Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Για τη “σιδηρoδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό τη Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Αρθρο του Θεόφιλου Ξανθόπουλου, βουλευτή Δράμας και τομεάρχη Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την “σιδηροδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό της Δράμας

ΩΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Τον δημόσιο διάλογο της περιοχής μας απασχολεί η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Αφορμή αποτέλεσε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από πλευράς Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία απόφαση αναζωπύρωσε την συζήτηση. Αυτό όμως που τροφοδότησε επί πλέον τον διάλογο είναι η επιστολή του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κ. Μπλούχου, ο οποίος υπερασπιζόμενος την Κυβερνητική Επιλογή και την Απόφαση της Περιφέρειας αρκείται σε απλές διαπιστώσεις και παραινέσεις ψυχολογικού περιεχομένου.

Με τη σειρά μου οφείλω να παρέμβω στον διάλογο αυτό και να καταθέσω την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για ένα μείζον θέμα, στο οποίο κρινόμαστε, και μάλιστα σκληρά, ΟΛΟΙ!

Είναι δεδομένο ότι η υφιστάμενη χάραξη και η σιδηροδρομική γραμμή δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι, φυσικά και η Πολιτεία. Ωστόσο, ο Ο.Σ.Ε. το μόνο πράγμα που εξήγγειλε μέχρι το 2016 ήταν ένας προαστιακός της Θεσσαλονίκης μέχρι την Αμφίπολη και δυνητικά μέχρι Καβάλα και μάλιστα διερχόμενος βόρεια των λιμνών. Αυτό γινόταν από τις αρχές του 21ου αιώνα συνήθως στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε., που ενδεχομένως να προέκυψε από κάποιες μελέτες σκοπιμότητας, ήταν η κατασκευή μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα κατέληγε στους Κήπους του Έβρου με προοπτική στη συνέχεια να συνδεθεί με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που βρισκόταν ήδη στην Ραιδεστό, νέο και ηλεκτροκίνητο δίκτυο και να καταλήξει στην Κων/πολη. Για τον σκοπό αυτό είχαν ανατεθεί ακόμη από τα τέλη του 20ου αιώνα μελέτες στην Περιφέρεια της Ηπείρου, οι οποίες βρίσκονται ημιτελείς και αναξιοποίητες στα αρχεία του Ο.Σ.Ε..

Η πρώτη φορά που ανατέθηκε και πληρώθηκε αργότερα μελέτη χάραξης νέας γραμμής ανατολικά της Θεσ/νίκης ήταν το 2016. Η μελέτη προέκρινε την προτεινόμενη χάραξη. Και επ’ αυτής ουδεμία διαβούλευση έγινε παρά μόνον γνωμοδοτήσεις κι αυτές μόλις τους τελευταίους μήνες. Πάνω από 20 φορείς, κυρίως υπηρεσίες, εξέφρασαν άποψη επί των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης και έχουν ήδη γνωμοδοτήσει αρνητικά μερικές εξ αυτών, όπως η υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που απέρριψε την χάραξη, η οποία διέρχεται από 19 αρχαιολογικούς χώρους και 4 περιοχές NATURA χωρίς όμως οι αποφάσεις των φορέων αυτών να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα.

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε κατάργηση σιδηροδρομικών σταθμών μετατρέποντάς τους σε ταβέρνες ή αφήνοντάς τους να πυρποληθούν και να καταρρεύσουν (βλέπετε Παρανέστι και Πλατανιά), η νέα χάραξη προβλέπει 8 νέους σταθμούς και δύο στάσεις σε μήκος 155 χιλιομέτρων ανατολικά της Θεσ/νίκης. Επομένως, μια στάση ανά 15 χιλιόμετρα. Τίποτε πιο ξεκάθαρο από έναν ήδη εξαγγελθέντα προαστιακό Θεσσαλονίκης Και φυσικά κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει προαστιακός της Θεσσαλονίκης για να αξιοποιηθεί και το θαλάσσιο τουριστικό μέτωπο της συμπρωτεύουσας, αλλά όχι σε βάρος της τοπικής και εθνικής οικονομίας με την αποκοπή των Νομών Σερρών και Δράμας από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναφέρεται ο κος Μπλούχος στην ανάγκη να συνδεθούν μεταξύ τους τα λιμάνια Θεσ/νίκης – Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Ποιος και πότε το αμφισβήτησε; Αναφέρθηκε επίσης στο ανάγλυφο και στο υψηλό κόστος που θα είχε μια άλλη διαδρομή που θα περιλάμβανε την Δράμα και τις Σέρρες, η οποία δεν θα είχε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη ταχυτήτων 200 χιλ./ώρα και επίσης θα είχε μεγάλο κόστος με κατασκευές γεφυρών και σηράγγων.

Επί όλων των παραπάνω επιχειρημάτων αξίζει να πούμε τα εξής:

Εδώ και μήνες έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόταση για άλλη χάραξη ενός νέου και σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα διέρχεται από όλες τις πόλεις της Βορειοανατολικής Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξ/πολη). Η πρόταση της αυτοδιοικητικής παράταξης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια με επικεφαλής τον Κ. Κατσιμίγα. Η πρόταση αυτή παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση το περασμένο καλοκαίρι στο θεατράκι της Αγ. Βαρβάρας και αντιμετωπίσθηκε πολύ θετικά από πλήθος θεσμικών και μη, οι οποίοι και την παρακολούθησαν.

Η εναλλακτική πρόταση αυτή διαφέρει από την πρόταση του Ο.Σ.Ε., μόνο για το κομμάτι από την Θεσ/νικη (σταθμός Νέας Φιλαδέλφειας) μέχρι τον Αμυγδαλεώνα.

Η λοιπή διαδρομή είναι ίδια. Επομένως και με τις δύο προτάσεις εξυπηρετούνται όλα τα λιμάνια. Η διαδρομή από Σέρρες και Δράμα έχει το ίδιο μήκος από την προτεινόμενη από τον Ο.Σ.Ε. μέσω Αμφίπολης και με κάποιες παραλλαγές μπορεί να είναι και κατά τι μικρότερη. Η διαδρομή από Σέρρες, Δράμα, διέρχεται από πολύ καλύτερο γεωλογικό περιβάλλον.

Το ασβεστολιθικό με κρυσταλλοσχιστώδη πετρώματα βουνό του Βερτίσκου είναι πιο ασφαλές για όδευση ή και διατήρηση από το ανάγλυφο της περιοχής της Ασπροβάλτας, όπου όλοι θυμόμαστε τις κατολισθήσεις και τις καθυστερήσεις στην παράδοση της οδικής Εγνατίας ανάμεσα στην Ρεντίνα και την Αμφίπολη. Με την διέλευση από Σέρρες και Δράμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χώρος από την παλαιά γραμμή (μεταξύ Σερρών και Δράμας) όχι η ίδια η γραμμή, προκειμένου να υπάρξουν λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη αφαίρεση γεωργικής γης.

Με μια προσεκτική ανάλυση του ανάγλυφου διαπιστώνεται ότι η γεωμετρία της γραμμής θα μπορούσε να είναι και καλύτερη από ότι η προτεινόμενη νότια των λιμνών, όπου η όδευση θα πρέπει να αποφύγει αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές NATURA, αλλά και δεδομένα σημεία κατολισθήσεων. Επίσης η όδευση στην Πιέρια κοιλάδα πρέπει να γίνει σε επίχωμα προκειμένου να γίνουν ανισόπεδες διασταυρώσεις και ιρλανδικές διαβάσεις για την διέλευση οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων αλλά και της πανίδας. Αυτό σημαίνει την δημιουργία τεράστιων δανειοθαλάμων και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στην αξιοποίηση της γραμμής για τουριστικούς λόγους δεν αντέχει σε λογική κριτική, μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις θυμίζει. Δυστυχώς δεν βρισκόμαστε στην Ελβετία. Η μόνη αξιοποιήσιμη γραμμή για τουριστικούς λόγους είναι η γραμμή μεταξύ Παρανεστίου και Τοξοτών, αλλά ας κρίνει ο καθένας μας κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει την οικονομία της περιοχής.

Η υφιστάμενη γραμμή του 1890 είναι απαξιωμένη για τρεις απλούς λόγους: α) κάνει μια μεγάλη διαδρομή από Δοϊράνη εφαπτόμενη στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία, β) η γεωμετρία της δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων όσο και αν βελτιωθεί το τροχαίο υλικό και γ) δεν μπορεί να περιφραχθεί, διότι θα διακόψει την κυκλοφορία της πανίδας ενώ έχει συνεχείς ισόπεδες διασταυρώσεις. Κάθε επιχείρημα για αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής είναι έωλο. Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς περίφραξη και ανισόπεδες διασταυρώσεις, δεν υπάρχει.

Η δυναμική που θα δημιουργηθεί εάν βρεθούν έξι πόλεις σε έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα συμπεριλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της Α.Μ.Θ. είναι ασύλληπτα μεγάλη, τόσο που η προοπτική της τρομάζει το πανίσχυρο οικονομικό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Οι πόλεις αυτές, οι οποίες θα απέχουν λίγα λεπτά η μία από την άλλη, θα δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό και αυτόνομο οικονομικό πόλο, που μπορεί να αξιοποιήσει το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα της Βορειανατολικής Ελλάδας, αυτό της διασυνοριακότητας, ενώ όλες οι συνδεόμενες πόλεις θα αποτελούν την ενδοχώρα κάθε πόλης ξεχωριστά.

Τα περί καθέτων σιδηροδρομικών αξόνων από Αμυγδαλεώνα ή Αμφίπολη προς Δράμα, δυστυχώς δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Πρώτον, γιατί εμείς οι Δραμινοί έχουμε κακιά εμπειρία από τους οδικούς κάθετους άξονες που είναι υπό μελέτη ή υπό δημοπράτηση, εδώ και 30 χρόνια. Δεύτερον, διότι οι γνωρίζοντες τα εσώψυχα του Ο.Σ.Ε. θα έχουν υπόψη τους, ότι των κάθετων αξόνων της Δράμας, προηγούνται:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής Ρίου – Πατρών, που θα πλησιάσει σε κόστος το μισό δις ευρώ.
  • Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων στην Πελοπόννησο.
  • Ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
  • Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής Θεσ/νίκη – Φλώρινα και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βόρεια Μακεδονία.
  • Η ολοκλήρωση των έργων στα τμήματα Θεσ/νίκη – Ευζώνων και Θεσ/νίκη – Προμαχώνα, προκειμένου να αρχίσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι και Σόφια.

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ρητά ότι η υφιστάμενη μελέτη χάραξης Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας δεν οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ανατεθούν, εκπονηθούν ,εγκριθούν και πληρωθούν οι ακολουθήσουν μελέτες:

  • Τοπογραφικής αποτύπωσης
  • Απαλλοτριώσεις
  • Γεωλογικές και γεωτεχνικές
  • Υδραυλικές
  • Γεφυρών
  • Σηράγγων
  • Αρχιτεκτονικές (σταθμών)
  • Στατικές
  • Αυτοματισμών διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές
  • Περιβαλλοντικές
  • Φύτευσης.

Η μελέτη χάραξης δεν αποτελεί ούτε το 3% των απαιτούμενων μελετών που θα οδηγήσουν σε δημοπράτηση έργου. Το κόστος των μελετών θα πλησιάσει τα 200 εκατομμύρια και δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως δεν είναι αργά να ανατραπεί ο ακρωτηριασμός του 41% του Ανατολικού Βορειοελλαδικού χώρου (Εμβαδόν Α.Μ.Θ. + Σέρρες = 18.136 τετρ. χιλιόμετρα – Εμβαδόν Σερρών + Δράμας = 7.436 τετρ. χιλιόμετρα), αλλά και του 35% του πληθυσμού του ίδιου χώρου. (Πληθυσμός ΑΜΘ+ Σέρρες= 784.000 κάτοικοι – πληθυσμός Σερρών + Δράμας 275.000 κάτοικοι)

Η ανωτέρω προσέγγιση είναι τεκμηριωμένη και τεχνοκρατικά και δεν είναι αποτέλεσμα τοπικιστικών ή ιδιοτελών αντιλήψεων. Τώρα είναι η ώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΜΙΝΩΝ. Να αναδείξουμε την ρεαλιστική πρόταση της αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έτσι ώστε και η Χώρα αλλά και η Περιφέρεια να ωφεληθούν.

Ναι, λοιπόν κε συνάδελφε, να βγει η Δράμα από την εσωστρέφεια της, αλλά σ αυτό πρέπει να βοηθήσουν πρωτίστως και οι αιρετοί εκπρόσωποί της. Αυτοί που έλαβαν λαϊκή εντολή να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των πολιτών αλλά και της ίδιας της Χώρας. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη να υπερασπίσετε την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την πρότασή σας να «σηκώσουμε λευκή σημαία» ως Δραμινή Κοινωνία για κάτι που κάποιοι αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς. Στο κάτω κάτω είναι και θέμα Δημοκρατίας.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΔΡΑΜΑΣ

Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Κ. Κατσιμίγα για την καθοριστική συμβολή του στην ολοκλήρωση του άρθρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε την υγεία ως εμπόρευμα και τον ασθενή ως πελάτη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας δηλώνει την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεση του στη λειτουργία απογευματινών – επί πληρωμή – χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία.

Το μέτρο ακυρώνει τη δωρεάν περίθαλψη και την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας. Ως εργαζόμενοι σε δημόσιο νοσοκομείο αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε την υγεία ως εμπόρευμα και τον ασθενή ως πελάτη. Δεν πρόκειται να γίνουμε συνένοχοι σε σχεδιασμούς που στοχεύουν στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ.

     Με λύπη μας πληροφορηθήκαμε, από σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση του Νοσοκομείου Δράμας, ότι απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία θα ξεκινήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα και στο Νοσοκομείο της Δράμας. Ένα νοσοκομείο που όλοι γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζει τραγική έλλειψη γιατρών και παραϊατρικού προσωπικού, που η λειτουργία βασικών κλινικών του εξαρτάται από τις συνεχείς μετακινήσεις γιατρών από άλλα νοσοκομεία, ενώ ειδικά για το προσωπικό του χειρουργείου, οι μέρες κανονικής άδειας που οφείλονται είναι εκατοντάδες.

     Αντί η κυβέρνηση να δώσει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των υγειονομικών, να τους εντάξει στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, να επαναφέρει τον 13ο-14ο  μισθό, ζητά από εργαζόμενους που ήδη δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς, να εργαστούν ακόμα περισσότερες ώρες για να συμπληρώσουν το εισόδημα τους.

     Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν στα απογευματινά χειρουργεία στα οποία οι πολίτες θα πληρώνουν από την τσέπη τους. Να μην πάρουν μέρος σε φιέστες και αναμνηστικές φωτογραφήσεις.Δεν θέλουμε ασθενείς δύο ταχυτήτων σε ένα σύστημα που την υγεία τους θα βρίσκουν μόνο όσοι μπορούν να την ακριβοπληρώσουν. Οι πολίτες πληρώνουν ήδη μέσω των εισφορών τους και έχουν δικαίωμα στην παροχή σύγχρονης και δωρεάν νοσοκομειακής περίθαλψης.

     Δεν ανεχόμαστε να συνεχίζεται άλλο η απαράδεκτη κατάσταση με την εντατικοποίηση της εργασίας μας λόγω των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού, με τις πολλές χρωστούμενες ημέρες άδειας, τους πετσοκομμένους μισθούς μας, την εργασιακή ομηρία διαρκείας για τους συμβασιούχους συναδέλφους μας αλλά και την ταλαιπωρία και οικονομική αιμορραγία των ασθενών.

     Απαιτούμε:

  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας και ένταξη στα ΒΑΕ
  • Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού

·         Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για να λειτουργήσει το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών στα δημόσια νοσοκομεία, που παραμένουν κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού

  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων
  • Αύξηση του προϋπολογισμού για την Υγεία
  • Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Υγεία για όλους

Την Τετάρτη 17 Απριλίου, το Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας, προκηρύσσει στάση εργασίας από τις 11:00 ως τις 15:00 ενάντια στη λειτουργία απογευματινών – επί πληρωμή – χειρουργείων στο νοσοκομείο της Δράμας. Στις 14:30 καλούμε τους εργαζόμενους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πύλη του νοσοκομείου.

Η ανθρώπινη ζωή και η υγεία δεν κοστολογούνται.

 

Ο Πρόεδρος                                                           Η Γραμματέας

               ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                                             ΚΙΟΡΠΕ ΖΩΗ

Με εκτίμηση 
Ιωάννης Παπαδόπουλος
Προέδρος Ε.Γ. Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ
Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας
Γενικός Σύμβουλος της ΠΟΕΔΗΝ

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Την Τετάρτη 17 Απρίλη κάνουμε το βήμα ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για μας και τα παιδιά μας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 17 ΑΠΡΙΛΗ ΣΤΙΣ 11:00 ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΕΜΠΟΡΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.ΔΡΑΜΑΣ

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας τον άθλιο μνημονιακό νόμο Βρούτση – Αχτσιόγλου, ανακοίνωσε για άλλη μια χρόνια την απαράδεκτη πολιτική της απόφαση να κρατήσει τον κατώτερο ονομαστικό μεικτό μισθό καθηλωμένο στα 830€, επιβάλλοντας με το έτσι θέλω στην πλειοψηφία των εργαζομένων να ζουν με 714€ καθαρά το μήνα.

Και αυτό όταν τα τελευταία χρόνια το κόστος ζωής έχει διπλασιαστεί. Με τεράστιες ανατιμήσεις στα τρόφιμα, στα έλαια και στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα βρεφικά ήδη και στα ήδη προσωπικής υγιεινής, στα ενοίκια και στις δόσεις δανείων, στην ενέργεια και στα καύσιμα, με αποτέλεσμα η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων να έχει καταρρεύσει και ο μισθός να φτάνει μόνο για 15 μέρες.

Είναι πρόκληση να ισχυρίζεται ο κύριος Μητσοτάκης ότι «αυτά μπορεί να δώσει η κυβέρνηση» για να μη διαταραχθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη, όταν τα κέρδη προ φόρων των 500 μεγαλύτερων επιχειρηματικών ομίλων, το 2022 στη χώρα μας, προσέγγισαν το ιστορικό ρεκόρ των 20 δις.

Δίπλα στις δεκάδες νομοθετημένες φοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο και στις μειώσεις των εργοδοτικών εισφορών, οι καθηλωμένοι μισθοί παραμένουν ως κύριο στοιχείο αναπαραγωγής της εκμετάλλευσης των εργαζομένων και αύξησης της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Αυτό συμβαίνει:

Γιατί με τους αντιλαϊκούς νόμους που έχουν ψηφίσει η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ έχουν σχεδόν καταργηθεί οι κλαδικές και επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, κρατά παγωμένες τις τριετίες για τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων, κλέβοντας τις τριετίες που δούλεψαν οι εργαζόμενοι την περίοδο 2012- 2023. Έτσι ένας εργαζόμενος που μπήκε στην παράγωγη το 2012, θα πάρει την πρώτη του τριετία το 2027.

Και αντί η κυβέρνηση να του δώσει προσαύξηση σήμερα τα 249€ των τριών τριετιών που του κλέβει, που είναι δεδουλευμένα μιας δωδεκαετίας, του δίνει προσαύξηση 83€ ευρώ και αυτά το 2027. Που μας αναγκάζει να πληρώνουμε όλο και πιο ακριβά για την Εκπαίδευση και την Υγεία που ιδιωτικοποιούνται περισσότερο, για τα φάρμακα που ακριβαίνουν, για τη συμμετοχή στον πόλεμο στην Ουκρανία και στο μακελειό στη Γάζα.

Γιατί το 50% των προσλήψεων που γίνονται τα τελευταία χρόνια είναι μερικής απασχόλησης ή με το καθεστώς άλλων μορφών ελαστικής απασχόλησης.

Γιατί με τον άθλιο νόμο της ΝΔ (Χατζηδάκη) οι εργαζόμενοι δουλεύουν έως και 10 ώρες την εβδομάδα απλήρωτες υπερωρίες.

Κυβέρνηση και επιχειρηματικοί όμιλοι πανηγυρίζουν με ψέματα την ώρα που οι εργαζόμενοι έχουν μείνει στο έλεος της ακρίβειας και των καθημερινών ανατιμήσεων. Την ίδια στιγμή γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις δίκαιες διεκδικήσεις των συνδικάτων και των εργαζομένων. Όμως γελιούνται αν νομίζουν ότι τα συνδικάτα θα κάτσουν με τα χέρια σταυρωμένα.

Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη έχουν ένα κοινό παρανομαστή. Το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή! Γι αυτό το σύνθημα μας απέναντι στα κέρδη τους προτάσσουμε τις ζωές μας μπορεί να συνενώσει τον αγώνα όλων μας. Ενώνουμε  τις φωνές μας οι εργαζόμενοι από το εμπόριο, τα super market, τα εργοστάσια, τις αποθήκες , τα λατομεία, την καθαριότητα, με τους εργαζόμενους από άλλους κλάδους, με τους φοιτητές, τους μαθητές, τους συνταξιούχους, την αγροτιά, τους αυτοαπασχολούμενους.

Οι εργαζόμενοι με την οργάνωση και τον αγώνα δείχνουν τη δύναμη τους!

Αυτό απέδειξαν οι οικοδόμοι και οι μεταλλεργάτες της Ναυπηγεπισκευαστικής Ζώνης με την επιβολή των κλαδικών τους συμβάσεων. Συμβάσεις που επιβάλλουν μεγάλες αυξήσεις στους μισθούς, κατοχυρώνουν το 7ωρο – 5νθήμερο – 35ωρο, επιβάλλουν να πληρώνεται η υπερωρία από την πρώτη ώρα, καταργώντας στην πράξη όλους τους άθλιους αντεργατικούς νόμους της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτό απέδειξε ο μεγάλος αγώνας των εργατών της ΛΑΡΚΟ, της ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ, των Πετρελαίων και των Λιπασμάτων της Καβάλας για να κρατήσουν τις θέσεις εργασίας και τα συλλογικά τους δικαιώματα.

Αφήνουμε στην απέξω την ξεπουλημένη ηγεσία της ΓΣΕΕ που όχι μόνο δεν πήρε απόφαση για απεργία στις 28 Φλεβάρη αλλά προπαγάνδιζε την απεργία για τις 17 Απρίλη με ξυλοπόδαρους σε αποκριάτικο δήθεν πνεύμα την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι δεν έχουν να φάνε.

Αλλά  έτσι κι αλλιώς είναι για τα καρναβάλια αφού ακόμα και η ημερομηνία που διάλεξαν ήταν αφού θα είχε προηγηθεί η περιβόητη αύξηση του κατώτατου μισθού από την κυβέρνηση. Συναγωνίζεται φαίνεται με την πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ η οποία στο διαγωνισμό ξεφτίλας σκοράρει 1-1 με τη στάση της να μην πάρει απόφαση για συμμετοχή στην απεργία στις 17 Απρίλη!

Μετά τη μεγαλειώδη απεργία στις 28 Φλεβάρη που στρίμωξε την κυβέρνηση και τους επιχειρηματικούς ομίλους μπροστά μας είναι η επόμενη μεγάλη μάχη, η πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 17 Απρίλη, που δεν πρέπει να λείψει κανείς.

Την Τετάρτη 17 Απρίλη κάνουμε το βήμα! ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για μας και τα παιδιά μας!

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους  σε γενικό απεργιακό ξεσηκωμό. Τη μάχη της απεργίας θα τη δώσουμε με αποφασιστικότητα και επιμονή. Και θα πετύχουμε γιατί αυτός ο δρόμος είναι η πραγματική διέξοδος για εμάς τους εργαζόμενους.

Με τον αδιάκοπο αγώνα μας θα βάλουμε στέρεες βάσεις για να γίνουν πράξη οι διεκδικήσεις των συνδικάτων μας:

  • Κατάργηση των αντεργατικών νόμων και επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων στα Συνδικάτα.
  • Κατώτατος μισθός στα 900 ευρώ
  • Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς. Ρήτρα αναπροσαρμογής των μισθών που να καλύπτει τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές στα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης.
  • Καθολική επαναφορά των τριετιών ενσωματώνοντας την περίοδο 2012-2023.
  • Επαναφορά της αρχής της ευνοϊκότερης σύμβασης, της μετενέργειας κ.ο.κ.
  • Επίδομα ανεργίας στο 80% του κατώτερου μισθού για όλους τους ανέργους.
  • Σταθερή δουλειά με δικαιώματα. 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο. Καμιά ανοχή στα ωράρια εξόντωσης των εργαζομένων, στις ελαστικές μορφές απασχόλησης και στις απλήρωτες υπερωρίες.
  • Μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
  • Κατάργηση των έμμεσων φόρων και πλαφόν στις τιμές της ενέργειας, των τροφίμων, των βρεφικών ειδών και ειδών λαϊκής κατανάλωσης.

Στην κοροϊδία της κυβέρνησης και των εργοδοτών απαντάμε με οργάνωση και αγώνα για αυξήσεις στους μισθούς.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Πίνακας διημερεύσεων διανυκτερεύσεων 16-30 Απριλίου 2024

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Νίκη Ευκαρπίας – Δόξα Δράμας 1-1: Προμελετημένο έγκλημα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Η ROBOTEK Δράμας πρώτη στον διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ΑΜ-Θ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κώστας Αποστολίδης (1948 – 2024): Το Made in Greece επιχειρηματικό όνειρο ενός σπάνιου ανθρώπου

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Μεγάλη επιτυχία του Δραμινού καθηγητή πληροφορικής Ραφαήλ Τζίμα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 μήνα πριν

Στους αγώνες των Ανοιχτών Πρωταθλημάτων στη Δράμα παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Δράμας Δωρόθεος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 μήνες πριν

Ο δρόμος για Αμφίπολη έχει… πολύ δρόμο μπροστά του

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

Τη μεγαλύτερη ντροπή στα 106 χρόνια της ιστορίας μας φέτος δεν θα τη γλιτώσουμε

Εκπαιδευτικά1 μήνα πριν

Βραβείο στην Εικονική Επιχείρηση «Stalk Jet» του 1ου ΕΠΑΛ Δοξάτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 μήνες πριν

16η αγωνιστική της Α’ ΕΠΣΔ 2023-2024

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

«Μπαμ» της BIANCO MONTE Δράμα κόντρα στην ΑΕΚ 29-26

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Βρέθηκε σορός ηλικιωμένου σε χωράφι στην Καλή Βρύση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Κρίνουμε απαράδεκτο το καθεστώς δυνητικής αργίας Γενικής Ιατρού

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 μήνες πριν

Ολοταχώς για το τοπικό η ΔΟΞΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 μήνες πριν

Προσκυνηματική εκδρομή στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ τον Μάιο

Εκπαιδευτικά2 ημέρες πριν

Αντάμωμα σχολείων και Πολιτισμών στις 19 Απριλίου 2024

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε την υγεία ως εμπόρευμα και τον ασθενή ως πελάτη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Την Τετάρτη 17 Απρίλη κάνουμε το βήμα ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ για μας και τα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά3 ημέρες πριν

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι δίκαιος, γιατί έχει τον νου του στα παιδιά μας

Εκπαιδευτικά3 ημέρες πριν

5ο Δημ. Σχολείο Δράμας: Η θρεπτική αξία του Σαρακοστιανού τραπεζιού

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Πίνακας διημερεύσεων διανυκτερεύσεων 16-30 Απριλίου 2024

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Μαρία Κιόρτεβε: “Ηχηρή Σιωπή” το Σάββατο 06 Απριλίου 2024 στις 19:00

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Το 5ο Δημοτικό Σχολείο στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Κ.Α.Ο.Δ.- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ: Το Σάββατο στις 17:00 ΑΠΚ Κραχτίδη η πρεμιέρα των Play Out

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ανακαλύφθηκε μια ολόκληρη αρχαία πόλη κάτω από τη Δράμα.

Χρηστικά3 εβδομάδες πριν

Cavalieri Assyrtiko ’23 Η νέα εσοδεία της οινοποιίας NICO LAZARIDI!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ήταν ένας απελευθερωτικός αγώνας. Δεν ήταν αγώνας συμφερόντων. Δεν ήταν αγώνας για την ύλη.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

1ο Βραβείο πήρε η σχολική εφημερίδα του 9ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας σε διεθνή διαγωνισμό

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα Δασοπονίας και Νερού

Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν

Ευχαριστίες από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Δραμινών και φίλων Θεσσαλονίκης ΥΔΡΑΜΑ

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών