Connect with us

Πολιτιστικά

Αρχαία Διονυσιακά Δρώμενα αναβιώνουν σε πολλά χωριά της ΠΕ Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Αρχαία Διονυσιακά Δρώμενα αναβιώνουν κάθε χρόνο τέτοια περίοδο σε πολλά χωριά της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Οι κάτοικοι της Δράμας τις ημέρες των Θεοφανίων αναβιώνουν έθιμα και παραδόσεις που άφησαν ως κληρονομιά οι πρόγονοί τους.

Πρόκειται για πανάρχαια έθιμα με παγανιστικές διαστάσεις που κυρίως αναβιώνουν τις τελευταίες ημέρες του Δωδεκαημέρου και πιο συγκεκριμένα το διήμερο (παραμονή και ανήμερα) των Θεοφανίων και τ’ Αγιαννιού.

Οι Αράπηδες, τα Μπαμπούγερα, το Μπάμπιντεν, η Νταβανίσκα, είναι μερικά μόνο από τα έθιμα που αναβιώνουν μέχρι τις μέρες μας διατηρώντας έτσι αναλλοίωτες παραδόσεις αιώνων και κρατώντας ζωντανούς συμβολισμούς που σχετίζονται με την απομάκρυνση των κακών πνευμάτων, τη γονιμότητα του ανθρώπου και την ευφορία της γης.

Οι Αράπηδες στο Μοναστηράκι

Ανήμερα των Θεοφανείων, στο Μοναστηράκι Δράμας και στην πλατεία του χωριού στις 3.00 μ.μ. οι «ΑΡΑΠΗΔΕΣ» κορυφώνουν το τελετουργικό τους έργο, υπηρετώντας και αναδεικνύοντας τη συνέχεια ως σπουδαιότατη αξία ζωής.
Κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός για το Μοναστηράκι αποτελούν οι «Αράπηδες».

Ένα έθιμο με μορφή δρωμένου, που τελείται την ημέρα των Θεοφανείων (6 Ιανουαρίου) για την ευετηρία (=καληχρονιά).
Αποβλέπει στην καλή υγεία και στην πλούσια παραγωγή. Την ονομασία την οφείλει στη μεταμφίεση των πρωταγωνιστών, που κυριαρχεί το μαύρο χρώμα.

Οι Αράπηδες φορούν μαύρες φλοκάτες, ποιμενικές κάπες, που καλύπτουν ολόκληρο το σώμα και εντυπωσιακές υψικόρυφες προσωπίδες από γιδοπροβιές.
Στη μέση τους κρεμούν τρία μεγάλα κουδούνια («μπατάλια» και «τσιάνουβε») αρμονικά συνταιριασμένα, ενώ στα χέρια κρατούν ένα μεγάλο ξύλινο σπαθί και ένα σακουλάκι στάχτη με το οποίο χτυπούν όσους συναντούν.

Αράπηδες Ξηροποτάμου

Η ομάδα των τελεστών του δρώμενου των «Αράπηδων» ονομάζεται «τσέτα». Βασικά πρόσωπα της τσέτας είναι οι «Αράπηδες» («αράπουε»), άντρες ντυμένοι με φλοκωτές κάπες (παλαιότερα με προβιές) και κεφαλοστολές από δέρμα κατσίκας (παλαιότερα προβάτου).

Στο κεφάλι, δένουν ένα μαντήλι και στα χέρια τους κρατούν ένα ξύλινο σπαθί. Στη μέση κρεμούν κουδούνια, τρία μεγάλα μπατάλια ή τρία κυπριά (κατά περίπτωση και περισσότερα) συνταιριασμένα, ώστε ο ήχος τους να είναι αρμονικός.

Την τσέτα συμπληρώνουν οι «Εύζωνες» («αρναούτε», συμμετέχουν ως γαμπροί), οι «Γκελίγκες» (νύφες), νεαροί άνδρες μεταμφιεσμένοι με την παραδοσιακή γυναικεία ενδυμασία της περιοχής και οι «Μάνγκουδες» («μάνγκουφτσε», παλιάτσοι).

Ο μάνγκους φορά λευκά ρούχα, μαύρη κάλτσα στο κεφάλι με τρύπες για τα μάτια και τη μύτη, μικρά κουδούνια στη μέση, έχει ψεύτικη καμπούρα και κρατά ένα σακούλι με στάχτη από το Δωδεκαήμερο και μια ξύλινη μαγκούρα. Επικεφαλής της ομάδας είναι ο «τσέταμπασία», άνδρας όχι μεταμφιεσμένος, που κρατά μία γκλίτσα.

Είναι υπεύθυνος για την οργάνωση της ομάδας, τη συνεννόηση με τους μουσικούς, την πληρωμή τους και τη συγκέντρωση χρημάτων.

Αράπηδες Παγονερίου

Το δρώμενο διαρκεί δύο ημέρες. Την 6η και 7η Ιανουαρίου.
Η προετοιμασία αρχίζει το βράδυ της 5ης προς 6ης Ιανουαρίου, όπου ετοιμάζουν τις προβιές, τα κουδούνια και τις φορεσιές. Περί ώρα 5:00 τα ξημερώματα ξεκινάνε οι μεταμφιεσμένοι από το σπίτι του «Αράπη» και συναντούνε το εκκλησίασμα που επιστρέφει από τον αγιασμό των υδάτων που πραγματοποιείται τα ξημερώματα στο Παγονέρι (στον όρθρο), σε δεξαμενή στις «πέρα βρύσες», έξω από το χωριό. Αφού συναντηθούν, ανταλλάσουν ευχές και όλοι μαζί πηγαίνουν στην πλατεία για την τέλεση του δρώμενου.

Οι «Αράπηδες» είναι μεταμφιεσμένοι με προβιές που καλύπτουν όλο το σώμα, φέρουν μάσκα με τρεις τρύπες για τα μάτια και το στόμα, στη μέση κρεμούν κουδούνια, ενώ στο χέρι κρατούν ξύλινα σπαθιά και στάχτη και στα πόδια φέρουν γουρουνοτσάρουχα.

Μπάμπιντεν στην Πετρούσα

Κάθε χρόνο στις 6, 7 και 8 Ιανουαρίου, στην Πετρούσα, τελείται με ευθύνη του Πολιτιστικού Συλλόγου, το «Μπάμπιντεν», ένα δρώμενο που οι ρίζες του χάνονται στο βάθος του χρόνου και αποβλέπει στην καλοτυχία, τη γονιμότητα, την καρποφορία, την απελευθέρωση της γης από τα δεσμά του χειμώνα.

Κυρίαρχο σύμβολο του εθίμου είναι η «καμήλα». Ο συμβολισμός αυτού του καρτερικού ζώου με την απαράμιλλη αντοχή στην πείνα και τη δίψα, κάτω από αντίξοες συνθήκες, δείχνει τις περιπέτειες του ανθρώπου μέσα στη ζωή και το χρόνο και την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει να παλεύει κόντρα στις ελλείψεις και τις στερήσεις.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της γιορτής είναι οι τραγόμορφες μεταμφιέσεις (χαράπηδες-χαράπτσκι). Άντρες βάφουν το πρόσωπό τους με φούμο, φορούν δέρματα ζώων, δένουν κουδούνια στην μέση τους και με τον εκκωφαντικό θόρυβο που προκαλούν, διώχνουν τα κακά πνεύματα, καλωσορίζουν τη νέα χρονιά και καλούν τη φύση να ξυπνήσει και να ετοιμαστεί για την άνοιξη, για τη νέα σοδειά.

Τα Μπαμπούγερα της Καλής Βρύσης

Στην Καλή Βρύση το πανάρχαιο πνεύμα κατά το τριήμερο 6-7-8 Ιανουαρίου κάθε έτους παραμένει ζωντανό. Κυρίαρχο στοιχείο τα «Μπαμπούγερα», όπως αποκαλούνται οι μεταμφιεσμένοι που κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους του χωριού, ορμητικοί και υπερκινητικοί, ωσάν σύγχρονοι σάτυροι (ακόλουθοι) του θεού Διόνυσου. Ένα δρώμενο που έχει τις ρίζες του στη λατρεία του θεού Διόνυσου κατά την αρχαιότητα.

Τα Μπαμπούγερα με την μοναδική, εντυπωσιακή και επιβλητική μορφή τους ξεχύνονται στους δρόμους μετά τον αγιασμό των υδάτων την 6η Ιανουαρίου και χτυπούν με το σακίδιο στάχτης που κρατούν στο χέρι τον κόσμο για να ξορκίσουν το κακό.

Η μάσκα κατασκευάζεται από χονδρό λευκό ύφασμα, που στα δύο άνω άκρα της φέρει ομοιώματα κεράτων που καταλήγουν σε θυσανωτή προβιά από μαύρη κατσίκα.
Από την προβιά αυτή κατασκευάζουν επίσης φρύδια και μουστάκι.

Η οδοντοστοιχία της προσωπίδας σχηματίζεται από εννιά φασόλια σε κάθε σειρά. Γενικά έχει την όψη του τράγου που συμβολίζει το ζώο που έχει δύναμη για ζωή. Κύριο φόρεμα του Μπαμπούγερου αποτελεί το λευκό ποδήρες εσώρουχο και η γούνα. Στη μέση ζώνονται τέσσερα μεγάλα κουδούνια και στο πίσω μέρος του σώματος ακόμα ένα μεγαλύτερο το μπατάλι. Ο ήχος των κουδουνιών είναι εκκωφαντικός και ο συμβολισμός τους είναι για να ξυπνήσουν τη φύση.

Τέλος, η καμπούρα που τοποθετείτε πίσω στην πλάτη, συμβολίζει τη γριά μπάμπω (μαμή) που έχει αποδώσει τους καρπούς της ζωής (τους απογόνους). Το έθιμο κορυφώνεται στις 8 Ιανουαρίου με την αναπαράσταση του παρωδία γάμου. Σε αυτή τη γιορτή μεταμφιεσμένων κυριαρχεί ο αυθορμητισμός και ο ενθουσιασμός.

Νταβανίσκα Πύργων

Η τέλεση του δρωμένου στους Πύργους ξεκινάει από το πρωί της ημέρας των Θεοφανείων (6/1) και διαρκεί τρεις ημέρες. Συμμετέχουν όλοι οι κάτοικοι του χωριού. Οι άνδρες μεταμφιέζονται σε «Αρκούδες» (μέτσκες) που φορούν ολόσωμες προβιές (από αιγοπρόβατα), όπου φέρουν στη μέση κουδούνια («τουμπελέκια»). Άλλες μεταμφιέσεις είναι: ιατρός, έγκυος, ζητιάνος, αστυνόμος, γκελίγκα, κ.α.

Όλα τα μέλη του θιάσου, επισκέπτονται τα σπίτια του χωριού, συγκεντρώνοντας χρήματα αλλά και αυγά, βούτυρο, τυρί, αλεύρι με τα οποία οι μεσήλικες γυναίκες θα παρασκευάσουν πίτες και γλυκά. Αφού τελειώσει η περιφορά στα σπίτια, συγκεντρώνονται στην πλατεία όπου τρέχουν, χορεύουν, γλεντούν και ξεσηκώνουν με τα κουδούνια τους όλο το χωριό. Καθ’ όλη τη νύχτα, όλοι οι κάτοικοι του χωριού μένουν ξάγρυπνοι, πίνοντας και χορεύοντας υπό τους ήχους της γκάιντας, της μακεδονικής λύρας και του νταχαρέ.

Χαράπια – Αρκούδες Βώλακα

Στον Βώλακα, τα δρώμενα των Θεοφανείων διαρκούν τρεις ημέρες. Αρχίζουν στις 6 Ιανουαρίου, την ημέρα των Θεοφανείων, όπου εκκλησίασμα και θίασοι μεταβαίνουν στη δεξαμενή του χωριού. Εκεί, μετά τη δημοπρασία της εικόνας και του Σταυρού, ακολουθεί η ρίψη του Σταυρού. Έπειτα, αρχίζει το έθιμο της «μπάρας». Ρίχνουν στο σιντριβάνι πρώτα τον παπά, μετά τον πρόεδρο του χωριού και μετά άλλον που θα υποδείξει κάποιος υποσχόμενος χρηματική αμοιβή που κατατίθεται στο ταμείο της εκκλησίας.

Πολλοί πέφτουν μόνοι τους μέσα για το καλό του χρόνου. Επίσης, παρέες ανδρών, συνοδευόμενοι από τα τοπικά μουσικά όργανα, της γκάιντα και του νταχαρέ, παίρνουν τους νεόνυμφους της περασμένης χρονιάς του χωριού και τους περνούν μέσα από τα αγιασμένα ύδατα του σιντριβανιού. Ακολουθεί διασκέδαση μέχρι να νυχτώσει και τότε μπαίνουν ορισμένοι κρυφά στα σπίτια αυτών που έχουν κορίτσια για παντρειά και «κλέβουν» διάφορα σκεύη, εργαλεία όπως: αργαλειούς, λέβητες, σκάφες, δικράνια, κυλίνδρους κτλ. Συγκεντρώνουν τα κλοπιμαία στην πλατεία του χωριού όπου τα προστατεύουν μέχρι να ξημερώσει.

Την επόμενη ημέρα το πρωί, πραγματοποιείται ο παρωδία πλειστηριασμός. Εκεί προσέρχονται οι κάτοχοι των κλεμμένων αντικειμένων και αφού προσφέρουν κάποιο συμβολικό τίμημα, αποκτούν πάλι την κυριότητα σ’ αυτά. Τα χρήματα επίσης πηγαίνουν στο ταμείο της εκκλησίας. Οι γονείς που διαπιστώνουν ότι υποστεί «κλοπή» αισθάνονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, γιατί με την πράξη αυτή οι μεταμφιεσμένοι εκδηλώνουν την εκτίμησή τους για την κοπέλα που τη θεωρούν πλέον κατάλληλη για γάμο.

Τη ίδια ημέρα (7/1), ομάδες νέων μεταμφιέζονται σε «Αράπηδες» ή «Χαράπια». Έχουν στη ράχη καμπούρα που γίνεται με μια βελέντζα γεμάτη άχυρα, στη μέση ζώνονται κουδούνια, στο σβέρκο φέρουν προβιά, το πρόσωπο και τα χέρια είναι μαυρισμένα με καπνιά, ενώ στα πόδια φορούν γουρουνοτσάρουχα και τις νάουε (κάλτσες) που κατασκευάζονται από λευκό χοντρό ύφασμα. Στα χέρια κρατούν ξύλινο σπαθί («καλούτς») και χονδρό ξύλο (ρόπαλο ή «τουκμάκι»), πάνω στο οποίο στηρίζονται και κουνιούνται, δίνοντας στον ήχο των κουδουνιών κάποιο ρυθμό.

Κοινό χαρακτηριστικό το άφθονο κρασί και οι ήχοι από τα κουδούνια που ξυπνάνε τη νεκρή Φύση .

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Πρόσκληση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρόσκληση προς συλλόγους, ομάδες, φορείς για αίτηση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης.

Η μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη γιορτή της χώρας, η Ονειρούπολη της Δράμας, προετοιμάζεται να ανοίξει και φέτος τις πύλες της! Για να προγραμματιστούν σωστά όλες οι εκδηλώσεις και να συνταχθεί ένα πλήρες πρόγραμμα, παρακαλούνται όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν με οποιαδήποτε δράση να δηλώσουν έγκαιρα τη συμμετοχή τους μέσω της συγκεκριμένης φόρμας.

Κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε να εμπλουτίσει τη μεγάλη μας γιορτή είναι ευπρόσδεκτη. Βάλτε τη φαντασία σας, το μεράκι σας και την αγάπη σας σε ό,τι κάνετε και ελάτε να το παρουσιάσετε ή να συνεργαστείτε με άλλους! Ελάτε να γίνουμε όλοι κοινωνοί του πνεύματος των Χριστουγέννων και να ζήσουμε τα πιο όμορφα Χριστούγεννα στην Ονειρούπολη της Δράμας!

Οι ενδιαφερόμενοι σύλλογοι, πολιτιστικοί, αθλητικοί, μορφωτικοί, γονέων και κηδεμόνων μαθητών όλων των βαθμίδων, επαγγελματικοί, άλλοι φορείς, ομάδες αλλά και μεμονωμένα άτομα που θέλουν να παρουσιάσουν κάποια δράση  και να τη μοιραστούν με τους επισκέπτες της Ονειρούπολης, θα πρέπει να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη φόρμα συμμετοχής και να την αποστείλουν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση oneiroupoli@dimosdramas.gr μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2024.

Για λεπτομέρειες, επικοινωνείτε τηλεφωνικά με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Χρήστο Μαυρίδη στο τηλ.6973693949.

Αίτηση Συμμετοχής στην «Ονειρούπολη» Δράμας

Ονειρούπολη 2024 – 2025

Όνομα Συλλόγου/Φορέα ………………………………………………….

Όνομα Εκπροσώπου ………………………………………………………

Τηλ. Εκπροσώπου …………………………………………………………

Email Συλλόγου ……………………………………………………………

Email Εκπροσώπου ……………………………………….………………

Πρόταση Συμμετοχής ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………..

Επιθυμητή Ημ/νια Συμμετοχής ……………………………………………

Εκτιμώμενη Χρονική Διάρκεια Συμμετοχής ………………………………

Απαραίτητος Εξοπλισμός …………………………………………………

Δράμα,  …/…/2024

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Σκέψεις για το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης. Άρθρο, της ηθοποιού Μελίνας Μποτέλλη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η γενιά μου, των 60+, έχει ευτυχώς πολλές  πολύ καλές και πολλούς πολύ καλούς ηθοποιούς. Οι λόγοι, που η γενιά μας έχει υψηλού επιπέδου εκπροσώπους, είναι:

1. Η ύπαρξη τότε πολύ λίγων αυστηρών δραματικών σχολών τριετούς φοίτησης, όπως η Δραματική του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού, του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, του Πέλου Κατσέλη, του Γιώργου Θεοδοσιάδη κ.α., στις οποίες δίδαξαν ηθοποιοί θεμέλια του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης, του ”Ελεύθερου” Θεάτρου.

2. Η ύπαρξη  ”Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος”, που δεν επέτρεπε το ”ότι δηλώσεις είσαι”. Έπρεπε οπωσδήποτε να έχεις τελειώσει μια από αυτές τις σχολές, που επέβλεπε το ΥΠ.ΠΟ.

3. Το γεγονός πως στην επαγγελματική μας ζωή συνεργαστήκαμε με πολύ μεγάλους σκηνοθέτες-δασκάλους, σε έργα ιδιαίτερα σημαντικά και δοκιμαστήκαμε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου.

4. Παίξαμε δίπλα σε πρωταγωνιστές, πολύ μεγάλους ηθοποιούς προηγούμενων γενεών. Έτσι με τη διδασκαλία των σπουδαίων σκηνοθετών και την έμμεση διδασκαλία των μεγάλων ηθοποιών διαρκώς μαθαίναμε θέατρο. Καλό θέατρο.

5. Γίναμε γνωστοί στο θεατρόφιλο κοινό της χώρας μέσα από το υψηλής ποιότητας θέατρο. Η τηλεόραση ήρθε αργότερα, διότι προηγήθηκε η δοκιμασία και επιτυχία στο θέατρο.

6. Όταν πηγαίναμε να δούμε θέατρο, οι παραστάσεις ήταν καλές έως πολύ καλές, έως παραστάσεις ‘’σταθμοί’’ του ελληνικού θεάτρου. Αυτό μας έκανε να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι ηθοποιοί.

7. Γίναμε ηθοποιοί, διότι αγαπούσαμε το καλό θέατρο. Όχι για να γίνουμε διάσημοι ή αναγνωρίσιμοι. Γίναμε γνωστοί, διότι κοινό και κριτική και χώρος συναδέλφων μας ξεχώρισε ως καλούς ηθοποιούς.

Τώρα δυστυχώς σε όλα αυτά, που περιγράφω, επικρατεί το ακριβώς αντίθετο. Λυπάμαι βαθύτατα τα ταλαντούχα νέα παιδιά , που πιθανόν θα χαθούν μέσα στο πλήθος της μετριότητας.

Αυτοί είναι οι λόγοι , μαζί με το ότι ζήσαμε τους ‘’μύθους’’ όλων των Τεχνών της Ελλάδας, όπως τον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη, τον Τσαρούχη, τη Μελίνα, το Ρίτσο, τον Κατράκη, τον Κακογιάννη, τον Αγγελόπουλο και δεκάδες άλλους πραγματικά ΜΕΓΑΛΟΥΣ. Τους προλάβαμε ζωντανούς και ενεργούς. Δόξα τω Θεώ.

Μελίνα Μποτέλλη

ηθοποιός

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Ελευθερία Αρβανιτάκη & Ελεωνόρα Ζουγανέλη «Ξανά Μαζί»

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων – Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, ώρα 21.00

H συναυλία ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ της Ελ. Αρβανιτάκη- Ελ. Ζουγανέλη που δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί λόγω βροχής στις 30.8  ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ για την ΚΥΡΙΑΚΗ 8.9 στις 21:00 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων. Τα εισιτήρια που είχαν εκδοθεί ισχύουν κανονικά και θα μεταφερθούν αυτόματα στη νέα ημερομηνία. Αν κάποιος/α δεν επιθυμεί να την παρακολουθήσει, καλείται να επιστρέψει το φυσικό εισιτήριο στα σημεία φυσικής προπώλησης και να του επιστραφούν τα χρήματά του έως και την Τετάρτη 4.9.

Θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Υ.Γ. Οι κάτοχοι ονομαστικών προσκλήσεων του 67 Φεστιβάλ Φιλίππων καλούνται να δηλώσουν ξανά την πρόθεσή τους να τις χρησιμοποιήσουν έως την Τετάρτη 4.9, ενώ ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας θα γίνεται στην είσοδο του θεάτρου τη μέρα της συναυλίας.

Σας περιμένουμε για να γιορτάσουμε ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ το κλείσιμο του 67ου Φεστιβάλ Φιλίππων στο φυσικό του χώρο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 ώρες γραφείου.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Hellenic Train: Διακόπτονται τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

Μια Βραδιά Γεμάτη Γεύσεις, Μουσική και Διασκέδαση στο Οινοποιείο Château Nico Lazaridi

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» στη Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Σε περίοπτη θέση στο Δημαρχείο Δράμας και στην καρδιά μας η “Άννα Κορακάκη”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Ανησυχία αν εργαστεί στη ΜΕΘ του νοσοκομείου 80χρονος συνταξιούχος γιατρός

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Η Αναστασία Τόλιου υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Δόξας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Η υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη “έδιωξε” τις αντιπολιτεύσεις του Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Φωτιά στο Πανόραμα Δράμας – Επιχειρούν και εναέρια μέσα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Φωτιά σε δασική έκταση στην περιοχή Σίτνα στη Δράμα – Επιχειρούν και τρία ελικόπτερα

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Ηρακλής Μαινόμενος στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων την Τετάρτη 17 Ιουλίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

Η αυθαιρεσία και η κατάχρηση εξουσίας δεν έχουν θέση στο Δήμο Δράμας

Χρηστικά3 μήνες πριν

Αποκλειστικά για γυναίκες με άποψη!

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

«Ικέτιδες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Καλμπάρη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Δόξα Δράμας: Σύννεφα και ”σκιές” πάνω από το ακίνητο του ΓΣ!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ο Δήμος Δράμας προχωρά στην κοπή δέντρων στο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας για λόγους δημόσιας ασφάλειας.

ΑΘΛΗΤΙΚΑ9 ώρες πριν

Με ήττα το ντεμπούτο της ΔΟΞΑ 2016 F.C. στο πρωτάθλημα της Α Εθνικής

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ13 ώρες πριν

Νέοι πόροι και τεχνολογίες αιχμής αξιοποιούνται για το Φυσικό Αέριο στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Διακοπή νερού την Κυριακή 06-10 από τις 09:00 έως τις 16:00

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 ημέρα πριν

Αήττητη στη σεζόν η Bianco Monte Δράμα με 4 νίκες και μια ισοπαλία

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 ημέρα πριν

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Βιωματικό σεμινάριο προσωπικής ανάπτυξης για ενήλικες

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Σπουδαία μεταγραφή για τον ΚΑΟΔ ο σέντερ ύψους 2,09 Μίλαν Μάρκοβιτς

Πολιτιστικά4 ημέρες πριν

Πρόσκληση συμμετοχής με δράσεις στο πρόγραμμα της Ονειρούπολης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ευχαριστήριο του Δήμου Δράμας προς “ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ ΓΡΑΝΙΤΕΣ”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Γιορτή Κάστανου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 12:00 στην Μικρόπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Αναλγησία και αδιαφορία για τη Δράμα και το Νοσοκομείο μας από τον Περιφερειάρχη μας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Επίσκεψη Γερμανών Δημάρχων στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Κατάστημα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Κοινωνικό Παντοπωλείο) Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Έκθεση φωτογραφίας για το προβιομηχανικό και βιομηχανικό παρελθόν της ΑΜΘ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εκδήλωση μνήμης για τον Ηπειρώτη ήρωα, Θεόφιλο Αθανασιάδη

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών