ΕΛΛΑΔΑ
“Παράθυρο” διεκδίκησης δώρων και επιδομάτων για συνταξιούχους
Δημοσιεύθηκε
2 έτη πρινστις
Από
Admin
Μετά τις κρίσιμες σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο εξέτασε το ζήτημα σε επίπεδο Ολομέλειας, έχουν ήδη εκδοθεί αρκετές αποφάσεις πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων Δικαστηρίων, με τις οποίες επιδικάζονται τα σχετικά ποσά σε συνταξιούχους.
Πηγή: epoli.gr
Το σκεπτικό των αποφάσεων που δικαιώνουν του συνταξιούχους
Το σκεπτικό αυτών των αποφάσεων είναι το ακόλουθο: Σε περιπτώσεις εξαιρετικά δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών, και εφόσον προκύπτει αιτιολογημένα ότι το κράτος αδυνατεί να παράσχει επαρκή χρηματοδότηση στους ασφαλιστικούς οργανισμούς και ότι δεν υφίσταται δυνατότητα διασφαλίσεως της βιωσιμότητας αυτών με άλλα μέσα, δεν αποκλείεται, κατά το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος, η επέμβαση του νομοθέτη για τη μείωση και των απονεμηθεισών ακόμη συντάξεων, εφεξής. Η δυνατότητα περικοπής δεν είναι απεριόριστη, αλλά οριοθετείται από τα άρθρα 25 παρ. 4 και 4 παρ. 5 του Συντάγματος και την αρχή της αναλογικότητας, ενώ πρέπει να διασφαλίζεται η χορήγηση στο συνταξιούχο παροχών τέτοιων που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια. Για την περικοπή απαιτείται να προηγηθεί ειδική, εμπεριστατωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη, εκτός αν συντρέχει άμεση απειλή κατάρρευσης της οικονομίας της Χώρας και τα συγκεκριμένα μέτρα λαμβάνονται κατεπειγόντως για την αποτροπή του κινδύνου. Η κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 του ν. 4024/2011 περικοπή της σύνταξης δεν αντίκειται στις ανωτέρω διατάξεις του Συντάγματος και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Οι μεταγενέστερες όμως διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4052/2012 και κυρίως του άρθρου 1 του ν. 4093/2012, για την περικοπή εκ νέου των κύριων και επικουρικών συντάξεων, αντίκεινται στις ανωτέρω διατάξεις. Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ’ αριθμ. 2287/2015 απόφασή της, έχει δεχθεί ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων (αντισυνταγματικότητα την οποία διαπίστωσε) επέρχονται μετά την δημοσίευση της απόφασης αυτής, ενώ ο δικαστής που θα επιληφθεί στο μέλλον αγωγής αποζημιώσεως δεν μπορεί να επιδικάσει αποζημίωση για παρελθόντα (δηλαδή προς της έκδοσης της εν λόγω απόφασης) χρονικά διαστήματα.
Πώς πρέπει να κινηθούν οι συνταξιούχοι για να διεκδικήσουν την επιστροφή των χρημάτων τους;
Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά; Το Ανώτατο Ακυρωτικό έκρινε –κατά πλειοψηφία- ότι οι διατάξεις με τις οποίες περικόπηκαν αρχικώς και εν συνεχεία καταργήθηκαν οι παροχές των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και των επιδομάτων αδείας είναι αντισυνταγματικές διότι είναι ευθέως αντίθετες σε διατάξεις του Συντάγματος, αλλά και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα ατομικά δικαιώματα. Ως αντισυνταγματικές δεν πρέπει να τυγχάνουν εφαρμογής. Η εν λόγω απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας παράγει ένα πολύ ισχυρό νομολογιακό δεδομένο για τα πρωτοβάθμια διοικητικά Δικαστήρια που θα κληθούν να εξετάσουν περιπτώσεις περικοπών, όμως δεν έχει γενική ισχύ υπό την έννοια ότι δεν παράγει δεδικασμένο για όλους τους συνταξιούχους των οποίων περικόπηκαν και καταργήθηκαν τα δώρα και το επίδομα αδείας. Αντίθετα, αυτοί θα πρέπει να προσφύγουν στα πρωτοβάθμια διοικητικά Δικαστήρια και με αγωγές να διεκδικήσουν να τους επιστραφούν τα ποσά που δεν τους έχουν καταβληθεί από 01.01.2013 και έπειτα.
Ποια ποσά μπορούν να διεκδικήσουν οι συνταξιούχοι;
Σύμφωνα με το ά. 140 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 143/28.06.2014) «Ο χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων των συνταξιούχων εν γένει και βοηθηματούχων του Δημοσίου, καθώς και των κληρονόμων αυτών από καθυστερούμενες συντάξεις, επιδόματα και βοηθήματα είναι δύο (2) ετών…». Εξάλλου, σύμφωνα με το ά. 141 του ίδιου ως άνω Νόμου «Η παραγραφή οποιασδήποτε απαίτησης κατά του Δημοσίου αρχίζει από το τέλος του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο γεννήθηκε και είναι δυνατή η δικαστική της επιδίωξη, με την επιφύλαξη κάθε άλλης ειδικής διάταξης του νόμου αυτού». Κατά συνέπεια, σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις, οι συνταξιούχοι μπορούν σήμερα να διεκδικήσουν ποσά δώρων και επιδομάτων μπορούν να διεκδικήσουν δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδομάτων αδείας που ήταν καταβλητέα από το έτος 2016 και μετά. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι διατάξεις αυτές που καθορίζουν τον χρόνο παραγραφής των συγκεκριμένων απαιτήσεων κατά του Δημοσίου σε διετή υπήρχαν και στον προηγούμενο Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού και είχαν ελεγχθεί για την αντισυνταγματικότητά τους, πλην όμως είχαν εν τέλει κριθεί ως συμβατές με το πνεύμα του Συντάγματος και δικαιολογημένες.
Τι ισχύει σχετικά με τις αιτήσεις προς τις αρχές πληρωμής για καταβολή των ανωτέρω παροχών;
Κατά το ά. 143 του ν. 4270/2014 «Διακοπή παραγραφής απαιτήσεων κατά του Δημοσίου – Με την επιφύλαξη ειδικών διατάξεων, η παραγραφή των χρηματικών απαιτήσεων κατά του Δημοσίου διακόπτεται μόνο: α. Με την υποβολή της υπόθεσης στο δικαστήριο ή σε διαιτητές, οπότε η παραγραφή αρχίζει εκ νέου από την τελευταία διαδικαστική πράξη των διαδίκων, του δικαστηρίου ή των διαιτητών. β. Με την υποβολή στην αρμόδια δημόσια αρχή αίτησης για την πληρωμή της απαίτησης, οπότε η παραγραφή αρχίζει εκ νέου από τη χρονολογία που φέρει η έγγραφη απάντηση του διατάκτη ή της αρμόδιας για την πληρωμή της απαίτησης αρχής. Αν η αρμόδια δημόσια αρχή δεν απαντήσει, η παραγραφή αρχίζει μετά πάροδο έξι (6) μηνών από τη χρονολογία υποβολής της αίτησης. Υποβολή δεύτερης αίτησης δεν διακόπτει εκ νέου την παραγραφή. Γ. …».
Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι με την υποβολή αίτησης προς την αρμόδια αρχή πληρωμής της μη καταβεβλημένης παροχής διακόπτεται η παραγραφή της αξίωσης του συνταξιούχου έως την έκδοση απόφασης επί της αιτήσεως, εκτός αν η αίτηση δεν απαντηθεί, οπότε, στην περίπτωση αυτή, η παραγραφή διακόπτεται για έξι μήνες.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με την υποβολή αίτησης, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα απορριφθεί από την αρμόδια αρχή πληρωμών, ενόψει και των πρόσφατων δηλώσεων του Υπουργού Οικονομικών, ο συνταξιούχος απλώς «κερδίζει» έξι μήνες παράτασης, διακόπτοντας την παραγραφή των αξιώσεών του για το χρόνο αυτό. Τούτο έχει σημασία για όσους δεν επιθυμούν να ασκήσουν την αγωγή τους εντός της τρέχουσας χρονιάς, αλλά σκοπεύουν να κάνουν αυτό τους πρώτους μήνες του 2019. Αυτό διότι όσοι συνταξιούχοι σκοπεύουν να ασκήσουν αγωγή εντός του 2018 διεκδικώντας δώρα και επιδόματα, μπορούν να ζητήσουν να τους καταβληθούν οι παροχές από το 2016 και μετά. Μετά την 31.12.2018 θα έχει παρέλθει η διετία από το τέλος του οικονομικού έτους εντός του οποίου γεννήθηκαν αυτές οι παροχές.
Συμπέρασμα: Ο κάθε συνταξιούχος θα πρέπει πρωτίστως να αποφασίσει αν επιθυμεί να διεκδικήσει δικαστικώς τις παροχές που του περικόπηκαν τα τελευταία χρόνια (καθώς μόνο με την υποβολή της αιτήσεως δεν θα του επιστραφούν). Αν αποφασίσει ότι θα κινηθεί δικαστικά, εν συνεχεία θα πρέπει να αποφασίσει πότε θα ασκήσει τη σχετική αγωγή. Αν επιθυμεί η αγωγή να ασκηθεί εντός του 2018 τότε δεν χρειάζεται να υποβάλει την οποιαδήποτε αίτηση στο ταμείο του. Αν, όμως, αποφασίσει ότι θα ασκήσει την αγωγή τους πρώτους μήνες του 2019 τότε και μόνο θα πρέπει να υποβάλει στο ταμείο του την αίτηση για επιστροφή των χρημάτων που του περικόπηκαν και τούτο προκείμενου να διακόψει την παραγραφή για τα ποσά που δικαιούται για το έτος 2016. Σε κάθε περίπτωση η διακοπή της παραγραφής ισχύει για 6 μήνες, επομένως θα πρέπει η σχετική αγωγή να ασκηθεί εντός 6 μηνών από την ημέρα υποβολής της αιτήσεως στο ταμείο.
* Δικηγορικό Γραφείο «Λάμπρος Σ. Ντουματσάς & Συνεργάτες», Πανεπιστημίου 42, 106 79 Αθήνα, Τηλ. 210 3631640, 3641468
Μπορεί να σας ενδιαφέρουν
ΕΛΛΑΔΑ
Ανασχηματισμός : Όλα τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
4 Ιανουαρίου 2021Από
Admin
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.
Στόχος είναι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η μεταρρυθμιστική ταυτότητα του νέου υπουργικού συμβουλίου, με τον πρωθυπουργό να θέλει να προχωρήσει στην ενίσχυση και την «ανανέωση» του κυβερνητικού σχήματος.
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου το χαρτοφυλάκιο του Τάκη Θεοδωρικάκου καταλήγει στα χέρια του Μάκη Βορίδη με αναπληρωτή τον Στέλιο Πέτσα, ενώ αλλαγές σημειώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, με τους Άγγελο Συρίγο και Ζέτα Μακρή να αναλαμβάνουν θέσεις υφυπουργών.
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Εργασίας στη θέση του Γιάννη Βρούτση, ενώ ο Σπήλιος Λιβανός αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί αύριο.
Οι ανακοινώσεις του νέου κυβερνητικού εκπροσώπου
Η νέα σύνθεση
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΑΣΗΣ
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΗΡΑΣ
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΗΛΙΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
17. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
18. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
19. – ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΡΑΝΤΙΛΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι, ποιοι θα παίξουν κεντρικό ρόλο, που στοχεύει πλέον ο Μητσοτάκης
Ανασχηματισμό ισορροπιών ή χωρίς καμιά διάθεση να προκληθούν αναταράξεις εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενας ανασχηματισμός που σίγουρα δεν γράφει ιστορία, δεν αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό και δεν ανατρέπει ισορροπίες, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό είναι επί της ουσίας το συμπέρασμα που βγαίνει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Ταραντίλης.
Ενας ανασχηματισμός που για ορισμένους έχει εκλογικό χρώμα, για άλλους είναι μια ευκαιρία για επανεκκίνηση και για τρίτους ότι «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν».
Αλλά σε κάθε περίπτωση ένας ανασχηματισμός ο οποίος, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, κρίνεται από την πολιτική που ασκεί κι όχι από τα πρόσωπα. Και η πολιτική της διαχείρισης των κρίσεων σε συνδυασμό με τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος, είναι η βασική κατεύθυνση που δίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτό που βγαίνει κατά κύριο λόγο είναι ότι τον πλέον σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι κ. Βορίδης και Χατζηδάκης οι οποίοι φεύγουν από τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αντίστοιχα, και αναλαμβάνουν τα Εσωτερικών κι Εργασίας.
Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτό που ήθελε να δώσει ο πρωθυπουργός με τις λίγες αλλαγές (κι όχι σαρωτικές που έλεγαν κάποιοι) είναι ότι εν μέσω διαχείρισης πολλαπλών κρίσεων δεν μπορείς να ανατρέπεις τα πάντα.
Γι’ αυτό και κρατήθηκε ο βασικός κορμός της κυβέρνησης, δηλαδή υπουργοί σε κρίσιμα υπουργεία όπως το Εξωτερικών, το Υγείας, το Παιδείας.
Επίσης, ο πρωθυπουργός δεν θα ήθελε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει ένα κυβερνητικό σχήμα που θεωρείται, με βάση τις δημοσκοπήσεις πετυχημένο και απολαμβάνει υψηλά ποσοστά αποδοχής.
«Όταν συγκριτικά με την πρώτη κυβέρνηση, τότε που εξελέγη η ΝΔ, τα ποσοστά αποδοχής είναι καλύτερα, γιατί να αλλάξουμε τον βασικό κορμό;», αναρωτιούνται κυβερνητικές πηγές.
Στο ερώτημα γιατί για άλλη μια φορά δεν επελέγη μικρό κι ευέλικτο σχήμα, αλλά ένα μεγάλο κι ενδεχομένως «βαρύ» υπουργικό συμβούλιο, από την κυβέρνηση απαντούν ότι έχει να διαχειριστεί πολλαπλές κρίσεις. Κρίσιμα χαρτοφυλάκια δεν μπορεί να τα έχει όλα μαζί ένας υπουργός, απαιτείται καταμερισμός της δουλειάς που πρέπει να γίνει.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σηματοδοτεί και την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» μαζί με τα της διαχείρισης της κρίσης και το μεταρρυθμιστικό έργο που πρέπει να γίνει.
Στα ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι στο υπουργικό συμβούλιο υπάρχουν τρεις γυναίκες περισσότερες, οι κ. Βούλτεψη, Μακρή και Συρεγγέλα ενώ κάθε υπουργείο έχει και υφυπουργείο.
Αναβαθμισμένος είναι ο ρόλος του κ. Πέτσα, ο οποίος ως αναπληρωτής στο Εσωτερικών, μαζί με τον Μ. Βορίδη, θα τρέξουν μια σειρά από σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Αναβαθμισμένος και ο κ. Β. Κοντοζαμάνης που γίνεται αναπληρωτής από υφυπουργός αλλά και η κ. Συρεγγέλα και ο Ν. Γιατρομανωλάκης που από γενικοί γραμματείς γίνονται υφυπουργοί.
Για την μη απομάκρυνση Θεοχάρη από το Τουρισμού (όλοι πόνταραν στο σενάριο αυτό) οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ικανοποίηση σχετικά με τη δουλειά που έχει κάνει ο υπουργός ως προς την προετοιμασία που έχει γίνει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Τέλος, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, στο παράλληλο (πέραν της υγειονομικής κρίσης) σχέδιο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση είναι:
Το Δημογραφικό και η ενίσχυση της οικογένειας, γι’ αυτό πάει εκεί η Μαρία Συρεγγέλα.
Στον τουρισμό και στο κομμάτι της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου πάει ο Σοφία Ζαχαράκη.
Στην υλοποίηση του κτηματολογίου το οποίο περνά στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και θα το αναλάβει ο Γιώργος Στύλιος.
Αλλά και στο ΕΣΥ και το ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσής του που το αναλαμβάνει ο αναβαθμισμένος Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Στο πολιτικό σκέλος, οι ίδιες πηγές επιμένουν πως ο σημερινός ανασχηματισμός αποτυπώνει κατ’ ουσίαν τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης, οι οποίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της συγκυρίας. Βασική επιλογή η προώθηση μεταρρυθμίσεων, που οδηγούν σε ανάπτυξη, με το εν λόγω διακύβευμα να βρίσκει έκφραση στην πρόσθετη ενίσχυση του τομέα υγείας και παράλληλα την διεύρυνση του κοινωνικού κράτους με το κύριο βάρος να δίδεται στην προστασία της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που πλαισιώνεται και από την τόνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Το στίγμα
Πέραν των σεναρίων περί «εκλογικού ανασχηματισμού», πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού.
1. Το πρώτο είναι ότι κράτησε τις ισορροπίες και στο κόμμα και στην κυβέρνηση. Μια αλλαγή υπουργών σε πολύ «βαριά» υπουργεία ενδεχομένως να προκαλούσε αναταράξεις. Πώς π.χ. να αλλάξεις τον υπουργό Εξωτερικών, όταν η κρίση με την Τουρκία είναι διαρκής; Πώς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Υγείας εν μέσω της πανδημίας κι όταν καμιά χώρα δεν έχει αντικαταστήσει τον υπουργό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Ακόμη κι αν ο πρωθυπουργός ήθελε να αλλάξει τον Ν. Δένδια ή τον Β. Κικίλια, δεν θα ήταν σωστό να το κάνει τώρα που ο «τραχανάς είναι απλωμένος» και τα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια «καίνε».
2. Ο Κ. Μητσοτάκης έδειξε ότι δεν υποκύπτει σε πιέσεις της αντιπολίτευσης, είτε έξω είτε μέσα στη ΝΔ. Και γιατί να το κάνει άλλωστε όταν οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αποδοχή του κυβερνητικού έργου; Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε κατά καιρούς την αποπομπή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ή του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα (για τον οποίο είχε καταθέσει πρόταση μομφής). Ή ακόμη και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ή του Βασίλη Κικίλια ή του Χ. Θεοχάρη. Πέραν της ικανοποίησης για τη δουλειά που έχουν κάνει οι εν λόγω υπουργοί, μια απομάκρυνσή τους θα ήταν αποδοχή των θέσεων της αντιπολίτευσης και σήμα ότι υποκύπτει στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά για αλλαγές. Στο κομμάτι της ασφάλειας θεωρείται πετυχημένο το έργο του κ. Χρυσοχοϊδη που κάνει μάλιστα θετική εντύπωση στον πυρήνα των ψηφοφόρων της ΝΔ.
3. Γίνεται πολύς λόγος στο ότι μπαίνουν κάποια στελέχη από τον «γαλάζιο» πυρήνα, και δεν συνεχίζεται η διεύρυνση προς το κέντρο. Όμως, ουσιαστικά κανείς από τον κεντρώο χώρο δεν αποχωρεί από την κυβέρνηση ενώ αξιοποιούνται και βουλευτές οι οποίοι μπορούν να σηματοδοτήσουν το νέο ξεκίνημα. Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. στο οργανωτικό κομμάτι, διαπιστώνεται μία παραγωγική κινητικότητα, καθώς κεντρικοί Υπουργοί μετακινούνται σε άλλα χαρτοφυλάκια για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους, ενώ Γενικοί Γραμματείς και Υφυπουργοί αναβαθμίζονται. Επιπροσθέτως, εισέρχονται στο κυβερνητικό σχήμα δραστήριοι βουλευτές, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσα από κρίσιμους κοινοβουλευτικούς και θεσμικούς ρόλους, ενώ ταυτόχρονα η Νέα Δημοκρατία ενισχύεται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με στελέχη πρώτης γραμμής.
4. Επί της ουσίας διατηρείται μια ισορροπία εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών και δεν αποκλείονται τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Για παράδειγμα, αξιοποιούνται στελέχη όπως ο κ. Γιατρομανωλάκης που προήλθε από το Ποτάμι, αλλά και βουλευτές που ήταν και στην κυβέρνηση Σαμαρά, όπως η Σ. Βούλτεψη, ο κ. Στύλιος, ο κ. Σκρέκας και βεβαίως οι πρωτοκλασάτοι όπως ο Μ. Βορίδης, Κ. Χαζηδάκης, Α. Γεωργιάδης.
5. Από τα στελέχη που αποχωρούν θα έλεγε κανείς ότι αίσθηση κάνουν οι απομακρύνσεις του Γ. Βρούτση, ο οποίος λέγεται ότι δεν είχε καλή «χημεία» με τους συνταξιούχους, και του Τ. Θεοδωρικάκου ο οποίος είναι επί χρόνια στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού. Στις αποχωρήσεις που κάνουν αίσθηση, αυτή του Γ. Κουμουτσάκου και του κ. Καράογλου από το Μακεδονίας Θράκης.
6. Νέα πρόσωπα, άφθαρτα και με όρεξη για δουλειά αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναδείξει η κυβέρνηση το έργο της. Ο Χρ. Ταραντίλης, η κ. Συρεγγέλα, ο Ν. Γιατρομανωλάκης, ο Γ. Στύλιος, ο Αγγ. Συρίγος είναι πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν μαζί με τους πιο έμπειρους, όπως Σοφία Βούλτεψη, Ζ. Μακρή κ.λπ.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ισορροπιών, πολιτικών και ουσιαστικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, από την Υγεία, μέχρι τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό, αλλά και την Οικονομία η οποία θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Εκεί όπου δεν έγιναν αλλαγές φαίνεται και η διάθεση του πρωθυπουργού να δώσει βάρος είτε πάει σε εκλογές το φθινόπωρο του 2021 είτε όχι.
ΕΛΛΑΔΑ
Κ. Φαρσαλινός : Ανεξήγητη πολεμική στάση Επιστημόνων για τα Μονοκλωνικά αντισώματα
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
13 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Ο ιατρός-ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, μιλώντας σήμερα στον 98.4 , διατύπωσε ευθέως την αιχμή, ότι από την στιγμή που επιστημονικά δεν μπορεί να σταθεί καμία διαφωνία, θα πρέπει να εξηγηθεί πειστικά για ποιο λόγο κάποιοι, και επιστήμονες, αντιδρούν λυσσαλέα σε οποιαδήποτε συζήτηση για την έλευση φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων.
Είναι παράδοξο, είπε, ότι ενώ τα εμβόλια και τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και που το ένα δεν αποκλείει ούτε εμποδίζει την έλευση του άλλου, στην Ελλάδα και την Ε.Ε. σχεδόν εξοβελίζεται κάθε συζήτηση σε αυτή τη φάση για τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Χαρακτήρισε παράδοξη και παράλογη την κριτική ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν λάβει άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης διότι ακριβώς την ίδια άδεια θα λάβουν και τα εμβόλια, και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Τόνισε μάλιστα ότι πολύ πιο αποδεκτό να χορηγείται άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης σε φάρμακα που αφορούν ασθενείς με σκοπό τη θεραπεία, παρά σε εμβόλια που αφορούν τεράστιο αριθμό υγιών ανθρώπων με σκοπό την πρόληψη.
Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε τόσο το δρόμο των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων. Αλλά το σήμερα και το επείγον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, διότι μπορούμε να τα αποκτήσουμε άμεσα και αφορούν ασθενείς που νοσούν σήμερα. Αντίθετα, ο σχεδιασμός για τα εμβόλια αφορά το μέλλον, και θα απαιτηθούν μήνες μέχρι να έχουμε επαρκείς ποσότητες εμβολίων για όλο τον πληθυσμό.
Τόνισε πως όσοι κριτικάρουν και με επιμονή ζητούν να σταματήσει η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα, δεν παρουσιάζουν ούτε ένα επιχείρημα γιατί σε αυτή τη φάση είναι πιο επείγουσα η συζήτηση για τα εμβόλια και όχι η συζήτηση για τη χορήγηση φαρμάκου.
Ειδικά μάλιστα όταν τα εμβόλια δεν είναι καν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, και θα χρειαστούν μήνες μέχρι να εμβολιαστεί ο γενικός πληθυσμός, ενώ τα μονοκλωνικά αντισώματα ήδη υπάρχουν για όσους νοσούν ήπια ή μέτρια, και βοηθούν να μην εξελίξουν βαριά νόσο που θα οδηγήσει σε νοσηλεία σε νοσοκομείο και ΜΕΘ.
Μία τέτοια συζήτηση είπε κ. Φαρσαλινός είναι δυσεξήγητη, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ηθική απρέπεια έναντι όσων νοσούν ακόμη και με ήπια συμπτώματα, σαν να μην ενδιαφερόμαστε θεραπευτικά για αυτούς και να ασχολούμαστε μόνο με την υπόθεση των εμβολίων που δεν αφορά καθόλου τους σημερινούς ασθενείς.
Στις ΗΠΑ αντίθετα, είπε, ο FDA πρώτα έδωσε επείγουσες άδειες χρήσης έκτακτης ανάγκης για τα φάρμακα μονοκλωνικών αντισωμάτων και τώρα θα πράξει το ίδιο και για τα εμβόλια. Στην Ελλάδα όμως, ακόμη και η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα επιχειρείται επίμονα να σταματήσει, και δεν υπάρχει ούτε επιστημονικός λόγος ούτε κάποια άλλη πειστική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό.
Το κεντρικό μήνυμα του κ. Φαρσαλινού ήταν να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τάχιστα τόσο η υπόθεση των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων, αναλογιζόμενοι ότι τα μόνα διαθέσιμα για άμεση χρήση σκευάσματα αυτή τη στιγμή είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!
ΕΛΛΑΔΑ
Δαπάνες υγείας: Τα 4.829 δις του 2020, το 2021 μειώνονται σε 4.257 δις στον Προϋπολογισμό
Δημοσιεύθηκε
3 μήνες πρινστις
1 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021
Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ (-572 εκ. ευρώ)
Γράφει ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, έμμισθος δικηγόρος ΝΥ ΟΑΕΔ, ioanniskymionis@yahoo.gr
Α. Κατά την παγίως προβλεπόμενη στο Σύνταγμα 1975/2019 σύνθετη συνταγματική ενέργεια και πρακτική ο κος Υπουργός Οικονομικών προ ολίγων ημερών κατέθεσε στην Βουλή το Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021 [Σχέδιο] συνοδεύοντάς το, όπως πάντα, τόσο από την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2021 (Αθήνα, Νοέμβριος 2020) [Έκθεση], όσο και από ένα πολύ χρηστικό τόμο … 398 σελίδων, που περιλαμβάνουν την απλή καταγραφή των σε ισχύ μόλις … 898 (!) διατάξεων με φοροαπαλλαγές (ο κατάλογος είναι ενημερωμένος έως 30.09.2020 – άρα υπάρχει περίπτωση έκτοτε να εμφιλοχώρησαν και άλλες διατάξεις (!) κόστους για το Κράτος από την απώλεια εσόδων σε ευρώ … 9,592 δις Ευρώ (!).
Ο κος Υπουργός σε ειδική σύντομη τελετή παρέδωσε κατ’ έθιμον το αντίγραφό του εις χείρας του κου Προέδρου του Σώματος. Η κατάθεση και η ψήφιση του Σχεδίου Προϋπολογισμού ως ουσιαστικού Νόμου θεωρείται από τις απαρχές ήδη του κοινοβουλευτικού συστήματος στην Χώρα μας (1844) ως κορυφαία στιγμή και ως πράγματι ψήφος εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Στις συνθήκες πανδημίας και κορωνοϊού, που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην λάβει χώρα η εν λόγω διαδικασία ψήφισης με τα ίδια χαρακτηριστικά ακόμα και ως πολιτικό μήνυμα αισιοδοξίας και αδιάλειπτης συνέχειας του Κράτους και της Κοινωνίας. Στο σημείο αυτό ο υπογράφων θα πρέπει να σάς εξομολογηθεί ταπεινώς ότι τού αρέσουν τα …νούμερα! Και όταν δεν αναφέρεται ευθέως σε περιπτώσεις ταγών και celebrities, βρίσκει πολύ ευχάριστο και δημιουργικό πάρεργο την ανάγνωση και μελέτη Στατιστικών, Μελετών, Προϋπολογισμών, Εκθέσεων, Δεικτών κτλ.
Ας δούμε λοιπόν μετά την μελέτη λόγω ζοφερής επικαιρότητας μερικές από τις προβλέψεις του Σχεδίου ειδικώς για τον χώρο της Δημόσιας Υγείας – προεξαγγελτικά, αλλά και εν είδει συμπεράσματος, ας αναφερθεί ότι για μερικούς ο χρόνος δεν προχωρεί, αλλά … μακαρίως οπισθοδρομεί από το «κορονιασμένο» 2020 στο «ανέμελο» (λέμε τώρα…) 2019!…
Β. Από την απλή μελέτη των στοιχείων (πχ Κεφάλαιο 4.6. Έκθεσης Δαπάνες κατά Υπουργείο) και των Πινάκων στην Έκθεση (πχ Πίνακας 3.14 – σελ. 91-92 Έκθεσης) και από την σύγκριση των χρηματικών ποσών, που καταβλήθηκαν πράγματι για την Υγεία το 2020 [Μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό], και αυτών, που για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται για το δυσοίωνο 2021 [Εκτιμήσεις], προκύπτουν παράδοξες διαπιστώσεις. Ας δούμε μερικές από αυτές:
(1) Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 (προϋπολογισθέντα στην αντίστοιχη συνταγματική διαδικασία τον Νοέμβριο 2019, όταν δεν υπήρχε καν ως … «μπαμπούλας» σε παιδικό παραμύθι ο κορωνοϊός!) τον Νοέμβριο 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ, δηλαδή 572 εκ. ευρώ λιγότερα για μία χρονιά με βέβαιη την επέλαση του τρίτου και σκληρότερου κύματος του κορωνοϊού, ενώ από αυτά οι παρεμβάσεις για τον Covid-19 το 2020 ήταν 523 εκ. ευρώ και το 2021 μόλις …131 εκ. ευρώ!
(2) Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) (σελ. 96 Έκθεσης) το μεν 2020 η πρόβλεψη για τον χώρο της Υγείας-Πρόνοιας ήταν 70 εκ. ευρώ, ενώ το 2021 κατέρχεται στα 60 εκ. ευρώ, δηλαδή 10 εκ. ευρώ λιγότερα. Όμως από το ΠΔΕ έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση ότι θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των Νοσοκομείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας – αλήθεια πώς;
(3) Στο Σχέδιο προβλέπεται η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ με 263 εκ. ευρώ για δράσεις Covid-19, που όμως ρητώς εξηγείται ότι συνέβη «(…) λόγω των μειωμένων εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την περίοδο της πανδημίας (…)». Ωστόσο στην ίδια Έκθεση για το 2021 – και ενώ αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται εκ παραλλήλου στην Βουλή προς ψήφιση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας περί μείωσης κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών και ενόσω η περίφημη «Έκθεση Πισσαρίδη» προτρέπει συστηματικώς σε μείωση της φορολόγησης της εργασίας και ως φορολόγηση θεωρεί και το ύψος των εισφορών – προβλέπεται αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 219 εκ. ευρώ και αύξηση των ασφαλιστικών εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών κατά 36 εκ. ευρώ, δηλαδή και πάλι το προσδοκώμενο ποσό υπολείπεται: απλή πρόσθεση απαιτείται…
(4) Κατά το Σχέδιο οι Μεταβιβάσεις προς ΕΟΠΥΥ μειώνονται κατά 308 εκ. ευρώ [Πίνακας 3.25 – σελ. 124 Έκθεσης], κατά 130 εκ. ευρώ για την φαρμακευτική δαπάνη και κατά 96 εκ. ευρώ για τις «Λοιπές παροχές ασθενείας», σύνολο δε 534 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Στην ίδια Έκθεση βέβαια (σελ. 122) αναφέρεται ότι «(…) για το 2021 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκ. ευρώ (…)»! Όμως την ίδια στιγμή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μειώνεται κατά 97 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ για τα Νοσοκομεία η δαπάνη αυξάνεται διά Μεταβιβάσεων μόλις κατά 74 εκ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και … 2 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ!
Γ. Φίλοι συναναγνώστες της Εφημερίδας, κάτι δεν πάει καλά: είτε εγώ ξέχασα όση γραφή και ανάγνωση και πρακτική αριθμητική είχα με δυσκολία διδαχθεί παιδιόθεν και δεν αναγινώσκω ορθώς τους αριθμούς, είτε κάποιοι, για να μάς «δουλέψουν», ούτως ειπείν, χρησιμοποιούν τους αριθμούς, επειδή είναι νούμερα.
Πηγή: xronos.gr
Αναζήτηση στην Google
Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη

19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας

Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος

13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας

Κλειστά τα Σχολεία την Δευτέρα 15-02-2021

Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

Ραντεβού για εμβολιασμό πολιτών από 60 έως 64 ετών

Ο διεθνής έφηβος Αχιλλέας Τόσκας μέχρι το 2022 στους Δραμινούς

11 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1327 στην Ελλάδα, 50.879 τεστ ημέρας

12 Φεβ: 5 κρούσματα στη Δράμα, 1410 στην Ελλάδα, 47.662 τεστ ημέρας

18 Φεβ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 1400 στην Ελλάδα, 37.009 τεστ ημέρας

Σωματείο Γ.Ν. Δράμας: Αναβολή της στάσης εργασίας για την Τρίτη 23/2/2021

Θα περιληφθούν η Δράμα και Σέρρες στη χάραξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας;

05 Μαρ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 2.215 στην Ελλάδα, 56.061 τεστ ημέρας

Βρέχει … Συμβάσεις στο Δήμο Προσοτσάνης !!!

Σταθείτε όλοι δίπλα στο λαό, άρθρο του Τζίμα Μαργαρίτη

04 Μαρ: 2 κρούσματα στη Δράμα, 2.219 στην Ελλάδα, 55.702 τεστ ημέρας

Νέο προαιρετικό και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας στις κόκκινες περιοχές

Κόκκινη περιοχή η Δράμα μέχρι τις 16 Μαρτίου 2021 στις 06:00 πμ

03 Μαρ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 2.702 στην Ελλάδα, 54.553 τεστ ημέρας

Σχεδιασμός της νέας οπτικής ταυτότητας του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021

Εθιμοτυπική επίσκεψη του Διοικητή ΠΥ Δράμας στον Δήμαρχο Δράμας

Ο Bianco Monte Δράμα 1986 κέρδισε 26-23 την Κέρκυρα

02 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 2.353 στην Ελλάδα, 61.255 τεστ ημέρας

01 Μαρ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1.176 στην Ελλάδα, 17.936 τεστ ημέρας

Οι χειροκροτητές της εξουσία Του Τζίμα Μαργαρίτη, καθηγητή
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
top 30 ημερών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
ΔΕΗ. Ρύθμιση οφειλών καταναλωτών με ευνοϊκούς όρους
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν
Εφημερίες Φαρμακείων από 01-03-2021 έως 31-03-2021
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Η παιδεία στο απόσπασμα; Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
19 Φεβ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 1460 στην Ελλάδα, 45.653 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν
Πυρκαγιά σε κατοικία στο Δοξάτο Δράμας – νεκρός ηλικιωμένος
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
13 Φεβ: 3 κρούσματα στη Δράμα, 1222 στην Ελλάδα, 45.833 τεστ ημέρας
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν
Κλειστά τα Σχολεία την Δευτέρα 15-02-2021
- ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν
Αναβλήθηκε ο αγώνας της Δόξας με την Λάρισα, δικαίωση από το Εφετείο