Connect with us

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου

Published

on

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Continue Reading
Comments

Πολιτιστικά

Stand Up Comedy Show ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ “Πώς Τολμάτε;”

Published

on

By

Η stand up comedy σόλο παράσταση του Θανάση Σαμαρά, « Πώς τολμάτε;»,  έρχεται για πρώτη φορά στην Δράμα

Ημερομηνία: Σάββατο 30 Νοεμβρίου 

Χώρος: Fabrica (Καραισκάκη, τηλ.2521 100339)

‘Ωρα έναρξης: 21.30

                                                      Προπώληση 8 ευρώ. Ταμείο: 9 ευρώ.

Εισιτήρια διατίθενται μέσω του more.com, στα καταστήματα Public kαι στο ταμείο την ημέρα της παράστασης.

Opening ActΠαναγιώτης Χατζής

Επειδή είναι πολύ οργανωτικός άνθρωπος, κατά την διάρκεια των δύο χρόνων της καραντίνας δεν έγραψε ούτε λίστα για σούπερ μάρκετ. Όπως δήλωσε: «Πίστευα θα μας ξανακλείσουν και φέτος, οπότε δεν χρειάζεται να γράψω».

Τελικά έπεσε έξω.

Το «Πώς τολμάτε;» είναι μία παράσταση που συνδυάζει Σουηδούς με σνομπ γείτονες, ευγενικούς με αγενείς ανθρώπους, λαϊκούς τραγουδιστές με το Ομηρικό ζήτημα, γιατί σπούδασε και φιλόλογος και κάπου έπρεπε να τα χρησιμοποιήσει κι αυτά.


Mini bio Θανάση “Cain” Σαμαρά:

Θανάσης Σαμαράς ξεκίνησε ν’ ανεβάζει κωμικά βίντεο στο Youtube το 2012 και από τότε ανήκει στην ομάδα του Comedy Lab. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με το Mega channel όσον αφορά στην δημιουργία βίντεο για την ηλεκτρονική πλατφόρμα του καναλιού. Η ενασχόλησή του με τα βίντεο τον οδήγησε να εργαστεί κι ως Executive Producer στην εταιρία Entrinno Productions, του Σάκη Τανιμανίδη, για λογαριασμό της εκπομπής «Ντενεκές» που προβλήθηκε από το Μακεδονία TV.

Εκτός των βίντεο ασχολείται επαγγελματικά και με το Stand Up Comedy τα τελευταία δέκα χρόνια. Έχει παίξει στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας και ήταν ο πρώτος που σε συνεργασία με άλλον κωμικό διοργάνωσε το πρώτο Open Mic στη Θεσσαλονίκη το 2014, για την ανάδειξη νέων ατόμων στο Stand Up Comedy. Το καλοκαίρι του 2018 παρουσίασε στο φεστιβαλ κωμωδίας της Αλεξανδρούπολης, την πρώτη του σόλο stand up comedy- work in progress παράσταση με τίτλο «Φήμες λένε».

Mini Bio Παναγιώτη Χατζή

Ο Παναγιώτης Χατζής γράφει και λέει αστεία τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια, αλλά βγαλμένα από την ζωή, άλλα βγαλμένα από το μυαλό του κι άλλα βγαλμένα σκέτο. Χιούμορ άλλες φορές σκεπτόμενο και άλλες φορές απλά ηλίθιο.

Μοιράζεται τις ιστορίες τους σε mixed up παραστάσεις στην Θεσσαλονίκη, κάνοντας opening σε εκλεκτούς συναδέλφους και έχει παρουσιάσει διαφορετικά events και εταιρικές εκδηλώσεις όπως τα “ΕΒΓΕ” (Ελληνικά βραβεία γραφιστικής και εικονογράφησης).

Continue Reading

Πολιτιστικά

Παρουσίαση βιβλίου Νίκου Τογγιαλίδη “Χαρτοπόλεμος”

Published

on

By

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας σε συνεργασία με τις εκδόσεις The Book Project οργανώνουν μια διαδραστική παρουσίαση για μικρούς και μεγάλους του βιβλίου του Νίκου Τογγιαλίδη “Χαρτοπόλεμος

Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 18:30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της βιβλιοθήκης

(είσοδος επί της Θεοτοκοπούλου)

Ο “Χαρτοπόλεμος” δεν είναι ένα οποιοδήποτε βιβλίο. Είναι ένα ξεχωριστό βιβλίο όπως ξεχωριστός είναι και ο πρωταγωνιστής του!

Ένα βιβλίο για όλες τις ηλικίες που μας δείχνει ότι όσο διαφορετικός κι αν είναι κανείς μπορεί να αγαπήσει και να αγαπηθεί πολύ….

Συνεργαζόμενο βιβλιοπωλείο ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

  • Ο Νίκος Τογγιαλίδης γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Κύργια Δράμας.
  • Είναι πτυχιούχος Μηχανικός Περιβάλλοντος και πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων.
  • Από νεαρή ηλικία ασχολείται με την ποίηση γράφοντας το πρώτο του ποίημα σε ηλικία 8 ετών και έχει διακριθεί σε πανελλήνιους διαγωνισμούς ποίησης.
  • Παρακολούθησε και συνεχίζει να παρακολουθεί σεμινάρια δημιουργικής γραφής ποίησης και παιδικού παραμυθιού.
  • Ασχολείται με
    • την ζωγραφική,
    • την μουσική,
    • το θέατρο,
    • την χοροδιδασκαλία και
    • την τοξοβολία.
  • Έχει λάβει μέρος σε πολλές εθελοντικές δράσεις σε όλους τους τομείς.
  • Σημαντική είναι η πρωτοβουλία του για την δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης στην γενέτειρα του.
  • Αρθρογραφεί περιστασιακά σε τοπική εφημερίδα, ενώ επιμελήθηκε έκδοση βιβλίου σχετικά με την υπαίθρια περιβαλλοντική εκπαίδευση.
  • Τέλος διατηρεί και συντονίζει το πρώτο Δίκτυο Πολιτιστικών Συλλόγων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Continue Reading

Πολιτιστικά

Μανούσο άκουσε με..

Published

on

By

Η ηθοποιός ΜΕΛΙΝΑ ΜΠΟΤΕΛΛΗ για τον σκηνοθέτη της

ΜΑΝΟΥΣΟ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ

Αχ μωρέ Μανούσο….Γιατί….Γιατί τόσο νωρίς….. Γιατί μας δίνεις τέτοιο πόνο…. Εσύ, που μόνο ώρες δημιουργίας και επιτυχίας μας έδινες…. Έτσι θα μας κοιτάζεις τώρα από ψηλά….. Εκεί ψηλά πολλοί μαζευτήκατε… Πολλοί μαζεύτηκαν τσιγγάνοι και μπαλαμοί….ο Μπάμπης Αλατζάς, η Ντενίς Μπαλτσαβιά, ο Γιάννης Βόγλης, η Καίτη Παπανίκα. Εκεί θα σκηνοθετήσεις τη συνέχεια;

Αχ μωρέ Μανούσο…. Ποιες λέξεις να βρω για να πω ”ευχαριστώ”. Όλο το ευχαριστώ της ψυχής μου…Χαίρομαι, γιατί πολλές, πολλές φορές σου είπα το: ”Είμαι ευγνώμων”…..”Είμαι περήφανη, που είμαι μια συνεργάτης σου.”

Πως να ξεχάσω το τηλεφώνημα σου, πως με θέλεις για το καινούργιο σου σήριαλ… Ήμουν στη Θεσσαλονίκη για παραστάσεις. Κατέβηκα στην Αθήνα. Στο γραφείο σου μου είπες πως θα κάνεις σήριαλ με τσιγγάνους και μπαλαμούς. ”Τσιγγάνα θέλω να παίξω” σου απάντησα. ”Ωραία. Θα παίξεις τη μανά της κεντρικής ηρωίδας. Εφ όσον θα είσαι εσύ, θα ξαναγράψουμε τα πρώτα 6 επεισόδια”

Έτσι ξεκίνησε τα ταξίδι της πιο επιτυχημένης σειράς ”από αρχής ελληνικής τηλεόρασης”. Έτσι συνήθιζες να λες. Η σειρά, που κάθε Δευτέρα έκλεινε τους Έλληνες στα σπίτια τους, η Αθήνα ερήμωνε… Οι οδηγοί των ταξί μου έλεγαν πως οι δρόμοι ήταν έρημοι και μόλις έβρισκαν ανοιχτό καφενείο, παρατούσαν το ταξί και έσπρωχναν ο ένας τον άλλο οι θαμώνες, για να δουν ”Ψίθυρους Καρδιάς”.

Η σειρά σου, που έγινε κεντρική είδηση στο CNN και θεωρήθηκε πανευρωπα’ι’κά η πιο επιτυχημένη σε αριθμούς τηλεθέασης σειρά του 20ου αιώνα!!!!!! Η σειρά, που παρακολουθούσαν κουλτουριάρηδες και μη….

Περπατούσα στο δρόμο κι όποιος περνούσε διπλά μου, έλεγε τη χαρακτηριστική δική μου ατάκα ”Ερατώωω”. Κι εγώ γελούσα. Περνούσα έξω από παιδικό σταθμό στο Μαρούσι και τα μωρά άρχιζαν να τραγουδούν ”κααβι το φεγγάι στο σώμα κυ ησε….”

Αχ μωρέ Μανούσο κι αχ Μαρία…Πως θα αποχαιρετήσεις το μισό σου σώμα; Πάντα σας θαύμαζα, γιατί είσαστε σε όλα τόσο πολύ ”μαζί”. Πως θα αποχαιρετήσεις το μισό ”μαζί”;  52 χρόνια ΜΑΖΙ…. Πολύ νωρίς έφυγες Μανούσο….

Μανούσο, άκουσε με. Σ’ ευχαριστώωωωωωωωωωωωωωωω.

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παραίτηση 12 γιατρών του Νοσοκομείου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Επίσκεψη Στέφανου Κασσελάκη στη Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες ago

Α ΕΠΣ Δράμας 3η Αγωνιστική. Αποτελέσματα – Βαθμολογίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στη Χαλκιδική, αισθητός στη Δράμα, Θεσσαλονίκη και σε Αττική

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Γιορτή Κάστανου την Κυριακή 13 Οκτωβρίου στις 12:00 στην Μικρόπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Μήνυμα του Δημάρχου Δράμας για την 28η Οκτωβρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Έκθεση φωτογραφίας για το προβιομηχανικό και βιομηχανικό παρελθόν της ΑΜΘ

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

DRAMATEC – Το 1ο Φεστιβάλ Ρομποτικής στη Δράμα

Εκπαιδευτικά3 μήνες ago

Αδικαιολόγητη υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου του Βώλακα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες ago

Αήττητη στη σεζόν η Bianco Monte Δράμα με 4 νίκες και μια ισοπαλία

Χρηστικά2 μήνες ago

Γιατί να επιλέξεις το Live casino για τη διασκέδασή σου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τον 1ο Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες ago

Αναβολή του αγιασμού στα σχολεία για την Πέμπτη στην Περιφέρεια ΑΜΘ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Αναλγησία και αδιαφορία για τη Δράμα και το Νοσοκομείο μας από τον Περιφερειάρχη μας

Εκπαιδευτικά3 μήνες ago

Εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφής σε Δημόσιο Ημερήσιο ή Εσπερινό ΕΠΑ.Λ

Πολιτιστικά1 ημέρα ago

Stand Up Comedy Show ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ “Πώς Τολμάτε;”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα ago

Ξεκίνησε η πρώτη φάση φύτευσης δέντρων στο Πάρκο της Αγίας Βαρβάρας

Πολιτιστικά1 ημέρα ago

Παρουσίαση βιβλίου Νίκου Τογγιαλίδη “Χαρτοπόλεμος”

Εκλογές 20196 ημέρες ago

Δράσεις για τη Διεθνή Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Ονειρούπολη Δράμας 2024- Επίσημη παρουσίαση του προγράμματος

Εκλογές 20196 ημέρες ago

Εορτή συλλόγου πολυτέκνων νομού Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ εκλογών ΔΡΑΜΑΣ για Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ:

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Ο Τοίχος Καλοσύνης Δράμας: Χριστουγεννιάτικη Συλλογή 2024

Πολιτιστικά1 εβδομάδα ago

Μανούσο άκουσε με..

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες ago

Κάθετα αντίθετος ο δήμαρχος Δράμας στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Η εκπροσώπηση και η ορατότητα των γυναικών στις τέχνες και τον πολιτισμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Εκλογές στον Σύνδεσμο των Εν Αθήναις Δραμινών “Η Αγία Βαρβάρα”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Ο Δήμαρχος Δράμας στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Ρύθμιση οφειλών προς το Δήμο Δράμας

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

δε saltarismed!

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών