Connect with us

Ενυπόγραφα

Εδώ το σινεμά δεν διασκεδάζει, παράγει Τέχνη

Δημοσιεύθηκε

στις

51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. `Εδώ το σινεμά δεν διασκεδάζει, παράγει Τέχνη`

Ενυπόγραφο Βασιλείου Πετρίνα

Σήμανε  και φέτος  η λήξη του φεστιβάλ  και ακόμα δεν κατάφερα να βρω τα λόγια που θα αντιπροσωπεύσουν, στοιχειωδώς έστω, την εμπειρία που για μία ακόμη χρονιά αποκομίσαμε όλοι όσοι βρεθήκαμε στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια αυτού.  Η διοργάνωση και φέτος φιλοξενούσε ως επί το πλείστον πολύ αξιόλογες κινηματογραφικές  παραγωγές, με αποτέλεσμα χρόνο με το χρόνο να ανεβάζει το  επίπεδό της . Η κουλτούρα, η έμπνευση και η δημιουργικότητα αποτελούν τον βασικό άξονα του αγαπημένου καθιερωμένου ετήσιου δεκαήμερου στη Θεσσαλονίκη.

Η αλήθεια είναι πως τη φετινή χρονιά το φεστιβάλ δεν έδωσε ισχυρό παλμό με τις  φαντασμαγορικές προβολές  στην πρόσοψη του κινηματογράφου «Ολύμπιον», ούτε με τις αφίσες που δεν κοσμούσαν παρά μόνο τους χώρους του φεστιβάλ, και γενικά τίποτα στην πόλη δεν πρόδιδε την διεξαγωγή του συγκεκριμένου πολιτιστικού φαινομένου. Δεν έχω την πολυτέλεια να γνωρίζω τον λόγο, για τον οποίο δε δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στη «φιγούρα» του φεστιβάλ, αλλά δεν το βρίσκω και μείζονος σημασίας. Αυτό που αποτελεί  αυτοσκοπό της διοργάνωσης (την προβολή καθ’ όλα  καλών ταινιών) επιτεύχθηκε και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.

Οι κατηγορίες στις οποίες ταξινομήθηκαν οι φετινές ταινίες του φεστιβάλ ήταν έξι, πέραν του διεθνούς και εγχώριου διαγωνιστικού.

1. Οι ¨ανοιχτοί ορίζοντες¨ , ενότητα που αναβιώνει μετά από μια διακοπή πέντε ετών, με διερευνητικό πνεύμα, θεματική τόλμη, εικαστική αρτιότητα και  πρωτοτυπία καθρεφτίζουν ένα ευάλωτο κομμάτι της κοινωνίας, όπως είναι οι έφηβοι και τα παιδιά.

2. Οι ¨ημέρες ανεξαρτησίας¨ με ιστορίες οικουμενικής απήχησης εκφρασμένες από τη νέα διεθνή ανεξάρτητη κινηματογραφική σκηνή, φιλοξενούσαν ρετροσπεκτίβα στην κινηματογραφική πορεία του Apichatpong Weerasethakul. Μία επιπλέον κατηγορία συμπεριλήφθηκε στην ενότητα αυτή με γενικό τίτλο: Νέοι σκηνοθέτες.

3. Οι  ¨Ματιές στα Βαλκάνια¨ που φιλοξενούν κάθε χρόνο τις σημαντικότερες βαλκανικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής και ειδικά στο 51ο φεστιβάλ φιλοξενούσαν αφιέρωμα στην περίφημη σχολή κινουμένων σχεδίων του Ζάγκρεμπ (παρακάτω δίνεται εκτενής περιγραφή για τη σχολή αυτή).

4. Τα  ¨Διεθνή Αφιερώματα¨ που κάθε χρόνο αναδεικνύουν την κινηματογραφική πορεία τεσσάρων σκηνοθετών, φέτος συμπεριέλαβαν τους εξής: Susanne Bier, Dorota Kedzierzawska, Mohamet Al-Daradji  και Werner Schroter.

5. Το ¨πειραματικό Φόρουμ¨  που αποτελείται από κινηματογραφικές μορφές συχνά αντιταγμένες στην πρακτική της επικρατούσας εμπορικής και «ντοκιμαντερίστικης» κινηματογραφίας, φέτος φιλοξενούσαν αφιέρωμα στον Martin Putz και στο αυστραλιανό πειραματικό σινεμά. Και

6. Οι ¨Ειδικές προβολές¨ (φέτος 12 ταινίες) που επιλέγονται με προσοχή, προκειμένου να αναδεικνύουν την ευαίσθητη πλευρά του κινηματογραφικού  οίστρου.

Σχετικά με τις ελληνικές ταινίες του φεστιβάλ και όχι μόνο

Παρακολουθώντας με μεγάλο ενδιαφέρον διάφορα κινηματογραφικά φεστιβάλ, καταλήγω, χωρίς καμία διάθεση κινδυνολογίας ή ισοπέδωσης,  στο συμπέρασμα, ότι ο ελληνικός κινηματογράφος είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο σε σχέση τουλάχιστον με τον ευρωπαϊκό   και τον βαλκανικό. Οι έλληνες σκηνοθέτες ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους για κάποιο λόγο αποκλίνουν από το σκοπό τους (δηλαδή τη δημιουργία μιας άρτιας τουλάχιστον ταινίας) με αποτέλεσμα να παράγουν  ένα άχαρο, άχρωμο, πρόχειρο,  παλιομοδίτικο(με την έννοια του ξεπερασμένου) επιτηδευμένο, αποτυχημένο συνήθως αποτέλεσμα. Στην καλύτερη περίπτωση οι ελληνικές ταινίες βλέπονται. Στη χειρότερη…. δε βλέπονται! Στο φετινό φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης το χάσμα επιπέδου μεταξύ ελληνικών και διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών ήταν αγεφύρωτο, καθώς οι δεύτερες ήταν μία προς μία μοναδικές και στην υπόθεση, και στη σκηνοθεσία, και στο cast των ηθοποιών, και στα νοήματα που διοχέτευαν στον θεατή.  Υστερούμε σίγουρα σε έμπνευση αλλά και σε εκλεπτυσμό.  Στις βραβευμένες  μικρού μήκους ταινίες digi του φεστιβάλ  Δράμας,  που προβλήθηκαν στα πλαίσια του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μια αξιόλογη αριθμητικά μερίδα από τους θεατές  έφυγαν στα μισά της προβολής.  Και έρχομαι να ρωτήσω «τι το αξιόλογο βρήκε η κριτική επιτροπή του φεστιβάλ της Δράμας στις ταινίες αυτές, και τις ανέδειξε; Τι, που αυτοί που αποχώρησαν από την προβολή (σχετικώς δικαιολογημένα κατ’ εμέ) δεν κατάφεραν να αντιληφθούν; ».  Η πρόχειρη αντιμετώπιση των κινηματογραφικών εγχώριων τεκταινόμενων είναι μία κατάσταση που λειτουργεί αμφίδρομα: από τους δημιουργούς στους κριτικούς και το αντίστροφο. Όσο αυτή διαιωνίζεται, αξιόλογες ελληνικές παραγωγές θα συναντούμε μόνο με τη μορφή έξαρσης (όπως το `Attenberg` της Αθηνάς Τσαγγάρη, όπως ο `Κυνόδοντας` του Γιώργου Λάνθιμου, κ.α.)

Ιδιαίτερη Μνεία

  • Φέτος, στα πλαίσια του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε μία πλήρη ρετροσπεκτίβα  του ταϊλανδού σκηνοθέτη  Apichatpong Weerasethakul.  Ο σκηνοθέτης αυτός θεωρείται φαινόμενου του art house  ασιατικού σινεμά. Στα δικά μου μάτια αυτό που ξεχώρισε την σκηνοθετική άποψη του Αpichatpong  είναι η παρατήρηση της εικόνας και η απόχρωση που αυτή λαμβάνει από εξωγενείς ή ενδογενείς  παράγοντες.  Δηλαδή, τα πλάνα του αποτελούν φωτογραφικά κάδρα, θα λέγαμε, τα οποία διανθίζονται από τα άτομα που μπαινοβγαίνουν στο χώρο και τον πλαισιώνουν, από τις φωνές, τις ομιλίες που ακούγονται ή από την φυσική φθορά που υφίσταται στη διάρκεια του χρόνου το συγκεκριμένο κάδρο.  Με τον τρόπο αυτό σχηματίζεται μια ταινία (μικρού ή μεσαίου μήκους) της οποίας το σενάριο/ υπόθεση και η σκηνοθετική του απόδοση είναι μία αρκετά εξεζητημένη, καλαίσθητη και μοναδική έκφραση.
  • Θα ήθελα να αφιερώσω μερικές γραμμές για να σχολιάσω την ταινία «Λυκόφως», η οποία προβλήθηκε στην κατηγορία special screenings. Η ταινία αυτή, σκηνοθετήθηκε από τον Gyorgy Feher το 1990 και αποτελεί την απάντηση σε αυτούς που, έχοντας συνηθίσει σε ταινίες με γρήγορες σκηνές και πυκνά νοήματα, δε δίνουν χώρο να κατανοήσουν  τη σκηνοθετική οπτική των  «περιττά- ξεχειλωμένων  σκηνών»  .  Πρόκειται για μια υπόθεση μυστηρίου, που παρακολουθείται με πλήρη κανονικότητα του χρόνου με άρτια σκηνοθετική επιμέλεια. Δεν υπάρχει ωραιοποίηση ούτε κόψιμο των σκηνών, με άμεσο συνεπακόλουθο την ταύτιση του θεατή με τον πρωταγωνιστή  και τον ολόπλευρο φωτισμό της υπόθεσης. Το cast των ηθοποιών είναι αμιγώς εξαιρετικό.
  • Η κατηγορία «Ματιές στα Βαλκάνια» φιλοξενούσε φέτος αφιέρωμα στη σχολή του Ζάγκρεμπ. Πρόκειται για την φημισμένη σχολή κινουμένων σχεδίων που δημιουργήθηκε στην Κροατία τη δεκαετία του 50΄, με βασικά χαρακτηριστικά τον λυρισμό, την έλλειψη διαλόγων, την έκφραση μέσα από τη μουσική και τους ήχους, την τολμηρή θεματική και τα στοιχεία avant garde. Ο πολυβραβευμένος καρτουνίστας της σχολής του Ζάγκρεμπ Dovnikovij Borivoj εμφανίστηκε στο φεστιβάλ και εισηγήθηκε ενός masterclass.
  • Το αμφιλεγόμενο… αριστούργημα (κατά τη γνώμη μου) της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, Attenberg, συμμετείχε στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ τόσο στο εγχώριο όσο και στο διεθνές.  Και στις δύο προβολές της ταινίας , οι κινηματογραφικές αίθουσες ήταν ασφυκτικά γεμάτες. Η σκηνοθέτης μέσα από μία μινιμαλιστική οπτική αναδεικνύει με περίτεχνο τρόπο τα νοήματα της ταινίας. Τα νοήματα αυτά αποτελούν τροφή για αυτοδιαχειριζόμενη σκέψη  αφήνοντας  περιθώριο στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία. Προσωπικά ένιωσα έναν καταιγισμό από μηνύματα σε ότι αφορά την ρευστότητα της ανθρώπινης συμπεριφοράς,  του εύπλαστου χαρακτήρα των ανθρώπων και της όψης των πραγμάτων αποσπασμένη από τα συμφραζόμενά της. Και οι τέσσερις πρωταγωνιστές είναι  φιγούρες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά  και  επικοινωνούν μεταξύ τους με έναν ξεχωριστό τρόπο. Τα λόγια σε αυτή την ταινία δεν αποτελούν τον μοναδικό τρόπο επικοινωνίας. Τα ταμπού σε αυτή την ταινία δεν αγγίζουν τους χαρακτήρες  στα πλαίσια της κοινωνίας (η επιτυχία της  ταινίας είναι ότι δεν παρουσιάζει εκφυλιστικά στοιχεία στον τρόπο που λειτουργούν οι πρωταγωνιστές)  . Μία μοναδική διάσταση της σχέσης μεταξύ πατέρα και κόρης , που σπάνια συναντά κανείς ακόμα και στο σινεμά,  ορθώνεται ως σύμβολο  σχέσης μεταξύ δύο ατόμων που λειτουργούν με ειλικρίνεια και απουσία κόμπλεξ. Τα θερμότερα συγχαρητήρια από μένα για την εκπληκτική ταινία με τα πολλαπλά εκπληκτικά νοήματα, τις εκπληκτικές ερμηνείες, την εκπληκτική μουσική  επένδυση  και την εκπληκτική (βεβαίως!!)  σκηνοθετική απόδωση.

Διαβάστε όλο το άρθρο
Advertisement

Ενυπόγραφα

Εγώ δεν κινδυνεύω, είχε υποκείμενα νοσήματα. Εμένα δεν θα μου συμβεί…

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Του Αντωνίου Δαρζέντα, Παιδίατρου

Το δελτίο έχει κρούσματα και θανάτους. “Ακόμα δύο συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους σήμερα. Ένας 60χρονος και ένας 75χρονος που έπασχαν από υποκείμενα νοσήματα”

Με την έλευση της πανδημίας και μετά το αρχικό σοκ αβεβαιότητας και ξαφνιάσματος η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει.
Ο μηχανισμός της άρνησης που συχνά λειτουργεί μέσα μας για να μετριάσει το άγχος του θανάτου δεν μένει πια στην είδηση. Ούτε στους αριθμούς των νεκρών. Μένει στη λέξη “υποκείμενα”. Έτσι κάποιοι από εμάς αυτοεξαιρούνται από το θανατικό.

Λένε από μέσα τους ” Καλά ΟΚ. Είχε υποκείμενα νοσήματα “. Και ταυτόχρονα ο ψυχολογικός μηχανισμός άμυνας, μας σιγοψιθυρίζει ” Εντάξει δεν κινδυνεύω. Δεν θα μου συμβεί ποτέ ”
Τι σημαίνουν όμως αυτά τα υποκείμενα;. Πρόκειται για ανθρώπους χαμένους ούτως ή άλλως;. Όντως τελικά κινδυνεύουν λίγοι;

Την απάντηση έδωσε πρόσφατα σε μια τεράστια και λεπτομερή μελέτη ο καθηγητής Andrew Clark του London School of Hygiene & Tropical Medicine που αυτός και και η ομάδα του μελέτησαν σε 188 χώρες ποιοι συνάνθρωποί μας κινδυνεύουν περισσότερο από κορονοϊό. Μελέτησαν δηλαδή πόσοι από εμάς έχουν υποκείμενα νοσήματα και εξαιτίας αυτών βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.
Η δημοσίευση έγινε στο Ιατρικό περιοδικό Lancet Global Health.

Τα νοσήματα λοιπόν που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο από τον κορονοϊό είναι κυρίως ο σακχαρώδης διαβήτης, η χρόνια νεφρική νόσος, η παχυσαρκία, η υπέρταση, οι καρδιοπάθειες, η χρόνια αναπνευστική νόσος αλλά και άλλα λιγότερο συχνά.
Τα νοσήματα αυτά αυξάνουν την πιθανότητα να νοσηλευτεί καείς κατά 6 φορές και την πιθανότητα να πεθάνει κατά 12 φορές.

Η πιθανότητα λοιπόν να έχει κάποιος μία ή παραπάνω υποκείμενη νόσο είναι περίπου 10 % για την ηλικία των 25 ετών, 33 % για την ηλικία των 50 ετών και 66 % για την ηλικία των 70 ετών. Στον συνολικό πληθυσμό της γης 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν υποκείμενα νοσήματα που τους κάνει ευάλωτους στον κοροναϊό.

Το 22 % όλων των ανθρώπων της υφηλίου ανεξαρτήτως ηλικίας. Και αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στις γερασμένες χώρες όπως η Ελλάδα. Δηλαδή 1 στους 4 Έλληνες σχεδόν. Σχεδόν 2,5 εκατομμύρια.

Μην ξεχνάμε κάτι λοιπόν. Ο θρίαμβος της ιατρικής τα τελευταία χρόνια ακριβώς εκεί έγκειται. Έχει δώσει ποιοτικά και πολλά χρόνια στους ανθρώπους με ” υποκείμενα νοσήματα”
Ας κοιτάξουμε γύρω μας και ας συνειδητοποιήσουμε ότι είναι σίγουρο πως αν δεν είμαστε εμείς, έχουμε οπωσδήποτε δίπλα μας έναν αγαπημένο μας άνθρωπο που κινδυνεύει.

Οι άνθρωποι με τα υποκείμενα νοσήματα δεν είναι άνθρωποι που κρατάμε με το ζόρι στη ζωή. Ούτε άνθρωποι που θα πέθαιναν το επόμενο έτος, όπως πολύ κυνικά ακούσαμε από κάποιους.

  • Είναι ο πενηντάρης ξάδερφος μας που έχει υπέρταση και δεν το ξέρει
  • Είναι το παιδί που μόλις τελείωσε τις χημειοθεραπείες για τη λευχαιμία του
  • Είναι ο θείος μας που έχει κοιλίτσα και ζάχαρο.
  • Είναι η μητέρα μας που πάει στο φαρμακοποιό της γειτονιάς της και του λέει “πάρε μου λίγο την πίεση γιε μου γιατί νιώθω μια κομμάρα “

Αυτά είναι τα υποκείμενα. 1 στους 4 γύρω μας.
Κι εάν όχι εμείς αυτή τη στιγμή, ίσως εμείς σε δέκα χρόνια.
Και εάν όχι εμείς, σίγουρα κάποιος μέσα στην οικογένεια μας.
Ένας στους τέσσερις έχει “υποκείμενα”.
Ας μην συμπεριφερόμαστε και οι υπόλοιποι τρεις στους τέσσερις ως “υποκείμενα”.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Ενυπόγραφα

Aν σε κυριεύει η ανησυχία και δε σε πιάνει ο ύπνος το βράδυ…

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

6 πράγματα να κάνεις και 4 να μην κάνεις αν σε κυριεύει η ανησυχία και δε σε πιάνει ο ύπνος το βράδυ

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΛΑΜΟΥΡΗΣ on 6 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2020

Σου έχει τύχει να είσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι και να μη σταματάς να σκέφτεσαι κάτι που σε απασχολεί. Να μη σε παίρνει ο ύπνος αλλά να μην μπορείς να σταματήσεις κιόλας;

Ή μπορεί να ξυπνάς στη μέση της νύχτας και να συμβαίνει το ίδιο και μετά από λίγο αρχίζεις και ανησυχείς όχι για το πρόβλημα το ίδιο, αλλά για το γεγονός ότι δε σε παίρνει ο ύπνος. Οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις δίνουν τη θέση τους στο άγχος.

«Πότε θα κοιμηθώ;»

«Έχω να πάω στη δουλειά αύριο. Πώς θα σηκωθώ; Πρέπει να κοιμηθώ ΤΩΡΑ!»

Και έτσι μπαίνεις σε ένα φαύλο κύκλο, όπου όσο περνάει η ώρα αγχώνεσαι όλο και παραπάνω και αυτό το άγχος δε σε αφήνει να κοιμηθείς, οπότε αγχώνεσαι ακόμα παραπάνω, κοκ.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις αυτές τις σκέψεις που σου στερούν τον ύπνο;

Πριν το πως το γιατί

Πριν όμως αναλύσω το πώς μπορείς να το καταφέρεις είναι σημαντικό να κατανοήσεις το γιατί πρέπει να το κάνεις.

Η κακή ποιότητα ύπνου έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην πνευματική μας υγεία. Πχ πέρα από το ότι μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει και σε διαβήτη, σε μικρότερη διάρκεια ζωής και γενικώς είναι κάτι το οποίο είναι επιτακτικό να φροντίσουμε καθώς επηρεάζει πολλές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Τώρα αν αυτό σε άγχωσε ακόμα παραπάνω, το καταλαβαίνω. Όμως υπάρχει λύση.

Τι να μην κάνεις

Το να αναπαραγάγεις σκέψεις είναι μια μορφή γνωστικής εγρήγορσης. Το μυαλό σου τρέχει και δεν μπορείς να το σταματήσεις. Πρώτα είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι να μην κάνεις σε αυτές τις περιπτώσεις.
Καλό θα είναι να αποφεύγεις τα παρακάτω τέσσερα πράγματα:

  1. Μην ανοίξεις το κινητό σου

Μη χρησιμοποιείς το κινητό σου για να σερφάρεις ή να διαβάσεις νέα. Το φως από την οθόνη του σε κρατάει ξύπνιο. Μειώνει την μελατονίνη, την ορμόνη που σε κάνει να νυστάζεις. Τα κινητά φτιάχτηκαν για να μας κρατάνε κολλημένους στην οθόνη. Όχι για να μας κοιμίζουν. Άφησε το σε άλλο δωμάτιο πριν ξαπλώσεις.

  1. Μη βλέπεις τηλεόραση

(για τους ίδιους λόγους).

  1. Μην εργάζεσαι

Και πάλι δραστηριοποιείται ο εγκέφαλος και είσαι σε εγρήγορση.

  1. Μην προσπαθείς να καταπνίξεις τις ανησυχίες σου

Μην προσπαθείς να καταπνίξεις τις ανησυχίες σου πριν πας για ύπνο. Έρευνες έχουν δείξει ότι το να προσπαθούμε να καταπνίγουμε τις σκέψεις μας έχει το ανεπιθύμητο αποτέλεσμα της αυξημένης γνωστικής δραστηριότητας (Harvey & Greenall, 2003).

Τι να κάνεις

Αν οι σκέψεις αρχίσουν και σε κυριεύουν το βράδυ, τότε δοκίμασε μια από τις ακόλουθες τεχνικές.

  1. Πάρε απόφαση ότι μπορεί να μη κοιμηθείς γρήγορα.

Δεν πειράζει. Ανησυχείς πολύ μέσα στη νύχτα, αλλά ξεχνάς, λόγω του άγχους, ότι μάλλον σου έχει ξανασυμβεί και κάπως τα κατάφερες την επόμενη μέρα. Αποδέξου την κατάσταση αντί να την παλεύεις. Αυτό περιέργως θα σε ηρεμήσει πολύ πιο γρήγορα, αφού θα διώξεις το άγχος ότι ΠΡΕΠΕΙ να κοιμηθείς.

  1. Διάβασε ένα χαλαρωτικό βιβλίο

Θα αποσπάσεις έτσι την προσοχή του εγκεφάλου σου. Θα χρειαστεί να συγκεντρωθείς και αυτό θα σε κουράσει.

  1. Κάνε διαλογισμό

Άφησε το δωμάτιο και πήγαινε κάπου ήσυχα για να κάνεις διαλογισμό. Ο διαλογισμός είναι μια πολύ απλή εστίαση στην αναπνοή (ή όπου αλλού) που έχει σαν στόχο να κουράσει το μυαλό. Το μυαλό κουράζεται (κι εσύ κοιμάσαι) όταν προσπαθεί να εστιάσει κάπου. Όχι όταν το αφήνεις ελεύθερο να τρέχει όπου θέλει. Παραθέτω έναν απλό και σύντομο δικό μου διαλογισμό παρακάτω. Όταν κάνεις διαλογισμό χρειάζεται να ακολουθείς τις οδηγίες του, όμως. Αν μόνο τον ακούς δε γίνεται δουλειά.

  1. Κούρασε το μυαλό σου

Μια άλλη ιδέα είναι καθώς ξαπλώνεις να πάρεις ένα δρόμο (πχ από το σπίτι στη δουλειά, ή όποια άλλη διαδρομή θέλεις) και να τον περπατήσεις (ή να τον οδηγήσεις) με το μυαλό σου ανακαλώντας όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς. Όταν φεύγει η προσοχή σου, απλά την επαναφέρεις στο σημείο που ήσουν. Ή μπορεί να παίξεις μια ταινία ή σειρά στο μυαλό σου, καρέ-καρέ. Ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να σκεφτείς που αναγκάζεις το μυαλό σου να παραμένει εστιασμένο.

  1. Κάνε μια άσκηση σάρωσης σώματος

Άρχισε να εστιάζεις την προσοχή σου σε ένα σημείο του σώματός σου τη φορά. Πχ αρχίζεις και εστιάζεις στην πρώτη αναπνοή στα δάχτυλα του αριστερού ποδιού, μετά στην επόμενη στην αριστερή σου γάμπα, αριστερό γόνατο, κοκ. Μέχρι το κεφάλι. Αυτό κουράζει τον εγκέφαλό σου και θα κοιμηθείς ευκολότερα.

  1. Κάνε διατάσεις

Σήκω και κάνε λίγες ελαφρές διατάσεις προσέχοντας όσο μπορείς, την κάθε σου κίνηση καθώς τις κάνεις. Θυμήσου. Η συνειδητή εστίαση της προσοχής κουράζει το μυαλό.

Ό,τι και αν επιλέξεις να κάνεις να περιμένεις ότι το μυαλό σου θα τρέχει διαρκώς αριστερά δεξιά. Δεν πειράζει. Είναι φυσιολογικό. Κάθε φορά που αντιλαμβάνεσαι ότι ξέφυγε η σκέψη την επαναφέρεις με ευγένεια και αποφασιστικότητα. Μην μαλώνεις τον εαυτό σου.

Συμπέρασμα

Είναι βασανιστικό να μην μπορείς να κοιμηθείς το βράδυ. Να στριφογυρίζεις στο κρεβάτι και το μυαλό σου να τρέχει και να μην μπορείς να το σταματήσεις. Επιπλέον είναι επικίνδυνο για την υγεία σου.

Όπως διαρκώς γράφω στα άρθρα μου και στα βιβλία μουη αλλαγή χρειάζεται ανάληψη ευθύνης της κατάστασης και συνειδητή δράση από μέρους σου. Αλλιώς δε γίνεται.

Εστίασε την προσοχή σου με όποιον τρόπο εσύ θεωρείς ότι σε βολεύει καλύτερα και κούρασε το μυαλό σου. Ανέλαβε εσύ τα ηνία του.

Δε σου αξίζει να ταλαιπωρείσαι. Φρόντισε τον ύπνο σου και κάνε δώρο στον εαυτό σου την πολύτιμη ξεκούραση που τόσο έχει ανάγκη.

Όνειρα γλυκά!!

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Ενυπόγραφα

Η Δράμα μικρογραφία, γράφει η Νόπη Χατζηιγνατιάδου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η Δράμα μια μικρογραφία της χώρας. Η Ελλάδα, πλέον, μια μικρογραφία  του κόσμου.

Η Δράμα, μια πόλη νεκρή, εδώ και χρόνια με ασθενική οικονομία, ενώ ακολουθεί  το δεύτερο μεγάλο κύμα. Τα καταστήματα κλείνουν την ώρα που πρέπει να κλείνουν. Πόσα καταστήματα ακόμα θα κλείσουν;

Τα καταστήματα λουκέτο, μαζί  και τα στόματα.

  • Σιώπα.
  • Δε μας αφορά.
  • Πάνω από όλα η υγεία.
  • Για τη δημόσια υγεία, για το καλό μας.

 Σιώπα. Κανείς δεν ακούγεται κάτω από τα προσωπεία και τις μάσκες. Όλοι ανέκφραστα όμοιοι. Πετύχαμε, φυσικά, το ακατόρθωτο. Ας μη μας αδικούμε. Συμμορφωθήκαμε κι ας προσάπτουν ευθύνες οι υπεύθυνοι στους ανεύθυνους κι οι ανεύθυνοι στους υπεύθυνους.

Συνετιστήκαμε κι ας συνεχίζουν οι δάσκαλοι να χτυπούν τον μαυροπίνακα με το δάχτυλο. Μάθαμε το μάθημα και την αλφαβήτα. Μάθαμε κυρίως να πλένουμε σχολαστικά και επίμονα τα χέρια και τις επιφάνειες.  Μάθαμε ότι αλλάζουν  τα  δέρματα, τα  πρόσωπα, οι σχέσεις, η πόλη. Εμπεδώσαμε, με επίπονη επανάληψη,  πως η ανθρώπινη επαφή, οι χειραψίες, οι αγκαλιές σκοτώνουν.

Αντίθετα, οι αποστάσεις και η ανθρωποφοβία σώζουν.  Μάθαμε, ακόμα,  να στιγματίζουμε τον νέο, γιατί είναι ανώριμος, ανεύθυνος  και επικίνδυνος. Μάθαμε να απομονώνουμε τον υπερήλικα,  για τη δική του, πάνω από όλα,  προστασία.  Μάθαμε να αποκλείουμε κοινωνικά εκείνον που ασθενεί κι εκείνον που έρχεται από άλλη χώρα ή πόλη. Για την υγεία. Μοναξιά, ψυχασθένειες κι αντιφάσεις.

Μάθαμε; Μάθαμε ότι είμαστε κρίκοι της μεγάλης και εύθραυστης αλυσίδας του κόσμου; Εκείνης της αλυσίδας  που περνά απ’ τις γειτονιές μας, από όλα τα μαγαζιά της πόλης, απ’ το σπίτι και απ’ το τραπέζι σου;  Οι κρίκοι συνηθίζεται να σπάνε, αρκεί να αντικαθίστανται. Οι αλυσίδες σκουριάζουν; Εξαρτάται απ’ το υλικό τους.  Στασιμότητα με αντισηπτικές διχοτομίες; Μηδενική κοινωνική και οικονομική πρόοδος;  Κάποια ουσιαστική εξέλιξη;  Μετάβαση, ίσως.

Η Δράμα μικρογραφία. Οι άνεργοι νέοι αυξάνονται. Θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο; Η Δράμα βαλτώνει…κι εμείς, μαθητούδια, ακολουθούμε χαμένοι , γιατί φοβόμαστε  να πεθάνουμε, ενώ έχουμε ήδη πεθάνει; Το πιο σημαντικό,  να νιώθω. Να νιώθουμε την ατομική ευθύνη, αρκεί . Πάνω από όλα η υγεία.

Τα καταφέραμε ως εδώ; Αξίζουμε επαίνους και τα καλύτερα, ίσως. Συγχαρητήρια. Κράτα αποστάσεις και σιώπα.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Πωλείται οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο

Πωλείται οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο σε πολύ καλή περιοχή στην Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ώρες πριν

67 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της πανδημίας (20/10/2020)

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ένας 75χρονος από το Νευροκόπι κατέληξε σήμερα 24/9 από κορονοϊό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Νέος θάνατος, 79χρονης, από το Νευροκόπι με υποκείμενα νοσήματα

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Υπό κατάληψη σήμερα τα μισά Γυμνάσια και Λύκεια της Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Σχολή Κινηματογράφου στη Δράμα – Επίσημες ανακοινώσεις

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με κρούσμα στην Π.Ε. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Κορονοϊός: 2 κρούσματα στη Δράμα, 269 στην Ελλάδα στις 28/09/2020

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Όψεις Βουλγαρικής κατοχής στην Ανατολική Μακεδονία, 1916 – 1918

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Κορονοϊός: 2 κρούσματα στη Δράμα στις 08/10/2020, 436 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Κορονοϊός: Ένα νέο κρούσμα στη Δράμα 354 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δημιουργία τουριστικού οργανισμού με χρηματοδότηση από το LEADER

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Συνελήφθη σε οικισμό της Δράμας 1 άτομο για κατοχή ναρκωτικών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ονειρούπολη 2020 – 2021 Μια Ονειρούπολη «υπό κατασκευή»!!!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Εισαγωγή στο νοσοκομείο αναφοράς 57χρονου από Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

09/10/2020 Κορονοϊός: 2 νέα κρούσματα στη Δράμα, 391 στην Ελλάδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ώρες πριν

Κορονοϊός: Ξε… φεύγουμε, 667 κρούσματα στην Ελλάδα, 2 στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ώρες πριν

Έκλεισε το Ωδείο Δράμας λόγω κρούσματος κορονοϊού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ώρες πριν

67 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της πανδημίας (20/10/2020)

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ12 ώρες πριν

Αντιδράσεις για ενδεχόμενη αναστολή λειτουργίας του Τελωνείου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ12 ώρες πριν

Δράμα: Σύλληψη για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών

Εκπαιδευτικά2 ημέρες πριν

Μαθητής κρατείται 4 ημέρες στη ΓΑΔΑ και δικάζεται για κακούργημα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Κορονοϊός: 2 κρούσματα στη Δράμα, 438 νέα στην Ελλάδα (18/10/2020)

ΕΛΛΑΔΑ4 ημέρες πριν

Χωρίς κρούσμα η Δράμα. Ξεπεράσαμε το φράγμα των 500 κρουσμάτων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

15/10/2020 Κορονοϊός: 1 κρούσμα στη Δράμα, 453 στην Ελλάδα, 13 θάνατοι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Υποβάθμιση των Δημοτικών Συμβουλίων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Σεβόμαστε ότι βιώνουν το πολιτικό τους τέλος, δεν ασχολούμαστε άλλο μαζί τους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Σύσκεψη Κ.Ο. της Ν.Δ. από την ΑΜΘ και του κ. Μέτιου με τον Πρωθυπουργό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Aπεργιακή συγκέντρωση στην πύλη του Γ.Ν. Νοσοκομείου Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Θ. Ξανθόπουλος: Καμία προστασία πλέον στην α΄ κατοικία

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Ένωση Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας – ΑΜΘ

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών

error: Content is protected !!