Connect with us
GoDrama

Πολιτιστικά

Το έθιμο του «κουρμπανιού»  στο Καλαμπάκι

Δημοσιεύθηκε

στις

Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Καλαμπακίου Δράμας

Έτσι και φέτος, παρά τη σφοδρή χιονόπτωση την ημέρα της «γύρας» στο χωριό, όλα τα σπίτια άνοιξαν το Σάββατο 5 Ιανουαρίου τις πόρτες τους για να προσφέρουν για το κουρμπάνι. Οι κουρμπαντζήδες αψηφώντας το χιόνι, το κρύο και την παγωνιά γύρισαν το χωριό πόρτα- πόρτα συνεχίζοντας  την παράδοση που τους κληροδοτήθηκε .

Την Κυριακή 13 Ιανουαρίου το πρωί ανταποκρινόμενοι στο ετήσιο ραντεβού για τον καθαρισμό και την ετοιμασία του χώρου που γίνεται το κουρμπάνι , χωρίς να πτοηθούν από το χιόνι και τον πάγο που υπήρχε στον αύλιο χώρο της εκκλησίας, ετοίμασαν το χώρο κι ας απαιτήθηκε διπλός και τριπλός κόπος γιατί έπρεπε πρώτα με φτυάρια να καθαριστεί το χιόνι για να διασφαλιστεί η πρόσβαση .

Συνεχίζουμε τη διαδικασία της ετοιμασίας και τις επόμενες μέρες,  για να μπορέσουν όλοι να μετέχουν στο μεγαλύτερο πανηγύρι του νομού μας και να μοιραστούν μαζί μας τη φλόγα της παράδοσης μας που εξακολουθεί να ζεσταίνει τις καρδιές των νέων ανθρώπων κάθε ηλικίας σχεδόν έναν αιώνα τώρα .

Σας περιμένουμε να γιορτάσουμε και να τιμήσουμε τον Άγιο Αθανάσιο με το δικό μας μοναδικό τρόπο στο Καλαμπάκι, στις 17 & 18 Ιανουαρίου.

Ιστορικό του εθίμου

Σύμφωνα με την παράδοση, ο Θεός κάθε χρόνο, το ξημέρωμα της γιορτής του Αγίου Αθανασίου, έστελνε στο προαύλιο του ναού των Κρυονεριτών ένα ελάφι, το οποίο αφού ξεκουραζόταν, «θυσιαζόταν» με την ευλογία του ιερέα νωρίς το πρωί της γιορτής από τους «κουρμπαντζήδες», οι οποίοι το μαγείρευαν και στη συνέχεια το μοίραζαν σε όλους τους κατοίκους.
Μια χρονιά που τα χιόνια ήταν πολλά, το ελάφι άργησε να έρθει και οι «κουρμπαντζήδες» θορυβημένοι από την καθυστέρηση, επέσπευσαν τη θυσία χωρίς να το αφήσουν να ξεκουραστεί, όπως το έθιμο απαιτούσε. Έκτοτε το ελάφι δεν ξαναφάνηκε ίσως γιατί, όπως πίστευαν οι Κρυονερίτες, ο Θεός θύμωσε μαζί τους επειδή δεν τήρησαν τους κανόνες της θυσίας . Από τότε, στη θέση του ελαφιού χρησιμοποιούσαν ταύρο ή αγελάδα.

Το κουρμπάνι στο Καλαμπάκι
Το έθιμο ήρθε αυτούσιο στο Καλαμπάκι από τους Κρυονερίτες πρόσφυγες και γινόταν κάθε χρόνο με ευθύνη των «κουρμπαντζήδων».  Με τα χρόνια το χωριό μεγάλωνε και οι κάτοικοί του, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, διαφύλαξαν το κουρμπάνι θεωρώντας το πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου το μεγαλύτερο γεγονός στην κοινωνική ζωή του χωριού. Το 1979 ιδρύεται από τους κατοίκους του Καλαμπακίου ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος και περνά στα χέρια του η ευθύνη της διάσωσης και διατήρησης των τοπικών εθίμων και παραδόσεων.

Αρχικά συγκροτείται, με την επιμέλεια και συμμετοχή του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου, επιτροπή κουρμπανιού. Η συμμετοχή στην ομάδα αυτή είναι εθελοντική και  ελεύθερη -όποιος έχει το μεράκι και την αγάπη για το έθιμο.. Κάθε χρόνο όλο και περισσότερα άτομα συμμετέχουν μικροί και μεγάλοι, παλιοί και νέοι.  Υπάρχουν άνθρωποι που για τριάντα και πλέον χρόνια δίνουν τις μέρες αυτές τον καλύτερο εαυτό τους για να γίνει το έθιμο.

Το κουρμπάνι βήμα-βήμα

Η προετοιμασία

Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ετοιμαστεί ο χώρος που θα γίνει το κουρμπάνι. Τα καζάνια πλένονται και όσα χρειάζονται γάνωμα γανώνονται, τα φλόγιστρα που θα ανάψουν συντηρούνται και ελέγχονται, ο χώρος καθαρίζεται και ασβεστώνεται, τα ξύλα που χρειάζονται για την φωτιά συγκεντρώνονται, το σπιτάκι που γίνεται το ξεψάχνισμα του κρέατος στήνεται και κάθε λεπτομέρεια ελέγχεται δυό και τρεις φορές ώστε όλα να γίνουν όπως πρέπει. Κάθε εργασία είναι εθελοντική και όλα τα απαραίτητα υλικά προσφέρονται από κατοίκους και επαγγελματίες του Καλαμπακίου.

Η «γύρα» στο χωριό

Οι «κουρμπαντζήδες» και τα μέλη του συλλόγου συγκεντρώνουν από όλους τους κατοίκους προσφορές σε σιτάρι, καλαμπόκι ή χρήματα. Η καθιερωμένη «γύρα» στο χωριό γίνεται συνήθως το πρώτο Σάββατο ή Κυριακή μετά τη γιορτή του Αι-Γιάννη. Το πρωί, συγκεντρώνονται όλοι οι εθελοντές κάθε ηλικίας και ξεκινούν πεζοί, με αγροτικά αυτοκίνητα να τους συνοδεύουν για να φορτώνουν τις προσφορές σε καλαμπόκι.Με κέφι και χτυπώντας τους τενεκέδες γυρνάνε όλο το χωριό, πόρτα-πόρτα, σε όλα ανεξαιρέτως τα σπίτια ζητώντας τη συνδρομή των κατοίκων για να γίνει το κουρμπάνι.

Με τα χρήματα που συγκεντρώνονται και την πώληση του καλαμποκιού που προσφέρθηκε αγοράζονται οι αγελάδες που θα χρησιμοποιηθούν. Το στάρι που προσφέρεται θα γίνει πλιγούρι την παραμονή από τους κουρμπαντζήδες για να βράσει με το κρέας .  Σήμερα με την αύξηση του πληθυσμού του Καλαμπακίου ένα ζώο δεν είναι αρκετό, γι’ αυτό χρησιμοποιούνται τέσσερα ή και περισσότερα.

Τα ζώα επιλέγονται προσεκτικά με την παρουσία κτηνίατρου και στη συνέχεια οδηγούνται στο σφαγείο. Δείγματα στέλνονται για έγκριση της ποιότητας του κρέατος . Οι μοσχαροκεφαλές δε θα χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή του κουρμπανιού, αλλά θα βγουν σε λαχειοφόρο αγορά από το Σύλλογο την ημέρα του κουρμπανιού.

Η παραμονή της γιορτής

Την παραμονή της γιορτής, στο προαύλιο της εκκλησίας,ξεκινά από το πρωί η προετοιμασία. Οι ρυθμοί είναι ιλιγγιώδεις γιατί όλα πρέπει να ‘να ι στη θέση τους, στην ώρα τους. Ο χώρος ετοιμάζεται, τα καζάνια που έχουν ήδη πλυθεί και γανωθεί παίρνουν τη θέση του πάνω από τα φλόγιστρα, τα ξύλα που θα χρησιμοποιηθούν για τα εξωτερικά καζάνια μπαίνουν στη θέση τους.  Αργά το πρωί γίνεται το  σπάσιμο και το «λίχνισμα» του σταριού,  ώστε το πλιγούρι να είναι έτοιμο για να μπει στα καζάνια

Το απόγευμα οι καμπάνες χτυπούν και μετά τον μέγα εσπερινό γίνεται η περιφορά της εικόνας. Την εικόνα σηκώνουν και πλαισιώνουν τα χορευτικά τμήματα του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου.

Αμέσως μετά τα μέλη του Δ.Σ. με τη συνοδεία ζουρνάδων γυρνούν την αγορά του Καλαμπακίου και δίνουν έτσι το έναυσμα για το γλέντι που θα διαρκέσει δυο μέρες και θα γεμίσει όλες τις ταβέρνες του Καλαμπακίου με κόσμο που διασκεδάζει.Παράλληλα, οι προετοιμασίες συνεχίζονται.. Αργά το απόγευμα το κρέας τεμαχίζεται και μπαίνει στα καζάνια για να βράσει όλη νύχτα.

Στις 11.30 το βράδυ είναι η ώρα «να μπει φωτιά στα καζάνια» και η διαδικασία ξεκινάει…

Η νύχτα και το ξημέρωμα

Η νύχτα είναι μέρα για τους ανθρώπους που δουλεύουν πυρετωδώς στο «κουρμπάνι» . Τα κρέας βράζει όλη νύχτα και οι κουρμπαντζήδες είναι επί ποδός συνέχεια για να φροντίζουν να υπάρχει φωτιά στα καζάνια που βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο, να προσέχουν τα  φλόγιστρα, να ξαφρίζουν το κρέας. Όλη νύχτα κυλάει με δουλειά, πειράγματα και κέφι που αποτελεί το κύριο συστατικό της συνταγής για ένα καλό κουρμπάνι. Το ξημέρωμα βρίσκει τους κουρμπαντζήδες να έχουν ολοκληρώσει το βράσιμο του κρέατος.

Τώρα είναι η ώρα για το ξεψάχνισμα, πρέπει δηλαδή, να αφαιρεθούν τα κόκαλα και το λίπος και το κρέας να τεμαχιστεί σε μικρά κομμάτια για να είναι έτοιμο να μοιραστεί ως πρώτος μεζές μετά το πέρας της θείας λειτουργίας.Δουλειά επίπονη και δύσκολη.

Ο ζωμός που έμεινε φιλτράρεται για να είναι καθαρός από μικρά κομματάκια κόκαλου και λίπος και ξαναμπαίνει στα καζάνια για να δεχτεί σε λίγο το πλιγούρι.

Το πρωί της γιορτής

Νωρίς το πρωί οι καμπάνες χτυπούν καλώντας τον κόσμο στη θεία λειτουργία. Αμέσως μετά, καθώς ο κόσμος βγαίνει από την εκκλησία, τα μέλη του Συλλόγου έχουν ετοιμάσει και προσφέρουν σε όλους τον πρώτο μεζέ: λίγο κρέας και ένα ποτηράκι τσίπουρο. Οι ζουρνάδες αρχίζουν να παίζουν και τα χορευτικά τμήματα του συλλόγου σέρνουν το χορό πάνω στην πλατεία, όπου όλος ο κόσμος θα μπει να χορέψει. Λέγεται μάλιστα, πως όποιος χορέψει εκείνη τη μέρα θα «βγάλει πλιά», θα γεννήσουν δηλαδή οι κότες και τα ζωντανά του.

Το πανηγύρι ξεκίνησε πια, ο κόσμος γλεντάει και όλοι περνούν για έναν καλό μεζέ και τσίπουρο στην υπαίθρια καντίνα που στήνει ο Πολιτιστικός με τους εθελοντές του για να μπορέσει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα έσοδα. Μέσα στο κουρμπάνι, τίποτα δεν έχει χαλαρώσει, το πλιγούρι μπαίνει στα καζάνια για βράσει στο ζωμό του κρέατος και τώρα πια, χρειάζονται χέρια πολλά για να γυρνάνε συνεχώς το πλιγούρι πάνω από τη φωτιά για να μην «πιάσει».

‘Εξω το γλέντι συνεχίζεται χωρίς σταματημό.  Αργά το μεσημέρι, στις 3 η ώρα τα όργανα σταματούν για λίγο. Είναι η στιγμή που ο ιερέας θα ευλογήσει το κουρμπάνι για να ξεκινήσει το μοίρασμα στους κατοίκους του χωριού και σε όλους τους παρευρισκόμενους.

Ένας, ένας, με υπομονή περνούν από τον προαύλιο χώρο για να πάρουν το κουρμπάνι, κρέας και πλιγούρι. Η διανομή θα συνεχιστεί για ώρες, μέχρι να πάρει και ο τελευταίος, μέχρι να μοιραστεί όλο το κρέας, όλο το πλιγούρι. Τότε μόνο είναι η στιγμή που οι κουρμπαντζήδες θα πάρουν μιαν ανάσα, θα αφεθούν στο γλυκό ήχο του ζουρνά, στο ρυθμικό χτύπημα του νταουλιού…..

Το γλέντι θα συνεχιστεί το βράδυ στις ταβέρνες. Ένας Αη Θανάσης ακόμα πήγε καλά. Για τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου δεν τέλειωσε ακόμα, θα τελειώσει όταν όλα καθαριστούν και μπουν πάλι στη θέση τους, για να περιμένουν τον επόμενο χρόνο να τιμήσουν τον Άγιο με τον τρόπο που έμαθαν γενιά με γενιά, παππούς με εγγόνι, έτσι όπως πιάνεται το νήμα της ιστορίας, η κλωστή της παράδοσης.

Για το Δ.Σ του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου

Η Πρόεδρος                                                                                                                     Η Γραμματέας

Αθανασία Π. Θεοδωρίδου                                                                                              Παγώνα Χ. Στρατηγέλη

Διαβάστε όλο το άρθρο
Advertisement
Κάντε κλικ για να σχολιάσετε

Το σχόλιο σας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πολιτιστικά

«Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» της Στέλλας Μιχαηλίδου  

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

 ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Παιδική Σκηνή

 «Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» της Στέλλας Μιχαηλίδου

 Το ταξίδι στη Μυρμηγκούπολη συνεχίζεται στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Οι τελευταίες παραστάσεις του έργου «Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» της Στέλλας Μιχαηλίδου από την παιδική σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, θα παρουσιαστούν τις επόμενες τρεις Κυριακές 1, 8 και 15 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα.

Οι περιπέτειες του Σταύρου, ενός ευαίσθητου μυρμηγκιού που αντί να δουλεύει ξεχνιέται αποθαυμάζοντας τις ομορφιές του κόσμου.

Η κοινωνία των μυρμηγκιών, η «Τζιτζιμιτζιχοτζιριά», λειτουργεί ως μια μικρογραφία της ανθρώπινης κοινωνίας. Όπως συμβαίνει με τους μύθους του Αισώπου, τα ζώα της Ιστορίας μας μιλούν για τη ζωή των ανθρώπων, για τα δικά μας ελαττώματα και προτερήματα, για τους δικούς μας πόθους και φόβους, για τις δικές μας λύπες και χαρές

Το έργο μιλάει για το δικαίωμα που έχει ο καθένας στη διαφορετικότητα, για την δύναμη της συλλογικότητας και της αλληλοβοήθειας, για την αξία της φιλίας και της αγάπης, για τη σημασία της ομορφιάς των απλών και καθημερινών πραγμάτων, που πολλές φορές τα ξεχνάμε, γιατί αφοσιωνόμαστε μονάχα στα πρέπει μας…

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Στέλλα Μιχαηλίδου

Σκηνοθεσία-Κίνηση: Στέλλα Μιχαηλίδου

Σκηνικά – Κοστούμια – Ειδικές Κατασκευές: Πένυ Ντάνη

Μουσική: Κώστας Βόμβολος, Μιχάλης Σιγανίδης

Μουσική Διδασκαλία: Αναστασία Μιροσνιτσένκο

Φωτισμοί: Γιώργος Τριανταφυλλίδης

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

Φωτογραφίες: Μαρία Καλογιώργη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Στελλίνα Βογιατζή, Δημήτρης Κοντός, Αναστασία Μιροσνιτσένκο, Αθανάσιος Ρέστας, Μάγδα Σκούπρα, Μαρίνα Τσελεπή

Παραστάσεις για το κοινό Κυριακή 1, 8 και 15 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Τιμές εισιτηρίων: 10 € – 7 € (παιδικό, φοιτητικό, άνεργων, πολυτέκνων).

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Σχέσεις/Πόθου – Πάθους – Πόνου

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

«Σχέσεις/Πόθου – Πάθους – Πόνου» του Διονύση Χαριτόπουλου με τον Τάκη Χρυσικάκο

Δευτέρα 2 και Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στις 21.00

«Ο έρωτας είναι η μόνη ελπίδα να μην ζήσουμε στην μοναξιά.

Είναι το Παραμύθιασμα».

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας φιλοξενεί τη Δευτέρα 2 και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, την παράσταση «Σχέσεις/Πόθου – Πάθους – Πόνου» του Διονύση Χαριτόπουλου με τον Τάκη Χρυσικάκο.

 Μια διαβολική ματιά στα ερωτικά μας.

Ένα απροσδόκητο εγκόλπιο των ερωτικών σχέσεων βγαλμένο όχι από θεωρίες, αλλά την ανθρώπινη παρατήρηση.

Περιγράφει και φωτίζει ωμά και απροκάλυπτα όσα μας βασανίζουν ή μας κάνουν να ονειρευόμαστε.

Από την επιλογή συντρόφου ως τον ερωτικό παράδεισο και τον χωρισμό. Τις διαφορετικές απαιτήσεις.

Τη συμβίωση, τη ζήλια, την απιστία, την υποκρισία, τους συμβιβασμούς τον χωρισμό.

Τίποτα δεν μένει κρυφό από την οξεία ματιά του συγγραφέα.

«Ο έρωτας είναι το Άγιο Δισκοπότηρο της Φύσης.

Κανείς άντρας δεν είναι «άντρας» αν δεν τον επιβεβαιώσει τουλάχιστον μία γυναίκα.

Ο αυνανισμός είναι κράκερ.

Το δοκιμαστήριο του έρωτα είναι η συμβίωση.

Άντρας μονογαμικός δεν υπάρχει· είναι αφύσικο. Ούτε γυναίκα.

Ζωή εκ του ασφαλούς δεν υπάρχει· ούτε έρωτας.

Η απιστία δεν είναι για σκότωμα.

Ο χωρισμός είναι ακρωτηριασμός».

Ο Τάκης Χρυσικάκος μετά την Αναφορά στον Γκρέκο του Ν. Καζαντζάκη για πέντε χρόνια και τα διηγήματα του Α. Παπαδιαμάντη με τίτλο Άνθος του Γιαλού για επτά χρόνια, το Αμάρτημα της Μητρός μου του Γ. Βιζυηνού, τον Καιρό των Χρυσανθέμων του Μάνου Ελευθερίου, καταπιάνεται με ένα σύγχρονο, τολμηρό έργο του Δ. Χαριτόπουλου για τις σχέσεις των δυο φύλων σε όλες τους τις εκφάνσεις, κάτι που εκτός παθολογικών περιπτώσεων, ζούμε η ζήσαμε όλοι.

Συντελεστές

Θεατρική προσαρμογή – Σκηνοθεσία – Μουσικές επιλογές: Τάκης Χρυσικάκος

Συνεργάτης βοηθός σκηνοθέτης – κίνηση: Μπάμπης Σαρηγιαννίδης

Εικαστικά: Σάββας Πασχαλίδης

Φωτισμοί: Ντίνος Μεταλίδης

Φωτογραφίες: Δημήτρης Αλεξιάδης

Παραγωγή: Γίνονται Έργα

 

«Σχέσεις/Πόθου – Πάθους – Πόνου» του Διονύση Χαριτόπουλου

Θέατρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Δευτέρα 2 και Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στις 21.00

 

Τιμές εισιτηρίων: 15 € κανονικό, 12 € ανέργων, φοιτητικό, άνω των 65 ετών.

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

Ηλεκτρονική προπώληση ticketservices.gr, tickets.public.gr και στα καταστήματα Public.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Διαβάστε όλο το άρθρο

Πολιτιστικά

Σύλλογος Εβριτών Ν. Δράμας “Ο Έβρος”

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

«Συμμετοχή του Συλλόγου Εβριτών Ν. Δράμας “Ο Έβρος” στο 28ο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων στην Πτολεμαΐδα»

 Ο Σύλλογος Εβριτών Ν. Δράμας «Ο Έβρος» συμμετείχε με εκπροσώπους του στο 28ο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο μελών- συλλόγων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων που πραγματοποιήθηκε στις 16.11.2019 στην Πτολεμαΐδα. Από την περιοχή της Δράμας ήταν ο μοναδικός σύλλογος που συμμετείχε και μετέφερε την άποψη και τη θέση των Θρακιωτών του τόπου μας.

Για τον Σύλλογο Εβριτων Ν. Δράμας ” Ο Έβρος” το γνωμοδοτικό αυτό αποτελεί σημείο αναφοράς, καθόσον η Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας αποφάσισε να αναγνωρίσει και να επισφραγίσει σαν θεσμό το 1ο Παιδικό Πανθρακικό Αντάμωμα που έγινε στη Δράμα από τον Σύλλογο μας στις 30 Ιουνίου 2017 με την παρουσία πλήθους παιδικών χορευτικών τμημάτων. Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους συλλόγους που αναγνώρισαν τους καρπούς της προσπάθειας μας για να θεσμοθετηθεί και επίσημα το 1ο Παιδικό Πανθρακικό Αντάμωμα στη πόλη της Δράμας το 2017 και να υπάρξει συνέχεια από άλλους συλλόγους μέλη της Ομοσπονδίας! Επιπρόσθετα οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια και να συγχαρούμε τους Συλλόγους Πέλλας Γιαννιτσών και Απαλού Αλεξανδρούπολης για τις επιτυχημένες παιδικές συναντήσεις που έλαβαν χώρα πριν το 2017 στο πλαίσιο των Πανθρακικών Ανταμωμάτων.

Στο 28ο Γνωμοδοτικό μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η διοργάνωση του επόμενου Πανθρακικού Ανταμώματος (12ο) να πραγματοποιηθεί από τον Πολιτιστικό Σύλλογο ” Τα δίδυμα τείχη” στη πόλη του Διδυμοτείχου, το 29ο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο της ΠΟΘΣ να υλοποιηθεί από τον Σύλλογο Μανδριτσιωτών Θρακιωτών Θέρμης Θεσσαλονίκης,  καθώς επίσης και η Ημέρα Μνήμης Γενοκτονίας Θρακικού Ελληνισμού να διεξαχθεί από τον Σύλλογο Φερρών Έβρου ” Η Αγία Σοφία”. Επίσης ενημερωθήκαμε για την ένταξη της ανδρικής Θρακιώτικης φορεσιάς στην Προεδρική φρουρά.

Τέλος ως Σύλλογος Εβριτών Δράμας “Ο Έβρος” συγχαίρουμε το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων για τον ζήλο και την πραγματική του προσφορά στην ανάδειξη του Θρακικού πολιτισμού και στην προάσπιση της Θρακικής ιστορίας και παράδοσης, και τους ευχόμαστε να συνεχίσουν ακάθεκτοι την ανοδική πορεία.

Εκ μέρους του Δ.Σ. του Συλλόγου Εβριτών Ν. Δράμας «Ο Έβρος»

Ο Πρόεδρος                                        Η Γραμματέας

Γιώργος Μαζαράκης                            Χρύσα Κατρούδη

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Διαφημίσεις





















EN - 300x250

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

2η θέση η ομάδα Κορασίδων του ΣΕΡΓ στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανσάμπλ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Η κυβέρνηση επιχειρεί την κατάργηση του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

«Φίλος του Περιβάλλοντος» στο Εθνικό Πάρκο Οροσειράς Ροδόπης

ΔΗΜΟΣ ΔΡΑΜΑΣ2 εβδομάδες πριν

ΔΕ ΛΗΣΜΟΝΩ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Χριστουγεννιάτικο παζάρι από το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του 14ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Ισοπαλία του Πανδραμαϊκού 0-0 εκτός έδρας και εδραίωση στην τριάδα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ2 εβδομάδες πριν

Δεν της “ταιριάζει” η Δράμα τη… Δόξα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Τα σημάδια της κρίσης πρέπει να εξαφανιστούν, ειδικά στον τομέα της υγείας

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

«Τζιτζιμιτζιχοτζιριά» της Στέλλας Μιχαηλίδου  

Πολιτιστικά2 εβδομάδες πριν

Σχέσεις/Πόθου – Πάθους – Πόνου

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Αναστολή Λειτουργίας Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών Δράμας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Λαϊκή Συσπείρωση: Νέες Καταστροφικές Πλημμύρες στη Θάσο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Διακοπή κυκλοφορίας τρένων του ΟΣΕ από Σέρρες προς Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Οργανωτική Σύσκεψη των Περιφερειακών Συντονιστικών Επιτροπών

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Η Καρατζόγλου Θεσσαλονικιά νέα Διοικητής στο νοσοκομείο Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Πρόσληψη 258 μονίμων υπαλλήλων στις φυλακές Δράμας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Θρίαμβος της Δόξας στα Χανιά!!! Νίκησε τον Πλατανιά με 1- 3

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

“Επαγγελματική Νίκη” του Πανδραμαϊκού με 1-0

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Βίκυ Κασάπη: θα υπερασπιστώ τα συμφέροντα των συμπολιτών μου και της πόλης μου

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Ο Σκρούτζ στη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Αναστολή Λειτουργίας Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών Δράμας

ΕΛΛΑΔΑ3 εβδομάδες πριν

302010 – Δώσε μου το δικαίωμα να χαμογελάσω

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Το χέρι του Θεού και η κλοπή βαθμών

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Νέο τρίποντο στην Ξάνθη ο Πανδράμ με ανατροπή σε 11′

Πολιτιστικά3 εβδομάδες πριν

Παρουσίαση του βιβλίου Ταξιδεύοντας του Λευθέρη Πλακίδα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Διακοπή κυκλοφορίας τρένων του ΟΣΕ από Σέρρες προς Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Τα σημάδια της κρίσης πρέπει να εξαφανιστούν, ειδικά στον τομέα της υγείας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ3 εβδομάδες πριν

Ασημένια στην Κίνα η Κορακάκη

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Λαϊκή Συσπείρωση: Νέες Καταστροφικές Πλημμύρες στη Θάσο

top 30 ημερών