ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
Δημοσιεύθηκε
4 έτη πρινστις
Από
Admin
Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επανεισάγεται το θέμα στο Π.Σ. Η παράταξή Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία εξέδωσε το παρακάτω ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟ
Η ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας απόφασης
Μετά από μήνες επανεισάγεται στο περιφερειακό συμβούλιο στις 26 Απριλίου 2021, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης –Καβάλας (Λιμένας Νέας Καρβάλης). Το θέμα είχε αποσυρθεί δύο φορές από προηγούμενες συνεδριάσεις εντός του 2020.
Παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες τις πληροφορίες που διοχετεύονται στα ΜΜΕ από διάφορους φορείς, όπου αναγράφονται απόψεις που προσπαθούν να διασκεδάσουν και να ανακόψουν τις αντιδράσεις που προέρχονται κυρίως από την Δράμα που είναι η μόνη περιοχή που αντέδρασε, αντιλαμβανόμενη έγκαιρα ότι βγαίνει τελείως έξω από το παιγνίδι των μεταφορών με σύγχρονα μέσα σταθερής τροχιάς.
Το …χάπι με το οποίο προσπαθούν να «χρυσώσουν» τους Δραμινούς, δεν είναι άλλο, από έναν κάθετο άξονα που θα ξεκινά από τον Αμυγδαλεώνα ή την Αμφίπολη και θα καταλήγει στη Δράμα. Βέβαια είναι αμφίβολο εάν ορισμένοι από εμάς θα είναι στη ζωή, αν και όταν υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο. Στη Δράμα, βέβαια, ετοιμάζονται να «γιορτάσουν» την συμπλήρωση 30 χρόνων υποσχέσεων για τις οδικές συνδέσεις με την Αμφίπολη και τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, ενώ το οδικό δίκτυο παραμένει ίδιο εδώ και δεκαετίες και οι μεταφορές, κυρίως λόγω μαρμάρων, έχουν εκατονταπλασιαστεί και πραγματοποιούνται από ένα υφιστάμενο οδικό δίκτυο που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες.
Θα επανέλθουμε με τα επιχειρήματα μας, που εκτενώς αναπτύξαμε τους προηγούμενους μήνες, για την καταστροφική για το σύνολο της περιφέρειας μας απόφαση παράκαμψης των πόλεων Σέρρες και Δράμα από έναν σύγχρονο σιδηροδρομικό άξονα, απαριθμώντας τα σημαντικότερα σημεία, κυρίως για λόγους ιστορικούς, διότι τα γραπτά παραμένουν στο χρόνο και κάποια στιγμή όλοι θα κριθούμε στις συνειδήσεις των ανθρώπων για τις αποφάσεις μας.
1. Ουδέποτε μέχρι σήμερα συζητήθηκε με τοπικούς φορείς και εκλεγμένους εκπροσώπους της Καβάλας, της Δράμας και της Θράκης η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξ/πολης. Η πρώτη φορά που το θέμα τίθεται σε διάλογο είναι τώρα.
2. Κανένα από τα κόμματα που πέρασαν από τις κυβερνήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια δεν εξέφρασε άποψη για την διέλευση. Η όποια άποψη εκφράστηκε από τα Δ.Σ. του Ο.Σ.Ε. και ενίοτε από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων μεταφορών.
3. Η εκκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσ/νίκη προς Καβάλα προβλέπεται να γίνει από το 21ο – 23ο σιδ. χιλιόμετρο Θεσ/νίκης – Κιλκίς μεταξύ των σταθμών Νέας Φιλαδέλφειας και Γαλλικού, η δε γραμμή σε κάθε περίπτωση διέρχεται και από το νότιο τμήμα του Νομού Κιλκίς.
4. Εάν ο Ο.Σ.Ε. αναζητούσε την ευθεία γραμμή και την συντομότερη διέλευση μεταξύ Θεσ/νίκης – Καβάλας θα αποφάσιζε η γραμμή να διέλθει από τον Σοχό Θεσ/νίκης και την Μαυροθάλασσα Σερρών και όχι νότια των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη.
5. Η διέλευση της γραμμής νότια των λιμνών έχει το ίδιο μήκος με μια νέα γραμμή από Σέρρες – Δράμα. Εάν δε η γραμμή διέρχεται από τη Νέα Ζίχνη το μήκος θα είναι ακόμη μικρότερο, το δε ανάγλυφο στη δεύτερη περίπτωση είναι ευνοϊκότερο.
6. Η κατασκευή της νέας γραμμής νότια των λιμνών αποκόπτει την άμεση σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας από τον Προμαχώνα και την Βαλκανική Ενδοχώρα, πράγμα που θα γινόταν εάν η γραμμή περνούσε από Σέρρες και Δράμα.
7. Η νέα γραμμή Θεσ/νίκης–Ασπροβάλτας-Αμφίπολης-Αμυγδαλεώνα-Νέας Καρβάλης προβλέπει 8 σταθμούς και δύο στάσεις, σύνολο δέκα, που προδίδει καθαρά προαστιακό χαρακτήρα για την εξυπηρέτηση του Νομού Θεσ/νίκης και των θέρετρων, Βρασνά και Ασπροβάλτα, αλλά εξυπηρετεί και το ανταγωνιστικό στην Καβάλα λιμάνι του Σταυρού.
8. Οι μόνες προσοδοφόρες γραμμές για τον Ο.Σ.Ε. σήμερα είναι οι γραμμές του Προαστιακού της Αθήνας και Αθηνών – Αιγίου και Αθηνών – Χαλκίδας.
9. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης – Ασπροβάλτας έχει εξαγγελθεί εδώ και τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, αλλά ο ΟΣΕ δεν έχει προχωρήσει σε καμία μελέτη.
10. Η μελέτη χάραξης είναι μόνον η αρχή. Είναι μια μελέτη που ουσιαστικά τίθεται σε διαβούλευση με όλους τους φορείς και αφορά μόνο το θέμα της διέλευσης. Δεν είναι η μελέτη που οδηγεί σε έργο. Για να φτάσουμε σε έργο πρέπει να ανατεθούν, να εκπονηθούν, να εγκριθούν και να πληρωθούν οι παρακάτω μελέτες και να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες:
- Αποτύπωσης – Κτηματογράφηση χώρου διέλευσης
- Απαλλοτριώσεις. Δικαστήρια
- Γεωλογικές, γεωτεχνικές, γεωτρήσεις
- Περιβαλλοντικές
- Υδραυλικές Μελέτες για τις διελεύσεις από υδατορέμματα και ποταμούς
- Αρχιτεκτονικές μελέτες ειδ. σταθμών – γεφυρών
- Μελέτες σηράγγων
- Στατικές Μελέτες γεφυρών και τεχνικών έργων
- Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες
- Μελέτες ηλεκτροκίνησης
- Μελέτες αυτοματισμών και σηματοδότησης
- Μελέτες περίφραξης
- Μελέτες φύτευσης
- Μελέτες οδοποιίας και ανισόπεδων κόμβων.
Η υπό κρίση μελέτη είναι σημαντική αλλά δεν αντιστοιχεί ούτε στο 3% των μελετών, του κόστους μελετών και του συνολικά απαιτούμενου χρόνου.
11. Η μελέτη Νέα Καρβάλη – Τοξότες εκπονείται εδώ και είκοσι χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν χρηματοδοτείται. Το τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες είναι κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και η χάραξη αυτή δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση. Ωστόσο μια αποκομμένη κατασκευή αυτού του έργου, δεν έχει κανένα νόημα, εάν δεν υπάρξει σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Κομοτηνής και Ποντκόβα που θα συνδέσει την Καβάλα με την καρδιά της Βαλκανικής ενδοχώρας και τα παρευξείνια και παραδουνάβια λιμάνια.
12. Η μελέτη χάραξης του τμήματος Θεσσαλονίκης (Νέα Φιλαδέλφεια) – Καβάλα (Νέα Καρβάλη) ανατέθηκε το 2016 και ολοκληρώθηκε το 2019. οι καθυστερήσεις οφείλονται στην καθυστέρηση πληρωμών. Ο χρόνος εκπόνησης είναι μικρότερος του ενός χρόνου.
13. Η συμφωνία της 6ης Σεπτεμβρίου του 2017 Τσίπρα – Μπορίσωφ, γνωστή ως sea2sea αφορά την διασύνδεση των λιμανιών του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάζ – Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε). Πουθενά στην συμφωνία δεν περιγράφονται οι διελεύσεις νέων γραμμών στις δύο χώρες, ούτε τα συνοριακά σημεία διέλευσης, θεωρώντας ότι παραμένουν τα ίδια (Προμαχώνας, Ορμένιο)
14. Σε κανέναν προγραμματισμό της Ε.Ε. δεν προβλέπονται νέες γραμμές στην Βουλγαρία, αντίθετα στην Ελλάδα προβλέπεται νέα γραμμή μεταξύ Θες/νίκης – Τοξοτών και βελτίωση της γραμμής Τοξότες – Αλεξ/πολη και Αλέξ/πολη – Ορμένιο.
15. Ενώ η Ε.Ε. προτείνει μεταξύ Θεσ/νίκης και Τοξοτών διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε μελέτη μονής γραμμής. Η γραμμή Τοξότες-Αλεξανδρούπολη, φτιαγμένη το 1890, δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές για ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων (πολλές ισόπεδες διασταυρώσεις, ανάγκη βελτίωσης γεωμετρίας και επιδομής)
16. Η σύνδεση μεταξύ τους, έξι μεσαίου μεγέθους αστικών κέντρων της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξ/πολη) δημιουργεί αναπόδραστα έναν αναπτυξιακό πόλο με τεράστιες δυνατότητες, αυξάνοντας την ενδοχώρα κάθε μιας χωριστά όλων των προαναφερθέντων πόλεων. Για τον λόγο αυτό η μελέτη Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας αφορά όλη την Περιφέρεια. Όταν η απόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης θα είναι ίδια είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Σερρών Δράμας και θα διέρχεται σε κάθε περίπτωση από Αμυγδαλεώνα και Νέα Καρβάλη, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: Γιατί να μην υπάρχει μια γρήγορη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και της Ξάνθης με τις Σέρρες, ή της Κομοτηνής(έδρα Περιφέρειας, Εφετείου κλπ) με την Δράμα;;;;
17. Αναμφίβολα ο ΟΣΕ επιχειρεί να κατασκευάσει έναν προαστιακό σιδηρόδρομο ανατολικά της Θεσσαλονίκης και τον βαφτίζει ανατολικό κλάδο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προκειμένου να τύχει της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Αλλά είναι απορίας άξιο γιατί ορισμένοι παράγοντες της Καβάλας προτιμούν την πόλη τους μακρινό προάστιο της Θεσσαλονίκης και τα λιμάνια της βοηθητικά της Θεσσαλονίκης και δεν επιδιώκουν να δοθεί στην Καβάλα ο ρόλος ενός μεγάλου και νευραλγικού αστικού κέντρου της νότιας Βαλκανικής και τα λιμάνια πρωταγωνιστικά στις μεταφορές με άμεση σύνδεση προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και όχι μέσω Θεσσαλονίκης. Ένας ρόλος που αξίζει στην Καβάλα και την ιστορία της!
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
-
Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία : Εμείς δεν “δίνουμε γραμμή”
-
Όλγα Καρατζόγλου, υπ. Περιφερειακή Σύμβουλος με την Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία
-
Αποτελέσματα εκλογών ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Δράμας
-
Επαφές του Γιώργου Παπαδόπουλου και υποψηφίων της Επανεκκίνησης
-
“Μαζί για την Αλλαγή” Παρουσίαση υποψηφίων στη Δράμα
-
“Project για τη Δράμα”: Πόσες ψήφους αξίζει ένα εμβόλιο;
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δράμας
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
10 Σεπτεμβρίου 2025Από
GoDrama
Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος διανομών του Καταστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Κοινωνικό Παντοπωλείο) του Δήμου Δράμας από την Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου έως και την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί διανομή στις 479 οικογένειες – δικαιούχους του.
Τα είδη που θα διανεμηθούν στους δικαιούχους είναι τα εξής:
Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο 5lt, ηλιέλαιο 5lt, ζάχαρη, αλάτι, αλεύρι, κριθαράκι, ρύζι, μακαρόνια, φακές, φασόλια, γάλα εβαπορέ, ντοματοχυμός, μέλι, χυμός πορτοκάλι, πραλίνα φουντουκιού, μαρμελάδα, φρυγανιές, άνθος αραβοσίτου, κονσέρβα ζαμπόν, κονσέρβα σαρδέλα και τραχανάς.
Παρακαλούνται οι δικαιούχοι να προσέρχονται με την προσωπική τους κάρτα και την ταυτότητα τους αυστηρά την ημέρα και ώρα που είναι καταγεγραμμένη στην προσωπική τους κάρτα.
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Χριστουγεννιάτικη Αγορά Ονειρούπολης Δήμου Δράμας – Οδηγίες Συμμετοχής
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
7 Σεπτεμβρίου 2025Από
GoDrama
Ο Δήμος Δράμας ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους πωλητές για τη διαδικασία συμμετοχής στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά της Ονειρούπολης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4849/2021.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι κάτοχοι:
- Βεβαίωσης δραστηριοποίησης ετήσιας διάρκειας σε βραχυχρόνιες αγορές
- Άδειας πωλητών λαϊκών αγορών
- Άδειας δραστηριοποίησης στο υπαίθριο εμπόριο (στάσιμο ή πλανόδιο)
- Άδειας χειροτέχνη – καλλιτέχνη
Διαδικασία
- Έκδοση προκήρυξης: Η προκήρυξη αναρτάται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «Ανοικτή Αγορά» – OPENMARKET (openmarket.mindev.gov.gr) και στη σελίδα του Δήμου. Εκεί θα δημοσιευθούν ο Κανονισμός Λειτουργίας, έντυπο οδηγιών και υποδείγματα αιτήσεων.
- Υποβολή αιτήσεων: Γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά στο OPENMARKET με χρήση κωδικών Taxisnet. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τη βεβαίωση ή την άδεια που κατέχουν, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
- Αποτελέσματα:
- Εκδίδονται προσωρινά αποτελέσματα, με δυνατότητα υποβολής ενστάσεων εντός 15 ημερών.
- Εκδίδονται τα οριστικά αποτελέσματα, τα οποία εγκρίνονται από το Δημοτικό Συμβούλιο μετά από γνωμοδότηση της τριμελούς επιτροπής.
- Έγκριση και απόδοση θέσεων: Οι δικαιούχοι λαμβάνουν έγκριση συμμετοχής και θέση στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά. Η πράξη κοινοποιείται στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και στη Δ.Ο.Υ. Δράμας.
Υποχρεώσεις πωλητών
- Οι άδειες και βεβαιώσεις πρέπει να είναι σε ισχύ και να περιλαμβάνουν σχετικό ΚΑΔ.
- Πριν τη χορήγηση της έγκρισης συμμετοχής απαιτείται η καταβολή του καθορισμένου τέλους στον Δήμο Δράμας (Ταμείο, τράπεζα ή e-banking).
- Οι πωλητές είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την τήρηση όλων των αγορανομικών, φορολογικών και υγειονομικών διατάξεων.
- Επιτρέπεται υποβοήθηση/αναπλήρωση ή πρόσληψη υπαλλήλου με σχετική βεβαίωση, εκτός των χειροτεχνών – καλλιτεχνών.
- Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει μία μόνο αίτηση με τον ίδιο ΑΦΜ και σε μία κατηγορία πώλησης.
- Σε περίπτωση μη επιθυμίας συμμετοχής, ο δικαιούχος οφείλει να το δηλώσει εγγράφως στην αρμόδια υπηρεσία.
Πληροφορίες
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Αυτοτελές Τμήμα Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Δράμας.
Τηλέφωνα: 25213 50686 – 687 – 689
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
13 Ιουλίου 2025Από
GoDrama
Αναζήτηση στην Google
Αναζήτηση στο GoDrama



Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δράμας

Κοινωνικό Φροντιστήριο από Δήμο Δράμας και Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Ξένων Γλωσσών

Η Δράμα στο ευρωπαϊκό προσκήνιο της εκπαίδευσης

Χριστουγεννιάτικη Αγορά Ονειρούπολης Δήμου Δράμας – Οδηγίες Συμμετοχής

Κοινωνικό Φροντιστήριο από Δήμο Δράμας και Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Ξένων Γλωσσών

Διανομή τροφίμων από το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δράμας

Χριστουγεννιάτικη Αγορά Ονειρούπολης Δήμου Δράμας – Οδηγίες Συμμετοχής

Η Δράμα στο ευρωπαϊκό προσκήνιο της εκπαίδευσης

Πολλοί υπουργοί αγαπούν περισσότερο την καρέκλα της εξουσίας

Θετικό πρόσημο για τον Δήμο Δράμας στη διαχείριση των αδέσποτων

ΟΠΕΚΕΠΕ Το φωνάζαμε εγκαίρως πριν το σκάνδαλο

Το επιχειρηματικό ESG όπως το διαμορφώνει πλέον το πακέτο Omnibus

Απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας εντός δασών

KAOD BC: Παρουσίαση του νέου προπονητή Κώστα Σδράκα

Τουρνουά Beach Volley DRAMA OPEN 20-22 Ιουνίου

Παρουσίαση των τουριστικών πλεονεκτημάτων της Δράμας, στο Βελιγράδι

Σεισμός 5,3 Ρίχτερ στη Χαλκιδική

Πανδραμινό Συλλαλητήριο Πέμπτη 12/6 στις 20:00 στην Κεντρική Πλατεία
