Connect with us
GoDrama

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

ΜΠΑΜΠΙΝΤΕΝ -Αρκούδες & Παραδοσιακός Γάμος

Δημοσιεύθηκε

στις

Στις 8 Ιανουαρίου γιορτάζεται η ημέρα της γιαγιάς μαμής – Μπάμπιντεν.

Dimitrios Stampoulis

Η Μαμή λόγω της σπουδαιότητας, του ρόλου της, στη διαδικασία αναπαραγωγής της παραδοσιακής κοινωνίας, κατείχε εξίσου και μια εγνωσμένου κύρους εκτίμηση, αποδοχή και αναγνώριση απ΄ όλους τους κατοίκους της. Οι πρόγονοί μας έχοντας βαθιά επίγνωση του κοινωνικού ρόλου της Μαμής και της προσφοράς της, την ενέταξαν και της αφιέρωσαν ιδιαίτερη εορταστική ημέρα στο ετήσιο κύκλο της ύπαρξής τους – στο πολιτισμό τους.

Θα πρέπει για να κατανοήσουμε το βάρος της ευθύνης της Μαμής, να ενστερνισθούμε τις συνθήκες και τις καταστάσεις στις οποίες καλούνταν να προσφέρει το θεάρεστο έργο της.
Η Μαμή είναι αυτή που πρώτη βίωνε τη μαγεία της έλευσης του νεογέννητου. Αυτή πρώτη ασπάζονταν στα χέρια της, την νέα ζωή – το νεογέννητο άνθρωπο- που έρχονταν στο κόσμο μας.

Το λειτούργημά της ιδιαίτερα κρίσιμο, με πολλές απαιτήσεις, γεμάτο ευθύνες από αναπάντεχους κινδύνους που ελλόχευαν σε κάθε γέννα – τοκετό ξεχωριστά!!! Η Μαμή ήταν πράος άνθρωπος, διακρίνονταν για τη σοφία της, την ωριμότητα και την υπευθυνότητα των λόγων και των πράξεών της. Κατείχε ιδιαίτερες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, καθώς χειρίζονταν με υπερευαισθησία, δεξιοτεχνία, μέσα και τεχνικές, ώστε να φέρει το νεογνό στο κόσμο αλλά και να κρατήσει την μητέρα στη ζωή.

Η Μαμή ήταν συνήθως ηλικιωμένη γυναίκα, που είχε κλείσει το κύκλο της τεκνοποίησης. Η Μαμή επίσης λατρεύονταν και ως η Υπερμητέρα καθώς τόσο η λεχώνα όσο και το νεογέννητο, ήταν για κάποιες ώρες η ύπαρξή τους – η τύχη τους στα δικά της χέρια αφημένες.

Την γιαγιά Μαμή την ημέρα αυτή, σε ένδειξη βαθιάς εκτίμησης και ευγνωμοσύνης, επισκέπτονται στο σπίτι της, οι μητέρες, τις οποίες ξεγέννησε το προηγούμενο χρόνο, προσφέροντάς της δώρα. Κυρίως ποδιά, ζώνη, κάλτσες, σαπούνι, πετσέτα αλλά και διάφορα άλλα δώρα.

Η υποδοχή από την Μαμή γίνεται στην είσοδο του σπιτιού της, η οποία τις καλωσορίζει με ευχές και κεράσματα. Στη συνέχεια ακολουθεί το πλύσιμο των χεριών της Μαμής, παρουσία των μητέρων και κατόπιν στρώνεται το τραπέζι προς τιμήν των επισκεπτριών της.

Το έθιμο του εορτασμού της Ημέρας της γιαγιάς Μαμής ουσιαστικά ήταν στα παλαιότερα χρόνια, συνυφασμένο με την γονιμότητα του ανθρώπου και γενικότερα τη καρποφορία της Φύσης, καθώς και με την κάθαρση των ψυχών και τον καθαρμό των σωμάτων. Το όλο τελετουργικό είχε βαθιές ρίζες στην αγροτική κοινωνία, που απέρρεαν και ήταν μέρος των λατρευτικών ορφικών και διονυσιακών δοξασιών των κατοίκων. Το όλο τελετουργικό απηχεί στη γέννηση και την αναπαραγωγής της Φύσης – των ανθρώπων που αποκρυσταλλώνεται στο τιμώμενο πρόσωπο της Μπάμπως.

Την ημέρα αυτή, επίσης αναβιώνει στο Βώλακα και ο παραδοσιακός Σατυρικός γάμος, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο.
Το μυστήριο του παραδοσιακού Σατυρικού γάμου ξεκινά από το νωρίς το πρωί και ολοκληρώνεται με γλέντι για όλο το παρευρισκόμενο κόσμο.

Καθ΄ όλη της διάρκεια του δρώμενου ακολουθείται πιστά η διαδικασία της τέλεσης του καθιερωμένου θρησκευτικού Γάμου με την συνοδεία των Μουσικών οργάνων, των τοπικών τραγουδιών και των χορών. Στο τελετουργικό όμως του Μυστηρίου της Στέψης εξελίσσεται σε Διονυσιακός καθώς δεσπόζουσα θέση παίρνουν, οι βωμολοχίες, τα πειράγματα και φυσικά τα διάφορα ευτράπελα, τα οποία αναδεικνύουν και προσδίδουν μια εύθυμη και ευχάριστη ατμόσφαιρα στο δρώμενο.
Ο Γάμος κορυφώνεται με το γλέντι στο κέντρο του χωριού με την συμμετοχή όλων.

Την ημέρα αυτή αναβιώνει και το έθιμο της Αρκούδας.
Όπως και τα καρναβάλια έτσι και Αρκούδες είναι μεταμφιεσμένοι άνθρωποι με προβιές κατά ομάδες αποτελούμενες από 4-5 μέλη συνοδεύονται από τον Αρκουδιάρη, ο οποίος καθοδηγεί την ομάδα με τις Αρκούδες του.

Ο Αρκουδιάρης κρατά στο χέρι του ένα ντέφι, ένα κοντάρι και έναν τορβά.
Κάθε Αρκούδα φέρει ένα κουδούνι στη μέση της, το οποίο κτυπούν επιδεικτικά μπροστά στους επισκέπτες για να αποκομίσουν κάποιο φιλοδώρημα.

Κάθε Αρκούδα κρατά και ένα κόκαλο μαζί της για αυτοπροστασία σε περίπτωση που παρενοχληθούν από το παρευρισκόμενο πλήθος, θεατές. Αυτό το κόπανο έχει τον συμβολισμό του !!!
Παράλληλα εκτυλίσσονται και διάφορες αναπαραστάσεις με τις Αρκούδες και τον Αρκουδιάρη από το κύκλο της γεωργικής παραγωγής, όπως το όργωμα και τη σπορά.

Βέβαια υπάρχουν και περιφερόμενοι μεταμφιεσμένοι Θίασοι και μεμονωμένα άτομα, που διαχέονται ανάμεσα στο πλήθος, που προσπαθούν με την παρουσία τους να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων.

Όλες οι δράσεις του Δωδεκαημέρου, ιδιαίτερα αυτές των Κουδουνοφόρων με τις μεταμφιέσεις με δέρματα ζώων, τον ήχο των κουδουνιών τους και το θόρυβο που παράγουν στη κίνησή τους, τη στάχτη και στα σταχτώματα που υποβάλλονται οι παρευρισκόμενοι, το όργωμα και η σπορά και οι ποικίλες άλλες θεατρικές αναπαραστάσεις από την καθημερινότητα των κατοίκων, οι καθολικοί χοροί, η μουσική και τα τραγούδια, η ανταλλαγή ευχών, εντάσσονται και αποσκοπούν στην αναζωογόνηση της γης, στη βλάστηση και την ευκαρπία της Φύσης.
Με εξαίρεση την Ημέρα της Μπάμπως, όπου είναι αισθητή η γυναικεία παρουσία, σε όλα τα άλλα δρώμενα κυριαρχεί αποκλειστικά ο άνδρας.!!!

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και πλήθος
Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούνΗ εικόνα ίσως περιέχει: 15 άτομα, , τα οποία χαμογελούν, γένι

Διαβάστε όλο το άρθρο
Advertisement Book transfer in Greece 728*90
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Το σχόλιο σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Βώλακας: ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ του ΑΡΡΑΒΩΝΑ – ΓΑΜΟΥ (Μέρος 1ο)

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Κοινωνικοί Θεσμοί και Παραδόσεις του Βώλακα

Άρθρο του Δημήτρη Σταμπουλή

Οι παραδοσιακές μας αγροκτηνοτροφικές κοινότητες – κοινωνίες, ήταν πατριαρχικά δομημένες – δεσποτικές. Η μεγάλη οικογένεια, όπου συμβίωναν στο ίδιο Νοικοκυριό τρεις γενεές, με τον γηραιότερο να είναι ο αρχηγός της Οικογένειας, ήταν ένα από τα βασικά γνωρίσματα της εποχής εκείνης.

Στις ανδροκρατούμενες κοινωνίες όπως της δικής μας, οι άνδρες είχαν προνόμια και οι γυναίκες υποχρεώσεις. Είχαν το πάνω χέρι. Οι άνδρες ήταν αυτοί που κάνανε το κουμάντο σε όλες τις εκφάνσεις της οικογενειακής ζωής και της παραγωγικής διαδικασίας.

Οι γυναίκες αν και συνεισέφεραν τα μέγιστα στη ζωή της οικογένειας όχι μόνον δεν λογαριάζονταν ως προσωπικότητες αλλά δεν είχαν ούτε καν υπόληψη. Σημαντικότατος ο ρόλος της γυναίκας που δεν περιορίζονταν στις εργασίες του Σπιτιού και την τεκνοποίηση αλλά και η συμμετοχή της στην οικονομική – παραγωγή διαδικασία ήταν καταλυτική.

Οι γονείς δεν είναι αυτοί που έχουν μόνον την ευθύνη της ανατροφής των δικών τους παιδιών, αλλά καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό ακόμη και το μέλλον των γενεών που έπονται αυτών, ενόσω βρίσκονται εν ζωή. Ο Πρωτότοκος (ο πρώτος γιός της οικογένειας) και στη δική μας περίπτωση αποτελεί τον εκλεκτό, το θείο δώρο, όπου πάνω του στρέφονται όλες οι φροντίδες και τα ενδιαφέροντα της οικογένειας καθώς θα εκπαιδευτεί κατάλληλα για να αναλάβει τα σκήπτρα της οικογενειακής διαιώνισης – παράδοσης.

Η κοινωνική καταγωγή ή προέλευση έπαιζε και εξακολουθεί να διαδραματίζει καθοριστικό παράγοντα στην ποιότητα της ζωής των ανθρώπων. Μια οικογένεια αποφασίζει από συμφέρον και μόνον, να ενώσει το κορίτσι της με το αγόρι μιας άλλης οικογένειας, συνήθως ίδιας κοινωνικής καταγωγής, όπου οι ενδιαφερόμενοι μελλόνυμφοι δεν έχουν απολύτως καμιά άλλη εναλλακτική επιλογή. Όταν το άτομο στερείται του δικαιώματος ν΄ αποφασίζει για τον εαυτό του, τότε βρίσκεται σε καθεστώτος δουλείας.

Ο παραδοσιακός γάμος, όπως συνηθίζεται να λέγεται το θρησκευτικό μυστήριο του γάμου, αποτελούσε μία ολοκληρωμένη τελετουργία, στην οποία συμμετείχαν και ήταν καλεσμένοι – χωρίς καμιά εξαίρεση όλοι οι κάτοικοι του χωριού. Τόσο οι γάμοι όσο και οι αρραβώνες αλλά και άλλα σημαντικά σημαδιακά, ουσιαστικά κοινωνικά γεγονότα στη ζωή των κατοίκων, επικράτησαν να θεωρούνται και να ονομάζονται κοινωνικοί θεσμοί.

Οι παραγωγικές διαδικασίες ήταν αυτές που καθόριζαν και καθορίζουν κυρίως το τρόπο ζωής της εκάστοτε κοινωνίας. Μέσα στα πλαίσια της αγροκτηνοτροφίας διαμορφώθηκε και ο τρόπος ζωής των κατοίκων και αναπτύχθηκαν, οι ηθικές αξίες και οι κοινωνικοί θεσμοί που διέπουν και χαρακτηρίζουν ακόμα σε μεγάλο βαθμό την κλειστή και απομακρυσμένη κοινότητα του Βώλακα.

Η διατύπωση της άποψης ότι και η τεκνοποίηση έπαιρνε μέρος σε καθορισμένες εποχές στην γεωργική, κτηνοτροφική κλειστή κοινωνία του Βώλακα μπορεί κάποιος να το επαληθεύσει μέσω των ληξιαρχικών πράξεων γεννήσεως για την εποχή εκείνη.

Η περίοδος των αρραβώνων διαρκούσε κυρίως από τα Χριστούγεννα μέχρι τον Οκτώβρη. Από τον Οκτώβρη μέχρι τον Μάιο τελούνταν ουσιαστικά οι γάμοι και μάλιστα στις μεγάλες εορτές της ορθοδοξίας, όπως του Αγίου Δημητρίου, Αθανασίου, Γεωργίου. Το φαινόμενο της τέλεσης ομαδικών γάμων τις συγκεκριμένες αυτές εορτάσιμες ημέρες είχε πάρει την μορφή ενός άτυπου θεσμού.

Σπάνια παντρεύονταν οι νέοι την περίοδο του καλοκαιριού ιδίως μάλιστα σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου επικρατούσε λόγος ανώτερης βίας όπως: όταν κάποιο ζευγάρι κλέβονταν, όταν κάποιος ξαναπαντρεύονταν, όταν καλούνταν ο νέος στο στρατό ή σε επιστράτευση κ.α. .

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Στη Δράμα η Αγία Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πηγή: orthodoxianewsagency.gr

Την Αγία Ζώνη υποδέχθηκε χθες με τιμές αρχηγού κράτους η πόλη της Δράμας. Από το πρωί οι πιστοί συρρέουν στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου προκειμένου να προσκυνήσουν το ιερό αυτό θησαύρισμα , να προσευχηθούν και να λάβουν την ευλογία.

Το ιερό θησαύρισμα που κόμισε ο Καθηγούμενος της Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ υποδέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος στη πλατεία Ελευθερίας, παρουσία Αγήματος της Φρουράς Δράμας, τοπικών στρατιωτικών και πολιτικών αρχών, του ιερού κλήρου και πλήθους ευσεβούς λαού. Ακολούθησε λιτάνευση μέχρι τον ιερό ναό του Αγίου Νικολάου όπου και θα εκτεθεί προς προσκύνηση η Τίμια Ζώνη.

Από τη πρώτη στιγμή ο ευσεβής λαός της Δράμας εκδήλωσε την ευλάβεια και το σεβασμό του στο πρόσωπο της Παναγίας και «πλημμύρισε» τον ιερό ναό για να προσκυνήσει και να προσευχηθεί ενώπιον του ιερού σκηνώματος της Αγίας Ζώνης, ενώ από νωρίς οι πιστοί κατέκλυσαν την κεντρική Πλατεία της πόλης.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η έλευση της Αγίας Ζώνης ήταν το κεντρικό θέμα συζήτησης μεταξύ των κατοίκων τις προηγούμενες ημέρες, ενώ όλοι μετρούσαν αντίστροφα τις ημέρες και τις ώρες για την έλευση του ιερού θησαυρίσματος.

  • Ρεπορτάζ: Βασίλης Χάδος – Ραφαήλ Γεωργιάδης
  • Επιμέλεια βίντεο: Πέπη Οικονομάκη
  • Κάμερα: Αλέξης Κωνστάντης – Ακης Τσεπίλης – Δημήτρης Καστόρης
  • Μοντάζ: Μαριάνθη Ματζίρη

Πλήθος κόσμου συνέρευσε και σήμερα για να προσκυνήσει της Αγία Ζώνη 

Με αμείωτη ένταση και ιδιαίτερο σεβασμό συνεχίζεται το προσκύνημα της Αγίας Ζώνης στη πόλη της Δράμας.

Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες και τη βροχόπτωση πιστοί από όλα τα μήκη και πλάτη της Μητροπόλεως Δράμας, τη Θεσσαλονίκη, τις όμορες Μητροπόλεις αλλά και την ομόδοξη γειτονική χώρα της Βουλγαρίας καταφθάνουν να κλείνουν ευλαβικό γόνυ στο μοναδικό θεομητορικό σέβασμα και να καταθέσουν τα αιτήματα των καρδιών τους.

Όπως διαπιστώνεται μέρα με τη μέρα και στιγμή προς στιγμή η ευσέβεια του λαού της Δράμας, ο οποίος ως προσφυγικός ξέρει να αγαπά τη Παναγία και να εκδηλώνει αυτή του την πίστη με κάθε ευκαιρία, κορυφώνεται, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει αλλού παρηγοριά και ελπίδα εκτός από Αυτή που μεσιτεύει για όλους τους ανθρώπους.

Όπως μαρτυρούν και οι ιερείς που διακονούν αυτές τις μέρες τον ιερό ναό του αγ. Νικολάου πολλά είναι τα άτεκνα ζευγάρια που προσέρχονται και ασπάζονται την Αγία ζώνη ζητώντας τη χάρη της για να πολυπόθητη τεκνοποιία αλλά και πολλοί ασθενείς που ελπίζουν στο θαύμα της Παναγίας και την νίκη στην επάρατη νόσο. Αξίζει να σημειώσουμε ότι συγκινητική είναι η παρουσία των νέων οι οποίο συμμετέχουν στις ιερές ακολουθίες που τελούνται νυχθημερόν στο ναό αλλά και ηλικιωμένων που περιμένουν υπομονετικά στην ουρά για να προσκυνήσουν. Ο πιστός λαός της γειτονικής Θράκης θα εχει την ευλογία να προσκυνήσει την Αγία Ζώνη στο Βατοπαιδινό μετόχι του αγ. Νικολάου στο Πόρτο Λαγός όπου θα φτάσει η αγία ζώνη τη Κυριακή το απόγευμα στις 4 μ.μ.

Αύριο το πρωί στον Αγ. Νικόλαο θα ιερουργήσει ο Γέροντας Εφραίμ με τους Βατοπαιδινούς πατέρες ενώ το απόγευμα στο ιερό ευχέλαιο θα τελέσει ο Σεβ. Μητροπολίτης Δράμας κ. Παύλος προς αγιασμό και ανακούφιση των πιστών.

Οι λατρευτικές εκδηλώσεις θα κορυφωθούν τη Κυριακή το πρωί με την αρχιερατική λειτουργία και τη λιτάνευση της Αγίας Ζώνης στους δρόμους της πόλης πριν την αναχώρηση της για το Πόρτο Λάγος.

Το πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών

Σύμφωνα με το πρόγραμμα Ιερών Ακολουθιών το Σάββατο, 22 του μηνός θα τελεστεί στις 7 το πρωί Όρθρος, Θεία Λειτουργία και στις 12 το μεσημέρι θα γίνει παράκληση, ενώ στις 7 το απόγευμα θα τελεστεί ο Εσπερινός και Ιερό Ευχέλαιο.

Την Κυριακή, 23 Ιουνίου θα τελεστεί Όρθρος, Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και στις 10.30 έως τις 11.00 θα γίνει λιτάνευση της Τιμίας Ζώνης. Ακολούθως στις 12 το μεσημέρι θα γίνει παράκληση και αναχώρηση της Τιμίας Ζώνης.

Η Τίμια Ζώνη

Η Τιμία Ζώνη ή Τίμια Ζώνη ή Αγία Ζώνη της Θεοτόκου είναι ένα πανίερο χριστιανικό προσκύνημα που βρίσκεται στη Μονή Βατοπεδίου στο Άγιο Όρος, εντός ασημένιας μεταγενέστερης θήκης, αποτελούμενη από τρία τεμάχια.

Αφιερώθηκε στη Μονή αυτή, σύμφωνα με τη παράδοση, το έτος 1101 από το Λάζαρο της Σερβίας.

Κατά την ιερή παράδοση την Αγία Ζώνη παρέδωσε η Παναγία στον Απόστολο Θωμά αμέσως μετά την κοίμησή της και στη συνέχεια την ανάληψή της.

Θεωρείται πλέον πανίερο προσκύνημα εκ του γεγονότος ότι αποτελεί το μοναδικό προσωπικό αντικείμενο της Παναγίας που έχει διασωθεί.

 

Συγκινητικές στιγμές στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας

Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί η υποδοχή της Τιμίας Ζώνης της Παναγίας από την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, από τον Σεβ. Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλο, παρουσία της κ. Αθανασιάδου Ευανθίας, διευθύντριας του νοσηλευτικού προσωπικού, πολλών ιατρών, νοσηλευτών, νοσηλευομένων ασθενών και συνοδών.

Με ιδιαίτερη ευλάβεια προσκύνησαν το θεομητορικό σέβασμα πάντες οι παρευρισκόμενοι.

Ακολούθησε περιφορά της Τιμίας ζώνης ανάμεσα στους ασθενείς, σε όλες τις κλινικές μονάδες, προκειμένου να προσκυνήσουν οι κατακεκλειμένοι. Να σημειώσουμε δε, ότι η Τιμία Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου ευλόγησε και τις μονάδες εντατικής θεραπείας και τα χειρουργεία.

 

 

Κατάνυξη στην Ιερά Μονή Αναλήψεως Πρώτης Σερρών

Το πρωί έλαβε χώρα στην Ιερά Μονή Αναλήψεως Πρώτης Σερρών η υποδοχή και η προσκύνηση της Αγίας Ζώνης από τον Μητροπολίτη Ζιχνών και Νευροκοπίου κ. Ιερόθεο, την Γερόντισσα Ανυσία και την Αδελφότητα της Μονής.

Η Τίμια Ζώνη εξήλθε σήμερα από την Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου με προορισμό την Ιερά Μητρόπολη Δράμας. Το ιερό κειμήλιο μετέφερε ο Καθηγουμενος της Μονής Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ συνοδευόμενος απο Βατοπαιδινούς πατέρες. 

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Μήνυμα Διευθυντή Δ.Δ.Ε. Δράμας για το τέλος των Πανελλαδικών των ΕΠΑ.Λ.

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Με την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Επαγγελματικών Λυκείων   εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες που συμμετείχαν σε αυτές και ευχόμαστε να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Παράλληλα συγχαίρουμε και τα μέλη των δύο Επιτροπών Εξετάσεων της Δράμας για την άρτια διοργάνωση των εξετάσεων καθώς και τους/τις επιτηρητές/τριες για την πολύτιμη υποστήριξη των εξετάσεων

  O Διευθυντής

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Π.Ε. Δράμας

Δρ. Κιουλάνης Σπυρίδων

Διαβάστε όλο το άρθρο

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ4 εβδομάδες πριν

Ο Ζεκερίδης στο 2ο Γύρο με 41 ψήφους διαφορά

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ4 εβδομάδες πριν

Θρίλερ στους Δήμους Δράμας και Δοξάτου

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Ποιοι εκλέγονται στο Δήμο Δράμας – Όλοι οι σταυροί

Εκλογές 20194 εβδομάδες πριν

Αποτελέσματα 1ου γύρου Δημοτικών Εκλογών

ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ4 εβδομάδες πριν

Ο Αθανασιάδης με 50,66% Δήμαρχος Προσοτσάνης

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Η Πόλη & Ζωή στο δεύτερο γύρο με διαφορά 29 ψήφους

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ4 εβδομάδες πριν

Ψήφοι Περιφερειακών Συμβούλων στη Δράμα (Τελικά)

Εκλογές 20194 εβδομάδες πριν

ΣυΡιζΑ Δράμας: Όχι Μέτιο, όχι Μαμσάκο

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Δήμος Δράμας: Όλοι κερδισμένοι και όλοι χαμένοι!

ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ4 εβδομάδες πριν

Τελικά αποτελέσματα στο Δήμο Παρανεστίου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ4 εβδομάδες πριν

Οι νέοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Δράμας

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ4 εβδομάδες πριν

Ποιοι εκλέγονται στο Δήμο Δοξάτου

Βουλευτικές2 εβδομάδες πριν

Υποψήφιοι βουλευτές της Ν.Δ. στη Δράμα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ4 εβδομάδες πριν

Πως ψηφίσαμε στη Δράμα για τις Περιφερειακές εκλογές

Εκλογές 20194 εβδομάδες πριν

Πως ψηφίσαμε στις Ευρωεκλογές στο νομό Δράμας

Βουλευτικές16 ώρες πριν

Ντόρα Τουφεκτσή: Στην Ελλάδα του αύριο κανείς δεν μένει πίσω

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ17 ώρες πριν

Βώλακας: ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ του ΑΡΡΑΒΩΝΑ – ΓΑΜΟΥ (Μέρος 1ο)

ΑΘΛΗΤΙΚΑ17 ώρες πριν

2η θέση στο πανελλήνιο πρωτάθλημα Εφήβων – Νεανίδων

Βουλευτικές3 ημέρες πριν

Η περιχαράκωση των Βουλευτών μας…

Βουλευτικές3 ημέρες πριν

Ερμείδης Π., Κόγιου Ε. και Προκοβας Α. οι υποψήφιοι της ΛΑ.Ε.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Στη Δράμα η Αγία Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Σε Βελιγράδι και Έδεσσα πέντε τμήματα ανάπτυξης του Bianco Monte Δράμα 1986

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Μήνυμα Διευθυντή Δ.Δ.Ε. Δράμας για το τέλος των Πανελλαδικών των ΕΠΑ.Λ.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Παίρνουν τα δημοτολόγια από το Ιστορικό και Μαρτυρικό Δοξάτο

Βουλευτικές5 ημέρες πριν

Δήλωση Μιχάλη Τάσσου για τα ψηφοδέλτια της ΝΔ και εκλογών 7ης Ιουλίου

Βουλευτικές5 ημέρες πριν

Τογγιαλίδης Νικόλαος: Θα διεκδικήσω το μέλλον που μας έκλεψαν

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Εγγραφές στην ΕΠΑΣ μαθητείας του ΟΑΕΔ Δράμας

Βουλευτικές5 ημέρες πριν

Άμοιροι Ευθυνών;

Βουλευτικές5 ημέρες πριν

ΜέΡΑ25: Σ. Βρασκίδης, Α. Μανιαδάκη και Ν. Τογγιαλίδης οι υποψήφιοι

ΑΘΛΗΤΙΚΑ6 ημέρες πριν

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χειροσφαίρισης στην Προσοτσάνη

Book transfer in Greece 300*250

Διαβάζονται...