SARS και του MERS, ήταν πως με τον περιορισμό και τη νοσηλεία όσων είχαν ασθενήσει, ο ιός σταδιακά «εξασθενούσε».

Κατά τα άλλα, ο νέος κορωνοϊός ήταν «ο μεγάλος άγνωστος».

Αυτό που -σχετικά- άργησε να γίνει αντιληπτό, ήταν πως ο νέος κορωνοϊός ήταν πολύ περισσότερο μολυσματικός από τους προηγούμενους, λιγότερο όμως θανατηφόρος. Ταυτόχρονα, η εμπειρία από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχθηκε και η παρ’ ολίγον κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της Κίνας, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στις πολιτικές αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν.

Η «ομολογία» άλλωστε του γενικού διευθυντή του ΠΟΥ στα τέλη Μαρτίου πως «με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας», απλά επιβεβαίωνε τους φόβους των ηγετών, οι οποίοι είχαν πλέον να αντιμετωπίσουν το εξής δίλημμα : Με το εξαιρετικά σημαντικό δεδομένο πως ο νέος κορωνοϊός είναι περισσότερο μολυσματικός, μεταδίδεται δηλαδή πολύ περισσότερο και πιο γρήγορα από τους προηγούμενους, τι είναι σημαντικότερο και πώς μπορούμε να το ελέγξουμε; Η πιθανή κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της χώρας από την πίεση που θα δεχόταν λόγω της μεγάλης μετάδοσης του ιού και οι πολύ πιθανές οικονομικές και πολιτικές συνέπειες που αυτή (η κατάρρευση) θα επέφερε, ή η προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας, μετά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, που θα μείωναν μεν την πίεση που θα δεχόταν τα συστήματα υγείας, θα επηρέαζαν όμως σημαντικά την γενικότερη εικόνα της οικονομίας της χώρας;

Ποιο από τα δύο θα είχε το μικρότερο (και πολιτικά) κόστος;

Είναι, κατά την γνώμη μου, βέβαιο πως, μπροστά σε έναν «αόρατο και -κυρίως- άγνωστο εχθρό», κανένας πολιτικός ηγέτης δεν θα ρίσκαρε, τόσο την -πολύ πιθανή- κατάρρευση του συστήματος υγείας της χώρας του, αλλά και -κατά συνέπεια- των οικονομικών (και πολιτικών) επιπτώσεων που μία τέτοια κατάρρευση θα προκαλούσε. Και ποιος αλήθεια θα μπορούσε να προβάλει οποιοδήποτε αντεπιχείρημα ενάντια στα περιοριστικά μέτρα που ήταν σίγουρο πως θα πλήξουν την οικονομία της χώρας, όταν το βασικό επιχείρημα για την πλήρη και αυστηρή εφαρμογή τους, ήταν (και είναι) η προστασία της δημόσιας υγείας των πολιτών;

Αυτό που θα προκαλούσε μεν οικονομικό (και πιθανά πολιτικό) κόστος, θα μπορούσε όμως να ελεγχθεί με τα κατάλληλα μέτρα στήριξης αργότερα, ήταν η επιβολή συγκεκριμένων περιοριστικών μέτρων, τόσο στις μετακινήσεις, όσο και στην εμπορική δραστηριότητα της χώρας. Ο τρόπος δε που αυτά τα μέτρα στήριξης της οικονομίας θα μπορούν να παρουσιαστούν, είναι πολύ πιθανό να εκτιμηθούν (αργότερα) θετικά από τους πολίτες.

Η πλάστιγγα, ήταν βέβαιο πως θα έγερνε προς την δεύτερη επιλογή.

Κι όσο πιο σύντομα έπαιρνε κανείς αυτήν την απόφαση, τόσο το καλύτερο.

Σήμερα, έχοντας καταλήξει στο συμπέρασμα πως η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης, με βάση τις πληροφορίες που κάθε στιγμή είχε, ήταν -εκτός από σωστή- και αναμενόμενη, εξακολουθώ να ανησυχώ για την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας.

Μία καθημαγμένη μετά από δέκα μνημονιακά χρόνια οικονομία, δεν ανατάσσεται καθόλου εύκολα μετά από μία πρόσθετη κρίση, που είναι πολύ πιθανό να της στοιχίσει πολύ περισσότερο απ’ όσο αρχικά είχε υπολογιστεί.

Και κανείς σήμερα δεν μπορεί να εγγυηθεί πως ο «αόρατος και άγνωστος εχθρός» , δε θ΄αποτελέσει και πάλι την αφορμή για μελλοντικές προκλήσεις.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Νέο κρούσμα κορονοϊού στη Δράμα, το 11ο συνολικά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με κρούσμα στη Δράμα, το δέκατο τρίτο

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας – ΚΘΒΕ “Η Φυλλάδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου”

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΠΟΤΕΛΛΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Κορωνοϊός: Νέο κρούσμα στη Δράμα, το δωδέκατο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Με τον κ. Λιβάνιο και την Αντιδήμαρχο Δοξάτου κα. Παπαζώτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Πανδραμαϊκος: Έναρξη προετοιμασίας και νέες συνεργασίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Γεννηματά από Δράμα: Η κυβέρνηση τώρα τρέχει και δεν φτάνει με τον κοροναϊό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Νέο κρούσμα, το 15ο, σχεδόν καθημερινά κρούσμα στη Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Η Ευρωπαία CRAIOVA για τέταρτη χρονιά στην Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

ΠΑΝΔΡΑΜΑΪΚΟΣ Α.Ο. και ΝΕΟΓΑΛ Α.Ε. 10 χρόνια μαζί

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Μούσαις χάρισι θύε

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

ΠΑΝΔΡΑΜΑΪΚΟΣ: ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΚΟΝΤΑΞΗ

ΕΛΛΑΔΑ3 εβδομάδες πριν

22 Ιουλίου 2013: Σε διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικοί 50 τεχνικών ειδικοτήτων

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Σε Κυπριακή εταιρεία η ΔΟΞΑ;

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ20 ώρες πριν

Μέτρα και για τη Δράμα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Νέο κρούσμα, το 15ο, σχεδόν καθημερινά κρούσμα στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Αισιοδοξία, ελπίδα και φόβος. Άρθρο,του Τζίμα Μαργαρίτη, καθηγητή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ένα ακόμη κρούσμα ( το 14ο) στη Δράμα την Τετάρτη 6/8/2020

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας στην ΑΜΘ

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Σήμερα είναι απλώς Παρασκευή!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με κρούσμα στη Δράμα, το δέκατο τρίτο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Κορωνοϊός: Νέο κρούσμα στη Δράμα, το δωδέκατο

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Λευκός καπνός, Deal με την κυπριακή εταιρία η ΔΟΞΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Ο ελεύθερος επαγγελματίας Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη, καθηγητή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Η ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ για τον αγώνα των συμβασιούχων του ΓΝ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Ο Κ. Μπλούχος στη Διακομματική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ1 εβδομάδα πριν

63o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ: Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Ο Νίκος Καφαντάρης δυναμικά και την νέα χρονιά στην Δραμινή ομάδα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Ξεκίνησε η προετοιμασία του Bianco Monte ΔΡΑΜΑ 1986

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών

error: Content is protected !!