ΕΛΛΑΔΑ
Ως Αρβανιτόπουλος η Κεραμέως “διαλύει” τα ΕΠΑΛ
Δημοσιεύθηκε
9 μήνες πρινστις
Από
Admin
Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. με αιτιολογικό την πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού
Με το άρθρο 51 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη με σκοπό , σύμφωνα με την αιτιολογία του υπουργείου Παιδείας, την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών.
Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.
Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 51
Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»
Άρθρο 52
Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.
Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α ́ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ ́ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β ́ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α ́ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»
Τα σχόλια από την πηγή του άρθρου esos.gr
για τα ΕΠΑΛ που θα δουν το δυναμικό τους να μειώνεται 30-40%. Βέβαια είναι σωστή η ρύθμιση , αλλά θα πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος των ΕΠΑΛ και να σταματήσει από το Γυμνάσιο ο διαχωρισμός μαθητών σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, αφού αρκετοί εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων έχουν την εντύπωση ότι τα ΕΠΑΛ είναι τεχνικές σχολές , χωρίς μαθήματα γενικής παιδείας, και χωρίς πρόσβαση σε Πανεπιστήμια. Οπότε κατευθύνουν τους πολύ αδύναμους μαθητές στα ΕΠΑΛ και ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους στα ΓΕΛ.
Εάν κατάλαβα καλά, οι μαθητές των ΕΠΑΛ, μετά την αποφοίτησή τους από μία ειδικότητα δεν θα μπορούν να εγγραφούν και να αποκτήσουν και άλλο πτυχίο ίδιου ή διαφορετικού τομέα, ούτε δίνεται η δυνατότητα σε απόφοιτους των ΓΕΛ να συνεχίσουν σπουδές στα ΕΠΑΛ. Είναι σωστό;
Ήταν που ήταν στα φόρτε τους τα εσπερινά ΕΠΑΛ σε θέματα πληθώρας μαθητών, μετά από αυτό θα γίνεται λαϊκό προσκύνημα
Οτι δίνεις από την μια (Τραπεζα θεμάτων) Το παιρνεις πισω…
οσοι θελουν να κανουν δευτερη ειδικοτητα του ιδιου τομεα?
ΑΡΑ ΙΕΚ τα στελνεις!!!
Για να βρουν δουλειά τα ιδιωτικά ΙΕΚ.
Χάνουν δηλαδή το δικαίωμα οι απόφοιτοι γενικού Λυκείου την εγγραφή τους για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας; Χάνεται επίσης το δικαίωμα οι απόφοιτοι Επάλ να φοιτήσουν στη Γ τάξη για την απόκτηση πτυχίου άλλης ειδικότητας του ίδιου τομέα;
Χρήστος Σ. Εχω την εντύπωση ότι δεν καταλάβατε τι θα γίνει!!!
Ενδοσχολική βία δυστυχώς έχουμε και στα Δημοτικά και στα ΓΥΜΝΑΣΙΑ. Θέλετε να πείτε ότι αρχή του κακού είναι τα ΕΠΑΛ; Να περιμένουμε και τα χειρότερα!!!
Από τη στιγμή που βάζουν ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όλοι αυτοί οι μαθητές θα πρέπει να φοιτήσουν σε Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. που συνεπάγεται ότι θα πρέπει να Ιδρυθούν και να λειτουργούν όλοι οι Τομείς και οι Ειδικότητες στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. διαφορετικά θα πρέπει αυτοί οι μαθητές να μετακινούνται σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα για να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Επίσης με το ηλικιακό όριο θα υπάρξει σημαντική μείωση των μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. που θα έχει συνέπειες την αύξηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ.και πιθανώς τη μη έγκρισή τους(κάποιων τμημάτων) από το Υ.ΠΑΙ.Θ.
Ενδοσχολική βία δυστυχώς έχουμε και στα Δημοτικά και στα ΓΥΜΝΑΣΙΑ. Θέλετε να πείτε ότι αρχή του κακού είναι τα ΕΠΑΛ; Να περιμένουμε και τα χειρότερα!!!
Σωστό μέτρο (όχι βέβαια για τους λόγους που προφασίζεται, γελάω με την “αποσυμφόρηση” ) που μακροπρόθεσμα ίσως αναβαθμίσει τα ΕΠΑ.Λ. Σε πρώτη φάση όμως τα μισά τμήματα ειδικότητας της Γ΄ δεν θα γεμίζουν ταξί. Πόσα ολιγομελή θα εγκρίνουν;
Κλείνει και το μάτι στα ΙΕΚ αλλά μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για τους ενήλικες.
Ποια ενδοσχολική βία;
Εργάζομαι σε ΕΠΑ.Λ επί 20 έτη και έχω να καταθέσω ότι οι απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ που εγγράφονται για ειδικότητα στα ΕΠΑ.Λ μόνο προβλήματα δεν δημιουργούν. Αντίθετα, έχουν στόχους και με τη συμπεριφορά τους λειτουργούν θετικά για το κλίμα της τάξης.
αλλά θα δημιουργήσει , ίσως πρόσκαιρα, ζητήματα. Το 17 απαγορεύει σε κάποιον να αποφοιτά 2-3 φορές από την ίδια βαθμίδα σε διαφορετικές ειδικότητες. Αυτό θα πρέπει να γίνεται στην κατάρτιση.
Επίσης, έτσι θα υπάρχει περισσότερο ομοιογενές μαθητικό δυναμικό το οποίο θα έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Με την επερχόμενη ίδρυση των πειραματικών ΕΠΑΛ και χωρίς ενηλικες-υπερηλικες στις τάξεις, τα ΕΠΑΛ μόνο θα ενισχυθούν ποιοτικά από αυτή τη ρύθμιση αν και ποσοτικά θα έχουν για τα επόμενα 2-3 χρόνια πρόβλημα αν δεν υπάρξει κάποια πρόνοια (ενημέρωση , προβολή κ.τ.λ)
Άλλωστε πριν λίγες μέρες εγκρίθηκαν και νέες ειδικότητες μαθητείας που ενισχύουν αποφοίτους των ΕΠΑΛ που δεν πέρασαν σε κάποιο Πανεπιστήμιο.
το μέτρο γιατί υπήρχε άνισος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών 17 ετών και μαθητών 20-25-30 ετών τόσο για τις θέσεις στα Πανεπιστήμια αλλά και στο βαθμό του πτυχίου που είναι πολύ σημαντικός για κάποιες ειδικότητες που διορίζονται στο Δημόσιο. Άρα το μέτρο ενισχύει τους ανήλικους μαθητές των ΕΠΑΛ και σίγουρα κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερο στοχευμένη και αποτελεσμαστική.
H Yπουργος από την πρώτη στιγμή είχε δείξει το αληθινό της Πρόσωπο σχετικά με την δημόσια εκπαίδευση στην χώρα μας . Τώρα κλείνει το μάτι με “ένα νόμο σε ένα βράδυ” στα ιδιωτικά εκπαιδευτηρια όπου θα δημιουργειται συνωστισμός. Φυσικά και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων ΕΠΑΛ δεν θα το αφήσει να περάσει έτσι. Παραμένουμε στις πάγιες διεκδικήσεις μας για την εξύψωση των εκπαιδευτικων χώρων των ΕΠΑΛ ( ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ & ΠΡΩΙΝΩΝ ) με εργαστήρια και καθηγητές .. Τέλος , θεωρούμε ότι στην Δημόσια Εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να μπαίνει πλαφόν ηλικίας με αστείες δικαιολογίες .
Αυτό θα πρέπει να ισχύει και στα ΓΕΛ για λόγους ισότητας.
Καλημέρα το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί είναι ότι στο ναυτικό τομέα πάρα πολλοί μαθητές άνω το 18 δεν θα έχουν δυνατότητα να παρακολουθήσουν και να πάρουν ειδικότητα μηχανικού η πλοίαρχου απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη τους ,διότι οι Ακαδημίες εμπορικού Ναυτικού έχουν όριο ηλικίας και τα ναυτικά ΕΠΑ.Λ είναι μονόδρομος για την δημόσια Ναυτική εκπαίδευση .
Για ποια ενδοσχολική βία μιλάμε?
Δηλαδή θέλουν να μας πουν ότι στα ΕΠΛΑ η διαφορά ηλικίας εντείνει την ενδοσχολική βία?
Ακριβώς το αντίθετο δημιουργεί, οι πιο ενήλικες μαθητές βοηθούν στην μείωσή της.
Απαράδεκτος ισχυρισμός αυτός, η λογική αυτού του μέτρου είναι η οδήγηση νέων στα ΙΕΚ. Είναι ξεκάθαρο.
Απαράδεκτη διάκριση σε βάρος των ΕΠΑΛ.
Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα με τις διάφορες κατηγορίες αποφοίτων.
Τα τελευταία χρόνια παιδιά τα οποία για τους δικούς τους λόγους π.χ.οικονομικούς (κρίση) ή προσωπικούς δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ, ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι)και μάλιστα έχουν συνήθως σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επίσης αυτά τα παιδιά ανεβάζουν το επίπεδο σε μία τάξη, μια και η επιλογή τους γίνεται συνειδητά. Σε αυτούς κάποιες φορές προστίθενται και άτομα που έχουν ήδη δημιουργήσει την οικογένειά τους και προσπαθούν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία μέσα από τα ΕΠΑΛ. Επίσης υπάρχουν και οι απόφοιτοι μιας ειδικότητας που μπορεί να θέλουν να παρακολουθήσουν και κάποια άλλη ειδικότητα. Οι περισσότεροι από όλους αυτούς έρχονται στο σχολείο με προσωπική τους απόφαση και παρακολουθούν συνειδητοποιημένα τα μαθήματα. Δεν σχετίζονται με bulling και μάλλον αποτελούν καλό παράδειγμα.
Αν ο λόγος είναι η προστασία των ανήλικων μαθητών τότε θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότερα και αυστηρότερα «εργαλεία» ποινών για το σύλλογο διδασκόντων που να αφορούν τους ενήλικους μαθητές, όχι όμως να χάσουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση
Υπάρχουν και δημόσια ΙΕΚ, με πληθώρα ειδικοτήτων και καταρτισμένους καθηγητές. Το Λύκειο πρέπει να είναι όπως το Γυμνάσιο, μόνο γενικής παιδείας και ενιαίο για όλο τον μαθητικό πληθυσμό. Όσοι επιμένουν για τα ΕΠΑΛ ας αναρωτηθούν πόσα παιδιά πολιτικών έχουν αποφοιτήσει από αυτά.
Για την τεχνική κατάρτιση ή για δεξιότητες μπορεί να λειτουργεί παράλληλο απογευματινό πρόγραμμα. Σε κάθε περίπτωση, οι ανάγκες της χώρας καλύπτονται απο τα Δημόσια ΙΕΚ.
Τα κλείνουμε δηλαδή ε? Με το όριο μαθητών ανα τμήμα- τομέα ειδικότητα και αυτό τα μισά επαλ δεν λειτουργούν.ΩΡΑΙΟ!!
Η διακιολογία ειναι τουλάχιστον χαζή..Η ενδοσχολική βία στα ΕΠΑΛ σίγουρα δεν εχει να κανει μόνο με αυτο.( τους ενήλικες δηλαδή) Το 80% των εισακτέων σε επαλ ειναι αποφοιτοι ΓΕΛ…
Είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του Άρθρου 51 και 52 του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σήμερα σε διαβούλευση και καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την έγγραφη στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη .Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία, δηλαδή τον σχολικό εκφοβισμό.
Προφανώς και η αιτιολόγηση της Κ. Υπουργού είναι αστεία αφού ποτέ δεν υπήρξαν φαινόμενα τέτοια μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΕΠΑΛ .
Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτα τα άρθρα 51 και 52 και θεωρούμαι ότι μοναδικό σκεπτικό της Υπουργού είναι να ωθήσει εκατοντάδες χιλιάδες σπουδαστές στα ιδιωτικά ΙΕΚ .
Παραμένουμε και διεκδικούμε στελέχωση των δημοσίων ΕΠΑΛ σε εργαστήρια , καθηγητές , εκπαιδευτικές αίθουσες , κ.λ.π και θεωρούμε το πλαφόν της Ηλικίας ως ανεπίτρεπτο .
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52 ως έχει και την άμεση ορθή επανάληψη άνευ ηλικιακού ορίου .
Για την Διοικητική επιτροπή
ΦΩΤΗΣ Ν. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
Τότε μετατρέψτε τα όλα σε εσπερινά να τελειώνουμε. Στην επαρχία τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι ελάχιστα όπως και τα ΙΕΚ είναι ελάχιστα. Με ποιο τρόπο θα παίρνει ένας ενήλικος απολυτήριο Λυκείου; Όποιος τελείωσε ΓΕΛ και θέλει να πάρει ένα πτυχίο ειδικότητας στον Καιάδα; Πάλι με την επαγγελματική εκπαίδευση τα βάζουμε; Ένα νέο τέλος για τα ΕΠΑΛ!
όλοι αυτοί οι μαθητές, για τους οποίους αναφέρεστε, μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινό
Άρον άρον, σταύρωσον τα ΕΠΑΛ! Προφάσεις εν αμαρτίαις!
Η μια νέα αρχή για το ΕΠΑ.Λ.1. Διαβάστε λίγο σε χώρες που είναι αναπτυγμένη η τεχνική εκπαίδευση τι ποσοστά ανεργίας υπάρχουν.2.17 χρόνων γιατί; Προκαλεί προβλήματα ο 30αρης ή ο 35αρης; 3. Αν θέλετε να κάνετε τις ειδικότητες δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ το έχουμε ξαναδεί το έργο με υπογραφή Μητσοτάκη και Αρβανιτόπουλου. Ντροπή….Μια φορά σκεφτείτε όπως πρέπει… Εκπαιδευτικός ΕΠΑ.Λ
Η επιχειρηματολογία για το ανώτατο όριο ηλικίας στα ημερήσια ΕΠΑΛ περί ¨αποσύμφόρησης” και αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας είναι στην καλύτερη γελοία και στη χειρότερη κρύβει μεγάλες σκοπιμότητες. Η εξόντωση των ΕΠΑΛ είναι πάλι προ των πυλών και θυμίζει πολύ διαθεσιμότητα 2013 επί Αρβανιτόπουλου. Περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό; Η ιστορία επαναλαμβάνεται..
Στις μισές περιοχές δεν υπάρχουν εσπερινά… πολλοί δεν μπορούν να γραφτούν σε εσπερινά.Επίσης οι μαθητές με πτυχιο απο τα ΓΕΛ καταλαβαίνουν συνήθως το λάθος τους και όταν ερχονται ΕΠΑΛ έρχονται για να περάσουν, απο εσπερινά τους κόβουμε αυτη την δυνατότητα, σε ποσοστό….Αυτά και άλλα πολλά….
Η επιχειρηματολογία για το ανώτατο όριο ηλικίας στα ημερησία ΕΠΑΛ είναι στην καλύτερη γελοία και στη χειρότερη κρύβει μεγάλες σκοπιμότητες. Η εξόντωση των ΕΠΑΛ είναι και πάλι προ των πυλών και θυμίζει πολύ διαθεσιμότητα 2013 επί Αρβανιτόπουλου. Η ιστορία επαναλαμβάνεται.. Νομίζω ότι κανένας εκεί στο υπουργείο δε γνωρίζει τη σχολική πραγματικότητα, κυρίως δε των ΕΠΑΛ. Είναι τόσο κρίμα να χτυπιέται πάντα αυτή η μορφή εκπαίδευσης που στο εξωτερικό είναι τόσο δημοφιλής και όχι άδικα..
ΕΛΛΑΔΑ
Ανασχηματισμός : Όλα τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης
Δημοσιεύθηκε
2 εβδομάδες πρινστις
4 Ιανουαρίου 2021Από
Admin
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης
Το νέο κυβερνητικό σχήμα, το οποίο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και σηματοδοτεί επανεκκίνηση, ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.
Στόχος είναι, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η μεταρρυθμιστική ταυτότητα του νέου υπουργικού συμβουλίου, με τον πρωθυπουργό να θέλει να προχωρήσει στην ενίσχυση και την «ανανέωση» του κυβερνητικού σχήματος.
Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι στο υπουργείο Εσωτερικών, όπου το χαρτοφυλάκιο του Τάκη Θεοδωρικάκου καταλήγει στα χέρια του Μάκη Βορίδη με αναπληρωτή τον Στέλιο Πέτσα, ενώ αλλαγές σημειώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, με τους Άγγελο Συρίγο και Ζέτα Μακρή να αναλαμβάνουν θέσεις υφυπουργών.
Παράλληλα, ο Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Εργασίας στη θέση του Γιάννη Βρούτση, ενώ ο Σπήλιος Λιβανός αναλαμβάνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Η ορκωμοσία των νέων μελών της κυβέρνησης θα πραγματοποιηθεί αύριο.
Οι ανακοινώσεις του νέου κυβερνητικού εκπροσώπου
Η νέα σύνθεση
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΣ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΑΒΒΟΣ
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΒΛΑΣΗΣ
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: ΔΟΜΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΕΓΓΕΛΑ
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: ΖΩΗ ΡΑΠΤΗ
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΜΥΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΝΙΚΟΛΑΣ ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΤΣΗΡΑΣ
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ
– ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΛΑΔΟΥ ΠΛΟΙΩΝ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΣΠΗΛΙΟΣ ΛΙΒΑΝΟΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ
17. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
18. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
– ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ: ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
19. – ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
– ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΑΚΗΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΡΑΝΤΙΛΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ
Ποιοι είναι οι αναβαθμισμένοι, ποιοι θα παίξουν κεντρικό ρόλο, που στοχεύει πλέον ο Μητσοτάκης
Ανασχηματισμό ισορροπιών ή χωρίς καμιά διάθεση να προκληθούν αναταράξεις εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, επέλεξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενας ανασχηματισμός που σίγουρα δεν γράφει ιστορία, δεν αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό και δεν ανατρέπει ισορροπίες, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στη Νέα Δημοκρατία. Αυτό είναι επί της ουσίας το συμπέρασμα που βγαίνει από τις ανακοινώσεις που έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Ταραντίλης.
Ενας ανασχηματισμός που για ορισμένους έχει εκλογικό χρώμα, για άλλους είναι μια ευκαιρία για επανεκκίνηση και για τρίτους ότι «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν».
Αλλά σε κάθε περίπτωση ένας ανασχηματισμός ο οποίος, όπως και όλοι οι προηγούμενοι, κρίνεται από την πολιτική που ασκεί κι όχι από τα πρόσωπα. Και η πολιτική της διαχείρισης των κρίσεων σε συνδυασμό με τις μεγάλες αλλαγές στο κράτος, είναι η βασική κατεύθυνση που δίνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτό που βγαίνει κατά κύριο λόγο είναι ότι τον πλέον σημαντικό ρόλο αναλαμβάνουν οι κ. Βορίδης και Χατζηδάκης οι οποίοι φεύγουν από τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος αντίστοιχα, και αναλαμβάνουν τα Εσωτερικών κι Εργασίας.
Επίσης, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, αυτό που ήθελε να δώσει ο πρωθυπουργός με τις λίγες αλλαγές (κι όχι σαρωτικές που έλεγαν κάποιοι) είναι ότι εν μέσω διαχείρισης πολλαπλών κρίσεων δεν μπορείς να ανατρέπεις τα πάντα.
Γι’ αυτό και κρατήθηκε ο βασικός κορμός της κυβέρνησης, δηλαδή υπουργοί σε κρίσιμα υπουργεία όπως το Εξωτερικών, το Υγείας, το Παιδείας.
Επίσης, ο πρωθυπουργός δεν θα ήθελε σε καμιά περίπτωση να αλλάξει ένα κυβερνητικό σχήμα που θεωρείται, με βάση τις δημοσκοπήσεις πετυχημένο και απολαμβάνει υψηλά ποσοστά αποδοχής.
«Όταν συγκριτικά με την πρώτη κυβέρνηση, τότε που εξελέγη η ΝΔ, τα ποσοστά αποδοχής είναι καλύτερα, γιατί να αλλάξουμε τον βασικό κορμό;», αναρωτιούνται κυβερνητικές πηγές.
Στο ερώτημα γιατί για άλλη μια φορά δεν επελέγη μικρό κι ευέλικτο σχήμα, αλλά ένα μεγάλο κι ενδεχομένως «βαρύ» υπουργικό συμβούλιο, από την κυβέρνηση απαντούν ότι έχει να διαχειριστεί πολλαπλές κρίσεις. Κρίσιμα χαρτοφυλάκια δεν μπορεί να τα έχει όλα μαζί ένας υπουργός, απαιτείται καταμερισμός της δουλειάς που πρέπει να γίνει.
Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σηματοδοτεί και την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» μαζί με τα της διαχείρισης της κρίσης και το μεταρρυθμιστικό έργο που πρέπει να γίνει.
Στα ενδιαφέροντα είναι το γεγονός ότι στο υπουργικό συμβούλιο υπάρχουν τρεις γυναίκες περισσότερες, οι κ. Βούλτεψη, Μακρή και Συρεγγέλα ενώ κάθε υπουργείο έχει και υφυπουργείο.
Αναβαθμισμένος είναι ο ρόλος του κ. Πέτσα, ο οποίος ως αναπληρωτής στο Εσωτερικών, μαζί με τον Μ. Βορίδη, θα τρέξουν μια σειρά από σημαντικές μεταρρυθμίσεις.
Αναβαθμισμένος και ο κ. Β. Κοντοζαμάνης που γίνεται αναπληρωτής από υφυπουργός αλλά και η κ. Συρεγγέλα και ο Ν. Γιατρομανωλάκης που από γενικοί γραμματείς γίνονται υφυπουργοί.
Για την μη απομάκρυνση Θεοχάρη από το Τουρισμού (όλοι πόνταραν στο σενάριο αυτό) οι κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ικανοποίηση σχετικά με τη δουλειά που έχει κάνει ο υπουργός ως προς την προετοιμασία που έχει γίνει για την τουριστική σεζόν του 2021.
Τέλος, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, στο παράλληλο (πέραν της υγειονομικής κρίσης) σχέδιο που θέλει να υλοποιήσει η κυβέρνηση είναι:
Το Δημογραφικό και η ενίσχυση της οικογένειας, γι’ αυτό πάει εκεί η Μαρία Συρεγγέλα.
Στον τουρισμό και στο κομμάτι της τουριστικής εκπαίδευσης, όπου πάει ο Σοφία Ζαχαράκη.
Στην υλοποίηση του κτηματολογίου το οποίο περνά στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και θα το αναλάβει ο Γιώργος Στύλιος.
Αλλά και στο ΕΣΥ και το ευρύτερο σχέδιο αναμόρφωσής του που το αναλαμβάνει ο αναβαθμισμένος Βασίλης Κοντοζαμάνης.
Στο πολιτικό σκέλος, οι ίδιες πηγές επιμένουν πως ο σημερινός ανασχηματισμός αποτυπώνει κατ’ ουσίαν τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης, οι οποίες έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες της συγκυρίας. Βασική επιλογή η προώθηση μεταρρυθμίσεων, που οδηγούν σε ανάπτυξη, με το εν λόγω διακύβευμα να βρίσκει έκφραση στην πρόσθετη ενίσχυση του τομέα υγείας και παράλληλα την διεύρυνση του κοινωνικού κράτους με το κύριο βάρος να δίδεται στην προστασία της οικογένειας και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, που πλαισιώνεται και από την τόνωση του σύγχρονου πολιτισμού.
Το στίγμα
Πέραν των σεναρίων περί «εκλογικού ανασχηματισμού», πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για τις αποφάσεις του πρωθυπουργού.
1. Το πρώτο είναι ότι κράτησε τις ισορροπίες και στο κόμμα και στην κυβέρνηση. Μια αλλαγή υπουργών σε πολύ «βαριά» υπουργεία ενδεχομένως να προκαλούσε αναταράξεις. Πώς π.χ. να αλλάξεις τον υπουργό Εξωτερικών, όταν η κρίση με την Τουρκία είναι διαρκής; Πώς να αντικαταστήσεις τον υπουργό Υγείας εν μέσω της πανδημίας κι όταν καμιά χώρα δεν έχει αντικαταστήσει τον υπουργό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Ακόμη κι αν ο πρωθυπουργός ήθελε να αλλάξει τον Ν. Δένδια ή τον Β. Κικίλια, δεν θα ήταν σωστό να το κάνει τώρα που ο «τραχανάς είναι απλωμένος» και τα συγκεκριμένα χαρτοφυλάκια «καίνε».
2. Ο Κ. Μητσοτάκης έδειξε ότι δεν υποκύπτει σε πιέσεις της αντιπολίτευσης, είτε έξω είτε μέσα στη ΝΔ. Και γιατί να το κάνει άλλωστε όταν οι δημοσκοπήσεις δείχνουν αποδοχή του κυβερνητικού έργου; Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε κατά καιρούς την αποπομπή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, ή του υπουργού Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα (για τον οποίο είχε καταθέσει πρόταση μομφής). Ή ακόμη και του Μιχάλη Χρυσοχοϊδη ή του Βασίλη Κικίλια ή του Χ. Θεοχάρη. Πέραν της ικανοποίησης για τη δουλειά που έχουν κάνει οι εν λόγω υπουργοί, μια απομάκρυνσή τους θα ήταν αποδοχή των θέσεων της αντιπολίτευσης και σήμα ότι υποκύπτει στις πιέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ειδικά για αλλαγές. Στο κομμάτι της ασφάλειας θεωρείται πετυχημένο το έργο του κ. Χρυσοχοϊδη που κάνει μάλιστα θετική εντύπωση στον πυρήνα των ψηφοφόρων της ΝΔ.
3. Γίνεται πολύς λόγος στο ότι μπαίνουν κάποια στελέχη από τον «γαλάζιο» πυρήνα, και δεν συνεχίζεται η διεύρυνση προς το κέντρο. Όμως, ουσιαστικά κανείς από τον κεντρώο χώρο δεν αποχωρεί από την κυβέρνηση ενώ αξιοποιούνται και βουλευτές οι οποίοι μπορούν να σηματοδοτήσουν το νέο ξεκίνημα. Όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές. στο οργανωτικό κομμάτι, διαπιστώνεται μία παραγωγική κινητικότητα, καθώς κεντρικοί Υπουργοί μετακινούνται σε άλλα χαρτοφυλάκια για να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους, ενώ Γενικοί Γραμματείς και Υφυπουργοί αναβαθμίζονται. Επιπροσθέτως, εισέρχονται στο κυβερνητικό σχήμα δραστήριοι βουλευτές, οι οποίοι αναδείχθηκαν μέσα από κρίσιμους κοινοβουλευτικούς και θεσμικούς ρόλους, ενώ ταυτόχρονα η Νέα Δημοκρατία ενισχύεται σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με στελέχη πρώτης γραμμής.
4. Επί της ουσίας διατηρείται μια ισορροπία εξωκοινοβουλευτικών και βουλευτών και δεν αποκλείονται τα διάφορα ιδεολογικά ρεύματα εντός της Νέας Δημοκρατίας. Για παράδειγμα, αξιοποιούνται στελέχη όπως ο κ. Γιατρομανωλάκης που προήλθε από το Ποτάμι, αλλά και βουλευτές που ήταν και στην κυβέρνηση Σαμαρά, όπως η Σ. Βούλτεψη, ο κ. Στύλιος, ο κ. Σκρέκας και βεβαίως οι πρωτοκλασάτοι όπως ο Μ. Βορίδης, Κ. Χαζηδάκης, Α. Γεωργιάδης.
5. Από τα στελέχη που αποχωρούν θα έλεγε κανείς ότι αίσθηση κάνουν οι απομακρύνσεις του Γ. Βρούτση, ο οποίος λέγεται ότι δεν είχε καλή «χημεία» με τους συνταξιούχους, και του Τ. Θεοδωρικάκου ο οποίος είναι επί χρόνια στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού. Στις αποχωρήσεις που κάνουν αίσθηση, αυτή του Γ. Κουμουτσάκου και του κ. Καράογλου από το Μακεδονίας Θράκης.
6. Νέα πρόσωπα, άφθαρτα και με όρεξη για δουλειά αποτελούν μια καλή ευκαιρία να αναδείξει η κυβέρνηση το έργο της. Ο Χρ. Ταραντίλης, η κ. Συρεγγέλα, ο Ν. Γιατρομανωλάκης, ο Γ. Στύλιος, ο Αγγ. Συρίγος είναι πρόσωπα που μπορούν να προσφέρουν μαζί με τους πιο έμπειρους, όπως Σοφία Βούλτεψη, Ζ. Μακρή κ.λπ.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για μια κυβέρνηση ισορροπιών, πολιτικών και ουσιαστικών, με το βλέμμα στραμμένο στις πολλαπλές κρίσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, από την Υγεία, μέχρι τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό, αλλά και την Οικονομία η οποία θα μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Εκεί όπου δεν έγιναν αλλαγές φαίνεται και η διάθεση του πρωθυπουργού να δώσει βάρος είτε πάει σε εκλογές το φθινόπωρο του 2021 είτε όχι.
ΕΛΛΑΔΑ
Κ. Φαρσαλινός : Ανεξήγητη πολεμική στάση Επιστημόνων για τα Μονοκλωνικά αντισώματα
Δημοσιεύθηκε
1 μήνα πρινστις
13 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Ο ιατρός-ερευνητής στα Πανεπιστήμια Πατρών και Δυτικής Αττικής , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, μιλώντας σήμερα στον 98.4 , διατύπωσε ευθέως την αιχμή, ότι από την στιγμή που επιστημονικά δεν μπορεί να σταθεί καμία διαφωνία, θα πρέπει να εξηγηθεί πειστικά για ποιο λόγο κάποιοι, και επιστήμονες, αντιδρούν λυσσαλέα σε οποιαδήποτε συζήτηση για την έλευση φαρμάκων μονοκλωνικών αντισωμάτων.
Είναι παράδοξο, είπε, ότι ενώ τα εμβόλια και τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι δύο παράλληλοι δρόμοι που θα πρέπει να προχωρήσουν ταυτόχρονα και που το ένα δεν αποκλείει ούτε εμποδίζει την έλευση του άλλου, στην Ελλάδα και την Ε.Ε. σχεδόν εξοβελίζεται κάθε συζήτηση σε αυτή τη φάση για τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Χαρακτήρισε παράδοξη και παράλογη την κριτική ότι τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν λάβει άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης διότι ακριβώς την ίδια άδεια θα λάβουν και τα εμβόλια, και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Τόνισε μάλιστα ότι πολύ πιο αποδεκτό να χορηγείται άδεια χρήσης έκτακτης ανάγκης σε φάρμακα που αφορούν ασθενείς με σκοπό τη θεραπεία, παρά σε εμβόλια που αφορούν τεράστιο αριθμό υγιών ανθρώπων με σκοπό την πρόληψη.
Παρόλα αυτά, ξεκαθάρισε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε τόσο το δρόμο των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων. Αλλά το σήμερα και το επείγον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, διότι μπορούμε να τα αποκτήσουμε άμεσα και αφορούν ασθενείς που νοσούν σήμερα. Αντίθετα, ο σχεδιασμός για τα εμβόλια αφορά το μέλλον, και θα απαιτηθούν μήνες μέχρι να έχουμε επαρκείς ποσότητες εμβολίων για όλο τον πληθυσμό.
Τόνισε πως όσοι κριτικάρουν και με επιμονή ζητούν να σταματήσει η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα, δεν παρουσιάζουν ούτε ένα επιχείρημα γιατί σε αυτή τη φάση είναι πιο επείγουσα η συζήτηση για τα εμβόλια και όχι η συζήτηση για τη χορήγηση φαρμάκου.
Ειδικά μάλιστα όταν τα εμβόλια δεν είναι καν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή, και θα χρειαστούν μήνες μέχρι να εμβολιαστεί ο γενικός πληθυσμός, ενώ τα μονοκλωνικά αντισώματα ήδη υπάρχουν για όσους νοσούν ήπια ή μέτρια, και βοηθούν να μην εξελίξουν βαριά νόσο που θα οδηγήσει σε νοσηλεία σε νοσοκομείο και ΜΕΘ.
Μία τέτοια συζήτηση είπε κ. Φαρσαλινός είναι δυσεξήγητη, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ηθική απρέπεια έναντι όσων νοσούν ακόμη και με ήπια συμπτώματα, σαν να μην ενδιαφερόμαστε θεραπευτικά για αυτούς και να ασχολούμαστε μόνο με την υπόθεση των εμβολίων που δεν αφορά καθόλου τους σημερινούς ασθενείς.
Στις ΗΠΑ αντίθετα, είπε, ο FDA πρώτα έδωσε επείγουσες άδειες χρήσης έκτακτης ανάγκης για τα φάρμακα μονοκλωνικών αντισωμάτων και τώρα θα πράξει το ίδιο και για τα εμβόλια. Στην Ελλάδα όμως, ακόμη και η συζήτηση για τα μονοκλωνικά αντισώματα επιχειρείται επίμονα να σταματήσει, και δεν υπάρχει ούτε επιστημονικός λόγος ούτε κάποια άλλη πειστική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό.
Το κεντρικό μήνυμα του κ. Φαρσαλινού ήταν να προχωρήσουν ταυτόχρονα και τάχιστα τόσο η υπόθεση των μονοκλωνικών αντισωμάτων όσο και των εμβολίων, αναλογιζόμενοι ότι τα μόνα διαθέσιμα για άμεση χρήση σκευάσματα αυτή τη στιγμή είναι τα μονοκλωνικά αντισώματα.
Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑΣ ΔΗΜ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΗ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!
ΕΛΛΑΔΑ
Δαπάνες υγείας: Τα 4.829 δις του 2020, το 2021 μειώνονται σε 4.257 δις στον Προϋπολογισμό
Δημοσιεύθηκε
2 μήνες πρινστις
1 Δεκεμβρίου 2020Από
Admin
Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021
Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ (-572 εκ. ευρώ)
Γράφει ο Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, έμμισθος δικηγόρος ΝΥ ΟΑΕΔ, ioanniskymionis@yahoo.gr
Α. Κατά την παγίως προβλεπόμενη στο Σύνταγμα 1975/2019 σύνθετη συνταγματική ενέργεια και πρακτική ο κος Υπουργός Οικονομικών προ ολίγων ημερών κατέθεσε στην Βουλή το Σχέδιο Τακτικού Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης έτους 2021 [Σχέδιο] συνοδεύοντάς το, όπως πάντα, τόσο από την Εισηγητική Έκθεση Προϋπολογισμού 2021 (Αθήνα, Νοέμβριος 2020) [Έκθεση], όσο και από ένα πολύ χρηστικό τόμο … 398 σελίδων, που περιλαμβάνουν την απλή καταγραφή των σε ισχύ μόλις … 898 (!) διατάξεων με φοροαπαλλαγές (ο κατάλογος είναι ενημερωμένος έως 30.09.2020 – άρα υπάρχει περίπτωση έκτοτε να εμφιλοχώρησαν και άλλες διατάξεις (!) κόστους για το Κράτος από την απώλεια εσόδων σε ευρώ … 9,592 δις Ευρώ (!).
Ο κος Υπουργός σε ειδική σύντομη τελετή παρέδωσε κατ’ έθιμον το αντίγραφό του εις χείρας του κου Προέδρου του Σώματος. Η κατάθεση και η ψήφιση του Σχεδίου Προϋπολογισμού ως ουσιαστικού Νόμου θεωρείται από τις απαρχές ήδη του κοινοβουλευτικού συστήματος στην Χώρα μας (1844) ως κορυφαία στιγμή και ως πράγματι ψήφος εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Στις συνθήκες πανδημίας και κορωνοϊού, που ζούμε, δεν θα μπορούσε να μην λάβει χώρα η εν λόγω διαδικασία ψήφισης με τα ίδια χαρακτηριστικά ακόμα και ως πολιτικό μήνυμα αισιοδοξίας και αδιάλειπτης συνέχειας του Κράτους και της Κοινωνίας. Στο σημείο αυτό ο υπογράφων θα πρέπει να σάς εξομολογηθεί ταπεινώς ότι τού αρέσουν τα …νούμερα! Και όταν δεν αναφέρεται ευθέως σε περιπτώσεις ταγών και celebrities, βρίσκει πολύ ευχάριστο και δημιουργικό πάρεργο την ανάγνωση και μελέτη Στατιστικών, Μελετών, Προϋπολογισμών, Εκθέσεων, Δεικτών κτλ.
Ας δούμε λοιπόν μετά την μελέτη λόγω ζοφερής επικαιρότητας μερικές από τις προβλέψεις του Σχεδίου ειδικώς για τον χώρο της Δημόσιας Υγείας – προεξαγγελτικά, αλλά και εν είδει συμπεράσματος, ας αναφερθεί ότι για μερικούς ο χρόνος δεν προχωρεί, αλλά … μακαρίως οπισθοδρομεί από το «κορονιασμένο» 2020 στο «ανέμελο» (λέμε τώρα…) 2019!…
Β. Από την απλή μελέτη των στοιχείων (πχ Κεφάλαιο 4.6. Έκθεσης Δαπάνες κατά Υπουργείο) και των Πινάκων στην Έκθεση (πχ Πίνακας 3.14 – σελ. 91-92 Έκθεσης) και από την σύγκριση των χρηματικών ποσών, που καταβλήθηκαν πράγματι για την Υγεία το 2020 [Μεταβιβάσεις από τον Τακτικό Προϋπολογισμό], και αυτών, που για τον ίδιο σκοπό προβλέπονται για το δυσοίωνο 2021 [Εκτιμήσεις], προκύπτουν παράδοξες διαπιστώσεις. Ας δούμε μερικές από αυτές:
(1) Τα 4.829 εκ. ευρώ του 2020 (προϋπολογισθέντα στην αντίστοιχη συνταγματική διαδικασία τον Νοέμβριο 2019, όταν δεν υπήρχε καν ως … «μπαμπούλας» σε παιδικό παραμύθι ο κορωνοϊός!) τον Νοέμβριο 2020 γίνονται – επί κορωνοϊού! – για το 2021 4.257 εκ. ευρώ, δηλαδή 572 εκ. ευρώ λιγότερα για μία χρονιά με βέβαιη την επέλαση του τρίτου και σκληρότερου κύματος του κορωνοϊού, ενώ από αυτά οι παρεμβάσεις για τον Covid-19 το 2020 ήταν 523 εκ. ευρώ και το 2021 μόλις …131 εκ. ευρώ!
(2) Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) (σελ. 96 Έκθεσης) το μεν 2020 η πρόβλεψη για τον χώρο της Υγείας-Πρόνοιας ήταν 70 εκ. ευρώ, ενώ το 2021 κατέρχεται στα 60 εκ. ευρώ, δηλαδή 10 εκ. ευρώ λιγότερα. Όμως από το ΠΔΕ έχει δεσμευθεί η Κυβέρνηση ότι θα προχωρήσει στον εξοπλισμό των Νοσοκομείων για την αντιμετώπιση της πανδημίας – αλήθεια πώς;
(3) Στο Σχέδιο προβλέπεται η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ με 263 εκ. ευρώ για δράσεις Covid-19, που όμως ρητώς εξηγείται ότι συνέβη «(…) λόγω των μειωμένων εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την περίοδο της πανδημίας (…)». Ωστόσο στην ίδια Έκθεση για το 2021 – και ενώ αυτές ακριβώς τις ημέρες συζητείται εκ παραλλήλου στην Βουλή προς ψήφιση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εργασίας περί μείωσης κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών και ενόσω η περίφημη «Έκθεση Πισσαρίδη» προτρέπει συστηματικώς σε μείωση της φορολόγησης της εργασίας και ως φορολόγηση θεωρεί και το ύψος των εισφορών – προβλέπεται αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 219 εκ. ευρώ και αύξηση των ασφαλιστικών εσόδων από ρυθμίσεις οφειλών κατά 36 εκ. ευρώ, δηλαδή και πάλι το προσδοκώμενο ποσό υπολείπεται: απλή πρόσθεση απαιτείται…
(4) Κατά το Σχέδιο οι Μεταβιβάσεις προς ΕΟΠΥΥ μειώνονται κατά 308 εκ. ευρώ [Πίνακας 3.25 – σελ. 124 Έκθεσης], κατά 130 εκ. ευρώ για την φαρμακευτική δαπάνη και κατά 96 εκ. ευρώ για τις «Λοιπές παροχές ασθενείας», σύνολο δε 534 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020. Στην ίδια Έκθεση βέβαια (σελ. 122) αναφέρεται ότι «(…) για το 2021 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 300 εκ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί η εξαίρεση από το όριο φαρμακευτικής δαπάνης της δαπάνης των εμβολίων, που εντάσσονται στο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού με δημοσιονομικό κόστος 170 εκ. ευρώ (…)»! Όμως την ίδια στιγμή η προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) μειώνεται κατά 97 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ για τα Νοσοκομεία η δαπάνη αυξάνεται διά Μεταβιβάσεων μόλις κατά 74 εκ. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και … 2 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ!
Γ. Φίλοι συναναγνώστες της Εφημερίδας, κάτι δεν πάει καλά: είτε εγώ ξέχασα όση γραφή και ανάγνωση και πρακτική αριθμητική είχα με δυσκολία διδαχθεί παιδιόθεν και δεν αναγινώσκω ορθώς τους αριθμούς, είτε κάποιοι, για να μάς «δουλέψουν», ούτως ειπείν, χρησιμοποιούν τους αριθμούς, επειδή είναι νούμερα.
Πηγή: xronos.gr
Αναζήτηση στην Google
Αποτελέσματα Δημοσκόπησης

2.911 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας (24/12/2020)

Εργαζόμενοι Γ Ν Δράμας: Ευχόμαστε μια νέα χρονιά γεμάτοι υγεία και ευτυχία

Η βαριά κληρονομιά της Παράδοσης!!!

Σύλλογος Νοσοκομειακών Γιατρών Δράμας: Απάντηση στις δηλώσεις Κοντοζαμάνη

23 Δεκ: 7 κρούσματα στη Δράμα, 937 στην Ελλάδα και 62 νεκροί

Δείτε την ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού σε 4 επεισόδια (βίντεο)

Έχασε τη μάχη με τον κορονοϊό 63χρονος από το Κ. Νευροκόπι

24 Δεκ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 873 στην Ελλάδα, 55 νεκροί και 476 διασωληνωμένοι

Εμπορικός Σύλλογος Δράμας: Λειτουργία καταστημάτων την Κυριακή 3 Ιανουαρίου

22 Δεκ: 10 κρούσματα στη Δράμα, 853 στην Ελλάδα, 83 νεκροί και 491 διασωληνωμένοι

21 Δεκ: 8 κρούσματα στη Δράμα, 526 στην Ελλάδα, 85 νεκροί και 505 διασωληνωμένοι

Δεν πέρασε η πρόταση Πέτροβιτς να είναι η Νίκη της Σαμοθράκης νέο σήμα της ΑΜΘ

20 Δεκ: 7 κρούσματα στη Δράμα, 588 στην Ελλάδα, 70 νεκροί και 515 διασωληνωμένοι

26 Δεκ: 1 κρούσμα στη Δράμα, 262 στην Ελλάδα, 473 διασωληνωμένοι – 46 νεκροί

25 Δεκ: 8 κρούσματα στη Δράμα, 617 στην Ελλάδα

18 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα για τρίτη ημέρα, 320 στην Ελλάδα

2η συνεχόμενη ημέρα χωρίς κρούσμα η Δράμα, 237 κρούσματα στην Ελλάδα

Το λυκόφως των αξιών Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη

16 Ιαν: Χωρίς κρούσμα η Δράμα, 510 στην Ελλάδα, 20 νεκροί, 323 διασωληνωμένοι

15 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 610 στην Ελλάδα, 34 νεκροί, 319 διασωληνωμένοι

Εντοπίστηκε ο δράστης της βεβήλωσης Μνημείων

Η 3dmellon μετατρέπει τις ηλεκτρονικές αγορές σε συναρπαστική εμπειρία

Ψυχολογική διαχείριση της πανδημίας

14 Ιαν: 2 κρούσματα στη Δράμα, 599 στην Ελλάδα, 33 νεκροί, 328 διασωληνωμένοι

Σχετικά με τις διαγραμμίσεις των διαβάσεων πεζών στο Δήμο Παρανεστίου

Πρόταση καταβολής χρηματικού ανταλλάγματος στο αστυνομικό προσωπικό

«Κουρμπάνι 2021»

13 Ιαν: 3 κρούσματα στη Δράμα 671 στην Ελλάδα, 25 νεκροί, 340 διασωληνωμένοι

12 Ιαν: 7 κρούσματα στη Δράμα, 866 στην Ελλάδα, 27 θάνατοι, 337 διασωληνωμένοι

11 Ιαν: 1 κρούσμα στη Δράμα, 444 στην Ελλάδα, 39 νεκροί, 350 διασωληνωμένοι
Βρείτε μας στο Facebook
Είμαστε στο Facebook και εδώ
Διαφημίσεις
top 30 ημερών
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν
2.911 κρούσματα στη Δράμα από την αρχή της επιδημίας (24/12/2020)
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν
Εργαζόμενοι Γ Ν Δράμας: Ευχόμαστε μια νέα χρονιά γεμάτοι υγεία και ευτυχία
- Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν
Η βαριά κληρονομιά της Παράδοσης!!!
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν
Σύλλογος Νοσοκομειακών Γιατρών Δράμας: Απάντηση στις δηλώσεις Κοντοζαμάνη
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν
23 Δεκ: 7 κρούσματα στη Δράμα, 937 στην Ελλάδα και 62 νεκροί
- Πολιτιστικά4 εβδομάδες πριν
Δείτε την ιστορία του Ποντιακού Ελληνισμού σε 4 επεισόδια (βίντεο)
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν
Έχασε τη μάχη με τον κορονοϊό 63χρονος από το Κ. Νευροκόπι
- ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν
24 Δεκ: 4 κρούσματα στη Δράμα, 873 στην Ελλάδα, 55 νεκροί και 476 διασωληνωμένοι
Πρέπει το Λύκειο να έχει ενσωματωθεί στην υποχρεωτική γενική εκπαίδευση μέχρι το 2030, άρα τα ΕΠΑΛ είναι ένας θεσμός που πρέπει να καταργηθεί.
Σε όλες τις χώρες, και ειδικά στην Ελλάδα που δεν έχει ισχυρή βιομηχανία, η γενική εκπαίδευση είναι για τα παιδιά και τους νέους έως 18 ετών, ενώ η τεχνική / επαγγελματική εκπαίδευση μπορεί να ξεκινήσει στα 19-20 έτη.