Εκπαιδευτικά
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο
Δημοσιεύθηκε
4 έτη πρινστις
Από
Admin
Από πού και ως πού και με ποιο δικαίωμα απειλείτε τους εκπαιδευτικούς που νόμιμα έχουν δικαίωμα και παιδαγωγικά ύψιστη υποχρέωση να μη μετατραπούν σε on – line χωροφύλακες των μαθητών τους;
Επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου
Κύριε υφυπουργέ
Τις τελευταίες μέρες με δηλώσεις σας από κανάλι σε κανάλι ζητάτε από τους γονείς «να καταγγείλουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται να κάνουν μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία» επαναλαμβάνοντας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα».
Σας δηλώνω επώνυμα ότι είμαι ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που με περηφάνια αρνούμαστε να κάνουμε μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία.
Δε χρειάζεται να αναφέρω γενικότερα τις βλαπτικότατες παρενέργειες της τηλεκπαίδευσης που δεν είναι εκπαίδευση, γιατί:
- αναιρεί ευθέως το συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές,
- εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και χιλιάδες μαθητές είναι αποκλεισμένοι,
- αποτελεί μέσο ψυχοσυναισθηματικού βιασμού,
- δεν παρέχει καμιά προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Άλλωστε η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα μαζί με την αντι-εκπαιδευτική πολιτική σας όξυνε το φαινόμενο της απομόρφωσης προκαλώντας ταυτόχρονα σοβαρές συνέπειες στην ψυχική υγεία των μαθητών μας.
Κύριε υφυπουργέ
Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα περιμέναμε να παραδίδετε μαθήματα σεβασμού και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και ελευθεριών των εκπαιδευτικών και γενικότερα των πολιτών.
Αντίθετα με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και δηλώσεις σας παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού επιχειρώντας να τρομοκρατήσετε τους εκπαιδευτικούς και να τροφοδοτήσετε τον «κοινωνικό αυτοματισμό» στρέφοντας τους γονείς εναντίον των εκπαιδευτικών και ακόμα χειρότερα τους εκπαιδευτικούς ενάντια στους μαθητές τους.
Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα έπρεπε να είχατε κατανοήσει πόσο επικίνδυνο είναι να φέρνετε σε αντιπαλότητα και να δηλητηριάζετε τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών. Γιατί αυτό κάνετε, όταν ζητάτε από τους εκπαιδευτικούς να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε μαθητές που έχουν αποφασίσει να μην κάνουν μάθημα, αλλά κατάληψη με συγκεκριμένα αιτήματα.
Από πού και ως πού και με ποιο δικαίωμα απειλείτε τους εκπαιδευτικούς που νόμιμα έχουν δικαίωμα και παιδαγωγικά ύψιστη υποχρέωση να μη μετατραπούν σε on – line χωροφύλακες των μαθητών τους;
Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που εμείς οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε τον προκλητικό αυταρχισμό του υπουργείου που μας έχει σύρει ακόμα και στα διακστήρια, θα ήταν αντιφατικό και υποκριτικό να συμβάλουμε στην καταστολή των μαθητικών αγώνων, παρά τις ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις.
Οι μαθητές έχουν επιλέξει τους δικούς τους τρόπους αντίδρασης και αντίστασης στην εγκληματική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας για την οποία σχεδόν καθημερινά θρηνούμε την απώλεια εκατό συνανθρώπων μας και έχει αφήσει τα σχολεία χωρίς στοιχειώδη μέτρα προστασίας.
Οι μαθητές εναντιώνονται στη αντι – εκπαιδευτική πολιτική σας που με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής οδηγεί ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας στη βίαιη έξωση από το Λύκειο και τους απαγορεύει την είσοδο στην τριτοβάθμια εκαπίδευση.
Ξεχάσατε κιόλας, κύριε υφυπουργέ, ότι περίπου 20.000 υποψήφιοι φέτος έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τη εφαρμογή της ΕΒΕ (συνολικά περίπου 40.000) για να γεμίσουν οι δεξαμενές πελατών των κολλεγίων που τα πτυχία τους τα εξισώσατε με τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων;
Ύστερα από όλα αυτά δεν είναι υποκριτική η δήλωσή σας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα»;
- Ή χρειάζεται για να φανεί πιο έντονα πόσο υποκριτική είναι η δήλωσή σας να θυμίσουμε τα τόσα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα και μετά τα μέσα Γενάρη, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα;
- Ή χρειάζεται να σας θυμίσουμε ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί διακινδυνεύουν καθημερινά τη σωματική τους ακεραιότητα, ακόμα και τη ζωή τους κάνοντας μάθημα σε υπό κατάρρευση κτήρια; Σχεδόν καθημερινό είναι το φαινόμενο – περίπου σαν καιρικό- να καταρρέουν στέγαστρα, οροφές, σοβάδες κλπ.
Υποτιμάτε τους εκπαιδευτικούς θεωρώντας ότι πρέπει να υποτάσσονται σαν άβουλοι και μοιραίοι δημόσιοι υπάλληλοι σε άνωθεν αυθαίρετα κελεύσματα και εντολές που παραβιάζουν ακόμα και τη νομιμότητά σας!
Γιατί κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση.
Γιατί συλλογικά και δημοκρατικά οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα έχουν αποφασίσει να απέχουν από την τηλεκπαίδευση.
Εξακολουθούν να είναι σε απόλυτη ισχύ τρεις αποφάσεις της ΟΛΜΕ για ΑΠΟΧΗ:
α) από την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης,
β) από την τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας, με δικά μας μέσα,
γ) από κάθε είδους live streaming.
Αν σας διαφεύγει, η Ομοσπονδία μας υπογραμμίζει ότι σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:
«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Όσο εσείς, κύριε υφυπουργέ, κύριε καθηγητά, θα παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού, τόσο εμείς ως παιδαγωγοί θα επιμένουμε ότι είναι μονόδρομος και καθήκον η αντίσταση στις διαταγές του ΥΠΑΙΘ για τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία.
Πολύ περισσότερο θα κατανοούμε ότι η αντίσταση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης δεν αποτελεί στείρα άρνηση, αλλά συνδέεται άρρηκτα με το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για «ανοιχτά και ασφαλή σχολεία» με συγκεκριμένα αιτήματα και προϋποθέσεις που συνάδει με τα δικαιώματα των μαθητών στη μόρφωση και την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν δημόσιου σχολείου, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Με ειλικρίνεια
Γιώργος Κ. Καββαδίας*
* O Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος της Σ.Ε. του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου.
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
-
Αποτελέσματα εκλογών ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Δράμας
-
Επαφές του Γιώργου Παπαδόπουλου και υποψηφίων της Επανεκκίνησης
-
“Μαζί για την Αλλαγή” Παρουσίαση υποψηφίων στη Δράμα
-
“Project για τη Δράμα”: Πόσες ψήφους αξίζει ένα εμβόλιο;
-
Ενίσχυση της αυτοεικόνας και προσωπική ενδυνάμωση
-
2ο Γαστρονομικό Φεστιβάλ Δράμας
Εκπαιδευτικά
Κοινωνικό Φροντιστήριο από Δήμο Δράμας και Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Ξένων Γλωσσών
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
17 Σεπτεμβρίου 2025Από
GoDrama
Ο Δήμος Δράμας, σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και τα φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών της πόλης, προχωρά και φέτος στη λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, με στόχο τη στήριξη μαθητών και οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.
Φέτος, το πρόγραμμα θα ωφελήσει 25 μαθητές, σχεδόν διπλάσιους σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ τα μαθήματα θα ξεκινήσουν άμεσα, σε συντονισμό με την έναρξη της νέας σχολικής περιόδου.
Σε συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα οι εμπλεκόμενοι φορείς, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου.
Ο Δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος, δήλωσε:
«Είναι υποχρέωσή μας να στηρίζουμε όλα τα παιδιά και τις οικογένειες που έχουν ανάγκη. Αυτό γίνεται δυνατό χάρη στη σημαντική συμβολή και συνεργασία των ανθρώπων των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και ξέων γλωσσών, οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς. Ο Δήμος, μέσω των υπηρεσιών του, διασφαλίζει ότι η επιλογή των μαθητών γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και απόλυτη διαφάνεια.»
Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κα. Σοφία Τσακιρίδου τόνισε:
«Στις 8 Σεπτεμβρίου ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο. Η κοινωνική έρευνα πραγματοποιείται με σεβασμό στους ωφελούμενους, με επαφή τόσο με τις οικογένειες όσο και με τους ίδιους τους μαθητές, με πλήρη διαφάνεια και, κυρίως, με απόλυτη εχεμύθεια, ώστε κανείς τρίτος να μη γνωρίζει ότι τα συγκεκριμένοι μαθητές φοιτούν δωρεάν».
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης, Γιαννης Γαζάνης, υπογράμμισε:
«Η υπογεννητικότητα είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που μας απασχολεί όλους, καθώς ο αριθμός των μαθητών μειώνεται διαρκώς. Ωστόσο, τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στέκονται δίπλα σε κάθε παιδί και προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους, ώστε κανείς μαθητής να μη μείνει αβοήθητος στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών, Χρύσα Φακίρη, σημείωσε:
«Πέρα από την εκπαιδευτική αποστολή μας, ιδιοκτήτες και εκπαιδευτικοί θέλουμε να έχουμε και κοινωνική προσφορά. Γι’ αυτό συμμετέχουμε με χαρά σε αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία του Δήμου».
Ο Δήμαρχος για ακόμη μια φορά ευχαρίστησε όλους τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων αλλά και τους εκπαιδευτικούς τους που συμμετέχουν και στηρίζουν αυτή την προσπάθεια.
Εκπαιδευτικά
Η Δράμα στο ευρωπαϊκό προσκήνιο της εκπαίδευσης
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
5 Σεπτεμβρίου 2025Από
GoDrama
Με δύο νέες εγκρίσεις το 2025 και συνολικά τέσσερα δυναμικά ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ σε εξέλιξη, το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση στην πόλη μας μπορεί να είναι καινοτόμα, εξωστρεφής και απόλυτα συνδεδεμένη με την Ευρώπη.
Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες μάθησης, συνεργασίας και πολιτισμικής ανταλλαγής, φέρνοντας τη Δράμα πιο κοντά από ποτέ στον ευρωπαϊκό χάρτη της εκπαίδευσης.
1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας – Διπλή νέα ευρωπαϊκή διάκριση και συνεχής παρουσία σε καινοτόμα προγράμματα Erasmus+
Το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Δράμας συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, καταγράφοντας μέσα στο 2025 δύο νέες σημαντικές εγκρίσεις στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, οι οποίες ενισχύουν την εξωστρέφεια και τις ευκαιρίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Διαπίστευση Erasmus KA122-VET & Χρηματοδότηση από το ΙΚΥ για 3 χρόνια
Τον Φεβρουάριο, το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας απέκτησε Διαπίστευση Erasmus στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (KA122-VET) για τα επόμενα τρία χρόνια. Το καλοκαίρι εξασφάλισε χρηματοδότηση από το ΙΚΥ, γεγονός που διασφαλίζει την ετήσια συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαθητών/τριών για πρακτική άσκηση και εκπαιδευτικών σε κινητικότητες εκπαίδευσης και κατάρτισης σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, ενισχύοντας τις δεξιότητες, την εμπειρία και τη διεθνή τους προοπτική.
- Νέο πρόγραμμα KA210-SCH “Eco – Citizens for a Sustainable Europe”
Το σχολείο μας αναλαμβάνει ρόλο Συντονιστή σε ένα φιλόδοξο σχέδιο με συνεργάτες από την πόλη Łódź της Πολωνίας και τη Μαδέρα της Πορτογαλίας. Το έργο εστιάζει στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, την ενεργό πολιτειότητα και τη βιωσιμότητα, φέρνοντας κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς από όλες τις συμμετέχουσες χώρες.
Συνέχιση υλοποίησης καινοτόμων δράσεων προγραμμάτων Erasmus+
KA210-SCH “Empowering Young Entrepreneurs Towards a Greener Future”
Συντονιστικό Σχολείο: 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας (Ελλάδα)
Εταίροι: Επιμελητήριο Δράμας (Ελλάδα), Τουρκία, Ισπανία
Στόχος: Ανάπτυξη επιχειρηματικών δεξιοτήτων των νέων με έμφαση στην πράσινη οικονομία και την αειφορία.
KA220-SCH “Artificial Intelligence for Environmental Learning”
Συντονίστρια Χώρα: Ισπανία
Ρόλος 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας: Εταίρος
Εταίροι: Τουρκία, Σικελία – Παλέρμο (Bluezona), Λιθουανία
Στόχος: Αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης για περιβαλλοντική εκπαίδευση και σύγχρονες μεθόδους μάθησης.
Με τη στήριξη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) και τη συνεργασία αξιόλογων ευρωπαϊκών φορέων, το 1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας προσφέρει στους/στις μαθητές/τριες και στο εκπαιδευτικό του προσωπικό πλούσιες ευκαιρίες μάθησης, συνεργασίας και διεθνούς εμπειρίας, συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας δυναμικής, σύγχρονης και ανοιχτής στην Ευρώπη σχολικής κοινότητας.
O Δ/ντής 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας
Σαλής Αναστάσιος
Εκπαιδευτικά
Ημερίδα για τις δυνατότητες εισαγωγής και σταδιοδρομίας στον Στρατό Ξηράς
Δημοσιεύθηκε
5 μήνες πρινστις
23 Μαΐου 2025Από
GoDrama
«Ενημέρωση για τις δυνατότητες εισαγωγής και σταδιοδρομίας στον Στρατό Ξηράς»
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν έγκυρη και αναλυτική πληροφόρηση, καθώς επίσης και να υποβάλουν ερωτήσεις και να γνωρίσουν το όραμα και τις προοπτικές των σύγχρονων Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Ημερομηνία: Τετάρτη 28 Μαΐου 2025
Ώρα Έναρξης: 19:00
Χώρος: Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας (στο ισόγειο του Δημαρχείου Δράμας)
Η παρουσία σας θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή και σημαντική ενίσχυση στην προσπάθεια υποστήριξης των νέων στη διαδικασία επαγγελματικού προσανατολισμού.
Αναζήτηση στην Google
Αναζήτηση στο GoDrama



Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δράμας

Κοινωνικό Φροντιστήριο από Δήμο Δράμας και Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Ξένων Γλωσσών

Η Δράμα στο ευρωπαϊκό προσκήνιο της εκπαίδευσης

Χριστουγεννιάτικη Αγορά Ονειρούπολης Δήμου Δράμας – Οδηγίες Συμμετοχής

Κοινωνικό Φροντιστήριο από Δήμο Δράμας και Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Ξένων Γλωσσών

Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δράμας

Χριστουγεννιάτικη Αγορά Ονειρούπολης Δήμου Δράμας – Οδηγίες Συμμετοχής

Η Δράμα στο ευρωπαϊκό προσκήνιο της εκπαίδευσης

Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Τουρνουά Beach Volley DRAMA OPEN 20-22 Ιουνίου

Παρουσίαση των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Δράμας, στο Βελιγράδι

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στη Χαλκιδική

Πανδραμινό Συλλαλητήριο Πέμπτη 12/6 στις 20:00 στην Κεντρική Πλατεία
