Connect with us
GoDrama

ΕΛΛΑΔΑ

100 νεκροί, ένα αστείο πόρισμα και κανένας στη φυλακή…

Δημοσιεύθηκε

στις

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός προσπαθούν να συγκαλύψουν το έγκλημα όλων των υπευθύνων υπουργών και του κρατικού μηχανισμού που οδήγησαν στο θάνατο 100 ψυχών στο Μάτι, τον περασμένο Ιούλιο.

Ο κ. Τσίπρας και οι συνεργάτες του «κρύβονται» πίσω από ένα πόρισμα – «παραγγελιά» και νομίζουν ότι με 150 σελίδες μπορούν να αποτινάξουν από πάνω τους τις ευθύνες και τις τύψεις για τις τόσες οικογένειες που τις βύθισαν στο αίμα και στο πένθος.

Το πόρισμα της «ανεξάρτητης επιτροπής» που συστάθηκε με απόφαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, με επικεφαλής τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και διευθυντή του Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών, καθηγητή δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ (dr. Johann Georg Goldammer), περιορίζεται σε γενικόλογες διαπιστώσεις και απίστευτες αοριστολογίες χωρίς να καταλογίζει συγκεκριμένες ευθύνες σε κανένα πολιτικό πρόσωπο, σε κανένα στέλεχος του κρατικού μηχανισμού και σε καμία υπηρεσία του κράτους.

Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρονται στο αλαλούμ που επικρατεί στον κρατικό μηχανισμό, αλλά και στις μεγάλες ελλείψεις που παρατηρούνται στην πυροπροστασία. Μάλιστα, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν περισσότεροι από 45 συναρμόδιοι φορείς, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος κεντρικός συντονισμός. Παράλληλα μας λένε τι πρέπει να γίνει στο μέλλον. Ευχολόγια δηλαδή, την ώρα που το αίμα των νεκρών είναι ακόμα…ζεστό.

Όλη η ευαισθησία του κ. Τσίπρα αλλά και του προέδρου της Βουλής που παρέλαβε το πόρισμα περιορίζονται στις δημόσιες σχέσεις με έναν «καθηγητάκο» που ήρθε από το πουθενά για να μας πει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι για όλα έφταιγε το μεγάλο θερμικό φορτίο. Όπως έλεγε παλιά ο Βύρωνας Πολύδωρας για τον «στρατηγό άνεμο».

Είναι τουλάχιστον ύβρις για τον ελληνικό λαό και για όσους χάθηκαν τόσο άδικα και τόσο άδοξα λόγω ανικανότητας των στελεχών που απαρτίζουν τον κρατικό μηχανισμό και την πολιτική εξουσία.

Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα οι μισοί τουλάχιστον από τους εμπλεκόμενους θα είχαν προφυλακιστεί και θα είχαν καταδικαστεί με συνοπτικές διαδικασίες. Για το έγκλημα στο Μάτι πέρασαν μήνες για να υπάρξει μόνο μια παραίτηση, του Τόσκα.

Πολυσέλιδη έκθεση χωρίς απόδοση ευθυνών

Στη μακροσκελή έκθεση των 150 και πλέον σελίδων, η εξαμελής επιστημονική επιτροπή με επικεφαλής τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ και διευθυντή του Παγκόσμιου Κέντρου Παρακολούθησης Πυρκαγιών, καθηγητή δρ. Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ (dr. Johann Georg Goldammer), αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση σε ό,τι αφορά την πρόληψη και καταστολή των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα,καταγράφει τα μελανά σημεία του διαχειριστικού μηχανισμού και καταθέτει ολοκληρωμένη πρόταση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φυσικού φαινομένου στο μέλλον.

«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι καταθέτετε τις προτάσεις και τις απόψεις σας για ένα θέμα όπως η Πολιτική Προστασία, που δεν είναι μόνο της Ελλάδας ή της Ευρώπης, αλλά και διεθνές και σχετίζεται παράλληλα με κρίσιμα θέματα που άπτονται των επικίνδυνων κλιματικών αλλαγών» τόνισε ο κ. Βούτσης παραλαμβάνοντας το πόρισμα από τον Γερμανό καθηγητή και προανήγγειλε ότι θα μελετηθεί από τους προέδρους και τα μέλη των αρμόδιων κοινοβουλευτικών Επιτροπών. Ακολούθως, τα μέλη της ανεξάρτητης επιτροπής θα προσκληθούν σε ακροάσεις με τη συμμετοχή και άλλων αρμόδιων φορέων, έτσι ώστε να προκύψει κοινή αντίληψη για τη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου για την Πολιτική Προστασία.

Από την πλευρά του, ο κ. Γκολντάμερ υπογράμμισε μεταξύ άλλων, ότι στο πόρισμα περιλαμβάνονται οι προτάσεις της επιτροπής για τις επείγουσες δράσεις που πρέπει να αναλάβει η ελληνική πολιτεία,προκειμένου να ενισχύσει τον ευαίσθητο τομέα της Πολιτικής Προστασίας.

Αναποτελεσματική οργάνωση

Στη μακροσκελή έκθεση σημειώνεται ότι οι πυρκαγιές δασών και υπαίθρου αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του φυσικού, πολιτισμικού και περιαστικού-βιομηχανικού τοπίου στην Ελλάδα και ότι το πρόβλημα επιδεινώνεται λόγω των κοινωνικοοικονομικών (χρήσεων γης, δημογραφικών) και κλιματολογικών αλλαγών, της έλλειψης μη κατάλληλων θεσμικών μέτρων, του ανεπαρκούς και παλαιωμένου εξοπλισμού και της αναποτελεσματικής οργάνωσης, των ανθρώπινων δραστηριοτήτων,αλλά και του συνδυασμού των αλληλεπιδράσεων όλων των παραπάνω παραγόντων. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι υπάρχει αύξηση του αριθμού των δασικών πυρκαγιών και των καμένων δασικών εκτάσεων στη χώρα από τη δεκαετία του ’80 και μετά, φθάνοντας μάλιστα τα 2.700.000 καμένα στρέμματα κατά τη δραματική χρονιά του 2007 -περίπου πενταπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων σαράντα ετών. Επίσης, από τα στατιστικά στοιχεία, που παρουσιάζονται στην έκθεση, προκύπτει ότι 75% των καμένων εκτάσεων είναι από πυρκαγιές που ξεπερνούν τα 10.000 στρέμματα και αντιστοιχούν σε 4% του συνόλου των πυρκαγιών, δείχνοντας ότι υπάρχει σαφώς ένα πρόβλημα μεγάλων δασικών πυρκαγιών.

Όσον αφορά τους λόγους για την επιδείνωση του προβλήματος, σημαντικό ρόλο παίζει η αύξηση της ποσότητας της καύσιμης ύλης, εξαιτίας της εγκατάλειψης της υπαίθρου και της ελλιπούς διαχείρισης των δασών λόγω περιορισμού των διαθέσιμων κονδυλίων, αλλά και η άνευ σχεδιασμού, οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη πολλών περιοχών. Επιπλέον, παρατηρείται αύξηση του κινδύνου εκδήλωσης και εξάπλωσης πυρκαγιών στις παρυφές των αστικών περιοχών, των οικισμών της υπαίθρου, των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και των τουριστικών περιοχών. Τα περιστατικά της τελευταίας δεκαετίας και ιδιαιτέρως η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, καταδεικνύουν ότι η ανθρώπινη ασφάλεια και υγεία, ιδιωτικά και δημόσια αγαθά, καθώς και κρίσιμες υποδομές, βρίσκονται υπό την απειλή τέτοιων καταστροφικών πυρκαγιών.

Έλλειψη ενιαίου σχεδιασμού

Όπως τονίζεται στο πόρισμα, οι αδυναμίες στο κομμάτι της αποτελεσματικής πρόληψης, μπορούν να αποδοθούν, μεταξύ άλλων, «στην έλλειψη ενιαίου και κοινού σχεδιασμού αντιπυρικής προστασίας, στην απουσία εγκεκριμένων και τεκμηριωμένων τοπικών αντιπυρικών σχεδίων, στη δυσκολία να υιοθετηθεί η χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και επιστημονικών μεθόδων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό, στην άναρχη και απρογραμμάτιστη δόμηση δασικών εκτάσεων και τη δημιουργία ζωνών μείξης δασών οικισμών γύρω από μεγάλα αστικά και τουριστικά κέντρα. Επίσης, στην περιστασιακή ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών και την αναποτελεσματική οργάνωση του εθελοντισμού, αλλά και στη μεγάλη δυσαρμονία των κονδυλίων που διατίθενται για την πρόληψη σε σχέση με τα πολλαπλάσια κονδύλια που δαπανώνται για την καταστολή των πυρκαγιών».

Για το θέμα της καταστολής, το πόρισμα της επιτροπής επισημαίνει ότι «τα αυξανόμενα κονδύλια της τελευταίας εικοσαετίας δεν οδήγησαν σε αντίστοιχη αύξηση στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του μηχανισμού», ενώ «τα επί μέρους προβλήματα αφορούν τόσο τις δυνάμεις και τα μέσα (επίγεια, εναέρια), όσο και τον τρόπο συνεργασίας των φορέων μεταξύ τους».

Γενικότερα, η πεποίθηση που σχηματίσθηκε από τη μελέτη της νομοθεσίας, τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες και οι εμπλεκόμενοι φορείς, αλλά και από τις δια ζώσης επαφές με εκπροσώπους των φορέων αυτών, είναι ότι θεσμικό πλαίσιο και η εφαρμογή στην πράξη της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου στην Ελλάδα, αποτελούν τους κύριους λόγους για αναποτελεσματική διακυβέρνηση σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Νομικά κενά

Η επιτροπή στιγματίζει την πληθώρα των φορέων που εμπλέκονται στο έργο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ενδεικτικό ότι στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν 45 συναρμόδιοι φορείς που πρέπει να συντονιστούν σε ένα κοινό πλαίσιο. Ο συντονισμός της πρόληψης θα έπρεπε να ασκείται σύμφωνα με το Ν.2612/1998 από τη Δασική Υπηρεσία, κάτι το οποίο λόγω νομικού κενού (μη ενεργοποίηση του άρθρου 100 του Ν.4249/2014) δεν γίνεται. Για την καταστολή των πυρκαγιών πρέπει να συνεργαστούν 17 φορείς, που ανήκουν σε 6 υπουργεία, προκειμένου να ασκήσουν 11 διαφορετικές αρμοδιότητες».

Οι προτάσεις της επιτροπής

Η επιτροπή προτείνει την αντιμετώπιση των πυρκαγιών από την πολιτεία «ενιαία, μέσα από ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλαίσιο διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου, και όχι με μεμονωμένες και ασύνδετες υπηρεσίες και δράσεις πρόληψης ή καταστολής. Ο συνολικός και ενιαίος σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά την πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών, καθώς και την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων σε μία λυσιτελή διαδικασία με σκοπό την ενίσχυση της ανθεκτικότητας όλων των παραγόντων που πρέπει να προστατευτούν (κοινωνία, οικονομία, περιβάλλον). Είναι ανάγκη να αξιοποιούνται οι νομοθετικές προβλέψεις, με την ενσωμάτωσή τους στον επιχειρησιακό σχεδιασμό στο πλαίσιο ενός ενιαίου εθνικού σχεδίου προστασίας και ασφάλειας από τις πυρκαγιές δασών και υπαίθρου. Η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω ζητημάτων θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ενός επιστημονικού, συμβουλευτικού και συντονιστικού οργανισμού για τη συστηματική οργάνωση της διαχείρισης των Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου (ΟΔΙΠΥ) σε εθνικό επίπεδο. Ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να λειτουργεί επιτελικά και συνεργατικά με τους άλλους αρμόδιους φορείς έχοντας ρόλο συμβουλευτικό, συντονιστικό και επιτελικό σε θέματα διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα και την αποστολή να σχεδιάζει, να παρακολουθεί και να δίνει ρυθμό στο επιχειρησιακό έργο της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου».

Οι επιστήμονες της έκθεσης καθιστούν σαφές ότι «χωρίς έναν τέτοιο μηχανισμό δεν θα είναι δυνατό να επιτευχθεί, ούτε η συνεχής και ουσιαστική προσπάθεια για την πρόληψη, ούτε το απαραίτητο κλίμα και πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς».

Όπως τονίζεται στο πόρισμα, η λειτουργία του ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να διέπεται από διεπιστημονικότητα και καινοτομία, ολιστική, ολοκληρωμένη προσέγγιση, συνοχή, συνεκτικότητα και συντονισμό, καθώς η εφαρμογή των δράσεων στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Πυρκαγιών θα πρέπει να συντονίζεται συστηματικά και αποτελεσματικά.

Δείτε ολόκληρο το πόρισμα σε μορφή pdf

 

Ειδικότερα, ο ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να εργαστεί ώστε να διασφαλιστούν, μεταξύ άλλων:

  • Δημιουργία του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης πυρκαγιών δασών και υπαίθρου που θα περιλάβει τον ενιαίο και κοινό σχεδιασμό μέτρων και δράσεων διαχείρισης των πυρκαγιών σε όλα τα επίπεδα διοίκησης με τη συμμετοχή και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων.
  • Αναθεώρηση της διάρκειας και της έναρξης-λήξης αντιπυρικής περιόδου σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά δεδομένα και τις προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή.
  • Δημιουργία ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου εθνικού συστήματος εκτίμησης κινδύνου δασικών πυρκαγιών.
  • Εξισορρόπηση της σχέσης και εξορθολογισμός των δαπανών μεταξύ πρόληψης και καταστολής των δασικών πυρκαγιών.
  • Αξιοποίηση της χρήσης όλων των πόρων βάσει κεντρικού σχεδιασμού και με έμφαση στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του συστήματος της δασοπυρόσβεσης.
  • Διενέργεια κοινών ετήσιων και περιοδικών ασκήσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για εξοικείωση των συμμετεχόντων όσον αφορά ρόλους και διαδικασίες (ειδικότερα με τους κανόνες εμπλοκής), για εκπαιδευτικούς σκοπούς (στο πλαίσιο πιστοποιημένης εκπαίδευσης) και για αξιολόγηση της ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.
  • Σε συνεργασία με την ΓΓΠΠ (ΕΥΔΕΑ), ανάπτυξη ενοποιημένου και κοινού συστήματος διοίκησης περιστατικών καταστολής των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου (NIMS/ICS) βασισμένο στις αρχές της επιχειρησιακής συνεργασίας, τη διάθεση και την αξιοποίηση των πόρων και των δυνατοτήτων (υπηρεσιών) όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
  • Ανάπτυξη κεντρικού συστήματος αναφοράς ημερήσιας ετοιμότητας (αντιπυρική περίοδος) των εμπλεκόμενων φορέων σε θέματα αντιπυρικής προστασίας και συστήματος καταγραφής και χαρτογράφησης χρηματοδοτούμενων έργων πρόληψης (π.χ. ΟΤΑ).
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού με σκοπό την καλλιέργεια της αντίληψης ασφάλειας (από τις πυρκαγιές) και την ενίσχυση της εθελοντικής συμμετοχής των πολιτών στον κύκλο διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου.

Για την επιτροπή, σημαντικό στοιχείο του νέου συστήματος θα πρέπει να είναι και η ουσιαστική αναδιοργάνωση της δασικής υπηρεσίας η οποία θα πρέπει να υποστηριχθεί κατάλληλα σε μέσα και πόρους«Χωρίς διαχείριση του αγρο-δασικού χώρου το πρόβλημα των πυρκαγιών νομοτελειακά θα αυξάνει ξεπερνώντας τις όποιες μονόπλευρες πολιτικές ενίσχυσης του μηχανισμού καταστολής»σημειώνει.

Σε ό,τι αφορά το Πυροσβεστικό Σώμα«που θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του όσον αφορά τη δασοπυρόσβεση, αποτελώντας ως προς το μέγεθος των δυνάμεών του, τον κεντρικό πυλώνα του μηχανισμού της καταστολής στη χώρα»στο πόρισμα καταγράφονται σειρά πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του.

4521794.jpg
Εικόνες από τη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018 EUROKINISSI

Επιπλέον, ζητείται:

  • Τάχιστη ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισης και θεσμοθέτησης των δασικών χαρτών και του δασολογίου και ανάκληση των ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται στους ψηφισμένους νόμους (Ν.4280/2014 και Ν.4315/2014), οι οποίοι αυξάνουν την ένταση και τον αριθμό των χρήσεων που επιτρέπονται στα ελληνικά δάση.
  • Άμεση επίλυση των χρόνιων προβλημάτων και τροποποίηση της δασικής νομοθεσίας όσον αφορά την αλλαγή χρήσης γης των εκτάσεων που χαρακτηρίσθηκαν ως ΑΔ (δασωθέντες αγροί) στο κτηματολόγιο, ώστε να μειωθεί η συνέχεια και το φορτίο της καύσιμης ύλης.
  • Τροποποίηση της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαδικασία αδειοδότησης για παρεμβάσεις στη φυσική βλάστηση εντός ιδιοκτησιών (γηπέδων, οικοπέδων κ.λπ.). Συμβολή των ΟΤΑ στη δημιουργία μιας κεντρικής και ενιαίας βάσης δεδομένων Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) Πολιτικής Προστασίας με τα μέσα, εργαλεία και προσωπικό όλων των εμπλεκόμενων φορέων που διατίθενται για επιχειρησιακή χρήση στη διαχείριση των πυρκαγιών.

Πηγή: newsbomb.gr

Διαβάστε όλο το άρθρο
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Το σχόλιο σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΛΛΑΔΑ

25 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Εξαφανισμένα Παιδιά

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενώνει δυνάμεις σε Ελλάδα και εξωτερικό για την ενίσχυση της προστασίας όλων των παιδιών θυμάτων εξαφάνισης

 «Το Χαμόγελο του Παιδιού», για 16η συνεχή χρονιά, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Εξαφανισμένα Παιδιά, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 25 Μαΐου, διοργάνωσε συνάντηση για τις νέες δράσεις, πρωτοβουλίες και συνεργασίες για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου της εξαφάνισης παιδιών, καθώς και των ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες και υψηλού κινδύνου ομάδες.

Το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» 191 εξαφανισμένα παιδιά αναζητήθηκαν στην Ελλάδα εκ των οποίων 148 τελικά εντοπίστηκαν. 11 φορές ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός Amber Alert Hellas. Αντίστοιχα, το πρώτο τετράμηνο του 2019 αναζητήθηκαν 37 εξαφανισμένα παιδιά και εντοπίστηκαν 33, ενώ σε 2 περιπτώσεις ενεργοποιήθηκε το Amber Alert Hellas. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, η ΕΛ.ΑΣ διαχειρίστηκε 299 υποθέσεις εξαφανισμένων ανηλίκων την περίοδο 2018 μέχρι και τις 11/5/2018, ενώ διαχειρίστηκε 1.110 υποθέσεις εξαφανίσεων ασυνόδευτων ανηλίκων το 2018 και 404 αντίστοιχες υποθέσεις από 1/1/2019 έως τις 11/5/2019.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» βρίσκεται δίπλα σε κάθε παιδί θύμα Εξαφάνισης πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και πάντα με σεβασμό στις επίσημες διαδικασίες αναζήτησης της Ελληνικής Αστυνομίας και τις εντολές των εισαγγελικών αρχών», τόνισε ο κ. Γιαννόπουλος, ενώ συμπλήρωσε: «Για άλλη μια χρονιά αποδεικνύουμε στην πράξη ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας και αξιοποιώντας τις γνώσεις μας, την τεχνολογία και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό μας, επαγγελματίες και εθελοντές, μπορούμε να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε με αποτελεσματικότητα και άμεσα όταν ένα παιδί εξαφανίζεται καθιστώντας την Ελλάδα πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο στη διαχείριση αυτών περιστατικών».

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, κα. Ξένη Δημητρίου Βασιλοπούλου αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ισχυρών συμμαχιών για την άμεση αντιμετώπιση περιστατικών εξαφάνισης παιδιών, όπως αυτής μεταξύ της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου με «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης συνεργασίας η κα. Δημητρίου Βασιλοπούλου στάθηκε στη σημασία των πρόσφατων εκπαιδεύσεων που υλοποίησε το προηγούμενο διάστημα «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σε Αθήνα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη, με στόχο την επιμόρφωση των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών και τη βελτίωση διαχείρισης των περιστατικών εξαφάνισης.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η νέα καινοτόμα υπηρεσία και το πρόγραμμα Missing Alert που θα υλοποιήσει ο Οργανισμός στο πρότυπο του Amber Alert Hellas για την πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών εξαφάνισης ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες καθώς και ομάδες υψηλού κινδύνου. Στόχος της υπηρεσίας αυτής είναι να παρέχει εξειδικευμένη προστασία σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο (π.χ λόγω νοητικής στέρησης, ψυχολογικών προβλημάτων κ.α), που αγνοούνται ύστερα από ατυχήματα και φυσικές καταστροφές ή αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και είναι απαραίτητη η λήψη φαρμακευτικής αγωγής.

Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο χρήσης νέων εργαλείων και τεχνολογικών μέσων, η αξιοποίηση των οποίων γίνεται δυνατή από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» χάρη στη σύμπραξη διεθνών Οργανισμών, εταιρειών τεχνολογίας με ηγετικό ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και εταιρειών και φορέων στην Ελλάδα παρουσιάστηκαν:

  • η εφαρμογή Missing Alert App με την ευγενική υποστήριξη της COSMOTE
  • το πρόγραμμα Child Rescue, με τη συμμετοχή 10 οργανισμών από 6 χώρες της Ε.Ε και τον συντονισμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
  • η πλατφόρμα GMCNgine
  • το πρόγραμμα FIA Missing Child Alert
  • το Chat App της Γραμμής SOS 1056 που υλοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας.

Επιπλέον, έγινε παρουσίαση των νέων μελών του προγράμματος «Amber Alert Hellas», με τη συμμετοχή της DHL Express και του Συλλόγου Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών, καθώς και των νέων μελών της Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής».

Στον προαύλιο χώρο του Ζαππείου παρουσιάστηκαν τα υλικοτεχνικά μέσα που διαθέτει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και οι συναρμόδιοι δημόσιοι και εθελοντικοί φορείς, όπως το 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «Οδυσσέας», ασθενοφόρα, διασωστικά οχήματα, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ποδήλατα, μοτοσυκλέτες, τροχήλατες γεννήτριες, οι εθελοντές χειριστές της αναβαθμισμένης Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής», εθελοντές διασώστες από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, κυνοφιλικές ομάδες και οχήματα από το Πυροσβεστικό Σώμα, την ΕΛ.ΑΣ, το Λιμενικό Σώμα, το Γενικό Επιτελείο Στρατού.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού:

To 2018:

  • 814 μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 846 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 1.122 γονείς και κηδεμόνες συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 191 παιδιά εξφανίστηκαν και αναζητήθηκαν
  • 148 παιδιά εντοπίστηκαν
  • 11 ενεργοποιήσεις του AMBER ALERT
  • 3 κινητοποιήσεις της ομάδας έρευνας και διάσωσης «Θανάσης Μακρής»
  • 12.487 κλήσεις στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000

1ο Τετράμηνο 2019

  • 515 μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 277 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 668 γονείς και κηδεμόνες συμμετείχαν σε διαδραστικές παρεμβάσεις
  • 37 παιδιά εξαφανίστηκαν και αναζητήθηκαν
  • 33 παιδιά εντοπίστηκαν
  • 2 ενεργοποιήσεις του AMBER ALERT
  • 2 κινητοποιήσεις της ομάδας έρευνας και διάσωσης «Θανάσης Μακρής»
  • 2.172 κλήσεις στην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας:

Η Ελληνική Αστυνομία διαχειρίστηκε 299 υποθέσεις εξαφανισμένων ανηλίκων την περίοδο από 1/1/2018 μέχρι και τις 11/5/2019. Για το 2018 το ποσοστό ανεύρεσης ήταν 85,95%, ενώ για το 2019 82,20%. Παράλληλα η ΕΛ.ΑΣ διαχειρίστηκε 1.110 υποθέσεις εξαφανίσεων ασυνόδευτων ανηλίκων το 2018 και 404 αντίστοιχες υποθέσεις από 1/1/2019 έως τις 11/5/2019 με ποσοστό ανεύρεσης γύρω στο 30%.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας για τα  Εξαφανισμένα Παιδιά «Missing Children Europe» που εδρεύει στις Βρυξέλλες το 2018:

  • πραγματοποιήθηκαν 91.655 κλήσεις για εξαφανισμένα παιδιά σε 26 Ευρωπαϊκές Γραμμές Βοήθειας
  • 58.2% των υποθέσεων εξαφανισμένων παιδιών αφορούσαν υποθέσεις φυγής ή εξώθησης σε φυγή από δομές φιλοξενίας, που αποτελούν την πιο συχνή κατηγορία εξαφανίσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
  • 5% των κλήσεων αφορούσαν σε υποθέσεις αρπαγής και πρόληψης των εξαφανίσεων παιδιών
  • 14% των περιστατικών εξαφανίσεων αφορούσαν σε διασυνοριακές υποθέσεις εξαφανίσεων
  • Στο 20% των περιπτώσεων, τα συστήματα έγκυρης και έγκαιρης προειδοποίησης, όπως το Amber Alert στην Ελλάδα, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στον εντοπισμό των παιδιών που εξαφανίστηκαν
  • 23% των εξαφανισμένων παιδιών υπέστησαν κάποια μορφή βίας, κακοποίησης, παραμέλησης ή/και εκμετάλλευσης
  • Ένας από τους πιο συχνούς λόγους εξαφάνισης παιδιών μεταναστών και προσφύγων ήταν η έλλειψη εμπιστοσύνης των παιδιών στο σύστημα προστασίας, η επιθυμία τους να φύγουν με φίλους, οι μακρόσυρτες γραφειοκρατικές διαδικασίες και το γεγονός ότι οι δομές φιλοξενίας ήταν ανεπαρκείς και ακατάλληλες για παιδιά.

Σύμφωνα με το Διεθνές Κέντρο για τα Εξαφανισμένα και υπό Εκμετάλλευση Παιδιά που εδρεύει στην Ουάσινγκτον (ICMEC):

  • Το 2018 πραγματοποιήθηκαν 424.066 καταγγελίες για εξαφανισμένα παιδιά στις ΗΠΑ
  • Το 2018 33,467 παιδιά εξαφανίστηκαν στην Ισπανία
  • 25.000 παιδιά και νέοι εξαφανίζονται σε ετήσια βάση στην Αυστραλία
  • Περισσότερα από 80.000 παιδιά εξαφανίζονται σε ετήσια βάση στο Ηνωμένο Βασίλειο
  • Περίπου 40.000 παιδιά δηλώνονται ως εξαφανισμένα κάθε χρόνο στην Βραζιλία

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΕΛΛΑΔΑ

Ο Σύνδεσμος Εθνικής Ενότητας  ΔΕΝ Συμμετέχει στις Ευρωεκλογές

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ανακοίνωση του Συνδέσμου Εθνικής Ενότητας  περί ΜΗ  ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ του στις ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ του Μαΐου 2019.

Ο Σύνδεσμος Εθνικής Ενότητας προτείνει στους φίλους και τα μέλη του να αναζητήσουν μεταξύ των 40 κομμάτων πολιτικές δυνάμεις που οι αρχές τους προσιδιάζουν προς τον Σύνδεσμο. Κόμματα πατριωτικά, δημοκρατικά και με φιλοευρωπαϊκό προσανατολισμό. Κόμματα, κοινοβουλευτικά ή μη, των οποίων οι ηγεσίες τους τήρησαν συνεπή πατριωτική στάση στο μείζον εθνικό μας ζήτημα της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Εκλογές 2019

Δηλώσαμε απλώς την… εκτίμησή μας σε δημάρχους

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Μετά τις έντονες αντιδράσεις πολλών υποψηφίων δημάρχων από όλη την Ελλάδα, που προκάλεσε η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για στήριξη στο πρόσωπό τους, έγινε διορθωτική ανακοίνωση, χωρίς όμως να αφαιρεθούν τα ονόματα υποψηφίων δημάρχων που δηλώνουν ότι δεν θέλουν να στηρίζονται από το κόμμα.

«Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου για τις αυτοδιοικητικές εκλογές:

Η χτεσινή κεντρική ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για τις αυτοδιοικητικές εκλογές  καλεί τους πολίτες να υπερψηφίσουν συγκεκριμένους συνδυασμούς στη βάση των διεργασιών και των προγραμματικών συγκλίσεων που έχουν διαμορφωθεί στις τοπικές κοινωνίες. Το κάλεσμα αυτό δηλώνει την εκτίμηση στα πρόσωπα των υποψηφίων και των προγραμματικών τους θέσεων  και δεν δηλώνει σε καμία περίπτωση σχέση κομματικής εξάρτησης. Εξάλλου, στη δική μας αντίληψη για την αυτοδιοίκηση είναι εντελώς ξένες οι παλαιοκομματικές αντιλήψεις κομματικών χρισμάτων σε συνδυασμούς και η προσπάθεια καπελώματός τους.
Την ίδια στιγμή, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει μόνο το δικαίωμα, αλλά και την πολιτική υποχρέωση να τοποθετείται δημόσια απέναντι στους πολίτες, και να μην κρύβεται,  για τη στάση που κρατά σε μια κρίσιμη πολιτική διαδικασία όπως είναι οι αυτοδιοικητικές εκλογές».

Διαβάστε όλο το άρθρο

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Νεκρός 23χρονος σε τροχαίο δυστύχημα στη Δράμα

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ4 εβδομάδες πριν

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΡΧΗ: Όλη η παρουσίαση των υποψηφίων σε video

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ2 εβδομάδες πριν

Στήριξη του Χαρακίδη από τον ΣΥΡΙΖΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ2 εβδομάδες πριν

Εγκαίνια Εκλογικού Κέντρου Άγγελος Λύσσελης – Δημοτική Συνεργασία

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ2 εβδομάδες πριν

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΨΕΥΣΗΣ του κυρίου Ζεκερίδη προς τον κύριο Σκουρλέτη

ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ2 εβδομάδες πριν

Εκλογές στο Δήμο Προσοτσάνης!!!

Εκλογές 20192 εβδομάδες πριν

Δημοτικές Εκλογές 2019: Πώς ψηφίζουμε στο Ν. Δράμας

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 εβδομάδες πριν

Κατάθεση ψηφοδελτίου της παράταξης “Ενώνουμε τη Δράμα”

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 εβδομάδες πριν

Συνέντευξη υπ. Δημάρχου Δράμας Στέργιου Ηλιόπουλου στο GoDrama

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Debate υποψήφιων Δημάρχων Δράμας

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ3 εβδομάδες πριν

Δημήτρης Δαλακάκης: Κόντρα σε όλο το σύστημα … 74 χαμόγελα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

14ες Περιφερειακές Αυγομαχίες

ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ2 εβδομάδες πριν

Η Δημοτική Συνεργασία είναι ανεξάρτητη πολυσυλλεκτική παράταξη

ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ2 εβδομάδες πριν

Δύναμη Δημιουργίας: Εγκαίνια εκλογικού κέντρου

ΔΗΜΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ3 εβδομάδες πριν

Εγκαίνια εκλογικού κέντρου Δημήτρη Δαλακάκη

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ2 ημέρες πριν

Η Περιφέρεια χρειάζεται αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ2 ημέρες πριν

Νιώθω συγκινημένος από την αγάπη και την εμπιστοσύνη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Ευνοϊκή διάταξη Νόμου για τους οφειλέτες των Δήμων

ΕΛΛΑΔΑ2 ημέρες πριν

25 Μαΐου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Εξαφανισμένα Παιδιά

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ2 ημέρες πριν

Αρωγός στη μάχη κατά των εξαρτήσεων ο Κώστας Κατσιμίγας

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Debate υποψήφιων Δημάρχων Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Φεστιβάλ Παραδοσιακών Γεύσεων

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

Το παιδί μου δε νοιάζεται να μάθει. Γιατί;

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Project Δράμα 2020: Μήνυμα νίκης!

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ3 ημέρες πριν

Κεντρική ομιλία του υποψήφιου περιφερειάρχη ΑΜΘ Κωστή Σιμιτσή

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ3 ημέρες πριν

Project Δράμα 2020 – Τα μεγάλα projects

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 ημέρες πριν

Ενώνουμε τη Δράμα – Κεντρική προεκλογική ομιλία

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ4 ημέρες πριν

Project Δράμα: Κοινωνική πολιτική και διαδημοτικές συνεργασίες

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ4 ημέρες πριν

Τηλεμαχία για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ4 ημέρες πριν

Η αδικία σε βάρος των βιοκαλλιεργητών ολοκληρώθηκε

Διαβάζονται...