Connect with us

Πολιτιστικά

63ο Φεστιβάλ Φιλίππων, αρχαίο δράμα

Δημοσιεύθηκε

στις

Φέτος το Φεστιβάλ Φιλίππων – όπως αρέσκεται τα τελευταία χρόνια να έχει τη δική του θεματική, τη δική του τοπική καλλιέργεια και ματιά – θα ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο στα κλειστά κτίρια της πόλης – και υπάρχουν πάρα πολλά με ιστορία και διαδρομή γοητευτική, αγωνιστική και αξιοζήλευτη. Όμως η ζωή βάζει πάντα τους όρους της. Πρέπει να τους σεβαστούμε.

Είμαστε λοιπόν αναγκασμένοι να υλοποιήσουμε μόνο ένα μέρος αυτού του μεγάλου σχεδίου, επιφυλασσόμενοι να το ολοκληρώσουμε το επόμενο καλοκαίρι. Ηθοποιοί, χορευτές, μουσικοί, συγγραφείς, κινηματογραφιστές, φωτογράφοι, αρχιτέκτονες, εικαστικοί, θα βρουν το κλειδί να «ανοίξουν» τα κτίρια με τον τρόπο που γνωρίζει η τέχνη και η επιστήμη του καθενός για να μας διηγηθούν την προσωπική τους ιστορία.

Έξω και γύρω από αυτά – αναγκαστικά λόγω των συνθηκών – θα φτιάξουμε παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις, ομιλίες, δράσεις και χάπενινγκ. Όλα αυτά βέβαια με μια υστεροβουλία, αλλά υψηλού φρονήματος: να προσπαθήσουμε να ξαναβάλουμε στη ζωή της πόλης αρκετά από αυτά ή τουλάχιστον να τους ανοίξουμε ένα παράθυρο, έναν μικρούλη φεγγίτη στο μέλλον.

Οι ιδιαίτερες φετινές συνθήκες μας δείχνουν, μας υποδεικνύουν μάλλον, ότι πρέπει να αφιερώσουμε το 63ο Φεστιβάλ στο αρχαίο δράμα, και αυτό κάνουμε, συνεχίζουμε με μεγαλύτερη ένταση την επιτυχημένη δράση του Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος, ενός πρωτότυπου θεατρικού camp με χαρακτήρα καλλιτεχνικό αλλά και εκπαιδευτικό, που εδώ και τέσσερα χρόνια έχει δώσει μια νέα πνοή στην περιοχή των Κρηνίδων, δίπλα στο αρχαίο θέατρο και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων.

Φέτος, προχωράμε πιο θαρραλέα, πιο δυναμικά και καλούμε σημαντικούς και  σπουδαίους καλλιτέχνες  με αξιοζήλευτη διαδρομή πάνω στο αρχαίο δράμα (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, μεταφραστές, μουσικούς, χορευτές), να πάρουν μέρος σε αυτό το «μικρό» φεστιβάλ μέσα στο «μεγάλο», στις «Θεατρικές Αναγνώσεις» αρχαίου δράματος (παραστάσεις εν δυνάμει), που θα λάβουν χώρα από 12 έως 23 Αυγούστου.

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η Λυδία Φωτοπούλου, η Όλια Λαζαρίδου, ο Ακύλλας Καραζήσης, ο Θοδωρής Γκόνης, η Λουκία Μιχαλοπούλου, η Ρηνιώ Κυριαζή και η Ιόλη Ανδρεάδη, με μικρές και ευέλικτες ομάδες εκλεκτών συνεργατών τους, θα διαμείνουν διαδοχικά στις Κρηνίδες, παρουσιάζοντας, ανά τρεις μέρες, ο καθένας τη δική του εκδοχή πάνω στη θεατρική ανάγνωση του αρχαίου δράματος. Ανάμεσα στις τραγωδίες που θα «ακουστούν» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, είναι η «Αντιγόνη», οι «Βάκχες», η «Μήδεια», η «Ελένη», ο «Αγαμέμνων», οι «Τρωάδες» καθώς και οι «Ιστορίες του Πρόσπερο».

Οι παραστάσεις θα είναι ανοιχτές για το κοινό μέσω διαδικτύου σε ζωντανή μετάδοση (live streaming) και θα λειτουργούν σαν ανοιχτό εργαστήριο για θεατρολόγους, φοιτητές, και απόφοιτους δραματικών σχολών, ερασιτεχνικές ομάδες, την τοπική κοινότητα και όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει.

Στη λήξη του εργαστηρίου θα μιλήσουν οι μεταφραστές Γιάννης Λιγνάδης και Παντελής Μπουκάλας με θέμα την μετάφραση στο αρχαίο δράμα και τη δραματουργία των αρχαίων κειμένων, ως επίσημοι προσκεκλημένοι του Φεστιβάλ Φιλίππων.

Στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων θα υποδεχτούμε, για άλλη μια χρονιά, τις μεγάλες παραστάσεις αρχαίου δράματος του Φεστιβάλ Επιδαύρου, παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, του ΚΘΒΕ, αλλά και του ελεύθερου θεάτρου.

Επίσης, θα φιλοξενήσουμε στο Φρούριο της Καβάλας και στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων αρκετές από τις δράσεις του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός». Στις δράσεις αυτές συμμετέχει και το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με την παράσταση «Η Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» σε συνδιοργάνωση με το ΚΘΒΕ.

Το Φεστιβάλ Φιλίππων ήταν και παραμένει ένα σπουδαίο φεστιβάλ, ένα ιστορικό φεστιβάλ. Μόνο που δεν είναι κανενός μας. Πρέπει να το κερδίζουμε κάθε καλοκαίρι.

Θοδωρής Γκόνης

*Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί ακολουθώντας τις ειδικές οδηγίες των υγειονομικών αρχών,

με προτεραιότητα τη δημόσια υγεία και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινό και τους καλλιτέχνες.

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

25 & 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 

5η ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ – ARS AETERNA

Αντιγόνη του Σοφοκλή

Πρώτη παράσταση στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων για φέτος μια από τις σπουδαιότερες αρχαίες τραγωδίες. Η παράσταση «Αντιγόνη» από την 5η Εποχή Τέχνης, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία, παρουσιάζεται σε νέα επεξεργασία από τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη, με την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της Αντιγόνης, τον Γιώργο Χρυσοστόμου στο ρόλο του Κρέοντα και μια ομάδα σημαντικών νέων ηθοποιών.

1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ

5 Λαϊκές Μορφές Με Τρόπον Εντόνως Ερωτικόν

Ο Σταύρος Ξαρχάκος θα παρουσιάσει στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων  μία μοναδική μουσική παράσταση, γεμάτη εικόνες, εντάσεις και στιγμές. Ο Mαέστρος, διευθύνοντας επταμελή ορχήστρα κορυφαίων σολίστ που τον πλαισιώνουν και φωνητικά, θα μας χαρίσει ένα σπάνιο ταξίδι ήχων και συναισθημάτων στα μουσικά έργα του ιδίου, καθώς και του Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Βασίλη Τσιτσάνη και Μάρκου Βαμβακάρη.

8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΥΠΠΟΑ – ΚΘΒΕ – ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου

Ο Αλέξανδρος ο Μέγας και Τρανός, αδελφός της γοργόνας. Ο Αλέξανδρος του Αρριανού και ο Αλέξανδρος του Πλουτάρχου. Ο Αλέξανδρος στην κορυφή και ο Αλέξανδρος στα βάραθρα. Βασισμένος στη λαϊκή «παραμυθία» της Φυλλάδας του Μεγαλέξανδρου, της θρυλικής ιστορίας του βίου, των άθλων και των ταξιδιών του μεγάλου Μακεδόνα που τη δημιούργησε η λαϊκή φαντασία αιώνες μετά τον θάνατό του, αλλά και στους «ντέντεκτιβς» ιστορικούς Αρριανό και Πλούταρχο, ο Θοδωρής Γκόνης με τη συνδρομή της ποιήτριας Γλυκερίας Μπασδέκη, διοργανώνει μια συνάντηση με τον πιο γνωστό άγνωστο Οικουμενικό. Η επίσημη ιστοριογραφία συνομιλεί με μύθους, θρύλους, μοιρολόγια και εμβατήρια στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων. Παίζουν οι ηθοποιοί Δημήτρης Κοντός, Ελένη Μαβίδου, Δημήτρης Μανδρινός, Έλενα Μεγγρέλη, Στεφανία Χονδράκη.

24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΑΓΑΡΗ

Οιδίπους

Τρεις αφηγητές ανασύρουν επί σκηνής την ιστορία του Οιδίποδα, του ανθρώπου που ήταν μοιραίο να φτάσει στην γνώση και σε όλη την οδύνη που αυτή επιφέρει. Σε ένα νεκρικό τοπίο, ένα τοπίο λοιμού, ο Οιδίπους- βασιλιάς της Θήβας, επιχειρεί να μάθει την αιτία της «αρρώστιας», την αιτία που όλος ο λαός του «νοσεί». Η διαδικασία αυτής της έρευνας οδηγεί στην επώδυνη απάντηση. Η αρρώστια είναι ο ίδιος. Οι τρεις υποκριτές εναλλάσσοντας ρόλους, διογκώντας στιγμές, βουτώντας στο ασυνείδητο των προσώπων του Σοφοκλή συνθέτουν ενώπιον μας τον άνθρωπο που ξεκινάει ως σωτήρας και καταλήγει ως «άθλιο συντρίμμι», ως «τυφλός ζητιάνος και προφήτης». Στους ρόλου των αφηγητών ο Μιχάλης Σαράντης, η Μαρία Κεχαγιόγλου και ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Καραντζά.

26 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ / Πέρσες του Αισχύλου

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου σκηνοθετεί το παλαιότερο πλήρες δράμα που σώζεται στις μέρες μας και, ταυτόχρονα, ένα ιστορικό ντοκουμέντο για τη σημαντικότερη σύγκρουση της δεύτερης περσικής εισβολής στην Ελλάδα, τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Χωρίς θριαμβολογίες και κομπασμούς και με σεβασμό στην οδύνη των ηττημένων, ο Αισχύλος παραδίδει έναν ύμνο για την ελευθερία του ατόμου και αντιπαραθέτει τα δημοκρατικά ιδεώδη απέναντι στη δεσποτική μοναρχία και την τυφλή υποταγή στην εξουσία. Η νίκη στεφανώνει εκείνους που ακολουθούν τη σύνεση, ενώ ο μηχανισμός της δικαιοσύνης τιμωρεί όποιον, με οδηγό την αλαζονεία, ξεπερνάει τα όρια, προσβάλλοντας, με την έπαρσή του, θεούς και ανθρώπους. Μεταξύ των ηθοποιών που θα εμφανιστούν στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου είναι η Λυδία Κονιόρδου, ο Αργύρης Ξάφης, ο Λαέρτης Μαλκότσης, ο Γιάννος Περλέγκας και ο Αργύρης Πανταζάρας.

29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΚΘΒΕ

Όρνιθες του Αριστοφάνη

Ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απαυδισμένοι από τη διαφθορά σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο στην οποία έχει περιέλθει η πόλη, φεύγουν για να βρουν τον Τηρέα, τώρα πια Έποπα, κάποτε άνθρωπο, τώρα τσαλαπετεινό, για να μάθουν από αυτόν και από τα άλλα πουλιά –που πετούν ψηλά και ίσως γνωρίζουν– αν υπάρχει κάποιος τόπος ειρηνικός, να πάνε να ζήσουν εκεί. Μαζί θα ιδρύσουν μια νέα Πολιτεία, μεταξύ ουρανού και γης, που θα εξουσιάζει ταυτόχρονα θεούς και ανθρώπους και όπου τα πουλιά θα έχουν τη θέση που τους αναλογεί. Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αγαπημένη, διαχρονική κωμωδία του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα και μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, με εξαιρετικούς συντελεστές. Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος και ο Χρήστος Στέργιογλου, πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών.

30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Θησέας και Μινώταυρος της Κάρμεν Ρουγγέρη

Η Κάρμεν Ρουγγέρη και η Χριστίνα Κουλουμπή σκηνοθετούν το μύθο του Θησέα και του Μινώταυρου, και παρουσιάζουν σε μια παράσταση για μικρούς και μεγάλους όλη την πορεία του ήρωα, συνδυάζοντας, κρητική λύρα, μαντινάδες, χορό και παραδοσιακά τραγούδια της Κρήτης.

31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Αλκίνοος Ιωαννίδης

«SOLO»

Το Φεστιβάλ ολοκληρώνεται με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, μόνο επί σκηνής, να παίζει και να τραγουδάει τα τραγούδια του στην απλούστερη μορφή τους, μεταφέροντάς μας στη στιγμή της δημιουργίας τους. Ακολουθώντας μια παράδοση αιώνων, αυτή των τροβαδούρων, ταξιδεύει με μια κιθάρα ή ένα λαούτο και μοιράζεται αισθήματα, σκέψεις, εμπειρίες, όνειρα και πραγματικότητες που αφορούν όλους μας.  Ένα πρόγραμμα ακρόασης αλλά και συμμετοχής, που μας ταξιδεύει μέσα από τις εντάσεις και τις σιωπές του στον πυρήνα της ιερής αυτής τέχνης. Πρωταγωνιστές, όπως πάντα, τα ίδια τα τραγούδια. Στέκονται μπροστά μας γυμνά και ευάλωτα, όπως γεννήθηκαν, αλλά και δυνατά όσο ποτέ.

ΦΡΟΥΡΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

19 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΥΠΠΟΑ – ΚΘΒΕ

ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κωνσταντίνος Καβάφης – Όνειρο

Ο Θοδωρής Οικονόμου, μαζί με μια ομάδα εξαιρετικών συνεργατών, συνθέτει ένα μοναδικό, ονειρικό κόσμο με αφορμή το έργο του αλεξανδρινού ποιητή Κωσταντίνου Καβάφη.

Σε έναν χώρο ρευστό, όπου η μουσική λειτουργεί σαν μια λίμνη, ταξιδεύει ένας θίασος από γεννήματα της φαντασίας μας, που αναπολούν, οραματίζονται, μας συμβουλεύουν, αποκαλύπτοντάς μας μνήμες που ο ποιητής αντλεί από το παρελθόν και αποθέτει στο παρόν, ενίοτε ως προειδοποίηση για τα μελλούμενα. Η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου έρχεται να ακουμπήσει με τρόπο λιτό μα και καίριο στο ποιητικό σύμπαν του Καβάφη δημιουργώντας ένα ζωντανό παιχνίδι αισθήσεων.

22 ΙΟΥΛΙΟΥ

…προς ύστατον φως…

«Το καλοκαίρι του 1995 η Ελένη Βαροπούλου, Διευθύντρια τότε του Φεστιβάλ του Άργους, ζήτησε από την Λήδα Τασοπούλου να ετοιμάσει ένα one woman show σχετικό με το αρχαίο δράμα. Η Λήδα επέλεξε τους μονολόγους από έξι αρχαίες τραγωδίες σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη, τις οποίες είχε ερμηνεύσει υπό την καθοδήγηση του Σπύρου Α. Ευαγγελάτου στην Επίδαυρο. Η ίδια διάρθρωσε τη σειρά των μονολόγων, ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος υπέγραψε την σκηνοθεσία, τα υποβλητικά σκηνικά-κοστούμια σχεδίασε η Λαλούλα Χρυσικοπούλου, την μουσική επιμελήθηκε ο Ιάκωβος Δρόσος, ενώ στην παράσταση συμμετείχε και ο ηθοποιός Γιώργος Καράσης. Η πρεμιέρα έγινε στο Αρχαίο Θέατρο του Άργους στις 25 Ιουνίου 1995. Ακολούθησαν και άλλες ελληνικές πόλεις».

Σημείωμα Κατερίνας Ευαγγελάτου

Φέτος στο Φεστιβάλ Φιλίππων η Ραφίκα Σαουίς ερμηνεύει το «…προς ύστατον φως…» σε μια ερευνητική παράσταση-θέαμα πάνω στον ρυθμό και τη μουσικότητα του αρχαίου λόγου, συνοδευόμενη από τη πιανίστα Μάγδα Νικολαίδου και την νεαρή ηθοποιό και τραγουδίστρια Κέλλυ Ανταμπούφη. Έξι γυναικείες μορφές του αρχαίου δράματος, η Αγαύη, η Δηιάνειρα, η Ιώ, η Κασσάνδρα, η Ιφιγένεια και η Ηλέκτρα, διαπραγματεύονται με τα όρια της τρέλας και του παραλόγου. Ακούγονται έργα των D. Scarlatti, J.S. Bach, F. Chopin, S. Rachmaninov.

24 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΥΠΠΟΑ – ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ριχάρδος Β’ – Το ρέκβιεμ ενός βασιλιά

του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Ο Ριχάρδος Β› υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’». Η Marlene Kaminsky σκηνοθετεί τον Τάσο Νούσια σε μια παράσταση που αποτελεί work in progress και πλέον παρουσιάζεται ανανεωμένη με πρόσθετα στοιχεία στην τελική μορφή της.

29 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ

Μικροί Κύριοι – Μικρές Κυρίες: Η δύναμη της φιλίας

Η Παυλίνα Χαρέλα σκηνοθετεί την επίσημη παράσταση των Μικρών Κυρίων στην Ελλάδα σε μια διαδραστική παραγωγή που θα ενθουσιάσει μικρούς και μεγάλους. Η παράσταση προάγει την ευγένεια και την ενσυναίσθηση με διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από τις ιστορίες των διάσημων Μικρών Κυρίων, τα τραγούδια τους και τη συμμετοχή των παιδιών.

6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΦΩΤΗ ΣΠΥΡΟΥ

Ο Ροβινσώνας και ο Κρούσος

της Ξένιας Καλογεροπούλου

Δυο ξένοι ναυαγούν πάνω σε μια στέγη… στη μέση του πουθενά! Καθώς η στάθμη του νερού γύρω τους όλο και ανεβαίνει αναγκάζονται να ξεπεράσουν τις διαφορές τους και μέσα από έντονες συγκρούσεις να συνεργαστούν. Ο ένας μιλάει ελληνικά κι ο άλλος μία ξένη, ακαταλαβίστικη διάλεκτο! Όμως, στον μαγικό χώρο του θεάτρου, όπου όλα είναι εφικτά, οι δυο τους καταφέρνουν, όχι μόνο να συνεννοηθούν αλλά να γίνουν και… φίλοι! Κύρια στοιχεία της παράστασης που σκηνοθετεί ο Φώτης Σπύρος είναι η ευρηματικότητα στους αυτοσχεδιασμούς, οι παραστατικές κινήσεις των χεριών και των σωμάτων, οι ήχοι, τα βλέμματα, εντυπωσιακά τρικ και μαγικά κόλπα! Το έργο είναι γραμμένο από τους Ιταλούς συγγραφείς Νίνο ντ’ Ίντρόνα και Τζάκομο Ραβέκιο, σε μετάφραση και διασκευή της, αγαπημένης σε μικρούς και μεγάλους, Ξένιας Καλογεροπούλου και είναι εμπνευσμένο από το πρώτο μπεστ σέλερ της δυτικής λογοτεχνίας, το πασίγνωστο «Ροβινσώνας Κρούσος» του Ντάνιελ Ντεφόου.

19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΥΠΠΟΑ – ΚΘΒΕ

ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στα όνειρα  των ποιητών

Η προσωπική διαδρομή της μουσικού Φένιας Χρήστου και η συνάντησή της με την ποίηση καταλήγουν σε μια νέα μουσικοποιητική παράσταση. Ένας κύκλος μελοποιήσεων και πρωτότυπων συνθέσεων εναλλάσσεται με δραματοποιημένες αναγνώσεις ποιημάτων σε μια παράσταση με χαρακτήρα δροσερό, ερωτικό, νεανικό και στιγμές-στιγμές σατιρικό ως προς τον έρωτα και τα όσα προκαλεί σε εμάς τους ανθρώπους. Την δραματοποίηση και την επιλογή των συνδετικών κειμένων επιμελείται ο συγγραφέας-μεταφραστής Κώστας Κουτσουρέλης ενώ το μυσταγωγικό σκηνικό ολοκληρώνουν οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη. Το έργο του μεγάλου μας ποιητή Κωστή Παλαμά αποτελεί τον κύριο ποιητικό κορμό έμπνευσης της μουσικού, που πλαισιώνεται από συμπληρωματικό υλικό ελλήνων και ξένων ποιητών, νεότερων και σύγχρονων. Ερμηνεύουν δύο ηθοποιοί και τρεις μουσικοί επί σκηνής.

«ΚΛΕΙΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ»

Πες μου τι είδες, τι αγάπησες, τι σκέφτηκες, τι ονειρεύτηκες, πού πήγες, τι έγινες…

πες μου τι θέλεις για να πάψεις να είσαι θλιμμένο.

17 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΩΝΗΣ – ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΡΟΝΟΜΙΟΝ

Θάλασσα, θαλασσάκι μου

Η Ελλάδα δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς τη θάλασσα. Θα ήταν άλλη χώρα χωρίς αυτή και οι Έλληνες θα είμαστε «άλλοι». Η γεωγραφία και η ιστορία, η όλη πορεία και ο διαχρονικός πολιτισμός της Ελλάδας είναι ζυμωμένα με τη θάλασσα. Το ίδιο και η Καβάλα δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς τη θάλασσα. Θα ήταν άλλη πόλη χωρίς αυτή και οι κάτοικοί της θα ήταν «άλλοι».. Είναι τυχαίο που τα σπίτια της, έτσι αμφιθεατρικά χτισμένα, κοιτάνε όλα τη θάλασσα; «…το σπίτι μας ήταν απέναντι από το Ιμαρέτ κι από το μεγάλο παράθυρο της κάμαράς μου έβλεπα το λιμάνι, την θάλασσα. Κυρίως πρόσεχα τις βάρκες. Τα πλαγιασμένα ακίνητα σώματά τους λικνίζονταν ελαφριά, με ένα ήμερο χορτασμένο άφημα στα στερά βαθειά νερά. Αισθανόμουν την διαρκή, ατέλειωτη ηδονή που ρουφούσαν από την θάλασσα, μέχρι να σαπίσουν και να πεταχθούν ψόφιες στην ακτή οι βάρκες», γράφει ο Καβαλιώτης Γιώργος Χειμωνάς.

Μια συναυλία από την χορωδία «Προνόμιον» του Κώστα Κατιώνη, δίπλα στη θάλασσα.

Τελωνείο

20 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ

Η κόκκινη Αφροδίτη του Κοσμά Χαρπαντίδη

Ένας  άστεγος  αναζητά μια προσωρινή γωνιά στο ερείπιο που βλέπει μπροστά του,  εγκαταλελειμμένο για  χρόνια, ώσπου μια φωνή  τον σταματά. Και δεν το κάνει για να τον ελέγξει ή να τον αποτρέψει να εισέλθει στο κουφάρι, αλλά για να του μιλήσει για την ιστορία του κτιρίου και να του ζητήσει να μείνει γι’ απόψε, χωρίς να το πληγώσει. Για να συνεχίσει να την αφηγείται και στο μέλλον. Ο άστεγος  συναντήθηκε με την Κόκκινη Αφροδίτη, τη θεά που σκέπει το κτίριο και το προστατεύει από το χρόνο και την ερείπωση. Μια θεά που έρχεται να πιάσει διάλογο μαζί του για την δόξα και την αίγλη, την ομορφιά και την ελπίδα, την ζωή και το τέλος της. Κυρίως όμως να  τον εκπλήξει  με τα σχέδια για το μέλλον του ερειπίου παρακάμπτοντας την οδό της φθοράς και σχεδιάζοντας το λαμπρό του μέλλον όταν αναστημένο και φωτισμένο θα ξαναγεμίσει φωνές παιδιών και θα υποδεχθεί με την κόκκινη Αφροδίτη στην μετώπη του την ζωή, την μουσική και την αρμονία.

Μουσικό αναλόγιο με τη συμμετοχή της Ορχήστρας του Δημοτικού Ωδείου Καβάλας και δύο ηθοποιών του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

7ο Δημοτικό Σχολείο – Φάρος

27 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ –

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Καβάλα, μια πόλη στη ρωγμή του χρόνου

Το Φεστιβάλ Φιλίππων και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Καβάλας, με αφορμή το φετινό  θέμα του Φεστιβάλ, που αφιερώνεται στα κλειστά κτίρια της πόλης και πέντε χρόνια μετά την τρίτη Εβδομάδα Αρχιτεκτονικής για τα εγκαταλελειμμένα κτήρια της Καβάλας, τα ‘‘Κτίρια της Λήθης’’, ενώνουν τις φωνές τους διοργανώνοντας από κοινού μια ομιλία – περίπατο στις καπναποθήκες της πόλης, από την Πλατεία Καπνεργάτη ως την Πλατεία Μακέδου. Αφορμή στάθηκε ο κίνδυνος κατεδάφισης που διατρέχουν τα κτήρια των καπναποθηκών ΣΕΚΕ, πρώην «ΗΕRZOG Co» λόγω φθοράς και εγκατάλειψης, γεγονός που δεν τιμά την πόλη μας, καθώς το εμβληματικό Δημαρχείο της πόλης μας κτίστηκε από την ΗΕRZOG  ως  Μέγαρο  του προσωπικού της.

Επίσημος προσκεκλημένος ο δημοσιογράφος, συγγραφέας και αφοσιωμένος περιπατητής πόλεων, Νίκος Βατόπουλος. Με το βλέμμα ενός «ξένου», περπατάει μαζί μας στον ιστορικό ιστό της Καβάλας και ερμηνεύει το αστικό περιβάλλον με τη δική του ματιά.

Πλατεία Καπνεργάτη

3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΙΔΗΣ

Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων

Το Φεστιβάλ Φιλίππων προβάλλει το ντοκιμαντέρ του Γιάννη Καραπιπερίδη «Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων» με θέμα το Φεστιβάλ Πηλίου, ένα φεστιβάλ κλασσικής μουσικής στο οποίο συγκεντρώνονται μαθητές από όλη την Ελλάδα και καθηγητές υψηλού επιπέδου απ’ όλο τον κόσμο, μια εβδομάδα του Ιουλίου κάθε χρόνο στο χωριό Ζαγορά. Ένα τόσο σημαντικό φεστιβάλ στηρίζεται αποκλειστικά στην αφοσίωση των διοργανωτών του, που δεν είναι άλλοι από μια πενταμελής οικογένεια! Κι αυτό χωρίς καμιά υποστήριξη ή χρηματοδότηση από το κράτος. Μια ταινία με δεξιοτέχνες κλασσικής μουσικής, άφθονο φαγητό και πολλά πολλά τσέλα!

Παλιά Μουσική

5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ-ΜΕΛΙΝΑ ΤΑΝΑΓΡΗ

Τα παράσιτα του παραδείσου

Μια ιδιαίτερη μουσική και ποιητική παράσταση με την Όλια Λαζαρίδου και τη Μελίνα Τανάγρη.  Η Όλια Λαζαρίδου θα απαγγείλει ποιήματα από τις «Ελεγείες» του Ράινερ Μαρία Ρίλκε και από την ποιητική ανθολογία του Τζελλαλεντίν Ρουμί σε μετάφραση Βίκου Ναχμία. Η Μελίνα Τανάγρη θα ερμηνεύσει τραγούδια του Λέοναρντ Κοέν και τέσσερα δικά της που συντονίζονται με αυτή τη βραδιά. Στην κιθάρα θα τη συνοδεύσει ο Δημήτρης Παπαλάμπρου, που θα παίξει και σολιστικά κομμάτια.

7ο Δημοτικό Σχολείο – Φάρος

10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΝΙΟΒΗ ΚΛΑΥΔΙΑΝΟΥ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ

Αύγουστος στο Φρούριο της Μουσικής

Το Φεστιβάλ Φιλίππων φιλοξενεί τη σοπράνο Νιόβη Κλαυδιανού και τον ακορντεονίστα Δημητρη Αραμπατζή σε μια Φωνητική  Performance με τίτλο «Αύγουστος στο Φρούριο της Μουσικής». Η συναυλία αυτή αποτελεί ένα αφιέρωμα στη μουσική του ιταλικού, γαλλικού, αμερικάνικου, ισπανικού, λατινοαμερικάνικου και ελληνικού κινηματογράφου. Η Νιόβη και ο Δημήτρης θα παρουσιάσουν ένα συγκινησιακά φορτισμένο, ευφάνταστο μουσικό πρόγραμμα στους ρυθμούς της Tango, Classical Vocal Jazz, Mellow Swing και French Avant-Garde. Δεν θα λείψουν φυσικα και αποσπάσματα από το έργο του Μάνου Χατζιδάκι και Νίκου Γκάτσου.

Φρούριο Καβάλας

19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΑΛΕΞΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΔΟΥ – ΚΟΡΙΝΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΑ

Ο ίσκιος της Αργώς

Τα τραγούδια της παράδοσης φυλάττουν και μεταφέρουν μέσα στον ωκεανό του χρόνου το αποτύπωμα της ανθρωπότητας. Οι ποιητές της γλώσσας και των ήχων, είχαν πάντοτε την εσωτερική βεβαιότητα πως ίσως είναι καταδικασμένος σε λήθαργο βαθύ όποιος δεν σηκώσει το βλέμμα του να θαυμάσει τον ίσκιο αυτού του καραβιού. Παραδοσιακά τραγούδια, αλλά και τραγούδια που επηρεάστηκαν από την παράδοση, όπως τα μετέφεραν από την Αναγέννηση μέχρι τον 20ό αιώνα, Ευρωπαίοι συνθέτες από την Αγγλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ελλάδα, θα ερμηνεύσουν στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, η σοπράνο Αλεξία Βουλαγαρίδου μαζί με την κιθαρίστα Κορίνα Βουγιούκα. Η Αλεξία Βουλγαρίδου, σοπράνο με αξιοθαύμαστη διαδρομή στα σημαντικότερα οπερατικά θέατρα παγκοσμίως, εμφανίζεται έπειτα από πολλά χρόνια στην Ελλάδα, επιλέγοντας για την επιστροφή αυτή τον τόπο καταγωγής της.

Η Κορίνα Βουγιούκα, κιθαρίστα με πλούσια ερμηνευτική και ακαδημαϊκή δράση, εστιάζει το ενδιαφέρον της και μελετά επί σειρά ετών τις επιρροές της όπερας και του τραγουδιού στο ρεπερτόριο της κιθάρας.

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ-ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ

Σπίτι μου σπιτάκι μου πες μου μια ιστορία…

Πες μου τι είδες, τι αγάπησες, τι σκέφτηκες, τι ονειρεύτηκες, πού πήγες, τι έγινες…

πες μου τι θέλεις για να πάψεις να είσαι θλιμμένο.

Η Μανίνα Ζουμπουλάκη και ο Σταύρος Καλαφάτης «ρωτάνε» κτήρια και σπίτια της Καβάλας για τους καημούς και τα χαΐρια τους, στο πλαίσιο του 63ου Φεστιβάλ Φιλίππων.

Οι απαντήσεις με κείμενα και εικόνες στη Μεγάλη Λέσχη.

Μεγάλη Λέσχη

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

12 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ

Μήδεια του Georg Benda

Ανάμεσα στη λογική και τη μανία

Η ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ερμηνεύουν το έργο του Τσέχου συνθέτη Georg Anton Benda (1722 – 1795) «Μήδεια», σε λιμπρέτο του Γερμανού ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Friedrich Wilhelm Gotter και απόδοση στα ελληνικά από τον Γιάννη Καλλιφατίδη. Πρόκειται για ένα μονόπρακτο μελόδραμα βασισμένο στον κλασικό αρχαιοελληνικό μύθο, όπου το κείμενο δεν τραγουδιέται, αλλά απαγγέλλεται παράλληλα με τη μουσική. Το ποικίλο μουσικό τοπίο του Benda αναδεικνύει με ένταση όλες τις εσωτερικές συγκρούσεις αυτής της μοναδικής γυναίκας. Ο έρωτας και το μίσος, η οργή και η οδύνη, η βαθιά επιθυμία για εκδίκηση και η μητρική αγάπη διαδέχονται καταιγιστικά το ένα το άλλο οδηγώντας στην καταστροφική κορύφωση, την αδιανόητη πράξη της παιδοκτονίας. Η «Μήδεια» είναι από τα έργα που γνώρισαν αμέσως μεγάλη επιτυχία, γι’ αυτό και σύμφωνα με τη συνήθεια της εποχής έγιναν σχεδόν ταυτόχρονα πολλές και διαφορετικές μεταγραφές, ώστε η σύνθεση να γίνει «προσβάσιμη» από μια μεγάλη μερίδα του μουσικόφιλου κοινού. Στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων θα παρουσιαστεί η εκδοχή για πιάνο (Λειψία, 1778) σε εκτέλεση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, ενώ και τα πέντε πρόσωπα του έργου, η Μήδεια, ο Ιάσων, τα δυο παιδιά τους και η Παιδαγωγός ερμηνεύονται από την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΙΟΛΗ ΑΝΔΡΕΑΔΗ

Ευριπίδου Ελένη [ή η ανασκευή του Στησιχόρου]

Με το βαθύ στηθόδεσμο, τον ήλιο στα μαλλιά, κι αυτό/το ανάστημα/ίσκιοι και χαμόγελα παντού/στους ώμους στους μηρούς στα γόνατα/ζωντανό δέρμα, και τα μάτια/με τα μεγάλα βλέφαρα,/ήταν εκεί, στην όχθη ενός Δέλτα./Και στην Τροία;/Τίποτε στην Τροία – ένα είδωλο./Έτσι το θέλαν οι θεοί./Κι ο Πάρης, μ’ έναν ίσκιο πλάγιαζε σα να ήταν/πλάσμα ατόφιο/κι εμείς σφαζόμασταν για την Ελένη δέκα χρόνια.

Γ. Σεφέρης

Λένε πως ένας βάρδος παλιός, ο Στησίχορος, έξι γενιές πριν από τον Ευριπίδη, σε ένα ποίημά του κατηγόρησε την Ελένη ότι άφησε τον άντρα της για τον Πάρη και με την αμαρτία της αυτή κατέστρεψε τόσο την Ελλάδα, όσο και την Τροία. Όμως, η Ελένη μετά το θάνατό της έγινε θεά. Γι’ αυτό, τη στιγμή που έγραψε το άδικο αυτό ποίημα ο Στησίχορος, έμεινε τυφλός. Και μετάνιωσε. Και έγραψε καινούργιο. Καινούργιο ποίημα. Καινούργιο τραγούδι. Σε αυτό ανασκεύασε τις κατηγορίες του, χρησιμοποιώντας τον αρχαίο μύθο, σύμφωνα με τον οποίο στην Τροία δεν πάτησε ποτέ η Ελένη, αλλά η σκιά της. Ενώ την ίδια τη φυγάδευσαν οι θεοί στην Αίγυπτο, όπου περίμενε τον Μενέλαο να γυρίσει από την Τροία και να φύγουνε μαζί για την πατρίδα. Και με το που το γράφει το καινούριο αυτό τραγούδι ο Στησίχορος, ξαναβρίσκει αμέσως την όρασή του. Στην εκδοχή αυτή της Ελένης του Ευριπίδη για μία ηθοποιό, η Ελένη μόνη και τυφλή μέσα στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων, μονή και τυφλή σαν αρχαία ραψωδός, αλλά με άλλες, καινούριες, ελευσίνιες δυνάμεις να ξυπνούν μέσα της, αφηγείται την ιστορία της.  Αφηγείται την ανασκευή του Στησιχόρου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη

Μετάφραση: Γιάγκος Ανδρεάδης

Διασκευή για μία ηθοποιό: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης

Κοστούμια: Ioanna Kourbela

Μουσική: Danai Nielsen

Όλους τους ρόλους ερμηνεύει η Βασιλική Τρουφάκου

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΑΚΥΛΛΑΣ ΚΑΡΑΖΗΣΗΣ

Ιστορίες του Πρόσπερο

Ένα κορίτσι 16 ετών κάθεται πάνω σε τειχίο και χαζεύει. Ύπαιθρος. Αυγουστιάτικο απόγευμα. Λίγο παραπέρα  η αδελφή της, 9 ετών, κουκουβιστή στο χώμα κοιτάει μια πέτρα, δίπλα της όρθια μια γυναίκα, στο ένα χέρι κρατάει ένα κλαδί. Γύρω τους χωράφια, μετά τειχία, μετά ελαιώνας. Εκεί ένας άντρας αγκαλιάζει ένα αρχαίο δέντρο. Είναι μεγάλος με μακρυά γένεια και κοκάλινα γυαλιά. Μοιάζει του Ginsberg, του ποιητή. Είναι ο Πρόσπερο. Αφήνει την αγκαλιά κι έρχεται προς τα κορίτσια. Αργά. Προχωράει μες τα χωράφια και σε κάθε βήμα του σηκώνονται σύννεφα απο ακρίδες. Ακούει την μικρή εν τω μεταξύ να διαβάζει την περιγραφή ενος ναυαγίου. Η μεγάλη παίζει μπάσο. Ηλεκτρικό. Ο Πρόσπερο φτάνει και κάθεται ανάμεσα τους. Στο τειχίο δίπλα του ένα άσπρο χοντρό βιβλίο. Οι «Δοκιμές» του Σεφέρη. Το πιάνει, χωρίς να το κοιτάει λέει. Ο Πρόσπερο και οι κόρες του. Του διαβάζουν την «Τρικυμία». Του μαθαίνουν Ραπ. Τους μιλάει για το Κομμουνιστικό Μανιφέστο. Για τον Dylan. Για τον Καστοριάδη. Για την «Έρημη Χώρα». Παίζουν κιθάρα και μπάσο. Η γυναίκα με το κλαδί χορεύει. Έχει νυχτώσει. Όλοι καθισμένοι τρώνε. Ψωμί, κρεμμύδι κι ελιές. Ησυχία. Η μεγάλη κόρη αρχίζει μια μικρή ερωτική ιστορία. Σαν να την τραγουδάει.

Παιζουν: Μαίρη Καραζήση, Ζωή Καραζήση, Μαριλένα Ρασιδάκη, Ακύλλας Καραζήσης.

Αρχαίο Θεάτρο Φιλίππων

ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ

Κασσάνδρα

Μια απο τις πιό αινιγματικές μορφές του αρχαίου δράματος είναι η Κασσάνδρα, η performance προσπαθεί να εξερευνήσει τον χαρακτήρα της μέσα απο διαχρονικά θραύσματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, να σκιαγραφήσει μια βιογραφία για την παράφορη μάντισσα του αρχαίου ελληνικού κόσμου. Πέρα απο τη φιλολογία, η Κασσάνδρα αποτελεί ένα μεγάλο αίνιγμα για τον ηθοποιό. Πώς προσεγγίζεις σκηνικά μια τόσο  οριακή  προσωπικότητα; Τί εργαλεία χρησιμοποιείς για να αποδόσεις τη Θεόπνευστη μανία της;  Μια μάντισσα που δεν τη πίστεψε ποτέ κανείς, παγιδευμένη στον οδηγό και αποτελειωτή της Απόλλωνα.

Δραματουργική επεξεργασία / Σκηνοθετική επιμέλεια: Λουκία Μιχαλοπουλου, Χρήστος Τζιούκαλιας  |  Ερμηνεία: Λουκία Μιχαλοπούλου

Αρχαίο Θεάτρο Φιλίππων

21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΡΗΝΙΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Βάκχες, το σώμα δίχως σώμα

Το νήμα του μύθου των Βακχών – πέντε ηθοποιοί, τέσσερις άξονες, τρεις γλώσσες, δύο φύλα, ένας τόπος αφηγούνται έναν θεό, δύο αγγέλους, τρεις γυναίκες, τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Τραγουδούν τον θεό μέσα στις αντιφάσεις. Διαγράφουν την πορεία του Πενθέα από το ανίερο στο ιερό, από την πλάνη στη γνώση, από την έπαρση στην οδύνη. Μιλούν για την Αγαύη που, από την έκσταση στην τρέλα, διεκδικώντας τη δύναμη της θηλυκής θεάς κατακρημνίζεται. Την άγρια φύση που πάλλεται. Θρηνούν τον άνθρωπο που απομακρύνεται, το σώμα που αποσπάται. Τα απομεινάρια σώματος, το σώμα δίχως σώμα. Πενθούν για τα μικρά μικρά κομμάτια μας. Μια ακροβασία αποστάσεων, μια ανάγκη κυκλική, μια πάλη για το όλον.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Κυριαζή

Ερμηνεία: Julianna Bloodgood, Rafal Habel, Ειρήνη Κουμπαρούλη, Κώστας Σεβδαλής,

Ρηνιώ Κυριαζή

Αρχαίο Θεάτρο Φιλίππων

ΛΥΔΙΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Χορός: ο θεατής του τραγικού

Η Λυδία Φωτοπούλου ερμηνεύει στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων τα χορικά της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή ως ένα αυτόνομο λυρικό ποίημα, στην έξοχη μετάφραση του Νίκου Παναγιωτόπουλου, συνοδευόμενη από τη μουσική της Μόνικα.

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

ΕΥΗ ΣΑΟΥΛΙΔΟΥ

Μήδεια του Ευριπίδη

Διαλέγουμε την ηρωίδα, όχι το έργο. Τη Μήδεια, ως φορέα ενός πεπρωμένου. Δεν ανεβάζουμε το έργο, δεν την καταλαβαίνουμε αλλά προσπαθούμε να την καταλάβουμε, που είναι και η βαθύτερη επιθυμία μας, και ίσως αυτό να έχει τελικά σημασία. Αυτό που μας ενδιαφέρει εδώ, στην ηρωίδα του Ευριπίδη δεν είναι η παραφορά και το πάθος αλλά η διαύγεια του νου όπως λειτουργεί ξεκάθαρα με μια λογική ακρίβεια που σχεδόν μας σκανδαλίζει. Διαλογίζεται, συζητά, επιχειρηματολογεί. Η τραγωδία «Μήδεια» είναι το πρόσωπο Μήδεια.

Μήδεια η Εύη Σαουλίδου

Συμμετέχουν οι χορευτές Κική Μπάκα, Δημήτρης Σωτηρίου και ο μουσικός Φώτης Σιώτας

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνογραφία: Ανδρέας Γεωργιάδης

Προαύλιο Αρχαιολογικού Μουσείου Φιλίππων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ – ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ

Η μετάφραση στο αρχαίο δράμα & η δραματουργία των αρχαίων κειμένων

Ο Γιάννης Λιγνάδης θα πραγματοποιήσει ομιλία με τίτλο «Το ιστορικό κείμενο στην θεατρική σκηνή: Ένα νεοφυές υβρίδιο». Το περιεχόμενο της ομιλίας αναφέρεται στην δραματοποίηση κειμένων της αρχαίας ελληνικής ιστοριογραφίας (με έμφαση στα έργα των τριών μεγάλων αρχαίων ιστορικών του 5ου αι.), εστιάζοντας στις ιδιαίτερες συνθήκες και διαδικασίες διασκευής του πρωτοτύπου κειμένου, μετατροπής δηλαδή του αφηγηματικού σε δραστικό λόγο, προκειμένου να λειτουργηθεί ως ακρόαμα και θέαμα. Κατά την ομιλία η στο τέλος αυτής θα προβληθούν βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα από θεατρικές παραστάσεις προς τεκμηρίωση των λεγομένων.

Η ομιλία του Παντελή Μπουκάλα, από την άλλη, θα εστιάσει στις «Σειρήνες της ενδογλωσσικής μετάφρασης». Η γλωσσική οικειότητα, η βωμολοχική πλειοδοσία, η επικαιροποίηση και η ιδιότητα του ποιητή είναι κάποιες από τις Σειρήνες που απειλούν τον ενδογλωσσικό μεταφραστή κατά τη μεταφορά αρχαιοελληνικού δράματος, τραγωδίας ή κωμωδίας, στα νέα ελληνικά.

Πολιτιστικά

«Ιχνηλάτες της μνήμης»: 15ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Πολιτιστικός Μάιος 2023

«Ιχνηλάτες της μνήμης»

15ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών

Σάββατο 13 & Κυριακή 14 Μαΐου

Πρόγραμμα

Σάββατο 13 Μαΐου στις 8 το απόγευμα, κεντρική πλατεία Καλαμπακίου.

Το 15ο Παιδικό Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών ανοίγει την αυλαία του υποδεχόμενο Συλλόγους με παιδικά και εφηβικά τμήματα από τον Άγιο Αθανάσιο, τον Μαυρόβατο, το Μοναστηράκι, τους Πύργους και τη Μικρόπολη. Την πρώτη βραδιά θα γίνει έναρξη με παρουσίαση – επίδειξη από τους μικρούς μαθητές του Αθλητικού Συλλόγου Tae kwon do Καλαμπακίου.

Κυριακή 14 Μαΐου στις 8 το απόγευμα κεντρική πλατεία Καλαμπακίου.

Τα παιδικά χορευτικά τμήματα των Συλλόγων από το Δοξάτο, το Μικροχώρι, το Καλαμπάκι, τον Ξηροπόταμο, την Προσοτσάνη και τη Φτελιά παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα αξιώσεων.

Την επιμέλεια της παρουσίασης του Φεστιβάλ έχει η χοροδιδάσκαλος του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου κυρία Βαρβάρα Παρασκευά. Το 15ο Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στο χορευτή του Συλλόγου μας Άρη Αλεξίου.

Το Δ.Σ. του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμακίου ευχαριστεί θερμά όλους τους Συλλόγους που συμμετέχουν, όλα τα παιδιά που χορεύουν, τους χοροδιδασκάλους τους που με τόσο μεράκι τους διδάσκουν παραδοσιακό χορό και μεταδίδουν την αγάπη για την παράδοση και τον πολιτισμό. Όλους επίσης τους εθελοντές του Συλλόγου μας που φροντίζουν για κάθε θεατή και αθέατη λεπτομέρεια ώστε να φιλοξενήσουμε τους φίλους του πολιτισμού.

Με εκτίμηση για το Δ.Σ. του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου Δράμας

Η Πρόεδρος                                                               Η Γραμματέας

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου                                         Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Μικροί Κύριοι – Μικρές Κυρίες “Η δύναμη της φιλίας”

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ το Σάββατο 18/3 στις 6:00μ.μ.

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους

ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ στη ΔΡΑΜΑ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ το Σάββατο 18/3 στις 6:00μ.μ.

Βασισμένη στις ομώνυμες βραβευμένες ιστορίες

Οι αγαπημένοι ήρωες των παιδιών, οι Μικροί Κύριοι και οι Μικρές Κυρίες έγιναν θεατρική παράσταση!

Πρόκειται για την επίσημη θεατρική παράσταση των Μικρών Κυρίων στην Ελλάδα, μια παραγωγή της Yuppitheater (KOLOSSAION PRODUCTIONS σε συνεργασία με τo Θέατρο Σοφούλη) που ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους.

Γενιές ολόκληρες έχουν διασκεδάσει αλλά και διδαχθεί με τους πολύχρωμους Μικρούς Κυρίους και τις υπέροχες Μικρές Κυρίες!

Η παράσταση “Μικροί Κύριοι – Μικρές Κυρίες: Η δύναμη της φιλίας” προάγει την ευγένεια και την ενσυναίσθηση με διασκεδαστικό τρόπο, μέσα από τις ιστορίες των διάσημων ηρώων.

Η σειρά “Μικροί κύριοι – Μικρές Κυρίες” από το 1971 είναι σε παγκόσμιο επίπεδο μία από τις διασημότερες και πιο δημοφιλείς σειρές παιδικών βιβλίων, έχει γίνει τηλεοπτική εκπομπή, έγινε μουσειακή έκθεση στο Παρίσι ενώ αναμένεται και η ομώνυμη ταινία.

Λίγα λόγια για το έργο:

Η μικρή Σοφία είναι πολύ λυπημένη σήμερα. Είχε μια δύσκολη μέρα στο σχολείο. Μιλάει πολύ και δεν χαμογελά ποτέ και γι’ αυτό δεν έχει καθόλου φίλους. Ξαφνικά η κυρία Άμπρα Κατάμπρα εμφανίζεται και με τη βοήθεια των φίλων της, του κυρίου Κατσούφη, της κυρίας Γελαστούλας, του κυρίου Πολυλογά, του Κυρίου Δυνατού αλλά και των παιδιών που παρακολουθούν την παράσταση θα τη βοηθήσει να βρει και πάλι τη χαρά με τη δύναμη της φιλίας!

“Μικροί Κύριοι – Μικρές Κυρίες: Η δύναμη της φιλίας” μια διαδραστική θεατρική παράσταση, με εντυπωσιακά κοστούμια και τραγούδια, όπου τα παιδιά συμμετέχουν, γελάνε, χαίρονται, τραγουδούν, χορεύουν και μαθαίνουν για τη δύναμη της φιλίας και τις αξίες της ζωής.

Μην τη  χάσετε.

Συντελεστές

  • Σκηνοθεσία: Παυλίνα Χαρέλα
  • Κείμενο-στίχοι:Καλλιόπη Παπαδάκη
  • Μουσική: Γιώργος Τζιαφέττας
  • Χορογραφίες: Ελένη Χρυσομάλλη
  • Σκηνικά: Λορέντζο Μπελλέλι
  • Κατασκευές Μασκότ: Ανεμοσκορπίσματα
  • Κατασκευή κοστουμιών: ModaSystem
  • Ειδικές κατασκευές: Πένη Δάνη
  • Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Μαυριανού
  • Παραγωγή: Yuppitheater (Kolossaion Productions – Θέατρο Σοφούλη)
  • Πρωταγωνιστούν: Τερέζα Καζιτόρη, Χρήστος Ματσιαρόκος, Άρης Μπαταγιάννης, Αθηνά Ροδίτου, Γεωργία Καούκη

Η επίσημη θεατρική παράσταση ΜΙΚΡΟΙ ΚΥΡΙΟΙ – ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΡΙΕΣ “Η δύναμη της φιλίας” θα βρίσκεται για μία μοναδική παράσταση στη Δράμα το Σάββατο 18 Μαρτίου 2023 στις 6:00μ.μ.  στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας.

Μην τη χάσετε.

  • Tιμή προπώλησης: 10€
  • Τιμή εισιτηρίου στο ταμείο: 12€

Εισιτήρια προπωλούνται στο

https://www.viva.gr/tickets/theater/mikroi-kyrioi-mikres-kyries-dynami-tis-filias/

στο κατάστημα AMERICANINO και στο MICHAILIDIS TOURS.

Πληροφορίες στο 6987 089 778

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Ο Θρακικός Καλόγερος ή «Καλογεροδευτέρα» στο Καλαμπάκι

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ένα μοναδικό δρώμενο από το Κρυόνερο της επαρχίας Βιζύης της Ανατολικής Θράκης έφεραν με την εγκατάσταση τους οι πρόσφυγες στο Καλαμπάκι Δράμας τον Οκτώβριο του 1922. Από τότε και χωρίς διακοπή στο πέρασμα των χρόνων πραγματοποιείται χωρίς να έχει αλλοιωθεί ο κεντρικός πυρήνας τέλεσής του. Η «Καλογεροδευτέρα» ή «Καλόγερος» (καλός γέρος) ή «καλογέρ’κα» γίνονται την Τυρινή Δευτέρα στο Καλαμπάκι με ευθύνη του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου.

Ιστορικό και περιγραφή του δρώμενου

Οι τελετές της Τυρινής Δευτέρας, στα χωριά του Μικρού Αίμου (Στράντζα, περιοχή Βιζύης στην Ανατολική Θράκη) διαθέτουν μία μοναδική πληρότητα δράματος, δηλαδή τελετή με καθορισμένο και αυστηρό τυπικό. Στις τελετές αυτές αποτυπώνεται η πανάρχαιη καταγωγή τους που συνδέεται με τη διονυσιακή λατρεία και παραπέμπει ημερολογιακά στα «Ανθεστήρια».

Το δρώμενο του «Καλόγερου» ή «Καλόγεροι» ή «»Καλογέρ’κα», ως ευετηρικό έθιμο της Θράκης για την καλοχρονιά και την γονιμότητα, συναντάται με ανεπτυγμένη δραματική παράσταση στα χωριά γύρω από τη Βιζύη παρότι με διαφορετικά ονόματα και τελετές το συναντάμε και σε άλλα μέρη της Θράκης. Αποτελεί δε μια σπάνια μεταφορά αυτούσιου του εθίμου από τους πρόσφυγες από το Κρυόνερο, που τελείται αδιάλειπτα έως σήμερα στο Καλαμπάκι Δράμας. Η πρώτη εκτενής περιγραφή του έγινε από τον Γ. Βιζυηνό το 1888 με τίτλο «Οι Καλόγεροι και η λατρεία του Διονύσου εν Θράκη».

Η σύνθεση του θιάσου δεν είναι τυχαία και η εξέλιξη του μύθου διαθέτει προκαθορισμένη και αυστηρή αλληλουχία από επεισόδιο σε επεισόδιο.

Το πρωί της Τυρινής Δευτέρας συγκεντρώνονται δέκα έως είκοσι παλικάρια, που πρέπει να είναι ανύπαντρα, και διαλέγουν μεταξύ τους έναν ο οποίος θα είναι «καλόγερος». Στη συνέχεια τον ντύνουν με δέρματα ζώων (προβιές) και στη μέση του περνούν κουδούνια προβάτων. Το πρόσωπό του το βάφει με στάχτη και στο κεφάλι φοράει μια κουκούλα από δέρμα ζώου.

Στα χέρια του κρατά δύο ξύλα, τα ντοκμάκια. Οι συνοδοί του είναι ντυμένοι με ποτούρια και έχουν επίσης βαμμένα με στάχτη τα πρόσωπά τους. Στην παρέα υπάρχει πάντα και κάποιος μεταμφιεσμένος σε τσιγγάνα(κατσιβέλα), που ενίοτε συνοδεύεται από τον γύφτο(κατσίβελο).

Μόλις ο θίασος συγκροτηθεί ξεκινά ο αγερμός.

Περιφέρονται στα σπίτια του χωριού με τη συνοδεία μιας γκάιντας δημιουργώντας πολύ θόρυβο. Ο καλόγερος με τα ντοκμάκια χτυπά τα κάρα στις αυλές των χωριανών, λέγοντας πως έχουν χαλάσει και για την επιδιόρθωσή τους απαιτεί να πληρωθεί ο ίδιος και η παρέα του. Πολλές φορές κάποιοι από τη συνοδεία κρατούν αλυσίδες στα χέρια και δένουν από το λαιμό τον οικοδεσπότη ζητώντας να εξοφληθεί το «μπετέλι»(χρέος). Οι νοικοκυραίοι τους δίνουν συνήθως χρήματα και αυγά. Παράλληλα, κερνούν τον καλόγερο και τη συντροφιά του διάφορους μεζέδες με τσίπουρο ή κρασί.

Στην εξέλιξη της κύριας φάσης του δρώμενου, οπότε και γίνεται η συμβολική άροση και η σπορά της γης, είναι καταφανής ο χαρακτήρας της ιερότητας της πράξης για τους μετέχοντες, καθώς η σπορά και η άροση αποτελούν βασικές εργασίες βιοπορισμού για την κοινότητα.

Λίγο πριν τη δύση του ήλιου ο θίασος καταλήγει στην πλατεία, όπου συγκεντρώνονται όλοι οι κάτοικοι. Συνολικά γίνονται τρεις περιφορές (κύκλοι), ενώ η γκάιντα συνοδεύει το δρώμενο σε όλη τη διάρκεια της τέλεσής του. Η συντροφιά του καλόγερου παλιότερα επέλεγε τον καλύτερο νοικοκύρη του χωριού και τον έχριζε βασιλιά– σήμερα βέβαια, ο «βασιλιάς» και ο «καλόγερος» προσφέρονται εθελοντικά για να αναλάβουν το ρόλο τους.

Ταυτόχρονα, καταφθάνει ένα ξύλινο άροτρο, στο οποίο οι μεταμφιεσμένοι παίρνουν τη θέση των βοδιών, και ο βασιλιάς κρατώντας το αλέτρι κι ένα ξύλινο κοντάρι τους κεντρίζει για να «οργώσουν» τη γη. Κάποια στιγμή οι μεταμφιεσμένοι που έχουν τη θέση των βοδιών πέφτουν κάτω προσποιούμενοι ανημποριά.

Η επαφή με τη μάνα γη αποτελεί μέρος του δρώμενου, ώστε να τους δοθεί η δύναμη και η χάρη της. «Ματιαγμένα …», φωνάζουν οι υπόλοιποι κι ο βασιλιάς πρέπει να ξεματιάσει τα «ζώα» του λέγοντας τα σωστά λόγια για να μπορέσει να συνεχιστεί η διαδικασία. Μετά το εικονικό όργωμα, στη δεύτερη περιφορά, ο βασιλιάς παίρνει έναν τενεκέ με σιτάρι και καλαμπόκι που έχει αναμειχθεί με στάχτη και σπέρνει το υποτιθέμενο οργωμένο χωράφι σκορπώντας τον σπόρο με το χέρι. Τα παλιότερα χρόνια όσοι το παρακολουθούσαν είχαν τα χέρια τους λερωμένα με τις μουτζούρες της σόμπας και λερώνονταν μεταξύ τους.

Κατά τη διάρκεια της σποράς ο βασιλιάς φωνάζει διάφορες τιμές για τα βασικά αγροτικά προϊόντα, οι οποίες είναι σκανδαλωδώς υψηλές, επιζητώντας με τον τρόπο αυτό να έχουν καλή σοδειά αλλά και καλές τιμές πώλησης των κόπων τους: «Φέτος το στάρ’ 5 φράγκα, φέτος το κριθάρ’ 4 φράγκα, φέτος το καλαμπόκ’ 3 φράγκα! Και τελείωνε: φέτος τζάμπα το μ’νί»!

Η τελευταία «ευχή» συνδέεται άμεσα με την ανάγκη που υπήρχε τον παλιό καιρό, όταν οι άνθρωποι ήταν ολότελα εξαρτημένοι από τη γεωργία, για την συνεχή ανανέωση και ύπαρξη πολλών εργατικών χεριών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της δύσκολης δουλειάς στον κάμπο. Πέρα λοιπόν από τη γονιμότητα της γης απαραίτητη ήταν και η γονιμότητα των συζύγων, ευχή που δεν έχασε την επικαιρότητά της στο πέρασμα των χρόνων.

Στο Κρυόνερο αμέσως μετά τη σπορά ο βασιλιάς με τη συνοδεία των «καλογέρων» όδευε προς το ποτάμι, όπου οι ακόλουθοι έριχναν τον εκλεγμένο βασιλιά στο νερό σε ένα συμβολικό βάπτισμα. Η κατάδυσή του(θάνατος) και η ανάδυσή του (ανάσταση) στη συνέχεια σχετίζεται, εκτός από τον συμβολισμό του θανάτου και της αναγέννησης, με την εξαγνιστική ιδιότητα του νερού. Με τον τρόπο αυτό η επιστροφή στη ζωή έχει και την έννοια της κάθαρσης και του εξαγνισμού.

Στο Καλαμπάκι το έθιμο τελειώνει με το κατάβρεγμα του βασιλιά από τους παρευρισκομένους κατοίκους, σε μια συμβολική κίνηση που ολοκληρώνει το τελετουργικό. Η «αλλαγή» αφορά την ενσωμάτωση του εθίμου στον νέο τόπο ζωής που έχει διαφορετική γεωμορφολογία από την πατρίδα τους το Κρυόνερο, το οποίο διασχίζει ένα ποτάμι χωρίζοντάς το στη μέση. Το δρώμενο τελειώνει με πειράγματα, κέφι και χορό από τους μεταμφιεσμένους και συνεχίζεται ως αργά με όλους τους κατοίκους στον τόπο που εκτυλίχτηκε το σκηνικό.

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023 η «Καλογεροδευτέρα» θα πραγματοποιηθεί στο Καλαμπάκι με τον ίδιο τρόπο όπως γίνεται εκατό χρόνια τώρα. Ο θίασος του «Καλόγερου» θα ξεκινήσει από το πρωί την επίσκεψη στο χωριό. Το συμβολικό όργωμα της πλατείας θα γίνει στις 4.30 το απόγευμα στην κεντρική πλατεία.

Θα ακολουθήσει παρέλαση μικρών καρναβαλιστών.

Για το Δ.Σ του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου

 

Η Πρόεδρος                                                                                                                     Η Γραμματέας

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου                                                                                              Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Ο ¨Πλούτος” του Αριστοφάνη από την θεατρική ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας

Βουλευτικές 20232 εβδομάδες πριν

Δήλωση Κωνσταντίνου Μπλούχου για τις Εθνικές Εκλογές της 21ης Μαϊου 2023

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

2ο ΕΠΑΛ ΔΡΑΜΑΣ: Υλοποίηση προγράμματος Erasmus στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Καλή Βρύση: Νεκρός 50χρονος σε τροχαίο

Δημοτικές 20234 εβδομάδες πριν

Κυριακή Παπαζώτου: «Συνεργάζομαι για να συνεχίσουν να γίνονται τα λόγια πράξη»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Έρευνα για την ανταγωνιστικότητα της Δράμας ως τουριστικός Προορισμός

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Θρίλερ με τους σταυρούς στη Δράμα στο 34,84% (85 / 244 ΕΤ)

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

ΔραμΟινογνωσία 2023 – Συναυλία και τον Νίκο Πορτοκάλογλου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

80 ψήφοι διαφορά Κυριαζίδη – Μπλούχου απομένοντας 19 εκλογικά τμήματα

Βουλευτικές 20233 εβδομάδες πριν

Η Ερημίδου Άννα στο Dramatv και στην εκπομπή “Πολιτικοί και Πολιτική”

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Ρύθμιση οφειλών προς τον Δήμο Δράμας έως 72 δόσεις

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 ημέρες πριν

Αναβολή του αγώνα Δόξα Βώλακα-Δόξα Νέου Σιδηροχωρίου!

Βουλευτικές 20232 εβδομάδες πριν

Δήλωση Δημήτρη Κυριαζίδη για τα αποτελέσματα των εκλογών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Θρίλερ με τους σταυρούς στη Δράμα στο 62,30 (152 / 244 ΕΤ)

Βουλευτικές 20233 εβδομάδες πριν

Ο Χρήστος Καραγιαννίδης στην εκπομπή “Πολιτικοί και Πολιτική”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ13 ώρες πριν

Στην 1η θέση η Δόξα Βώλακα μετά την νίκη στον εξ’ αναβολή αγώνα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Η Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων Δράμας για τη Λευκή Νύχτα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Κλειστή η αγορά της Δράμας τη Δευτέρα 5 Ιουνίου, εορτή του Αγ. Πνεύματος

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 ημέρες πριν

Αναβολή του αγώνα Δόξα Βώλακα-Δόξα Νέου Σιδηροχωρίου!

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Ρύθμιση οφειλών προς τον Δήμο Δράμας έως 72 δόσεις

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ημέρες πριν

Δόξα Βώλακα – Ηρακλής Αμμουδιάς 3-2 με ανατροπή από 0-2

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Έρευνα για την ανταγωνιστικότητα της Δράμας ως τουριστικός Προορισμός

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Καλή Βρύση: Νεκρός 50χρονος σε τροχαίο

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

2ο ΕΠΑΛ ΔΡΑΜΑΣ: Υλοποίηση προγράμματος Erasmus στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Συμμετοχή Μουσικού Σχολείου Δράμας στη ΔραμΟινογνωσία 2023

Βουλευτικές 20232 εβδομάδες πριν

Δήλωση Δημήτρη Κυριαζίδη για τα αποτελέσματα των εκλογών

Βουλευτικές 20232 εβδομάδες πριν

Δήλωση Κωνσταντίνου Μπλούχου για τις Εθνικές Εκλογές της 21ης Μαϊου 2023

Βουλευτικές 20232 εβδομάδες πριν

Ευχαριστήριο μήνυμα του βουλευτή Θ. Ξανθόπουλου για την επανεκλογή του

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Ο ¨Πλούτος” του Αριστοφάνη από την θεατρική ομάδα του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

80 ψήφοι διαφορά Κυριαζίδη – Μπλούχου απομένοντας 19 εκλογικά τμήματα

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών