Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Για τη “σιδηρoδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό τη Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Αρθρο του Θεόφιλου Ξανθόπουλου, βουλευτή Δράμας και τομεάρχη Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την “σιδηροδρομική Εγνατία” και τον αποκλεισμό της Δράμας

ΩΡΕΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Τον δημόσιο διάλογο της περιοχής μας απασχολεί η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Αφορμή αποτέλεσε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από πλευράς Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία απόφαση αναζωπύρωσε την συζήτηση. Αυτό όμως που τροφοδότησε επί πλέον τον διάλογο είναι η επιστολή του Βουλευτή της ΝΔ κ. Κ. Μπλούχου, ο οποίος υπερασπιζόμενος την Κυβερνητική Επιλογή και την Απόφαση της Περιφέρειας αρκείται σε απλές διαπιστώσεις και παραινέσεις ψυχολογικού περιεχομένου.

Με τη σειρά μου οφείλω να παρέμβω στον διάλογο αυτό και να καταθέσω την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για ένα μείζον θέμα, στο οποίο κρινόμαστε, και μάλιστα σκληρά, ΟΛΟΙ!

Είναι δεδομένο ότι η υφιστάμενη χάραξη και η σιδηροδρομική γραμμή δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις. Σ’ αυτό συμφωνούμε όλοι, φυσικά και η Πολιτεία. Ωστόσο, ο Ο.Σ.Ε. το μόνο πράγμα που εξήγγειλε μέχρι το 2016 ήταν ένας προαστιακός της Θεσσαλονίκης μέχρι την Αμφίπολη και δυνητικά μέχρι Καβάλα και μάλιστα διερχόμενος βόρεια των λιμνών. Αυτό γινόταν από τις αρχές του 21ου αιώνα συνήθως στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε., που ενδεχομένως να προέκυψε από κάποιες μελέτες σκοπιμότητας, ήταν η κατασκευή μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινούσε από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα κατέληγε στους Κήπους του Έβρου με προοπτική στη συνέχεια να συνδεθεί με το τουρκικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που βρισκόταν ήδη στην Ραιδεστό, νέο και ηλεκτροκίνητο δίκτυο και να καταλήξει στην Κων/πολη. Για τον σκοπό αυτό είχαν ανατεθεί ακόμη από τα τέλη του 20ου αιώνα μελέτες στην Περιφέρεια της Ηπείρου, οι οποίες βρίσκονται ημιτελείς και αναξιοποίητες στα αρχεία του Ο.Σ.Ε..

Η πρώτη φορά που ανατέθηκε και πληρώθηκε αργότερα μελέτη χάραξης νέας γραμμής ανατολικά της Θεσ/νίκης ήταν το 2016. Η μελέτη προέκρινε την προτεινόμενη χάραξη. Και επ’ αυτής ουδεμία διαβούλευση έγινε παρά μόνον γνωμοδοτήσεις κι αυτές μόλις τους τελευταίους μήνες. Πάνω από 20 φορείς, κυρίως υπηρεσίες, εξέφρασαν άποψη επί των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης και έχουν ήδη γνωμοδοτήσει αρνητικά μερικές εξ αυτών, όπως η υπηρεσία Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που απέρριψε την χάραξη, η οποία διέρχεται από 19 αρχαιολογικούς χώρους και 4 περιοχές NATURA χωρίς όμως οι αποφάσεις των φορέων αυτών να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα.

Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε κατάργηση σιδηροδρομικών σταθμών μετατρέποντάς τους σε ταβέρνες ή αφήνοντάς τους να πυρποληθούν και να καταρρεύσουν (βλέπετε Παρανέστι και Πλατανιά), η νέα χάραξη προβλέπει 8 νέους σταθμούς και δύο στάσεις σε μήκος 155 χιλιομέτρων ανατολικά της Θεσ/νίκης. Επομένως, μια στάση ανά 15 χιλιόμετρα. Τίποτε πιο ξεκάθαρο από έναν ήδη εξαγγελθέντα προαστιακό Θεσσαλονίκης Και φυσικά κανένας δεν θα είχε αντίρρηση να γίνει προαστιακός της Θεσσαλονίκης για να αξιοποιηθεί και το θαλάσσιο τουριστικό μέτωπο της συμπρωτεύουσας, αλλά όχι σε βάρος της τοπικής και εθνικής οικονομίας με την αποκοπή των Νομών Σερρών και Δράμας από ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αναφέρεται ο κος Μπλούχος στην ανάγκη να συνδεθούν μεταξύ τους τα λιμάνια Θεσ/νίκης – Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Ποιος και πότε το αμφισβήτησε; Αναφέρθηκε επίσης στο ανάγλυφο και στο υψηλό κόστος που θα είχε μια άλλη διαδρομή που θα περιλάμβανε την Δράμα και τις Σέρρες, η οποία δεν θα είχε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη ταχυτήτων 200 χιλ./ώρα και επίσης θα είχε μεγάλο κόστος με κατασκευές γεφυρών και σηράγγων.

Επί όλων των παραπάνω επιχειρημάτων αξίζει να πούμε τα εξής:

Εδώ και μήνες έχει δημοσιοποιηθεί μια πρόταση για άλλη χάραξη ενός νέου και σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα που θα διέρχεται από όλες τις πόλεις της Βορειοανατολικής Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξ/πολη). Η πρόταση της αυτοδιοικητικής παράταξης που στήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια με επικεφαλής τον Κ. Κατσιμίγα. Η πρόταση αυτή παρουσιάστηκε σε ανοιχτή εκδήλωση το περασμένο καλοκαίρι στο θεατράκι της Αγ. Βαρβάρας και αντιμετωπίσθηκε πολύ θετικά από πλήθος θεσμικών και μη, οι οποίοι και την παρακολούθησαν.

Η εναλλακτική πρόταση αυτή διαφέρει από την πρόταση του Ο.Σ.Ε., μόνο για το κομμάτι από την Θεσ/νικη (σταθμός Νέας Φιλαδέλφειας) μέχρι τον Αμυγδαλεώνα.

Η λοιπή διαδρομή είναι ίδια. Επομένως και με τις δύο προτάσεις εξυπηρετούνται όλα τα λιμάνια. Η διαδρομή από Σέρρες και Δράμα έχει το ίδιο μήκος από την προτεινόμενη από τον Ο.Σ.Ε. μέσω Αμφίπολης και με κάποιες παραλλαγές μπορεί να είναι και κατά τι μικρότερη. Η διαδρομή από Σέρρες, Δράμα, διέρχεται από πολύ καλύτερο γεωλογικό περιβάλλον.

Το ασβεστολιθικό με κρυσταλλοσχιστώδη πετρώματα βουνό του Βερτίσκου είναι πιο ασφαλές για όδευση ή και διατήρηση από το ανάγλυφο της περιοχής της Ασπροβάλτας, όπου όλοι θυμόμαστε τις κατολισθήσεις και τις καθυστερήσεις στην παράδοση της οδικής Εγνατίας ανάμεσα στην Ρεντίνα και την Αμφίπολη. Με την διέλευση από Σέρρες και Δράμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χώρος από την παλαιά γραμμή (μεταξύ Σερρών και Δράμας) όχι η ίδια η γραμμή, προκειμένου να υπάρξουν λιγότερες απαλλοτριώσεις και λιγότερη αφαίρεση γεωργικής γης.

Με μια προσεκτική ανάλυση του ανάγλυφου διαπιστώνεται ότι η γεωμετρία της γραμμής θα μπορούσε να είναι και καλύτερη από ότι η προτεινόμενη νότια των λιμνών, όπου η όδευση θα πρέπει να αποφύγει αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές NATURA, αλλά και δεδομένα σημεία κατολισθήσεων. Επίσης η όδευση στην Πιέρια κοιλάδα πρέπει να γίνει σε επίχωμα προκειμένου να γίνουν ανισόπεδες διασταυρώσεις και ιρλανδικές διαβάσεις για την διέλευση οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων αλλά και της πανίδας. Αυτό σημαίνει την δημιουργία τεράστιων δανειοθαλάμων και αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά στην αξιοποίηση της γραμμής για τουριστικούς λόγους δεν αντέχει σε λογική κριτική, μάλλον προφάσεις εν αμαρτίαις θυμίζει. Δυστυχώς δεν βρισκόμαστε στην Ελβετία. Η μόνη αξιοποιήσιμη γραμμή για τουριστικούς λόγους είναι η γραμμή μεταξύ Παρανεστίου και Τοξοτών, αλλά ας κρίνει ο καθένας μας κατά πόσο αυτό μπορεί να αλλάξει την οικονομία της περιοχής.

Η υφιστάμενη γραμμή του 1890 είναι απαξιωμένη για τρεις απλούς λόγους: α) κάνει μια μεγάλη διαδρομή από Δοϊράνη εφαπτόμενη στα σύνορα με την Βόρεια Μακεδονία, β) η γεωμετρία της δεν επιτρέπει την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων όσο και αν βελτιωθεί το τροχαίο υλικό και γ) δεν μπορεί να περιφραχθεί, διότι θα διακόψει την κυκλοφορία της πανίδας ενώ έχει συνεχείς ισόπεδες διασταυρώσεις. Κάθε επιχείρημα για αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής είναι έωλο. Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς περίφραξη και ανισόπεδες διασταυρώσεις, δεν υπάρχει.

Η δυναμική που θα δημιουργηθεί εάν βρεθούν έξι πόλεις σε έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα συμπεριλαμβάνει και τα δύο λιμάνια της Α.Μ.Θ. είναι ασύλληπτα μεγάλη, τόσο που η προοπτική της τρομάζει το πανίσχυρο οικονομικό δίπολο Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Οι πόλεις αυτές, οι οποίες θα απέχουν λίγα λεπτά η μία από την άλλη, θα δημιουργήσουν έναν ανταγωνιστικό και αυτόνομο οικονομικό πόλο, που μπορεί να αξιοποιήσει το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα της Βορειανατολικής Ελλάδας, αυτό της διασυνοριακότητας, ενώ όλες οι συνδεόμενες πόλεις θα αποτελούν την ενδοχώρα κάθε πόλης ξεχωριστά.

Τα περί καθέτων σιδηροδρομικών αξόνων από Αμυγδαλεώνα ή Αμφίπολη προς Δράμα, δυστυχώς δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Πρώτον, γιατί εμείς οι Δραμινοί έχουμε κακιά εμπειρία από τους οδικούς κάθετους άξονες που είναι υπό μελέτη ή υπό δημοπράτηση, εδώ και 30 χρόνια. Δεύτερον, διότι οι γνωρίζοντες τα εσώψυχα του Ο.Σ.Ε. θα έχουν υπόψη τους, ότι των κάθετων αξόνων της Δράμας, προηγούνται:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής Ρίου – Πατρών, που θα πλησιάσει σε κόστος το μισό δις ευρώ.
  • Η επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων στην Πελοπόννησο.
  • Ο εκσυγχρονισμός της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
  • Η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της γραμμής Θεσ/νίκη – Φλώρινα και η σιδηροδρομική σύνδεση με την Βόρεια Μακεδονία.
  • Η ολοκλήρωση των έργων στα τμήματα Θεσ/νίκη – Ευζώνων και Θεσ/νίκη – Προμαχώνα, προκειμένου να αρχίσουν δρομολόγια προς Βελιγράδι και Σόφια.

Τέλος, πρέπει να ειπωθεί ρητά ότι η υφιστάμενη μελέτη χάραξης Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας δεν οδηγεί σε έργο. Πρέπει να ανατεθούν, εκπονηθούν ,εγκριθούν και πληρωθούν οι ακολουθήσουν μελέτες:

  • Τοπογραφικής αποτύπωσης
  • Απαλλοτριώσεις
  • Γεωλογικές και γεωτεχνικές
  • Υδραυλικές
  • Γεφυρών
  • Σηράγγων
  • Αρχιτεκτονικές (σταθμών)
  • Στατικές
  • Αυτοματισμών διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Ηλεκτρομηχανολογικές
  • Περιβαλλοντικές
  • Φύτευσης.

Η μελέτη χάραξης δεν αποτελεί ούτε το 3% των απαιτούμενων μελετών που θα οδηγήσουν σε δημοπράτηση έργου. Το κόστος των μελετών θα πλησιάσει τα 200 εκατομμύρια και δεν χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως δεν είναι αργά να ανατραπεί ο ακρωτηριασμός του 41% του Ανατολικού Βορειοελλαδικού χώρου (Εμβαδόν Α.Μ.Θ. + Σέρρες = 18.136 τετρ. χιλιόμετρα – Εμβαδόν Σερρών + Δράμας = 7.436 τετρ. χιλιόμετρα), αλλά και του 35% του πληθυσμού του ίδιου χώρου. (Πληθυσμός ΑΜΘ+ Σέρρες= 784.000 κάτοικοι – πληθυσμός Σερρών + Δράμας 275.000 κάτοικοι)

Η ανωτέρω προσέγγιση είναι τεκμηριωμένη και τεχνοκρατικά και δεν είναι αποτέλεσμα τοπικιστικών ή ιδιοτελών αντιλήψεων. Τώρα είναι η ώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΡΑΜΙΝΩΝ. Να αναδείξουμε την ρεαλιστική πρόταση της αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Έτσι ώστε και η Χώρα αλλά και η Περιφέρεια να ωφεληθούν.

Ναι, λοιπόν κε συνάδελφε, να βγει η Δράμα από την εσωστρέφεια της, αλλά σ αυτό πρέπει να βοηθήσουν πρωτίστως και οι αιρετοί εκπρόσωποί της. Αυτοί που έλαβαν λαϊκή εντολή να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των πολιτών αλλά και της ίδιας της Χώρας. Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά την ανάγκη να υπερασπίσετε την πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης. Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την πρότασή σας να «σηκώσουμε λευκή σημαία» ως Δραμινή Κοινωνία για κάτι που κάποιοι αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς. Στο κάτω κάτω είναι και θέμα Δημοκρατίας.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. ΔΡΑΜΑΣ

Υ.Γ. Ευχαριστώ τον Κ. Κατσιμίγα για την καθοριστική συμβολή του στην ολοκλήρωση του άρθρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Η 19η Ονειρούπολη ετοιμάζεται και υπόσχεται εκπλήξεις!

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Η 19η Ονειρούπολη  σε λίγες μέρες θα υποδεχτεί τους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες της για να γίνουν ξανά όλοι μαζί η πιο μεγάλη παρέα. Τα σπιτάκια βρήκαν τη θέση τους στο χριστουγεννιάτικο χωριό μας και οι προετοιμασίες συνεχίζονται πυρετωδώς με τη βοήθεια όλων των συνεργατών μας για να έχουμε ένα όμορφο παραμυθένιο σκηνικό που θα το χαρούμε όλοι.

Ο Δημοτικός Κήπος ντύνεται γιορτινά, το Λουκά πάρκ και η χριστουγεννιάτικη αγορά ετοιμάζονται επίσης να μας υποδεχθούν, στην Κεντρική μας Πλατεία το μεγάλο επιβλητικό χριστουγεννιάτικο δέντρο μας ετοιμάζεται να  καλωσορίσει την πιο όμορφη χριστουγεννιάτικη γιορτή και περιμένει με τα φώτα του να λάμψει σε όλη την πόλη και μαζί με το  πανέμορφο παγοδρόμιο μας να φτιάξουν ένα ακόμα παραμυθένιο σκηνικό στην πόλη μας. Λίγες μέρες έμειναν για την έναρξη και όλοι μαζί θα βρεθούμε ξανά για 19η χρονιά στο χωριό του Άη Βασίλη, στο χωριό με τις πιο γλυκές εκπλήξεις για να δημιουργήσουμε νέες όμορφες γιορτινές αναμνήσεις.

Το προηγούμενο διάστημα προετοιμάζαμε για τους μεγάλους και μικρούς επισκέπτες μας 15 δωρεάν δράσεις,10 συναυλίες, 5 θεατρικές παραστάσεις, αμέτρητες πολιτιστικές εκδηλώσεις και  19 άλλες παράλληλες δράσεις που θα γεμίσουν την Δράμα ήχους, χαμόγελα και μουσικές.

Την Τρίτη 29 Νοεμβρίου ο Δήμος Δράμας θα παρουσιάσει το καλλιτεχνικό και πολιτιστικό πρόγραμμα της Ονειρούπολης 2022 -2023, καθώς και τις παράλληλες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης.

Το ενδιαφέρον του κόσμου για την φετινή διοργάνωση είναι τεράστιο και δημιουργεί σε όλους μια γλυκιά προσμονή για τις όμορφες μέρες που θα περάσουμε στην όμορφη πόλη μας και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε την πολύ καλή δουλειά που έχουμε ξεκινήσει. Μέχρι σήμερα 105 σχολεία από όλη την Ελλάδα έχουν δηλώσει ενδιαφέρον να επισκεφτούν την Ονειρούπολη ανταποκρινόμενοι στην στοχευμένη καμπάνια που έγινε προς τα σχολεία, ενώ και τα στοιχεία που λαμβάνουμε από τα Ταξιδιωτικά Πρακτορεία και από την Ένωση Ξενοδόχων δείχνουν ότι η Ονειρούπολη και η Δράμα θα είναι για φέτος κορυφαίος χριστουγεννιάτικος προορισμός.

Για ακόμα μια χρονιά η όμορφη πόλη μας φοράει τα γιορτινά της, γεμίζει χρώματα, μυρωδιές και μελωδίες και γίνεται φιλόξενη οικοδέσποινα για όλους! Η 19η Ονειρούπολη ετοιμάζεται και υπόσχεται εκπλήξεις! Σας περιμένουμε όλους να μπείτε στον κύκλο της μεγαλύτερης χριστουγεννιάτικης γιορτής!

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Εκδήλωση 2ου Γυμνασίου Δράμας για την “Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Με προσκεκλημένο τον Δημήτρη Αντωνίου

Εκδήλωση του 2ου Γυμνασίου, με αφορμή την  «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία»,  τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022 στις 17:00 το απόγευμα.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε μαθητές, κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς και κάθε συμπολίτη μας που ενδιαφέρεται να την παρακολουθήσει.

Τη φετινή σχολική χρονιά εκπονείται στο 2ο Γυμνάσιο Δράμας πρόγραμμα Πολιτιστικών Θεμάτων με μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και με θέμα  «Graffiti : το αποτύπωμά τους στους τοίχους και την κοινωνία της Δράμας»,  το οποίο αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων προγραμμάτων του σχολείου κατά τα δύο προηγούμενα χρόνια. Το πρόγραμμα αφορά τα graffiti στην πόλη της Δράμας και ευρύτερα, αλλά και τα graffiti ως  τέχνη και μορφή επικοινωνίας και διαμαρτυρίας.

Υπεύθυνοι για το πρόγραμμα είναι οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνασίου:

  • Βασίλης Μεσσής
  • Μαρία Χατζή
  • Θάλεια Καζάνα

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος δήλωσαν στο GoDrama.gr :

Φέτος, στον τρίτο χρόνο του προγράμματος, εκτός όλων των άλλων που σχεδιάζουμε και ήδη ξεκινήσαμε να υλοποιούμε, θελήσαμε να συνδέσουμε τα graffiti με την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, που είναι η 3η Δεκεμβρίου, το ερχόμενο δηλαδή Σάββατο. Στόχος μας  είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε στην αποδοχή και το σεβασμό όλων των συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα αρχικά, αλλά στη συνέχεια και όλων  των συνανθρώπων  μας που η κοινωνία τους αντιμετωπίζει ως “διαφορετικούς”.

Έτσι σχεδιάσαμε τις εξής δράσεις :

Αρχικά, δύο “γκραφιτάδες” της πόλης μας, ο Λευτέρης Τούλης και ο Νικόλας Φωτιάδης θα φιλοτεχνήσουν τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου σε έναν από τους τοίχους του σχολικού κτηρίου του 2ου Γυμνασίου ένα έργο graffiti, σε συνεργασία με έναν ξεχωριστό προσκεκλημένο, τον καλλιτέχνη και συγγραφέα Δημήτρη Αντωνίου αλλά και με τους μαθητές/τριες που παρακολουθούν το πρόγραμμα. Η θεματολογία του συγκεκριμένου graffiti θα συνδέεται με το θέμα της ισότητας όλων των ανθρώπων και την αποδοχή του «διαφορετικού». Παράλληλα, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας Δράμας, θα μιλήσουν   στους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης, για θέματα σχετικά με την οδική ασφάλεια και τα οδικά ατυχήματα, παρουσία του  Δημήτρη Αντωνίου, ο οποίος εξαιτίας ακριβώς ενός τροχαίου ατυχήματος είναι καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο από τα 16 του χρόνια.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, από τις 17:00 έως τις 19:00 πάνω κάτω ο προσκεκλημένος μας, Δημήτρης Αντωνίου, θα κάνει μια ανοιχτή προς όλους φιλική, informal παρουσίαση, μιλώντας μας για τον εαυτό του, για την ενασχόληση σου με τα graffiti και με όποια άλλη μορφή τέχνης τον απασχολεί δημιουργικά, καθώς και για ό,τι άλλο θα κρίνει σκόπιμο και χρήσιμο να ακούσουν μαθητές, γονείς και πολίτες. Τίτλος της παρουσίασής του «Βάζεις χρώμα, κερδίζεις ζωή».

Τις  δράσεις θα απαθανατίσει ο διακεκριμένος φωτορεπόρτερ  Δημήτρης Μεσσίνης

Ο Δημήτρης Αντωνίου, στα τριάντα δύο του χρόνια, δε σταματάει στιγμή να δημιουργεί, παρά το πολύ σοβαρό τροχαίο ατύχημα που τον καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο από τα δεκαέξι του χρόνια.

  • Πραγματοποίησε σε μόλις τέσσερα χρόνια τις σπουδές του στο τμήμα φυσικής του Α.Π.Θ και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην οικονομική επιστήμη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
  • Συμμετέχει και με μεγάλη θέρμη σε επιστημονικές και κοινωνικές εκδηλώσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας.
  • Τελευταία πολυετή του προσπάθεια είναι η έμπνευση και συγγραφή του κόμικς «Λέμε STOP στην οδική ανασφάλεια» το οποία διανέμεται δωρεάν στα σχολεία που επισκέπτεται για εθελοντικές δράσεις με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή.
  • Επίσης, έχει γράψει δύο συλλογές διηγημάτων με τίτλο «Έτσι είναι η ζωή» και «Ας είναι όνειρο αυτό», ένα μυθιστόρημα με τίτλο «Ένας καλύτερος άνθρωπος» και ένα  αυτοβιογραφικό βιβλίο με τίτλο ‘’Η τέχνη της αισιοδοξίας’’ .
  • Ακόμη, έγραψε το σενάριο, σκηνοθέτησε και συμμετείχε ως ηθοποιός στην θεατρική παράσταση ‘’Στα καλά του καθισμένου’’.

https://www.facebook.com/dimitrisantoniou.gr/

www.dimitrisantoniou.gr

Ο Δημήτρης Μεσσίνης από το 2006 μέχρι και Ιούνιο του 2014 ήταν διευθυντής φωτογραφικού τμήματος του Assosiated Press για την Νοτιοανατολική Ευρώπη.

  • Από το 2004 μέχρι το 2006 διετέλεσε, με έδρα το Λονδίνο, διευθυντής φωτογραφικού του ως άνω πρακτορείου για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
  • Είναι στη φωτοειδησεογραφία για τον Ελληνικό και Ξένο Τύπο από το1978 έχοντας καλύψει τις μεγαλύτερες παγκόσμιες στρατιωτικές συρράξεις, όπως
    • πρώην Γιουγκοσλαβία (Κροατία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Κόσοβο),
    • Τσετσενία,
    • Λίβανο,
    • Πρώτος και Δεύτερος πόλεμος του Κόλπου,
    • Αφγανιστάν.

Έχει καλύψει επίσης τα μεγαλύτερα παγκόσμια αθλητικά γεγονότα:

  • Επτά Ολυμπιακούς αγώνες και οκτώ ευρωπαϊκά και παγκόσμια ποδοσφαιρικά κύπελλα.
  • Βραβεύτηκε το 2003 με την ανώτερη δημοσιογραφική διάκριση της χώρας- βραβείο Μπότση- για την κάλυψη του πολέμου στο Αφγανιστάν και είμαι κάτοχος πολλών διεθνών δημοσιογραφικών βραβείων.
  • Τα τελευταία χρόνια (2008-2013) εξελέγη και υπηρέτησε από τις θέσεις του Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γενικού Γραμματέα την Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου.

ΟΛευτέρης Τούλης γεννήθηκε στη Δράμα το 1989 και στην ηλικία των 18 έφυγε για σπουδές στην καλών τεχνών Θεσσαλονίκης όπου και σπούδασε με καθηγητή τον Κ. Μορταράκο.

  • Από νωρίς ασχολήθηκε με την streetart και έπειτα τον συνεπήρε ο κόσμος της τέχνης και ασχολήθηκε βαθύτερα με τα υλικά, το σχέδιο, τη γλυπτική κλπ.
  • Σήμερα ζει στη Δράμα και ασχολείται με την τέχνη,  δημιουργώντας εικόνες άλλοτε ρεαλιστικές και άλλοτε ποιητικές.
  • Ένα από τα μεγαλύτερα street art έργα του είναι το “UrbanMyth” στην οδό Ηφαιστίωνος στο κέντρο της Δράμας, που το δημιούργησε το 2020. Το έργο είναι εμπνευσμένο από την πανδημία του κορωνοϊού και τις ανησυχίες του σύγχρονου ανθρώπου.

instagram : toulis.artwork

Ο Νικόλας Φωτιάδης γεννήθηκε στη Δράμα.

  • Μαθήτευσε και παράλληλα εργάστηκε τρία χρόνια σε Εργαστήριο Μεταξοτυπίας στη Δράμα.
  • Αρχικά ασχολήθηκε με την καλλιτεχνική διακόσμηση εσωτερικών χώρων, καθώς επίσης  και με την καλλιτεχνική και εικαστική επιμέλεια σε διάφορα Φεστιβάλ στην Ελλάδα.
  • Το 2000 ξεκίνησε να παρακολουθεί μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής στο εργαστήριο του Κ. Τσίγκρη στην Αθήνα.
  • Το 2006 πέρασε  στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. Φοίτησε στο εργαστήριο των καθηγητών Ι. Φωκά και Β. Πλοιαρίδη.
  • Παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα χαρακτικής στο εργαστήριο χαρακτικής του καθηγητή Ξ. Σαχίνη.
  • Τον Ιούνιο του 2011 παρουσιάσει την διπλωματική του εργασία. Βαθμολογήθηκε με 9.11.
  • Τον Ιούλιο του 2011 πήρε με Άριστα το πτυχίο της Σχολής Καλών Τεχνώντου Α.Π.Θ. [Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, με κατεύθυνση Ζωγραφική].
  • Σήμερα εργάζεται ως Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός σε Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και παράλληλα  λειτουργεί το καλλιτεχνικό εργαστήρι «συναύγεια».
  • Έχει φιλοτεχνήσει πάρα πολλά graffiti που κοσμούν δημόσιους χώρους της πόλης μας.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Κειμήλια από εκκλησίες οικισμών του Ευξείνου Πόντου, στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Ι.Μ. Δράμας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Tην Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, ώρα 11.30 π.μ. στην Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας η κ. Μαγδαληνή Παρχαρίδου, δρ αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ θα μας παρουσιάσει τα Κειμήλια από εκκλησίες οικισμών του Ευξείνου Πόντου, στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας.

Την εκδήλωση διοργανώνουν , τιμώντας τα 100 χρόνια από την Καταστροφή του 1922, η Μέριμνα Ποντίων Κυριών Δράμας και οι Φίλοι Αρχαιολογικού Μουσείου Δράμας.

Βιογραφικό σημείωμα της Μαγδαληνής Παρχαρίδου

Η κ. Παρχαρίδου είναι  απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του  ΑΠΘ,  στην   οποία   πραγματοποίησε  μεταπτυχιακές   σπουδές,   καθώς   και μεταδιδακτορική έρευνα με υποτροφία του ΙΚΥ (2004).

Από   το  2005,   εργάζεται   ως   μόνιμη αρχαιολόγος στο Υπουργείο Πολιτισμού. Υπηρέτησε στη 12η Εφορεία Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών   Αρχαιοτήτων,   με   αρμοδιότητα   στην   περιοχή   της   Δράμας.   Σήμερα εργάζοται στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς, Προϊσταμένη του Τμήματος Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων και Μουσείων της Εφορείας (7/2013 κ.ε.).

Οι μελέτες και οι δημοσιεύσεις της αφορούν σε θέματα ιστορίας, ιστορίας της τέχνης, ζωγραφικής, τοπογραφίας και αρχαιολογίας κυρίως των περιοχών της Δράμας,της Θεσσαλονίκης, της Πιερίας και του Κιλκίς, καθώς και σε συγκεκριμένα εικονογραφικά θέματα στον ορθόδοξο χώρο.

Ενδεικτικός κατάλογος δημοσιεύσεων

  • Ζωγράφοι και επιδιορθωτές φορητών εικόνων κατά τον 19ο αιώνα, με αφορμή ορισμένα έργα από τον μακεδονικό χώρο, ΑΕΜΘ 30, 2016, Θεσσαλονίκη 2022, 509-520
  • Παλαιά έντυπα βιβλία προσφυγικής προέλευσης στον ναό του Αγίου Δημητρίου στην Αξιούπολη, Μικρασιατική Σπίθα 22, 2022, 147-166
  • Εργα του ζωγράφου Δημητρίου από το Καράκιοϊ στον ναό του Αγίου Αθανασίου στο Δοξάτο Δράμας (β΄ μισό 19ου αιώνα), στο Π. Ανδρούδης – Δ. Π. Δρακούλης (επιμ.), Το αρμολόι. Χαριστήριο στον καθηγητή Αργύρη Π.Π. Πετρονώτη, Θεσσαλονίκη 2021, 341 – 57 σε   συνεργασία   με   τον   π.   Μ.   Κυριαζάκη,  Τα   κειμήλια   του   Ιερού   Ναού   των Εισοδίων της Θεοτόκου στη Χωριστή, Θεσσαλονίκη 2018
  • Λειτουργικά   σκεύη   από   το   Εκκλησιαστικό   Μουσείο   της   Ιεράς   Μητροπόλεως Δράμας, Δίοδος 66100 7, Δράμα, Νοέμβριος 2014, 104-123
  • Εκκλησιαστικό Μουσείο της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας: η καταγραφή και  η μελέτη των εκτιθέμενων αντικειμένων, ΑΕΜΘ 22, 2008, Θεσσαλονίκη 2011, 521-528
  • Xειρόγραφη   πρόθεση   του   18ου   αιώνα   από   τη   μονή   της   Κοσίνιτσας   (ή Εικοσιφοίνισσας), Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών, Θεσσαλονίκη 2009
  • Εικόνες του αινίτη ζωγράφου Κυριαζή Λασκαράκη στο Παγονέρι Δράμας,  Περί Θράκης 6, 2007-2009, 163-178
  • Ματθαίος   Ιωάννου:   Οι   μεταμορφώσεις   μιας   τεχνοτροπίας,  Πρακτικά   του Πανελλήνιου Συνεδρίου Από τη Μεταβυζαντινή στη Σύγχρονη Τέχνη, 18ος-20ός αι., ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 1998,  309-338

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δράμα: Αστυνομικοί εντόπισαν σε ποιμνιοστάσιο σχεδόν δύο κιλά κάνναβης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Καλλινικίδης: Δεν υπάρχει ηθικό ζήτημα – έχει κόμπλεξ, εμπάθεια και ζήλεια

Εκλογές 20231 εβδομάδα πριν

Αποκάλυψη του Γ. Παπαδόπουλου για την Ονειρούπολη Δράμας και τον Λ. Καλλινικίδη

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Αποτελέσματα εκλογών αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Εκλογές 20233 εβδομάδες πριν

Project για τη Δράμα: Παρουσίαση υποψηφίων δημοτικών συμβούλων Δράμας 2023

Εκπαιδευτικά2 εβδομάδες πριν

Συμμετοχή του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας στο πρόγραμμα Erasmus+/Δράση ΚΑ227 Creative Vibs

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

1o βραβείο το Γυμνάσιο Κυργίων στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Οδική Ασφάλεια: Κοινή Ευθύνη»

Εκλογές 20234 εβδομάδες πριν

Συνέντευξη Νίκου Αβραμίδη, υπ. Δημ. Σύμβουλος με το Project για τη Δράμα

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ1 εβδομάδα πριν

Tο διαφημιστικό σποτ της «Ονειρούπολης» 2022

Εκλογές 20232 εβδομάδες πριν

Ενώνουμε τη Δράμα: Υποψήφιος ο Χρήστος Χαρίσκος

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Ευρωπαϊκή Ημέρα Οινοτουρισμού στο Château Nico Lazaridi την Κυριακή 13 Νοεμβρίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Εκδήλωση 2ου Γυμνασίου Δράμας για την “Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δράμα: Στη δημοσιότητα τα στοιχεία 73χρονου που συνελήφθη για γενετήσιες πράξεις σε ανήλικους

Εκλογές 20232 εβδομάδες πριν

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: 3 νέοι υποψήφιοι

Εκλογές 20233 ημέρες πριν

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: Η ομάδα μας μεγαλώνει και δυναμώνει!

Εκλογές 202312 ώρες πριν

Χρήστος Παπαθεοδώρου: Θα είμαι υποψήφιος στις Περιφερειακές Εκλογές του 2023

ΑΘΛΗΤΙΚΑ13 ώρες πριν

Τεσσάρα και στον Πανθρακικό ο Πανδράμ! Από το κακό στο χειρότερο η Δόξα, ήττα με 3-0

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 ημέρα πριν

Πανδραμαϊκός – Πανθρακικός και Παραλίμνιο – Δόξα την Τετάρτη 30/11 στις 15:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Η 19η Ονειρούπολη ετοιμάζεται και υπόσχεται εκπλήξεις!

Εκλογές 20233 ημέρες πριν

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: Η ομάδα μας μεγαλώνει και δυναμώνει!

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Τεσσάρα ο Πανδραμ το Ορφάνι. Έχασε από τον ουραγό Άρη Αβάτου η Δόξα!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

Εκδήλωση 2ου Γυμνασίου Δράμας για την “Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Κειμήλια από εκκλησίες οικισμών του Ευξείνου Πόντου, στο Εκκλησιαστικό Μουσείο της Ι.Μ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Πρόγραμμα Εορτασμού της Ημέρας Εθνικής Αντίστασης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Ενημερωτική εκδήλωση για τον Γλωσσικό σεξισμό και την Ενδοοικογενειακή βία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Καλλινικίδης: Δεν υπάρχει ηθικό ζήτημα – έχει κόμπλεξ, εμπάθεια και ζήλεια

Εκλογές 20231 εβδομάδα πριν

Αποκάλυψη του Γ. Παπαδόπουλου για την Ονειρούπολη Δράμας και τον Λ. Καλλινικίδη

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Όλοι οι αγώνες του Μουντιάλ στον ελεύθερο ΑΝΤ1

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Δράμα: «Τσίμπησαν» μεθυσμένο οδηγό και χωρίς δίπλωμα

Εκλογές 20231 εβδομάδα πριν

Πόλη-Ζωή: Υποψήφιοι σε Αμπελάκια, Αρκαδικός, Νέα Αμισός, Νέα Σεβάστεια

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών