Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Published

on

Φωτογραφία από greekgastronomyguide.gr

Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επανεισάγεται το θέμα στο Π.Σ. Η παράταξή Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία εξέδωσε το παρακάτω ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟ

Η ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας απόφασης

Μετά από μήνες επανεισάγεται στο περιφερειακό συμβούλιο στις 26 Απριλίου 2021, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης –Καβάλας (Λιμένας Νέας Καρβάλης). Το θέμα είχε αποσυρθεί δύο φορές από προηγούμενες συνεδριάσεις εντός του 2020.

Παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες τις πληροφορίες που διοχετεύονται στα ΜΜΕ από διάφορους φορείς, όπου αναγράφονται απόψεις που προσπαθούν να διασκεδάσουν και να ανακόψουν τις αντιδράσεις που προέρχονται κυρίως από την Δράμα που είναι η μόνη περιοχή που αντέδρασε, αντιλαμβανόμενη έγκαιρα ότι βγαίνει τελείως έξω από το παιγνίδι των μεταφορών με σύγχρονα μέσα σταθερής τροχιάς.

Το …χάπι με το οποίο προσπαθούν να «χρυσώσουν» τους Δραμινούς, δεν είναι άλλο, από έναν κάθετο άξονα που θα ξεκινά από τον Αμυγδαλεώνα ή την Αμφίπολη και θα καταλήγει στη Δράμα. Βέβαια είναι αμφίβολο εάν ορισμένοι από εμάς θα είναι στη ζωή, αν και όταν υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο. Στη Δράμα, βέβαια, ετοιμάζονται να «γιορτάσουν» την συμπλήρωση 30 χρόνων υποσχέσεων για τις οδικές συνδέσεις με την Αμφίπολη και τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, ενώ το οδικό δίκτυο παραμένει ίδιο εδώ και δεκαετίες και οι μεταφορές, κυρίως λόγω μαρμάρων, έχουν εκατονταπλασιαστεί και πραγματοποιούνται από ένα υφιστάμενο οδικό δίκτυο που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες.

Θα επανέλθουμε με τα επιχειρήματα μας, που εκτενώς αναπτύξαμε τους προηγούμενους μήνες, για την καταστροφική για το σύνολο της περιφέρειας μας απόφαση παράκαμψης των πόλεων Σέρρες και Δράμα από έναν σύγχρονο σιδηροδρομικό άξονα, απαριθμώντας τα σημαντικότερα σημεία, κυρίως για λόγους ιστορικούς, διότι τα γραπτά παραμένουν στο χρόνο και κάποια στιγμή όλοι θα κριθούμε στις συνειδήσεις των ανθρώπων για τις αποφάσεις μας.

1. Ουδέποτε μέχρι σήμερα συζητήθηκε με τοπικούς φορείς και εκλεγμένους εκπροσώπους της Καβάλας, της Δράμας και της Θράκης η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξ/πολης. Η πρώτη φορά που το θέμα τίθεται σε διάλογο είναι τώρα.

2. Κανένα από τα κόμματα που πέρασαν από τις κυβερνήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια δεν εξέφρασε άποψη για την διέλευση. Η όποια άποψη εκφράστηκε από τα Δ.Σ. του Ο.Σ.Ε. και ενίοτε από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων μεταφορών.

3. Η εκκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσ/νίκη προς Καβάλα προβλέπεται να γίνει από το 21ο – 23ο σιδ. χιλιόμετρο Θεσ/νίκης – Κιλκίς μεταξύ των σταθμών Νέας Φιλαδέλφειας και Γαλλικού, η δε γραμμή σε κάθε περίπτωση διέρχεται και από το νότιο τμήμα του Νομού Κιλκίς.

4. Εάν ο Ο.Σ.Ε. αναζητούσε την ευθεία γραμμή και την συντομότερη διέλευση μεταξύ Θεσ/νίκης – Καβάλας θα αποφάσιζε η γραμμή να διέλθει από τον Σοχό Θεσ/νίκης και την Μαυροθάλασσα Σερρών και όχι νότια των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη.

5. Η διέλευση της γραμμής νότια των λιμνών έχει το ίδιο μήκος με μια νέα γραμμή από Σέρρες – Δράμα. Εάν δε η γραμμή διέρχεται από τη Νέα Ζίχνη το μήκος θα είναι ακόμη μικρότερο, το δε ανάγλυφο στη δεύτερη περίπτωση είναι ευνοϊκότερο.

6. Η κατασκευή της νέας γραμμής νότια των λιμνών αποκόπτει την άμεση σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας από τον Προμαχώνα και την Βαλκανική Ενδοχώρα, πράγμα που θα γινόταν εάν η γραμμή περνούσε από Σέρρες και Δράμα.

7. Η νέα γραμμή Θεσ/νίκης–Ασπροβάλτας-Αμφίπολης-Αμυγδαλεώνα-Νέας Καρβάλης προβλέπει 8 σταθμούς και δύο στάσεις, σύνολο δέκα, που προδίδει καθαρά προαστιακό χαρακτήρα για την εξυπηρέτηση του Νομού Θεσ/νίκης και των θέρετρων, Βρασνά και Ασπροβάλτα, αλλά εξυπηρετεί και το ανταγωνιστικό στην Καβάλα λιμάνι του Σταυρού.

8. Οι μόνες προσοδοφόρες γραμμές για τον Ο.Σ.Ε. σήμερα είναι οι γραμμές του Προαστιακού της Αθήνας και Αθηνών – Αιγίου και Αθηνών – Χαλκίδας.

9. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης – Ασπροβάλτας έχει εξαγγελθεί εδώ και τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, αλλά ο ΟΣΕ δεν έχει προχωρήσει σε καμία μελέτη.

10. Η μελέτη χάραξης είναι μόνον η αρχή. Είναι μια μελέτη που ουσιαστικά τίθεται σε διαβούλευση με όλους τους φορείς και αφορά μόνο το θέμα της διέλευσης. Δεν είναι η μελέτη που οδηγεί σε έργο. Για να φτάσουμε σε έργο πρέπει να ανατεθούν, να εκπονηθούν, να εγκριθούν και να πληρωθούν οι παρακάτω μελέτες και να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες:

  • Αποτύπωσης – Κτηματογράφηση χώρου διέλευσης
  • Απαλλοτριώσεις. Δικαστήρια
  • Γεωλογικές, γεωτεχνικές, γεωτρήσεις
  • Περιβαλλοντικές
  • Υδραυλικές Μελέτες για τις διελεύσεις από υδατορέμματα και ποταμούς
  • Αρχιτεκτονικές μελέτες ειδ. σταθμών – γεφυρών
  • Μελέτες σηράγγων
  • Στατικές Μελέτες γεφυρών και τεχνικών έργων
  • Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες
  • Μελέτες ηλεκτροκίνησης
  • Μελέτες αυτοματισμών και σηματοδότησης
  • Μελέτες περίφραξης
  • Μελέτες φύτευσης
  • Μελέτες οδοποιίας και ανισόπεδων κόμβων.

Η υπό κρίση μελέτη είναι σημαντική αλλά δεν αντιστοιχεί ούτε στο 3% των μελετών, του κόστους μελετών και του συνολικά απαιτούμενου χρόνου.

11. Η μελέτη Νέα Καρβάλη – Τοξότες εκπονείται εδώ και είκοσι χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν χρηματοδοτείται. Το τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες είναι κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και η χάραξη αυτή δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση. Ωστόσο μια αποκομμένη κατασκευή αυτού του έργου, δεν έχει κανένα νόημα, εάν δεν υπάρξει σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Κομοτηνής και Ποντκόβα που θα συνδέσει την Καβάλα με την καρδιά της Βαλκανικής ενδοχώρας και τα παρευξείνια και παραδουνάβια λιμάνια.

12. Η μελέτη χάραξης του τμήματος Θεσσαλονίκης (Νέα Φιλαδέλφεια) – Καβάλα (Νέα Καρβάλη) ανατέθηκε το 2016 και ολοκληρώθηκε το 2019. οι καθυστερήσεις οφείλονται στην καθυστέρηση πληρωμών. Ο χρόνος εκπόνησης είναι μικρότερος του ενός χρόνου.

13. Η συμφωνία της 6ης Σεπτεμβρίου του 2017 Τσίπρα – Μπορίσωφ, γνωστή ως sea2sea αφορά την διασύνδεση των λιμανιών του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάζ – Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε). Πουθενά στην συμφωνία δεν περιγράφονται οι διελεύσεις νέων γραμμών στις δύο χώρες, ούτε τα συνοριακά σημεία διέλευσης, θεωρώντας ότι παραμένουν τα ίδια (Προμαχώνας, Ορμένιο)

14. Σε κανέναν προγραμματισμό της Ε.Ε. δεν προβλέπονται νέες γραμμές στην Βουλγαρία, αντίθετα στην Ελλάδα προβλέπεται νέα γραμμή μεταξύ Θες/νίκης – Τοξοτών και βελτίωση της γραμμής Τοξότες – Αλεξ/πολη και Αλέξ/πολη – Ορμένιο.

15. Ενώ η Ε.Ε. προτείνει μεταξύ Θεσ/νίκης και Τοξοτών διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε μελέτη μονής γραμμής. Η γραμμή Τοξότες-Αλεξανδρούπολη, φτιαγμένη το 1890, δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές για ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων (πολλές ισόπεδες διασταυρώσεις, ανάγκη βελτίωσης γεωμετρίας και επιδομής)

16. Η σύνδεση μεταξύ τους, έξι μεσαίου μεγέθους αστικών κέντρων της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξ/πολη) δημιουργεί αναπόδραστα έναν αναπτυξιακό πόλο με τεράστιες δυνατότητες, αυξάνοντας την ενδοχώρα κάθε μιας χωριστά όλων των προαναφερθέντων πόλεων. Για τον λόγο αυτό η μελέτη Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας αφορά όλη την Περιφέρεια. Όταν η απόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης θα είναι ίδια είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Σερρών Δράμας και θα διέρχεται σε κάθε περίπτωση από Αμυγδαλεώνα και Νέα Καρβάλη, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: Γιατί να μην υπάρχει μια γρήγορη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και της Ξάνθης με τις Σέρρες, ή της Κομοτηνής(έδρα Περιφέρειας, Εφετείου κλπ) με την Δράμα;;;;

17. Αναμφίβολα ο ΟΣΕ επιχειρεί να κατασκευάσει έναν προαστιακό σιδηρόδρομο ανατολικά της Θεσσαλονίκης και τον βαφτίζει ανατολικό κλάδο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προκειμένου να τύχει της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Αλλά είναι απορίας άξιο γιατί ορισμένοι παράγοντες της Καβάλας προτιμούν την πόλη τους μακρινό προάστιο της Θεσσαλονίκης και τα λιμάνια της βοηθητικά της Θεσσαλονίκης και δεν επιδιώκουν να δοθεί στην Καβάλα ο ρόλος ενός μεγάλου και νευραλγικού αστικού κέντρου της νότιας Βαλκανικής και τα λιμάνια πρωταγωνιστικά στις μεταφορές με άμεση σύνδεση προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και όχι μέσω Θεσσαλονίκης. Ένας ρόλος που αξίζει στην Καβάλα και την ιστορία της!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Αλλαγή στην ημέρα διεξαγωγής της Λαϊκής Αγοράς εν όψει των γιορτών

Published

on

By

Η Λαϊκή Αγορά της Δράμας, ενόψει της εορταστικής περιόδου, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024, παραμονή Χριστουγέννων, και την Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024, παραμονή Πρωτοχρονιάς. Η μεταφορά των ημερών διεξαγωγής γίνεται με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την ενίσχυση της εορταστικής αγοράς. Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους έγκαιρα και με άνεση, σε μια αγορά γεμάτη ποιοτικά προϊόντα για το γιορτινό τραπέζι.

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Αθώος ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού Παναγιώτης Γκλαβόπουλος

Published

on

By

Δικαίωση και επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης στο πρόσωπό του

Μετά από μια διεξοδική και ενδελεχή διαδικασία διάρκειας 2,5 ωρών, το δικαστήριο αποφάσισε ομόφωνα την αθώωση του Αντιδημάρχου Παναγιώτη Γκλαβόπουλου.

Η υπόθεση αφορούσε ένα ατυχές περιστατικό που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια προπόνησης στις 16/12/2024 στο Αθλητικό Κέντρο Κραχτίδης της Δράμας. Η απόφαση αυτή αποτελεί ηχηρή δικαίωση τόσο για τον ίδιο προσωπικά όσο και για τη συνολική πορεία του στο πλευρό της Δημοτικής Αρχής.

Η Δημοτική Αρχή εκφράζει την απόλυτη ικανοποίησή της για την απόφαση, η οποία ενισχύει το κύρος και την ακεραιότητα των αιρετών εκπροσώπων του Δήμου μας. Η απόφαση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το έργο και τη δέσμευση των εκλεγμένων εκπροσώπων για διαφάνεια και υπευθυνότητα.

Ο Αντιδήμαρχος Παναγιώτης Γκλαβόπουλος ευχαριστεί θερμά όσους στάθηκαν στο πλευρό του κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμασίας, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή του να συνεχίσει με ήθος και αποφασιστικότητα το έργο του για το καλό του Δήμου και των δημοτών.

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Διανομή βασιλόπιτας από τον Δήμο Δράμας

Published

on

By

ΔΙΑΝΟΜΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΣΕ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ 

Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι από τις πιο όμορφες γιορτές του χρόνου. Στις καρδιές των ανθρώπων, είναι συνυφασμένες με χαρά, ζεστασιά και αγάπη. Όμως, πέρα από τα δώρα, τα λαμπερά φώτα και τα χριστουγεννιάτικα δέντρα, αυτό που έχει σημασία είναι η αγάπη και η προσφορά.

Η γιορτή μας υπενθυμίζει ότι η ευτυχία δεν βρίσκεται στα υλικά αγαθά, αλλά στην προσφορά. Ένα χαμόγελο, μια ζεστή κουβέντα, ή ακόμα και η βοήθεια σε κάποιον που το έχει ανάγκη μπορεί να είναι το πιο πολύτιμο δώρο που μπορούμε να δώσουμε.

Με αφορμή αυτές τις άγιες μέρες ο Δήμος Δράμας προχώρησε στη διανομή του παραδοσιακού γλυκίσματος της γνωστής σε όλους βασιλόπιτας στους ωφελούμενους της Κατ’Οίκον Φροντίδας και Υποστήριξης (πρώην πρόγραμμα «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»). Αποδίδοντας, μ αυτή την πράξη, χαρά και υπενθυμίζοντας πως σ’αυτό το ταξίδι της ζωής δεν είναι μόνοι.

Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας κ. Σοφία Τσακιρίδου ευχαρίστησε το προσωπικό για τις πολύτιμες υπηρεσίες που προσφέρει και ευχήθηκε η καινούρια χρονιά να είναι πλούσια σε ευτυχία και φειδωλή σε δυστυχία.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΓΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ!!!

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παραίτηση 12 γιατρών του Νοσοκομείου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Επίσκεψη Στέφανου Κασσελάκη στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στη Χαλκιδική, αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη και σε Αττική

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες ago

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Γιορτή Κάστανου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 12:00 στην Μικρόπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Μήνυμα του Δημάρχου Δράμας για την 28η Οκτωβρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Έκθεση φωτογραφίας για το προβιομηχανικό και βιομηχανικό παρελθόν της ΑΜΘ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ εκλογών ΔΡΑΜΑΣ για Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ:

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Νεκρός 25χρονος σε τροχαίο στο δρόμο Σέρρες-Δράμα

Χρηστικά2 μήνες ago

Γιατί να επιλέξεις το Live casino για τη διασκέδασή σου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες ago

Αήττητη στη σεζόν η Bianco Monte Δράμα με 4 νίκες και μια ισοπαλία

Πολιτιστικά3 μήνες ago

Πρόσκληση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες ago

Σπουδαία μεταγραφή για τον ΚΑΟΔ ο σέντερ ύψους 2,09 Μίλαν Μάρκοβιτς

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Αναλγησία και αδιαφορία για τη Δράμα και το Νοσοκομείο μας από τον Περιφερειάρχη μας

Πολιτιστικά1 μήνα ago

Η εκπροσώπηση και η ορατότητα των γυναικών στις τέχνες και τον πολιτισμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ22 ώρες ago

Αλλαγή στην ημέρα διεξαγωγής της Λαϊκής Αγοράς εν όψει των γιορτών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ22 ώρες ago

Αθώος ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού Παναγιώτης Γκλαβόπουλος

Εκπαιδευτικά23 ώρες ago

Παίξε & Κέρδισε Δώρα – Κάνε τα φετινά σου Χριστούγεννα πιο «πράσινα» από ποτέ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ24 ώρες ago

Διανομή βασιλόπιτας από τον Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες ago

Περιστατικό κατά τη διάρκεια προπόνησης στο Αθλητικό Κέντρο Κραχτίδη στη  Δράμα

Πολιτιστικά7 ημέρες ago

Φεστιβάλ Δράμας: Ανοιχτή επιστολή προς την κινηματογραφική κοινότητα

Πολιτιστικά7 ημέρες ago

Έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Νίκου στο Πολιτιστικό Κέντρο Ελευθερία

Πολιτιστικά7 ημέρες ago

Τα έθιμα του Δωδεκαημέρου στην Ήπειρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες ago

Σοβαρά προβλήματα με τις εργαστηριακές εξετάσεις των καρκινοπαθών στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες ago

Δωρεά οικοπέδων από τον κ. Αναστάσιο – Άρη Θεοδωρίδη προς τον Δήμο Δράμας.

Πολιτιστικά7 ημέρες ago

Επιλογή νέου Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ Δράμας

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Η πρώτη Κυριακή της Ονειρούπολης

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Το πρώτο Σαββατοκύριακο της Ονειρούπολης 2024-2025

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Ονειρούπολη: Η επίσημη έναρξη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Νεκρός 25χρονος σε τροχαίο στο δρόμο Σέρρες-Δράμα

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών