Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Για τη “σιδηρoδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό τη Δράμας

Published

on

Αρθρο του Θεόφιλου Ξανθόπουλου, βουλευτή Δράμας και τομεάρχη Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την “σιδηροδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό της Δράμας

ΩΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Τον δημόσιο διάλογο της περιοχής μας απασχολεί η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Αφορμή αποτέλεσε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από πλευράς Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία απόφαση αναζωπύρωσε την συζήτηση. Αυτό όμως που τροφοδότησε επί πλέον τον διάλογο είναι η επιστολή του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κ. Μπλούχου, ο οποίος υπερασπιζόμενος την Κυβερνητική Επιλογή και την Απόφαση της Περιφέρειας αρκείται σε απλές διαπιστώσεις και παραινέσεις ψυχολογικού περιεχομένου.

Με τη σειρά μου οφείλω να παρέμβω στον διάλογο αυτό και να καταθέσω την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για ένα μείζον θέμα, στο οποίο κρινόμαστε, και μάλιστα σκληρά, ΟΛΟΙ!

Είναι δεδομένο ότι η υφιστάμενη χάραξη και η σιδηροδρομική γραμμή δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι, φυσικά και η Πολιτεία. Ωστόσο, ο Ο.Σ.Ε. το μόνο πράγμα που εξήγγειλε μέχρι το 2016 ήταν ένας προαστιακός της Θεσσαλονίκης μέχρι την Αμφίπολη και δυνητικά μέχρι Καβάλα και μάλιστα διερχόμενος βόρεια των λιμνών. Αυτό γινόταν από τις αρχές του 21ου αιώνα συνήθως στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε., που ενδεχομένως να προέκυψε από κάποιες μελέτες σκοπιμότητας, ήταν η κατασκευή μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα κατέληγε στους Κήπους του Έβρου με προοπτική στη συνέχεια να συνδεθεί με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που βρισκόταν ήδη στην Ραιδεστό, νέο και ηλεκτροκίνητο δίκτυο και να καταλήξει στην Κων/πολη. Για τον σκοπό αυτό είχαν ανατεθεί ακόμη από τα τέλη του 20ου αιώνα μελέτες στην Περιφέρεια της Ηπείρου, οι οποίες βρίσκονται ημιτελείς και αναξιοποίητες στα αρχεία του Ο.Σ.Ε..

Η πρώτη φορά που ανατέθηκε και πληρώθηκε αργότερα μελέτη χάραξης νέας γραμμής ανατολικά της Θεσ/νίκης ήταν το 2016. Η μελέτη προέκρινε την προτεινόμενη χάραξη. Και επ’ αυτής ουδεμία διαβούλευση έγινε παρά μόνον γνωμοδοτήσεις κι αυτές μόλις τους τελευταίους μήνες. Πάνω από 20 φορείς, κυρίως υπηρεσίες, εξέφρασαν άποψη επί των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης και έχουν ήδη γνωμοδοτήσει αρνητικά μερικές εξ αυτών, όπως η υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που απέρριψε την χάραξη, η οποία διέρχεται από 19 αρχαιολογικούς χώρους και 4 περιοχές NATURA χωρίς όμως οι αποφάσεις των φορέων αυτών να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα.

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε κατάργηση σιδηροδρομικών σταθμών μετατρέποντάς τους σε ταβέρνες ή αφήνοντάς τους να πυρποληθούν και να καταρρεύσουν (βλέπετε Παρανέστι και Πλατανιά), η νέα χάραξη προβλέπει 8 νέους σταθμούς και δύο στάσεις σε μήκος 155 χιλιομέτρων ανατολικά της Θεσ/νίκης. Επομένως, μια στάση ανά 15 χιλιόμετρα. Τίποτε πιο ξεκάθαρο από έναν ήδη εξαγγελθέντα προαστιακό Θεσσαλονίκης Και φυσικά κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει προαστιακός της Θεσσαλονίκης για να αξιοποιηθεί και το θαλάσσιο τουριστικό μέτωπο της συμπρωτεύουσας, αλλά όχι σε βάρος της τοπικής και εθνικής οικονομίας με την αποκοπή των Νομών Σερρών και Δράμας από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναφέρεται ο κος Μπλούχος στην ανάγκη να συνδεθούν μεταξύ τους τα λιμάνια Θεσ/νίκης – Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Ποιος και πότε το αμφισβήτησε; Αναφέρθηκε επίσης στο ανάγλυφο και στο υψηλό κόστος που θα είχε μια άλλη διαδρομή που θα περιλάμβανε την Δράμα και τις Σέρρες, η οποία δεν θα είχε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη ταχυτήτων 200 χιλ./ώρα και επίσης θα είχε μεγάλο κόστος με κατασκευές γεφυρών και σηράγγων.

Επί όλων των παραπάνω επιχειρημάτων αξίζει να πούμε τα εξής:

Εδώ και μήνες έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόταση για άλλη χάραξη ενός νέου και σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα διέρχεται από όλες τις πόλεις της Βορειοανατολικής Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξ/πολη). Η πρόταση της αυτοδιοικητικής παράταξης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια με επικεφαλής τον Κ. Κατσιμίγα. Η πρόταση αυτή παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση το περασμένο καλοκαίρι στο θεατράκι της Αγ. Βαρβάρας και αντιμετωπίσθηκε πολύ θετικά από πλήθος θεσμικών και μη, οι οποίοι και την παρακολούθησαν.

Η εναλλακτική πρόταση αυτή διαφέρει από την πρόταση του Ο.Σ.Ε., μόνο για το κομμάτι από την Θεσ/νικη (σταθμός Νέας Φιλαδέλφειας) μέχρι τον Αμυγδαλεώνα.

Η λοιπή διαδρομή είναι ίδια. Επομένως και με τις δύο προτάσεις εξυπηρετούνται όλα τα λιμάνια. Η διαδρομή από Σέρρες και Δράμα έχει το ίδιο μήκος από την προτεινόμενη από τον Ο.Σ.Ε. μέσω Αμφίπολης και με κάποιες παραλλαγές μπορεί να είναι και κατά τι μικρότερη. Η διαδρομή από Σέρρες, Δράμα, διέρχεται από πολύ καλύτερο γεωλογικό περιβάλλον.

Το ασβεστολιθικό με κρυσταλλοσχιστώδη πετρώματα βουνό του Βερτίσκου είναι πιο ασφαλές για όδευση ή και διατήρηση από το ανάγλυφο της περιοχής της Ασπροβάλτας, όπου όλοι θυμόμαστε τις κατολισθήσεις και τις καθυστερήσεις στην παράδοση της οδικής Εγνατίας ανάμεσα στην Ρεντίνα και την Αμφίπολη. Με την διέλευση από Σέρρες και Δράμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χώρος από την παλαιά γραμμή (μεταξύ Σερρών και Δράμας) όχι η ίδια η γραμμή, προκειμένου να υπάρξουν λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη αφαίρεση γεωργικής γης.

Με μια προσεκτική ανάλυση του ανάγλυφου διαπιστώνεται ότι η γεωμετρία της γραμμής θα μπορούσε να είναι και καλύτερη από ότι η προτεινόμενη νότια των λιμνών, όπου η όδευση θα πρέπει να αποφύγει αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές NATURA, αλλά και δεδομένα σημεία κατολισθήσεων. Επίσης η όδευση στην Πιέρια κοιλάδα πρέπει να γίνει σε επίχωμα προκειμένου να γίνουν ανισόπεδες διασταυρώσεις και ιρλανδικές διαβάσεις για την διέλευση οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων αλλά και της πανίδας. Αυτό σημαίνει την δημιουργία τεράστιων δανειοθαλάμων και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στην αξιοποίηση της γραμμής για τουριστικούς λόγους δεν αντέχει σε λογική κριτική, μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις θυμίζει. Δυστυχώς δεν βρισκόμαστε στην Ελβετία. Η μόνη αξιοποιήσιμη γραμμή για τουριστικούς λόγους είναι η γραμμή μεταξύ Παρανεστίου και Τοξοτών, αλλά ας κρίνει ο καθένας μας κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει την οικονομία της περιοχής.

Η υφιστάμενη γραμμή του 1890 είναι απαξιωμένη για τρεις απλούς λόγους: α) κάνει μια μεγάλη διαδρομή από Δοϊράνη εφαπτόμενη στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία, β) η γεωμετρία της δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων όσο και αν βελτιωθεί το τροχαίο υλικό και γ) δεν μπορεί να περιφραχθεί, διότι θα διακόψει την κυκλοφορία της πανίδας ενώ έχει συνεχείς ισόπεδες διασταυρώσεις. Κάθε επιχείρημα για αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής είναι έωλο. Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς περίφραξη και ανισόπεδες διασταυρώσεις, δεν υπάρχει.

Η δυναμική που θα δημιουργηθεί εάν βρεθούν έξι πόλεις σε έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα συμπεριλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της Α.Μ.Θ. είναι ασύλληπτα μεγάλη, τόσο που η προοπτική της τρομάζει το πανίσχυρο οικονομικό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Οι πόλεις αυτές, οι οποίες θα απέχουν λίγα λεπτά η μία από την άλλη, θα δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό και αυτόνομο οικονομικό πόλο, που μπορεί να αξιοποιήσει το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα της Βορειανατολικής Ελλάδας, αυτό της διασυνοριακότητας, ενώ όλες οι συνδεόμενες πόλεις θα αποτελούν την ενδοχώρα κάθε πόλης ξεχωριστά.

Τα περί καθέτων σιδηροδρομικών αξόνων από Αμυγδαλεώνα ή Αμφίπολη προς Δράμα, δυστυχώς δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Πρώτον, γιατί εμείς οι Δραμινοί έχουμε κακιά εμπειρία από τους οδικούς κάθετους άξονες που είναι υπό μελέτη ή υπό δημοπράτηση, εδώ και 30 χρόνια. Δεύτερον, διότι οι γνωρίζοντες τα εσώψυχα του Ο.Σ.Ε. θα έχουν υπόψη τους, ότι των κάθετων αξόνων της Δράμας, προηγούνται:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής Ρίου – Πατρών, που θα πλησιάσει σε κόστος το μισό δις ευρώ.
  • Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων στην Πελοπόννησο.
  • Ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
  • Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής Θεσ/νίκη – Φλώρινα και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βόρεια Μακεδονία.
  • Η ολοκλήρωση των έργων στα τμήματα Θεσ/νίκη – Ευζώνων και Θεσ/νίκη – Προμαχώνα, προκειμένου να αρχίσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι και Σόφια.

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ρητά ότι η υφιστάμενη μελέτη χάραξης Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας δεν οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ανατεθούν, εκπονηθούν ,εγκριθούν και πληρωθούν οι ακολουθήσουν μελέτες:

  • Τοπογραφικής αποτύπωσης
  • Απαλλοτριώσεις
  • Γεωλογικές και γεωτεχνικές
  • Υδραυλικές
  • Γεφυρών
  • Σηράγγων
  • Αρχιτεκτονικές (σταθμών)
  • Στατικές
  • Αυτοματισμών διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές
  • Περιβαλλοντικές
  • Φύτευσης.

Η μελέτη χάραξης δεν αποτελεί ούτε το 3% των απαιτούμενων μελετών που θα οδηγήσουν σε δημοπράτηση έργου. Το κόστος των μελετών θα πλησιάσει τα 200 εκατομμύρια και δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως δεν είναι αργά να ανατραπεί ο ακρωτηριασμός του 41% του Ανατολικού Βορειοελλαδικού χώρου (Εμβαδόν Α.Μ.Θ. + Σέρρες = 18.136 τετρ. χιλιόμετρα – Εμβαδόν Σερρών + Δράμας = 7.436 τετρ. χιλιόμετρα), αλλά και του 35% του πληθυσμού του ίδιου χώρου. (Πληθυσμός ΑΜΘ+ Σέρρες= 784.000 κάτοικοι – πληθυσμός Σερρών + Δράμας 275.000 κάτοικοι)

Η ανωτέρω προσέγγιση είναι τεκμηριωμένη και τεχνοκρατικά και δεν είναι αποτέλεσμα τοπικιστικών ή ιδιοτελών αντιλήψεων. Τώρα είναι η ώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΜΙΝΩΝ. Να αναδείξουμε την ρεαλιστική πρόταση της αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έτσι ώστε και η Χώρα αλλά και η Περιφέρεια να ωφεληθούν.

Ναι, λοιπόν κε συνάδελφε, να βγει η Δράμα από την εσωστρέφεια της, αλλά σ αυτό πρέπει να βοηθήσουν πρωτίστως και οι αιρετοί εκπρόσωποί της. Αυτοί που έλαβαν λαϊκή εντολή να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των πολιτών αλλά και της ίδιας της Χώρας. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη να υπερασπίσετε την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την πρότασή σας να «σηκώσουμε λευκή σημαία» ως Δραμινή Κοινωνία για κάτι που κάποιοι αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς. Στο κάτω κάτω είναι και θέμα Δημοκρατίας.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΔΡΑΜΑΣ

Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Κ. Κατσιμίγα για την καθοριστική συμβολή του στην ολοκλήρωση του άρθρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Στήριξη για άτομα με άνοια και τις οικογένειές τους

Published

on

By

Νέο Κέντρο Ημέρας Ψυχικής Υγείας στη Δράμα

Σε μια εποχή που οι ανάγκες για ποιοτική και εξειδικευμένη φροντίδα ψυχικής υγείας γίνονται όλο και πιο επιτακτικές, η Δράμα κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Η δημιουργία Κέντρου Ημέρας Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας, με ειδίκευση στην υποστήριξη ατόμων που πάσχουν από άνοια, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στο πεδίο των κοινωνικών και υγειονομικών υπηρεσιών της περιοχής.

Το νέο κέντρο θα λειτουργεί με στόχο την ημερήσια υποστήριξη και φροντίδα ατόμων με άνοια, παρέχοντας παράλληλα καθοδήγηση και ανακούφιση στους φροντιστές και τις οικογένειές τους. Με σύγχρονες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό, θα προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες, δίνοντας μια νέα διάσταση στην τοπική πολιτική πρόνοιας.

Ανθρώπινη προσέγγιση – Ολιστική υποστήριξη

Το Κέντρο Ημέρας δεν θα είναι απλώς μια μονάδα παροχής υπηρεσιών, αλλά ένας χώρος φροντίδας, αξιοπρέπειας και καθημερινής ενδυνάμωσης. Η προσέγγιση του θα είναι ολιστική: ιατρική παρακολούθηση, συμβουλευτική υποστήριξη, εργοθεραπεία, προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης, ακόμη και ενδυνάμωση κοινωνικών δεξιοτήτων για την καλύτερη δυνατή ποιότητα ζωής των ωφελούμενων.

Ένα έργο με προοπτική

Η υλοποίηση του Κέντρου Ημέρας εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλέγμα πολιτικών για την ψυχική υγεία και αναμένεται να συμβάλει ενεργά στην πρόληψη της κοινωνικής απομόνωσης και στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνικής συνοχής. Παράλληλα, προσφέρει ανακούφιση στους ανθρώπους που επιτελούν το δύσκολο έργο της καθημερινής φροντίδας στο οικογενειακό τους περιβάλλον.

Η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση της στελέχωσης και του εξοπλισμού του χώρου, ενώ ήδη έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών οικογενειών της περιοχής.

Ο Υφυπουργός Υγείας κ. Βαρτζόπουλος δήλωσε: «Με σκοπό την ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης και της συμπλήρωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας στην χώρα, ιδίως για άτομα με Άνοια, όπου οι ανάγκες είναι πάρα πολλές και συνεχώς διογκούμενες, προχωράμε σε μία ακόμα προκήρυξη για την ανάπτυξη και λειτουργία Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας με εξασφαλισμένους πόρους από το Υπουργείο Υγείας, οι οποίες παρέχουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους σε όλους τους πολίτες.

Σε αυτήν την προσπάθεια ουσιαστικός αρωγός θα είναι η Εκκλησία της Ελλάδος. Είναι μια καινούρια αρχή και η πρώτη κοινή δράση στον χώρο της μακροχρόνιας φροντίδας υγείας. Οι παρεμβάσεις μας σκοπό έχουν να καλύψουν ολιστικά τις ανάγκες των ωφελουμένων, να συνδράμουν τις οικογένειες στη μείωση του φορτίου φροντίδας και στην μείωση των δαπανών των νοικοκυριών που προκαλούν οι χρόνιες παθήσεις. Συνεχίζουμε σταθερά την ανασυγκρότηση της ψυχικής υγείας στη χώρα».

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Δωρεά της Raycap: Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας το στρατόπεδο Ανδρικάκη

Published

on

By

Η Δράμα αποκτά Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας στο στρατόπεδο Ανδρικάκη – Ένα νέο κεφάλαιο πολιτιστικής και δημιουργικής ανάπτυξης

Μια νέα εποχή για την πολιτιστική ταυτότητα και την αναπτυξιακή δυναμική της Δράμας ξεκινά με την επίσημη υπογραφή της σύμβασης δωρεάς ανάμεσα στο Υπουργείο Πολιτισμού και την εταιρεία ΡΕΗΚΑΠ ΑΕ, που αφορά τη δημιουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας στον χώρο του στρατοπέδου Ανδρικάκη. Ένα έργο που ενισχύει θεαματικά το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους και αναβαθμίζει τη Δράμα σε έναν κόμβο τεχνών, καινοτομίας και δημιουργικότητας για όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Περισσότερα για τη συμφωνία, τις μελέτες που θα εκπονηθούν και τις δηλώσεις της Υπουργού Πολιτισμού, στη συνέχεια του άρθρου…

Το στρατόπεδο Ανδρικάκη γίνεται κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας -Σύμβαση δωρεάς μεταξύ Raycap-ΥΠΠΟ

Ολοκληρώθηκε σύμβαση δωρεάς με αντικείμενο την εκπόνηση του συνόλου των αναγκαίων μελετών για τη δημιουργία Κέντρου Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας στη Δράμα.

Το κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο Ανδρικάκη, και τη σύμβαση υπέγραψαν η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και η εκπρόσωπος της εταιρείας ΡΕΗΚΑΠ ΑΕ, Καλλίσσα Αποστολίδου.

Ο πολιτιστικός πλούτος της Δράμας
Η δωρεά της εταιρείας αφορά στην εκπόνηση του συνόλου των μελετών αποκατάστασης τεσσάρων κτηρίων, εντός του στρατοπέδου Ανδρικάκη, καθώς και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου τους για τη δημιουργία ενός σύγχρονου οπτικοακουστικού κόμβου, προκειμένου να στεγάζεται το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη: «Η Δράμα, με τη μακρά κινηματογραφική της παράδοση, αποκτά ένα χώρο διεθνών προδιαγραφών, αφιερωμένο στις οπτικοακουστικές τέχνες, ενισχύοντας όχι μόνον την τοπική, αλλά κυρίως την εθνική κινηματογραφική παραγωγή.

Η γενναιόδωρη δωρεά της ΡΕΗΚΑΠ ΑΕ, δια της οποίας εκπονείται το σύνολο των μελετών των τεσσάρων κτηρίων, εντός του Στρατοπέδου Ανδρικάκη, επιταχύνει την υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου έργου, καθώς “ξεκλειδώνει” τη χρηματοδότηση υλοποίησης του έργου από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης- ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Πολιτισμού. Με την ολοκλήρωση του έργου, το στρατόπεδο Ανδρικάκη θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία του κινηματογράφου και των νέων τεχνολογιών, στη χώρα μας.

Το Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας δεν είναι μόνο μια πρωτοποριακή επένδυση στον πολιτισμό, αλλά ένας σημαντικός αναπτυξιακός πυλώνας για τη Δράμα, και ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, θα δημιουργήσει μοναδικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας στη χώρα μας. Ευχαριστώ από καρδιάς την οικογένεια του αείμνηστου Κώστα Αποστολίδη και την ομάδα της ΡΕΗΚΑΠ, για μια ακόμη γενναιόδωρη προσφορά τους στην πατρίδα μας».

Aνοιχτός χώρος συνάντησης και δημιουργικότητας στον περιβάλλοντα χώρο του HUB

Στο αντικείμενο της Σύμβασης Δωρεάς περιλαμβάνονται:

  • Αρχιτεκτονική Μελέτη, συμπεριλαμβανομένων των μελετών Παθητικής Πυροπροστασίας, Ακουστικής και Προσβασιμότητας
  • Μελέτη Περιβάλλοντος Χώρου και Φύτευσης
  • Στατική Μελέτη – Ενισχύσεις
  • Τεχνικές δοκιμές και αναλύσεις
  • Μελέτη Η/Μ των Κτιρίων και του Περιβάλλοντος Χώρου
  • Μελέτη Συγκοινωνιακών Έργων
  • Μελέτη Υδραυλικών Έργων.

Οι μελέτες θα εκπονηθούν με τη συνδρομή και την εποπτεία της Διεύθυνσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.

 

Στρατόπεδο Ανδρικάκη υφιστάμενη κατάσταση

 

Αυτοψία της Υπουργού Πολιτισμού στο Στρατόπεδο Ανδρικάκη

Πηγή: iefimerida.gr

Continue Reading

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Ο Χρ. Μαμσάκος παραιτείται από Δημοτικός Σύμβουλος και Επικεφαλής της Παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα»

Ο πρώην Δήμαρχος Δράμας Χριστόδουλος Μαμσάκος ανακοίνωσε την παραίτησή του από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου και επικεφαλής της παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα», επικαλούμενος επαγγελματικές υποχρεώσεις.

Published

on

By

Με επιστολή του προς τον Δήμαρχο Δράμας κ. Γιώργο Παπαδόπουλο, την οποία κοινοποιεί στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, ο κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος ανακοίνωσε την παραίτησή του από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου και επικεφαλής της παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα».

Ο πρώην δήμαρχος επικαλείται επαγγελματικές υποχρεώσεις που δεν του επιτρέπουν να ανταποκριθεί όπως θα ήθελε στις απαιτήσεις του ρόλου του, ενώ ταυτόχρονα δηλώνει πως θα συνεχίσει να είναι παρών για την πόλη και τους πολίτες της.

Η παραίτηση αυτή σηματοδοτεί το τέλος μιας πολυετούς και έντονα πολιτικής διαδρομής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για τον κ. Μαμσάκο, ο οποίος υπηρέτησε ως Δήμαρχος Δράμας για δύο συνεχόμενες θητείες (2014–2023). Κατά τη διάρκεια της θητείας του, υλοποιήθηκαν σημαντικά έργα σε υποδομές, κοινωνική πολιτική και αστική ανάπλαση, ενώ είχε έντονη παρουσία και στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης, όπως η ΠΕΔ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής παραίτησης:


κ. Δήμαρχε Δράμας,

Με αίσθημα ευθύνης και βαθιάς εκτίμησης προς τους Δραμινούς, τους συναδέλφους στο Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας και στους συναδέλφους της παράταξής μας,

Ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από τη θέση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του Δήμου Δράμας: «Ενώνουμε τη Δράμα» και συγχρόνως από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου Δράμας.

Οι λόγοι της παραίτησής μου είναι καθαρά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, που δεν μου επιτρέπουν να έχω τον απαραίτητο χρόνο που θα ήθελα να αφιερώσω στις υποχρεώσεις του Δημοτικού Συμβούλου και του επικεφαλής.

Με την παραίτησή μου ανοίγω τον δρόμο και δίνω τη δυνατότητα σε νέα πρόσωπα να ασχοληθούν ενεργά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τον Δήμο μας.

Η αγάπη και η υποστήριξη που έλαβα από όλους τους συμπολίτες μου όλα αυτά τα χρόνια ήταν ανεκτίμητη και είμαι βαθιά ευγνώμων για αυτό.

Θέλω να τονίσω σε όλους σας πως παρόλο που αποχωρώ από τη θέση του Δημοτικού Συμβούλου, δηλώνω παρών σε οποιαδήποτε διεκδίκηση ή βοήθεια που μπορώ να προσφέρω στην πόλη μου και στους υπέροχους πολίτες της.

Η αγάπη μου για αυτή την πόλη είναι μεγάλη και αδιαμφισβήτητη.

Είμαι υπερήφανος για το σημαντικό έργο που έχουμε επιτελέσει ως παράταξη «Ενώνουμε τη Δράμα» καθώς επίσης και για τη συνεισφορά μας στην ανάπτυξη και ευημερία του Δήμου μας.

Τα συναισθήματα και οι εμπειρίες, από τους αγώνες, τις διεκδικήσεις και τα αποτελέσματα θετικά ή αρνητικά που γνώρισα, είναι μαθήματα ζωής που θα με συνοδεύουν πάντα.

Παρακαλώ τον Δήμαρχο Δράμας, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και τις υπηρεσίες του Δήμου Δράμας για τις απαραίτητες ενέργειες με αφορμή την παραίτησή μου.


Πρώτος επιλαχών Δημοτικός Σύμβουλος από την παράταξη «Ενώνουμε τη Δράμα» είναι ο κ. Ανέστης Δερματίδης και επόμενη η κ. Αναστασία Τόλιου.

Continue Reading

Αναζήτηση στην Google

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Αποθεώθηκε και καταχειροκροτήθηκε η Μελίνα Μποτέλλη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Παράταση ρύθμισης οφειλών προς το Δήμος Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Μαζική Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στη Δράμα για την Επέτειο της Τραγωδίας στα Τέμπη

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Τρίτος κύκλος του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Από τη Δράμα στα ΟΣΚΑΡ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Ξεκίνησε η συμμετοχή ταινιών για το Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Χρηστικά2 μήνες ago

Στρατηγική αξιοποίησης του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Γιώργος Αγγελόπουλος, ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Αποκριάτικος χορός Πανηπειρωτικής Ένωσης Ν. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων: Όλοι στην απεργία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Στήριξη για άτομα με άνοια και τις οικογένειές τους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Δωρεά της Raycap: Κέντρο Οπτικοακουστικής Βιομηχανίας το στρατόπεδο Ανδρικάκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες ago

Ο Χρ. Μαμσάκος παραιτείται από Δημοτικός Σύμβουλος και Επικεφαλής της Παράταξης «Ενώνουμε τη Δράμα»

Πολιτιστικά2 εβδομάδες ago

Η ΑΛΗΘΕΙΑ του Florian Zeller, από το Θεατροστάσιο στη Δράμα

Πολιτιστικά3 εβδομάδες ago

Πρόσκληση εθελοντών για το 48ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Εργασιακές Σχέσεις – Χρόνος Εργασίας- Εργάνη και Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες ago

Το 5ο Δημ. Σχολείο Δράμας στο Εθνικό Εκπαιδευτικό Δίκτυο «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες ago

Επιβολή Ειδικού Τέλους των Υδροηλεκτρικών Έργων της ΔΕΗ επί του ποταμού Νέστου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Δήλωση Άγγελου Καλλία, Προέδρου Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Επιστολή Ένωσης Ξενοδόχων Δράμας σχετικά με το τέλος ανθεκτικότητας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 μήνα ago

Βουλευτές, Υπουργοί και Δικαστές. Διακριτές και Αδιάκριτες Εξουσίες !

Πολιτιστικά2 μήνες ago

Βράβευση της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΠΟΤΕΛΛΗ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ο Μητσοτάκης διαγράφει τον Κυριαζίδη για το «κάνε ένα παιδί» στην Κωνσταντοπούλου

Εκπαιδευτικά2 μήνες ago

3ο Γυμνάσιο Δράμας: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες ago

Ετήσιος Χορός Εμπορικού Συλλόγου Δράμας – FLASHBACK PARTY

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών