Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Παρέμβαση Παπατολίδη στο Π.Σ. για την Τουριστική προβολή της ΑΜ-Θ

Δημοσιεύθηκε

στις

Παρέμβαση Παπατολίδη Δημήτρη στο Π.Σ. για το θέμα: «Πρόγραμμα Τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για το έτος 2020.»

Ο τουρισμός, σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς οικονομικής ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια στη Περιφέρειά  μας. Η εκμετάλλευση της φυσικής ομορφιάς της περιφέρειας για τη δήθεν «προσέλκυση επενδύσεων», είναι ένας από τους κύριους πολιτικούς και οικονομικούς στόχους. Δεν είναι τυχαίο, συνεπώς, ότι δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη αυτού του τομέα.

Εκείνο, όμως, που δεν αναφέρει είναι: τουριστική ανάπτυξη για ποιον, με ποιο σκοπό και σε ποια κατεύθυνση. Σε τελική ανάλυση, το ερώτημα που τίθεται είναι: τι είναι τουρισμός και πώς τον αντιμετωπίζουμε;

Πριν προχωρήσουμε, πρέπει να διευκρινίσουμε, τι ακριβώς είναι τουρισμός και πώς προέκυψε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού θεωρεί τον τουρισμό σαν μια δραστηριότητα που περιλαμβάνει κάθε είδους μετακινήσεις, είτε διαμέσου διεθνών συνόρων (αλλοδαπός), είτε όχι (ημεδαπός), για πάνω από 24 ώρες και για διάφορους λόγους, εκτός της μετανάστευσης και της τακτικής ημερήσιας απασχόλησης.

Δεν πρόκειται, όμως, απλά για μια «δραστηριότητα». Ο τουρισμός προέκυψε από την ανθρώπινη ανάπτυξη, την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνατοτήτων της κοινωνικής εργασίας και της βιομηχανικής παραγωγής, η οποία οδήγησε στη μείωση του κοινωνικά αναγκαίου χρόνου εργασίας, μείωσε το χρόνο μετακίνησης και αύξησε τις δυνατότητες επικοινωνίας διαφορετικών λαών και πολιτισμών.

Συνεπώς, ο τουρισμός, δεν είναι μια «χάρη» που κάνει η άρχουσα τάξη στα εργατικά λαϊκά στρώματα. Αντιθέτως, είναι δικαίωμα των τελευταίων που κατακτήθηκε με αγώνες και αντικατοπτρίζει – σε ένα βαθμό – την κοινωνική εξέλιξη και την εξέλιξη της κοινωνικοποίησης της εργασίας.

Ο τουρισμός στην χώρα αλλά και στην Περιφέρειά μας στηρίχτηκε παραδοσιακά,  στην οικογενειακή επιχείρηση, μέσα από την αξιοποίηση της ιδιοκτησίας και της χρήσης γης. Το αποτέλεσμα ήταν να αναπτυχθεί πληθώρα μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Κοινή συνισταμένη των παρατάξεων της αστικής διαχείρισης αποτελεί το γεγονός ότι ο τουριστικός κλάδος αποτελεί κλάδο στρατηγικής σημασίας για την ανάκαμψη της οικονομίας.

Ποια όμως είναι τα χρήσιμα συμπεράσματα που μπορούν να βγουν από αυτήν την πορεία της τουριστικής δραστηριότητας;

Ενισχύθηκε η τάση ισχυροποίησης των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό τομέα, η τάση συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου. Τα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες πληρότητες, συγκεντρώνουν συνολικά το μεγαλύτερο κομμάτι των εισπράξεων, ενισχύουν τη θέση τους στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού. Αντίθετα, τα μικρότερης κατηγορίας βλέπουν τη θέση τους να επιδεινώνεται, να υπολειτουργούν και να απαξιώνονται.

Ενισχύεται ο ρόλος των tour operators, η διασύνδεσή τους με τους μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους αλλά και η άμεση διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων απ’ αυτούς. Ρόλος όμως που  έχει δραματικές συνέπειες για του εργαζόμενους και τις μικρομεσαίες μονάδες που εξαρτώνται όλο και περισσότερο από αυτούς όπως φάνηκε στην τελευταία υπόθεση με την Thomas Cook.

Ταυτόχρονα, επιδεινώνεται η θέση των μικρών, οικογενειακού χαρακτήρα επιχειρήσεων, αλλά και των αυτοαπασχολουμένων, στα ξενοδοχεία, στην εστίαση και σε άλλες δραστηριότητες τουριστικού ενδιαφέροντος, λόγω του γεγονότος ότι είναι αποκλεισμένοι από το σύστημα ελέγχου των τουριστικών ροών από τους tour operators, αλλά και εξαιτίας της γενίκευσης του “all inclusive”. Σ’ αυτές τις αρνητικές επιδράσεις πρέπει να προσθέσουμε και τη σημαντική μείωση του εσωτερικού τουρισμού, εξαιτίας της επιδείνωσης της θέσης της λαϊκής οικογένειας.

Εντάθηκε ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Μειώσεις στους μισθούς, μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων, ατομικές και ημερήσιες συμβάσεις εργασίας, καταστρατήγηση του ωραρίου και εντατικοποίηση της εργασίας. Ακόμη, μεγαλύτερη αξιοποίηση της μαθητείας με την οποία υποκαθιστούν τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Συνεχίστηκε και δυνάμωσε η άναρχη και ανισόμετρη ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας με τη μεγάλη συγκέντρωση ξενοδοχειακών κλινών σε λίγες περιοχές όπως στην Κρήτη, στα νησιά του Αιγαίου και την Κεντρική Μακεδονία, με βραδύτερους ρυθμούς αυτή τη τάση προχωράει και στη Θάσο στην περιοχή μας.

Στη Θάσο η άναρχη τουριστική ανάπτυξη, η εμπορευματοποίηση της γης οδήγησε σε καταπάτηση ρεμάτων, σε υποβάθμιση της αναγκαίας αντιπλημμυρικής προστασίας όπως αποδείχθηκε πρόσφατα.

Ενισχύεται ο ρόλος διαδικτυακών στην ουσία tour operator, αλλά και δραστηριοτήτων όπως τα AiRBNΒ, με δραματικές συνέπειες στην ενοικίαση κατοικίας για τα λαϊκά στρώματα της περιοχής μας αλλά και όλης της χώρας.

Διευρύνεται η κρατική στήριξη της τουριστικής δραστηριότητας, η οποία απορροφά ένα ιδιαίτερα σημαντικό μέρος των κονδυλίων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και του ΕΣΠΑ.

Πρόκειται για μία πολύπλευρη κρατική στήριξη που αφορά τόσο την ανάγκη διαφοροποίησης του τουριστικού πακέτου και την ανάδειξη νέων μορφών (ιατρικός, ιαματικός, συνεδριακός, πολιτιστικός κ.α.) στο όνομα της ποιοτικής αναβάθμισής του, όσο και τη διεύρυνση του τουριστικού ρεύματος από νέες αναδυόμενες περιοχές όπως της Ρωσίας, Κίνας κ.τ.λ.

Οι αλλαγές στη χρήση της γης σε συνδυασμό αλλαγές  που έγιναν στο χωροταξικό σχεδιασμό οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση της γης σε όλο και λιγότερα χέρια.

Μια στήριξη που ολοκληρώνεται με τις ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών (λιμανιών, μαρίνων, αεροδρομίων) και την εκποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας σε επιχειρηματικούς ομίλους.

Όλα, ο ήλιος, η θάλασσα, το περιβάλλον κλπ., έχουν μετατραπεί σε εμπόρευμα. Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν μπορεί να κάνει διακοπές (πάνω από 60% του ελληνικού λαού πριν την κρίση δεν έκανε ούτε μια εβδομάδα διακοπές, αυτό πολλαπλασιάστηκε μέσα στην κρίση.).

Άνοιξε ακόμα περισσότερο η ψαλίδα ανάμεσα στις αντικειμενικές δυνατότητες που συνεχώς διευρύνονται και στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών για ξεκούραση, διακοπές και αναψυχή. Με αποτέλεσμα οι διακοπές να μετατρέπονται σε είδος πολυτελείας για τη λαϊκή οικογένεια, για τη νεολαία των λαϊκών στρωμάτων.

Οι εργασιακές άδειες και η δυνατότητα τουριστικής αξιοποίησής τους, είναι δικαίωμα των εργαζομένων και όχι προνόμιο και αγαθό της αστικής τάξης και ορισμένων καλοπληρωμένων μεσαίων στρωμάτων.

-Στο παρών σχέδιο σας δεν προβλέπεται η διαμόρφωση δυνατότητας πρόσβασης στις διακοπές ατόμων με κινητικά προβλήματα, ξοδεύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ακόμη και με δώρα για την προβολή της περιοχής, η περιοχή μας όμως έχει ανύπαρκτες υποδομές για άτομα με ιδιαίτερες δυσκολίες. Χρειάζεται άμεσα μετά το περσινό χτύπημα, να στηριχτούν οι μικρές επιχειρήσεις στη Θάσο που έπαθαν καταστροφές, να επιταχυνθούν τα έργα αποκατάστασης και ενίσχυσης της αντιπλημμυρικής προστασίας, να αποζημιωθούν εργαζόμενοι και μικρές επιχειρήσεις. Παράλληλα ξεπροβάλλει σαν αίτημα ανάγκη εδώ και καιρό η ασφαλής ολοκληρωμένη συχνή σύνδεση του νησιού της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, όχι η εξάρτηση από την κερδοφορία του όποιου εφοπλιστή.

Είναι ανάγκη να υπάρχουν άμεσα προγράμματα για δωρεάν διακοπές των εργαζομένων, των ανέργων, των νέων, να μην ιδιωτικοποιηθούν άλλες δημόσιες εκτάσεις και υποδομές, όπως η Καλαμίτσα, η αλάνα της Ηρακλείτσας, το δημοτικό κάμπινγκ της Αλεξανδρούπολης,  η Χρυσή Αμμουδιά. Να τελειώνουμε με το καθεστώς της απαράδεκτης εκμετάλλευσης με πανάκριβο αντίτιμο συντριπτικού ποσοστού των ακτών από τις επιχειρήσεις εστίασης, να υπάρχουν  οργανωμένες δωρεάν ακτές με υποδομές για όλο τον κόσμο.

Να ενισχυθούν τα οφέλη και τα προτερήματα του φυσικού και πολιτιστικού μας πλούτου, μέσα στα σχολεία και τις σχολές, με ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων δωρεάν, με γνώση και εξοικείωση των μαθητών με τη φύση τον πολιτισμό μας. Αυτά φυσικά δεν φέρνουν κέρδος για τους ομίλους, αλλά υπηρετούν το πιο σημαντικό κέρδος για τον ίδιο το λαό μας, την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας,, της ίδιας της ζωής. Γι Αυτό αυτά δεν έχουν θέση στο δικό σας προγραμματισμό.

Η απόκρουση της αντιλαϊκής επίθεσης, η διεκδίκηση στόχων πάλης για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, όπως είναι το δικαίωμα στις διακοπές, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάγκη αμφισβήτησης του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της συμμετοχής της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.

Η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού είναι απαραίτητος όρος για την αξιοποίηση του συνόλου των παραγωγικών δυνατοτήτων, για την ανάπτυξη της τουριστικής δραστηριότητας σε αναλογία με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας, για μια ανάπτυξη με στόχο την λαϊκή ευημερία.

Για όλους αυτούς τους λόγους η Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίζει.

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ:

         ΠΑΠΑΤΟΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

         ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

        ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΘΟΔΩΡΟΣ

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΕΣΠΕΑΜ/Θ: Συνάντηση με τον Δήμαρχο Καβάλας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης  Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Ε.Σ.ΠΕ.Α.Μ/Θ), παρουσία και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ) κ. Δημητρίου Ρώτα, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Καβάλας κ. Θεόδωρο Μουριάδη, στο πλαίσιο των επαφών της Ένωσης, με τους θεσμικούς παράγοντες της Περιφέρειας. Στην συνάντηση παραβρέθηκαν εκ μέρους της Ε.Σ.ΠΕ.Α.Μ/Θ, ο Πρόεδρος της Ένωσης κ. Νικόλαος Παναγιωτίδης και ο Γενικός Γραμματέας κ. Χρήστος Δελής.

Ο κ. Μουριάδης καλωσόρισε εγκάρδια τον Πρόεδρο της ΠΟΜΕΝΣ καθώς και τον Πρόεδρο και τα Μέλη του Δ.Σ. της ΕΣΠΕΑΜ/Θ  τονίζοντας τον σημαντικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, στην διατήρηση της Εθνικής μας κυριαρχίας  και ομοψυχίας και αναφέρθηκε στη συνεχή κοινωνική προσφορά τους, στον καιρό της ειρήνης,

Ο Πρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ  και τα Μέλη της ΕΣΠΕΑΜ/Θ  ενημέρωσαν τον κ. Δήμαρχο για θέματα που απασχολούν τους Έλληνες στρατιωτικούς, διατυπώνοντας θέσεις και προτάσεις, ιδιαίτερα σε θέματα που άπτονται κοινού ενδιαφέροντος σχετικά με την ανάδειξη του έργου και της συμβολής των Ενόπλων Δυνάμεων στην τοπική κοινωνία.

Ζήτησαν από τον κ. Μουριάδη να στηρίξει  την πρόταση της ΕΣΠΕΑΜ/Θ, για την ανάδειξη των δυνατοτήτων και του ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η ευρύτερη περιοχή του Νομού Καβάλας  και ιδιαίτερα στην ανάγκη διατήρησης των αξιόμαχων Μονάδων του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας ,που δραστηριοποιούνται σήμερα στην περιοχή.

Επιπρόσθετα ο Πρόεδρος της ΕΣΠΕΑΜ/Θ Νίκος Παναγιωτίδης, εξέφρασε στο πρόσωπο του Δημάρχου τις θερμές τους  ευχαριστίες προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, κ. Κώστα Πεφάνη  και τον Πρόεδρο του Νομικού Προσώπου ”Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη” του Δήμου Καβάλας κ. Φιλήμων Ξουλόγη  για την πολύτιμη συνεισφορά τους στην προσπάθεια που καταβάλλεται από την Ένωση για  τη διάθεση υγειονομικού υλικού, στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Μονάδες της Περιφέρειας μας.

Ανταποκρινόμενοι άμεσα στο αίτημα της ΕΣΠΕΑΜ/Θ,  διέθεσαν συνολικά οχτακόσιες πενήντα (850) υφασμάτινες   μάσκες πολλαπλών χρήσεων, για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) για την προστασία από την πανδημία του COVID-19. Τόνισαν δε χαρακτηριστικά ότι μέρος του ανωτέρω υγειονομικού υλικού διατέθηκε συμβολικά στο Επιτηρητικό Φυλάκιο “1” στις Καστανιές του Έβρου, τιμώντας εκ μέρους του Δήμου Καβάλας,  τη δύναμη ψυχής που καταβάλλουν όλοι οι συνάδελφοι μας στα  ακριτικά σύνορα του Έβρου, όπου έδωσαν και συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη αντιμετώπισης, της παράνομης εισβολής μεταναστών στη Χώρα μας.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης ο Δήμαρχος Καβάλας, αναφέρθηκε σε προσωπικές του εμπειρίες ως πρώην Αξιωματικός του Στρατού Ξηράς  και τόνισε πως θα παρακολουθεί με προσοχή τα θέματα που απασχολούν την αναδιοργάνωση Μονάδων του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας, στην περιοχή της Καβάλας  και τον βαθμό που αυτή μπορεί να επηρεάσει το στρατιωτικό προσωπικό που υπηρετεί στην περιοχή μας. Απέδωσε μάλιστα στα μέλη της Αντιπροσωπείας ως αναμνηστικό δώρο της επίσκεψης τους,  βιβλίο με την ιστορία της Πόλης της Καβάλας.

Επεσήμανε επίσης ότι το Γραφείο του, θα είναι πάντοτε ανοιχτό και ο ίδιος θα είναι διαθέσιμος για έναν γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο Πρόεδρος της ΕΣΠΕΑΜ/Θ,  ευχαρίστησε τον  Δήμαρχο Καβάλας για  την ιδιαίτερη ευαισθησία την οποία έχει επιδείξει όλα  τα προηγούμενα χρόνια της ενασχόλησης του με τα κοινά, στους υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο

Πρόεδρος

Νικόλαος Παναγιωτίδης

Επισμηναγός (ΤΣΕ)

Ο

Γενικός Γραμματέας

Χρήστος Δελής

Υποσμηναγός  (ΥΑΔ)

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΕΝΟΣ ΑΟΡΑΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Τσακίρης Α. Γιώργος

Ήταν στα τέλη του 2019 όταν στα δελτία ειδήσεων της χώρας, ξεκίνησαν να γίνονται σποραδικές αναφορές για έναν νέο ιό ο οποίος έπληττε μία συγκεκριμένη περιοχή της Κίνας. Τόσο η μακρινή απόσταση που μας χωρίζει από την αχανή αυτή χώρα, όσο και τα ελάχιστα, για τα πληθυσμιακά της δεδομένα, κρούσματα στα οποία αναφέρονταν, μας έκαναν να αισθανόμαστε πως πρόκειται για κάτι το οποίο δεν μας αφορά.

Έπρεπε να έρθει ο Ιανουάριος του 2020, και συγκεκριμένα η 23η του μήνα, για να μάθουμε πως μία πόλη της Κίνας με το όνομα Γουχάν, με πληθυσμό κοντά στα 10εκ. κατοίκους, έχει τεθεί σε καραντίνα λόγω της ταχείας μετάδοσης ενός νέου κορωνοϊού και τα πολύ σοβαρά συμπτώματα αναπνευστικής ανεπάρκειας που αυτός προκαλεί. Την ίδια ημέρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) χαρακτήριζε ως «μέσου κινδύνου» τον ιό και αποφάσιζε τη στενή παρακολούθηση της πορείας του, αλλά και των μέτρων που έπαιρνε η Κινεζική κυβέρνηση, με σκοπό τον περιορισμό του.

Μία μόλις εβδομάδα αργότερα, ο ΠΟΥ αποφάσιζε ότι η επιδημία του νέου κορωνοϊού στην Κίνα συνιστά «έκτακτη ανάγκη δημόσιας υγείας διεθνούς ανησυχίας».

Ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ κ. Γκεμπρεγέσους, ανακοίνωνε την απόφαση όταν τα κρούσματα, και παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί, είχαν πλέον αρχίσει να καταγράφονται σε τουλάχιστον 18 χώρες.

Ακόμη και τότε όμως, ο ΠΟΥ εκτιμούσε ότι δεν υπήρχε λόγος να περιοριστούν τα ταξίδια και οι εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα.

Σε συνέντευξη τύπου στις 30 Ιανουαρίου, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού ανέφερε πως «Ο ΠΟΥ δεν συνιστά να περιοριστούν τα ταξίδια, οι εμπορικές συναλλαγές και η μετακίνηση (του πληθυσμού) και αντιτίθεται σε κάθε περιορισμό των ταξιδιών» ενώ αναφερόμενος στα μέτρα που λάμβανε η Κίνα, δήλωσε ότι «πιστεύει πως θα ανακόψουν την διάδοση του ιού».

Στις αρχές Φεβρουαρίου μάθαμε ότι έχουν επιβεβαιωθεί περίπου 29.000 κρούσματα, που σε ποσοστό 99% είχαν καταγραφεί στην Κίνα, ενώ μεμονωμένα κρούσματα είχαν διαπιστωθεί και σε ακόμη 26 χώρες, ιδιαίτερα σε γειτονικές της Κίνας περιοχές, λόγω του αυξημένου όγκου ταξιδιωτών.

Τις ίδιες ημέρες, ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, καθηγητής κ. Αθ. Δημόπουλος, σε συνέντευξή του δήλωνε πως «σε σύγκριση με τις άλλες δύο επιδημίες κορωνοϊών τα τελευταία 20 χρόνια (SARS και MERS), ο νέος κορωνοϊός φαίνεται ότι είναι περισσότερο μολυσματικός, καθώς έχει υπολογιστεί ότι κάθε ασθενής προσβάλλει κατά μέσο όρο 2,68 άτομα, αλλά λιγότερο θανατηφόρος».

Τις ίδιες -όμως- επίσης ημέρες, η κατάσταση στην Κίνα φαινόταν πως είχε «ξεφύγει».

Οι ελλείψεις σε προμήθειες βασικού ιατρικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των μασκών, των προστατευτικών στολών και των υψηλής ποιότητας απολυμαντικών στα νοσοκομεία της Γουχάν ήταν πλέον εμφανείς, με τις υποδομές υγείας της πόλης να λειτουργούν πια πέραν των ορίων τους και τις κλίνες των μονάδων εντατικής θεραπείας που προορίζονταν για ασθενείς από τον ιό, να έχουν ήδη υπερκαλυφθεί.

Μόλις στις 12 Μαρτίου ο ΠΟΥ αναβάθμισε σε «πανδημία» την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού, με το Ιράν και την Ιταλία να αποτελούν πλέον τις δύο χώρες στις οποίες εντοπιζόταν σημαντικός αριθμός κρουσμάτων.

Στην Ελλάδα, μετρούσαμε ήδη 89 επιβεβαιωμένα κρούσματα, που σχετίζονταν κατά βάση με ταξιδιώτες από την Ιταλία καθώς και με μια ομάδα προσκυνητών που είχαν ταξιδέψει στο Ισραήλ και την Αίγυπτο και τις επαφές τους.

Η Κίνα, εκείνες τις ημέρες, «μετρούσε» περισσότερα από 81.000 κρούσματα και τουλάχιστον 3.000 θανάτους. Μόλις 10 ημέρες αργότερα, ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαζόταν, με τον ιό να αποτελεί πλέον παγκόσμιο υγειονομικό φαινόμενο.

Στα τέλη πλέον Μαρτίου, με τις περισσότερες χώρες του κόσμου να έχουν ανακοινώσει μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών τους, αλλά και το κλείσιμο δημόσιων δομών και εμπορικών καταστημάτων, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ αναφέρει πως «Με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας. Από μόνα τους αυτά τα μέτρα δεν θα εξαλείψουν τις πανδημίες».

Είχε πλέον αρχίσει να γίνεται εμφανές το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα των επιπτώσεων στις οικονομίες των χωρών που είχαν λάβει περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού.

Ακριβώς τότε, ξεκινούν να εμφανίζονται και οι περισσότερες αντιδράσεις αλλά και τα διάφορα υποθετικά σενάρια, με αντικείμενο το πού αποσκοπούσαν -στο σύνολό τους- όλες οι πολιτικές αποφάσεις που είχαν παρθεί με αφορμή την πανδημία του Covid-19, όπως είχε ονομαστεί ο νέος κορωνοϊός.

Ως ένας από εκείνους που από την πρώτη στιγμή πειθάρχησε στα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, ταυτόχρονα όμως δεν έπαψε να ανησυχεί για «την επόμενη ημέρα» των μέτρων που άκουγε να ανακοινώνονται, ένιωθα την ανάγκη να βρω ακόμη πιο πειστικές απαντήσεις από αυτές που δημόσια προβάλλονταν (και προβάλλονται).

Το «γιατί» που έμμεσα ή άμεσα άκουγα από όλο και περισσότερους που δεν έμεναν ικανοποιημένοι από τις πληροφορίες που έπαιρναν, έπρεπε να απαντηθεί.

Όπως λοιπόν έχει ήδη αναφερθεί πιο πάνω, η εμπειρία που είχε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας από τις δύο προηγούμενες (και πιο γνωστές) περιπτώσεις κορωνοϊών, του SARS και του MERS, ήταν πως με τον περιορισμό και τη νοσηλεία όσων είχαν ασθενήσει, ο ιός σταδιακά «εξασθενούσε».

Κατά τα άλλα, ο νέος κορωνοϊός ήταν «ο μεγάλος άγνωστος».

Αυτό που -σχετικά- άργησε να γίνει αντιληπτό, ήταν πως ο νέος κορωνοϊός ήταν πολύ περισσότερο μολυσματικός από τους προηγούμενους, λιγότερο όμως θανατηφόρος. Ταυτόχρονα, η εμπειρία από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχθηκε και η παρ’ ολίγον κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της Κίνας, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στις πολιτικές αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν.

Η «ομολογία» άλλωστε του γενικού διευθυντή του ΠΟΥ στα τέλη Μαρτίου πως «με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας», απλά επιβεβαίωνε τους φόβους των ηγετών, οι οποίοι είχαν πλέον να αντιμετωπίσουν το εξής δίλημμα : Με το εξαιρετικά σημαντικό δεδομένο πως ο νέος κορωνοϊός είναι περισσότερο μολυσματικός, μεταδίδεται δηλαδή πολύ περισσότερο και πιο γρήγορα από τους προηγούμενους, τι είναι σημαντικότερο και πώς μπορούμε να το ελέγξουμε; Η πιθανή κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της χώρας από την πίεση που θα δεχόταν λόγω της μεγάλης μετάδοσης του ιού και οι πολύ πιθανές οικονομικές και πολιτικές συνέπειες που αυτή (η κατάρρευση) θα επέφερε, ή η προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας, μετά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, που θα μείωναν μεν την πίεση που θα δεχόταν τα συστήματα υγείας, θα επηρέαζαν όμως σημαντικά την γενικότερη εικόνα της οικονομίας της χώρας;

Ποιο από τα δύο θα είχε το μικρότερο (και πολιτικά) κόστος;

Είναι, κατά την γνώμη μου, βέβαιο πως, μπροστά σε έναν «αόρατο και -κυρίως- άγνωστο εχθρό», κανένας πολιτικός ηγέτης δεν θα ρίσκαρε, τόσο την -πολύ πιθανή- κατάρρευση του συστήματος υγείας της χώρας του, αλλά και -κατά συνέπεια- των οικονομικών (και πολιτικών) επιπτώσεων που μία τέτοια κατάρρευση θα προκαλούσε. Και ποιος αλήθεια θα μπορούσε να προβάλει οποιοδήποτε αντεπιχείρημα ενάντια στα περιοριστικά μέτρα που ήταν σίγουρο πως θα πλήξουν την οικονομία της χώρας, όταν το βασικό επιχείρημα για την πλήρη και αυστηρή εφαρμογή τους, ήταν (και είναι) η προστασία της δημόσιας υγείας των πολιτών;

Αυτό που θα προκαλούσε μεν οικονομικό (και πιθανά πολιτικό) κόστος, θα μπορούσε όμως να ελεγχθεί με τα κατάλληλα μέτρα στήριξης αργότερα, ήταν η επιβολή συγκεκριμένων περιοριστικών μέτρων, τόσο στις μετακινήσεις, όσο και στην εμπορική δραστηριότητα της χώρας. Ο τρόπος δε που αυτά τα μέτρα στήριξης της οικονομίας θα μπορούν να παρουσιαστούν, είναι πολύ πιθανό να εκτιμηθούν (αργότερα) θετικά από τους πολίτες.

Η πλάστιγγα, ήταν βέβαιο πως θα έγερνε προς την δεύτερη επιλογή.

Κι όσο πιο σύντομα έπαιρνε κανείς αυτήν την απόφαση, τόσο το καλύτερο.

Σήμερα, έχοντας καταλήξει στο συμπέρασμα πως η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης, με βάση τις πληροφορίες που κάθε στιγμή είχε, ήταν -εκτός από σωστή- και αναμενόμενη, εξακολουθώ να ανησυχώ για την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας.

Μία καθημαγμένη μετά από δέκα μνημονιακά χρόνια οικονομία, δεν ανατάσσεται καθόλου εύκολα μετά από μία πρόσθετη κρίση, που είναι πολύ πιθανό να της στοιχίσει πολύ περισσότερο απ’ όσο αρχικά είχε υπολογιστεί.

Και κανείς σήμερα δεν μπορεί να εγγυηθεί πως ο «αόρατος και άγνωστος εχθρός» , δε θ΄αποτελέσει και πάλι την αφορμή για μελλοντικές προκλήσεις.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Σε διαβούλευση η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Καβάλας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Πηγή: proininews.gr

Σε διαδικασία διαβούλευσης είναι από την προηγούμενη εβδομάδα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης- Αμφίπολης- Νέας Καρβάλης». Το μεγάλο έργο του ΟΣΕ ουσιαστικά συνδέει σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Βασικά αποσπάσματα του πολυσέλιδου κειμένου αναφέρουν τα ακόλουθα: Η σκοπιμότητα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Νέας Καρβάλης είναι η μείωση του συνολικού μήκους του Σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης και επομένως η αύξηση της εμπορευματικής χωρητικότητας του δικτύου, η ανάδειξη του Εμπορικού Λιμένα της Καβάλας (Νέα Καρβάλη), η ανάπτυξη συνδυασμένων εμπορικών μεταφορών, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με Βουλγαρία και Τουρκία, η εξασφάλιση διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού διαδρόμου και η κατάργηση των ισόπεδων οδικών διελεύσεων.

Το έργο θα συμβάλλει επίσης στην ενίσχυση τόσο του τουρισμού, όσο και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη του συνόλου της χώρας, δεδομένου ότι θα εξασφαλίσει τη διαλειτουργική διασύνδεση του Λιμένα Πειραιά και των αστικών κέντρων της χώρας, με το αεροδρόμιο Σπάτων, με τις υπόλοιπες πόλεις της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας καθώς και με το λιμάνι της Πάτρας μέσω της επικείμενης ένταξης της γραμμής Αθήνας- Πάτρας στο βασικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η κατασκευή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής φιλική προς το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησής της, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.

Το συνολικό μήκος της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής, ανέρχεται σε 173,692 km. Πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή, ηλεκτροδοτούμενη, με πλάτος διατομής τα 7,50m (Α΄ φάση διπλής μελλοντικής γραμμής). Στις περιπτώσεις όπου προβλέφθηκε από σήμερα διπλή γραμμή (μόνο στα έργα υποδομής) το πλάτος της διατομής ανέρχεται στα 11,6 m.

Η ταχύτητα μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 160-200 km/h (200 km/h σε όλο το μήκος της γραμμής με εξαίρεση την περιοχή στο Σ.Σ. Αμφίπολης όπου για λόγους αποφυγής των αρχαιολογικών χώρων και του δικτύου υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ η χάραξη για ταχύτητα 180 km/h επιβατικής αμαξοστοιχίας σε συνδυασμό με 80 km/h εμπορευματικής).

Σχετικά με τα επιμέρους τεχνικά έργα, προβλέπονται τα εξής:

  • Κάθετο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 24,909 km.
  • Παράπλευρο οδικό δίκτυο και οδοί στομίων σηράγγων συνολικού μήκους 120,684km.
  • 8 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί:
    • Καβαλλαρίου,
    • Λαγκαδικίων,
    • Νέας Μάδυτου,
    • Βρασνών,
    • Αμφίπολης,
    • Ποδοχωρίου,
    • Αυλής και
    • Αμυγδαλεώνα.
  • 2 Σιδηροδρομικές Στάσεις: Δρύμου και Λουτρών Βόλβης.
  • 30 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 8,767 km.
  • 1 οδική γέφυρα μήκους 35 m.
  • 23 σήραγγες συνολικού μήκους 22,230 km.
  • 9 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 5,678 km.
  • 494 νέοι οχετοί (σωληνωτοί και κιβωτοειδούς διατομής) διαφόρων διαστάσεων.
  • 71 ανισόπεδες διαβάσεις.

Προβλέπονται επιπλέον τεχνικά έργα προστασίας όπως τοίχοι αντιστήριξης, και 2 περιπτώσεις πασσαλότοιχων. Τα μήκη των εν λόγω τεχνικών έργων κυμαίνονται μεταξύ 30 και 880m και τα μέσα ύψη τους μεταξύ 4 και 10m. Το εύρος κατάληψης του έργου εκτιμάται σε 8.000 στρέμματα. Τμήμα του έργο υλοποιείται εντός του Αισθητικό Δάσους Καβάλας και του Προστατευτικού Δάσους Καβάλας.

Η χάραξη ως προς το Ν. Καβάλας προβλέπει τα ακόλουθα:  Εν συνεχεία με βορειοανατολική πορεία κινείται βόρεια της Εγνατίας Οδού στον κάμπο της Πιέριας κοιλάδας, ανάμεσα στα Όρη Παγγαίο και Σύμβολο (ΠΕ Καβάλας). Περί τη ΧΘ 148+000 εξέρχεται της Πιέριας κοιλάδας και με σήραγγα διέρχεται το Σύμβολον όρος από όπου καταλήγει στο νότιο τμήμα των τεναγών Φιλίππων. Περί τη ΧΘ 162+000 διαμορφώνονται σήραγγες ώστε το έργο να διέλθει βορείως των υψωμάτων της Καβάλας. Το πέρας το έργου διαμορφώνεται στην κάμπο της Νέας Καρβάλης βορειοδυτικά οικισμού.

Σύνδεση με το σιδηροδρομικό έργο νέο Λιμάνι- Τοξότες:  Το υπό μελέτη έργο αποτελεί τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης – Τοξοτών Ξάνθης και το πέρας του (ΧΘ 173+691,58) ταυτίζεται με τη ΧΘ 66+500 του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες, η οριστική μελέτη του οποίου είναι υπό εκπόνηση στο πλαίσιο σχετικής ανάθεσης της ΕΡΓΟΣΕ.

Σε αυτήν προβλέπονται τα ακόλουθα: 

Η νέα ΣΓ ξεκινάει από την περιοχή του οικισμού της Νέας Καρβάλης, όπου προβλέπεται Σιδηροδρομική στάση που θα εξυπηρετεί τον οικισμό και συνεχίζει προς τους οικισμούς Πέρνη και Γραβούνα για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει προβλεφθεί σιδηροδρομικός σταθμός.

Στη συνέχεια, οδεύοντας στο μεγαλύτερο μήκος της παράλληλα με την Εγνατία Οδό συναντά τη υφιστάμενη ΣΓ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης στο ύψος της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης.

Η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή θα έχει συνολικό μήκος 31,8 km, θα είναι μονή, κανονικού εύρους (1,435 m), με ταχύτητα Μελέτης 160 km/h. Μικρότερη ταχύτητα Μελέτης θα εφαρμοστεί στις συνδέσεις του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας, της ΒΙΠΕ Καβάλας και της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με την Κύρια Γραμμή. Σε όλο το μήκος του έργου η διασταύρωση της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα γίνεται με Ανισόπεδες Διαβάσεις.

Διαβάστε όλο το άρθρο

covid19 live

Ελλάδα

Κρούσματα
3,732
+0 (24Ωρες)
Θάνατοι
193
+0 (24Ωρες)
Ανάρρωσαν
1,374
36.82%
Ενεργοί
2,165
58.01%

Περισσότερα >>>

 

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Χαλάζι σαν… χιόνι με πρωτοφανή όγκο νερού στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Δεν επιβεβαιώθηκε το 8ο κρούσμα στη Δράμα από το νοσοκομείο αναφοράς

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

3 Νέα κρούσματα κορονοϊού στη Δράμα !

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Όγδοο κρούσμα κορονοϊού στη Δράμα

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Πισώπλατη μαχαιριά στις εγγραφές των ΕΠΑΛ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ανοίγουν οι φυλακές στην Δράμα με 258 προσλήψεις

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

1 Ιουλίου 1913 Απελευθέρωση της Δράμας

Εκπαιδευτικά3 εβδομάδες πριν

1ο ΕΠΑ.Λ. Δράμας – Σχολική ζωή, δράσεις, τομείς και ειδικότητες

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Δημοσιοποίηση στοιχείων της 33χρονης που απήγαγε την Μαρκέλλα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Project Δράμα 2020: Ο κύριος Σαλπιστής θεωρείται ξένο σώμα

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

43ο Φεστιβάλ Ταινιών Δράμας -Νέο ρεκόρ συμμετοχών

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Συμβουλές για ασφαλή πρόσβαση ανηλίκων στο διαδίκτυο

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Θερινό σινεμά στην αυλή του κτηρίου “ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΔΟΜΑΤΖΟΓΛΟΥ”

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Σύλλογος Γυναικών ΔΟΞΑ 2016: Πρώτη μεταγραφή η Ιωάννα Χαμαλίδου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Νέο Δ.Σ. I.P.A. Δράμας της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ10 ώρες πριν

Πυροτεχνουργοί της ΕΛ.ΑΣ. εξουδετέρωσαν βόμβα σε ΑΤΜ στο Καλαμπάκι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ20 ώρες πριν

Πανελλαδικές εξετάσεις 2020: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες

ΑΘΛΗΤΙΚΑ20 ώρες πριν

Απόφαση CAS: Επιστρέφει τους 7 βαθμούς στον ΠΑΟΚ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ20 ώρες πριν

Συστράτευση Γιώργου Κουρτίδη στον Bianco Monte Δράμα 1986

ΕΛΛΑΔΑ20 ώρες πριν

Κοινωνικό Σποτ της Ελληνικής Καρδιολογικής Εταιρείας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ22 ώρες πριν

Επισκέψεις των κ.κ. Μπλούχου και Κυριακίδη στην Αθήνα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ23 ώρες πριν

Διημερεύσεις – Διανυκτερεύσεις φαρμακείων Ιουλίου 2020

Πολιτιστικά24 ώρες πριν

Φεστιβάλ τεχνών Tentart στην Αγία Βαρβάρα 15, 16 και 17 Ιουλίου 2020

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ24 ώρες πριν

Επιτάχυνση της ανέγερσης του Δημοτικού Σχολείου Νευροκοπίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Δράσεις του Βουλευτή Θεόφιλου Ξανθόπουλου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Σωματείο ΑμεΑ Ν. Δράμας: Υποψήφιοι για το Δ.Σ. και την ΕΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Διαμαρτυρία Σωματείου ΑμεΑ Ν. Δράμας προς τον κ. Καλλινικίδη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Ο Κωνσταντίνος Μπλούχος για τις Φυλακές Νικηφόρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Δράσεις Βουλευτή Κωνσταντίνου Μπλούχου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 ημέρες πριν

Μεγάλη ενίσχυση του ΔΡΑΜΑ 1986

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις



















top 30 ημερών

error: Content is protected !!