Connect with us

Πολιτιστικά

Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου

Δημοσιεύθηκε

στις

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Διαβάστε όλο το άρθρο
Σχόλια

Πολιτιστικά

Η Δραμινή καλλιτέχνης Σάσα Παπαλάμπρου παρουσιάζει τη νέα της δουλειά “Σασπένς”

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

«Θα δημιουργώ απ’ τα χαλάσματα, μ’ όσα ήρθαν και κράτησαν, μ’ όσα ακόμα δεν άρχισαν…»

Η Σάσα Παπαλάμπρου, παρουσιάζει τη δεύτερη δισκογραφική της δουλειά που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες, με τίτλο «Σασπένς». Εάν η σύστασή της στο κοινό είχε μία «μεταλλική» αίσθηση, μέσα από το κράμα των jazz και των ελληνικών παραδοσιακών ακουσμάτων που τη διαμόρφωσαν, η μουσική της συνέχεια θα χαρακτηριζόταν ως αγωνιώδης.

Μετά το CRAMA, τον πρώτο της δίσκο, στο Σασπένς αποτυπώνεται η αγωνία της να μοιραστεί όσα είδε και έμαθε ως τώρα. Σε μουσική και στίχους δικούς της, συνδυαστικά με την ευρηματική ενορχήστρωση του Θανάση Καρυπίδη, τα τραγούδια της Σάσας ηχογραφούνται στον τόπο γέννησης της, τη Δράμα, και ετοιμάζονται για μια διαδρομή έξω από τα συνήθη μουσικά σύνορα.

Ο νέος δίσκος περιλαμβάνει εννιά τραγούδια, τα οκτώ σε μουσική και στίχους δικούς της, μαζί με την προσωπική της διασκευή ενός αγαπημένου ρεμπέτικου τραγουδιού.

Στο δίσκο συμμετέχουν οι μουσικοί: Άγγελος Καλοτραπέζης στην τρομπέτα, Χάρης Ξυλάς στο άλτο και τενόρο σαξόφωνο, Σωκράτης Βότσκος στο βαρύτονο σαξόφωνο, Γιάννης Ευσταθόπουλος στην κλ. κιθάρα, Τάσος Συμεωνίδης στην ηλ. κιθάρα, Μιλτιάδης Γιαννός στο βιολοντσέλο και Θανάσης Καρυπίδης στο βιολί και τη βιόλα. 

Σασπένς: « ¨Δεν ξέρω το μέλλον τί θα φέρει¨*, σίγουρα ξέρω ότι θα ήταν ωραίο να έχω – έχουμε ένα παρόν με την ένταση που του αξίζει..» Σ.Π. 

*στίχος από το τραγούδι «Υπάρχει τρόπος»

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

  • Η Σάσα Παπαλάμπρου είναι τραγουδίστρια και πιανίστα.
  • Έχει δίπλωμα πιάνου, πτυχίο από το τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου της Κέρκυρας και Μεταπτυχιακό της Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Παράλληλα είναι καθηγήτρια φωνητικής και πιάνου, έχοντας διδάξει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου «Εκτέλεση/ Ερμηνεία της Jazz Μουσικής και νέες Τεχνολογίες».
  • Έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Βασιλάκη, Μάνο Σαριδάκη, Τηλέμαχο Μούσα, Βαγγέλη Γερμανό, Γιάννη Κούτρα και πολλούς άλλους καλλιτέχνες της τζαζ και της ελληνικής μουσικής σκηνής.
  • Μετά την κυκλοφορία του cd «CRAMA» παρουσιάζει αυτές τις μέρες την επόμενη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο «Σασπένς» σε δική της μουσική και στίχους.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Η Μελίνα Μποτέλλη για τον ΠΟΝΤΟ και την ΑΡΜΕΝΙΑ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διοργάνωση: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ & ΤΗΝ ΑΡΜΕΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΕΣ ΑΡΜΕΝΙΩΝ & ΠΟΝΤΙΩΝ
Ωδή στα χώματα του Πόντου και της Αρμενίας.
Μια εξαιρετική παράσταση – συναυλία ιστορικής μνήμης, με πρωταγωνιστές τον λόγο, τους ήχους της μουσικής, τις φωνές των τραγουδιστών και τα βήματα των χορευτών, μας αφηγείται την αλήθεια για τη ματωμένα γη του Πόντου και της Αρμενίας.
Η ηθοποιός Μελίνα Μποτέλλη ακουμπά με τη φωνή της στην Άγια Γη και φέρνει συνομιλίες αιώνων, απομεινάρια όρκων, παλιούς λησμονημένους, πόνους άθαφτους και είναι σα να μιλά με το νεκρό τους σώμα.
Οι ερμηνευτές Haig Yazdjian, Σοφία Παπάζογλου, Μπάμπης Ιορδανίδης και Δέσποινα Φιλίππου (πλαισιωμένοι από μια πλειάδα καταξιωμένων μουσικών) μας ταξιδεύουν με τα τραγούδια τους στην αλησμόνητη γωνιά της Ανατολής, εκεί που η κάθε πέτρα ήταν ζυμωμένη με την καρδιά των ανθρώπων.
Διακόσιοι χορευτές χορεύουν με τα βήματά τους τον Πόντο, σ’ ένα αντάμωμα συντρόφων.
Αποκορύφωμα, ο Χορός των Μαχαιριών και ο Χορός Σέρα. Το φέγγος και η σκοτεινιά εναλλάσσονται στα πρόσωπά τους. Πυρακτώνεται ο νους και βογκά ο τόπος και τρέμει απ’ την παλικαριά και την αποκοτιά τους.
Είκοσι νταούλια δίνουν επί σκηνής το ηχητικό παράγγελμα και με τον ρυθμό τους, η καρδιά μας χτυπά ατενίζοντας την Ανατολή.
Το δεκαπενταμελές μουσικό σύνολο παιδιών με λύρες και κρουστά, με μουσικές και χρώματα μνήμης, μας δίνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για την τελική δικαίωση και την αποκατάσταση της αλήθειας.
Συντελεστές παράτασης:
  • Σκηνοθεσία – Επιμέλεια κειμένων Χριστίνα Σαχινίδου–Τσαρτσίδου
  • Βοηθός σκηνοθέτη Σοφία Στυλίδου
  • Γενική συντονίστρια προγράμματος Βιβή Κουρτίδου
  • Συντονιστής παράστασης (Back Stage) Κώστας Σαμουρκασίδης
  • Συντονιστής ροής μουσικού προγράμματος & επιμέλεια ορχήστρας Βασίλης Κασούρας
  • Υπεύθυνοι χορευτικών τμημάτων Παύλος Καρυπίδης, Γιώργος Μιχαηλίδης, Κωνσταντίνος Κετικίδης, Γιάννης Φουλίδης
  • Γενική υποστήριξη (Back Stage) Ηλίας Μυλόπουλος, Δώρα Δημητρούση, Ειρήνη Μόσχου.

 

Καλλιτέχνες:

  • Αφήγηση Μελίνα Μποτέλλη

Τραγουδούν:

  • Haig Yazdjian
  • Σοφία Παπάζογλου
  • Μπάμπης Ιορδανίδης
  • Δέσποινα Φιλίππου
  • Αρσένης Ορφανίδης

 

  • Haig Yazdjian ούτι
  • Γιώργος Κοντογιάννης λύρα
  • Τάσος Πούλιος κανονάκι
  • Θάνος Χατζηαναγνώστου τύμπανα
  • Γιάννης Παπαδόπουλος πλήκτρα
  • Vahan Galstyan αρμένικα πνευστά
  • Δημήτρης Ορφανίδης ποντιακή λύρα
  • Βασίλης Κασούρας λαούτο
  • Γιώργος Ψωμιάδης νταούλι
  • Γιώργος Μωυσιάδης ποντιακή λύρα
  • Κώστας Φουλίδης ποντιακή λύρα – τραγούδι
  • Κώστας Ζώης και 20 κρουστοί επί σκηνής από τη σχολή εκμάθησης νταουλιού
Μουσικό Σύνολο της Στέγης Ποντίων Αμυνταίου

Ελένη Σίσιου ποντιακή λύρα & υπεύθυνη της ορχήστρας

Ποντιακές λύρες:
  • Κώστας Σαρηγιαννίδης
  • Δήμητρα Μαλεζίδου
    Γιάννης Δεμερτζίδης
  • Γιάννης Ευσταθιάδης
  • Χρήστος Ηλιάκης
  • Νίκος Παυλίδης
  • Νένα Λαζαρίδου
  • Βασίλης Τσιμπασίδης
  • Θοδωρής Μουρουζίδης
  • Γιώργος Σουμελίδης

Νταούλι & Μπεντίρ:

  • Νίκος Γιώβης
  • Μιχάλης Μπίτας
  • Ερμιόνη Κρητικού
  • Άλκης Ευγενειάδης

Συμμετέχουν 200 χορευτές από τους συλλόγους:

  • Καλλιτεχνική Στέγη Ποντίων Β. Ελλάδος
  • Αδελφότης Κρωμναίων Καλαμαριάς
  • Πολιτιστικός Σύλλογος Γερακαρούς «Τα Γεράκια»
  • Χοροδιδάσκαλος Γιώργος Μιχαηλίδης
  • Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος «Αναγέννηση» Αγίου Νεκταρίου Δενδροποτάμου
  • Ποντιακός Σύλλογος «Παναγία Σουμελά» Ασπροβάλτας
  • Σύλλογος Ποντίων «Ξενιτέας» Σταυρού Θεσσαλονίκης
  • Χοροδιδάσκαλος Κωνσταντίνος Κετικίδης
  • Σύλλογος Ποντίων Έδεσσας «Ο Άγιος Θεόδωρος Γαβράς»
  • Χοροδιδάσκαλος Ηρακλής Σουμελίδης
  • Πολιτιστικός & Λαογραφικός Σύλλογος Ποντίων Επταμύλων Σερρών «Οι Ακρίτες»
  • Χοροδιδάσκαλος Κωνσταντίνος Λαμπριανίδης
  • Ένωση Ποντίων Λαγκαδά & Περιχώρων
  • Χοροδιδάσκαλος Χαράλαμπος Καφανταρίδης
  • Ποντιακός Σύλλογος Κολχικού «Άγιος Ευγένιος Τραπεζούντας»
  • Χοροδιδάσκαλος Ιωάννης Φουλίδης
  • Αρμενικό παραδοσιακό χορευτικό συγκρότημα ΜΑΣΙΣ του Αρμενικού Πολιτιστικού Συλλόγου “ΧΑΜΑΣΚΑΪΝ”
  • Χοροδιδάσκαλος Ραφαέλ ΒαρνταζαριάνΘεατρικός διάλογος από τους μικρούς
    Αλέξανδρο Αποστολούδη & Ζαχαρούλα ΜολοχίδουΤεχνική υποστήριξη:
  • Υπεύθυνος φωτισμών Τρύφων Κεχαγιάς
  • Υπεύθυνος ήχου Παναγιώτης Δόβας

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

25€, 15€, 10€ (μειωμένο)
Σάββατο 11 Μαΐου 2024

20:30 (ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πρεμιέρα: Σάββατο 11 Μαΐου 2024 – Ώρα έναρξης: 20:00

Παραστάσεις: Κυρ. 12/5 Δευτ.13/5 Κυρ.19/5 Δευτ. 20/5 Τετ. 22/5 Δευτ. 27/5

Όταν ο εφιάλτης μιας οικογένειας, σου ανοίγει την πόρτα και μένεις σιωπηλός, τότε μπορείς να θεωρείσαι συμμέτοχος. «Πέντε Σιωπές» το βραβευμένο θεατρικό έργο της Σίλα Στίβενσον.

Ένας «πατέρας» νεκρός, δολοφόνοι οι δύο κόρες και η γυναίκα του. Τέσσερις σιωπές… και μία Πέμπτη αυτή της κοινωνίας…η δική σου. Ένα τολμηρό σκληρό θέμα που παραμένει ανατριχιαστικά επίκαιρο: για την ενδοοικογενειακή βία, την κακοποίηση και την κοινωνική απάθεια.  Άνθρωποι που μπορεί να κρύβονται πίσω από την διπλανή πόρτα. Σκληρό αλλά όσο τίποτα αληθινό!!!

Η παράσταση στοχεύει στην ανάδειξη ενός θέματος που απασχολεί όλους μας. Τι είναι αυτό που μας κάνει να επιβάλουμε στον εαυτό μας τη σιωπή, την ακύρωση της υπόστασή μας; Είναι ο φόβος που μας ωθεί στη σιωπή ή ότι δεν έχουμε μάθει να μιλάμε για να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας; Μας αρκεί το πρόβλημα να τροφοδοτεί την καθημερινότητά μας ή έχουμε ανάγκη να κάνουμε ένα βήμα προς τη λύση του; Σε μια κοινωνία που έχει συνηθίσει να κάνει μερίδιο το πρόβλημα του άλλου αυτό το έργο έρχεται να μας πει κάτι απλό: κοίτα τον άνθρωπο στα μάτια και μίλα του.

Οι «Πέντε Σιωπές» δεν είναι απλά ένα έργο που μας μιλάει για την κακοποίηση, την ενδοοικογενειακή βία και για τον νόμο της σιωπής που καλύπτει τα πάντα, μας μιλάει κυρίως για την αμηχανία που νιώθουμε  απέναντι στην ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν είναι μια εξομολόγηση των ενδόμυχων συναισθημάτων και στιγμών. Είναι μια δυνατή κραυγή μέσα από πέντε σιωπές.

Εισχωρεί στον συναισθηματικό κόσμο των θεατών και σκαλίζει κατά βάθος συμπεριφορές, τοποθετήσεις και αντιδράσεις απέναντι σε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, ψυχικής, σωματικής, σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών και γυναικών που μπορεί να έπεσαν κάποια στιγμή στην αντίληψή τους ή ακόμα και σε προσωπικά βιώματα στα όρια της κακοποίησης.

…Και  μια τελευταία υπενθύμιση να μιλάς είναι η μεγαλύτερη δύναμη της δικής μας σιωπής

Η θεατρική παράσταση «Πέντε Σιωπές» αφιερώνεται σε όλες τις γυναίκες και παιδιά που έχουν υποστεί ή συνεχίζουν να υπόκεινται οποιαδήποτε μορφή βίας.

Έλενη Μωυσιάδου Δημοσιογράφος, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία – Μετάφραση – Διασκευή: Ελένη Μωυσιάδου

Βίντεο – Μοντάζ – Φωτογραφίες: Ελένη Μωυσιάδου – Κωνσταντίνος Αντώνογλου.

Διανομή:

  • Ελένη Μωυσιάδου
  • Μαρία Αλτιντζή
  • Αλεξάνδρα Φιλιππίδου
  • Θοδωρής Νικολαϊδης
  • Νίκος Τουρλιανίδης
  • Μαρία Καλαϊτζίδου

Ομάδα: Θεατροστάσιο

Πρεμιέρα: Σάββατο 11 Μαΐου2024

Παραστάσεις: Κυρ. 12/5 Δευτ.13/5 Κυρ.19/5 Δευτ. 20/5 Τετ. 22/5 Δευτ. 27/5

Ώρα έναρξης: 20:00

Αμφιθέατρο Διοικητηρίου (2ος όροφος)

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Πολιτιστικά1 μήνα πριν

Πέντε Σιωπές… της Σίλα Στίβενσον από την ομάδα “Θεατροστάσιο”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Ελένη Βιτάλη στις 11 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Δράμας

Εκπαιδευτικά3 μήνες πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

Εκπαιδευτικά3 μήνες πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

Εκπαιδευτικά3 μήνες πριν

Βραβείο στην Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» του 1ου ΕΠΑΛ Δοξάτου

Χρηστικά3 μήνες πριν

Μέθοδοι απεντόμωσης : Πως οι δήμοι μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση παθογόνων παραγόντων που προσβάλουν σπίτι και επιχειρήσεις

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Παρουσίαση βιβλίου “Η Φλό στον δρόμο”, από την συγγραφέα Έλενα Αρτζανίδου

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Ευχαριστίες από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Δραμινών και φίλων Θεσσαλονίκης ΥΔΡΑΜΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

1ο Βραβείο πήρε η σχολική εφημερίδα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας σε διεθνή διαγωνισμό

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Νίκησε τον Ποσειδώνας Μηχανιώνας με 2-1 και ελπίζει η Δόξα Δράμας

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της First Lego League στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα πριν

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Οίνου «Βασικές αρχές οινογνωσίας»

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ο Πέτρος Τσολιάς υποψήφιος στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Δράμα: Σύλληψη για καλλιέργεια και διακίνηση ναρκωτικών

ΕΛΛΑΔΑ3 ημέρες πριν

Η κανονικότητα: Χρέος 405 δισεκ, 780.000 εταιρίες και 2 εκατ. νοικοκυριά εκτός δανεισμού

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Πλοία του πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στο νέο λιμάνι της Καβάλας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Η Καλίσσα Αποστολίδου επικεφαλής της Raycap

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Πανελλήνια Ημέρα Σακχαρώδους Διαβήτη – Διαδραστική διημερίδα στη Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ5 ημέρες πριν

Ανακοίνωση του Γυμναστικού Συλλόγου ΔΟΞΑ ΔΡΑΜΑΣ

Πολιτιστικά1 εβδομάδα πριν

Η Δραμινή καλλιτέχνης Σάσα Παπαλάμπρου παρουσιάζει τη νέα της δουλειά “Σασπένς”

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Εγγραφή στην Επαγγελματική Σχολή Δράμας της ΔΥΠΑ

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Summer in Drama υπό την αιγίδα της ΜΠΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ ΑΜΚΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Ο Γ.Γ. ΠΟΞ κ. Άγγελος Καλλίας στην Έναρξη εργασιών του Εθνικού συμβουλίου οινοτουρισμού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Συνάντηση εργασίας Δήμαρχου Δοξάτου και Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Άντρη Παράσχου: Η δραμινή επιλογή στο ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Κέντρο Ερμηνείας Οίνου και Αποσταγμάτων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Ελένη Βιτάλη στις 11 Μαΐου στην Κεντρική Πλατεία Δράμας

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Η Μελίνα Μποτέλλη για τον ΠΟΝΤΟ και την ΑΡΜΕΝΙΑ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών