ΕΛΛΑΔΑ
Συμβουλές για ασφαλή πρόσβαση ανηλίκων στο διαδίκτυο
Δημοσιεύθηκε
9 μήνες πρινστις
Από
Admin
Οδηγίες προς τους πολίτες για την προστασία ανηλίκων από το διαδίκτυο
Το διαδίκτυο είναι ένας καινούριος κόσμος και για πολλούς πρωτόγνωρος. Προσφέρει διαδραστικότητα, έντονη εναλλαγή εικόνων και συναισθημάτων. Είναι μια εικονική κοινωνία, η οποία διαμορφώνεται παράλληλα με την πραγματικότητα.
Η ασφάλεια του σπιτιού μας όμως, στο οποίο βρίσκεται ο υπολογιστής, μπορεί να μας οδηγήσει στο να μην αντιληφθούμε την απειλή καθώς ο κίνδυνος δεν είναι άμεσος και ορατός.
Ας δούμε μαζί τους κινδύνους του διαδικτύου που αφορούν περισσότερο τα παιδιά μας!
Η γνώση των κανόνων ασφάλειας, η ανάπτυξη κριτικής και αντιληπτικής ικανότητας και η ικανότητα αναγνώρισης των κινδύνων είναι βασικά εφόδια για την ασφαλή πλοήγησή στο διαδίκτυο.
1. Τα προσωπικά δεδοµένα, όπως το ονοµατεπώνυµο, η ηλικία, η κατοικία, το επάγγελµα, η εκπαίδευση, η οικονοµική και οικογενειακή κατάσταση κατάσταση, χρησιµοποιούνται σε καθηµερινή βάση καθώς περιηγούμαστε στο διαδίκτυο.
2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία βρίσκονται καθημερινά οι ανήλικοι δημιουργούν μια εικονική πραγματικότητα πολύ ελκυστική και διαδραστική, η οποία όμως κρύβει και κινδύνους (προβολή τέλειου προτύπου ανθρώπου, παραπλανητικές ειδήσεις/fake news, παραβίαση ιδιωτικότητας κ.α.).
3. Ο ψηφιακός εκφοβισµός είναι οποιαδήποτε πράξη εκφοβισµού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, απειλητικής ή αυταρχικής συµπεριφοράς που πραγµατοποιείται µέσω του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων. Για να χαρακτηρίσουμε μια πράξη ως εκφοβισμό θα πρέπει να γίνεται συστηματικά, από πρόθεση, να έχει στόχο να πληγώσει κάποιον και να υπάρχει ανισορροπία δυνάμεων των ατόμων που εμπλέκονται.
4. Εθισμός στο διαδίκτυο. Στην περίπτωση που το παιδί ασχολείται πολλές ώρες με το διαδίκτυο θα πρέπει να παρατηρήσουµε τα προειδοποιητικά σηµάδια και να βρούµε έναν τρόπο διαχείρισης της κατάστασης. Σημαντικό είναι να έχουν τεθεί όρια και κανόνες στο χρόνο ενασχόλησης με το διαδίκτυο από μικρές ηλικίες, ώστε να αναπτύξουν τον απαραίτητο αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία.
5. Σεξουαλικός εκβιασμός και εξαναγκασμός ανηλίκων. Οι ανήλικοι πολλές φορές συνοµιλούν διαδικτυακά µε άλλους γνωστούς ή όχι χρήστες. Οι κακόβουλοι χρήστες, εκµεταλλεύονται την παιδική αθωότητα, προκειµένου να πείσουν τον ανήλικο να τους αποστείλει προσωπικά του στοιχεία, να παράγει πρωτότυπο υλικό (φωτογραφίες ή video ), να καταβάλει χρήµατα, να συναντηθεί μαζί τους ή να προβεί σε άλλες ενέργειες.
Συμβουλές
- Δίνουμε το σωστό παράδειγμα με τη δική μας διαδικτυακή συμπεριφορά ακολουθώντας τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης. Οι ενήλικες λειτουργούν ως πρότυπα προς τα παιδιά.
- Συζητάμε με το παιδί για τη διαδικτυακή του ζωή και ενημερωνόμαστε για τα διαδικτυακά του ενδιαφέροντα, τους λογαριασμούς που διατηρεί σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε διαδικτυακά παιχνίδια και εφαρμογές. Αφιερώνουμε χρόνο στο να πλοηγηθούμε μαζί με το παιδί στο διαδίκτυο σε σελίδες και εφαρμογές ενδιαφέροντός του.
- Ελέγχουμε μαζί με το παιδί τις ρυθμίσεις ασφάλειας και απορρήτου των λογαριασμών του και βεβαιωνόμαστε ότι έχει ενεργοποιήσει την επιλογή διπλού ελέγχου ταυτότητας ( two step verification ), ενώ οι κωδικοί που χρησιμοποιεί είναι ασφαλείς (αποτελούνται από τουλάχιστον 8 σύμβολα, αριθμούς και γράμματα).
- Συζητάμε με τα παιδιά προκειμένου να συνειδητοποιήσουν ότι οι φίλοι τους σε κάποιο προφίλ θα πρέπει να είναι μόνο οι φίλοι τους και στην πραγματική ζωή. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να αποδέχονται άγνωστα άτομα, ούτε «φίλους φίλων».
- Συζητάμε με τα παιδιά για τους κινδύνους της έκθεσης των προσωπικών δεδομένων (ονοματεπώνυμα, διευθύνσεις κατοικίας, τηλεφωνικοί αριθμοί, σχολεία κ.λπ.), φωτογραφιών (άσεμνες και μη), ακόμα και e-mail στις εκάστοτε ιστοσελίδες, εφαρμογές και υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Τονίζουμε ότι η ενδεχόμενη αποστολή φωτογραφιών σε γνωστό άτομο μια δεδομένη στιγμή μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες μελλοντικά.
- Καλό είναι να αποφεύγεται η είσοδος σε σελίδες, εφαρμογές ηλεκτρονικής συνδιάλεξης (chat) άγνωστες προς τα παιδιά στις οποίες δίνεται η δυνατότητα συνομιλίας με αγνώστους, καθώς και σ’ αυτές όπου γίνεται χρήση κάμερας.
- Καλό είναι να αποφεύγεται το άνοιγμα οποιουδήποτε συνδέσμου (link) αγνώστου προελεύσεως.
- Σε μικρές ηλικίες μπορούμε να υποστηρίξουμε τα παιδιά κατά την αυτονόμησή τους στο διαδίκτυο, εγκαθιστώντας εφαρμογή γονικού ελέγχου, που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να πλοηγηθούν με ασφάλεια στο διαδίκτυο και τους γονείς να ελέγξουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων που επισκέπτονται.
- Θυμόμαστε ότι σε μεγαλύτερες ηλικίες η επικοινωνία βασίζεται στην εμπιστοσύνη.
- Αν αντιληφθούμε οποιοδήποτε πρόβλημα παραμένουμε ψύχραιμοι, ακούμε όλη την ιστορία χωρίς να διακόψουμε το παιδί, διαφυλάσσουμε τα όποια αποδεικτικά στοιχεία ( screen shot φωτογραφιών/μηνυμάτων), αναφέρουμε το περιστατικό στις αρχές και ζητάμε τη βοήθεια των ειδικών.
Οδηγίες προς ανηλίκους για προστασία στο διαδίκτυο
Το διαδίκτυο είναι ένας καινούριος κόσμος και για πολλούς πρωτόγνωρος. Προσφέρει διαδραστικότητα, έντονη εναλλαγή εικόνων και συναισθημάτων. Είναι μια εικονική κοινωνία, η οποία διαμορφώνεται παράλληλα με την πραγματικότητα.
Η ασφάλεια του σπιτιού μας όμως, στο οποίο βρίσκεται ο υπολογιστής, μπορεί να μας οδηγήσει στο να μην αντιληφθούμε την απειλή, καθώς ο κίνδυνος δεν είναι άμεσος και ορατός.
Ας δούμε μαζί τους κινδύνους που μας αφορούν!
1. Τα προσωπικά δεδοµένα όπως το ονοµατεπώνυµο, η ηλικία, η κατοικία, το επάγγελµα, η οικογενειακή κατάσταση, η εκπαίδευση, η οικονοµική κατάσταση, χρησιµοποιούνται σε καθηµερινή βάση κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο.
2. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία βρισκόμαστε καθημερινά δημιουργούν μια εικονική πραγματικότητα πολύ ελκυστική και διαδραστική, η οποία όμως κρύβει και κινδύνους (προβολή τέλειου προτύπου ανθρώπου, παραπλανητικές ειδήσεις/ f ake news, παραβίαση ιδιωτικότητας κ.α.).
3. Ο ψηφιακός εκφοβισµός είναι οποιαδήποτε επαναλαμβανόμενη πράξη εκφοβισµού, επιθετικότητας, παρενόχλησης, απειλητικής συµπεριφοράς που πραγµατοποιείται µέσω του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων.
4. Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο με όρια και κανόνες χωρίς να χάνουμε τον έλεγχο του χρόνου που βρισκόμαστε σε αυτό. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε τον εθισμό στο διαδίκτυο και περνάμε δημιουργικά τον ελεύθερό μας χρόνο στην πραγματική ζωή.
5. Σεξουαλικός εκβιασμός και εξαναγκασμός ανηλίκων. Πολλές φορές προσπαθούν να συνοµιλήσουν διαδικτυακά μαζί μας γνωστοί ή όχι χρήστες, οι οποίοι θέλουν να μας πείσουν να τους στείλουμε προσωπικά στοιχεία, φωτογραφίες ή video , χρήµατα ή να συναντηθούν μαζί μας. Η ενδεχόμενη αποστολή φωτογραφιών ακόμα και σε γνωστό άτομο μια δεδομένη στιγμή μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες μελλοντικά.
Συμβουλές
- Τήρησε στο διαδίκτυο τους κανόνες που τηρείς και στην πραγματική ζωή.
- Συζήτησε με τους γονείς σου για τη διαδικτυακή σου ζωή, όπως κάνεις και για την πραγματική και πλοηγήσου μαζί τους στο διαδίκτυο προκειμένου να τους δείξεις τα ενδιαφέροντά σου.
- Βεβαιώσου για την ασφάλεια των λογαριασμών που διατηρείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα διαδικτυακά παιχνίδια και στις εφαρμογές, ελέγχοντας σχολαστικά τις ρυθμίσεις ασφάλειας αυτών και χρησιμοποιώντας σύνθετο κωδικό πρόσβασης και τη δυνατότητα διπλού ελέγχου ταυτότητας ( two step verification ).
- Αν έχεις λογαριασμό σε κάποια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, απόφυγε την ανάρτηση προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, σχολείο), καθώς και δικών σου φωτογραφιών ή των συμμαθητών σου.
- Ρύθμισε τους λογαριασμούς σου προκειμένου να είναι ιδιωτικοί και μην αποδέχεσαι αιτήματα φιλίας από αγνώστους, ούτε από «φίλους φίλων». Θυμήσου ότι και στους ιδιωτικούς λογαριασμούς δεν υπάρχει απόλυτη ασφάλεια καθώς υπάρχει πάντα η πιθανότητα να παραβιαστεί τόσο ο λογαριασμός σου, όσο και κάποιου φίλου σου και να εκτεθεί και το υλικό που εσύ έχεις ανεβάσει.
- Μην αποστέλλεις προσωπικές φωτογραφίες ακόμα και σε γνωστά σου άτομα.
- Απόφυγε ιστοσελίδες στις οποίες μπορείς να συνομιλήσεις με αγνώστους ή δεν εμφανίζεται το username τους ή απαιτείται χρήση κάμερας.
- Παίξε διαδικτυακά παιχνίδια με όρια και κανόνες, αποφεύγοντας τη συνομιλία με άγνωστους χρήστες.
- Μην ανοίγεις ποτέ την κάμερα για να συνομιλήσεις διαδικτυακά με αγνώστους.
- Οι κακόβουλοι χρήστες που προσεγγίζουν ανηλίκους διαδικτυακά είναι αρχικά πάντα διαθέσιμοι, υποστηρικτικοί και γνωρίζουν τα ενδιαφέροντά σου προκειμένου να σε προσεγγίσουν. Στόχος τους είναι να δώσουν την αίσθηση ότι «μπορείς να τους χειριστείς».
- Αν κάποιος χρήστης σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα σε μια διαδικτυακή συνομιλία ή σου ζητήσει να βγάλεις φωτογραφία που να δείχνει το σώμα σου και να τη στείλεις, μην το κάνεις σε καμία περίπτωση και ειδοποίησε αμέσως έναν ενήλικο που εμπιστεύεσαι.
- Μην ανοίγεις μηνύματα/e-mail και κυρίως συνδέσμους (link), που υπάρχουν σ’ αυτά, ακόμη κι αν σου τα έχει στείλει κάποιος φίλος ή φίλη σου.
- Θυμήσου: αν σου συμβεί κάτι που σε φέρνει σε δύσκολη θέση στο διαδίκτυο πρέπει να το πεις και όχι να το υποστείς. Συζήτησέ το με κάποιον ενήλικο που εμπιστεύεσαι, δείχνοντας θάρρος και αποθήκευσε τα όποια αποδεικτικά στοιχεία έχεις στη διάθεσή σου ( screen shot φωτογραφιών/μηνυμάτων).
Για άμεση ενημέρωση που αφορά θέματα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ακολουθήστε μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Facebook: https://www.facebook.com/cyberkid.gov.gr/ και
https://www.facebook.com/CyberAlertGR/
Twitter: @cyberalertGR και
Instagram: @cyberalert.gr.
Για φορητές συσκευές (smartphone, tablets) κατεβάστε την εφαρμογή CYBERKID και την εφαρμογή FEELSAFE δωρεάν.
Για οποιοδήποτε θέμα αφορά παραβατική συμπεριφορά μέσω Διαδικτύου, επικοινωνήστε με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τους ακόλουθους τρόπους:
– Τηλέφωνο : 11188
– Fax: 213-1527471
– Email: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
– μέσω του portal στη διεύθυνση: https://goo.gl/vOHdVb
– Ταχυδρομική διεύθυνση: Λ. Αλεξάνδρας 173, Τ.Κ. 11522, Αθήνα
Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος:
– Τηλέφωνο: 2310-388772
– Fax: 213-1527666
– Email: ydheve@cybercrimeunit.gov.gr
– Ταχυδρομική διεύθυνση: Μοναστηρίου 326, Τ.Κ. 54 121, Θεσσαλονίκη
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
06 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 2.301 στην Ελλάδα, 53.109 τεστ ημέρας
Υλοποίηση του Κάθετου Άξονα Εγνατίας οδού Δράμα – Αμφίπολη
1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας: 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό
Θα περιληφθούν η Δράμα και Σέρρες στη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας;
05 Μαρ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 2.215 στην Ελλάδα, 56.061 τεστ ημέρας
Βρέχει … Συμβάσεις στο Δήμο Προσοτσάνης !!!
ΕΛΛΑΔΑ
Ανασχηματισμός : Όλα τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
4 Ιανουαρίου 2021Από
Admin
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.
Στόχος είναι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η μεταρρυθμιστική ταυτότητα του νέου υπουργικού συμβουλίου, με τον πρωθυπουργό να θέλει να προχωρήσει στην ενίσχυση και την «ανανέωση» του κυβερνητικού σχήματος.
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου το χαρτοφυλάκιο του Τάκη Θεοδωρικάκου καταλήγει στα χέρια του Μάκη Βορίδη με αναπληρωτή τον Στέλιο Πέτσα, ενώ αλλαγές σημειώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, με τους Άγγελο Συρίγο και Ζέτα Μακρή να αναλαμβάνουν θέσεις υφυπουργών.
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Εργασίας στη θέση του Γιάννη Βρούτση, ενώ ο Σπήλιος Λιβανός αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί αύριο.
Οι ανακοινώσεις του νέου κυβερνητικού εκπροσώπου
Η νέα σύνθεση
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΑΣΗΣ
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΗΡΑΣ
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΗΛΙΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
17. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
18. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
19. – ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΡΑΝΤΙΛΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι, ποιοι θα παίξουν κεντρικό ρόλο, που στοχεύει πλέον ο Μητσοτάκης
Ανασχηματισμό ισορροπιών ή χωρίς καμιά διάθεση να προκληθούν αναταράξεις εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενας ανασχηματισμός που σίγουρα δεν γράφει ιστορία, δεν αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό και δεν ανατρέπει ισορροπίες, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό είναι επί της ουσίας το συμπέρασμα που βγαίνει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Ταραντίλης.
Ενας ανασχηματισμός που για ορισμένους έχει εκλογικό χρώμα, για άλλους είναι μια ευκαιρία για επανεκκίνηση και για τρίτους ότι «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν».
Αλλά σε κάθε περίπτωση ένας ανασχηματισμός ο οποίος, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, κρίνεται από την πολιτική που ασκεί κι όχι από τα πρόσωπα. Και η πολιτική της διαχείρισης των κρίσεων σε συνδυασμό με τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος, είναι η βασική κατεύθυνση που δίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτό που βγαίνει κατά κύριο λόγο είναι ότι τον πλέον σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι κ. Βορίδης και Χατζηδάκης οι οποίοι φεύγουν από τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αντίστοιχα, και αναλαμβάνουν τα Εσωτερικών κι Εργασίας.
Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτό που ήθελε να δώσει ο πρωθυπουργός με τις λίγες αλλαγές (κι όχι σαρωτικές που έλεγαν κάποιοι) είναι ότι εν μέσω διαχείρισης πολλαπλών κρίσεων δεν μπορείς να ανατρέπεις τα πάντα.
Γι’ αυτό και κρατήθηκε ο βασικός κορμός της κυβέρνησης, δηλαδή υπουργοί σε κρίσιμα υπουργεία όπως το Εξωτερικών, το Υγείας, το Παιδείας.
Επίσης, ο πρωθυπουργός δεν θα ήθελε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει ένα κυβερνητικό σχήμα που θεωρείται, με βάση τις δημοσκοπήσεις πετυχημένο και απολαμβάνει υψηλά ποσοστά αποδοχής.
«Όταν συγκριτικά με την πρώτη κυβέρνηση, τότε που εξελέγη η ΝΔ, τα ποσοστά αποδοχής είναι καλύτερα, γιατί να αλλάξουμε τον βασικό κορμό;», αναρωτιούνται κυβερνητικές πηγές.
Στο ερώτημα γιατί για άλλη μια φορά δεν επελέγη μικρό κι ευέλικτο σχήμα, αλλά ένα μεγάλο κι ενδεχομένως «βαρύ» υπουργικό συμβούλιο, από την κυβέρνηση απαντούν ότι έχει να διαχειριστεί πολλαπλές κρίσεις. Κρίσιμα χαρτοφυλάκια δεν μπορεί να τα έχει όλα μαζί ένας υπουργός, απαιτείται καταμερισμός της δουλειάς που πρέπει να γίνει.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σηματοδοτεί και την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» μαζί με τα της διαχείρισης της κρίσης και το μεταρρυθμιστικό έργο που πρέπει να γίνει.
Στα ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι στο υπουργικό συμβούλιο υπάρχουν τρεις γυναίκες περισσότερες, οι κ. Βούλτεψη, Μακρή και Συρεγγέλα ενώ κάθε υπουργείο έχει και υφυπουργείο.
Αναβαθμισμένος είναι ο ρόλος του κ. Πέτσα, ο οποίος ως αναπληρωτής στο Εσωτερικών, μαζί με τον Μ. Βορίδη, θα τρέξουν μια σειρά από σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Αναβαθμισμένος και ο κ. Β. Κοντοζαμάνης που γίνεται αναπληρωτής από υφυπουργός αλλά και η κ. Συρεγγέλα και ο Ν. Γιατρομανωλάκης που από γενικοί γραμματείς γίνονται υφυπουργοί.
Για την μη απομάκρυνση Θεοχάρη από το Τουρισμού (όλοι πόνταραν στο σενάριο αυτό) οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ικανοποίηση σχετικά με τη δουλειά που έχει κάνει ο υπουργός ως προς την προετοιμασία που έχει γίνει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Τέλος, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, στο παράλληλο (πέραν της υγειονομικής κρίσης) σχέδιο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση είναι:
Το Δημογραφικό και η ενίσχυση της οικογένειας, γι’ αυτό πάει εκεί η Μαρία Συρεγγέλα.
Στον τουρισμό και στο κομμάτι της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου πάει ο Σοφία Ζαχαράκη.
Στην υλοποίηση του κτηματολογίου το οποίο περνά στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και θα το αναλάβει ο Γιώργος Στύλιος.
Αλλά και στο ΕΣΥ και το ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσής του που το αναλαμβάνει ο αναβαθμισμένος Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Στο πολιτικό σκέλος, οι ίδιες πηγές επιμένουν πως ο σημερινός ανασχηματισμός αποτυπώνει κατ’ ουσίαν τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης, οι οποίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της συγκυρίας. Βασική επιλογή η προώθηση μεταρρυθμίσεων, που οδηγούν σε ανάπτυξη, με το εν λόγω διακύβευμα να βρίσκει έκφραση στην πρόσθετη ενίσχυση του τομέα υγείας και παράλληλα την διεύρυνση του κοινωνικού κράτους με το κύριο βάρος να δίδεται στην προστασία της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που πλαισιώνεται και από την τόνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Το στίγμα
Πέραν των σεναρίων περί «εκλογικού ανασχηματισμού», πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού.
1. Το πρώτο είναι ότι κράτησε τις ισορροπίες και στο κόμμα και στην κυβέρνηση. Μια αλλαγή υπουργών σε πολύ «βαριά» υπουργεία ενδεχομένως να προκαλούσε αναταράξεις. Πώς π.χ. να αλλάξεις τον υπουργό Εξωτερικών, όταν η κρίση με την Τουρκία είναι διαρκής; Πώς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Υγείας εν μέσω της πανδημίας κι όταν καμιά χώρα δεν έχει αντικαταστήσει τον υπουργό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Ακόμη κι αν ο πρωθυπουργός ήθελε να αλλάξει τον Ν. Δένδια ή τον Β. Κικίλια, δεν θα ήταν σωστό να το κάνει τώρα που ο «τραχανάς είναι απλωμένος» και τα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια «καίνε».
2. Ο Κ. Μητσοτάκης έδειξε ότι δεν υποκύπτει σε πιέσεις της αντιπολίτευσης, είτε έξω είτε μέσα στη ΝΔ. Και γιατί να το κάνει άλλωστε όταν οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αποδοχή του κυβερνητικού έργου; Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε κατά καιρούς την αποπομπή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ή του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα (για τον οποίο είχε καταθέσει πρόταση μομφής). Ή ακόμη και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ή του Βασίλη Κικίλια ή του Χ. Θεοχάρη. Πέραν της ικανοποίησης για τη δουλειά που έχουν κάνει οι εν λόγω υπουργοί, μια απομάκρυνσή τους θα ήταν αποδοχή των θέσεων της αντιπολίτευσης και σήμα ότι υποκύπτει στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά για αλλαγές. Στο κομμάτι της ασφάλειας θεωρείται πετυχημένο το έργο του κ. Χρυσοχοϊδη που κάνει μάλιστα θετική εντύπωση στον πυρήνα των ψηφοφόρων της ΝΔ.
3. Γίνεται πολύς λόγος στο ότι μπαίνουν κάποια στελέχη από τον «γαλάζιο» πυρήνα, και δεν συνεχίζεται η διεύρυνση προς το κέντρο. Όμως, ουσιαστικά κανείς από τον κεντρώο χώρο δεν αποχωρεί από την κυβέρνηση ενώ αξιοποιούνται και βουλευτές οι οποίοι μπορούν να σηματοδοτήσουν το νέο ξεκίνημα. Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. στο οργανωτικό κομμάτι, διαπιστώνεται μία παραγωγική κινητικότητα, καθώς κεντρικοί Υπουργοί μετακινούνται σε άλλα χαρτοφυλάκια για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους, ενώ Γενικοί Γραμματείς και Υφυπουργοί αναβαθμίζονται. Επιπροσθέτως, εισέρχονται στο κυβερνητικό σχήμα δραστήριοι βουλευτές, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσα από κρίσιμους κοινοβουλευτικούς και θεσμικούς ρόλους, ενώ ταυτόχρονα η Νέα Δημοκρατία ενισχύεται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με στελέχη πρώτης γραμμής.
4. Επί της ουσίας διατηρείται μια ισορροπία εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών και δεν αποκλείονται τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Για παράδειγμα, αξιοποιούνται στελέχη όπως ο κ. Γιατρομανωλάκης που προήλθε από το Ποτάμι, αλλά και βουλευτές που ήταν και στην κυβέρνηση Σαμαρά, όπως η Σ. Βούλτεψη, ο κ. Στύλιος, ο κ. Σκρέκας και βεβαίως οι πρωτοκλασάτοι όπως ο Μ. Βορίδης, Κ. Χαζηδάκης, Α. Γεωργιάδης.
5. Από τα στελέχη που αποχωρούν θα έλεγε κανείς ότι αίσθηση κάνουν οι απομακρύνσεις του Γ. Βρούτση, ο οποίος λέγεται ότι δεν είχε καλή «χημεία» με τους συνταξιούχους, και του Τ. Θεοδωρικάκου ο οποίος είναι επί χρόνια στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού. Στις αποχωρήσεις που κάνουν αίσθηση, αυτή του Γ. Κουμουτσάκου και του κ. Καράογλου από το Μακεδονίας Θράκης.
6. Νέα πρόσωπα, άφθαρτα και με όρεξη για δουλειά αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναδείξει η κυβέρνηση το έργο της. Ο Χρ. Ταραντίλης, η κ. Συρεγγέλα, ο Ν. Γιατρομανωλάκης, ο Γ. Στύλιος, ο Αγγ. Συρίγος είναι πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν μαζί με τους πιο έμπειρους, όπως Σοφία Βούλτεψη, Ζ. Μακρή κ.λπ.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ισορροπιών, πολιτικών και ουσιαστικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, από την Υγεία, μέχρι τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό, αλλά και την Οικονομία η οποία θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Εκεί όπου δεν έγιναν αλλαγές φαίνεται και η διάθεση του πρωθυπουργού να δώσει βάρος είτε πάει σε εκλογές το φθινόπωρο του 2021 είτε όχι.
ΕΛΛΑΔΑ
Κ. Φαρσαλινός : Ανεξήγητη πολεμική στάση Επιστημόνων για τα Μονοκλωνικά αντισώματα
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
13 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Ο ιατρός-ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, μιλώντας σήμερα στον 98.4 , διατύπωσε ευθέως την αιχμή, ότι από την στιγμή που επιστημονικά δεν μπορεί να σταθεί καμία διαφωνία, θα πρέπει να εξηγηθεί πειστικά για ποιο λόγο κάποιοι, και επιστήμονες, αντιδρούν λυσσαλέα σε οποιαδήποτε συζήτηση για την έλευση φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων.
Είναι παράδοξο, είπε, ότι ενώ τα εμβόλια και τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και που το ένα δεν αποκλείει ούτε εμποδίζει την έλευση του άλλου, στην Ελλάδα και την Ε.Ε. σχεδόν εξοβελίζεται κάθε συζήτηση σε αυτή τη φάση για τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Χαρακτήρισε παράδοξη και παράλογη την κριτική ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν λάβει άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης διότι ακριβώς την ίδια άδεια θα λάβουν και τα εμβόλια, και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Τόνισε μάλιστα ότι πολύ πιο αποδεκτό να χορηγείται άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης σε φάρμακα που αφορούν ασθενείς με σκοπό τη θεραπεία, παρά σε εμβόλια που αφορούν τεράστιο αριθμό υγιών ανθρώπων με σκοπό την πρόληψη.
Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε τόσο το δρόμο των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων. Αλλά το σήμερα και το επείγον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, διότι μπορούμε να τα αποκτήσουμε άμεσα και αφορούν ασθενείς που νοσούν σήμερα. Αντίθετα, ο σχεδιασμός για τα εμβόλια αφορά το μέλλον, και θα απαιτηθούν μήνες μέχρι να έχουμε επαρκείς ποσότητες εμβολίων για όλο τον πληθυσμό.
Τόνισε πως όσοι κριτικάρουν και με επιμονή ζητούν να σταματήσει η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα, δεν παρουσιάζουν ούτε ένα επιχείρημα γιατί σε αυτή τη φάση είναι πιο επείγουσα η συζήτηση για τα εμβόλια και όχι η συζήτηση για τη χορήγηση φαρμάκου.
Ειδικά μάλιστα όταν τα εμβόλια δεν είναι καν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, και θα χρειαστούν μήνες μέχρι να εμβολιαστεί ο γενικός πληθυσμός, ενώ τα μονοκλωνικά αντισώματα ήδη υπάρχουν για όσους νοσούν ήπια ή μέτρια, και βοηθούν να μην εξελίξουν βαριά νόσο που θα οδηγήσει σε νοσηλεία σε νοσοκομείο και ΜΕΘ.
Μία τέτοια συζήτηση είπε κ. Φαρσαλινός είναι δυσεξήγητη, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ηθική απρέπεια έναντι όσων νοσούν ακόμη και με ήπια συμπτώματα, σαν να μην ενδιαφερόμαστε θεραπευτικά για αυτούς και να ασχολούμαστε μόνο με την υπόθεση των εμβολίων που δεν αφορά καθόλου τους σημερινούς ασθενείς.
Στις ΗΠΑ αντίθετα, είπε, ο FDA πρώτα έδωσε επείγουσες άδειες χρήσης έκτακτης ανάγκης για τα φάρμακα μονοκλωνικών αντισωμάτων και τώρα θα πράξει το ίδιο και για τα εμβόλια. Στην Ελλάδα όμως, ακόμη και η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα επιχειρείται επίμονα να σταματήσει, και δεν υπάρχει ούτε επιστημονικός λόγος ούτε κάποια άλλη πειστική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό.
Το κεντρικό μήνυμα του κ. Φαρσαλινού ήταν να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τάχιστα τόσο η υπόθεση των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων, αναλογιζόμενοι ότι τα μόνα διαθέσιμα για άμεση χρήση σκευάσματα αυτή τη στιγμή είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!
ΕΛΛΑΔΑ
Δαπάνες υγείας: Τα 4.829 δις του 2020, το 2021 μειώνονται σε 4.257 δις στον Προϋπολογισμό
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
1 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021
Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ (-572 εκ. ευρώ)
Γράφει ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, έμμισθος δικηγόρος ΝΥ ΟΑΕΔ, ioanniskymionis@yahoo.gr
Α. Κατά την παγίως προβλεπόμενη στο Σύνταγμα 1975/2019 σύνθετη συνταγματική ενέργεια και πρακτική ο κος Υπουργός Οικονομικών προ ολίγων ημερών κατέθεσε στην Βουλή το Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021 [Σχέδιο] συνοδεύοντάς το, όπως πάντα, τόσο από την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2021 (Αθήνα, Νοέμβριος 2020) [Έκθεση], όσο και από ένα πολύ χρηστικό τόμο … 398 σελίδων, που περιλαμβάνουν την απλή καταγραφή των σε ισχύ μόλις … 898 (!) διατάξεων με φοροαπαλλαγές (ο κατάλογος είναι ενημερωμένος έως 30.09.2020 – άρα υπάρχει περίπτωση έκτοτε να εμφιλοχώρησαν και άλλες διατάξεις (!) κόστους για το Κράτος από την απώλεια εσόδων σε ευρώ … 9,592 δις Ευρώ (!).
Ο κος Υπουργός σε ειδική σύντομη τελετή παρέδωσε κατ’ έθιμον το αντίγραφό του εις χείρας του κου Προέδρου του Σώματος. Η κατάθεση και η ψήφιση του Σχεδίου Προϋπολογισμού ως ουσιαστικού Νόμου θεωρείται από τις απαρχές ήδη του κοινοβουλευτικού συστήματος στην Χώρα μας (1844) ως κορυφαία στιγμή και ως πράγματι ψήφος εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Στις συνθήκες πανδημίας και κορωνοϊού, που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην λάβει χώρα η εν λόγω διαδικασία ψήφισης με τα ίδια χαρακτηριστικά ακόμα και ως πολιτικό μήνυμα αισιοδοξίας και αδιάλειπτης συνέχειας του Κράτους και της Κοινωνίας. Στο σημείο αυτό ο υπογράφων θα πρέπει να σάς εξομολογηθεί ταπεινώς ότι τού αρέσουν τα …νούμερα! Και όταν δεν αναφέρεται ευθέως σε περιπτώσεις ταγών και celebrities, βρίσκει πολύ ευχάριστο και δημιουργικό πάρεργο την ανάγνωση και μελέτη Στατιστικών, Μελετών, Προϋπολογισμών, Εκθέσεων, Δεικτών κτλ.
Ας δούμε λοιπόν μετά την μελέτη λόγω ζοφερής επικαιρότητας μερικές από τις προβλέψεις του Σχεδίου ειδικώς για τον χώρο της Δημόσιας Υγείας – προεξαγγελτικά, αλλά και εν είδει συμπεράσματος, ας αναφερθεί ότι για μερικούς ο χρόνος δεν προχωρεί, αλλά … μακαρίως οπισθοδρομεί από το «κορονιασμένο» 2020 στο «ανέμελο» (λέμε τώρα…) 2019!…
Β. Από την απλή μελέτη των στοιχείων (πχ Κεφάλαιο 4.6. Έκθεσης Δαπάνες κατά Υπουργείο) και των Πινάκων στην Έκθεση (πχ Πίνακας 3.14 – σελ. 91-92 Έκθεσης) και από την σύγκριση των χρηματικών ποσών, που καταβλήθηκαν πράγματι για την Υγεία το 2020 [Μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό], και αυτών, που για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται για το δυσοίωνο 2021 [Εκτιμήσεις], προκύπτουν παράδοξες διαπιστώσεις. Ας δούμε μερικές από αυτές:
(1) Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 (προϋπολογισθέντα στην αντίστοιχη συνταγματική διαδικασία τον Νοέμβριο 2019, όταν δεν υπήρχε καν ως … «μπαμπούλας» σε παιδικό παραμύθι ο κορωνοϊός!) τον Νοέμβριο 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ, δηλαδή 572 εκ. ευρώ λιγότερα για μία χρονιά με βέβαιη την επέλαση του τρίτου και σκληρότερου κύματος του κορωνοϊού, ενώ από αυτά οι παρεμβάσεις για τον Covid-19 το 2020 ήταν 523 εκ. ευρώ και το 2021 μόλις …131 εκ. ευρώ!
(2) Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) (σελ. 96 Έκθεσης) το μεν 2020 η πρόβλεψη για τον χώρο της Υγείας-Πρόνοιας ήταν 70 εκ. ευρώ, ενώ το 2021 κατέρχεται στα 60 εκ. ευρώ, δηλαδή 10 εκ. ευρώ λιγότερα. Όμως από το ΠΔΕ έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση ότι θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των Νοσοκομείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας – αλήθεια πώς;
(3) Στο Σχέδιο προβλέπεται η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ με 263 εκ. ευρώ για δράσεις Covid-19, που όμως ρητώς εξηγείται ότι συνέβη «(…) λόγω των μειωμένων εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την περίοδο της πανδημίας (…)». Ωστόσο στην ίδια Έκθεση για το 2021 – και ενώ αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται εκ παραλλήλου στην Βουλή προς ψήφιση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας περί μείωσης κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών και ενόσω η περίφημη «Έκθεση Πισσαρίδη» προτρέπει συστηματικώς σε μείωση της φορολόγησης της εργασίας και ως φορολόγηση θεωρεί και το ύψος των εισφορών – προβλέπεται αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 219 εκ. ευρώ και αύξηση των ασφαλιστικών εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών κατά 36 εκ. ευρώ, δηλαδή και πάλι το προσδοκώμενο ποσό υπολείπεται: απλή πρόσθεση απαιτείται…
(4) Κατά το Σχέδιο οι Μεταβιβάσεις προς ΕΟΠΥΥ μειώνονται κατά 308 εκ. ευρώ [Πίνακας 3.25 – σελ. 124 Έκθεσης], κατά 130 εκ. ευρώ για την φαρμακευτική δαπάνη και κατά 96 εκ. ευρώ για τις «Λοιπές παροχές ασθενείας», σύνολο δε 534 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Στην ίδια Έκθεση βέβαια (σελ. 122) αναφέρεται ότι «(…) για το 2021 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκ. ευρώ (…)»! Όμως την ίδια στιγμή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μειώνεται κατά 97 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ για τα Νοσοκομεία η δαπάνη αυξάνεται διά Μεταβιβάσεων μόλις κατά 74 εκ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και … 2 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ!
Γ. Φίλοι συναναγνώστες της Εφημερίδας, κάτι δεν πάει καλά: είτε εγώ ξέχασα όση γραφή και ανάγνωση και πρακτική αριθμητική είχα με δυσκολία διδαχθεί παιδιόθεν και δεν αναγινώσκω ορθώς τους αριθμούς, είτε κάποιοι, για να μάς «δουλέψουν», ούτως ειπείν, χρησιμοποιούν τους αριθμούς, επειδή είναι νούμερα.
Πηγή: xronos.gr
Αναζήτηση στην Google

ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη

Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος

Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο

19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας

13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

Ο διεθνής έφηβος Αχιλλέας Τόσκας μέχρι το 2022 στους Δραμινούς

Κλειστά τα Σχολεία την Δευτέρα 15-02-2021

Ραντεβού για εμβολιασμό πολιτών από 60 έως 64 ετών

12 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1410 στην Ελλάδα, 47.662 τεστ ημέρας

18 Φεβ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 1400 στην Ελλάδα, 37.009 τεστ ημέρας

Σωματείο Γ.Ν. Δράμας: Αναβολή της στάσης εργασίας για την Τρίτη 23/2/2021

11 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1327 στην Ελλάδα, 50.879 τεστ ημέρας

06 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 2.301 στην Ελλάδα, 53.109 τεστ ημέρας

Υλοποίηση του Κάθετου Άξονα Εγνατίας οδού Δράμα – Αμφίπολη

1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας: 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό

Θα περιληφθούν η Δράμα και Σέρρες στη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας;

05 Μαρ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 2.215 στην Ελλάδα, 56.061 τεστ ημέρας

Βρέχει … Συμβάσεις στο Δήμο Προσοτσάνης !!!

Σταθείτε όλοι δίπλα στο λαό, άρθρο του Τζίμα Μαργαρίτη

04 Μαρ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 2.219 στην Ελλάδα, 55.702 τεστ ημέρας

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

Κόκκινη περιοχή η Δράμα μέχρι τις 16 Μαρτίου 2021 στις 06:00 πμ

03 Μαρ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 2.702 στην Ελλάδα, 54.553 τεστ ημέρας

Σχεδιασμός της νέας οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Διοικητή ΠΥ Δράμας στον Δήμαρχο Δράμας

Ο Bianco Monte Δράμα 1986 κέρδισε 26-23 την Κέρκυρα
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
top 30 ημερών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν
Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος
- ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν
Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν
Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές