Connect with us

Πολιτιστικά

Δυο γυμνά άσπρα χέρια

Δημοσιεύθηκε

στις

Η κ. Μποτέλλη έχει δηλώσει για το έργο:

“Ένας μονόλογος με κοινωνικό περιεχόμενο, ένας ύμνος στη μητρότητα αλλά και την τέχνη, γιατί πιστεύω ότι η μητέρα είναι αυτή που μας δίνει την ζωή αλλά και η τέχνη είναι αυτή που κάνει την ζωή μας πιο ωραία, δίνει ποιότητα και φως στην ζωή μας».

Κριτική της παράστασης στη Θάσο από την κ. Σαπφώ Αγγελούδη – Ζαρκάδα στην proininews.gr

<<Σάββατο βράδυ στη Θάσο μετά από πολύ καιρό, και η πρόταση για μια παράσταση θεατρικού μονολόγου στο Καλογερικό του Λιμένα, κόντρα σε άλλη για φαγητό στο Καζαβήτι, προκρίνεται δύσκολα.

Όταν όμως συνηδητοποιούμε ποια ταλαντούχα ηθοποιός τον έγραψε, τον σκηνοθέτησε και χωρίς εισιτήριο, μας τον παρουσιάζει, συμφωνούμε όλες.
Η αίθουσα η γνωστή, το κοινό αρκετό, οι καρέκλες κρύες, το θορυβώδες κλιματιστικό ανταποκρίνεται δύσκολα, κι εμείς κουβεντολόι, γιατί έχουμε πολύ καιρό να συναντηθούμε. Εισέρχεται όμως η ηθοποιός, ζητά να κλείσει το μηχάνημα και η παράσταση ξεκινά, οπότε αλλάζουν τα πάντα.
Δεν υπάρχουν λόγια να σας μεταδώσω το βίωμα της βραδιάς.

Ένα μόνο θα πω, τέσσερα άτομα όλων των ηλικιών, με όλες τις αισθήσεις σε εγρήγορση παρακολουθήσαμε ένα εξωπραγματικό πλάσμα να μετασχηματίζεται μπροστά μας, σε άνδρα γυναίκα, παιδί μάνα, γιαγιά, παππού, να κλαίει -βουνό τα χαρτομάντηλα- και να γελά πραγματικά, καθώς μας παρουσίαζε το μεγαλείο των αισθημάτων της μητρότητας να κοντράρεται με τη μοναξιά μιας μεγάλης καλλιτέχνιδας.
Για ενενήντα λεπτά ξέχασα την κρύα καρέκλα και παρακολουθούσα άναυδη την ηθοποιό, ρουφώντας κάθε της λέξη, μην έχοντας χρόνο να δω ούτε τις αντιδράσεις της κόρης μου.

Γιατί τη θαύμασα πολύ για τον ανεπανάληπτο τρόπο που μεταπηδούσε από το κλάμα στο γέλιο, από τη χαρά στην απογοήτευση, ολομόναχη χωρίς τη βοήθεια σκηνικών, φωτισμού, μουσικής.

Με βοηθό μόνο το τραγούδι, καθώς μας τραγούδησε όπερα, κλασικά κομάτια, νανουρίσματα, για να κλείσει ιδανικά με το «Κέλομαι σε γoγγύλα», της Σαπφώς.
Χρειάστηκε χρόνος για να επιστρέψω στα καθ’ υμάς και να κοιτάξω επιτέλους την κόρη μου, τις ξαδέλφες μου. Όλες άφωνες, μαγεμένες, κλαμένες.
Περιμένοντας να τη συγχαρούμε δεν μπόρεσα να μη τη ρωτήσω, πώς είναι δυνατόν μετά από τέτοια παράσταση, να μην είναι εξουθενωμένη αλλά γαλήνια να συζητά μαζί μας;

Οφείλεται στην εκπαίδευση απάντησε. Διαφώνησα πλήρως, στο ταλέντο και στη μελέτη οφείλεται κ. Μποτέλη!
Φεύγοντας, ως όφειλα, χαιρέτησα και τον σύζυγο Μαργαρίτη Τζίμα -τον γνώριζα από παλιά ως δήμαρχο Δράμας- που τη φωτογράφιζε αθόρυβα. Και ο ίδιος, ως παλιός πολιτικός που υπηρέτησε σ’ όλα τα μετερίζια της πολιτικής άξιζε τον θαυμασμό μας, για τον αθόρυβο τρόπο που αποχώρησε από την πολιτική, γυρνώντας στο παλιό του επάγγελμα.

Και τώρα ανταποδίδει στην καλλιτέχνιδα σύζυγό του, την υποστήριξη που βίωσε προηγουμένως ως πολιτικός από αυτή….

ΤΑ ΕΥΣΗΜΑ ΣΤΗΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΜΕΛΙΝΑ ΜΠΟΤΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΕΡΟΧΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΝΟΛΟΓΟ «ΔΥΟ ΓΥΜΝΑ ΑΣΠΡΑ ΧΕΡΙΑ». ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ!>>

 

Πολιτιστικά

Σκέψεις για το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης. Άρθρο, της ηθοποιού Μελίνας Μποτέλλη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η γενιά μου, των 60+, έχει ευτυχώς πολλές  πολύ καλές και πολλούς πολύ καλούς ηθοποιούς. Οι λόγοι, που η γενιά μας έχει υψηλού επιπέδου εκπροσώπους, είναι:

1. Η ύπαρξη τότε πολύ λίγων αυστηρών δραματικών σχολών τριετούς φοίτησης, όπως η Δραματική του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού, του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν, του Πέλου Κατσέλη, του Γιώργου Θεοδοσιάδη κ.α., στις οποίες δίδαξαν ηθοποιοί θεμέλια του Εθνικού Θεάτρου, του Θεάτρου Τέχνης, του ”Ελεύθερου” Θεάτρου.

2. Η ύπαρξη  ”Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος”, που δεν επέτρεπε το ”ότι δηλώσεις είσαι”. Έπρεπε οπωσδήποτε να έχεις τελειώσει μια από αυτές τις σχολές, που επέβλεπε το ΥΠ.ΠΟ.

3. Το γεγονός πως στην επαγγελματική μας ζωή συνεργαστήκαμε με πολύ μεγάλους σκηνοθέτες-δασκάλους, σε έργα ιδιαίτερα σημαντικά και δοκιμαστήκαμε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου.

4. Παίξαμε δίπλα σε πρωταγωνιστές, πολύ μεγάλους ηθοποιούς προηγούμενων γενεών. Έτσι με τη διδασκαλία των σπουδαίων σκηνοθετών και την έμμεση διδασκαλία των μεγάλων ηθοποιών διαρκώς μαθαίναμε θέατρο. Καλό θέατρο.

5. Γίναμε γνωστοί στο θεατρόφιλο κοινό της χώρας μέσα από το υψηλής ποιότητας θέατρο. Η τηλεόραση ήρθε αργότερα, διότι προηγήθηκε η δοκιμασία και επιτυχία στο θέατρο.

6. Όταν πηγαίναμε να δούμε θέατρο, οι παραστάσεις ήταν καλές έως πολύ καλές, έως παραστάσεις ‘’σταθμοί’’ του ελληνικού θεάτρου. Αυτό μας έκανε να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι ηθοποιοί.

7. Γίναμε ηθοποιοί, διότι αγαπούσαμε το καλό θέατρο. Όχι για να γίνουμε διάσημοι ή αναγνωρίσιμοι. Γίναμε γνωστοί, διότι κοινό και κριτική και χώρος συναδέλφων μας ξεχώρισε ως καλούς ηθοποιούς.

Τώρα δυστυχώς σε όλα αυτά, που περιγράφω, επικρατεί το ακριβώς αντίθετο. Λυπάμαι βαθύτατα τα ταλαντούχα νέα παιδιά , που πιθανόν θα χαθούν μέσα στο πλήθος της μετριότητας.

Αυτοί είναι οι λόγοι , μαζί με το ότι ζήσαμε τους ‘’μύθους’’ όλων των Τεχνών της Ελλάδας, όπως τον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη, τον Τσαρούχη, τη Μελίνα, το Ρίτσο, τον Κατράκη, τον Κακογιάννη, τον Αγγελόπουλο και δεκάδες άλλους πραγματικά ΜΕΓΑΛΟΥΣ. Τους προλάβαμε ζωντανούς και ενεργούς. Δόξα τω Θεώ.

Μελίνα Μποτέλλη

ηθοποιός

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Ελευθερία Αρβανιτάκη & Ελεωνόρα Ζουγανέλη «Ξανά Μαζί»

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων – Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, ώρα 21.00

H συναυλία ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ της Ελ. Αρβανιτάκη- Ελ. Ζουγανέλη που δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί λόγω βροχής στις 30.8  ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ για την ΚΥΡΙΑΚΗ 8.9 στις 21:00 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων. Τα εισιτήρια που είχαν εκδοθεί ισχύουν κανονικά και θα μεταφερθούν αυτόματα στη νέα ημερομηνία. Αν κάποιος/α δεν επιθυμεί να την παρακολουθήσει, καλείται να επιστρέψει το φυσικό εισιτήριο στα σημεία φυσικής προπώλησης και να του επιστραφούν τα χρήματά του έως και την Τετάρτη 4.9.

Θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Υ.Γ. Οι κάτοχοι ονομαστικών προσκλήσεων του 67 Φεστιβάλ Φιλίππων καλούνται να δηλώσουν ξανά την πρόθεσή τους να τις χρησιμοποιήσουν έως την Τετάρτη 4.9, ενώ ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας θα γίνεται στην είσοδο του θεάτρου τη μέρα της συναυλίας.

Σας περιμένουμε για να γιορτάσουμε ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ το κλείσιμο του 67ου Φεστιβάλ Φιλίππων στο φυσικό του χώρο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 ώρες γραφείου.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Πανδραμινό Θρακιώτικο Αντάμωμα το Σάββατο 31 Αυγούστου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ο Λαογραφικός Συλλόγος Θρακιωτών Νεροφράκτη Δράμας το Σάββατο 31 Αυγούστου διοργανώνει για 15η συνεχόμενη χρονιά το Πανδραμινό Θρακιώτικο Αντάμωμα στις 20:30 μμ στον προαύλιο χώρο του πρώην δημοτικού σχολείου.

Την εκδήλωση θα καλύψει μουσικά το παραδοσιακό σχήμα ΕΒΡΙΤΙΚΗ ΖΥΓΙΑ.

Συμμετέχει ο πολιτιστικός σύλλογος “ΑΚΡΙΤΕΣ” Αλεξανδρούπολης.

Με τιμή το διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Πολιτιστικά3 μήνες πριν

Ο Κωνσταντίνος Αργυρός στη Δράμα την Τετάρτη 3 Ιουλίου στις 21:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Hellenic Train: Διακόπτονται τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Μια Βραδιά Γεμάτη Γεύσεις, Μουσική και Διασκέδαση στο Οινοποιείο Château Nico Lazaridi

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Σε περίοπτη θέση στο Δημαρχείο Δράμας και στην καρδιά μας η “Άννα Κορακάκη”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στη Δράμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Η Αναστασία Τόλιου υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Δόξας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Η υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη “έδιωξε” τις αντιπολιτεύσεις του Δήμου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Φωτιά στο Πανόραμα Δράμας – Επιχειρούν και εναέρια μέσα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Ανησυχία αν εργαστεί στη ΜΕΘ του νοσοκομείου 80χρονος συνταξιούχος γιατρός

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Φωτιά σε δασική έκταση στην περιοχή Σίτνα στη Δράμα – Επιχειρούν και τρία ελικόπτερα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» στη Δράμα

Πολιτιστικά2 μήνες πριν

Ηρακλής Μαινόμενος στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων την Τετάρτη 17 Ιουλίου

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Η Νατάσα Θεοδωρίδου την Τρίτη 23 Ιουλίου 2024 στην Καβάλα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Δοκιμαστική περίοδος μέχρι 21/7 για τα κοινόχρηστα ποδήλατα του Δήμου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Οι μεταγραφικές κινήσεις στην Δόξα μέχρι σήμερα

Πολιτιστικά2 ημέρες πριν

Σκέψεις για το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης. Άρθρο, της ηθοποιού Μελίνας Μποτέλλη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Σύσκεψη για τα δέντρα της Αγίας Βαρβάρας

Εκλογές 20194 ημέρες πριν

Άμεση αναστολή της συγχώνευσης και κατάργησης σχολείων

Εκπαιδευτικά7 ημέρες πριν

Εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφής σε Δημόσιο Ημερήσιο ή Εσπερινό ΕΠΑ.Λ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Μια Βραδιά Γεμάτη Γεύσεις, Μουσική και Διασκέδαση στο Οινοποιείο Château Nico Lazaridi

Πολιτιστικά7 ημέρες πριν

Ελευθερία Αρβανιτάκη & Ελεωνόρα Ζουγανέλη «Ξανά Μαζί»

ΕΛΛΑΔΑ7 ημέρες πριν

“Ο τόπος χρειάζεται αριστερή αντιπολίτευση, όχι ίντριγκες και ιδιοτέλεια

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Novoville, στον Δήμο Δοξάτου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

50ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή» στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Καταδίκη της Απειλής για Προσφυγή στη Δικαιοσύνη από τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Πανδραμινό Θρακιώτικο Αντάμωμα το Σάββατο 31 Αυγούστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Κική Παπαζώτου: Δημιουργία ΔΕΥΑ στο Δήμο Δοξάτου για την τακτοποίηση ημετέρων

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Εγγραφή αποφοίτων ΕΠΑ.Λ., Τ.Ε.Ε. Β’ κύκλου και Τ.Ε.Λ. σε Γ΄ εξάμηνο της Σ.Α.Ε.Κ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η αυθαιρεσία και η κατάχρηση εξουσίας δεν έχουν θέση στο Δήμο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ο Εμπορικός Σύλλογος Δράμας για την μεταφορά της Λαϊκής αγοράς

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών