Πολιτιστικά
Αφιέρωμα στο Σαίξπηρ, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου
Published
6 έτη agoon
By
Admin
«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,
όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»
Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.
Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.
Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.
Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.
Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής
Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.
Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.
Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.
Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.
Carlos Celdrán
Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.
Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.
Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.
Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.
Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.
Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.
Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.
Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας
You may like
-
«Το υπόμνημα» σε σκηνοθεσία Λάζαρου Βαρτάνη – Στέφανου Παπατρέχα
-
Ολοκλήρωση του 63ου Φεστιβάλ Φιλίππων
-
Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων: “Όρνιθες” του Αριστοφάνη
-
Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων: Αλκίνοος Ιωαννίδης 31 Αυγούστου στις 21.00
-
63o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ: Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων
-
63ο Φεστιβάλ Φιλίππων – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων “Αντιγόνη”
Πολιτιστικά
Ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή
Published
4 εβδομάδες agoon
14 Ιανουαρίου 2025By
GoDrama
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ DISFF
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ. Οι υποβολές των υποψηφιοτήτων θα γίνονται δεκτές έως τις 31 Ιανουαρίου 2025.
Ο/η κάθε υποψήφιος/α θα πρέπει να είναι κάτοχος πτυχίου Α.Ε.Ι. ή ισότιμου αναγνωρισμένου τίτλου της αλλοδαπής και να έχει άμεση σχέση με το χώρο του κινηματογράφου και αναγνωρισμένη παρουσία και έργο στο χώρο του πολιτισμού. Απαιτείται τουλάχιστον πενταετής εμπειρία στην οργάνωση, επιμέλεια ή διαχείριση κινηματογραφικών παραγωγών, φεστιβάλ κινηματογράφου ή πολιτιστικών εκδηλώσεων.
Το κείμενο του open call έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Δράμας (https://www.dramafilmfestival.gr/open-call-artdirector/ ) και ακολουθεί αυτούσιο εδώ:
Πρόσκληση Υποβολής Αιτήσεων για τη Θέση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF)
Σχετικά με το Φεστιβάλ
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF), με ιστορία άνω των 47 ετών, αποτελεί κορυφαίο σημείο αναφοράς για τις ταινίες μικρού μήκους στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Με διαγωνιστικά προγράμματα εθνικού και διεθνούς επιπέδου, καινοτόμες ενότητες και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, το DISFF ενισχύει τη φωνή των δημιουργών και προωθεί την τέχνη του κινηματογράφου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Περιγραφή Θέσης
Το DISFF αναζητά έναν/μία Καλλιτεχνικό/ή Διευθυντή/ρια, ο/η οποίος/α θα καθοδηγήσει την καλλιτεχνική και στρατηγική πορεία του φεστιβάλ για τα επόμενα τρία χρόνια (με δυνατότητα ανανέωσης). Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά και του Διοικητικού προσωπικού με το Καλλιτεχνικό προσωπικό του Φεστιβάλ. Ο ρόλος απαιτεί δημιουργικότητα, γνώση του κινηματογράφου, όραμα και δέσμευση στις αξίες της καινοτομίας, της συνεργασίας και της συμπερίληψης.
Οι βασικές αρμοδιότητες και υποχρεώσεις του/της Καλλιτεχνικού/ής Διευθυντή/ριας ορίζονται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ – ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ, (Π.Ο.Φ.Τ.Μ.Μ.) και όπως αυτός τροποποιήθηκε, στο ΦΕΚ Τεύχος B’ 2401/12.04.2023.
Βασικές Αρμοδιότητες
- Επιμέλεια και ανάπτυξη του ετήσιου προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων ειδικών δράσεων και παράλληλων εκδηλώσεων.
- Συνεργασία με δημιουργούς, επαγγελματίες του χώρου και οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Διασφάλιση της καινοτομίας και της υψηλής ποιότητας στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.
- Δημιουργία και συντονισμός προκριματικών επιτροπών επιλογής και κριτικών επιτροπών.
- Συνεργασία με τη διοικητική ομάδα για τον στρατηγικό σχεδιασμό, την προβολή και την ανάπτυξη του φεστιβάλ.
- Εκπροσώπηση του φεστιβάλ σε εκδηλώσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
- Υποβολή ετήσιου προγραμματισμού και απολογισμού στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Απαραίτητα Προσόντα
- Ακαδημαϊκά Προσόντα:
Ο/η κάθε υποψήφιος/α θα πρέπει να είναι κάτοχος πτυχίου Α.Ε.Ι. ή ισότιμου αναγνωρισμένου τίτλου της αλλοδαπής, να έχει άμεση σχέση με το χώρο του κινηματογράφου και αναγνωρισμένη παρουσία και έργο στο χώρο του πολιτισμού. Μεταπτυχιακός ή/και Διδακτορικός τίτλος θα συνεκτιμηθεί.
- Επαγγελματική Εμπειρία:
–Άμεση σχέση με τον χώρο του κινηματογράφου και αναγνωρισμένη παρουσία στον πολιτισμό.
–Τουλάχιστον πενταετής εμπειρία στην οργάνωση, επιμέλεια ή διαχείριση κινηματογραφικών παραγωγών, φεστιβάλ κινηματογράφου ή πολιτιστικών εκδηλώσεων, συμπεριλαμβανομένων ρόλων όπως σκηνοθέτης, παραγωγός ή καλλιτεχνικός επιμελητής.
–Εμπειρία σε διαχείριση καλλιτεχνικών οργανισμών ή στη διδασκαλία κινηματογραφικών τεχνών θα συνεκτιμηθεί.
- Γλωσσικές Ικανότητες:
–Άριστη γνώση της ελληνικής και αγγλικής γλώσσας.
– Γνώση επιπλέον ξένων γλωσσών θα συνεκτιμηθεί.
Προσωπικά Χαρακτηριστικά
- Δημιουργικότητα και όραμα για την ανάπτυξη του φεστιβάλ.
- Ικανότητα διαχείρισης προκλήσεων με επαγγελματισμό και ενσυναίσθηση.
- Δέσμευση στις αξίες της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της συνεργασίας.
- Ενθάρρυνση ενός θετικού, συνεργατικού και υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος.
- Εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες, με έμφαση στη συνεργασία με δημιουργούς, φορείς και κοινό, καθώς και στη δημόσια εκπροσώπηση του φεστιβάλ.
- Ικανότητα οικοδόμησης σχέσεων εμπιστοσύνης και αποτελεσματικής επικοινωνίας με συνεργάτες και ομάδες.
Αμοιβή Καλλιτεχνικού Διευθυντή
Η αμοιβή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή ορίζεται με σύμβαση έργου στις 30.000€, μικτές αποδοχές, ετησίως.
Διαδικασία Υποβολής Αίτησης
Οι ενδιαφερόμενοι/ες καλούνται να υποβάλουν τα εξής, έως 31 Ιανουαρίου 2025:
- Συμπληρωμένη Αίτηση Υποψηφιότητας (επισυνάπτεται), με τα πλήρη στοιχεία υποψηφίου/ας (σε μορφή pdf).
- Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα (σε μορφή pdf).
- Αντίγραφο πτυχίου Α.Ε.Ι. ή ισότιμου αναγνωρισμένου τίτλου της αλλοδαπής.
- Συνοδευτικά έγγραφα, εφόσον απαιτούνται (σε μορφή pdf).
- Δήλωση οράματος (500 – 700 λέξεις) για την καλλιτεχνική και στρατηγική ανάπτυξη του φεστιβάλ (σε μορφή pdf).
Διευκρινίσεις:
- Οι αιτήσεις υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά στο opencall@dramafilmfestival.gr με θέμα «Αίτηση για την Καλλιτεχνική Διεύθυνση – ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ υποψηφίου/ας».
- Οι αιτήσεις υποβάλλονται σε ένα ενιαίο αρχείο PDF μεγέθους έως 15mb. Σε ειδικές περιπτώσεις που το αρχείο ξεπερνάει το μέγιστο όριο μεγέθους, μπορεί να χωριστεί σε 2 ή περισσότερα email. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να αναφέρεται ο συνολικός αριθμός των email (π.χ. email 1 από 3, email 2 από 3 …)
- Η κάθε υποβολή, για να θεωρείται έγκυρη, θα πρέπει να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου, ο οποίος θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο email του αποστολέα, ως απάντηση στο email του/της υποψηφίου/ας.
- Τα περιεχόμενα του βιογραφικού σημειώματος, όπως και τα προσόντα, θα πρέπει να αποδεικνύονται με επίσημα έγγραφα ή βεβαιώσεις.
- Ημερομηνία και ώρα έναρξης υποβολών ορίζεται η ημερομηνία και ώρα δημοσίευσης της παρούσης και ως καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η 31 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 23:00:00. Ως χρονοσήμανση λαμβάνεται υπόψη η ημέρα και ώρα παραλαβής του email.
Διαδικασία Αξιολόγησης
Οι αιτήσεις θα μελετηθούν, θα αξιολογηθούν και θα ιεραρχηθούν από ανεξάρτητη Καλλιτεχνική Επιτροπή που απαρτίζεται από μέλη του καλλιτεχνικού και ακαδημαϊκού χώρου του κινηματογράφου και την Προϊσταμένη του Φεστιβάλ Δράμας. Η αξιολόγηση θα γίνει βάσει των προσόντων, της εμπειρίας, αλλά και του οράματός του/της εκάστοτε υποψηφίου/ας.
Η επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να επικοινωνήσει ή/και να ζητήσει επιπλέον διευκρινήσεις και στοιχεία, από τους υποψηφίους, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
Η γνωμοδότηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής θα επικυρωθεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Για απορίες ή διευκρινίσεις παρακαλούμε να επικοινωνείτε μόνο μέσω mail στο info@dramafilmfestival.gr
Πολιτιστικά
Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας: Αρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας
Published
4 εβδομάδες agoon
14 Ιανουαρίου 2025By
GoDrama
Η Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας Σας καλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας τις εκδηλώσεις του Συλλόγου μας:
- Στην Αρτοκλασία η οποία θα τελεστεί την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025, μετά την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, στη μνήμη του Νεομάρτυρα Αγίου Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις.
- Στην κοπή της καθιερωμένης βασιλόπιτας η οποία θα λάβει χώρα την ίδια ημέρα, Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025, και ώρα 11:30, στο Πολιτιστικό Κέντρο τής Ένωσης ”Το σπίτι του Ηπειρώτη” (Παγγαίου 1).
Πολιτιστικά
Ημερολόγιο 2025 με θέμα τους Αράπηδες Μοναστηρακίου
Published
1 μήνα agoon
26 Δεκεμβρίου 2024By
GoDrama
Μορφωτικός & Πολιτιστικός Σύλλογος Μοναστηρακίου Δράμας
Ο Μορφωτικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Μοναστηρακίου Δράμας εκδίδει για το έτος 2025 ημερολόγιο τοίχου με θέμα «Οι Αράπηδες Μοναστηρακίου στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΑΠΚ) της Ελλάδας».
Το Μοναστηράκι (Δράνοβο) βρίσκεται στα βόρεια της μεγάλης πεδιάδας και ημιορεινού χώρου που σχηματίζεται ανάμεσα στο Παγγαίο και το Φαλακρό.
Τα αρχαιολογικά ευρήματα καταγράφουν την πολιτιστική πορεία και ιστορία της Περιοχής. Η ιστοριογραφία εμπλουτίζεται με τα ευρήματα που έχουν προκύψει για την περιοχή του Μοναστηρακίου καθώς βρέθηκε στην καρδιά του χωριού προτομή ιματιοφόρου Διόνυσου.
Οι Μοναστηρακιώτες βιώνουν και συνεχίζουν να τελούν το έθιμο / δρώμενό τους, τους Αράπηδές τους αξιέπαινα μέχρι σήμερα, μάλλον από την ίδρυση της Κοινότητάς τους, η οποία ανάγεται στο πολύ μακρινό τους παρελθόν «ως έκφραση ψυχικής ανάγκης, και ως εκπλήρωση καθήκοντος προς την κοινωνική ολότητα…». «Κάνουμε τους Αράπηδες για το καλό και τη σοδειά μας … έτσι το βρήκαμε, έτσι το συνεχίζουμε…», η φράση που καταγράψαμε είναι μακρινός απόηχος, όταν προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε το ιστορικό παρελθόν τους.
Είναι ένα έθιμο με τη μορφή δρωμένου που οι ρίζες του μπορεί να χάνονται στα βάθη των αιώνων ή στην αχλή των μύθων, αλλά που οπωσδήποτε, έχουν αναφορά στη Διονυσιακή λατρεία, στη παράφορη έκφραση της ανθρώπινης φύσης.
Εμείς με τους Αράπηδές μας σεμνυνόμεθα ότι διασώζουμε αρχαιότατη παράδοση, σεβόμενοι την αρχέτυπη μορφή τους, που αντανακλά στο σύνολο των ήχων, του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος ως εμπειρία, γνώση και ταυτότητα.
Όταν, όμως, στις 6 Ιανουαρίου του 1976, ανήμερα των Θεοφανείων, «δεν χτύπησαν τα κουδούνια» και το χωριό «δεν γιόρτασε», επήλθε «βουβαμάρα», ήταν «σαν κηδεία». Τότε μερικοί φίλοι Μοναστηρακιώτες, αφουγκραζόμενοι τα αισθήματα των συγχωριανών, βάλαμε όρκο ζωής να σώσουμε τους «Αράπηδες», το έθιμό μας και έτσι ιδρύσαμε τον Μορφωτικό και Πολιτιστικό Σύλλογο Μοναστηρακίου, ο οποίος έχει την ευθύνη της διοργάνωσης με συναίνεση σύσσωμης της κοινότητας από τότε. Είναι γνωστή – θέλουμε να πιστεύουμε – η πολιτιστική και ιστορική παρουσία του συλλόγου μας από το 1977.
Για τους κατοίκους του Μοναστηρακίου οι Αράπηδες αποτελούν την κορυφαία κοινοτική έκφανση, συνάντηση, εκδήλωση – γιορτή, όπου συμπυκνώνεται ο τοπικός πολιτισμός τους στο διάβα του χρόνου. Οι αγωνίες των παλαιοτέρων «να μη χαθεί το έθιμο», «να σώσουμε τους Αράπηδές μας» δείχνουν ακριβώς τη σημασία που είχε και έχει στην αίσθηση της κοινής καταγωγής, της ιστορίας και της ταυτότητάς τους.
Οι παλιοί διασφάλισαν την παράδοσή μας με συνέπεια και λειτούργησαν ως «γέφυρα» με προσήλωση στις πατρογονικές μας αξίες και παραδόσεις. Τεράστια η συμβολή τους στη μεταφορά, τη μεταλαμπάδευση και διατήρηση της συνέχειάς μας αναλλοίωτα. Το πολιτιστικό αυτό «φορτίο» ως απόθεμα καλείται να το επωμιστεί η νέα γενιά, να το υπηρετήσει με αγάπη και σεβασμό και να του δώσει νέα εφόδια ώστε να το διαχειριστεί στο μέλλον με καλύτερες προϋποθέσεις.
Οι Αράπηδές μας είναι η ελπίδα και η ευνοϊκή εξέλιξη των πραγμάτων για τους κατοίκους και την κοινότητα. Είναι ευθύνη συνέχειας. Η κοινότητα του Μοναστηρακίου με το δρώμενο των Αράπηδων, τα ήθη και τα έθιμα, τη μουσική, τα τραγούδια και τους χορούς συνεχίζει την καθημερινή και την τελετουργική ζωή της, τις πρακτικές της στο χρόνο. Διαφυλάσσει έναν τρόπο ζωής και τις παραδόσεις παλαιότερων χρόνων. Βιώνει την ιστορία της. Έτσι οικοδομεί ένα αίσθημα επίγνωσης, σύνδεσης και συνοχής, που δημιουργεί μέσα στο χρόνο νέες συναρμογές.
Αν τηρήσουμε την παράδοση και βαδίσουμε σε χνάρια συνέχειας από γενιά σ’ άλλη γενιά και τα παραδώσουμε με περιεχόμενο, νόημα και ουσία, τότε θα βαδίζουμε σωστά στα βήματα που οι παλιοί θέσπισαν με τέχνη και σοφία.
Γι αυτό το λόγο η καταχώρηση των Αράπηδων με την Υ.Α. της ΥΠΠΟΑ Α.Π. 48388/07-02-2022 στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας έχει υψίστη σημασία, επειδή με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσεται σε Πανελλαδικό επίπεδο η μοναδικότητα και η αυθεντικότητα του δρωμένου μας, στο φυσικό του περιβάλλον και θεωρούμε ότι είναι η μεγαλύτερη ιστορική και πολιτιστική επιτυχία για την πολύπαθη και μαρτυρική περιοχή μας.
Διαισθανόμενοι και νιώθοντας τη μεγάλη αίσθηση ευθύνης για τη συνέχεια στη γενέτειρά μας πρωταγωνιστούμε με διάφορες ενέργειες και δράσεις να της δώσουμε μεγαλύτερο βάθος και διάρκεια.
Με αυτόν τον τρόπο επιλέξαμε να σας ευχηθούμε και φέτος Χρόνια Πολλά.
Σας ευχόμαστε ολόψυχα το 2025 να σας χαρίσει υγεία, ευτυχία και δημιουργικότητα.
Ο Πρόεδρος
Γιάννης Παπουτσής
Αναζήτηση στην Google
Αναζήτηση στο GoDrama



ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ εκλογών ΔΡΑΜΑΣ για Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ:

Νεκρός 25χρονος σε τροχαίο στο δρόμο Σέρρες-Δράμα

Πέτρος Τσολιάς – Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

Η εκπροσώπηση και η ορατότητα των γυναικών στις τέχνες και τον πολιτισμό

Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Σύμβουλοι στο Δήμο Δράμας για το 2025

Έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Νίκου στο Πολιτιστικό Κέντρο Ελευθερία

Κάθετα αντίθετος ο δήμαρχος Δράμας στις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ

Μανούσο άκουσε με..

Ο Δήμαρχος Δράμας στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ

Φεστιβάλ Δράμας: Ανοιχτή επιστολή προς την κινηματογραφική κοινότητα

Γιάννης Σακαρίδης: Με διώχνουν. Φεστιβάλ Δράμας: Θα κάνουμε διαγωνισμό

Ημερολόγιο 2025 με θέμα τους Αράπηδες Μοναστηρακίου

Διακοπή νερού σήμερα Δευτέρα 30/12 ,από τις 23:00 έως τις 06:00

Ο Τοίχος Καλοσύνης Δράμας: Χριστουγεννιάτικη Συλλογή 2024

Δράσεις για τη Διεθνή Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

Η Kourtidis Group αναγνωρίζεται ως “Great Place to Work” στην Ελλάδα

Παροχή κινήτρων για δύο θέσεις ιατρών στο Νοσοκομείο από τον Δήμο Δράμας

Προετοιμασία του Σχεδίου Ανάπτυξης της Π.Ε. Δράμας

Παίξε & Κέρδισε Δώρα – “Κυκλική Οικονομία”

Υποστήριξη και εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα Μνήμης και Άνοια

Πέτρος Τσολιάς – Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»

Ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή

Εξ αποστάσεως διαχειριζόμενων έξυπνων απινιδωτών Δήμου Δράμας

Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο της Θάσου

Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας: Αρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα για τον οδικό άξονα Δράμα – Καβάλα

Ρύθμιση οφειλών προς το Δήμος Δράμας

Διακοπή νερού σήμερα Δευτέρα 30/12 ,από τις 23:00 έως τις 06:00

Αντιδήμαρχοι και Εντεταλμένοι Σύμβουλοι στο Δήμο Δράμας για το 2025

Ημερολόγιο 2025 με θέμα τους Αράπηδες Μοναστηρακίου
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
top 30 ημερών
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago
Πέτρος Τσολιάς – Γενικός Διευθυντής κόμματος «ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ»
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago
Η Kourtidis Group αναγνωρίζεται ως “Great Place to Work” στην Ελλάδα
-
Πολιτιστικά4 εβδομάδες ago
Ανοιχτή πρόσκληση για την πλήρωση της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago
Υποστήριξη και εξυπηρέτηση ατόμων με προβλήματα Μνήμης και Άνοια
-
Πολιτιστικά4 εβδομάδες ago
Πανηπειρωτική Ένωση Ν. Δράμας: Αρτοκλασία και κοπή βασιλόπιτας
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago
Παίξε & Κέρδισε Δώρα – “Κυκλική Οικονομία”
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago
Προετοιμασία του Σχεδίου Ανάπτυξης της Π.Ε. Δράμας
-
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago
Παροχή κινήτρων για δύο θέσεις ιατρών στο Νοσοκομείο από τον Δήμο Δράμας