Connect with us

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου

Δημοσιεύθηκε

στις

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Διαβάστε όλο το άρθρο
Σχόλια

Πολιτιστικά

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος, ως γνωστόν, καθιέρωσε τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής ως ετήσια  πανελλήνια πολιτιστική εκδήλωση εξ ου και προκηρύσσει τον τρίτο (3ο) προσκαλώντας τους θιασώτες του ιδιαίτερου αυτού θεατρικού είδους, από όλη την Επικράτεια αλλά και το εξωτερικό, να προσέλθουν και να παρουσιάσουν το έργο τους στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με τη συμβολή του θεάτρου Παραμυθίας, υπό την αιγίδα του
  • Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
  • της Περιφέρειας Αττικής,
  • της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,
  • της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
  • των Δήμων
    • Αγρινίου,
    • Ακτίου Βόνιτσας,
    • Αλεξανδρούπολης,
    • Αμφίκλειας – Ελάτειας,
    • Αμφιλοχίας,
    • Ανατολικής Σάμου,
    • Αργοστολίου,
    • Άργους,
    • Άρτας,
    • Βέροιας,
    • Βισαλτίας,
    • Βόλου,
    • Διρφύων-Μεσσαπίων,
    • Δράμας,
    • Δωδώνης,
    • Έδεσσας,
    • Ηρακλείου,
    • Ηρακλείου Αττικής,
    • Θέρμης,
    • Θεσσαλονίκης,
    • Ιωαννίνων,
    • Καλαμάτας,
    • Κοζάνης,
    • Κομοτηνής,
    • Κορδελιού-Ευόσμου,
    • Κορίνθου,
    • Λάρισας,
    • Λεβαδειάς,
    • Λήμνου,
    • Λοκρών,
    • Δυτικής Μάνης,
    • Μαραθώνος,
    • Μεσολογγίου,
    • Νάξου και Μικρών
    • Κυκλάδων,
    • Νάουσας,
    • Νοτίου Πηλίου,
    • Πάρου,
    • Πάτρας,
    • Πύργου,
    • Σερρών,
    • Σκύδρας,
    • Σπάρτης,
    • Τεμπών,
    • Τήνου,
    • Τρικάλων,
    • Τρίπολης,
    • Παλαιού Φαλήρου,
    • Φλώρινας,
    • Χαϊδαρίου,
    • Χαλκίδας,
    • Χανίων,
    • Χερσονήσου
  • και την υποστήριξη των ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ
    • Βεροίας,
    • Ιωαννίνων,
    • Καλαμάτας,
    • Κοζάνης,
    • Κομοτηνής,
    • Λάρισας,
    • Πατρών,
    • Σερρών,
    • Τρικάλων,
    • του ΔΙΚΑΔΙΜΕ,
    • Θεσσαλικού Θεάτρου,
    • Δημοτικού Θεάτρου Μαραθώνα,
    • ΠΟΑΚΕ κ.ά.

Σκοπός της διοργάνωσης, είναι η παροχή, στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, μιας καλλιτεχνικής διεξόδου στους δημιουργούς και η ανάδειξη αυτών μέσω του έργου τους. Χάρις  στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής, παρέχεται η ευκαιρία αλλά και το κίνητρο σε συγγραφείς και ερμηνευτές από κάθε γωνιά της Ελλάδος, να παρουσιάσουν τις προσωπικές τους δημιουργικές ανησυχίες υπό μορφή θεατρικών μονολόγων, διάρκειας (έως) 15′ (σκηνικής παρουσίας) ενώπιον κριτικών επιτροπών.

Τον μονόλογο μπορεί να ερμηνεύσει είτε ο συγγραφέας είτε ηθοποιός. Όποιος, όμως, ερμηνεύσει ενώπιον της προκριματικής επιτροπής είναι υποχρεωτικό να ερμηνεύσει και ενώπιον της κριτικής επιτροπής του ημιτελικού και του τελικού. Επιτρέπονται χρηστικά αντικείμενα κατά την παράσταση του μονολόγου. Ούτε σκηνικά, ούτε χρήση μουσικής.

Από την 1η Νοεμβρίου 2023 μέχρι και την 27η Μαρτίου 2024 και ώρα 23.59, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να μετάσχουν στην προκριματική φάση, καλούνται να υποβάλλουν συμμετοχή, όπου θα αναφέρουν και τον τόπο διαμονής τους, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

Βήμα 1: Να πραγματοποιηθεί η κατοχύρωση σεναρίου στην ΕΣΕ [τύπος έργου: ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ-ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ], στη διεύθυνση: https://senariografoi.gr/gr/screenplays/screenplays-registration/

Βήμα 2: Με τον κωδικό κατοχύρωσης να δηλώσετε συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό (3ος Πανελλήνιος διαγωνισμός συγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής): https://senariografoi.gr/gr/screenplays/contests

Στην ειδική περίπτωση που η πληρωμή της κατοχύρωσης (20 + 24% Φ.Π.Α. 4,80 = 24,80 ευρώ τελικό πληρωτέο ποσό) στο site www.senariografoi.gr δεν δύναται να γίνει με οιαδήποτε χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, μπορεί να γίνει με κατάθεση στην τράπεζα Πειραιώς αριθ. λογ. IBAN GR5701718390006839133385616 (όλα τα έξοδα και οι τραπεζικές προμήθειες βαραίνουν τον εντολέα).
Σχετικά με αυτή τη διαδικασία παρακαλούμε επικοινωνήστε στη διεύθυνση info@senariografoi.gr.

Οι προκριματικοί θα λάβουν χώρα, πέραν της Αθήνας,

  • στην Πάτρα,
  • την Τρίπολη,
  • τα Ιωάννινα,
  • τη Λιβαδειά,
  • την Καλαμάτα,
  • τη Δράμα,
  • τη Λάρισα,
  • την Χαλκίδα,
  • το Βαθύ Σάμου,
  • τα Χανιά,
  • τη Θεσσαλονίκη,
  • την Έδεσσα,
  • τον Πύργο,
  • τη Φλώρινα,
  • την Κόρινθο,
  • την Αλεξανδρούπολη,
  • τη Νάουσα,
  • τη Βέροια,
  • την Κοζάνη,
  • τις Σέρρες,
  • τα Τρίκαλα

και όποια άλλη πόλη, κατά προτίμηση πρωτεύουσα νομού, προσφερθεί ως τόπος διεξαγωγής της προκριματικής φάσης, όπου θα προσέλθουν όλοι οι διαγωνιζόμενοι του νομού.

Οι Κύπριοι υποψήφιοι ας επικοινωνήσουν με την Αντιπρόεδρο της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου, Βασιλική Πελεγκάρη, στο 0035796509804. Οι διακριθέντες σε κάθε τοπική προκριματική φάση 18-19-20-21 Απριλίου 2024 θα προκριθούν εις τον ημιτελικό που θα διεξαχθεί στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα στις (16) 17-18-19 Μαΐου 2024.

Η επιτροπή του ημιτελικού θα επιλέξει 6 τουλάχιστον μονολόγους (έως 8 σε περίπτωση ισοψηφίας) οι οποίοι θα λάβουν μέρος στην τελική φάση που θα πραγματοποιηθεί ενώπιον διαφορετικής επιτροπής, αλλά και κοινού, στο θέατρο Παραμυθίας στην Αθήνα την Κυριακή 9 Ιουνίου 2024 και ώρα 11.00.

Οι τρεις πρώτοι νικητές θα λάβουν μετάλλιο. Ο πρώτος θα λάβει συμβολικό έπαθλο 500 ευρώ, ο δεύτερος 300 ευρώ και ο τρίτος 200 ευρώ. Μετάλλιο θα λάβουν επίσης η καλλίτερη ερμηνεία και το καλλίτερο κείμενο. Και έπαθλο από 250 ευρώ. Οι βραβευμένοι μονόλογοι δικαιούνται να παρουσιασθούν επί σκηνής κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θεατρικού έργου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, σε επόμενο έτος (εάν και εφ’ όσον διεξαχθεί).

Θα απονεμηθούν και τρεις έπαινοι στον 4ο, 5ο και 6ο.

Προκειμένου να μην ευνοηθούν οι μεγάλοι δήμοι (νομοί) έναντι των μικρών θα εφαρμοσθεί το κάτωθι μέτρο:

Έως είκοσι (20) συμμετέχοντες θα διακρίνονται δύο (2) ή τρεις, στην περίπτωση ισοψηφίας (στην περίπτωση τριών ισοψηφούντων θα λαμβάνει χώρα κλήρωση και θα προκρίνονται οι δύο).

Από είκοσι 20 έως πενήντα (50) θα διακρίνονται τέσσερις (4).

Στους εκατό (100) θα διακρίνονται έξι (6).

Άνω των εκατό (100) και ανά εκατο (100) θα διακρίνεται 1 δηλαδή σε διακόσιους διαγωνιζόμενους θα προκριθούν στον ημιτελικό οκτώ (8).

Για τυχόν απορίες ή διευκρινίσεις, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο info@senariografoi.gr ή στο τηλέφωνο 6932089819.
Περισσότερες πληροφορίες και οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό παρέχονται μέσα από την ιστοσελίδα της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Με συναυλία της Ήβης Αδάμου η έναρξη της 20ης Ονειρούπολης Σάββατο 2 Δεκεμβρίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023 στις 20:00 το βράδυ θα πραγματοποιηθεί η Τελετή Έναρξης της 20ης Ονειρούπολης με συναυλία της Ήβη Αδάμου

Η Ονειρούπολη θα λειτουργεί καθημερινά από το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023 έως και την Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2023, με ελεύθερη είσοδο σε όλες τις δράσεις και τους χώρους της, στην Πλατεία Ελευθερίας και στο Δημοτικό Κήπο Δράμας.

Οι δράσεις της Ονειρούπολης 2023-2024:

  • Το Σπίτι του Αη Βασίλη
  • Ζωγραφική Προσώπου-Ατελιέ Ξωτικών
  • Το Σαπωνοποιείο της Ονειρούπολης
  • Το Ταχυδρομείο της Ονειρούπολης
  • Το Σπιτάκι του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού
  • Το ραδιόφωνο της Ονειρούπολης
  • Το Σπιτάκι Κυκλοφοριακής Αγωγής
  • Το Σπιτάκι του Συλλόγου Παραπληγικών
  • Το Σπιτάκι της Ένωσης Κυριών Δράμας-Σπίτι Ανοιχτής Φιλοξενίας
  • Λέσχη Lions Δράμας
  • Το Σπίτι του Σπηλαίου Αλιστράτης
  • Το Σπιτάκι της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
  • Το Σπίτι του Ερυθρού Σταυρού
  • Το Σπίτι του Φίλου των Ζώων
  • Το Σπίτι των Κοινωνικών Δομών

Αναλυτικό Πρόγραμμα με τις εκδηλώσεις κάθε μέρας της Ονειρούπολης 2023- 2024 ΕΔΩ

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Πολυφωνικό Τραγούδι τής Ηπείρου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Σάς καλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας το Αφιέρωμα στο Πολυφωνικό Τραγούδι τής Ηπείρου, το οποίο έχει εγγραφεί στο Εθνικό Ευρετήριο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδος και θεωρούμε χρέος μας να συμβάλλουμε κι εμείς στην προσπάθεια για την επιβίωση και διάδοσή του.

Το ως άνω Αφιέρωμα περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις:

  1. Το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023, στις 11 το πρωί, στο “Σπίτι του Ηπειρώτη” (Παγγαίου 1 – Ταξιαρχία) θα πραγματοποιηθεί το 1ο Εργαστήρι Ηπειρώτικου Πολυφωνικού Τραγουδιού.
  2. Εκδήλωση μέλους/τραγουδιού και λόγου από τον Σύλλογο Πωγωνίσιου Πολυφωνικού Τραγουδιού από το Πωγώνι Ιωαννίνων, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023 στις 7 το απόγευμα, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας. Συμμετέχει η Πολυφωνική Χορωδία τού Πολιτιστικού Συλλόγου Βώλακα Δράμας.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Επίσημη έναρξη της 20ης επετειακής χρονιάς της Ονειρούπολης Δράμας

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Με συναυλία της Ήβης Αδάμου η έναρξη της 20ης Ονειρούπολης Σάββατο 2 Δεκεμβρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Συνάντηση με τον νέο Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Τοψίδη  Χριστόδουλο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Λύση στο ΕΣΥ μόνο με προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων και μισθοί του 2012

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

1ο ΕΠΑΛ Δράμας: Το μαθητικό πτυχίο επιχειρηματικότητας στην ΕΡΤ3

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας Πολιούχου της Δράμας- Τα καραβάκια των ευχών

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Βράβευση του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας με ΕΤΙΚΕΤΑ Σχολείου eTwinning 2023-2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η νέα συντονιστική επιτροπή του Project για τη Δράμα!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Αποχώρησε από το ΣΥΡΙΖΑ ο Χρήστος Καραγιαννίδης και 22 στελέχη από τη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Εμφύλιος στην Παυλίδης: Ψευδείς και αισχρές οι καταγγελίες δηλώνει ο Χριστόφορος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Το Εορταστικό ωράριο των Εμπορικών καταστημάτων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Αιμοδοσίας την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 8.30π.μ – 13μ.μ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Τα Βαλδίρκεια 2023 την Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

18-19 Νοεμβρίου η καρδιά της Ελληνικής πάλης θα χτυπά στην Προσοτσάνη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Μαρία Μάλλη για την πρόταση “Ειδικού οικονομικού – φορολογικού καθεστώς στο νομό μας”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ17 ώρες πριν

Τρίποντο -που δίνει ελπίδες- για τη Δόξα Δράμας

Χρηστικά22 ώρες πριν

Εθνική Σύνταξη. Ποσό, ηλικία και έτη ασφάλισης

Πολιτιστικά2 ημέρες πριν

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων επί Σκηνής

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Το “Kavala Crea Center” αγαπά (L. OV.E)  το “Lab40”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Συνάντηση με τον νέο Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Τοψίδη  Χριστόδουλο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Συνεχίζουμε των αγώνα μέχρι να δικαιωθούμε σε όλα τα αίτημα μας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ορκωμοσία της νέας Δημοτικής Αρχής του Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Château Nico Lazaridi Λευκό & ροζέ 2023

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Έναρξη λειτουργίας των Φυλακών Νικηφόρου τις επόμενες 15 μέρες

Χρηστικά6 ημέρες πριν

Ιδέες για το Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

το Lab40 του Επιμελητηρίου Δράμας συμμετείχε στην PATRAS IQ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Ονειρούπολη: Συνέντευξη Ήβη Αδάμου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Λιτανεία της ιεράς εικόνος και των ιερών λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

BIANCO MONTE ΔΡΑΜΑ 1986: Μεγάλη νίκη επί της Πυλαίας με 29-24

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Τελετή Έναρξης Ονειρούπολης 2023 – 2024

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών