Connect with us

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Φωτογραφία από greekgastronomyguide.gr

Επανήλθε στην επικαιρότητα η υπόθεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Επανεισάγεται το θέμα στο Π.Σ. Η παράταξή Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία εξέδωσε το παρακάτω ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟ

Η ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ
Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας απόφασης

Μετά από μήνες επανεισάγεται στο περιφερειακό συμβούλιο στις 26 Απριλίου 2021, η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων της μελέτης χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης –Καβάλας (Λιμένας Νέας Καρβάλης). Το θέμα είχε αποσυρθεί δύο φορές από προηγούμενες συνεδριάσεις εντός του 2020.

Παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες τις πληροφορίες που διοχετεύονται στα ΜΜΕ από διάφορους φορείς, όπου αναγράφονται απόψεις που προσπαθούν να διασκεδάσουν και να ανακόψουν τις αντιδράσεις που προέρχονται κυρίως από την Δράμα που είναι η μόνη περιοχή που αντέδρασε, αντιλαμβανόμενη έγκαιρα ότι βγαίνει τελείως έξω από το παιγνίδι των μεταφορών με σύγχρονα μέσα σταθερής τροχιάς.

Το …χάπι με το οποίο προσπαθούν να «χρυσώσουν» τους Δραμινούς, δεν είναι άλλο, από έναν κάθετο άξονα που θα ξεκινά από τον Αμυγδαλεώνα ή την Αμφίπολη και θα καταλήγει στη Δράμα. Βέβαια είναι αμφίβολο εάν ορισμένοι από εμάς θα είναι στη ζωή, αν και όταν υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο. Στη Δράμα, βέβαια, ετοιμάζονται να «γιορτάσουν» την συμπλήρωση 30 χρόνων υποσχέσεων για τις οδικές συνδέσεις με την Αμφίπολη και τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, ενώ το οδικό δίκτυο παραμένει ίδιο εδώ και δεκαετίες και οι μεταφορές, κυρίως λόγω μαρμάρων, έχουν εκατονταπλασιαστεί και πραγματοποιούνται από ένα υφιστάμενο οδικό δίκτυο που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες.

Θα επανέλθουμε με τα επιχειρήματα μας, που εκτενώς αναπτύξαμε τους προηγούμενους μήνες, για την καταστροφική για το σύνολο της περιφέρειας μας απόφαση παράκαμψης των πόλεων Σέρρες και Δράμα από έναν σύγχρονο σιδηροδρομικό άξονα, απαριθμώντας τα σημαντικότερα σημεία, κυρίως για λόγους ιστορικούς, διότι τα γραπτά παραμένουν στο χρόνο και κάποια στιγμή όλοι θα κριθούμε στις συνειδήσεις των ανθρώπων για τις αποφάσεις μας.

1. Ουδέποτε μέχρι σήμερα συζητήθηκε με τοπικούς φορείς και εκλεγμένους εκπροσώπους της Καβάλας, της Δράμας και της Θράκης η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξ/πολης. Η πρώτη φορά που το θέμα τίθεται σε διάλογο είναι τώρα.

2. Κανένα από τα κόμματα που πέρασαν από τις κυβερνήσεις τα τελευταία δέκα χρόνια δεν εξέφρασε άποψη για την διέλευση. Η όποια άποψη εκφράστηκε από τα Δ.Σ. του Ο.Σ.Ε. και ενίοτε από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων μεταφορών.

3. Η εκκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής από Θεσ/νίκη προς Καβάλα προβλέπεται να γίνει από το 21ο – 23ο σιδ. χιλιόμετρο Θεσ/νίκης – Κιλκίς μεταξύ των σταθμών Νέας Φιλαδέλφειας και Γαλλικού, η δε γραμμή σε κάθε περίπτωση διέρχεται και από το νότιο τμήμα του Νομού Κιλκίς.

4. Εάν ο Ο.Σ.Ε. αναζητούσε την ευθεία γραμμή και την συντομότερη διέλευση μεταξύ Θεσ/νίκης – Καβάλας θα αποφάσιζε η γραμμή να διέλθει από τον Σοχό Θεσ/νίκης και την Μαυροθάλασσα Σερρών και όχι νότια των λιμνών Κορώνεια και Βόλβη.

5. Η διέλευση της γραμμής νότια των λιμνών έχει το ίδιο μήκος με μια νέα γραμμή από Σέρρες – Δράμα. Εάν δε η γραμμή διέρχεται από τη Νέα Ζίχνη το μήκος θα είναι ακόμη μικρότερο, το δε ανάγλυφο στη δεύτερη περίπτωση είναι ευνοϊκότερο.

6. Η κατασκευή της νέας γραμμής νότια των λιμνών αποκόπτει την άμεση σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας από τον Προμαχώνα και την Βαλκανική Ενδοχώρα, πράγμα που θα γινόταν εάν η γραμμή περνούσε από Σέρρες και Δράμα.

7. Η νέα γραμμή Θεσ/νίκης–Ασπροβάλτας-Αμφίπολης-Αμυγδαλεώνα-Νέας Καρβάλης προβλέπει 8 σταθμούς και δύο στάσεις, σύνολο δέκα, που προδίδει καθαρά προαστιακό χαρακτήρα για την εξυπηρέτηση του Νομού Θεσ/νίκης και των θέρετρων, Βρασνά και Ασπροβάλτα, αλλά εξυπηρετεί και το ανταγωνιστικό στην Καβάλα λιμάνι του Σταυρού.

8. Οι μόνες προσοδοφόρες γραμμές για τον Ο.Σ.Ε. σήμερα είναι οι γραμμές του Προαστιακού της Αθήνας και Αθηνών – Αιγίου και Αθηνών – Χαλκίδας.

9. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης – Ασπροβάλτας έχει εξαγγελθεί εδώ και τουλάχιστον δεκαπέντε χρόνια, αλλά ο ΟΣΕ δεν έχει προχωρήσει σε καμία μελέτη.

10. Η μελέτη χάραξης είναι μόνον η αρχή. Είναι μια μελέτη που ουσιαστικά τίθεται σε διαβούλευση με όλους τους φορείς και αφορά μόνο το θέμα της διέλευσης. Δεν είναι η μελέτη που οδηγεί σε έργο. Για να φτάσουμε σε έργο πρέπει να ανατεθούν, να εκπονηθούν, να εγκριθούν και να πληρωθούν οι παρακάτω μελέτες και να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες:

  • Αποτύπωσης – Κτηματογράφηση χώρου διέλευσης
  • Απαλλοτριώσεις. Δικαστήρια
  • Γεωλογικές, γεωτεχνικές, γεωτρήσεις
  • Περιβαλλοντικές
  • Υδραυλικές Μελέτες για τις διελεύσεις από υδατορέμματα και ποταμούς
  • Αρχιτεκτονικές μελέτες ειδ. σταθμών – γεφυρών
  • Μελέτες σηράγγων
  • Στατικές Μελέτες γεφυρών και τεχνικών έργων
  • Ηλεκτρομηχανολογικές Μελέτες
  • Μελέτες ηλεκτροκίνησης
  • Μελέτες αυτοματισμών και σηματοδότησης
  • Μελέτες περίφραξης
  • Μελέτες φύτευσης
  • Μελέτες οδοποιίας και ανισόπεδων κόμβων.

Η υπό κρίση μελέτη είναι σημαντική αλλά δεν αντιστοιχεί ούτε στο 3% των μελετών, του κόστους μελετών και του συνολικά απαιτούμενου χρόνου.

11. Η μελέτη Νέα Καρβάλη – Τοξότες εκπονείται εδώ και είκοσι χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί διότι δεν χρηματοδοτείται. Το τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες είναι κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και η χάραξη αυτή δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση. Ωστόσο μια αποκομμένη κατασκευή αυτού του έργου, δεν έχει κανένα νόημα, εάν δεν υπάρξει σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Κομοτηνής και Ποντκόβα που θα συνδέσει την Καβάλα με την καρδιά της Βαλκανικής ενδοχώρας και τα παρευξείνια και παραδουνάβια λιμάνια.

12. Η μελέτη χάραξης του τμήματος Θεσσαλονίκης (Νέα Φιλαδέλφεια) – Καβάλα (Νέα Καρβάλη) ανατέθηκε το 2016 και ολοκληρώθηκε το 2019. οι καθυστερήσεις οφείλονται στην καθυστέρηση πληρωμών. Ο χρόνος εκπόνησης είναι μικρότερος του ενός χρόνου.

13. Η συμφωνία της 6ης Σεπτεμβρίου του 2017 Τσίπρα – Μπορίσωφ, γνωστή ως sea2sea αφορά την διασύνδεση των λιμανιών του Βορείου Αιγαίου με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάζ – Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε). Πουθενά στην συμφωνία δεν περιγράφονται οι διελεύσεις νέων γραμμών στις δύο χώρες, ούτε τα συνοριακά σημεία διέλευσης, θεωρώντας ότι παραμένουν τα ίδια (Προμαχώνας, Ορμένιο)

14. Σε κανέναν προγραμματισμό της Ε.Ε. δεν προβλέπονται νέες γραμμές στην Βουλγαρία, αντίθετα στην Ελλάδα προβλέπεται νέα γραμμή μεταξύ Θες/νίκης – Τοξοτών και βελτίωση της γραμμής Τοξότες – Αλεξ/πολη και Αλέξ/πολη – Ορμένιο.

15. Ενώ η Ε.Ε. προτείνει μεταξύ Θεσ/νίκης και Τοξοτών διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, ο Ο.Σ.Ε. προχωρεί σε μελέτη μονής γραμμής. Η γραμμή Τοξότες-Αλεξανδρούπολη, φτιαγμένη το 1890, δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές για ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων (πολλές ισόπεδες διασταυρώσεις, ανάγκη βελτίωσης γεωμετρίας και επιδομής)

16. Η σύνδεση μεταξύ τους, έξι μεσαίου μεγέθους αστικών κέντρων της Β.Α. Ελλάδας (Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξ/πολη) δημιουργεί αναπόδραστα έναν αναπτυξιακό πόλο με τεράστιες δυνατότητες, αυξάνοντας την ενδοχώρα κάθε μιας χωριστά όλων των προαναφερθέντων πόλεων. Για τον λόγο αυτό η μελέτη Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας αφορά όλη την Περιφέρεια. Όταν η απόσταση μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης θα είναι ίδια είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Σερρών Δράμας και θα διέρχεται σε κάθε περίπτωση από Αμυγδαλεώνα και Νέα Καρβάλη, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: Γιατί να μην υπάρχει μια γρήγορη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και της Ξάνθης με τις Σέρρες, ή της Κομοτηνής(έδρα Περιφέρειας, Εφετείου κλπ) με την Δράμα;;;;

17. Αναμφίβολα ο ΟΣΕ επιχειρεί να κατασκευάσει έναν προαστιακό σιδηρόδρομο ανατολικά της Θεσσαλονίκης και τον βαφτίζει ανατολικό κλάδο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προκειμένου να τύχει της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Αλλά είναι απορίας άξιο γιατί ορισμένοι παράγοντες της Καβάλας προτιμούν την πόλη τους μακρινό προάστιο της Θεσσαλονίκης και τα λιμάνια της βοηθητικά της Θεσσαλονίκης και δεν επιδιώκουν να δοθεί στην Καβάλα ο ρόλος ενός μεγάλου και νευραλγικού αστικού κέντρου της νότιας Βαλκανικής και τα λιμάνια πρωταγωνιστικά στις μεταφορές με άμεση σύνδεση προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και όχι μέσω Θεσσαλονίκης. Ένας ρόλος που αξίζει στην Καβάλα και την ιστορία της!

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Ο Πέτρος Τσολιάς υποψήφιος με την Πατριωτική Ένωση

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Ανακοίνωση του Γραφείο τύπου της Πατριωτικής Ένωσης

Με τιμή και χαρά ανακοινώνουμε την υποψηφιότητα του κου Πέτρου Τσολιά στην εκλογική περιφέρεια Δράμας.

Ο Πέτρος Τσολιάς σπούδασε σε ανώτατη τεχνική Σχολή στη Βόννη της Γερμανίας και τον Ιανουάριο του 2001 εγκαταστάθηκε μόνιμα  στην Ελλάδα (Δράμα), όπου  εργάζεται ως τεχνίτης βαρέων οχημάτων. Από το 2012 ασχολείται με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα κοινά. Είναι πατέρας ενός τέκνου.

Τον συγχαίρουμε και του ευχόμαστε καλό αγώνα και καλή επιτυχία.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Προκήρυξη κάθετου Άξονα Δράμα – Αμφίπολη

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Στην προκήρυξη διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε μεγάλα 5 έργα, δύο εκ των οποίων αφορούν το οδικό δίκτυο., προχώρησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θέλοντας να δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υποδομές της χώρας.

Μεταξύ των έργων αυτών είναι και ο κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη.

Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή νέων τμημάτων, περίπου 29,5 χιλιόμετρων.

Τα 16,5 χιλιόμετρα της νέας οδικής αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χιλιόμετρα αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.

Όπως έχει γίνει γνωστό, ο δρόμος θα έχει πλάτος 21,5 μ., θα έχει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, 9 κόμβους και 17 γέφυρες.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκ. ευρώ, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα.

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στις 19:00

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στις 19:00, στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας, η δημοτική παράταξη “ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ για την Δράμα”, σας καλεί στην εκδήλωση παρουσίασης των αρχών και των θέσεών της, καθώς και υποψήφιων συμβούλων της.
Σας περιμένουμε όλους!

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Πρόσληψη 7 ατόμων με σύμβαση ορισμένου χρόνου στο Δήμο Δράμας

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες πριν

Υποχρεωτικός εφοδιασμός αλυσίδων, αντιολισθητικών μέσων ή χιονολάστιχα

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή στους Φιλίππους

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Δραμινή ισχυρίστηκε ψευδώς ότι της έκλεψαν χρήματα και διάφορα χρυσαφικά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η απονομή των ετήσιων βραβείων της ΚΥΚΛΩΨ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Λαϊκός Αγώνας Δρόμου VIA EGNATIA Αμφίπολη – Δράμα – Φίλιπποι 2022

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Παρουσίαση παράταξης “ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ για τη Δράμα”

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Στο καθεστώς «Απάτητα Βουνά» το Φαλακρό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Αριστειδης Μωυσιαδης: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΔΗΜΑΡΧΟΣ…

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Δράμα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Στη Δράμα η έκθεση «ΣΗΚΩ ΨΥΧΗ ΜΟΥ»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Επιστολή παραίτησης Γαλόπουλου από Αντιδήμαρχος Κ. Νευροκοπίου

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ4 εβδομάδες πριν

Η ιστορία και η εξέλιξη των καζίνο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Συνελήφθη στη Δράμα για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ώρες πριν

Ο Πέτρος Τσολιάς υποψήφιος με την Πατριωτική Ένωση

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ώρες πριν

Προκήρυξη κάθετου Άξονα Δράμα – Αμφίπολη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ9 ώρες πριν

Επανεκκίνηση για τη Δράμα: Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022 στις 19:00

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ12 ώρες πριν

ΠΟΛΗ + ΖΩΗ: Έναρξη προεκλογικής περιόδου από την Χωριστή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα πριν

Λαϊκός Αγώνας Δρόμου VIA EGNATIA Αμφίπολη – Δράμα – Φίλιπποι 2022

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Στις 7 Οκτωβρίου η εκλογή Μητροπολίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Δράμας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

Φρίκη στην Καβάλα: «Παγίδα θανάτου» σε γυναίκα και μωρό από τον δολοφόνο

Πολιτιστικά4 ημέρες πριν

«Τραντέλληνες», το μουσικό αναλόγιο του Δραμινού Λογοτέχνη Γιάννη Χαριτάντη

ΕΛΛΑΔΑ6 ημέρες πριν

Υποχρεωτικός εφοδιασμός αλυσίδων, αντιολισθητικών μέσων ή χιονολάστιχα

Εκπαιδευτικά6 ημέρες πριν

Έναρξη εγγραφών Γ’ φάσης στο Δ.Ι.Ε.Κ. Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Κεντρική επετειακή εκδήλωση για τα 81 χρόνια από την Βουλγαρική Θηριωδία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

Μήνυμα Αντιπεριφερειάρχη για τη σφαγή της Δράμας της 29ης Σεπτεμβρίου 1941

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

Στο καθεστώς «Απάτητα Βουνά» το Φαλακρό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Project για τη Δράμα: Θετική Ψυχολογία και Ποιότητα Ζωής στους Νέους

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

“Εξαιτίας του με απέλυσαν” είπε ο 25χρονος δολοφόνος του Δημήτρη στην Χρυσούπολη

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

top 30 ημερών