Connect with us

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου

Δημοσιεύθηκε

στις

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Πολιτιστικά

Πράσινο φως για τη λειτουργία Κινηματογραφικής Σχολής στη Δράμα από το ΕΑΠ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το πράσινο φως έδωσε το Υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία Κινηματογραφικής Σχολής στη Δράμα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η σχολή (προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών), που θα διασυνδέεται με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, αναμένεται να λειτουργήσει από το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2022-2023. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται εξ’ αποστάσεως, όμως θα γίνονται και δια ζώσης εργαστήρια στην πόλη της Δράμας.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ

   ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ

                        Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

«Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας»

Μια πολύχρονη προσπάθεια έχει ευνοϊκή κατάληξη. Οι επαφές στην Αθήνα του Δημάρχου Δράμας Χριστόδουλου Μαμσάκου, του Προέδρου του Πολιτιστικού Οργανισμού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας Γιώργου Δεμερτζή και του κυβερνητικού βουλευτή Δράμας Κωνσταντίνου Μπλούχου  καθώς και ο σωστός προγραμματισμός και οι συντονισμένες ενέργειες από όλους τους εμπλεκομένους στο σχέδιο, έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα.

Ήταν ένα όραμα ετών του Φεστιβάλ, και η εκπλήρωσή του γεμίζει χαρά τον Χριστόδουλο Μαμσάκο,  τον Γιώργο Δεμερτζή, τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Γιάννη Σακαρίδη, που συμμετείχε στην επιτροπή των εισηγητών του Προγράμματος Σπουδών, και βέβαια τον πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα.

Δυστυχώς ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής Αντώνης Παπαδόπουλος δεν πρόλαβε να δει το όνειρό του να γίνεται πραγματικότητα.

Η λειτουργία του προγράμματος, σε συνδυασμό με την δυναμική (και την υποδομή) του Φεστιβάλ Δράμας που κάθε χρόνο υποδέχεται το «νέο αίμα» της ελληνικής και διεθνούς κινηματογραφικής παραγωγής, αναμένεται να ενδυναμώσει τον παιδευτικό ρόλο του Φεστιβάλ και βέβαια να αναδείξει την πόλη της Δράμας σε ένα από τα κατ’ εξοχήν κινηματογραφικά κέντρα των Βαλκανίων και της Ευρώπης: μια πόλη ταυτισμένη με την εκπαίδευση αλλά και την προβολή των κινηματογραφιστών του αύριο.

Το πρόγραμμα κινηματογραφικών σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας θα έχει δύο κατευθύνσεις: η μία θεωρητική και η δεύτερη δημιουργική, ανάλογα με το είδος των θεματικών ενοτήτων που θα επιλέξουν οι φοιτητές/ριες κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Ο τίτλος που θα απονέμεται σε κάθε περίπτωση θα είναι ίδιος με τον τίτλο του προγράμματος, με υπότιτλο την επιλεγείσα κατεύθυνση.

Το πρόγραμμα «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής & Έρευνας» στοχεύει στο να εφοδιάσει τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορούν να εργαστούν σε διάφορους τομείς οπτικοακουστικών και κινηματογραφικών παραγωγών, δίνοντάς τους τα θεωρητικά και πρακτικά εφόδια σε ένα εκτεταμένο εύρος γνωστικών πεδίων. Ταυτόχρονα πρωτοτυπεί, παρέχοντας ποιοτική τριτοβάθμια εξ αποστάσεως εκπαίδευση πέρα από τα «συμβατικά» γνωστικά αντικείμενα που σχετίζονται με τον κινηματογράφο. Θα εμβαθύνει σε θέματα κινηματογραφικής γραφής και αφήγησης, θα παρέχει γνώση στο πεδίο της κινούμενης εικόνας (animation) και θα δίνει τη δυνατότητα διδακτικής επάρκειας μέσω καινοτόμων μαθημάτων που συνδέουν την οπτικοακουστική παραγωγή με την εκπαίδευση.

Η εισαγωγή φοιτητών/ριών θα γίνεται σε κάθε εξάμηνο.

Πιο συγκεκριμένα:

Με την υπ’ αριθ. 39888/Ζ1/07.04.2022 Υ.Α. (ΦΕΚ 1908/18.04.2022, τ. Β΄) εγκρίθηκε το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) με τίτλο: «Σπουδές Κινηματογραφικής Γραφής, Πρακτικής και Έρευνας» που θα λειτουργήσει στη Δράμα.

Σκοπός του Προγράμματος είναι:

α. να εφοδιάσει τους/ τις φοιτητές/φοιτήτριες με τις απαραίτητες γνώσεις σε διάφορους τομείς οπτικοακουστικών και κινηματογραφικών παραγωγών, δίνοντάς τους τα θεωρητικά και πρακτικά εφόδια σε ένα εκτεταμένο εύρος γνωστικών πεδίων,

β. να παρέχει ποιοτική τριτοβάθμια εξ αποστάσεως εκπαίδευση όχι μόνο στα «συμβατικά» γνωστικά αντικείμενα που σχετίζονται με τον κινηματογράφο, αλλά εμβαθύνοντας σε θέματα κινηματογραφικής γραφής και αφήγησης και

γ. να παρέχει γνώση στο πεδίο της κινούμενης εικόνας (animation).

Η φοίτηση στο Πρόγραμμα είναι τετραετής, δηλαδή οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Σε πλήρη ανάπτυξη το πρόγραμμα μπορεί να έχει και στα 4 έτη 800-1000 εγγεγραμμένους φοιτητές.

Οι απόφοιτοι θα μπορούν να εργαστούν σε οποιονδήποτε δημιουργικό τομέα οπτικοακουστικών παραγωγών (Σκηνοθέτες, Παραγωγοί, Σεναριογράφοι, Ενδυματολόγοι, Σκηνογράφοι, Διευθυντές Φωτογραφίας, Ηχολήπτες, Κριτικοί Κινηματογράφου, Μοντέρ).

Για την απόκτηση του πτυχίου απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση Θεματικών Ενοτήτων/Εργαστηριακών Θεματικών Ενοτήτων (30 ECTS ανά εξάμηνο), οι οποίες αντιστοιχούν σε 240 ECTS.

Ταξινόμηση του Προγράμματος σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2011 της UNESCO

  • Με βάση το επίπεδο σπουδών: 6

Ταξινόμηση του Προγράμματος σύμφωνα με τον κώδικα ISCED-2013 της UNESCO

  • Mε βάση τον τομέα εκπαίδευσης: 0211

Εισαγωγή στο Πρόγραμμα:

Γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Λυκείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή ισότιμου ή αντίστοιχου τίτλου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του εσωτερικού ή εξωτερικού. Η γνώση μίας ξένης γλώσσας καθώς και η εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ, e-mail και διαδικτύου θα βοηθήσει σημαντικά στην παρακολούθηση του προγράμματος.

Το εν λόγω Πρόγραμμα αναμένεται να λειτουργήσει από το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2022-2023.

Η σχολή θα λειτουργεί εξ αποστάσεως (σ.σ το ΕΑΠ λειτουργεί  εξ αποστάσεως), όμως «λόγω της  ιδιαιτερότητας του αντικειμένου χρειάζονται και δια ζώσης μαθήματα».

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Αποκάλυψη της Σμύρνης του Θανάση Σάλτα σε αφήγηση Ιωάννα Μαστοράκη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η Αποκάλυψη της Σμύρνης, δάκρυα, συγκίνηση και ρίγος, μας προκαλεί η θεατρική αφήγηση της Ιωάννας Μαστοράκη στο cd-album Στη Σμύρνη κάποτε, σε κείμενα-στίχους Θανάση Σάλτα και μουσική Αρετής Κοκκίνου…

Η Αποκάλυψη της Σμύρνης, το αλληγορικό θεατρικό κείμενο του συγγραφέα Θανάση Σάλτα που παραλληλίζει, το τραγικό τέλος  της ελληνικότητας της μικρασιάτικης  Σμύρνης, με το Θεόπνευστο, υπερβατικό τέλος της Αποκάλυψης, αφηγείται  με μοναδική συγκίνηση η ηθοποιός-σκηνοθέτης Ιωάννα Μαστοράκη και μας δονεί την ψυχή…

Η συγκλονιστική ερμηνεία της Ιωάννας Μαστοράκη ως ζώσας  Ελληνίδας της Σμύρνης του 1922 που βιώνει την δική της Αποκάλυψη καθώς  το σώμα της τυλίγεται στις φλόγες  και η ψυχή της  ανυψώνεται φλεγόμενη στους ουρανούς , αναβιώνει με συγκλονιστικό τρόπο όλες τις θύμισες από τις τραγικές στιγμές της καταστροφής της Σμύρνης…

Η Αποκάλυψη της Σμύρνης

(Απόσπασμα από το θεατρικό έργο Στη Σμύρνη κάποτε του Θανάση Σάλτα)

«Τη υπερμάχω στρατηγώ τα νικητήρια…

Φλόγες, καπνοί, στρατιές αγγέλων, ρομφαίες αρχαγγέλων, σκιές, ψυχές, υψωμένες στον ουρανό, σηκώνουν στην πλάτη τους τον Τίμιο Σταυρό… Ηχούν οι σάλπιγγες, κραυγές, καβαλάρηδες μαύροι, έρχονται, μπαίνουν οι Τσέτες του Μπεχλιβάν, ιππείς, ο στρατός του Νουρεντίν… Στην Αγία Φωτεινή, στα λευκά ο Χρυσόστομος, έρχονται, τον αρπάζουν ιππότες, σφαγείς, της Αποκάλυψης σφαγείς…

Άγιε μου Δέσποτα, σου σχίζουν τα άμφια, σε σέρνουν γυμνό, σου ξεριζώνουν τα γένια, σε λιντσάρουν τα πλήθη, Άγιε μου Δέσποτα… Στην εκκλησιά μας εισβάλλουν οι μαύροι καβαλάρηδες, σπάνε τα τζάμια, τους πολυέλαιους, θυσίες στο ιερό, αίμα Κυρίου, κορίτσια σφαγμένα, Παρθένα Δέσποινα, Χαίρε Νύμφη, Ανύμφευτε, Παναγιά μου, Εάλω η πόλις…

Κόκκινοι δρόμοι, στρατιές, σημαδεύουνε, πυροβολούν, σφαίρες, βροχή, τρέχουμε, τρέχουμε να σωθούμε… Γύρω μας δαίμονοι, μουσκεύουν με αίμα τους δρόμους,  λούζουν βενζίνα τα σπίτια, φλόγες, άνεμοι, φωτιές, κόλαση, καίγεται, καίγεται η Σμύρνη…

Πυρ, εξώτερον πυρ, καπνοί, μαύροι καπνοί, χάνεται το όνειρο, σβήνει η προκυμαία, σύννεφα, γκρίζα σύννεφα, τρέχουμε, τρέχουμε να σωθούμε, σκύβουμε το κεφάλι, σπαθιά στην προκυμαία, σερνόμαστε, βροχή τα βόλια, το παιδί, να σώσουμε το παιδί… Μη, μη, μη το παιδί… Δυο χρονώ μωρό, έσβησε, έσβησε το Εικοσιδυό…

Στις βάρκες, γρήγορα στις βάρκες, υψώνουμε τα χέρια , μας ρίχνουν λάδι καυτό, μας κόβουν τα χέρια, δίχως παλάμες στην θάλασσα, τα χρυσαφικά μας στην θάλασσα, πνιγόμαστε…, αίματα, νεκρά θάλασσα…

Στους τάφους, κρυφτήκαμε στους τάφους να σωθούμε, όποιοι ανασαίνουν τους τουφεκάνε, τόσο απέχει η ζωή, μια ανάσα μόνο από τον θάνατο… Ηχούν οι σάλπιγγες, τα καράβια στη προκυμαία, παιανίζουν χαρμόσυνα, Άγγελοι Κυρίου στον ουρανό, Φως, καβαλάρηδες, φέρουν την τρίτη σφραγίδα ιερή του Ιωάννη…  Κύριε στη γη ηχούν οι κραυγές των ανθρώπων…

Ελέησον μας Κύριε, καίγεται η Σμύρνη, Κύριε, καίγεται η ψυχή μου…»

Η απαγγελία της Ιωάννας Μαστοράκη συμπεριλαμβάνεται  στο  μουσικοποιητικό έργο cd-album Στη Σμύρνη κάποτε, σε στίχους και κείμενα του ποιητή-συγγραφέα Θανάση Σάλτα και μουσική σύνθεση της συνθέτριας Αρετής Κοκκίνου. Το cd-album είναι αφιερωμένο στην μυριοστόλιστη Σμύρνη, με αφορμή τα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης και κυκλοφορεί από την Fm Records. Τα τραγούδια ερμηνεύουν οι τραγουδιστές Ισίδωρος Πάτερος και Θέλμα Καραγιάννη, ενώ αφηγείται και απαγγέλει η Ιωάννα Μαστοράκη.

Ολόκληρο το album από την FM records

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Cinematherapy στα σχολεία από το Φεστιβάλ Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρόγραμμα Cinematherapy για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας σε συνθήκες γενικευμένης κρίσης (covid-19) στο σχολικό περιβάλλον, εγκαινιάζει το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρόγραμμα που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην μαθητική κοινότητα της χώρας μας με πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Δράμας.

Το πρόγραμμα, από την ειδικό ψυχικής υγείας Ντενίς Νικολάκου, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών, αφορά το  σχολικό έτος 2021-2022 και υλοποιείται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ. Πραγματοποιείται εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά (online) σε προκαθορισμένο χρόνο (στο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου) με ημερομηνία έναρξης την 15η Φεβρουαρίου 2022 και γεωγραφική αφετηρία την Δημοτική Ενότητα Δράμας. Θα ακολουθήσουν σχολεία στις Σέρρες, τη Ρόδο, την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Η μοναδική αυτή πρωτοβουλία έχει ως στόχο την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών μέσω της επαφής τους με την Έβδομη Τέχνη, και προέκυψε μετά την επιτυχία του προγράμματος κινηματογραφοθεραπείας τις ημέρες διεξαγωγής του Φεστιβάλ. Εντάσσεται στις εκπαιδευτικές δράσεις του Φεστιβάλ Δράμας που πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε την ίδρυση ενός νέου, φιλόδοξου διαγωνιστικού τμήματος: του Εθνικού Σπουδαστικού Προγράμματος.

Θυμίζουμε πως το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ανέκαθεν έδινε έμφαση στις σχολικές δράσεις, μέσα από προβολές για μαθητές, εργαστήρια animation, αλλά καi τον μαθητικό διαγωνισμό «Cinema διάβασες;». Στόχος του καλλιτεχνικού διευθυντή Γιάννη Σακαρίδη είναι η περαιτέρω  ενδυνάμωση του παιδαγωγικού ρόλου του  Φεστιβάλ, μέσα από ποικίλα και καινοτόμα προγράμματα.

Σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου, «το cinematherapy, μέσω της προβολής επιλεγμένων ταινιών μικρού μήκους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν σχεδόν οποιοδήποτε θέμα -καθώς ο κινηματογράφος καλύπτει ένα εξαιρετικά ευρύ πεδίο θεμάτων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο ένα σύνολο δράσεων που στοχεύουν στην μείωση της εμφάνισης άγχους ή άλλων ψυχολογικών επιπτώσεων που προκύπτουν από την παρατεταμένη απομόνωση και τον περιορισμό των παιδιών».

Μετά από μία πορεία δύο ετών, με το πρόγραμμα Cinematherapy να καταλαμβάνει πλέον μία σημαντική θέση στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, «είναι μια καλή στιγμή να επεκτείνουμε αυτή τη σπουδαία δράση. Βγαίνουμε λοιπόν από το φεστιβαλικό περιβάλλον και συναντάμε το νεότερο κοινό μας στο φυσικό του χώρο. Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά και τους έφηβους να συμμετάσχουν δωρεάν σε ένα πρόγραμμα που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις πολιτιστικές δράσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η προβολή ταινιών, πέρα από τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα, έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στην ψυχική ανθεκτικότητα και την κατανόηση ποικίλων κοινωνικών θεμάτων και μπορεί σταδιακά να οδηγήσει σε μια πιο υγιή αντίληψη των καταστάσεων που βιώνονται σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο».

Η θεματολογία του προγράμματος (ανάλογα με την ηλικία των παιδιών στην οποία απευθύνεται) περιλαμβάνει από τον ρατσισμό και  το μπούλινγκ μέχρι τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον σεξουαλικό προσανατολισμό.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Πλήθος κόσμου «υποδέχθηκε» τον Μητροπολίτη Δράμας Παύλο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Οι υποψήφιοι για τη Μητρόπολη Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Φεύγει ο Φιλίππου από την Δόξα Δράμας, αναλαμβάνει ο Κετσιεμενίδης;

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Διαρρήξεις σε 2 εξοχικές κατοικίες στο Γρανίτη την Μεγάλη Εβδομάδα

Εκπαιδευτικά5 ημέρες πριν

Στον επόμενο γύρο το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας με νίκη 1-0 επί του ΓΕΛ Μουδανιών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ρήτρα αναπροσαρμογής: H ΔΕΗ εξηγεί τι είναι, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Καταδικάστηκε σε 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή ο Δήμαρχός μας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Χαρά Κεφαλίδου: Ναι στην κυβέρνηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό κοινής αποδοχής

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Αποκάλυψη της Σμύρνης του Θανάση Σάλτα σε αφήγηση Ιωάννα Μαστοράκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εκλογές ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ για την ανάδειξη νομαρχιακών και τοπικών οργανώσεων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Τελέστηκε η εξόδιος του μακαριστού Μητροπολίτη κυρού Παύλου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εκοιμήθη ο Μητροπολίτης μας Παύλος Η Τρίτη 3 Μαΐου είναι ημέρα πένθους για τη Δράμα.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Συλλυπητήριο μήνυμα για την εκδημία του μακαριστού μητροπολίτη μας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η περίπτωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δράμας κ.κ. Παύλου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Περσίδης: Παράγοντας ήθελε να σώσει την ομάδα από όμορο νομό , ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ22 ώρες πριν

Ο Πανδραμαϊκός Α.Ο. προσέφυγε σήμερα στο Ανώτατο Διαιτητικό Δικαστήριο

Εκπαιδευτικά1 ημέρα πριν

Συρτάκι από τους μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

7η Δραμοινογνωσία 20 – 29 Μαίου 2022, Το πρόγραμμα και οι εκδηλώσεις

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν

Προσοτσάνη – Άρης Πετεινού 5-0 για την άνοδο στη Γ’ Εθνική (Video)

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν

Νέος προπονητής τερματοφυλάκων στη Δόξα ο Κώστας Δαύκος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Οι υποψήφιοι για τη Μητρόπολη Δράμας

Εκπαιδευτικά5 ημέρες πριν

Στον επόμενο γύρο το 2ο ΕΠΑΛ Δράμας με νίκη 1-0 επί του ΓΕΛ Μουδανιών

Εκπαιδευτικά5 ημέρες πριν

Μια Νέα Αρχή για τα ΕΠΑ.Λ.΄΄ ΦΩΤΙΖΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ΄΄

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ6 ημέρες πριν

Η Δόξα ανακοίνωσε την πρόσληψη του προπονητή Κυριάκου Κετσιεμενίδη

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ6 ημέρες πριν

Φωτογράφισαν τη μαύρη τρύπα στην καρδιά του γαλαξία μας

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Πρωταθλητές Περιφέρειας ΑΜΘ οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Δράμας!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Το «ΠΑΣΟΚ» επιστρέφει με πάνω από 90% – 170.000 ψήφοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Χαρά Κεφαλίδου: Ναι στην κυβέρνηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό κοινής αποδοχής

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Μπαράζ ανόδου στην Γ’ Εθνική: Ιπποκράτης Αλεξ/πολης – ΓΣ Προσοτσάνης 2-1

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η περίπτωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δράμας κ.κ. Παύλου

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

Φορέματα

top 30 ημερών