Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Κώστας Μπλούχος: Ας σταματήσουμε την ηττοπαθή επωδό περί απομόνωσης της Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Άρθρο – παρέμβαση του Δραμινού Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας για τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία

Σε άρθρο-παρέμβαση στα «ΧΡΟΝΙΚΑ της Δράμας», ο Δραμινός Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μπλούχος καταθέτει ξεκάθαρα τη θέση του για τα τεκταινόμενα στον χώρο του Σιδηροδρόμου, τη σύνδεση της Δράμας με τη Σιδηροδρομική Εγνατία και την ανάγκη να υπάρξει νέος σχεδιασμός του Νομού Δράμας για τις επόμενες δεκαετίες. Μιλά για τις προοπτικές που διαμορφώνονται αλλά και την ανάγκη να επικεντρωθεί ο Νομός Δράμας στην αξιοποίηση των συγκριτικών του πλεονεκτημάτων.

Ακολουθεί το άρθρο του Κωνσταντίνου Μπλούχου, Βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας:
«Αναφορικά με το σχεδιαζόμενο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, θα ήθελα να καταθέσω ορισμένες σκέψεις με την ιδιότητα του Δραμινού βουλευτή, του Έλληνα πολίτη και συνάμα του ανθρώπου που αγωνίζεται να ξεκινήσει μία αναπτυξιακή τροχιά για τον τόπο μας, τον στενό της Δράμας και τον ευρύτερο, της βορειοελλαδικής περιφέρειας.

Τίποτε δεν μπορεί να ιδωθεί στιγμιαία. Η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι έργο σχεδιαζόμενο επί χάρτου εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες κατά τη θητεία πολλών κυβερνήσεων. Εντελώς ενδεικτικά, μπορεί κάποιος να ανατρέξει σε σχέδια και δηλώσεις του κ. Χρήστου Σπίρτζη ως αρμόδιου Υπουργού σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, από τον Ιανουάριο του 2016.

Έτσι κι αλλιώς, είναι αναγκαίος ο αναστοχασμός περί τη λειτουργία του σιδηροδρόμου βορείως της Θεσσαλονίκης, σχεδιασμένου από τις αρχές και τις εξουσίες ενός κράτους που δεν υπάρχει (Οθωμανική Αυτοκρατορία) για τις ανάγκες μίας εποχής που παρήλθε ανεπιστρεπτί (1897).

Όπως επίσης έχουν παρέλθει τα παρηκμασμένα μοντέλα τοπικής ανάπτυξης με τη δημιουργία στρατοπέδων/κέντρων εκπαίδευσης ή ΑΕΙ «ουχί παραδεδεγμένης χρησιμότητος». Αυτές οι πρακτικές, μάλλον προβλήματα δημιούργησαν παρά πλούτο.

Η αναπτυξιακή προοπτική του τόπου μας και κάθε τόπου σχετίζεται με τη ρεαλιστική στοχοθεσία από την τοπική μας κοινωνία, την Αυτοδιοίκηση (Τοπική και Περιφερειακή) και ασφαλώς την εκάστοτε κυβέρνηση, όπως η σημερινή, η οποία καλείται να εξορθολογήσει τετελεσμένα άλλων εποχών που οδήγησαν σε αδιέξοδα.

Κάθε έργο, ειδικά ένα μεγάλο όπως η Σιδηροδρομική Εγνατία, πρέπει να έχει ξεκάθαρη σκοπιμότητα που να εξασφαλίζει προοπτική στη χώρα. Οι τοπικισμοί στη λογική αυτής της στοχοθεσίας δεν χωρούν. Η σύνδεση των μεγάλων λιμανιών της χώρας μας (Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης), ειδικά όταν αυτά αποτελούν βασικούς μοχλούς ανάπτυξης και ευημερίας, ξεπερνούν τα ενδεχόμενα παράπονα πόλεων όπως η δική μας ή των Σερρών, επειδή δεν μπαίνουν σε προτεραιότητα σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη. Έτσι κι αλλιώς, η ως τώρα χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον μέσο Δραμινό πολίτη ήταν περιορισμένη και αφορούσε κυρίως μεταφορά προς τη Θράκη ή την πόλη των Σερρών.

Να τονίσω εδώ ότι το βασικό επιχείρημα το οποίο κάποιοι είτε το αγνοούν είτε εσκεμμένα το αποσιωπούν: «το συγκεκριμένο έργο έχει ήδη παραληφθεί» και αφορά συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. έργο. Αναφορικά με το μελετητικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας το οποίο σχετίζεται με τα τεχνικά της σημεία, έχει κλείσει ο κύκλος διαβούλευσης, οπότε η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντός μας ούτε σαν άσκηση πεδίου μπορεί να εκληφθεί, πόσο δε μάλλον να άρει τα τετελεσμένα!

Επίσης, εξίσου σημαντικό αλλά και πάλι αποκρυπτόμενο ή αγνοούμενο είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη χάραξη προκρίθηκε για να εξυπηρετήσει κάποια χαρακτηριστικά, όπως π.χ. την ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα, πράγμα που αποτελούσε προαπαιτούμενο των όρων διαλειτουργικότητας και χρηματοδότησης της Ε.Ε. Έτσι, η όποια άλλη χάραξη προσκρούει στο ότι το γεωγραφικό ανάγλυφο δεν βοηθά να δοθούν τα γεωμετρικά εκείνα χαρακτηριστικά της γραμμής για να εξυπηρετείται ο στόχος της ταχύτητας χωρίς να αυξάνεται δραματικά το κόστος (λόγω της απαίτησης μεγάλων τεχνικών έργων όπως γέφυρες, σήραγγες κτλ.), με κίνδυνο να καταστεί το έργο μη βιώσιμο και συνεπώς μη επιλέξιμο προς χρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία. Είναι αυτά τα σημεία, λοιπόν, των οποίων η πραγματικότητα αντιδιαστέλλεται με το δικό μας συναισθηματικό φορτίο ή τον υποβόσκοντα λαϊκισμό ορισμένων από εμάς.

Η διαφαινόμενη παράκαμψη της Δράμας από τη Σιδηροδρομική Εγνατία δεν σημαίνει περιθωριοποίηση της Δράμας για τους εξής λόγους:
-Η δυνατότητα εξυπηρέτησης της Δράμας με έναν σιδηροδρομικό σταθμό στον Αμυγδαλεώνα και με μία τακτική λεωφορειακή –ή και σιδηροδρομική μελλοντικά– σύνδεση με τον σταθμό αυτό, προβάλλει ως μία πιθανή εξαιρετική λύση.
-Η χρήση και ταυτόχρονα ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να λειτουργεί συνδυαστικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία, δεν θα πάψει να αποτελεί πρόκληση ανάπτυξης, καθώς δημιουργείται έτσι ένα ολοκληρωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Αναρωτήθηκαν ποτέ όσοι είναι έτοιμοι να σηκώσουν ασκόπως τα επαναστατικά λάβαρα -λόγω συνδρόμου παρατεταμένης καταδίωξης- τη σημασία που θα είχε για τον τόπο μας η τουριστική χρήση παλαιών αμαξοστοιχιών – μουσείων στη γραμμή Δράμα – Τοξότες, σε παραποτάμια προς τον Νέστο δρομολόγια, ταυτόχρονα προς την κανονική χρήση του συγκεκριμένου δικτύου;

-Η σύνδεσή μας και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με την πόλη των Σερρών συνεχίζει να είναι κάτι σημαντικό και διόλου ευκαταφρόνητο. Αρκεί να εξασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός και η ηλεκτροδότηση του υπάρχοντος δικτύου.

Η αναπτυξιακή προοπτική της Δράμας ως ζητούμενο δεν έχει να κάνει πρωτευόντως με τη σιδηροδρομική της σύνδεση με άλλες πόλεις.

Διαφωνώ με πολλούς συμπολίτες της αυτοδιοίκησης καθώς και με τους φίλους συμπολίτες βουλευτές. Η Δράμα το πρώτο πράγμα που θέλει είναι να αποβάλει το σύμπλεγμα του περιθωριοποιημένου. Χρειάζεται άμεσα την ενεργοποίηση των δημιουργικών της δυνάμεων, οι οποίες θα φτιάξουν ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για τις επόμενες αρκετές δεκαετίες, και με βάση το σχέδιο αυτό να πορευτεί.

Το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας αποτελεί έργο πνοής για τη χώρα. Δεν θα πρέπει η τοπικιστική γκρίνια Σερραίων και Δραμινών να γίνει εμπόδιο στην προοπτική αυτή.

Είναι απείρως πιο ωφέλιμο οι τοπικές αρχές μας να ασχοληθούν και να συνδιαμορφώσουν τα του οίκου μας:

  • Να σχεδιαστεί μία ολοκληρωμένη περιφερειακή οδός με προοπτική δεκαετιών για την πόλη μας. Σήμερα, σε κάποιες ημέρες της εβδομάδας, από συγκεκριμένα σημεία του νομού είναι πολύ δύσκολη η γρήγορη πρόσβαση προς το Γενικό Νοσοκομείο. Είναι ουσιαστικότερο οιουδήποτε έργου ο επειγόντως αναγκεμένος κάτοικος της Μαυρολεύκης ή της Πετρούσας να μπορεί να είναι σε 5 λεπτά στο νοσοκομείο.
  • Να ανακατασκευαστεί και να βελτιωθεί η οδική μας σύνδεση με την Καβάλα, περιοχή τεράστιου ενδιαφέροντος για τον μέσο πολίτη, ειδικά για το θέρος. Η ενδεχόμενη κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου κλειστού τύπου για Καβάλα θα υπερκαλύψει κάθε πιθανό παράπονο σιδηροδρομικής παράκαμψης της Δράμας (οιονεί σύνδεση με μελλοντικό σταθμό Αμυγδαλεώνα).
  • Να γίνουμε προορισμός χειμερινού και θεματικού τουρισμού με τις ανάλογες υποδομές.
  • Να εξετάσουμε το ενδεχόμενο αφενός προσέλκυσης επιχειρήσεων επιστημονικών εφαρμογών και τεχνολογικού σχεδιασμού και αφετέρου δημιουργίας συνθηκών βιομηχανικής μας ανάπτυξης βάσει του μεταλλευτικού και αγροτοκτηνοτροφικού μας πλούτου.

Όταν πάψουμε να μεμψιμοιρούμε και αποτινάξουμε την εσωστρέφειά μας, τότε, και μόνο τότε, θα επικεντρωθούμε στην αξιοποίηση των πανθομολογούμενων συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων.

Ας σταματήσουμε την ηττοπαθή επωδό περί «απομόνωσης της Δράμας». Εξαγγέλθηκε ήδη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό η δημοπράτηση του έργου του κάθετου άξονα Δράμας – Αμφίπολης ως το τέλος του έτους. Ήμασταν εκεί όλοι οι αυτοδιοικητικοί εκπρόσωποι Δήμων και Περιφέρειας ομού μετά του κυβερνητικού βουλευτή και χαιρόμασταν με την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί αυτή η κακοφωνία περί «συνεχιζόμενης απομόνωσης», όταν μάλιστα το σχεδιαζόμενο σιδηροδρομικό έργο έχει ορίζοντα υλοποίησης πέραν της δεκαετίας; Και όταν υπάρχει πλέον κεντρική διοίκηση και κυβερνήτης οι οποίοι επιδεικνύουν αποφασιστικότητα στο να τελειώνουμε με λιμνάζοντα ζητήματα (βλ. κάθετος άξονας Εγνατίας, Δράμα – Αμφίπολη).

Ενωμένοι, με δημιουργική διάθεση, πρέπει να κοιτάξουμε μακριά και μπροστά. Για τις επόμενες γενιές και για τον τόπο μας που αγαπούμε όλοι/ες κι ο οποίος μας χρειάζεται όλους/ες εξίσου».

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Ο Κώστας Δουβαλίδης για τον Μπάμπη Σδρόλα

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Κύριε…Προπονητή μου , Δάσκαλε μου , Άνθρωπε μου….μα πάνω από όλα…Πατέρα μου…
Η λύπη μεγάλη.
Έφυγες για ένα ταξίδι μόνος σου.
Συνήθως τα κάναμε πλάι πλάι όλα αυτά τα χρόνια που ήσουν δίπλα μου και στήριζες το κάθε μου βήμα , την κάθε μου απόφαση.
Πάντα ήσουν εκεί για να μου δείχνεις τι πρέπει να κάνω!
Δυστυχώς ήρθε η ώρα να κανείς το πιο μακρινό ταξίδι από όλα μόνος σου.
Κάποια στιγμή θα συναντηθούμε ξανά.
Καλό παράδεισο να έχεις!
Θα σε αγαπάμε εμείς τα παιδιά σου και η οικογένεια σου!
Θα είσαι πάντα χαραγμένος στην καρδιά μας!

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Περιοδεία Γραμματέα Κ.Π.Ε. ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Σπυρόπουλου, σε Δράμα

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Περιοδεία Γραμματέα Κ.Π.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέα Σπυρόπουλου, σε Δράμα και Ξάνθη

Επίσκεψη σε Δράμα και Ξάνθη θα πραγματοποιήσει το επόμενο διήμερο, 3 και 4 Οκτωβρίου 2023, ο Γραμματέας της Κ.Π.Ε. του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Ανδρέας Σπυρόπουλος. 

Αύριο, Τρίτη 3 Οκτωβρίου, στις 19.00, θα παραβρεθεί στα εγκαίνια των Γραφείων της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής Δράμας.

Την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου ο κ. Σπυρόπουλος θα περιοδεύσει στην Ξάνθη. Ειδικότερα, στις 9.30 θα έχει συνάντηση με τον Αλιευτικό Συνεταιρισμό Βιστωνίδας και στις 10.15 με τους Λιμενεργάτες του Πόρτο Λάγος. Θα ακολουθήσουν στις 11.00 σύντομη περιοδεία στη Γενισέα και στις 11.45 κατάθεση στεφάνου στην Πλατεία Ελευθερίας της Ξάνθης. Στις 12.15, ο κ. Σπυρόπουλος θα παρακολουθήσει τη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση για τα Ελευθέρια Ξάνθης και στις 13.30 θα έχει συνάντηση με στελέχη σε καφετέρια της Ξάνθης στο Κυβερνείο.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θυρανοίξια στο εξωκλήσι του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στα Κουδούνια

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Την Κυριακή 1 Οκτωβρίου στις 17:30μ.μ. Θα πραγματοποιηθούν τα θυρανοίξια στο εξωκλήσι του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στα Κουδούνια.

Θα ακολουθήσει δεξίωση με ζωντανή μουσική και εδέσματα!
Το εξωκλήσι βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο!
Σας περιμένουμε…!!!
Κοινότητα Κουδουνίων

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Δημοτικές 20232 εβδομάδες πριν

“Project για τη Δράμα”: Πόσες ψήφους αξίζει ένα εμβόλιο;

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Απόπειρα βιασμού νεαρής στη Δράμα σε πυλωτή οικοδομής

Δημοτικές 20233 ημέρες πριν

Δημοσκόπηση στο Δήμο Δράμας – Εκλογές 2023

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δράμα: Συνελήφθη 62χρονος που μετέτρεψε την αυλή του σε αρχαιολογικό μουσείο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Αποτελέσματα εκλογών ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Δράμας

Δημοτικές 20232 εβδομάδες πριν

Ηχηρό μήνυμα αλλαγής και ανάτασης της Δράμας!

Δημοτικές 20233 εβδομάδες πριν

Παρουσίαση ψηφοδελτίων της Λαϊκής Συσπείρωσης

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Επίσκεψη Κασσελάκη στη Δράμα

Περιφερειακές 20234 εβδομάδες πριν

Υποψήφιοι Περιφερειακοί Σϋμβουλοι ΠΕ Δράμας με τη Λαϊκή Συσπείρωση

Δημοτικές 20232 εβδομάδες πριν

Ένωση Κυριών Δράμας: Όαση κοινωνικής προσφοράς

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Η Υφυπουργός τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη στο 2ο φεστιβάλ γαστρονομίας Δράμας

Δημοτικές 20233 εβδομάδες πριν

Project για τη Δράμα: Πολιτισμός και Άνθρωπος

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Project για τη Δράμα: Λήξις συναγερμού!

Δημοτικές 20232 εβδομάδες πριν

Σύλλογος Παραπληγικών Δράμας Όλοι διαφορετικοί. Όλοι ίσοι.

Περιφερειακές 202314 ώρες πριν

Όλγα Καρατζόγλου, υπ. Περιφερειακή Σύμβουλος με την Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Ο Κώστας Δουβαλίδης για τον Μπάμπη Σδρόλα

Δημοτικές 20231 ημέρα πριν

Πόλη + Ζωή: Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Περιοδεία Γραμματέα Κ.Π.Ε. ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Σπυρόπουλου, σε Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Θυρανοίξια στο εξωκλήσι του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στα Κουδούνια

Δημοτικές 20233 ημέρες πριν

Δημοσκόπηση στο Δήμο Δράμας – Εκλογές 2023

Δημοτικές 20234 ημέρες πριν

H ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Τροποποίηση της Δράση 3δ.5-6.1 ΠΕΠ υφισταμένων επιχειρήσεων

Δημοτικές 20234 ημέρες πριν

Πρόγραμμα Project για τη Δράμα (μέρος 5ο )

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Πλούσιος ο απολογισμός έργων του Δήμου Δοξάτου την περίοδο 2019-2023

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Επίσκεψη στον Σύλλογο Καρκινοπαθών Δράμας και στα Δικαστήρια Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Θ. Ξανθόπουλος: Να λειτουργήσουν άμεσα οι φυλακές Νικηφόρου Δράμας

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Κυριακή Παπαζώτου: «Στον Δήμο μας υλοποιούνται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους 40.000.000 €»

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Ομιλία του υπ. Δημάρχου Δράμας Γ. Παπαδόπουλου και παρουσίαση υποψηφίων

Δημοτικές 20235 ημέρες πριν

Project για τη Δράμα: Λήξις συναγερμού!

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών