Connect with us

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου

Δημοσιεύθηκε

στις

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Πολιτιστικά

“Οπτική Ταυτότητα” του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ

«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ “ΟΠΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ” ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ»

Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας προβαίνει στη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης συμμετοχής στη διαδικασία με στόχο την ανάδειξη του αναδόχου που θα αναλάβει τη δημιουργία της νέας του “Οπτικής Ταυτότητας”.

Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, μετρώντας περισσότερα από 43 έτη διαδρομής, αναζητά τη νέα ταυτότητα του (Brand), η οποία θα συμβάλει, μεταξύ άλλων, στην προβολή του διαχρονικά προοδευτικού χαρακτήρα του φορέα, της συμβολής του στην ανάδειξη των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους ανάμεσα στις καλύτερες παγκοσμίως, αλλά και τον ρόλο του ως ενός από τους σημαντικότερους κινηματογραφικούς θεσμούς της Ευρώπης.

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μπορούν να συμμετάσχουν δημιουργικά, γραφιστικά και διαφημιστικά γραφεία καθώς και επαγγελματίες σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας (νομικά και φυσικά πρόσωπα).

Α. Περιγραφή Διαδικασίας

Η κατακύρωση της ανάθεσης του έργου θα γίνει με απόφαση Προέδρου. Η διαδικασία επιλογής του αναδόχου θα πραγματοποιηθεί  σε τρία (3) στάδια.

Στο Πρώτο Στάδιο υποβάλει αίτηση συμμετοχής κάθε ενδιαφερόμενος (δημιουργικά, γραφιστικά και διαφημιστικά γραφεία καθώς και επαγγελματίες σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας – νομικά και φυσικά πρόσωπα) στέλνοντας email με θέμα «ΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Φ.Τ.Μ.Μ.Δ» στη διεύθυνση: proposals.disff@gmail.com . Στο email πρέπει να επισυνάπτονται σε μορφή pdf με την αντίστοιχη ονομασία τα εξής αρχεία:

α) Αίτηση Συμμετοχής – Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα η οποία θα εκδοθεί από τον ενδιαφερόμενο ή τον νόμιμο εκπρόσωπο του δημιουργικού γραφείου, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας (www.gov.gr) ή πατώντας εδώ στην οποία θα δηλώνεται το ενδιαφέρον για συμμετοχή καθώς και η αποδοχή των όρων της παρούσας πρόσκλησης.

β) Αποδεικτικό Άσκησης σχετικής επαγγελματικής δραστηριότητας τουλάχιστον ενός εκ των μελών της ομάδας της πρότασης (π.χ. εγγραφή σε αντίστοιχο επιμελητήριο, έναρξη άσκησης επαγγέλματος).

γ) Σύντομο Προφίλ του ενδιαφερόμενου, συνοδευόμενο από σύνδεσμο ιστοσελίδας, εάν υπάρχει.

δ) Ενδεικτικά Έργα. Δείγματα από ένα (1) έως τρία (3) σχετικά έργα που έχει υλοποιήσει ο ενδιαφερόμενος, εκ των οποίων τουλάχιστον ένα (1) Εγχειρίδιο Επικοινωνίας (Brand Manual).

ε) Περιγραφή Ομάδας Έργου. Εάν πρόκειται για ομάδα / γραφείο, περιγραφή της ομάδας που θα αναλάβει το έργο και σύντομα βιογραφικά του καθενός.

Όλες οι αιτήσεις που θα υποβληθούν θα εξεταστούν από Επιτροπή του Φεστιβάλ, η οποία θα επιλέξει τους τέσσερις (4) ενδιαφερομένους που θα περάσουν στο δεύτερο στάδιο.

Στο Δεύτερο Στάδιο, οι τέσσερις (4) που θα επιλεγούν θα έχουν στη διάθεσή τους δέκα (10) εργάσιμες ημέρες για να παρουσιάσουν στην αρμόδια επιτροπή είτε στην Ελληνική είτε στην Αγγλική γλώσσα κατ’ επιλογήν του ενδιαφερόμενου, μετά από προγραμματισμένη συνάντηση, τα παρακάτω:

α) αναλυτικά τα ενδεικτικά έργα του πρώτου σταδίου,

β) τρόπο/διαδικασία (process) εργασίας τους, αλλά και 

γ) την αρχική τους εκτίμηση για την στρατηγική κατεύθυνση που πρέπει να έχει η μελλοντική οπτική ταυτότητα του Φ.Τ.Τ.Μ.Δ (General Brand Strategy). 

Στο Τρίτο Στάδιο της διαδικασίας, αφού οι προτάσεις θα εξεταστούν από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Φεστιβάλ, θα επιλεγεί ο ανάδοχος για τη δημιουργία και εφαρμογή της νέας εταιρικής ταυτότητας του Φεστιβάλ και θα συναφθεί σύμβαση ύψους δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ με το ΦΠΑ (15.000 €).

Στο στάδιο αυτό θα παραδοθεί από τον ανάδοχο ένα ολοκληρωμένο εγχειρίδιο επικοινωνίας του οποίου η ακριβής δομή θα οριστεί στο δεύτερο στάδιο. Τα ζητούμενα θα περιλαμβάνουν:

  • Δύο (2) προτάσεις λογοτύπου εκ των οποίων θα επιλεχθεί ένα, 
  • Δύο (2) προτάσεις ενδεικτικής αφίσας με εφαρμογή του λογοτύπου, 
  • Μια (1) πρόταση αρχικής ιστοσελίδας και εσωτερικής σελίδας,
  • Ενδεικτικές εφαρμογές σε επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα και social media.

Μετά από την επιλογή της τελικής πρότασης λογοτύπου και των όποιων διορθώσεων, ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει πλήρες Brand Manual, τελική αφίσα, εφαρμογές στην υπάρχουσα ιστοσελίδα, επαγγελματική κάρτα, επιστολόχαρτα και τρεις (3) ενδεικτικές εφαρμογές για social media.

Β. Προθεσμίες

Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πρέπει να αποστείλουν email με την αίτηση τους μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου 2021, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00.

Όλες οι προτάσεις θα εξεταστούν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και οι τέσσερεις (4) ενδιαφερόμενοι που θα προκριθούν στο δεύτερο στάδιο θα ανακοινωθούν από το Φεστιβάλ στην ιστοσελίδα του και στα social media. Ενημερωτικά emails θα σταλούν και σε όλους όσους κατέθεσαν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Ο ανάδοχος θα κληθεί να ολοκληρώσει το αντικείμενο της σύμβασης του εντός διαστήματος ενός (1) μηνός από την ανάθεση.

 

 

Γ. Πνευματική Ιδιοκτησία

Την πνευματική ιδιοκτησία των προτάσεων που θα κατατεθούν στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας διατηρούν οι συμμετέχοντες και αυτή δεν μεταβιβάζεται στο Φεστιβάλ. Οι συμμετέχοντες δίνουν στο Φεστιβάλ την άδεια να χρησιμοποιεί το σύνολο της πρότασης ή τμήμα της στο πλαίσιο ανακοίνωσης / παρουσίασης της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος με αναφορά πάντα στον δημιουργό. Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας διατηρεί το δικαίωμα της επιλογής του χρόνου και του τρόπου πρώτης παρουσίασης / δημοσίευσης των παραδοτέων. Όλο το υλικό που θα δημιουργηθεί από τον Ανάδοχο σε εκτέλεση των συμβατικών του υποχρεώσεων, παραδίδεται στην Αναθέτουσα Αρχή, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμά που θα οριστεί, αλλά και κατά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λύση ή λήξη της Σύμβασης.

Τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα επί του συνόλου των υπηρεσιών του Αναδόχου και των προϊόντων τους ρητώς εκχωρούνται, παραχωρούνται και μεταβιβάζονται από τον παραπάνω στην Αναθέτουσα Αρχή χωρίς την καταβολή πρόσθετης αμοιβής πέραν της προβλεπόμενης στη σχετική Σύμβαση, η οποία καλύπτει πλήρως την αξία τους.

Η Αναθέτουσα Αρχή έχει τα αποκλειστικά πνευματικά ή/και συγγενικά δικαιώματα όλων των υλικών, εντύπων και ηλεκτρονικών, και λοιπών παραδοτέων του Αναδόχου. Ο Ανάδοχος δεν μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς την έγγραφη άδεια της Αναθέτουσας Αρχής.

Ο Ανάδοχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να διευκολύνει την ανάπτυξη μελλοντικών βελτιώσεων των παραδοτέων, παρέχοντας κάθε στοιχείο και πληροφορία του ζητηθεί από την Αναθέτουσα Αρχή για αυτά.

Ο Ανάδοχος δηλώνει, ότι κατά την παροχή των υπηρεσιών δεν χρησιμοποιεί μελέτες ή προϊόντα τρίτων χωρίς νόμιμη άδεια.

Σε περίπτωση άσκησης αγωγής ή ενδίκου μέσου κατά της Αναθέτουσας Αρχής από τρίτο για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα των παραδοτέων του έργου ή των δημιουργημάτων που χρησιμοποιήθηκαν από το Ανάδοχο για την παραγωγή των παραδοτέων του, η Αναθέτουσα Αρχή οφείλει να ειδοποιήσει αμέσως και γραπτά με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες τον Ανάδοχο, ο οποίος υποχρεούται να αμυνθεί, δικαστικά και εξωδικαστικά, για λογαριασμό της Αναθέτουσας Αρχής, έναντι του τρίτου και να αναλάβει με δικές του δαπάνες τυχόν δίκες.

Σε κάθε περίπτωση, ο Ανάδοχος αφενός βαρύνεται αποκλειστικά με κάθε δαπάνη ή/και έξοδα τα οποία θα κληθεί να καταβάλει η Αναθέτουσα Αρχή εξ αυτού του λόγου, συμπεριλαμβανομένης και κάθε δικαστικής δαπάνης ή αμοιβής δικηγόρων, αφετέρου υποχρεούται να αποζημιώσει την Αναθέτουσα Αρχή για κάθε θετική ή αποθετική ζημία που θα υποστεί από ενδεχόμενη αποδοχή της παραπάνω αγωγής ή του ένδικου μέσου.

Ο Ανάδοχος δηλώνει επίσης ότι σε περίπτωση που δημιουργηθεί οποιαδήποτε διένεξη ή διαφορά, απ’ αυτές που περιγράφονται παραπάνω η οποία κατά την κρίση της Αναθέτουσας Αρχής είναι δυνατόν να θέσει σε κίνδυνο την ελεύθερη και απρόσκοπτη αξιοποίηση της υπηρεσιών υποχρεούται αναντίρρητα και το ταχύτερο δυνατόν, να προβεί σε ενέργειες εξασφαλιστικές των δικαιωμάτων και συμφερόντων του και ειδικότερα, είτε να εξασφαλίσει άμεσα την πλήρη και αποδεδειγμένη απόλαυση όλων των δικαιωμάτων χρήσης των παραδοτέων του έργου, είτε να αντικαθιστά/τροποποιεί ορισμένα ή όλα τα παραδοτέα του έργου με άλλα που δεν παραβιάζουν δικαιώματα τρίτων. Η τυχόν αντικατάσταση/τροποποίηση θα γίνεται κατόπιν της συναίνεσης της Αναθέτουσας Αρχής. Σε κάθε περίπτωση, τα υπό αντικατάσταση/τροποποίηση παραδοτέα, θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές των υπηρεσιών και να εξασφαλίζουν την υλοποίηση του Έργου, όπως προδιαγράφηκε.

Δ. Λοιποί Όροι

  1. Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, με δεδομένη την απόφαση να προστατεύσει τους συμμετέχοντες από υλοποιήσεις προτάσεων χωρίς ανταμοιβή, σε περίπτωση ακύρωσης της διαδικασίας δεν οφείλει αποζημίωση στους συμμετέχοντες.
  2. Υπεύθυνος επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων των ενδιαφερομένων/ συμμετεχόντων είναι το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Τα δεδομένα αυτά θα τύχουν επεξεργασίας μόνο στο πλαίσιο της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για τον απαραίτητο για την ολοκλήρωση της χρόνο.
  3. Εκδηλώσεις ενδιαφέροντος που υποβάλλονται εκπρόθεσμα ή δεν τηρούν τις παραπάνω οδηγίες δεν θα ληφθούν υπόψη.
  4. Για διευκρινίσεις σχετικά με την παρούσα πρόσκληση απευθυνθείτε στο email: proposals.disff@gmail.com ή στο τηλέφωνο 2521047022 εσωτ: 336

Η παρούσα πρόσκληση θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, του Δήμου Δράμας και σε κάθε πρόσφορο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

ΜΠΑΜΠΙΝΤΕΝ, του Δημήτρη Σταμπουλή

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η 8η Ιανουαρίου, σε αρκετά χωριά, όπως και στο Βώλακα, είναι αφιερωμένη στον παλαιό εορτασμό της Ημέρας της γιαγιάς Μαμής – Μπάμπιβντεν.
Η Μαμή διαδραμάτιζε έναν από τους πιο καίριους ρόλους ιδιαίτερα στις αγροτικές απομακρυσμένες Κοινωνίες.
Μάλιστα ήταν δυσαναπλήρωτος ο ρόλος της, πρωτίστως κατά την διαδικασία της γέννας αλλά σημαίνουσας σημασίας και της αναπαραγωγής της ίδιας της παραδοσιακής κοινότητας.

Δικαίως κατείχε μια περίοπτη σεβάσμια θέση στην κοινωνική Ιεραρχία, καθώς τύγχανε καθολικής εκτίμησης, αποδοχής και αναγνώρισης απ΄ όλους τους κατοίκους του χωριού.
Οι πρόγονοί μας, έχοντας βαθιά επίγνωση της προσφοράς της γριάς Μαμής προς το κοινοτικό σύνολο, λόγω των εξαίρετων υπηρεσιών της κατά την γέννα, νοιώθοντας βαθιά ευγνωμοσύνη προς το πρόσωπό της, ενέταξαν και της αφιέρωσαν ιδιαίτερη εορταστική ημέρα στο ετήσιο κύκλο της ύπαρξής τους – στο Πολιτισμό τους.

Θα πρέπει, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, να κατανοήσουμε το βάρος της ευθύνης της Μαμής. Να ενστερνισθούμε τις συνθήκες και τις καταστάσεις, στις οποίες καλούνταν να προσφέρει το θεάρεστο έργο της – τις άθλιες και αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν στα αγροτόσπιτα – μπαράγκες χωρίς καν τα αναγκαία και στοιχειώδη μέσα πολλές φορές.
Η γριά Μαμή είναι αυτή που πρώτη βίωνε τη μαγεία της έλευσης του νεογέννητου.
Αυτή πρώτη ασπάζονταν στα χέρια της, την νέα ζωή – το νεογέννητο άνθρωπο- που έρχονταν στο κόσμο μας.

Το λειτούργημά της ιδιαίτερα κρίσιμο, με πολλές απαιτήσεις, γεμάτο ευθύνες από αναπάντεχους κινδύνους που ελλόχευαν σε κάθε γέννα – τοκετό ξεχωριστά!
Η Μαμή ήταν συνήθως ηλικιωμένη γυναίκα, που είχε κλείσει το κύκλο της τεκνοποίησης.

Η γριά Μαμή ήταν πράος άνθρωπος, διακρίνονταν για τη σοφία της, την εχεμύθεια και την ταπεινότητά της, την ωριμότητα και την υπευθυνότητα των λόγων και των πράξεών της.
Κατείχε ιδιαίτερες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, καθώς χειρίζονταν με υπερευαισθησία, δεξιοτεχνία, μέσα και τεχνικές, ώστε να φέρει το νεογνό στο κόσμο αλλά και να κρατήσει την εγκυμονούσα μητέρα στη ζωή.

Η γριά Μαμή επίσης λατρεύονταν και ως η Γιαγιά η Υπερμητέρα όλων, καθώς τόσο η λεχώνα όσο και το νεογέννητο, ήταν για κάποιες κρίσιμες μάλιστα ώρες στα ¨χέρια της¨ η ύπαρξή τους – η τύχη τους στα δικά της χέρια αφημένες.
Την γιαγιά Μαμή την ημέρα αυτή, σε ένδειξη βαθιάς εκτίμησης και ευγνωμοσύνης, επισκέπτονταν νωρίς το πρωί στο σπίτι της, οι μητέρες, τις οποίες ξεγέννησε το προηγούμενο χρόνο, αλλά και τα προηγούμενα ως δύο χρόνια, προσφέροντάς της δώρα. Κυρίως αυτά ήταν, ποδιά, ζώνη, κάλτσες, σαπούνι, πετσέτα, αλλά και πολλά διάφορα άλλα προϊόντα της παραγωγής τους.

Η υποδοχή από την γιαγιά Μαμή γίνονταν στην είσοδο του σπιτιού της, η οποία τις καλωσορίζει με ευχές και κεράσματα.
Στη συνέχεια ακολουθούσε το πλύσιμο των χεριών της Μαμής, από τις μητέρες και κατόπιν στρώνονταν το τραπέζι με εδέσματα προς τιμήν των επισκεπτριών της.

Το έθιμο του εορτασμού της Ημέρας της γιαγιάς Μαμής ουσιαστικά ήταν στα παλαιότερα χρόνια, συνυφασμένο με την γονιμότητα και γενικότερα με τη καρποφορία της Φύσης, καθώς και με την κάθαρση των ψυχών και τον καθαρμό των σωμάτων.

Το όλο τελετουργικό είχε βαθιές ρίζες στην αγροτική κοινωνία, που απέρρεαν και ήταν μέρος των λατρευτικών ορφικών και διονυσιακών δοξασιών των κατοίκων.
Στη συνέχεια ακολουθεί το έθιμο με τις Αρκούδες και τον Παραδοσιακό Γάμο.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Τα Θεοφάνια στο Βώλακα, του Δημήτρη Σταμπουλή

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η αναφορά των δρώμενων ακουμπά την ιστορική περίοδο που οι άνθρωποι της περιοχής του Βώλακα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τις γεωργικές και κτηνοτροφικές ασχολίες.

Αποτελούν μια πηγαία έκφραση και τρόπο επίκλησης, των αγροτών ανθρώπων, προς τις επίγειες δυνάμεις της γονιμότητας, με τον ταυτόχρονο ¨διωγμό¨ ¨εξαγνισμό¨ των επιβλαβών, χθόνιων δυνάμεων, που δρουν ανεξέλεγκτα πάνω στη γη, αυτή τη νεκρή περίοδο του καλλιεργητικού κύκλου στην ορεινή περιοχή. Είναι ένα τελετουργικό που παραπέμπει στις αρχαίες θρακικές δοξασίες του Διόνυσου και τελείται αδιάλειπτα, με συνέπεια από πάππου προς πάππου.

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
Την παραμονή της ημέρας των Φώτων – 5 Ιανουαρίου είναι ο κύριος Αγιασμός των Υδάτων, όπου οι πιστοί με κάποιο οικιακό σκεύος, το μεταφέρουν από την εκκλησία στα σπίτια τους.
Στο καθαγιασμένο αυτό νερό, εξακολουθούν να του αποδίδουν οι βωλακιώτες πιστοί ακόμα και σήμερα ιαματικές, θεραπευτικές ιδιότητες. Κατά την είσοδο του Αγιασμού στο σπίτι, τα μέλη της οικογενείας πίνουν από τον Αγιασμό για υγεία και ευλογία.

Ο παπάς της ενορίας μετά την πρωινή δοξολογία κρατώντας ένα κουβαδάκι με τον Αγιασμό και ένα ματσάκι βασιλικό επισκέπτεται τα σπίτια για να ευλογήσει τους κατοίκους, τους κατοικήσιμους αλλά και τους βοηθητικούς χώρους του σπιτιού που του υποδεικνύουν οι οικοδεσπότες.
Στην είσοδο του σπιτιού, υποδέχονταν τον Ιερέα ο νοικοκύρης του σπιτιού και τα μέλη της οικογένειας κατά σειρά ηλικιακής ιεραρχίας.

Τα μέλη της οικογενείας ασπάζονται το χέρι του παπά με το σταυρό, ο οποίος τους ευλογεί που αυτοί με τη σειρά τους ρίχνουν στο κουβαδάκι με το Άγιασμα νομίσματα -κέρματα για ενίσχυση της εκκλησίας.

Η παραμονή των Φώτων είναι μια από τις αυστηρώς νηστίσιμες ημέρες της ορθοδοξίας, κατά την οποία δεν τρώγεται ούτε λάδι.

Στο βραδινό Δείπνο, ¨στρώνεται τραπέζι¨, όπως την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ακολουθώντας περίπου την ίδια διαδικασία προετοιμασίας τέλεσης των εθίμων.
Το τσουρέκι που προσφέρονταν στο τραπέζι της παραμονής των Θεοφανίων στην επιφάνειά του τοποθετούσαν σε σχήμα σταυρού καρύδια που αντιστοιχούσαν στα μέλη της οικογένειας, στο ποντίκι, στο σπίτι, στο Χριστό. Στο τραπέζι αυτό επίσης τοποθετείται η εικόνα της βάπτισης του Ιησού Χριστού.

Ο αρχηγός της οικογενείας αυτή την νύχτα, θυμιάτιζε όλους τους χώρους του σπιτιού ακόμη τους στάβλους των ζώων και τις αποθήκες, ψάλλοντας ο απολυτίκιο της Βάπτισης του ιωάννη: ¨Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε …¨, για να απομακρύνει τα κακά πνεύματα και τους Καλικαντζάρους.
Τα λαϊκά θεάματα του τριημέρου των Θεοφανίων είναι από τα πλέον συναρπαστικά δρώμενα που διεξάγονται στο χωριό στην διάρκεια του ημερολογιακού έτους.

ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
Την ημέρα των Θεοφανίων τα παιδιά μετά τον εκκλησιασμό επισκέπτονται τα σπίτια και κάνουν γνωστό στο νοικοκύρη του σπιτιού το χρέος που έχει αυτός αλλά και αυτό που έχει κληρονομήσει από τους προγόνους του.
Το αξιομνημόνευτο αυτό έθιμο, χρόνο με το χρόνο, δυστυχώς όπως και πολλά άλλα, θεωρώντας πως δεν συνάδει με τα ορθόδοξα ήθη, παίρνει το δρόμο της λήθης και της λησμονιάς.

Πριν από μερικά χρόνια, την πρώτη ημέρα – 6 Ιανουαρίου – των Θεοφανίων διαγκωνίζονταν το πλήθος των πιστών που κατέκλυζε την εκκλησία, από τις πρώτες πρωινές ώρες και πριν ξημερώσει. Και ενώ έπαιρνε μέρος η θεία λειτουργία των Θεοφανίων στην εκκλησία του χωριού μας διενεργούνταν ταυτόχρονα και η πλειοδοτική δημοπρασία της Άγιας εικόνας της Παναγίας και του Αγίου Τιμίου Σταυρού, τις οποίες τοποθετούσαν σε τρίποδα στη μέση του χώρου.

Σήμερα – και από το 1947 – η εκκλησιαστική επιτροπή, διεξάγει την παραδοσιακή δημοπρασία βάζοντας ένα ξυπνητήρι μία καθορισμένη ώρα να κτυπήσει ενώ διεξάγεται η δημοπρασία – οι χρηματικές προσφορές των εκκλησιαζόμενων για την αγορά των εκτεθειμένων άγιων αντικειμένων.

Την στιγμή που θα κτυπήσει το ξυπνητήρι αυτού/ής που θα συμπέσει ταυτόχρονα η προσφορά του/της αναδεικνύεται ο/η τυχερός/η ο/η οποίος/α κερδίζει την Εικόνα και τον Σταυρό.
Οι τυχεροί της δημοπρασίας είναι και οι “κουμπάροι” στην βάπτιση που θα ακολουθήσει και οι επιφανείς, επίτιμοι εορταζόμενοι της ημέρας των Φώτων – του Αγιασμού των Υδάτων. Αυτοί οργανώνουν γιορτή όπου θα υποδεχθούν και θα φιλέψουν στο σπίτι τους σχεδόν όλους τους κατοίκους του χωριού, οι οποίοι τους εύχονται υγεία και ευτυχία.

Μετά την τέλεση της θείας λειτουργίας στην εκκλησία ακολουθεί ιερά πομπή για την τελετή του Αγιασμού των Υδάτων σε παρακείμενο σιντριβάνι στο κέντρο του χωριού.
Μετά το πέρας της επαναλαμβανόμενης δοξολογίας στην στέρνα, ακολουθεί η ρίψη του Ιερού Σταυρού (του μικρού Σταυρού), στο Σιντριβάνι, όπου οι νέοι ρίχνονται στα κρύα νερά του, για ν΄ ανασύρουν τον Ιερό Σταυρό. Αφού ασπασθούν την βάπτιση του τιμίου Σταυρού οι πιστοί, ακολουθεί με τη σειρά του ο παπάς της ενορίας μας, να βουτήξει το πόδι του στα αγιασμένα νερά του σιντριβανιού.

Ακολουθεί η περιφορά του Ιερού Σταυρού πάνω σε δίσκο, σε όλα τα σπίτια του χωριού από τον νέο, ο οποίος ανέσυρε τον Σταυρό από τα βαπτισμένα, αγιασμένα νερά του Σιντριβανιού. Αφού ασπαστούν το Σταυρό οι πιστοί κάτοικοι εναποθέτουν και χρήματα, τα οποία προσφέρονται για τις ανάγκες της εκκλησίας.

Μετά το βάπτισμα των υδάτων, σειρά έχει το έθιμο της “Μπάρας”.
Ομάδα νέων ανθρώπων με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων, παίζοντας, τραγουδώντας και χορεύοντας τοπικούς σκοπούς επισκέπτονται τους νεόνυμφους που παντρεύτηκαν στο διάστημα της περασμένης χρονιάς, στα σπίτια τους και τους οδηγούν έναν – έναν στα βαπτισμένα νερά του Σιντριβανιού.

Οι νεόνυμφοι πρέπει να διασχίσουν τα νερά του σιντριβανιού από τη μία άκρη στην άλλη. Η επαφή με το αγιασμένο νερό είναι για ευλογία, υγεία και δημιουργία. Οι συνοδοί έρχονται πολλές φορές στη δυσάρεστη θέση να εξαναγκάσουν νεόνυμφους να διασχίσουν το Σιντριβάνι.

Ακολουθεί η γενίκευση του εθίμου αυτού, όπου ρίχνονται άτομα, τα οποία δεν παρευρέθηκαν στον εκκλησιασμό ή στο βάπτισμα των υδάτων. Συμβολική είναι η προσφορά χρηματικού αντίτιμου προς την ομάδα που οδηγεί και πολλές φορές εξαναγκάζει τα άτομα αυτά στο Σιντριβάνι (στη Στέρνα).

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

Advertisement
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Σύλλογος Νοσοκομειακών Γιατρών Δράμας: Απάντηση στις δηλώσεις Κοντοζαμάνη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Έχασε τη μάχη με τον κορονοϊό 63χρονος από το Κ. Νευροκόπι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Λειτουργία καταστημάτων την Κυριακή 3 Ιανουαρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση μας εμπαίζει

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Πρόβλημα (;) με το “καλημέρα” – Κίνδυνος αναβολής στο Χανιά-Δόξα Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Η Ακαδημία Αθηνών βραβεύει την πρόεδρο της Ένωσης Κυριών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Το εντυπωσιακό Ρολόι της Δράμας που όταν το βλέπεις από ψηλά σε αφήνει άφωνο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Εργοδότης στην Δράμα ζήτησε να του επιστρέψουν το δώρο Χριστουγέννων σε φάκελο στο καζανάκι (video)

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Αρχίζουν ο BIANCO MONTE ΔΡΑΜΑ προπονήσεις και αγώνες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Τα Θεοφάνια στο Βώλακα, του Δημήτρη Σταμπουλή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

31 Δεκ: 9 κρούσματα στη Δράμα, 932 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Απάντηση Κ. Μπλούχου για Φυλακές Δράμας, ΑΣΕΠ και Αποζημίωση πατατοπαραγωγών

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Στη δημοκρατία των influencers, Άρθρο του Τσακίρη Α. Γιώργου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

01 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 597 στην Ελλάδα, 43 νεκροί και 429 διασωληνωμένοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ώρες πριν

26 Ιαν: Χωρίς κρούσμα και σήμερα η Δράμα. Μόνο 6 κρούσματα τις τελευταίες 13 ημέρες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Λειτουργία Φαρμακείων της Δράμας από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου

Πολιτιστικά1 ημέρα πριν

“Οπτική Ταυτότητα” του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Η επόμενη ημέρα της ορκωμοσίας του νέου προέδρου των ΗΠΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

25 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 436 νέα κρούσματα στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

24 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 334 στην Ελλάδα, 288 διασωληνωμένοι, 24 θάνατοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

23 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 605 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

22 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 585 στην Ελλάδα, 28 θάνατοι, 288 διασωληνωμένοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

21 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 509 στην Ελλάδα, 25 θάνατοι, 293 διασωληνωμένοι

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ημέρες πριν

Ξεκινάει και η Δόξα, πήρε την πολυπόθητη άδεια συμμετοχής στη Super League 2

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Συνάντηση με τον νέο Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Επιμελητήριο Δράμας: Απαλλαγή Δημοτικών Τελών

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ημέρες πριν

BIANCO MONTE ΔΡΑΜΑ 1986 Handball: Θερμές Ευχαριστίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

20 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 516 στην Ελλάδα, 27 θάνατοι, 300 διασωληνωμένοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

19 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 566 στην Ελλάδα, 30 θάνατοι, 320 διασωληνωμένοι

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών

error: Content is protected !!