Connect with us

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΕΝΟΣ ΑΟΡΑΤΟΥ ΕΧΘΡΟΥ

Δημοσιεύθηκε

στις

Τσακίρης Α. Γιώργος

Ήταν στα τέλη του 2019 όταν στα δελτία ειδήσεων της χώρας, ξεκίνησαν να γίνονται σποραδικές αναφορές για έναν νέο ιό ο οποίος έπληττε μία συγκεκριμένη περιοχή της Κίνας. Τόσο η μακρινή απόσταση που μας χωρίζει από την αχανή αυτή χώρα, όσο και τα ελάχιστα, για τα πληθυσμιακά της δεδομένα, κρούσματα στα οποία αναφέρονταν, μας έκαναν να αισθανόμαστε πως πρόκειται για κάτι το οποίο δεν μας αφορά.

Έπρεπε να έρθει ο Ιανουάριος του 2020, και συγκεκριμένα η 23η του μήνα, για να μάθουμε πως μία πόλη της Κίνας με το όνομα Γουχάν, με πληθυσμό κοντά στα 10εκ. κατοίκους, έχει τεθεί σε καραντίνα λόγω της ταχείας μετάδοσης ενός νέου κορωνοϊού και τα πολύ σοβαρά συμπτώματα αναπνευστικής ανεπάρκειας που αυτός προκαλεί. Την ίδια ημέρα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) χαρακτήριζε ως «μέσου κινδύνου» τον ιό και αποφάσιζε τη στενή παρακολούθηση της πορείας του, αλλά και των μέτρων που έπαιρνε η Κινεζική κυβέρνηση, με σκοπό τον περιορισμό του.

Μία μόλις εβδομάδα αργότερα, ο ΠΟΥ αποφάσιζε ότι η επιδημία του νέου κορωνοϊού στην Κίνα συνιστά «έκτακτη ανάγκη δημόσιας υγείας διεθνούς ανησυχίας».

Ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ κ. Γκεμπρεγέσους, ανακοίνωνε την απόφαση όταν τα κρούσματα, και παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί, είχαν πλέον αρχίσει να καταγράφονται σε τουλάχιστον 18 χώρες.

Ακόμη και τότε όμως, ο ΠΟΥ εκτιμούσε ότι δεν υπήρχε λόγος να περιοριστούν τα ταξίδια και οι εμπορικές συναλλαγές με την Κίνα.

Σε συνέντευξη τύπου στις 30 Ιανουαρίου, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού ανέφερε πως «Ο ΠΟΥ δεν συνιστά να περιοριστούν τα ταξίδια, οι εμπορικές συναλλαγές και η μετακίνηση (του πληθυσμού) και αντιτίθεται σε κάθε περιορισμό των ταξιδιών» ενώ αναφερόμενος στα μέτρα που λάμβανε η Κίνα, δήλωσε ότι «πιστεύει πως θα ανακόψουν την διάδοση του ιού».

Στις αρχές Φεβρουαρίου μάθαμε ότι έχουν επιβεβαιωθεί περίπου 29.000 κρούσματα, που σε ποσοστό 99% είχαν καταγραφεί στην Κίνα, ενώ μεμονωμένα κρούσματα είχαν διαπιστωθεί και σε ακόμη 26 χώρες, ιδιαίτερα σε γειτονικές της Κίνας περιοχές, λόγω του αυξημένου όγκου ταξιδιωτών.

Τις ίδιες ημέρες, ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, καθηγητής κ. Αθ. Δημόπουλος, σε συνέντευξή του δήλωνε πως «σε σύγκριση με τις άλλες δύο επιδημίες κορωνοϊών τα τελευταία 20 χρόνια (SARS και MERS), ο νέος κορωνοϊός φαίνεται ότι είναι περισσότερο μολυσματικός, καθώς έχει υπολογιστεί ότι κάθε ασθενής προσβάλλει κατά μέσο όρο 2,68 άτομα, αλλά λιγότερο θανατηφόρος».

Τις ίδιες -όμως- επίσης ημέρες, η κατάσταση στην Κίνα φαινόταν πως είχε «ξεφύγει».

Οι ελλείψεις σε προμήθειες βασικού ιατρικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων των μασκών, των προστατευτικών στολών και των υψηλής ποιότητας απολυμαντικών στα νοσοκομεία της Γουχάν ήταν πλέον εμφανείς, με τις υποδομές υγείας της πόλης να λειτουργούν πια πέραν των ορίων τους και τις κλίνες των μονάδων εντατικής θεραπείας που προορίζονταν για ασθενείς από τον ιό, να έχουν ήδη υπερκαλυφθεί.

Μόλις στις 12 Μαρτίου ο ΠΟΥ αναβάθμισε σε «πανδημία» την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού, με το Ιράν και την Ιταλία να αποτελούν πλέον τις δύο χώρες στις οποίες εντοπιζόταν σημαντικός αριθμός κρουσμάτων.

Στην Ελλάδα, μετρούσαμε ήδη 89 επιβεβαιωμένα κρούσματα, που σχετίζονταν κατά βάση με ταξιδιώτες από την Ιταλία καθώς και με μια ομάδα προσκυνητών που είχαν ταξιδέψει στο Ισραήλ και την Αίγυπτο και τις επαφές τους.

Η Κίνα, εκείνες τις ημέρες, «μετρούσε» περισσότερα από 81.000 κρούσματα και τουλάχιστον 3.000 θανάτους. Μόλις 10 ημέρες αργότερα, ο αριθμός αυτός θα εξαπλασιαζόταν, με τον ιό να αποτελεί πλέον παγκόσμιο υγειονομικό φαινόμενο.

Στα τέλη πλέον Μαρτίου, με τις περισσότερες χώρες του κόσμου να έχουν ανακοινώσει μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των πολιτών τους, αλλά και το κλείσιμο δημόσιων δομών και εμπορικών καταστημάτων, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ αναφέρει πως «Με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας. Από μόνα τους αυτά τα μέτρα δεν θα εξαλείψουν τις πανδημίες».

Είχε πλέον αρχίσει να γίνεται εμφανές το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα των επιπτώσεων στις οικονομίες των χωρών που είχαν λάβει περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του νέου κορωνοϊού.

Ακριβώς τότε, ξεκινούν να εμφανίζονται και οι περισσότερες αντιδράσεις αλλά και τα διάφορα υποθετικά σενάρια, με αντικείμενο το πού αποσκοπούσαν -στο σύνολό τους- όλες οι πολιτικές αποφάσεις που είχαν παρθεί με αφορμή την πανδημία του Covid-19, όπως είχε ονομαστεί ο νέος κορωνοϊός.

Ως ένας από εκείνους που από την πρώτη στιγμή πειθάρχησε στα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, ταυτόχρονα όμως δεν έπαψε να ανησυχεί για «την επόμενη ημέρα» των μέτρων που άκουγε να ανακοινώνονται, ένιωθα την ανάγκη να βρω ακόμη πιο πειστικές απαντήσεις από αυτές που δημόσια προβάλλονταν (και προβάλλονται).

Το «γιατί» που έμμεσα ή άμεσα άκουγα από όλο και περισσότερους που δεν έμεναν ικανοποιημένοι από τις πληροφορίες που έπαιρναν, έπρεπε να απαντηθεί.

Όπως λοιπόν έχει ήδη αναφερθεί πιο πάνω, η εμπειρία που είχε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας από τις δύο προηγούμενες (και πιο γνωστές) περιπτώσεις κορωνοϊών, του SARS και του MERS, ήταν πως με τον περιορισμό και τη νοσηλεία όσων είχαν ασθενήσει, ο ιός σταδιακά «εξασθενούσε».

Κατά τα άλλα, ο νέος κορωνοϊός ήταν «ο μεγάλος άγνωστος».

Αυτό που -σχετικά- άργησε να γίνει αντιληπτό, ήταν πως ο νέος κορωνοϊός ήταν πολύ περισσότερο μολυσματικός από τους προηγούμενους, λιγότερο όμως θανατηφόρος. Ταυτόχρονα, η εμπειρία από τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχθηκε και η παρ’ ολίγον κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της Κίνας, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στις πολιτικές αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν.

Η «ομολογία» άλλωστε του γενικού διευθυντή του ΠΟΥ στα τέλη Μαρτίου πως «με το να ζητάμε από τον κόσμο να μείνει στο σπίτι και να απαγορεύουμε τις μετακινήσεις, αγοράζουμε χρόνο και μειώνουμε τις πιέσεις στα συστήματα υγείας», απλά επιβεβαίωνε τους φόβους των ηγετών, οι οποίοι είχαν πλέον να αντιμετωπίσουν το εξής δίλημμα : Με το εξαιρετικά σημαντικό δεδομένο πως ο νέος κορωνοϊός είναι περισσότερο μολυσματικός, μεταδίδεται δηλαδή πολύ περισσότερο και πιο γρήγορα από τους προηγούμενους, τι είναι σημαντικότερο και πώς μπορούμε να το ελέγξουμε; Η πιθανή κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας της χώρας από την πίεση που θα δεχόταν λόγω της μεγάλης μετάδοσης του ιού και οι πολύ πιθανές οικονομικές και πολιτικές συνέπειες που αυτή (η κατάρρευση) θα επέφερε, ή η προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας, μετά τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα, που θα μείωναν μεν την πίεση που θα δεχόταν τα συστήματα υγείας, θα επηρέαζαν όμως σημαντικά την γενικότερη εικόνα της οικονομίας της χώρας;

Ποιο από τα δύο θα είχε το μικρότερο (και πολιτικά) κόστος;

Είναι, κατά την γνώμη μου, βέβαιο πως, μπροστά σε έναν «αόρατο και -κυρίως- άγνωστο εχθρό», κανένας πολιτικός ηγέτης δεν θα ρίσκαρε, τόσο την -πολύ πιθανή- κατάρρευση του συστήματος υγείας της χώρας του, αλλά και -κατά συνέπεια- των οικονομικών (και πολιτικών) επιπτώσεων που μία τέτοια κατάρρευση θα προκαλούσε. Και ποιος αλήθεια θα μπορούσε να προβάλει οποιοδήποτε αντεπιχείρημα ενάντια στα περιοριστικά μέτρα που ήταν σίγουρο πως θα πλήξουν την οικονομία της χώρας, όταν το βασικό επιχείρημα για την πλήρη και αυστηρή εφαρμογή τους, ήταν (και είναι) η προστασία της δημόσιας υγείας των πολιτών;

Αυτό που θα προκαλούσε μεν οικονομικό (και πιθανά πολιτικό) κόστος, θα μπορούσε όμως να ελεγχθεί με τα κατάλληλα μέτρα στήριξης αργότερα, ήταν η επιβολή συγκεκριμένων περιοριστικών μέτρων, τόσο στις μετακινήσεις, όσο και στην εμπορική δραστηριότητα της χώρας. Ο τρόπος δε που αυτά τα μέτρα στήριξης της οικονομίας θα μπορούν να παρουσιαστούν, είναι πολύ πιθανό να εκτιμηθούν (αργότερα) θετικά από τους πολίτες.

Η πλάστιγγα, ήταν βέβαιο πως θα έγερνε προς την δεύτερη επιλογή.

Κι όσο πιο σύντομα έπαιρνε κανείς αυτήν την απόφαση, τόσο το καλύτερο.

Σήμερα, έχοντας καταλήξει στο συμπέρασμα πως η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης, με βάση τις πληροφορίες που κάθε στιγμή είχε, ήταν -εκτός από σωστή- και αναμενόμενη, εξακολουθώ να ανησυχώ για την «επόμενη ημέρα» της πανδημίας.

Μία καθημαγμένη μετά από δέκα μνημονιακά χρόνια οικονομία, δεν ανατάσσεται καθόλου εύκολα μετά από μία πρόσθετη κρίση, που είναι πολύ πιθανό να της στοιχίσει πολύ περισσότερο απ’ όσο αρχικά είχε υπολογιστεί.

Και κανείς σήμερα δεν μπορεί να εγγυηθεί πως ο «αόρατος και άγνωστος εχθρός» , δε θ΄αποτελέσει και πάλι την αφορμή για μελλοντικές προκλήσεις.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Άκαρπο το ενδιαφέρον αξιοποίησης του Αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα ως αεροδρόμιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

ΕΣΠΕΑΜ/Θ: Να δοθούν στη Δημοσιότητα οι Όροι Μίσθωσης του Α/Δ Αμυγδαλεώνα – Τι αλλάζει διαχρονικά από Διαγωνισμό σε Διαγωνισμό?

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΕΣΠΕΑΜ/Θ) στα πλαίσια της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, που διαχειρίζεται η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) και προσπορίζεται το Μετοχική Ταμείο Αεροπορίας (σύμφωνα με το αναγκαστικό νόμο ίδρυσης του), ήταν πάντα υπέρ της μίσθωσης του Αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Μέχρι σήμερα στο Αεροδρόμιο αναπτύσσονται κυρίως γεωργικές καλλιέργειες και oι κτιριακές του εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες στέγασης προσωπικού της ΠΑ που υπηρετεί στις Μονάδες της περιοχής.

Το ενδιαφέρον αξιοποίησης του Αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα ως αεροδρόμιο με υπηρεσίες Γενικής Αεροπορίας, εκδηλώθηκε πρώτη φορά το 2010 από συγκεκριμένη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο, με ανάλογη εκδήλωση ενδιαφέροντος προς το ΥΠΕΘΑ, ώστε να προκαλέσει την έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως και έγινε αλλά άγνωστο γιατί απόβηκε άκαρπη.

Από τότε έως σήμερα, δηλαδή σε διάρκεια έντεκα (11) ετών, με πρωτοβουλία (εκδήλωση ενδιαφέροντος) της ίδιας εταιρείας, έχουν προκηρυχθεί και διενεργηθεί τέσσερις (4) διαγωνισμοί, με το ίδιο αντικείμενο και με μόνη συμμετέχουσα την εν λόγω εταιρεία, χωρίς κανένας (διαγωνισμός) να οδηγήσει στην μίσθωση του Αεροδρομίου.

Προκαλεί εύλογα ερωτήματα, πιθανόν και προς την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία και το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας (ΜΤΑ), η αδυναμία ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, ειδικά όταν συμμετέχει μια και μόνο εταιρεία, η οποία με ανάλογη εκδήλωση ενδιαφέροντος προκάλεσε τους διαγωνισμούς μέσα σε αυτά τα έντεκα (11) χρόνια.

Τι έχει αλλάξει από διαγωνισμό σε διαγωνισμό?

Που οφείλεται η κατ΄ επανάληψη αναδίπλωση της εταιρείας την τελευταία στιγμή?

Πέραν όλων των παραπάνω που θα πρέπει να αποτελέσουν θέματα προς σκέψη από όλους τους εμπλεκόμενους και προς αποφυγή και άλλων καθυστερήσεων στην αξιοποίηση του εν λόγω Αεροδρομίου, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν όλες οι αλλαγές που έχουν γίνει στους όρους της διακήρυξης, αρχής γενομένης από την πρώτη διακήρυξη του 2010 έως σήμερα, με ανάλογη ανάλυση των ωφελημάτων για το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας αλλά και των πιθανών υπαναχωρήσεων σε βάρος του Ταμείου.

Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΕΣΠΕΑΜ/Θ), θα αναμένει με επιφύλαξη τις απαντήσεις επί των ανωτέρω ερωτημάτων ευελπιστώντας στην πλήρη εξασφάλιση όλων των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών που παρέχονται στα στελέχη που διαμένουν στα υπάρχοντα οικήματα ενώ οποιαδήποτε προσπάθεια εκμετάλλευσης του εν λόγω αεροδρομίου, εις βάρος των συναδέλφων μας, θα προκαλέσει την άμεση αντίδρασή μας.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικων (Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ) προς στην οποία κοινοποιείται το παρόν, παρακαλείται να προβεί σε ενέργειες αρμοδιότητάς της προς ενημέρωση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, της Διεύθυνσης του Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας αλλά και λοιπών φορέων κατά την κρίση της.

Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ο
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Νικόλαος Παναγιωτίδης
Επισμηναγός (ΤΣΕ)
Χρήστος Δελής
Υποσμηναγός (ΥΑΔ)

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Όχι στο νέο νομοσχέδιο διάλυσης των λαϊκών αγορών

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Αριστερή αντικαπιταλιστική παρέμβαση – ΑΝΤΑΡΣΙΑ στην ΑΜΘ

Η νέα επίθεση στο εργατικό λαϊκό εισόδημα και στους μικρούς παραγωγούς – πωλητές δεν θα περάσει!

Η κυβέρνηση ΝΔ εν μέσω πανδημίας συνεχίζει ακάθεκτη την αντεργατική-αντιλαϊκή της πολιτική, αυτή τη φορά προωθώντας ένα νέο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να οδηγήσει στην συρρίκνωση και τη διάλυση των λαϊκών αγορών. Η πρόταση νόμου ακόμα και μετά τις τροποποιήσεις επί του αρχικού νομοσχεδίου, όχι μόνο δε “βάζει τάξη” στις λαϊκές αγορές, όπως παραπλανητικά διαδίδει η κυβέρνηση, αλλά ουσιαστικά ανατρέπει το χαρακτήρα του θεσμού των λαϊκών αγορών όπως τον ξέρει ο λαός μέχρι σήμερα, προς όφελος της επιχειρηματικής δράσης.

Μέσα από το σχέδιο νόμου η κυβέρνηση επιδιώκει το πλήρες πέρασμα των λαϊκών αγορών στα χέρια μεγαλοαγροτών, χονδρεμπόρων και μεγάλων εταιρειών και την ιδιωτικοποίησή τους, μέσα από τη δημιουργία ενός φορέα ΣΔΙΤ, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για την προκήρυξη θέσεων πωλητή, τον ορισμό της τιμής για κάθε θέση. Οι θέσεις αυτές εν τέλει θα δημοπρατούνται μακροπρόθεσμα, με τον φορέα να εισπράττει το ανάλογο τέλος για κάθε μία από αυτές. Δικαίωμα στην θέση επιδιώκεται να δοθεί για πρώτη φορά και σε εταιρείες που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μία λαϊκή αγορά και μάλιστα σε ποσοστό 5% επί των θέσεων. Ενώ δηλαδή δικαίωμα συμμετοχής στις λαϊκές αγορές αυτή την στιγμή έχουν οι συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών, η κυβέρνηση ανοίγει τον δρόμο της συμμετοχής και σε οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία εμπορίας τροφίμων και ρούχων.

Η επίτευξη αυτού του στόχου από την μία θα οδηγήσει σε καταστροφή όλους τους μικρούς παραγωγούς-επαγγελματίες και από την άλλη σε κάθετη αύξηση του κόστους των προϊόντων για τους χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά. Οι χιλιάδες εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι που βασίζονται στις λαϊκές αγορές για τα ψώνια τους, θα δουν τις τιμές για βασικά είδη διατροφής και άλλα προσιτά προϊόντα να αυξάνονται κατακόρυφα, εξαιτίας του εντεινόμενου ανταγωνισμού και του αυξημένου κόστους απόκτησης δικαιώματος πώλησης στις λαϊκές αγορές.

Όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα των λαϊκών αγορών και των πωλητών που δραστηριοποιούνται σε αυτές, που προκύπτουν και λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η στήριξη των μικρών παραγωγών και πωλητών εν μέσω πανδημίας από την κυβέρνηση και από την περιφέρεια είναι μηδαμινή. Οι πωλητές των λαϊκών αγορών αντί να βοηθηθούν απειλούνται με πρόστιμα και πλέον με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης οδηγούνται να χάσουν οριστικά τη δουλειά τους ή να την εγκαταλείψουν. Ειδικά οι παραγωγοί κηπευτικών αδυνατούν να διαθέσουν ολόκληρη την παραγωγή τους ακόμα και σε χονδρεμπόρους εξαιτίας της κατάστασης.

Απέναντι σε ένα νομοσχέδιο που χτυπά συνολικά το εργατικό λαϊκό εισόδημα και την δυνατότητα προσιτής πρόσβασης σε βασικά, ποιοτικά αγαθά, η μόνη ρεαλιστική επιλογή για τους παραγωγούς-πωλητές και τα λαϊκά νοικοκυριά είναι η συνολική ρήξη με την κυβέρνηση και η οργάνωση του αγώνα από τα σωματεία και τις γενικές συνελεύσεις τους. Για να μην περάσει αυτό το νομοσχέδιο αλλά και συνολικά η πολιτική της κυβέρνησης-ΕΕ-Κεφαλαίου που τσακίζει τα δικαιώματα του λαού και των εργαζομένων σε υγεία-παιδεία-εργασία και ελευθερίες. Συμπαραστάτες σε αυτήν τη μάχη θα είναι ο λαός που εδώ και πολλές δεκαετίες στηρίζει τις λαϊκές αγορές και καταλαβαίνει πως η υλοποίηση των κυβερνητικών σχεδιασμών θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα.

Απαιτούμε:

Α) Να αποσυρθεί το κυβερνητικό νομοσχέδιο διάλυσης και ιδιωτικοποίησης των λαϊκών αγορών. Να μην παραδοθούν οι λαϊκές αγορές σε εταιρίες.

Β) Να δοθούν νέες άδειες και να εξευρεθούν χώροι για τη λειτουργία όσων παραγωγών επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στις λαϊκές αγορές.

Γ) Ουσιαστική ενίσχυση όλων των μικρών παραγωγών και πωλητών που έχει πληγεί και οδηγούνται στον αφανισμό εξαιτίας της πανδημίας.

Δ) Επέκταση ημερών λειτουργίας, δημιουργία νέων λαϊκών αγορών όπου υπάρχει η δυνατότητα.

 

Διαβάστε όλο το άρθρο

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ

Η επόμενη ημέρα της ορκωμοσίας του νέου προέδρου των ΗΠΑ

Δημοσιεύθηκε

στις

Από

Και ο κόσμος ανάσανε!

Χωρίς την παρουσία του πολυπληθούς ακροατηρίου αλλά με την ίδια διάθεση εντυπωσιασμού μέσω ενός τελετουργικού βασισμένου σε χολιγουντιανά πρότυπα, ακόμη και των εξαιρετικών σε μέγεθος και έκταση μέτρων ασφαλείας, ορκίσθηκε ο 46ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής κ. Τζο Μπάϊντεν.

Και ο κόσμος ανάσανε!

Ιδιαίτερα δε στην Ελλάδα, οι αντιδράσεις θυμίζουν έντονα, κατά παράδοξο με βάση τη λογική (όχι όμως για τη χώρα μας) τρόπο, παρόμοιες τέτοιες, όταν στην ίδια θέση πριν τέσσερα χρόνια είχε ορκιστεί ο -απελθών πλέον- Ντόναλντ Τραμπ. Αντιδράσεις και προσδοκίες που δεν άργησαν να διαψευστούν, όταν ο πρώην πρόεδρος ύψωνε, κάθε φορά που χρειαζόταν, ένα ισχυρό τοίχος προστασίας προς τον «μεγάλο σκακιστή» (όπως τον είχε αποκαλέσει) πρόεδρο της Τουρκίας Ρ.Τ.Ερντογάν.

Πόσο αυτό πρόκειται να αλλάξει; Σε γενικές γραμμές, αρκετά. Όχι όμως με τέτοιο τρόπο που θα οδηγούσε την Τουρκία, ως χώρα και όχι ως «Ερντογάν», να απομακρυνθεί εντελώς από αυτό που αποκαλούμε «Δύση», όταν πρόκειται να περιγράψουμε μονολεκτικά τον δημοκρατικό και προοδευτικό τρόπο διακυβέρνησης.

Όσο κι εάν ο γερουσιαστής Ρ. Μενέντεζ, θερμός υποστηρικτής των κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας με βάση τον αμερικανικό νόμο CAATSA, πρόκειται να αναλάβει χρέη προέδρου της πανίσχυρης Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων, όσο κι εάν ο νέος «υπουργός» («γραμματέας» σύμφωνα με το αμερικανικό συνταγματικό πρότυπο) Εξωτερικών Α. Μπλίνκεν δήλωσε πως η Τουρκία «δεν συμπεριφέρεται ως σύμμαχος των ΗΠΑ», όσους -τέλος- Ελληνοαμερικανούς κι εάν εντοπίσουμε στο νέο κυβερνητικό επιτελείο του προέδρου Μπάϊντεν, ένα είναι το μόνο απολύτως σίγουρο. Το σύνολο των ενεργειών, του συνόλου των στελεχών της διακυβέρνησης Μπάϊντεν, θα κινηθεί προς την κατεύθυνση επαναφοράς της Τουρκίας στους «κόλπους» της «Δύσης».

Ο τρόπος, ή οι τρόποι που θα επιλεγούν, ώστε αυτός ο στρατηγικός στόχος να επιτευχθεί, θα λάβουν τη μορφή της γνωστής μεθόδου «καρότο και μαστίγιο», ξεκινώντας από το «μαστίγιο», ή αλλιώς «κυρώσεις».

Με δεδομένο το γεγονός -εδώ και αρκετά χρόνια- πως η τουρκική οικονομία δεν βρίσκεται και στα καλύτερά της, εάν προσθέσει κανείς και την τελευταία εξέλιξη της συμφωνίας του Κατάρ (που στήριζε σθεναρά την τουρκική οικονομία) με τις αραβικές χώρες, απομακρύνοντάς το από την «επιρροή» του Ιράν, αλλά και τη  δεδομένη πιο ενεργή στροφή της πολιτικής Μπάϊντεν προς τις χώρες της Νότιας και Ανατολικής Ασίας, που θα ελαττώσει (εάν δεν στερήσει) την πιθανότητα περαιτέρω προσέγγισης της Τουρκίας με αυτές, είναι απλές πλέον οι κινήσεις που μπορούν να αναλάβουν οι ΗΠΑ, προς την κατεύθυνση των κυρώσεων εναντίον του καθεστώτος Ερντογάν.

Θα πρέπει πάντως να προστεθεί πως, ακριβώς λόγω του καθεστώτος Ερντογάν, είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις ήδη άριστες και πολυεπίπεδες σχέσεις Τουρκίας-Ρωσίας, η άμεση και απόλυτη στροφή της πρώτης προς τις ΗΠΑ. Έτσι, εάν δεν υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή στα πολιτικά πράγματα της εξ ανατολών γείτονος, η διαδικασία αυτή είτε θα τραβήξει σε μάκρος, είτε θα προκαλέσει πολιτική αναταραχή στην Τουρκία. Μία πολιτική αναταραχή που είναι πιθανό να προκαλέσει την έντονη «εξωτερίκευση» της κρίσης, προς την πλευρά -κυρίως- της Ελλάδας ή/και της Κύπρου.

Αυτό όμως που θα πρέπει επίσης να απασχολεί την Ελλάδα, είναι η πολιτική που θα ακολουθήσει, όχι μόνο το κυβερνητικό επιτελείο του προέδρου Μπάϊντεν, αλλά και το γραφειοκρατικό και επιχειρηματικό -κυρίως- κατεστημένο της αμερικανικής πολιτικής, όσον αφορά τόσο την Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαίτερα δε τη Γαλλία, την αφρικανική «ζώνη του Σαχέλ» (χώρες της υποσαχάριας Αφρικής), όσο και τις χώρες συμμάχους μας στην ευρύτερη περιοχή, όπως είναι η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αλλά και η εν εξελίξει προσέγγισή μας με την Ινδία.

Τόσο σε επίπεδο διπλωματικών, όσο και των οικονομικών, ειδικά δε των στρατιωτικών, προσεγγίσεων (για να το θέσουμε… διπλωματικά) της χώρας μας με το σύνολο των ανωτέρω χωρών, δεν αποκλείεται να δοκιμαστούν, παράλληλα με τις κινήσεις των ΗΠΑ προς την πλευρά της Τουρκίας.

Η εμπειρία όχι και τόσο παλαιότερων ετών της διακυβέρνησης των δημοκρατικών στις ΗΠΑ, κυρίως όσον αφορά στην υπεράσπιση των συμφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής αλλά και της Βόρειας Αφρικής, κι εάν οι δεσμοί που είχαν τότε συμπτυχθεί με οντότητες που αντιστρατεύονταν (το λιγότερο) τις στρατηγικές επιδιώξεις της χώρας μας, είναι σίγουρο πως δεν είναι και η καλύτερη.

Σε κάθε περίπτωση, έχοντας πάντα υπ’ όψιν μας πως αυτό που καθορίζει και οριοθετεί τις διεθνείς σχέσεις είναι η «ισχύς» και το «συμφέρον», αυτό που δεν θα πρέπει να περιμένουμε από τη νέα κυβέρνηση Μπάϊντεν, είναι ένας άκρατος φιλελληνισμός, όπως αυτός παρουσιάζεται τις τελευταίες ημέρες από τα ελληνικά ΜΜΕ. Με δεδομένο πως κάθε χώρα επιβάλλεται να καθορίζει και να επιδιώκει μόνη (και με τους εκάστοτε συμμάχους της) τις στρατηγικές επιλογές της, αλλάζοντας απλά τα σχέδια δράσης της (και όχι τον επιδιωκόμενο σκοπό) κάθε φορά που διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν τις επιλογές της, η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει το (με ελάχιστες εξαιρέσεις) εδώ και εικοσιπέντε περίπου χρόνια «δόγμα» της παθητικής και -ενδεχομένως- φοβικής εξωτερικής της πολιτικής, και να υιοθετήσει αυτό μιας ενεργητικής και με διαρκείς διεθνείς πρωτοβουλίες πολιτική.

Μία πολιτική που θα την απομακρύνει από την φινλανδοποίησή της, θέτοντας σταθερές βάσεις, τόσο για την ευκολότερη στήριξη, όσο και  για την ομαλότερη έξοδο της χώρας από τη νέα οικονομική κρίση που διαφαίνεται στον ορίζοντα, όσο βαδίζουμε προς το τέλος της υγειονομικής τέτοιας.

Τσακίρης Α. Γιώργος

Ο Γιώργος Τσακίρης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1968. Αποφοίτησε από την Β’βάθμια εκπαίδευση το 1986 και ολοκλήρωσε την 24μηνη στρατιωτική του θητεία στο Πολεμικό Ναυτικό. Το 1990, με δύο ακόμη συνεργάτες, «στήνει» και λειτουργεί έναν από τους πρώτους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Καβάλας, ενώ το 1994 ξεκινά τη σταδιοδρομία του ως στέλεχος επιχειρήσεων εμπορίας αυτοκινήτων, ειδικευόμενος κυρίως στον τομέα των χρηματοδοτικών μισθώσεων. Ανέκαθεν πολιτικοποιημένος, το Φεβρουάριο του 2012 εντάχθηκε στους «Ανεξάρτητους Έλληνες» και συμμετείχε στις εθνικές εκλογές του 2012 και του 2015, ως υποψήφιος βουλευτής, ενώ το 2017 διορίζεται Αναπληρωτής Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής του κόμματος. Παράλληλα, συμμετείχε ως υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014 και του 2019. Τον Ιούνιο του 2018 παραιτείται από τους ΑΝ.ΕΛΛ.  διαφωνώντας με τη στάση του κόμματος στη Συμφωνία των Πρεσπών. Λάτρης του διαβάσματος πολιτικών και ιστορικών βιβλίων, αρθρογραφεί τακτικά στον τοπικό τύπο, αλλά και σε πανελλαδικής εμβέλειας ιστοσελίδες με άρθρα πολιτικού και κοινωνικού περιεχομένου.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Αναζήτηση στην Google

Advertisement
ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

“Το γεφύρι της Άρτας” και η θυσία των 8 νοσηλευτών.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Επαναλειτουργία κλινικής COVID-19 στο ΓΝ Δράμας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Υποχρεωτικό self-test και δήλωση αποτελέσματος για δημοσίους υπαλλήλους

ΑΘΛΗΤΙΚΑ6 ημέρες πριν

Η Δόξα “έφαγε” 3 γκολ σε 4 λεπτά” στη Δράμα και οδεύει στο υποβιβασμό

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

Κωνσταντίνος Μπλούχος: Σήμερα, η Δράμα πρέπει να γιορτάζει.

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες πριν

22 Απρ: 8 κρούσματα στη Δράμα, 2.759 στην Ελλάδα με 63.048 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ν. Δράμας: Η πρωτομαγιά είναι απεργία

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

16 Απρ: 11 κρούσματα στη Δράμα, 3.067 στην Ελλάδα, 65.209 τεστ ημέρας

Εκπαιδευτικά4 εβδομάδες πριν

Λαρισαία μήνυσε καθηγητές για “βασανισμό” και “εσχάτη προδοσία”…

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

14 Απρ: 16 κρούσματα στη Δράμα, 3.089 στην Ελλάδα, ρεκόρ με 809 διασωληνώσεις

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Ομάδα τύπου Project: Μλεκάνης & Χαρακίδης είναι Επικίνδυνοι για τη Δράμα

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 εβδομάδες πριν

Δήλωση ανεξαρτητοποίησης Περιφερειακού Συμβούλου ΑΜΘ Αριστείδη Μωυσιάδη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 εβδομάδες πριν

Διευκρινίσεις του Π.Φ.Σ. για την προμήθεια self test από τους πολίτες

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Μεγάλη νίκη των Δραμινών επί της ισχυρής Πυλαίας με 30-22

ΑΘΛΗΤΙΚΑ4 εβδομάδες πριν

Iσόπαλοι Καραϊσκάκης Άρτας και Δόξα Δράμας (1-1)

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ20 ώρες πριν

13 Μαΐου: 15 κρούσματα στη Δράμα, 2.167 στην Ελλάδα με 62.315 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

12 Μαΐου: 29 κρούσματα στη Δράμα, 2.489 στην Ελλάδα με 63.107 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Ελεύθερη η μετακίνηση από νομό σε νομό, κατάργηση των sms

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ2 ημέρες πριν

Διακοπή υδροδότησης για τη συντήρηση δικτύου από τις 15:00 έως τις 20:00

Πολιτιστικά3 ημέρες πριν

Το έθιμο της ΠΑΠΑΡΟΥΝΑΣ – ΒΩΛΑΚΑΣ, του Δημήτρη Σταμπουλή

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ3 ημέρες πριν

11 Μαΐου: 27 κρούσματα στη Δράμα, 3.197 στην Ελλάδα με 85.570 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ4 ημέρες πριν

10 Μαΐου: 23 κρούσματα στη Δράμα, 1.904 στην Ελλάδα με 28.127 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

9 Μαΐου: 9 κρούσματα στη Δράμα, 1.428 στην Ελλάδα με 22.869 τεστ ημέρας

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ5 ημέρες πριν

ΈΝΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕ ΤΟΛΜΗ. Δήλωση του Τζίμα Μαργαρίτη

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ6 ημέρες πριν

8 Μαΐου: 15 κρούσματα στη Δράμα, 2.461 στην Ελλάδα με 58.949 τεστ ημέρας

ΑΘΛΗΤΙΚΑ6 ημέρες πριν

Η Δόξα “έφαγε” 3 γκολ σε 4 λεπτά” στη Δράμα και οδεύει στο υποβιβασμό

ΑΘΛΗΤΙΚΑ6 ημέρες πριν

Εισήγηση για “λουκέτο” στη Super League 2 από τον Χαρδαλιά

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ7 ημέρες πριν

7 Μαΐου: 19 κρούσματα στη Δράμα, 2.691 στην Ελλάδα με 61.805 τεστ ημέρας

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

Άκαρπο το ενδιαφέρον αξιοποίησης του Αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα ως αεροδρόμιο

ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ1 εβδομάδα πριν

6 Μαΐου: 16 κρούσματα στη Δράμα, 3.421 στην Ελλάδα με 80.017 τεστ ημέρας

Βρείτε μας στο Facebook

Είμαστε στο Facebook και εδώ

Διαφημίσεις

Φορέματα

top 30 ημερών

error: Content is protected !!