Connect with us

Πολιτιστικά

Αρχαία Διονυσιακά Δρώμενα αναβιώνουν σε πολλά χωριά της ΠΕ Δράμας

Published

on

Αρχαία Διονυσιακά Δρώμενα αναβιώνουν κάθε χρόνο τέτοια περίοδο σε πολλά χωριά της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Οι κάτοικοι της Δράμας τις ημέρες των Θεοφανίων αναβιώνουν έθιμα και παραδόσεις που άφησαν ως κληρονομιά οι πρόγονοί τους.

Πρόκειται για πανάρχαια έθιμα με παγανιστικές διαστάσεις που κυρίως αναβιώνουν τις τελευταίες ημέρες του Δωδεκαημέρου και πιο συγκεκριμένα το διήμερο (παραμονή και ανήμερα) των Θεοφανίων και τ’ Αγιαννιού.

Οι Αράπηδες, τα Μπαμπούγερα, το Μπάμπιντεν, η Νταβανίσκα, είναι μερικά μόνο από τα έθιμα που αναβιώνουν μέχρι τις μέρες μας διατηρώντας έτσι αναλλοίωτες παραδόσεις αιώνων και κρατώντας ζωντανούς συμβολισμούς που σχετίζονται με την απομάκρυνση των κακών πνευμάτων, τη γονιμότητα του ανθρώπου και την ευφορία της γης.

Οι Αράπηδες στο Μοναστηράκι

Ανήμερα των Θεοφανείων, στο Μοναστηράκι Δράμας και στην πλατεία του χωριού στις 3.00 μ.μ. οι «ΑΡΑΠΗΔΕΣ» κορυφώνουν το τελετουργικό τους έργο, υπηρετώντας και αναδεικνύοντας τη συνέχεια ως σπουδαιότατη αξία ζωής.
Κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός για το Μοναστηράκι αποτελούν οι «Αράπηδες».

Ένα έθιμο με μορφή δρωμένου, που τελείται την ημέρα των Θεοφανείων (6 Ιανουαρίου) για την ευετηρία (=καληχρονιά).
Αποβλέπει στην καλή υγεία και στην πλούσια παραγωγή. Την ονομασία την οφείλει στη μεταμφίεση των πρωταγωνιστών, που κυριαρχεί το μαύρο χρώμα.

Οι Αράπηδες φορούν μαύρες φλοκάτες, ποιμενικές κάπες, που καλύπτουν ολόκληρο το σώμα και εντυπωσιακές υψικόρυφες προσωπίδες από γιδοπροβιές.
Στη μέση τους κρεμούν τρία μεγάλα κουδούνια («μπατάλια» και «τσιάνουβε») αρμονικά συνταιριασμένα, ενώ στα χέρια κρατούν ένα μεγάλο ξύλινο σπαθί και ένα σακουλάκι στάχτη με το οποίο χτυπούν όσους συναντούν.

Αράπηδες Ξηροποτάμου

Η ομάδα των τελεστών του δρώμενου των «Αράπηδων» ονομάζεται «τσέτα». Βασικά πρόσωπα της τσέτας είναι οι «Αράπηδες» («αράπουε»), άντρες ντυμένοι με φλοκωτές κάπες (παλαιότερα με προβιές) και κεφαλοστολές από δέρμα κατσίκας (παλαιότερα προβάτου).

Στο κεφάλι, δένουν ένα μαντήλι και στα χέρια τους κρατούν ένα ξύλινο σπαθί. Στη μέση κρεμούν κουδούνια, τρία μεγάλα μπατάλια ή τρία κυπριά (κατά περίπτωση και περισσότερα) συνταιριασμένα, ώστε ο ήχος τους να είναι αρμονικός.

Την τσέτα συμπληρώνουν οι «Εύζωνες» («αρναούτε», συμμετέχουν ως γαμπροί), οι «Γκελίγκες» (νύφες), νεαροί άνδρες μεταμφιεσμένοι με την παραδοσιακή γυναικεία ενδυμασία της περιοχής και οι «Μάνγκουδες» («μάνγκουφτσε», παλιάτσοι).

Ο μάνγκους φορά λευκά ρούχα, μαύρη κάλτσα στο κεφάλι με τρύπες για τα μάτια και τη μύτη, μικρά κουδούνια στη μέση, έχει ψεύτικη καμπούρα και κρατά ένα σακούλι με στάχτη από το Δωδεκαήμερο και μια ξύλινη μαγκούρα. Επικεφαλής της ομάδας είναι ο «τσέταμπασία», άνδρας όχι μεταμφιεσμένος, που κρατά μία γκλίτσα.

Είναι υπεύθυνος για την οργάνωση της ομάδας, τη συνεννόηση με τους μουσικούς, την πληρωμή τους και τη συγκέντρωση χρημάτων.

Αράπηδες Παγονερίου

Το δρώμενο διαρκεί δύο ημέρες. Την 6η και 7η Ιανουαρίου.
Η προετοιμασία αρχίζει το βράδυ της 5ης προς 6ης Ιανουαρίου, όπου ετοιμάζουν τις προβιές, τα κουδούνια και τις φορεσιές. Περί ώρα 5:00 τα ξημερώματα ξεκινάνε οι μεταμφιεσμένοι από το σπίτι του «Αράπη» και συναντούνε το εκκλησίασμα που επιστρέφει από τον αγιασμό των υδάτων που πραγματοποιείται τα ξημερώματα στο Παγονέρι (στον όρθρο), σε δεξαμενή στις «πέρα βρύσες», έξω από το χωριό. Αφού συναντηθούν, ανταλλάσουν ευχές και όλοι μαζί πηγαίνουν στην πλατεία για την τέλεση του δρώμενου.

Οι «Αράπηδες» είναι μεταμφιεσμένοι με προβιές που καλύπτουν όλο το σώμα, φέρουν μάσκα με τρεις τρύπες για τα μάτια και το στόμα, στη μέση κρεμούν κουδούνια, ενώ στο χέρι κρατούν ξύλινα σπαθιά και στάχτη και στα πόδια φέρουν γουρουνοτσάρουχα.

Μπάμπιντεν στην Πετρούσα

Κάθε χρόνο στις 6, 7 και 8 Ιανουαρίου, στην Πετρούσα, τελείται με ευθύνη του Πολιτιστικού Συλλόγου, το «Μπάμπιντεν», ένα δρώμενο που οι ρίζες του χάνονται στο βάθος του χρόνου και αποβλέπει στην καλοτυχία, τη γονιμότητα, την καρποφορία, την απελευθέρωση της γης από τα δεσμά του χειμώνα.

Κυρίαρχο σύμβολο του εθίμου είναι η «καμήλα». Ο συμβολισμός αυτού του καρτερικού ζώου με την απαράμιλλη αντοχή στην πείνα και τη δίψα, κάτω από αντίξοες συνθήκες, δείχνει τις περιπέτειες του ανθρώπου μέσα στη ζωή και το χρόνο και την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει να παλεύει κόντρα στις ελλείψεις και τις στερήσεις.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της γιορτής είναι οι τραγόμορφες μεταμφιέσεις (χαράπηδες-χαράπτσκι). Άντρες βάφουν το πρόσωπό τους με φούμο, φορούν δέρματα ζώων, δένουν κουδούνια στην μέση τους και με τον εκκωφαντικό θόρυβο που προκαλούν, διώχνουν τα κακά πνεύματα, καλωσορίζουν τη νέα χρονιά και καλούν τη φύση να ξυπνήσει και να ετοιμαστεί για την άνοιξη, για τη νέα σοδειά.

Τα Μπαμπούγερα της Καλής Βρύσης

Στην Καλή Βρύση το πανάρχαιο πνεύμα κατά το τριήμερο 6-7-8 Ιανουαρίου κάθε έτους παραμένει ζωντανό. Κυρίαρχο στοιχείο τα «Μπαμπούγερα», όπως αποκαλούνται οι μεταμφιεσμένοι που κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους του χωριού, ορμητικοί και υπερκινητικοί, ωσάν σύγχρονοι σάτυροι (ακόλουθοι) του θεού Διόνυσου. Ένα δρώμενο που έχει τις ρίζες του στη λατρεία του θεού Διόνυσου κατά την αρχαιότητα.

Τα Μπαμπούγερα με την μοναδική, εντυπωσιακή και επιβλητική μορφή τους ξεχύνονται στους δρόμους μετά τον αγιασμό των υδάτων την 6η Ιανουαρίου και χτυπούν με το σακίδιο στάχτης που κρατούν στο χέρι τον κόσμο για να ξορκίσουν το κακό.

Η μάσκα κατασκευάζεται από χονδρό λευκό ύφασμα, που στα δύο άνω άκρα της φέρει ομοιώματα κεράτων που καταλήγουν σε θυσανωτή προβιά από μαύρη κατσίκα.
Από την προβιά αυτή κατασκευάζουν επίσης φρύδια και μουστάκι.

Η οδοντοστοιχία της προσωπίδας σχηματίζεται από εννιά φασόλια σε κάθε σειρά. Γενικά έχει την όψη του τράγου που συμβολίζει το ζώο που έχει δύναμη για ζωή. Κύριο φόρεμα του Μπαμπούγερου αποτελεί το λευκό ποδήρες εσώρουχο και η γούνα. Στη μέση ζώνονται τέσσερα μεγάλα κουδούνια και στο πίσω μέρος του σώματος ακόμα ένα μεγαλύτερο το μπατάλι. Ο ήχος των κουδουνιών είναι εκκωφαντικός και ο συμβολισμός τους είναι για να ξυπνήσουν τη φύση.

Τέλος, η καμπούρα που τοποθετείτε πίσω στην πλάτη, συμβολίζει τη γριά μπάμπω (μαμή) που έχει αποδώσει τους καρπούς της ζωής (τους απογόνους). Το έθιμο κορυφώνεται στις 8 Ιανουαρίου με την αναπαράσταση του παρωδία γάμου. Σε αυτή τη γιορτή μεταμφιεσμένων κυριαρχεί ο αυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός.

Νταβανίσκα Πύργων

Η τέλεση του δρωμένου στους Πύργους ξεκινάει από το πρωί της ημέρας των Θεοφανείων (6/1) και διαρκεί τρεις ημέρες. Συμμετέχουν όλοι οι κάτοικοι του χωριού. Οι άνδρες μεταμφιέζονται σε «Αρκούδες» (μέτσκες) που φορούν ολόσωμες προβιές (από αιγοπρόβατα), όπου φέρουν στη μέση κουδούνια («τουμπελέκια»). Άλλες μεταμφιέσεις είναι: ιατρός, έγκυος, ζητιάνος, αστυνόμος, γκελίγκα, κ.α.

Όλα τα μέλη του θιάσου, επισκέπτονται τα σπίτια του χωριού, συγκεντρώνοντας χρήματα αλλά και αυγά, βούτυρο, τυρί, αλεύρι με τα οποία οι μεσήλικες γυναίκες θα παρασκευάσουν πίτες και γλυκά. Αφού τελειώσει η περιφορά στα σπίτια, συγκεντρώνονται στην πλατεία όπου τρέχουν, χορεύουν, γλεντούν και ξεσηκώνουν με τα κουδούνια τους όλο το χωριό. Καθ’ όλη τη νύχτα, όλοι οι κάτοικοι του χωριού μένουν ξάγρυπνοι, πίνοντας και χορεύοντας υπό τους ήχους της γκάιντας, της μακεδονικής λύρας και του νταχαρέ.

Χαράπια – Αρκούδες Βώλακα

Στον Βώλακα, τα δρώμενα των Θεοφανείων διαρκούν τρεις ημέρες. Αρχίζουν στις 6 Ιανουαρίου, την ημέρα των Θεοφανείων, όπου εκκλησίασμα και θίασοι μεταβαίνουν στη δεξαμενή του χωριού. Εκεί, μετά τη δημοπρασία της εικόνας και του Σταυρού, ακολουθεί η ρίψη του Σταυρού. Έπειτα, αρχίζει το έθιμο της «μπάρας». Ρίχνουν στο σιντριβάνι πρώτα τον παπά, μετά τον πρόεδρο του χωριού και μετά άλλον που θα υποδείξει κάποιος υποσχόμενος χρηματική αμοιβή που κατατίθεται στο ταμείο της εκκλησίας.

Πολλοί πέφτουν μόνοι τους μέσα για το καλό του χρόνου. Επίσης, παρέες ανδρών, συνοδευόμενοι από τα τοπικά μουσικά όργανα, της γκάιντα και του νταχαρέ, παίρνουν τους νεόνυμφους της περασμένης χρονιάς του χωριού και τους περνούν μέσα από τα αγιασμένα ύδατα του σιντριβανιού. Ακολουθεί διασκέδαση μέχρι να νυχτώσει και τότε μπαίνουν ορισμένοι κρυφά στα σπίτια αυτών που έχουν κορίτσια για παντρειά και «κλέβουν» διάφορα σκεύη, εργαλεία όπως: αργαλειούς, λέβητες, σκάφες, δικράνια, κυλίνδρους κτλ. Συγκεντρώνουν τα κλοπιμαία στην πλατεία του χωριού όπου τα προστατεύουν μέχρι να ξημερώσει.

Την επόμενη ημέρα το πρωί, πραγματοποιείται ο παρωδία πλειστηριασμός. Εκεί προσέρχονται οι κάτοχοι των κλεμμένων αντικειμένων και αφού προσφέρουν κάποιο συμβολικό τίμημα, αποκτούν πάλι την κυριότητα σ’ αυτά. Τα χρήματα επίσης πηγαίνουν στο ταμείο της εκκλησίας. Οι γονείς που διαπιστώνουν ότι υποστεί «κλοπή» αισθάνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, γιατί με την πράξη αυτή οι μεταμφιεσμένοι εκδηλώνουν την εκτίμησή τους για την κοπέλα που τη θεωρούν πλέον κατάλληλη για γάμο.

Τη ίδια ημέρα (7/1), ομάδες νέων μεταμφιέζονται σε «Αράπηδες» ή «Χαράπια». Έχουν στη ράχη καμπούρα που γίνεται με μια βελέντζα γεμάτη άχυρα, στη μέση ζώνονται κουδούνια, στο σβέρκο φέρουν προβιά, το πρόσωπο και τα χέρια είναι μαυρισμένα με καπνιά, ενώ στα πόδια φορούν γουρουνοτσάρουχα και τις νάουε (κάλτσες) που κατασκευάζονται από λευκό χοντρό ύφασμα. Στα χέρια κρατούν ξύλινο σπαθί («καλούτς») και χονδρό ξύλο (ρόπαλο ή «τουκμάκι»), πάνω στο οποίο στηρίζονται και κουνιούνται, δίνοντας στον ήχο των κουδουνιών κάποιο ρυθμό.

Κοινό χαρακτηριστικό το άφθονο κρασί και οι ήχοι από τα κουδούνια που ξυπνάνε τη νεκρή Φύση .

Continue Reading

Πολιτιστικά

Η ΑΛΗΘΕΙΑ του Florian Zeller, από το Θεατροστάσιο στη Δράμα

Published

on

By

‘’Η ΑΛΗΘΕΙΑ’’ είναι ένα έργο για την αλήθεια και το ψεύδος στις σχέσεις των σύγχρονων ζευγαριών. Όπως αναφέρει και ο εξαιρετικά δημοφιλής συγγραφέας του έργου Florian Zeller – ο οποίος το 2020 έγραψε και σκηνοθέτησε την ταινία «Ο πατέρας» με τον Άντονι Χόπκινς και την Ολίβια Κόλμαν – «Οι αλήθειες και τα ψέματα αποτελούν μέρος του θεάτρου και της ενέργειάς του».

Στην ‘’ΑΛΗΘΕΙΑ’’ ο Zeller αφηγείται με γλαφυρό τρόπο την άβολη αλήθεια του γάμου δύο ζευγαριών που κινούνται στο λαβύρινθο της εξαπάτησης. Το έργο σκιαγραφεί, εν τέλει, με κωμικό τρόπο, την υποκρισία που κρατά ενωμένη την κοινωνία.

Υπόθεση έργου:

Δύο ζευγάρια φίλων. Ένα μυστικό, που είναι έτοιμο να αποκαλυφθεί και απειλεί να διαταράξει τις σχέσεις τους και να αλλάξει ριζικά τις ζωές τους. Μια πλοκή που συνδυάζει χιούμορ και χειραγώγηση.

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που επιλέγουμε να αγαπήσουμε; Ποιοι είμαστε εμείς οι ίδιοι και ποια είναι αληθινά η σχέση μας με τους άλλους; Πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας; Αυτή η κωμωδία εξερευνά τις ανατροπές του ψέματος και τις συνέπειες του.

Continue Reading

Πολιτιστικά

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Published

on

By

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 48ο ΔΙΕΘΝΕΣ  ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ

Ελάτε να γίνετε μέρος της ιστορίας του 48ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και να ζήσετε την μαγεία του κινηματογράφου από κοντά!

Αν αγαπάς τον κινηματογράφο, αν θέλεις να ζήσεις από κοντά την ατμόσφαιρα ενός φεστιβάλ διεθνούς επιπέδου και να συμβάλεις στην οργάνωση και υλοποίησή του, αυτή είναι η ευκαιρία σου! Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, αποτελεί μία μοναδική εμπειρία για όσους επιθυμούν να γνωρίσουν τον κόσμο του κινηματογράφου, και να συμμετάσχουν σε όλες τις πτυχές της μεγάλης αυτής γιορτής της έβδομης τέχνης.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, το πιο ιστορικό και σημαντικό φεστιβάλ κινηματογράφου της Ελλάδας, συμπληρώνει φέτος τα 48 χρόνια του και για άλλη μια χρονιά καλεί εθελοντές να συμμετάσχουν στην επερχόμενη διοργάνωση, που θα πραγματοποιηθεί στη Δράμα από τις 8 έως τις 14 Σεπτεμβρίου 2025.

Οι εθελοντές είναι  στήριγμα για το  φεστιβάλ και διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην επιτυχή του υλοποίηση, από τη φάση της προετοιμασίας μέχρι και την ολοκλήρωσή του. Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι εθελοντές αποκτούν πολύτιμη εμπειρία, γνώσεις και δεξιότητες, ενώ παράλληλα γίνονται μέρος μιας μεγάλης κινηματογραφικής κοινότητας.

Προϋποθέσεις συμμετοχής:

  • Αιτήσεις γίνονται δεκτές από άτομα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους.
  • Γνώση ξένης γλώσσας (κατά προτίμηση αγγλικά).
  • Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Πώς να συμμετάσχετε: Καλούμε και φέτος όσους/ες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν ενεργά στην προετοιμασία και τη διεξαγωγή του 48ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα μέχρι τις 31 Ιουλίου 2025.

Επιπλέον πληροφορίες: Σε όλους τους εθελοντές θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

Για τα έγγραφα υποβολής της αίτησης, επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του Φεστιβάλ:  https://www.dramafilmfestival.gr/prosklisi-ethelonton/ ή επικοινωνήστε στο τηλέφωνο: 25210 47575.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Πέτρος Παρασκευαΐδης

Αντιπρόεδρος Δ.Σ.

Continue Reading

Πολιτιστικά

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

Published

on

By

Ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος και Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης κ.Λαζαρος Κυριζογλου και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Παύλος Κεσόγλου σε συνεργασία με τον Μουσικό Καλλιτεχνικό σύλλογο Ευόσμου ”Φιλομηλα” θα τιμήσουν την ηθοποιό κ. Μελίνα Μποτέλλη για την προσφορά της στην τέχνη και τον πολιτισμό, με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας της γυναίκας.Κυριακη 9 Μαρτίου ώρα 7μμ.Θεατρο Αλέξης Μινωτής .

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Αποθεώθηκε και καταχειροκροτήθηκε η Μελίνα Μποτέλλη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παράταση ρύθμισης οφειλών προς το Δήμος Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Μαζική Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στη Δράμα για την Επέτειο της Τραγωδίας στα Τέμπη

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Τρίτος κύκλος του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Από τη Δράμα στα ΟΣΚΑΡ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Ξεκίνησε η συμμετοχή ταινιών για το Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Χρηστικά2 μήνες ago

Στρατηγική αξιοποίησης του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Γιώργος Αγγελόπουλος, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Αποκριάτικος χορός Πανηπειρωτικής Ένωσης Ν. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων: Όλοι στην απεργία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Στήριξη για άτομα με άνοια και τις οικογένειές τους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Δωρεά της Raycap: Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας το στρατόπεδο Ανδρικάκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Ο Χρ. Μαμσάκος παραιτείται από Δημοτικός Σύμβουλος και Επικεφαλής της Παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα»

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Η ΑΛΗΘΕΙΑ του Florian Zeller, από το Θεατροστάσιο στη Δράμα

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες ago

Το 5ο Δημ. Σχολείο Δράμας στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ετήσιος Χορός Εμπορικού Συλλόγου Δράμας – FLASHBACK PARTY

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών