Connect with us

ΕΛΛΑΔΑ

Ως Αρβανιτόπουλος η Κεραμέως “διαλύει” τα ΕΠΑΛ

Δημοσιεύθηκε

στις

Πηγή: esos.gr

Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑ.Λ. με αιτιολογικό την πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού

Με το άρθρο 51 του πολυνομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη  με σκοπό , σύμφωνα με την αιτιολογία του υπουργείου Παιδείας, την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών.

Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.

Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου  εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 51
Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.»

Άρθρο 52
Ρυθμίσεις για την εγγραφή ή μετεγγραφή μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.

Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4186/2013 (Α’ 193) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν οι Α’, Β’ και Γ’ τάξεις. Στην Α ́ τάξη εγγράφονται, χωρίς εξετάσεις, οι κάτοχοι απολυτηρίου γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Β’ τάξη εγγράφονται ή μετεγγράφονται αντιστοίχως οι προαγόμενοι από την Α’ τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου καθώς και οι μαθητές της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου έως δεκαεπτά (17) ετών. Στη Γ ́ τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β ́ τάξη του Ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου. Οι προαγόμενοι από την Α ́ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου δικαιούνται να μετεγγραφούν στη Β’ τάξη του Γενικού Λυκείου.»

Τα σχόλια από την πηγή του άρθρου esos.gr

Κατάργηση ΕΠΑΛ
23 Απρ 2020 00:56

Πρέπει το Λύκειο να έχει ενσωματωθεί στην υποχρεωτική γενική εκπαίδευση μέχρι το 2030, άρα τα ΕΠΑΛ είναι ένας θεσμός που πρέπει να καταργηθεί.

Σε όλες τις χώρες, και ειδικά στην Ελλάδα που δεν έχει ισχυρή βιομηχανία, η γενική εκπαίδευση είναι για τα παιδιά και τους νέους έως 18 ετών, ενώ η τεχνική / επαγγελματική εκπαίδευση μπορεί να ξεκινήσει στα 19-20 έτη.

Πραγματική βόμβα
23 Απρ 2020 00:56

για τα ΕΠΑΛ που θα δουν το δυναμικό τους να μειώνεται 30-40%. Βέβαια είναι σωστή η ρύθμιση , αλλά θα πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος των ΕΠΑΛ και να σταματήσει από το Γυμνάσιο ο διαχωρισμός μαθητών σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, αφού αρκετοί εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων έχουν την εντύπωση ότι τα ΕΠΑΛ είναι τεχνικές σχολές , χωρίς μαθήματα γενικής παιδείας, και χωρίς πρόσβαση σε Πανεπιστήμια. Οπότε κατευθύνουν τους πολύ αδύναμους μαθητές στα ΕΠΑΛ και ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους στα ΓΕΛ.

β.ι
23 Απρ 2020 01:21

Εάν κατάλαβα καλά, οι μαθητές των ΕΠΑΛ, μετά την αποφοίτησή τους από μία ειδικότητα δεν θα μπορούν να εγγραφούν και να αποκτήσουν και άλλο πτυχίο ίδιου ή διαφορετικού τομέα, ούτε δίνεται η δυνατότητα σε απόφοιτους των ΓΕΛ να συνεχίσουν σπουδές στα ΕΠΑΛ. Είναι σωστό;

Χρήστος Σ.
23 Απρ 2020 01:54

Ήταν που ήταν στα φόρτε τους τα εσπερινά ΕΠΑΛ σε θέματα πληθώρας μαθητών, μετά από αυτό θα γίνεται λαϊκό προσκύνημα

PK
23 Απρ 2020 02:03

Οτι δίνεις από την μια (Τραπεζα θεμάτων) Το παιρνεις πισω…
οσοι θελουν να κανουν δευτερη ειδικοτητα του ιδιου τομεα?
ΑΡΑ ΙΕΚ τα στελνεις!!!

Τι λες καλέ?
23 Απρ 2020 05:26

Για να βρουν δουλειά τα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Περικλής
23 Απρ 2020 09:29

Χάνουν δηλαδή το δικαίωμα οι απόφοιτοι γενικού Λυκείου την εγγραφή τους για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας; Χάνεται επίσης το δικαίωμα οι απόφοιτοι Επάλ να φοιτήσουν στη Γ τάξη για την απόκτηση πτυχίου άλλης ειδικότητας του ίδιου τομέα;

β.ι
23 Απρ 2020 10:19

Χρήστος Σ. Εχω την εντύπωση ότι δεν καταλάβατε τι θα γίνει!!!

β.ι
23 Απρ 2020 10:25

Ενδοσχολική βία δυστυχώς έχουμε και στα Δημοτικά και στα ΓΥΜΝΑΣΙΑ. Θέλετε να πείτε ότι αρχή του κακού είναι τα ΕΠΑΛ; Να περιμένουμε και τα χειρότερα!!!

ΒΑΓΓΕΛΗΣ
23 Απρ 2020 10:26

Από τη στιγμή που βάζουν ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όλοι αυτοί οι μαθητές θα πρέπει να φοιτήσουν σε Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. που συνεπάγεται ότι θα πρέπει να Ιδρυθούν και να λειτουργούν όλοι οι Τομείς και οι Ειδικότητες στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. διαφορετικά θα πρέπει αυτοί οι μαθητές να μετακινούνται σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα για να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Επίσης με το ηλικιακό όριο θα υπάρξει σημαντική μείωση των μαθητών στα Ημερήσια ΕΠΑ.Λ. που θα έχει συνέπειες την αύξηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ.και πιθανώς τη μη έγκρισή τους(κάποιων τμημάτων) από το Υ.ΠΑΙ.Θ.

β.ι
23 Απρ 2020 10:27

Ενδοσχολική βία δυστυχώς έχουμε και στα Δημοτικά και στα ΓΥΜΝΑΣΙΑ. Θέλετε να πείτε ότι αρχή του κακού είναι τα ΕΠΑΛ; Να περιμένουμε και τα χειρότερα!!!

bloch
23 Απρ 2020 11:11

Σωστό μέτρο (όχι βέβαια για τους λόγους που προφασίζεται, γελάω με την “αποσυμφόρηση” ) που μακροπρόθεσμα ίσως αναβαθμίσει τα ΕΠΑ.Λ. Σε πρώτη φάση όμως τα μισά τμήματα ειδικότητας της Γ΄ δεν θα γεμίζουν ταξί. Πόσα ολιγομελή θα εγκρίνουν;
Κλείνει και το μάτι στα ΙΕΚ αλλά μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και τα εσπερινά ΕΠΑ.Λ. για τους ενήλικες.

Μαρία
23 Απρ 2020 11:20

Ποια ενδοσχολική βία;
Εργάζομαι σε ΕΠΑ.Λ επί 20 έτη και έχω να καταθέσω ότι οι απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ που εγγράφονται για ειδικότητα στα ΕΠΑ.Λ μόνο προβλήματα δεν δημιουργούν. Αντίθετα, έχουν στόχους και με τη συμπεριφορά τους λειτουργούν θετικά για το κλίμα της τάξης.

Θα λύσει προβλήματα
23 Απρ 2020 11:55

αλλά θα δημιουργήσει , ίσως πρόσκαιρα, ζητήματα. Το 17 απαγορεύει σε κάποιον να αποφοιτά 2-3 φορές από την ίδια βαθμίδα σε διαφορετικές ειδικότητες. Αυτό θα πρέπει να γίνεται στην κατάρτιση.
Επίσης, έτσι θα υπάρχει περισσότερο ομοιογενές μαθητικό δυναμικό το οποίο θα έχει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.
Με την επερχόμενη ίδρυση των πειραματικών ΕΠΑΛ και χωρίς ενηλικες-υπερηλικες στις τάξεις, τα ΕΠΑΛ μόνο θα ενισχυθούν ποιοτικά από αυτή τη ρύθμιση αν και ποσοτικά θα έχουν για τα επόμενα 2-3 χρόνια πρόβλημα αν δεν υπάρξει κάποια πρόνοια (ενημέρωση , προβολή κ.τ.λ)
Άλλωστε πριν λίγες μέρες εγκρίθηκαν και νέες ειδικότητες μαθητείας που ενισχύουν αποφοίτους των ΕΠΑΛ που δεν πέρασαν σε κάποιο Πανεπιστήμιο.

Έχει μια λογική
23 Απρ 2020 12:07

το μέτρο γιατί υπήρχε άνισος ανταγωνισμός μεταξύ μαθητών 17 ετών και μαθητών 20-25-30 ετών τόσο για τις θέσεις στα Πανεπιστήμια αλλά και στο βαθμό του πτυχίου που είναι πολύ σημαντικός για κάποιες ειδικότητες που διορίζονται στο Δημόσιο. Άρα το μέτρο ενισχύει τους ανήλικους μαθητές των ΕΠΑΛ και σίγουρα κάνει την εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερο στοχευμένη και αποτελεσμαστική.

ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
23 Απρ 2020 12:20

H Yπουργος από την πρώτη στιγμή είχε δείξει το αληθινό της Πρόσωπο σχετικά με την δημόσια εκπαίδευση στην χώρα μας . Τώρα κλείνει το μάτι με “ένα νόμο σε ένα βράδυ” στα ιδιωτικά εκπαιδευτηρια όπου θα δημιουργειται συνωστισμός. Φυσικά και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων ΕΠΑΛ δεν θα το αφήσει να περάσει έτσι. Παραμένουμε στις πάγιες διεκδικήσεις μας για την εξύψωση των εκπαιδευτικων χώρων των ΕΠΑΛ ( ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ & ΠΡΩΙΝΩΝ ) με εργαστήρια και καθηγητές .. Τέλος , θεωρούμε ότι στην Δημόσια Εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να μπαίνει πλαφόν ηλικίας με αστείες δικαιολογίες .

Άκης
23 Απρ 2020 12:27

Αυτό θα πρέπει να ισχύει και στα ΓΕΛ για λόγους ισότητας.

Diakakis Nikolaos
23 Απρ 2020 12:47

Καλημέρα το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί είναι ότι στο ναυτικό τομέα πάρα πολλοί μαθητές άνω το 18 δεν θα έχουν δυνατότητα να παρακολουθήσουν και να πάρουν ειδικότητα μηχανικού η πλοίαρχου απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη τους ,διότι οι Ακαδημίες εμπορικού Ναυτικού έχουν όριο ηλικίας και τα ναυτικά ΕΠΑ.Λ είναι μονόδρομος για την δημόσια Ναυτική εκπαίδευση .

Βασίλης
23 Απρ 2020 12:48

Για ποια ενδοσχολική βία μιλάμε?
Δηλαδή θέλουν να μας πουν ότι στα ΕΠΛΑ η διαφορά ηλικίας εντείνει την ενδοσχολική βία?
Ακριβώς το αντίθετο δημιουργεί, οι πιο ενήλικες μαθητές βοηθούν στην μείωσή της.
Απαράδεκτος ισχυρισμός αυτός, η λογική αυτού του μέτρου είναι η οδήγηση νέων στα ΙΕΚ. Είναι ξεκάθαρο.
Απαράδεκτη διάκριση σε βάρος των ΕΠΑΛ.

ΧΡΗΣΤΟΣ Α.
23 Απρ 2020 12:49

Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα με τις διάφορες κατηγορίες αποφοίτων.
Τα τελευταία χρόνια παιδιά τα οποία για τους δικούς τους λόγους π.χ.οικονομικούς (κρίση) ή προσωπικούς δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην ανώτατη εκπαίδευση από τα ΓΕΛ, ξαναγράφονται στα ΕΠΑΛ (ως απόφοιτοι)και μάλιστα έχουν συνήθως σημαντικές επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Επίσης αυτά τα παιδιά ανεβάζουν το επίπεδο σε μία τάξη, μια και η επιλογή τους γίνεται συνειδητά. Σε αυτούς κάποιες φορές προστίθενται και άτομα που έχουν ήδη δημιουργήσει την οικογένειά τους και προσπαθούν να έχουν μία δεύτερη ευκαιρία μέσα από τα ΕΠΑΛ. Επίσης υπάρχουν και οι απόφοιτοι μιας ειδικότητας που μπορεί να θέλουν να παρακολουθήσουν και κάποια άλλη ειδικότητα. Οι περισσότεροι από όλους αυτούς έρχονται στο σχολείο με προσωπική τους απόφαση και παρακολουθούν συνειδητοποιημένα τα μαθήματα. Δεν σχετίζονται με bulling και μάλλον αποτελούν καλό παράδειγμα.
Αν ο λόγος είναι η προστασία των ανήλικων μαθητών τότε θα μπορούσαν να υπάρξουν περισσότερα και αυστηρότερα «εργαλεία» ποινών για το σύλλογο διδασκόντων που να αφορούν τους ενήλικους μαθητές, όχι όμως να χάσουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση

Δημόσια ΙΕΚ
23 Απρ 2020 12:58

Υπάρχουν και δημόσια ΙΕΚ, με πληθώρα ειδικοτήτων και καταρτισμένους καθηγητές. Το Λύκειο πρέπει να είναι όπως το Γυμνάσιο, μόνο γενικής παιδείας και ενιαίο για όλο τον μαθητικό πληθυσμό. Όσοι επιμένουν για τα ΕΠΑΛ ας αναρωτηθούν πόσα παιδιά πολιτικών έχουν αποφοιτήσει από αυτά.

Για την τεχνική κατάρτιση ή για δεξιότητες μπορεί να λειτουργεί παράλληλο απογευματινό πρόγραμμα. Σε κάθε περίπτωση, οι ανάγκες της χώρας καλύπτονται απο τα Δημόσια ΙΕΚ.

Χρήστος
23 Απρ 2020 13:23

Τα κλείνουμε δηλαδή ε? Με το όριο μαθητών ανα τμήμα- τομέα ειδικότητα και αυτό τα μισά επαλ δεν λειτουργούν.ΩΡΑΙΟ!!
Η διακιολογία ειναι τουλάχιστον χαζή..Η ενδοσχολική βία στα ΕΠΑΛ σίγουρα δεν εχει να κανει μόνο με αυτο.( τους ενήλικες δηλαδή) Το 80% των εισακτέων σε επαλ ειναι αποφοιτοι ΓΕΛ…

ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ
23 Απρ 2020 13:33

Είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του Άρθρου 51 και 52 του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σήμερα σε διαβούλευση και καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την έγγραφη στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.,τα δεκαεπτά (17) έτη .Επίσης με το άρθρο 52 του πολυνομοσχεδίου εισάγεται μέγιστο ηλικιακό όριο για τις περιπτώσεις εγγραφών ή μετεγγραφών μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με την ίδια αιτιολογία, δηλαδή τον σχολικό εκφοβισμό.
Προφανώς και η αιτιολόγηση της Κ. Υπουργού είναι αστεία αφού ποτέ δεν υπήρξαν φαινόμενα τέτοια μέσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΕΠΑΛ .
Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτα τα άρθρα 51 και 52 και θεωρούμαι ότι μοναδικό σκεπτικό της Υπουργού είναι να ωθήσει εκατοντάδες χιλιάδες σπουδαστές στα ιδιωτικά ΙΕΚ .
Παραμένουμε και διεκδικούμε στελέχωση των δημοσίων ΕΠΑΛ σε εργαστήρια , καθηγητές , εκπαιδευτικές αίθουσες , κ.λ.π και θεωρούμε το πλαφόν της Ηλικίας ως ανεπίτρεπτο .
Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των άρθρων 51 και 52 ως έχει και την άμεση ορθή επανάληψη άνευ ηλικιακού ορίου .
Για την Διοικητική επιτροπή
ΦΩΤΗΣ Ν. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ

Γιώργος
23 Απρ 2020 14:22

Τότε μετατρέψτε τα όλα σε εσπερινά να τελειώνουμε. Στην επαρχία τα εσπερινά ΕΠΑΛ είναι ελάχιστα όπως και τα ΙΕΚ είναι ελάχιστα. Με ποιο τρόπο θα παίρνει ένας ενήλικος απολυτήριο Λυκείου; Όποιος τελείωσε ΓΕΛ και θέλει να πάρει ένα πτυχίο ειδικότητας στον Καιάδα; Πάλι με την επαγγελματική εκπαίδευση τα βάζουμε; Ένα νέο τέλος για τα ΕΠΑΛ!

@β.ι @Περικλής
23 Απρ 2020 14:28

όλοι αυτοί οι μαθητές, για τους οποίους αναφέρεστε, μπορούν να εγγραφούν σε εσπερινό

Χρύσα
23 Απρ 2020 14:50

Άρον άρον, σταύρωσον τα ΕΠΑΛ! Προφάσεις εν αμαρτίαις!

Γρηγόρης
23 Απρ 2020 15:50

Η μια νέα αρχή για το ΕΠΑ.Λ.1. Διαβάστε λίγο σε χώρες που είναι αναπτυγμένη η τεχνική εκπαίδευση τι ποσοστά ανεργίας υπάρχουν.2.17 χρόνων γιατί; Προκαλεί προβλήματα ο 30αρης ή ο 35αρης; 3. Αν θέλετε να κάνετε τις ειδικότητες δώρο στα ιδιωτικά ΙΕΚ το έχουμε ξαναδεί το έργο με υπογραφή Μητσοτάκη και Αρβανιτόπουλου. Ντροπή….Μια φορά σκεφτείτε όπως πρέπει… Εκπαιδευτικός ΕΠΑ.Λ

Βίκυ Π.
23 Απρ 2020 15:59

Η επιχειρηματολογία για το ανώτατο όριο ηλικίας στα ημερήσια ΕΠΑΛ περί ¨αποσύμφόρησης” και αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας είναι στην καλύτερη γελοία και στη χειρότερη κρύβει μεγάλες σκοπιμότητες. Η εξόντωση των ΕΠΑΛ είναι πάλι προ των πυλών και θυμίζει πολύ διαθεσιμότητα 2013 επί Αρβανιτόπουλου. Περίμενε κανείς κάτι διαφορετικό; Η ιστορία επαναλαμβάνεται..

Χρήστος
23 Απρ 2020 16:12

Στις μισές περιοχές δεν υπάρχουν εσπερινά… πολλοί δεν μπορούν να γραφτούν σε εσπερινά.Επίσης οι μαθητές με πτυχιο απο τα ΓΕΛ καταλαβαίνουν συνήθως το λάθος τους και όταν ερχονται ΕΠΑΛ έρχονται για να περάσουν, απο εσπερινά τους κόβουμε αυτη την δυνατότητα, σε ποσοστό….Αυτά και άλλα πολλά….

Βίκυ Π.
23 Απρ 2020 16:13

Η επιχειρηματολογία για το ανώτατο όριο ηλικίας στα ημερησία ΕΠΑΛ είναι στην καλύτερη γελοία και στη χειρότερη κρύβει μεγάλες σκοπιμότητες. Η εξόντωση των ΕΠΑΛ είναι και πάλι προ των πυλών και θυμίζει πολύ διαθεσιμότητα 2013 επί Αρβανιτόπουλου. Η ιστορία επαναλαμβάνεται.. Νομίζω ότι κανένας εκεί στο υπουργείο δε γνωρίζει τη σχολική πραγματικότητα, κυρίως δε των ΕΠΑΛ. Είναι τόσο κρίμα να χτυπιέται πάντα αυτή η μορφή εκπαίδευσης που στο εξωτερικό είναι τόσο δημοφιλής και όχι άδικα..

Εκπαιδευτικά

Σαρωτικές αλλαγές σε βάρος των εκπαιδευτικών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές σε βάρος των εκπαιδευτικών οι προτεινόμενες αλλαγές στο νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Το νομοσχέδιο ‘παραγγελιά’ που προωθείται για ψήφιση από την κυβέρνηση αναφορικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών Λειτουργών. Αξιοσημείωτο είναι ότι ήδη έχουν εκδηλωθεί ενστάσεις τόσο ως προς σειρά διατάξεων όσο και ως προς τις διαδικασίες που ακολουθούνται από το Υπουργείο, χαρακτηρίζοντας το κάλεσμα για συζήτηση προσχηματικό.

Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπονται απελευθέρωση των απολύσεων, δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου, υπαγωγή των εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο, απαλλαγή της υποχρέωσης των σχολαρχών να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, τροποποίηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και «ελεύθερη» επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών.

Μεταξύ άλλων, δίνεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να διαμορφώνουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού του υπουργείου Παιδείας) και να παρέχουν επιπρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες στις δράσεις, εκτός όρων και ημερών λειτουργίας των σχολείων. Αυτό συνέβαινε και πριν, ωστόσο τα ιδιωτικά σχολεία ήταν υποχρεωμένα να δηλώνουν τις επιπρόσθετες απογευματινές δραστηριότητες ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα και οι εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

Την ίδια ώρα, οι «εθελοντές – είλωτες»  εκπαιδευτικοί θα «μπορούν» α) να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του ωραρίου τους με πρόσθετη αμοιβή β) να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης και γ) να δουλεύουν με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Προβλέπεται επίσης η «δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου». Αυτό σημαίνει ότι υπό την απειλή της απόλυσης, οι ιδιοκτήτες των σχολείων θα μπορούν να μειώνουν κατά βούληση το ωράριο των εκπαιδευτικών με τους υψηλότερους μισθούς ώστε να προσλαμβάνουν φθηνότερους που θα κληθούν να συμπληρώνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Μέχρι σήμερα για τους αορίστου χρόνου εκπαιδευτικούς, υπάρχει ένα πλαίσιο που απαγορεύει τις αναιτιολόγητες απολύσεις. Θα πρέπει δηλαδή ένας ιδιοκτήτης να παραδώσει μια αιτιολογημένη έκθεση για τους λόγους της απόλυσης και στη συνέχεια αξιολογείται από μια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Διότι πρέπει να υπάρχει ένας έστω στοιχειώδης έλεγχος για τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό που υπογράφει ισότιμους τίτλους σπουδών με το δημόσιο σχολείο, ώστε, προστατεύοντας τον ίδιο, να προστατεύει και την διαδικασία. Τώρα αυτό τελειώνει οριστικά με το νομοσχέδιο. Έτσι, πλέον τίθεται ζήτημα νομιμότητας των τίτλων σπουδών που παρέχουν τα ιδιωτικά σχολεία. Γιατί πλέον καθιστά τις καταγγελίες σύμβασης ελεύθερες.

Τα ιδιωτικά σχολεία δεν θα δίνουν πλέον λόγο στις κατά τόπους Δ.Δ.Ε. και δεν θα υπάρχει καμία εποπτεία. Είναι, λοιπόν, εφικτό να μπορούν να “αναβαθμίζουν” τις βαθμολογίες των μαθητών τους, έχοντας σ’ αυτήν την περίπτωση ως δέσμιους τους εκπαιδευτικούς,  οι οποίοι θα φοβούνται τις απολύσεις.

Άρα λοιπόν το ιδιωτικό σχολείο μετατρέπεται σε έναν χώρο παροχής ίσως “άριστων” τίτλων σπουδών. Ψεύτικων. Υπάρχει δηλαδή ένας βιασμός της ισονομίας ανάμεσα στους μαθητές των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολείων. “Αριστούχοι” μαθητές από τα ιδιωτικά σχολεία, υποψήφιοι είτε στις πανελλήνιες είτε στους διαγωνισμούς του δημοσίου, θα εκκινούν από καλύτερη θέση σε σχέση με τους μαθητές των δημόσιων σχολείων διότι ο βαθμός απολυτηρίου  θα παίζει ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επίσης βαθμός “20” στο απολυτήριο του Λυκείου σημαίνει τουλάχιστον 1000 μόρια σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π..

Οι Ομοσπονδίες καταγγέλλουν ότι αιφνιδιάστηκαν από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, καλούμενη σε έναν «διάλογο» για το νομοσχέδιο ο οποίος εξαρχής ήταν προσχηματικός με αποτέλεσμα η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών να αποχωρήσει από τη συνάντηση με την υπουργό, καταγγέλλοντάς την για «διάλογο – παρωδία» και για επιβεβαίωση των φόβων τους για το τι φέρνει το νομοσχέδιο.

Ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου, που φέρνει αντιεκπαιδευτικά μέτρα, όταν μάλιστα τα σχολεία είναι κλειστά.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Ανοχύρωτα τα δάση μας

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ «Η ΕΝΩΣΗ»

ΑΝΟΧΥΡΩΤΑ ΤΑ ΔΑΣΗ ΤΟ 2020 ΔΙΧΩΣ ΤΟΥΣ 5000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Την ώρα που οι πυροσβεστικές δυνάμεις δίνουν μάχη για να κατασβήσουν τα τρία μεγάλα μέτωπα πυρκαγιών στην Πελοπόννησο, έρχεται στην επιφάνεια για ακόμη μία φορά η ανάγκη καλύτερης και αποδοτικότερης οργάνωσης της δασοπροστασίας και πυροπροστασίας της χώρας.

Ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων «H ΕΝΩΣΗ» είχε κρούσει και κρούει εκ νέου τον κώδωνα του κινδύνου για τη στελέχωση της πυροπροστασίας δασών, ζητώντας την επαναπρόσληψη των περίπου πέντε χιλιάδων συναδέλφων που απασχολούνται στην πυροπροστασία δασών μέσω ειδικού προγράμματος του ΟΑΕΔ, των οποίων η σύμβαση δεν ανανεώθηκε. Παρά τις δεσμεύσεις και την κοινή παραδοχή ότι οι συνάδελφοι προσφέρουν σημαντικό έργο τόσο στον καθαρισμό των περιαστικών δασών, της αποψίλωσης, της διάνοιξης μονοπατιών, της δημιουργίας αντιπυρικών ζωνών και όχι μόνο, το ειδικό πρόγραμμα με το οποίο εργάζονταν δεν ανανεώθηκε με αποτέλεσμα και τα δάση να μείνουν ανοχύρωτα και οι εργαζόμενοι να βρίσκονται στην ανεργία.

Για όλους αυτούς τους λόγους αναμένουμε από την Κυβέρνηση να πράξει έστω και τώρα το αναγκαίο: να επαναπροσλάβει τους συναδέλφους δημιουργώντας ταυτόχρονα ειδικό σώμα φορέων δασοπροστασίας. Κάτι τέτοιο θα συμβάλλει τα μέγιστα στην ορθή οργάνωση και λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, ώστε να υπάρξει αποτελεσματική προστασία των δασικών πόρων, της δημόσιας περιουσίας ,να μειωθούν οι δασικές πυρκαγιές και κατ΄ επέκταση να προστατευτούν ζωές και περιουσίες.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

22 Ιουλίου 2013: Σε διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικοί 50 τεχνικών ειδικοτήτων

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ημέρα Θύμησης – 22 Ιουλίου 2013

22 Ιουλίου 2013Σε διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικοί 50 τεχνικών ειδικοτήτων, οι οποίες και καταργούνται !!! (ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ με αρ. 106520/Δ2/1-7-2013, (ΑΔΑ: ΒΛΒΟ9-ΤΗΦ).

Επτά χρόνια πριν είχαμε επισημάνει ότι διαθεσιμότητα ήταν: «Αποκεφαλισμός εκπαιδευτικών λειτουργών, εργαζομένων, μισθοσυντήρητων, που προσλήφθηκαν νόμιμα, υπηρετούσαν με πλήρες ωράριο, κατείχαν πρόσθετα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, δεν υπέπεσαν σε παράπτωμα, δεν τέλεσαν αδίκημα, απλώς …υπηρετούσαν στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και κλήθηκαν να συμπληρώσουν τον απαραίτητο αριθμό των διαθεσιμοτήτων που επέβαλε η Τρόικα και τα Μνημόνια. Όλως τυχαίως οι Εκπαιδευτικοί των Τεχνικών Ειδικοτήτων;» (ΔΤ_ΟΛΤΕΕ-141_22-Ιουλίου,ΜΑΥΡΗ επέτειος).

            Φέτος που προβλέπεται καλοκαίρι, ηπίων θερμοκρασιών αλλά θερμών εξελίξεων, περιμένουμε από την Κυβέρνηση, το νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ), να κατατεθεί αφού προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και να ανταποκρίνεται στις εξαγγελίες της, που αναφέρουν ότι: η επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση (ΕΕΚΔΒΜ), από λύση ανάγκης για λίγους θα γίνει συνειδητή επιλογή για πολλούς  και ότι νομοτελειακά θα αναβαθμιστεί. Θα αγωνιστούμε μαζί ώστε η Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση να γίνει ουσιαστικά ισότιμη με την γενική.

Επτά χρόνια και δεν ξεχνάμε, πως δεν έχει λήξει η δια βίου ποινή των συναδέλφων και ζητάμε:

  • Την επιστροφή των χρημάτων (25% των αποδοχών) που παρακρατήθηκαν κατά την περίοδο της διαθεσιμότητας στην οποία τέθηκαν αδίκως και χωρίς να έχουν τελέσει κάποιο αδίκημα χωρίς καν να αξιολογηθούν.
  • Τον υπολογισμό του αντίστοιχου ποσού στις συντάξιμες αποδοχές όλων των συναδέλφων που βίωσαν το καθεστώς της διαθεσιμότητας-απόλυσης.

Για τον λόγο αυτό έχει κατατεθεί

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΜΟΝΟΜΕΛΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΑΓΩΓΗ

Των καθηγητών Β/θμιας Εκπ/σης που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τις 22-7-2013

Κατά του Ελληνικού Δημοσίου

Την 30-8-2019

ΕΙΘΕ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ !!!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Διαβάστε όλο το άρθρο

covid19 live

Ελλάδα

Κρούσματα
0
+0 (24Ωρες)
Θάνατοι
0
+0 (24Ωρες)
Ανάρρωσαν
0
NAN%
Ενεργοί
0
NAN%

Περισσότερα >>>

 

Αναζήτηση στην Google

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Νέο κρούσμα κορονοϊού στη Δράμα, το 11ο συνολικά

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Η ΜΕΛΙΝΑ ΜΠΟΤΕΛΛΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας – ΚΘΒΕ “Η Φυλλάδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Με τον κ. Λιβάνιο και την Αντιδήμαρχο Δοξάτου κα. Παπαζώτου

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Πανδραμαϊκος: Έναρξη προετοιμασίας και νέες συνεργασίες

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Πανελλαδικές εξετάσεις 2020: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Πυροτεχνουργοί της ΕΛ.ΑΣ. εξουδετέρωσαν βόμβα σε ΑΤΜ στο Καλαμπάκι

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Γεννηματά από Δράμα: Η κυβέρνηση τώρα τρέχει και δεν φτάνει με τον κοροναϊό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ο Κωνσταντίνος Μπλούχος για τις Φυλακές Νικηφόρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ17 ώρες πριν

Κορωνοϊός: Νέο κρούσμα στη Δράμα, το δωδέκατο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Φώφη Γεννηματά στη Δράμα τη Δευτέρα 13 Ιουλίου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Συγκέντρωση Πέμπτη 9 Ιούλη 8μμ Κεντρική Πλατεία Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Σωματείο ΑμεΑ Ν. Δράμας: Υποψήφιοι για το Δ.Σ. και την ΕΕ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Μούσαις χάρισι θύε

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

ΠΑΝΔΡΑΜΑΪΚΟΣ Α.Ο. και ΝΕΟΓΑΛ Α.Ε. 10 χρόνια μαζί

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ17 ώρες πριν

Κορωνοϊός: Νέο κρούσμα στη Δράμα, το δωδέκατο

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Λευκός καπνός, Deal με την κυπριακή εταιρία η ΔΟΞΑ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ο ελεύθερος επαγγελματίας Άρθρο, του Τζίμα Μαργαρίτη, καθηγητή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Η ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ για τον αγώνα των συμβασιούχων του ΓΝ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Ο Κ. Μπλούχος στη Διακομματική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 ημέρες πριν

63o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ: Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 ημέρες πριν

Ο Νίκος Καφαντάρης δυναμικά και την νέα χρονιά στην Δραμινή ομάδα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Ξεκίνησε η προετοιμασία του Bianco Monte ΔΡΑΜΑ 1986

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Αυτοδιοίκηση Πολιτών: Πρόταση για την δημιουργία δημοτικού θεάτρου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Με τον κ. Λιβάνιο και την Αντιδήμαρχο Δοξάτου κα. Παπαζώτου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Κοινή επιστολή των Επιμελητήριων Δράμας και Καβάλας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ1 εβδομάδα πριν

Έναρξη προετοιμασίας Πανδραμαϊκού – Προσθήκες – Ανανεώσεις

Εκπαιδευτικά1 εβδομάδα πριν

Σαρωτικές αλλαγές σε βάρος των εκπαιδευτικών της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Σε Κυπριακή εταιρεία η ΔΟΞΑ;

ΕΛΛΑΔΑ2 εβδομάδες πριν

Ανοχύρωτα τα δάση μας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών

error: Content is protected !!